Vertical Hobby

Kirjoittaja Aihe: The Car White Edition LV  (Luettu 6837 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hmort

  • Fullspeed RC
    • Profiili
The Car White Edition LV
« : 29.05.16 - klo: 17.32 »
Vuoden ensimmäisessä SM kilpailussa Jyväskylässä napattiin LV autolla 2. Sija ja finaalissa oli mukana 4 JQ kuskia. Eli uusi LV auto on todettu nopeaksi. Myös AKA renkaat toimivat erittäin hyvin.

Täältä vielä kilpailun lopputulokset http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27181/171848
« Viimeksi muokattu: 29.05.16 - klo: 20.49 kirjoittanut hmort »
-Henry Mort

Poissa arp

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #1 : 03.07.16 - klo: 20.33 »
Kirjoitelaanhan tännekin niin tulee edes jotain tekstiä koko aiheeseen :D. Ja heti ensimmäiseksi sanon että kaikki tämä teksti tulee keskivertoharrastajan suusta, kilpaa ei ole ajettu koko vehkeellä metriäkään.

Elikkä kesäkuun alkupuolella tuli hommattua tämä kyseinen JQ White Edition LV krossari. Radiot ja servot löytyi jo omasta takaa joten sen takia päädyin tähän RTR version sijaan. Pidin tätä "täysveristä" autoa myös ehkä hieman parempana pitkän tähtäimen sijoituksena, kuitenkaan kun säätömahdollisuudet ei tästä ihan heti lopu. Lisäksi kitin rakentaminen on mielestäni ihan mukavaa puuhaa.

Rakentaminen sujui suhkot mutkattomasti, tosin aika nopeasti autosta tuli se vaikutelma että se ei ole isompien tehtaiden tekele. Laadunvalvonta on ehkä se mikä tästä hieman uupuu kun autoa vertaa vaikka edesmenneeseen Durangoon. Se näkyy esimerkiksi tässä kuusiokoloruuvissa jossa ei ole kantaa ollenkaan:



Manuaali myöskin eroaa isommista valmistajista siten että siinä ei ole kaikkea selitetty kädestä pitäen vaan rakentajalla pitää olla jonkinsorttista pohjatietoa. Plussaa se saa kuitenkin huumorista :grin:. Mitä suunniteluun tulee niin autoa ei voi kyllä kun ihailla. Huomaa heti että sen takana on ollut kilpakuljettaja ja monia pikkuasioita on jopa ajateltu.

Tähän mennessä kaikki ajaminen on tapahtunut Mikkelin lentokentän "multaradalla", ja vaikka radan pinta eroaa aika rajusti etelän radoista, on auto toiminut siellä hyvin. Pakettisetuppi tekee autosta hyvin rauhallisen ja helpon ajettavan. Siihen ei ole tähän mennessä tarvinnut suuria muutoksia tehdä. Moottorina on toiminut Alpha Dragon ja pillinä 2107 "lutz", 7mm kuristimella kaasarissa ja 8mm pillissä. Myös sen paketin toimintaan olen ollut todella tyytyväinen. Uskon että ajettavuuden kannalta auto on ehkä parhaita mitä tällä hetkellä markkinoilla on.

Vielä muutama heikkolaatuinen kuva loppuun:






Vaikka koko vehkeessä on pienet vikansa, en ole katunut ostopäätöstä. Mikään muu merkki ei voi kilpailla tukeen mikä JQ:n autoilla on (ainakaan Suomessa).
« Viimeksi muokattu: 03.07.16 - klo: 20.40 kirjoittanut arp »

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #2 : 04.07.16 - klo: 10.04 »
Mukava kuulla että auto on onnistunut. Minulla on tuo vanha WE (kuten toisessa topikissa) ja tämä LV kuulostaa paremmalta, mieluustihan sitä kokeilisi onko eroa kuinka paljon. Ehkä jossain vaiheessa.
JQ racing Grey edition - Hobbywing XR8 plus - XeRun 1900 kv - Kyosho remakes Scorpion, Javelin, Tomahawk - Kyosho bikes

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #3 : 04.07.16 - klo: 10.52 »
Mukava kuulla että auto on onnistunut. Minulla on tuo vanha WE (kuten toisessa topikissa) ja tämä LV kuulostaa paremmalta, mieluustihan sitä kokeilisi onko eroa kuinka paljon. Ehkä jossain vaiheessa.

Älä nyt Mika myy sitä autoasi ennen kuin olet käynyt ajamassa sunnuntai kisan  :grin:. Hyvät kapinat luvassa, 49 ilmoa tällä hetkellä.
Tule ajamaan FinTrack Tour 2019 -sarjaa!

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #4 : 04.07.16 - klo: 12.42 »
siis tottakai mulla on/ois auto tilalle, kyllä mä ajamaan tulen :)

vaikka luultavasti taistelenkin maaliin pääsystä enemmän kuin muita vastaan
JQ racing Grey edition - Hobbywing XR8 plus - XeRun 1900 kv - Kyosho remakes Scorpion, Javelin, Tomahawk - Kyosho bikes

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #5 : 06.07.16 - klo: 19.59 »
Komppaan arp:ia.
Kasasin tuon LV editionin pojalle. Ruuvit heikkolaatuisia (kannat hieman alimittaisia ei sovi avain kuin väkisin painamalla). Mutasuojat pohjalevyyn eivät sopineet hyvin. Menivät kyllä paikalleen, mutta ruuvinreiät hieman pielessä. Kaasu- jarrulinkistöhässäkkä voisi olla vähän parempi. Jarru biasista puuttuu hienosäätö (meidän vanhassa Hong Norissakin sellainen oli).
Muuten osat kyllä menivät paikalleen hienosti. Manuaaleissa on joitakin virheitä ehkä johtuu LV versiosta ja manuaalit paranevat jatkossa.

Radalla auto oli todella positiivinen yllätys. Pakettisetupilla tuntui ehtivän aika hyvin.

Ongelma on nuo kardaanit. Vaikka kuinka kääntelen moottoripukkia ja säädän keskidiffiä niin en saa sopivia välyksiä kardaaneihin. Jos jollakin on antaa vinkkiä miten homman saa kuntoon niin olisin kiitollinen. Mitään ei ole vielä hajonnut, mutta kunnon mällissä pohja fleksaa aika paljon ja saattaa välys kardaaneissa loppua. Kun kasaa paketin ohjeen mukaan niin etukardaaniin jää alle 2 mm välystä. Kun taas kääntää moottotipukin toisin päin niin ongelma siirtyy takakardaanin puolelle.

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #6 : 06.07.16 - klo: 20.11 »
Onko siinä lvssä vielä se 2osainen moottoripukki kuten vanhassa alkuperäisessä on.jos on,niin sen halkaisemalla saa säätöjä enemmän.senhän saa kasattua ainakin 4jällä eritavalla.näin ainakin muistelen.

Poissa arp

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #7 : 06.07.16 - klo: 22.35 »
Komppaan arp:ia.
Kasasin tuon LV editionin pojalle. Ruuvit heikkolaatuisia (kannat hieman alimittaisia ei sovi avain kuin väkisin painamalla). Mutasuojat pohjalevyyn eivät sopineet hyvin. Menivät kyllä paikalleen, mutta ruuvinreiät hieman pielessä. Kaasu- jarrulinkistöhässäkkä voisi olla vähän parempi. Jarru biasista puuttuu hienosäätö (meidän vanhassa Hong Norissakin sellainen oli).
Muuten osat kyllä menivät paikalleen hienosti. Manuaaleissa on joitakin virheitä ehkä johtuu LV versiosta ja manuaalit paranevat jatkossa.

Radalla auto oli todella positiivinen yllätys. Pakettisetupilla tuntui ehtivän aika hyvin.

Ongelma on nuo kardaanit. Vaikka kuinka kääntelen moottoripukkia ja säädän keskidiffiä niin en saa sopivia välyksiä kardaaneihin. Jos jollakin on antaa vinkkiä miten homman saa kuntoon niin olisin kiitollinen. Mitään ei ole vielä hajonnut, mutta kunnon mällissä pohja fleksaa aika paljon ja saattaa välys kardaaneissa loppua. Kun kasaa paketin ohjeen mukaan niin etukardaaniin jää alle 2 mm välystä. Kun taas kääntää moottotipukin toisin päin niin ongelma siirtyy takakardaanin puolelle.

Hyvin pitkälti samoja ongelmia myös itselläni ollut. Tuo sama 2mm välys esintyy minullakin mutta en ainakaan toistaiseksi ole yhtään kardaania vielä mutkalle saanut.  HUDYn avaimet upposi kyllä ruuvinkantoihin ihan hyvin.

Yhtään 1/8 polttisautoa en ole nähnyt missä nuo kaasu/jarrulinkit toimisivat ilman hirveää tappelua hyvin, mutta ainakin vanhaan Durangoon verrattuna tässä ne toimii kuin unelma.
« Viimeksi muokattu: 06.07.16 - klo: 22.38 kirjoittanut arp »

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #8 : 07.07.16 - klo: 17.49 »
Kiitos vastauksista.
Moottoripukki on 4 osainen.

Hyvä, että tuolla 2 mm välyksellä ei ole mitään hajonnut.

Mennään tällä setupilla ja seurataan tilannetta.

Ruuveissa taitaa laatu vaidella. No tuo nyt ei ole iso kustannus vaihtaa ne parempiin sitä mukaa kun kannat menee huonoksi.

Poissa kyoshodbx

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #9 : 07.07.16 - klo: 18.00 »
Kiitos vastauksista.
Moottoripukki on 4 osainen.

Hyvä, että tuolla 2 mm välyksellä ei ole mitään hajonnut.

Mennään tällä setupilla ja seurataan tilannetta.

Ruuveissa taitaa laatu vaidella. No tuo nyt ei ole iso kustannus vaihtaa ne parempiin sitä mukaa kun kannat menee huonoksi.

Pyöriiteleppäs niitä moottoripukin paloja vähän keskenään eriperin.niin ainakin mottia voi sillee säätää auton pituus suunnassa.ja keskidiffi kai on myös säädettävissä pituussuunassa?vähän väärähenkilö oon kyllä neuvomaan kun vain sen alkuperäisen oon nähnyt.mut oletan et ois sama systeemi vielä käytössä.jos ei oo niin nää neuvot voi unohtaa.

Poissa FLANA64

  • PRCA
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #10 : 28.07.16 - klo: 17.38 »
No niin.
Nyt on saatu tällä autolla noin 10 l ajettua. FO kisassa ensikertalaiselle irtosi heti A finaaliin paikka.
Mitään ei olla saatu rikki tästä vehkeestä, joten tuo kasausvaiheen epäilys kestävyydestä ja osien laadusta oli sinällään harhaanjohtava. King pinnin alaruuvi hukattiin, mutta se menee omaan piikkiin. Ei tullut laitettua ruuvilukitetta (kerran ohjeessa ei pyydetty).
Kardaanin välyksetkin tuntuu riittävän. On sen verran tullut pommitettua, että olisi ongelma jo näkynyt.
FO finaali tuli kämmättyä ihan omaa tyhmyyttään. Moottoripukki oli kuin olikin siirtynyt hiljakseen ja välykset pers...lään. No kierrosaikoja kun katsoi niin meno oli ihan hyvällä tasolla.
Setuppiin muutettiin etupään iskareiden öljyt löysemmäksi. Auto kun ei oikein kääntynyt. Nyt kääntyy 30 öljyt edessä. Perä on hieman levoton, mutta pojalla kädet riittää pitämään auto hanskassa.
Varmaan toi WE edition on yhtä hyvä kuin tää WE LV. LVssä vaan vähän vähemmän muuttujia kun on noita säätömahdollisuuksia hieman vähennetty.

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #11 : 05.08.16 - klo: 18.47 »
12 litraa LV:llä takana ja auto rupeaa kohta olemaan jo huollettuna ja valmiina ensimmäisiin M8 -kisoihini.

THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 | Team Associated B64D

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #12 : 06.08.16 - klo: 08.52 »
Moi
Kuva (encoded?) ei näy kännykässä (iphone) mutta sen mitä nähny radalla ja yrittäny haastaa niin hyvin kulkee auto ja ohjastat tasaisesti ja varmasti. Eli omalla roiskimisella oon ehkä päässy hetkellisesi ohi omalla we:llä mutta äijä on kyl vieny loppupeleissä (helposti). Tuo onkin suurin syy miks LV onnkiinnostanu  :cool:
No oma we vielä odottaa osien vaihtoa.
Toivottavasti pääsette huomenna kisaamaan! Ja tsemppiä kisaan!
JQ racing Grey edition - Hobbywing XR8 plus - XeRun 1900 kv - Kyosho remakes Scorpion, Javelin, Tomahawk - Kyosho bikes

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #13 : 13.02.18 - klo: 19.15 »
Tuli vaihdossa tämmöinen JQ WE valkoisilla muoviosilla ja tällä olis tarkoitus ajella tulevana kesänä vähintään satunnaisia kisoja. Auto on ilmeisesti ensimmäinen WE malli? Onko LV versiossa jotakin mitä voi / kannattaisi päivittää tähän malliin?

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #14 : 13.02.18 - klo: 20.27 »
Alkuperäisen WE:n ja LV:n suurimmat erot taisi olla

- iskaritornit
- takahubit
- ohjauspalat
- C-palat

Kaikki osat taitaa mennä suoraan. LV:ssä taisi olla myös eri perävälitykset (Smooth vs Even Smoother).

Noissa vanhemmissa WE:ssa porailtiin itse torneihin lisää reikiä ylälinkeille, lähinnä alkuperäisten reikien yläpuolelle. Jollain sankareilla tais olla jopa ovaali-setupit :-)

Tule ajamaan FinTrack Tour 2019 -sarjaa!

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #15 : 13.02.18 - klo: 21.57 »
Alkuperäisen WE:n ja LV:n suurimmat erot taisi olla

- iskaritornit
- takahubit
- ohjauspalat
- C-palat

Kaikki osat taitaa mennä suoraan. LV:ssä taisi olla myös eri perävälitykset (Smooth vs Even Smoother).

Noissa vanhemmissa WE:ssa porailtiin itse torneihin lisää reikiä ylälinkeille, lähinnä alkuperäisten reikien yläpuolelle. Jollain sankareilla tais olla jopa ovaali-setupit :-)

Kiitokset! Täytyy aloittaa torneista ja kattella sitten ajon kautta loppuja.. Jos tän kanssa palauttelis keväällä aihetta mieleen ja sitten jos lähtee kunnolla maistumaan niin hommataan tuoreempaa kampetta.. :cool:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #16 : 14.02.18 - klo: 07.44 »
Tuli vaihdossa tämmöinen JQ WE valkoisilla muoviosilla ja tällä olis tarkoitus ajella tulevana kesänä vähintään satunnaisia kisoja. Auto on ilmeisesti ensimmäinen WE malli? Onko LV versiossa jotakin mitä voi / kannattaisi päivittää tähän malliin?

Moi, päivitä suoraan BE (BlackEdition):hen. Lähinnä tornit, hubit ja ohjauspalat. Myös pohjalevy on muuttunut joten oikeasti kannattaa ostaa uusi kitti tai ajaa sillä mikä on.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #17 : 14.02.18 - klo: 08.48 »
Tuli vaihdossa tämmöinen JQ WE valkoisilla muoviosilla ja tällä olis tarkoitus ajella tulevana kesänä vähintään satunnaisia kisoja. Auto on ilmeisesti ensimmäinen WE malli? Onko LV versiossa jotakin mitä voi / kannattaisi päivittää tähän malliin?

Moi, päivitä suoraan BE (BlackEdition):hen. Lähinnä tornit, hubit ja ohjauspalat. Myös pohjalevy on muuttunut joten oikeasti kannattaa ostaa uusi kitti tai ajaa sillä mikä on.

Terve. Joo ainahan se periaatteessa kannattaa hommata uusi auto viimeistä versiota, se nyt on selvä. Oma ajatus oli lähinnä aloitella keväällä ajot tällä autolla joka tuli vaihdossa kaikkine polttistarvikkeineen ja tehdä tälle järkevät päivitykset. Järkevä päivitys on mun mielestä esim uhrata 60€ uusiin torneihin jos niillä on merkittävä vaikutus auton parempaan käytökseen. Kyseinen peli on erittäin hyvässä kunnossa ja aivan liian vähän ajettu. Jos polttis tuntuu vielä yhtä mukavalta hommalta kuin viimeksi niillä ajaessa, oli tarkoitus päivittää kalusto uuteen ja ajoittaa hankinta esim PM-kisojen kynnykselle..




Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #18 : 14.02.18 - klo: 09.36 »
Ei kannata vaihtaa torneja jos et vaihda myös takahubeja ja c paloja samalla.
Menee geometriat pieleen muuten.

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #19 : 14.02.18 - klo: 13.43 »
Ei kannata vaihtaa torneja jos et vaihda myös takahubeja ja c paloja samalla.
Menee geometriat pieleen muuten.

Ok hyvä tietää, kiitos. Onko mielipidettä siihen lähtisitkö tekemään muutosta vai ajaisit sellaisenaan sen aikaa että päätös jatkosta rakentuu..?

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #20 : 14.02.18 - klo: 13.54 »
aja sellaisenaan.päivityksistä
ihan suotta maksamaan
auto jo vanha versio 2uutta
jo tullu tuon jälkeen.

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #21 : 14.02.18 - klo: 14.41 »
aja sellaisenaan.päivityksistä
ihan suotta maksamaan
auto jo vanha versio 2uutta
jo tullu tuon jälkeen.

Joo, komppaan kyllä tässä myös edellistä kommentoijaa. Noi tornit, hubit, ja C-palat on CNC-koneistettuina osina suht arvokkaita ostaa erikseen. Fiilistele ensin autolla sellaisenaan alkukausi, ja sitten sen pohjalta kokonaan uusi auto tilalle.
Tule ajamaan FinTrack Tour 2019 -sarjaa!

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #22 : 14.02.18 - klo: 14.55 »
Kiitos hyvistä ajatuksista. Juuri kurkkasin osien hintoja ja kyllähän päivittäminen on turhaa.. Keväällä pikku treenit vanhalla ja sitten luultavasti autokaupoille..

Poissa Mönkkiinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: The Car White Edition LV
« Vastaus #23 : 02.04.18 - klo: 23.48 »
ja toisaalta miksi ostaa autosta uusin versio
kun kerroit et tuo sun auto on hyväkuntoinen
vähän ajettu.tuo menee kisoissa siinä
missä muutkin.ei noiden uudempien mallien
muutokset ole mitään ihmeellisiä.
« Viimeksi muokattu: 12.04.18 - klo: 16.21 kirjoittanut Mönkkiinen »