Kirjoittaja Aihe: TeknoRC NB48.3  (Luettu 14809 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
TeknoRC NB48.3
« : 31.03.16 - klo: 13.06 »
Avataan oma topikki nyt TeknoRC NB48.3 M8 Nitro krossarille kun sellaista ei näytä olevan.
Näitä ei taida toistaiseksi montaa vielä Suomesta löytyä mutta itellä nyt tuollainen on.

Kasausvaiheessa olevasta autosta ensivaikutelma on että samaa hyvää laatua ja tarkkaa työtä kuin TeknoRC SCT410 josta itsellä on enemmän kokemusta.
Osat sopii ilman mitään työstöä paikalleen nätisti. Ainoa mitä tähän mennessä on pitänyt hieman työstää on hingepinnien reijät tukivarsissa mutta enpä ole vielä tukivarsiin törmännyt missä ei tuota pitäisi tehdä.

Rctech.net:iin on jo jonkun verran kertynyt asiaa NB:stä, topikki löytyy tuolta mistä löytyy myös tarkemmat speksit:
http://www.rctech.net/forum/nitro-off-road/885334-official-tekno-nb48-3-thread.html

Laittelen autosta kuvia jakoon ja vähän enemmän tarinaa kunhan saan sitä vähän enemmän kasattua.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC NB48.3
« Vastaus #1 : 29.04.16 - klo: 15.00 »
Eilen sain NB48.3:sen vihdoin ensimmäistä kertaa radalle. Rakensin auton manuaalin mukaisella setupilla josta muutin vain diffit 5-5-5 -> 7-5-3. Muutaman tankillisen jällkeen muutama pieni muutos jonka jälkeen auto oli jo hyvä ajettava liukkaalla ja vielä hieman märälläkin radalla.
Kääntyvyyttä autossa ei perussetupilla ole tarpeeksi mutta samaa on kuulunut EB48.3 kuskeilta, mutta säädöillähän sitä on löytynyt reilusti lisää
Kestävyyskin vaikuttaa yhtä hyvältä mihin Teknoissa on tottunut, muutama aika kova niitti tuli ajettua mutta eipä niistä mitään jälkeä löydy.

Kirjoittelin rakentelun lomassa lyhyen raportin joka löytyy http://teknorc.fi/teknorc-nb48-3/
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC NB48.3
« Vastaus #2 : 18.05.16 - klo: 09.50 »
Nyt on vähän reilu gallona ajettu NB:llä ja tähän mennessä auto on pelannut moitteetomasti. Muutaman säädön jälkeen perussetupista on tullut parempi ajaa. Suurimmat ongelmat perussetupissa oli peräpidon puute ja kääntyvyyden puute tiukoissa mutkissa. NB:ssä kuten myös EB:ssä on ohjaukseen laitettu limitterit jolla renkaiden maksimi kääntynyyttä saa prikkojen avulla rajoitettua, nuo poistamalla prikat niin kääntyy ihan kivasti Jyrkkälän muutamassa tiukassa shikaanissakin.

Oman ajotavan tai jopa ajotaidon takia auto saa välillä vähän kovempaakin osumaa radalle ripotettuihin kiinteisiin esteisiin mutta mitään ei ole tähän mennessä mennyt rikki. Suurimmat ongelmat alussa liittyi muutmaan irronneeseen ruuuviin. Kitin mukana tulevaa lukitetta kannataakin laittaa vähän reilummin tai käyttää jotain parempaa.

Pyrin tekemään diffit uusiksi noi gallonan välein ja nyt kun ne otin auki niin etu ja takadiffissä öljyt oli vielä harmaita mutta keskidiffissä ihan mustaa. Mitään merkkejä diffien vuodoista en kyllä havainnut.

Diffien ulostuloissa alkaa näkymään pientä kulumaa mutta vetareissa tai kardaaneissa ei kulumaa näy.
http://teknorc.fi/wp-content/uploads/2016/05/WP_20160507_22_22_12_Rich.jpg

Jos kiinnostusta on nähdä auto livenä niin olen mukana Turun FO kisassa 21.5 joten rohkeesti kyselemään vaan.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: TeknoRC NB48.3
« Vastaus #3 : 18.07.17 - klo: 12.31 »
Eipä ole tännekkäään tullut paljoa kirjoiteltua joten pistetäänpä nyt pientä infoa uusista jutuista

Viime kesän jälkeen Teknolta on tullut uusi versiokin NB:stä mutta itse ajelen vielä vanhalla .3 versiolla jota on toki muutamalla .4:seen tulleella päivityksellä paranneltu. Tärkeempänä päivityksenä on uudet LF jouset jotka tuli .4:n kanssa samoihin aikoihin ulos. Jopa mun keskinkertaisilla ajotaidoilla huomaa noitten jousien vaikutuksen selvästi pomppuisella radalla. Uusilla jousilla auto ottaa röykyt todella nätisti verrattuna vanhoihin jousiin. Tasaisella radalla hyöty ei varmaan ole niin iso mutta esim. Turun radalla joka on tänä kesänä ollut pääasiassa todellista off-roadia nuo jouset helpottavat ajoa paljon.

Toisena päivityksenä oon laittanu uuden ackermannin ja siihen tarvittavat ohjauspalat. Tuon kanssa ohjauksesta tuli loogisempi ja kääntyvyyttäkin tuntui tulevan lisää.
Kolmantena päivityksenä laitoin emulsiokorkit iskareihin mutta ainakaan ite en oo muuta noitten kanssa huomannu kun että emulsioiskareista on helpompi tehdä samanlaisia reboundin kannalta ;)

Teknisesti auto toimii ja kestää todella hyvin, muutama hingepinni on pitäny vaihtaa kun on päässy vääntymään kunnon tälleissä mutta juurikaan muuta varaosien tarvetta ei ole ollut. Kardaanien pinnit pistin kanssa vaihtoon kun olivat jonkun verran kuluneet mutta diffien ulostuloissa ja vetarien pinneissä ei kulumaa ole vielä niin paljoa että ne vaihtoa kaipaisivat.
Vetarit on jossain vaiheessa tarkoitus vaihtaa universal vetareihin jotka .4:ssä on vakiona. Mutta mun ajossa niitten hyöty hintaan suhteutettuna on niin pieni etten kovaa kiirusta pidä, ehkä sitten kevämmällä...
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |