Kirjoittaja Aihe: 2016 Reedy Touring Car Race of Champions, Aliso Viejo CA  (Luettu 1058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaikki ajoi 12 finaalilähtöä ja niistä 10 parasta lähtöä laskettiin tuloksiin. Maltti oli valttia kun lähdettiin eri lähtöruuduista. Nopeus piti olla myös kohdallaan, kun vastassa oli maailman kovimmat.
Kutsukilpailijoilla oli 4 harjoitusta eli aikaisempien vuosien kokemus oli myös hyödyllinen, Viljami tais olla ainoita ekakertalaisia, ainakin kärkikuskeista. Lisäksi rata on Tamiya Raceway ja nimestä voi päätellä, että radalla on harjoiteltu, lisäksi se on 20 min päästä Asson pääkonttuurista. Eli Tamiyan ja Asson Teamin kuskit tulevat menemään kovaa. Viriluokan (ei kutsukisaajat) kuskeilla oli parin tunnin harjoitukset joka aamu.

Pito oli täysin erilainen kuin muualla on ollut. Radassa on jokin pinnoite asvaltin päällä ja pito on kova linjalla, ja linjan ulkopuolelle kerääntyy kumia ja rengas on liukas kierroksen tai pari jos sinne eksyy.

Pitoaine oli määrätty ja pidotus oli tarkkaan määrätty. Renkaaseen sai koskea vain edellisen erän ajan eli 5 minuuttia. Siinä ajassa oli putsattava renkaat ja pidotettava ja pyyhittävä kuivaksi tai jätettävä märäksi. Pidosta ei saanut maksimaalista, mutta ihan ok, sillä radassa itsessään oli hyvä pito. Pitoaine oli Paragon FXII ja eka kerta kun kahdeksan purkkia avattiin katoksen alla yhtäaikaa, niin tuoksu oli huumaava ensikertalaiselle. Ei hyvä.

Sää: Aamulla oli pilvistä ja noin 18 astetta ja iltapäivällä aurinko paistoi, ja lämpötila nousi 25 asteeseen ja iltaa kohti taas lämpö laski pariin kymmeneen. Aamulla pari kertaa tuli tihkusadetta ja kerran päivän alku siirtyi tunnilla, tosin radalla muut luokat treenas sen ajan eli ei mikään katastrofi.

Renkaat oli Sweepin valmiiksi liimatut ja niitä sai uudet joka toiseen lähtöön ja systeemi oli loistava ja kaikilla oli samanarvoiset renkaat lähdöissä. Lisäksi renkaat oli lähes yhtänopeat uutena ja kerran ajettuna. Sitä en tiedä johtuiko renkaiden toimivuus radan pinnasta vai renkaasta. Liimaukset oli parhaasta päästä, mitä vastaan on tullut, eikä kertaakaan tarvinut paikkailla. Samoilla renkailla ajetaan MM-kisat syksyllä Pekingissä.

Lopputulokset:

Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net