Kirjoittaja Aihe: TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016  (Luettu 5253 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa McQ

  • TamUA
    • Profiili
TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016
« : 03.05.16 - klo: 22.13 »
TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016

muutokset viimevuoteen

TP-10 yksi uusi kori listalla
Ratakasi 16% polttoaine

Sami Munck
Luokkayhteyshenkilö
« Viimeksi muokattu: 23.09.16 - klo: 23.54 kirjoittanut APK »

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016
« Vastaus #1 : 30.05.16 - klo: 11.15 »
Keltä haettiin kisa numeroa?

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016
« Vastaus #2 : 30.05.16 - klo: 11.20 »
Keltä haettiin kisa numeroa?

Muistaakseni menee niin että jätät ilmoittautumisessa numeroruudun tyhjäksi ja kun tulet kisoihin, on sinulle generoitunut numero kuin itsestään :)

-A-

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016
« Vastaus #3 : 30.05.16 - klo: 11.22 »
Selvä juttu.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016
« Vastaus #4 : 29.08.16 - klo: 15.36 »
Hollannissa ja Saksassa on ajettu paikalliset 1/10 ratapolttin mestaruuskisat. Kaaviot ovat hieman erilaiset kuin meillä.

Hollannissa ajetaan paikallista mestaruussarjaa yksipäiväisinä kisoina vain 1/10 autoilla, joita viime osakilpailussa oli 19. Osakilpailuja 6.

Tämä on vain esimerkki siitä, että mestaruussarjan osakilpailuja ajetaan muunkinlaisilla kaavioilla kuin meidän. Yksi seuraus on lyhyempi kisapäivä ja toinen on sama määrä ajoa kaikille.

-päivä alkaa 08.00
-rata auki 10-11 vapaata harjoittelua varten
-3 AE kierrosta tiukalla aikataululla
-alkuerien jälkeen porukka finaaliryhmiin ja kaikki ajavat 2 kpl 20 minuutin finaaleja (ei nousuja)

Heidän viime kisassaan oli 3 eräryhmää ja 2 finaaliryhmää. Alla olevaan aikatauluESIMERKKIIN lisäsin yhden eräryhmän alkueriin ja yhden finaaleihin.

Heat   Run   Starttime   Endtime   
                       8:00   Curcuit open / Track closed
                       9:30   Drivers briefing
Track open   Free practise   10:00   11:00   
            
Heat 1   Qualification 1   11:15   11:20   
Heat 2   Qualification 1   11:25   11:30   
Heat 3   Qualification 1   11:35   11:40   
Heat 4   Qualification 1   11:45   11:50   
            
Heat 1   Qualification 2   11:55   12:00   
Heat 2   Qualification 2   12:05   12:10   
Heat 3   Qualification 2   12:15   12:20   
Heat 4   Qualification 2   12:25   12:30   
            
Heat 1   Qualification 3   12:35   12:40   
Heat 2   Qualification 3   12:45   12:50   
Heat 3   Qualification 3   12:55   13:00   
Heat 4   Qualification 3   13:05   13:10   
            Lunch break
Final group C   Final round 1   14:15   14:35   
Final group B   Final round 1   14:40   15:00   
Final group A   Final round 1   15:05   15:25   
            
Final group C   Final round 2   15:30   15:50   
Final group B   Final round 2   15:55   16:15   
Final group A   Final round 2   16:20   16:40   
                17:00   Price giving

Saksan 1/10 ratapolttiksen hiljattain ajettuja mestaruuskisoja edeltää aluellisten kisojen sarja, jonka kautta kuskit valikoituvat kertakisatyyppiseen mestaruuskilpailuun. Heillä mestaruuden ratkaiseva kisa on kolmipäiväinen
-perjantaina 7x 10 minuuttia treenieriä
-lauantaina 1x 10 treeni  + 5 kierrosta alkueriä
-sunnuntaina 1x 10 treeni + nousufinaalit samalla kaaviolla, kuin meillä, ajoaikoina
---15 min   1/8 ja 1/4 nousufinaalit
---20 min   semifinaalit
---40 min finaali

Tämä on vain havaintojen jakamista, EI KANNANOTTO SARJAMALLIMME MUUTTAMISEKSI.

Edit: Saksan malliin tarkennuksena alueellisten kisojen kautta tapahtuva valikoituminen mestaruuden ratkaisevaan kertakisaan.
« Viimeksi muokattu: 29.08.16 - klo: 21.40 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TP-10 ja Ratakasi sarjasäännöt 2016
« Vastaus #5 : 30.08.16 - klo: 13.55 »
Olemme kauden päätteeksi keskustelleet asioista ja ideoineet miten saisimme puhallettua lisää eloa asvalttirataharrastamiseen. On puhuttu mm. SM-sarjasta tai sarjattomuudesta ja finaalin pituudesta yms.

Itselläni on jo pidempään pyörinyt se asia mielessä että harrastaminen kisojen ulkopuolella on vaikeaa ja työlästä johtuen lähinnä ratojen hoitamattomuudesta. Moni peräänkuuluttaa meille lisää ratoja, mutta se ei suoranaisesti auta tilannetta mihinkään, kun nykyisetkin radat ovat kisaviikonloppujen ulkopuolella hyvin vähäisellä käytöllä.

Radan saaminen ajokuntoon vaatii aurinkoisen kesäpäivän, parin tunnin jumpan lehtipuhaltimella ja siihen perään 40-litraa (kustannus!!) kolaa ja laitteet ja työmiehen levittämään sen radalle. Kun nykyään jokainen tekee sen vain itseään varten, käy usein niin että mieluummin sitten jäädään kotiin ja keksitään lauantaille muuta tekemistä. Kisoissa tämä kerran tehty työ sitten hyödyttää kaikkia mutta treeneissä näin ei valitettavasti ole.

Saisimme sellaisia treenipäiviä, jolloin olosuhteet ovat otolliset, aikaiseksi, jos osaisimme:
- Yhteensovittaa aikatauluja
- Kantaa joukolla kortemme kekoon osallistumalla talkootöihin radalla
- Jakaa tahmeuskustannuksia niin että ne eivät jäisi vain muutaman harteille

Ei olisi mikään iso juttu järjestää yhteisiä, ns. virallisia testipäiviä sopiviin kohtiin kautta mallia "Tattiksen-foumisunnuntai". Kolehti ajanottopalvelusta ja kolatahmeudesta, grilli lämpimäksi ja vuorotellen jahtaamaan esim. päivän nopeinta läppiä tms. Ihan näillä nykyisillä radoilla.
 
Se mitä meidän pitäisi myös apinoida esim. LS-5 kavereilta, on yhteisöllinen toiminta. Esim. kaudenpäättäjäisilta viimeisen kisan jälkeen olisi ihan kiva juttu.

Sateisin tiistaiterveisin,
-A-