Kirjoittaja Aihe: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016  (Luettu 16777 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Kiitokset viikonlopun kilpailijoille sekä talkoisiin ja järjestelyihin osallistuneille.

Sunnuntain Finnish Open jouduttiin valitettavasti perumaan aamulla sateen vuoksi.
Lauantaina kuitenkin saatiin ajettua neljä finaalikierrosta läpi, viidennen peruuntuessa sateen takia.
Lauantain SC Summer Cupin tulokset löytyy täältä ja liitteestä.
Täältä puolestaan muutama kuva lauantailta.

FO jatkuu parinviikon päästä 24.7. Nokialla.
SC taasen seuraavaksi Turussa 30.7.

Ja vielä onnittelut kaikille menestyneille!

Niemis / Fullspeed RC
« Viimeksi muokattu: 19.07.16 - klo: 18.24 kirjoittanut Fullspeed RC »

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #1 : 11.07.16 - klo: 11.51 »
Kiitokset järjestäjille, hyvät SC-karkelot oli..

Omat kisat sujui jo tutulla kaavalla, alkuerien 3 peräkkäistä väkivaltarylläys kierrosta peräkkäin, ei vain sovi itselle...

Ei sitten millään...

 Ajo kyllä sujuu sen 7 min. pyörillään, mutta jotenkin ei vaan osaa repiä 3 riskikierrosta peräkkäin.

Finaaleissa B-Finaalin 6.ruudusta oli melkosen tekemätön paikka tehdä tulosta...


Sitten taas kritiikkiä sarjan säännöistä...
Renkaiden merkkaaminen ja vaihtamisen kieltäminen on aivan uskomattoman typerö sääntö!!!!!!

Nyttenkin monta kovaa kuskia kärsi valtavasti siitä, että rata muuttui päivän mittaan. Itseäni en kovaksi kuskiksi lue, mutta olisi pakissa ollut finaalien liukkaille kierroksille huomattavasti paremmat renkaat tarjolla...

Mitä säännöllä oikeasti haetaan???

Itse en keksi kuin yhden syyn.. KOTIRADALLE ETUA!!!  Helppo ajaa omaa rataa 10k kierrosta ja testata vaikka miten montaa kummia. Sitten ulkopaikkakuntalaiset tulee paikalle ja ajaa 2 harjoituserää ja niiden perusteella sitten valitset...

Vai haetaanko säästöä ja tasasuutta aloittelijoiden ja kokeneemmien välille???

Oma mielipiteeni on että, aloitteijoiden kuuluukin olla huonompia, oli laji mikä hyvänsä. Ja jos joku kokeneempi kähmy haluaa työntää rahaa 200€ joka kisaan renkaiden muodossa niin siitä sitten vaan, kyllä se menee lujempaa jokatapauksessa...


Kisapaikalla kuulin jopa tornarin et jatkossa olis vain yksityyppirenkaat??? Onko huhulla perää??? Jos on niin kuka vastaa niin pässistä ajatuksesta???

Me ei kuitenkaan olla mikään maastosarja!!!
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #2 : 11.07.16 - klo: 15.56 »
Sääolot ja radan muuttuminen sen mukana ovat asioita, joihin ei voi vaikuttaa.
Harmi, että sunnuntain kisa piti peruuttaa, mutta se oli oikea päätös. Vettä tuli valtavasti.


Poissa Jukka J.

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #3 : 11.07.16 - klo: 16.15 »
Tässä vähän kuvia linkkien alla... Jos ette pääsen linkin kuviin ni ilmoittakaa vaik YV:llä. Tuppaa joskus oikeudet hävitä ittestään.

T:Jukka

http://aijaa.com/a/wFXOjO

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #4 : 11.07.16 - klo: 17.01 »
Kiitokset järjestäjille, hyvät SC-karkelot oli..

Omat kisat sujui jo tutulla kaavalla, alkuerien 3 peräkkäistä väkivaltarylläys kierrosta peräkkäin, ei vain sovi itselle...

Ei sitten millään...

 Ajo kyllä sujuu sen 7 min. pyörillään, mutta jotenkin ei vaan osaa repiä 3 riskikierrosta peräkkäin.

Finaaleissa B-Finaalin 6.ruudusta oli melkosen tekemätön paikka tehdä tulosta...


Sitten taas kritiikkiä sarjan säännöistä...
Renkaiden merkkaaminen ja vaihtamisen kieltäminen on aivan uskomattoman typerö sääntö!!!!!!

Nyttenkin monta kovaa kuskia kärsi valtavasti siitä, että rata muuttui päivän mittaan. Itseäni en kovaksi kuskiksi lue, mutta olisi pakissa ollut finaalien liukkaille kierroksille huomattavasti paremmat renkaat tarjolla...

Mitä säännöllä oikeasti haetaan???

Itse en keksi kuin yhden syyn.. KOTIRADALLE ETUA!!!  Helppo ajaa omaa rataa 10k kierrosta ja testata vaikka miten montaa kummia. Sitten ulkopaikkakuntalaiset tulee paikalle ja ajaa 2 harjoituserää ja niiden perusteella sitten valitset...

Vai haetaanko säästöä ja tasasuutta aloittelijoiden ja kokeneemmien välille???

Oma mielipiteeni on että, aloitteijoiden kuuluukin olla huonompia, oli laji mikä hyvänsä. Ja jos joku kokeneempi kähmy haluaa työntää rahaa 200€ joka kisaan renkaiden muodossa niin siitä sitten vaan, kyllä se menee lujempaa jokatapauksessa...


Kisapaikalla kuulin jopa tornarin et jatkossa olis vain yksityyppirenkaat??? Onko huhulla perää??? Jos on niin kuka vastaa niin pässistä ajatuksesta???

Me ei kuitenkaan olla mikään maastosarja!!!

Nelkun A-finaalissa palkituista 2/5 oli kotiradallaan ja näistä kotikuskeista toinen ajoi kaupan hyllyltä ostohetkellä löytyneillä järkihintaisilla testaamattomilla savirenkailla ja toisella testiä takana vähän enemmän. Itse ajoin 2-vuotta vanhoilla yleisesti tiedossa olevilla Lavankoon sopivilla kumeilla. Menestykseen ei tarvitse olla isoa rengasarsenaalia.

T:Olli  #61
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #5 : 11.07.16 - klo: 18.58 »
Kiitokset järjestäjille, hyvät SC-karkelot oli..

Omat kisat sujui jo tutulla kaavalla, alkuerien 3 peräkkäistä väkivaltarylläys kierrosta peräkkäin, ei vain sovi itselle...

Ei sitten millään...

 Ajo kyllä sujuu sen 7 min. pyörillään, mutta jotenkin ei vaan osaa repiä 3 riskikierrosta peräkkäin.

Finaaleissa B-Finaalin 6.ruudusta oli melkosen tekemätön paikka tehdä tulosta...


Sitten taas kritiikkiä sarjan säännöistä...
Renkaiden merkkaaminen ja vaihtamisen kieltäminen on aivan uskomattoman typerö sääntö!!!!!!

Nyttenkin monta kovaa kuskia kärsi valtavasti siitä, että rata muuttui päivän mittaan. Itseäni en kovaksi kuskiksi lue, mutta olisi pakissa ollut finaalien liukkaille kierroksille huomattavasti paremmat renkaat tarjolla...

Mitä säännöllä oikeasti haetaan???

Itse en keksi kuin yhden syyn.. KOTIRADALLE ETUA!!!  Helppo ajaa omaa rataa 10k kierrosta ja testata vaikka miten montaa kummia. Sitten ulkopaikkakuntalaiset tulee paikalle ja ajaa 2 harjoituserää ja niiden perusteella sitten valitset...

Vai haetaanko säästöä ja tasasuutta aloittelijoiden ja kokeneemmien välille???

Oma mielipiteeni on että, aloitteijoiden kuuluukin olla huonompia, oli laji mikä hyvänsä. Ja jos joku kokeneempi kähmy haluaa työntää rahaa 200€ joka kisaan renkaiden muodossa niin siitä sitten vaan, kyllä se menee lujempaa jokatapauksessa...


Kisapaikalla kuulin jopa tornarin et jatkossa olis vain yksityyppirenkaat??? Onko huhulla perää??? Jos on niin kuka vastaa niin pässistä ajatuksesta???

Me ei kuitenkaan olla mikään maastosarja!!!
1. 3 nopeata kierrosta ei synny väkivalloin eikä tuurilla. Siihen tarvitaan sekä nopeutta että varmuutta. Oma takiikka on vain ajaa varmasti määllämättä ikäänkuin ajaisin 7 min tulosta. Se riitti Tammisaaressa 2. lähtöruutuun ja Lavangossa 5 ruutuun vaikka toisella eräkierroksella olinkin koko rundin nopein kun rata tuli liukkaammaksi. Mutta se ei auttanut kun rata oli selkeästi hitaampi 2 eräkierroksella.

2. Rengassäännöllä ei todellakaan kukaan kuvittele saavansa mitään kotirataetua. Jos on epäselvää mikä rengas toimii voi aina kysyä etukäteen. Kukaan ei nyt kysynyt. Rengassäännöllä on tarkoitus pitää tää rengasruletti edes vähänkän järkevissä rajoissa taloudellisesti. Mutta vasta yksityyppisääntö olisi järkevä sekä taloudellisesti ja sen lisäksi sinäkään et enää voisi itkeä että jollain oli etua ja jollain toisella haittaa. Mun ymmärtääkseni tässä lajissa on tarkoitus kilpailla siitä kuka on nopein kuski, ei kellä on eniten rahaa ja aikaa testata 17 eri rengasta.

3. Jonkun verran on tullut testattua renkaita Lavangossa eikä mun mielestä ole olemassa kostealle tai kuivalle selkeästi parempaa rengasta. Kaikki renkaat nopeutuu kostealla ja hidastuu liukkaalla. Vaikka olikin kotirata niin en missään vaiheessa edes miettynyt että nyt pitäisi kesken kisan vaihtaa renkaita koska se on kuivempi. Ei siitä olisi ollut mitään hyötyä, koska en tehnyt mitään kompromissiä kostean ja kuivan välillä vaan käytin ne renkaat jotka tuntuivat parhaimmilta sekä kostella että kuivalla. Ja vaikka kukaan ei kysynyt niin kerron että se oli tällä kertaa tuupissa  Pro-Linen Suburbs 2.0 M3 seoksella.

Tämänkin kitinän argumentit voisi vetää vessasta alas jos olisi yksityyppirengas. Ja ekakertalaiset saa ihan vapaasti tulla millä tahansa renkailla mun puolesta. Ei ne Traxxasin renkaat kuitenkaan mitään pidä savella.


Siten kiitos järjestäjälle ja kanssakilpailijoille mukavasta kisasta. Elämäni eka kisa savella ja tavoite 3 parhaan joukkoon ei ihan onnistunut. Kyllä se tarjolla oli kun oli toisessakin finaalissa 2. paikka tarjolla mutta kahdesta mutkasta hieman liikaa kaasua niin ohihan ne kaverit tuli.

Sitten minulta taasen kritiikkiä sääntöjä kohtaan: Tässä kisassa 2 eräkierros oli melko turha koska rata hidastui selkeästi. Top 6 joukossa vissiin kukaan ei pystynyt enää parantamaan kun rata oli sekuntitolkulla hitaampi. Olen anatanut itselleni kertoa että aikaisemmin ajettiin alkuerät eräkierrospisteillä mutta se on sitten muutettu niin että ajetaan vain parasta tulosta. Mikä järki tässä nyt sitten? Se aiheuttaa juurikin sen että monessa kisassa toinen eräkierros on käytännössä täysin turha kun trata hidastuu olosuhteiden muuttuessa.

Kim Elfström

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #6 : 11.07.16 - klo: 19.16 »
Kiitos ensimmäisenä kilpailun puuhamiehille ja naisille! Te teette työtä, jotta kisat saadaan ylipäätään vedettyä.
Rata oli mitä mainioin kenties Suomen toiseksi paras 10 rata! Kilpailu saatiin vedettyä hienosti aina neljänteen finaaliin saakka. Myös Ritun Buffa oli parasta A luokkaa. Lämmin lounas tekee hyvää niin vatsalle kuin päällekin.

Sitten itse kisaan. Tällä kaudella keskittyminen on ollut 1/8 autoissa ja perjantaina testailin SC autoa ensimmäistä kertaa Tammisaaren jälkeen. Renkaiksi valitsin Proline Stunnerit kun ne näytti kuvissa hyvälle :) seos oli M3.

Alkuerät meni paljon odotuksia paremmin ja yllätyin neljännestä lähtöruudusta. Finaalit meni miten meni ja viimeisessä liukastelussa sain hiukan paikattua huonompia finaaleja ja välttävä kuudes sija oli lopulta mihin pystyin.

Kimille tiedoksi, että ennen radat eivät ole hidastuneet samalla tavalla kuin lauantaina Lavangossa ja myös toisella eräkierroksella on voinut parantaa aikaa ihan merkittävästi.

http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/20853/150869
Katso tuolta viime vuoden alkuerä tulokset, niin löytyy sekä 1 että 2 kierroksella parhaan tuloksen ajaneita.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #7 : 11.07.16 - klo: 21.13 »
Kiitos kilpakumppaneille ja järjestäjille mukavasta päivästä Lavangossa. Rata tälläkertaa aiheutti varmasti monelle harmaita hiuksia todella radikaalilla luonteen muutoksellaan ja kuulun itsekkin siihen porukkaan joka mielellään olisi renkaan päivän aikana vaihtanut. Minä juttelin edellispäivänä paikallisten kisakumppaneiden kanssa ja sain heiltä kyllä täysin peittelemättä vinkkiä renkaista. Pakista löytyi Suburb M4 seoksella taakse ja itse pidän myös edessä nappularengasta joka tälläkertaa oli Holeshot. Yhdistelmä toimi huikean hyvin treenipäivän illan, kisapäivän aamun ja viimeisen finaalin jossa sade alkoi kostuttamaan rataa. Itselle tuli yllätyksenä miten rengastus romahti omassa autossa ja setupissa radan kuivuessa. Setuppia ei hirveästi uskaltanut muuttaakkaan kun rataa kierrosten välissä kasteltiin, mutta kosteus ei omaan erään asti oikein enää kantanut. Jos olisin aavistanut pidon muutosta, olisi pakista löytynyt caliberi joka kulmaan millä auto on rauhallinen ajettava todella liukkaissakin olosuhteissa.

Mitä tulee rengassääntöön ja alkueriin, en usko että muualla ollaan ihan noin radikaalissa ja hankalassa tilanteessa. Tuloksen pystyy taatusti ajamaan kummassa vaan erässä ja pitokin luultavasti on stabiilimpi.

Mennään tämä kesä nyt rauhassa näillä säännöillä eikä hötkyillä yhden kisan perusteella.

Pidetään keskustelu toimivista renkaista ja setupeista avoimena, niin saadaan hyviä, tiukkoja ja tasaväkisiä kisoja. Ainakin tuuppiluokassa tullaan kauden aikana näkemään uskoakseni useita eri voittajia. Onnittelut vielä podiumille ajaneille hyvästä suorituksesta. Omat tavoitteet ei täyttynyt, mutta tää ei jää tähän!!  :wink:

-Jussi Rinne-
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo: 21.16 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #8 : 11.07.16 - klo: 21.19 »
Kimille tiedoksi, että ennen radat eivät ole hidastuneet samalla tavalla kuin lauantaina Lavangossa ja myös toisella eräkierroksella on voinut parantaa aikaa ihan merkittävästi.
Nopeutuminen/hidastuminen lienee kaikilla saviradoilla täysin suhteessa kosteuden määrään. Jos yöllä on tullut vettä niin se hidastuu pikkuhiljaa ihan väistämättä ja toinen kierros on ihan turha. Se että viime vuonna ei ole näin tapahtunut lienee enemmän ihmeellistä kuin se että näin tulee jatkossakin varmasti käymään.

Haluaisin kuulla argumentit tälle nykyiselle säännölle. Siis joku muu kuin se että "eihän me nyt ainakaan mikään maastosarja olla" tai "haluttiin ihan vain muutoksen takia kokeilla". Tässä lajissa kun tuntuu että kaikki pitää periaatteesta tehdä vain eri tavalla kuin maastosarjassa, vain sen takia että "ei ainakaan olla mikään maastosarja". Mutta järkeviä argumentteja ei sitten löydykään.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #9 : 11.07.16 - klo: 21.35 »
Jos kuskeja on hädintuskin kahteen finaaliin, niin pitääkö meidän hinkata maastosarjan mallilla neljä pisteytettyä alkuerärundia ja ajella sitten b finaaleja kaikki kaksi?

Syy nykyiseen järjestelyyn on se että ainakaan toinen sarjakoordinaattori ei kestä pystyssä viittä minuuttia. Kelpaako selitykseksi?  :grin:

Ei todellakaan pidä paikkaansa että radat huononee järjestäin niin että toinen rundi on aina huonompi... Se voi olla minesti myös parempi radan puhdistuessa ja bluegroven muodostuessa... Tai sitten se pysyy tasaisena koko päivän. Ei kannata huolestua itse kertomasi ensimmäisen savikisan perusteella.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #10 : 11.07.16 - klo: 21.55 »
Ei todellakaan pidä paikkaansa että radat huononee järjestäin niin että toinen rundi on aina huonompi...
Kukaanhan ei ole sellaista tässä väittänyt joten laitetaan rillit päähän kun lueataan niitä viestejä, jookosta...

Se voi olla minesti myös parempi radan puhdistuessa ja bluegroven muodostuessa...
Jolloin tilanne on ihan sama, toinen eräkierros on turha...

Jos kuskeja on hädintuskin kahteen finaaliin, niin pitääkö meidän hinkata maastosarjan mallilla neljä pisteytettyä alkuerärundia ja ajella sitten b finaaleja kaikki kaksi?
No kaksi pisteytettyä eräkierrosta josta lasketaan se parempi tulos? Tasapisteissä sitten parempi sijoitus ratkaisee. Näin molemmilla kierroksilla olisi aina merkitystä vaikka rata muuttuisi.
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo: 22.05 kirjoittanut Screwed »

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #11 : 11.07.16 - klo: 22.14 »
Pikkasen unohtuu mitä nykysillä säännöillä on lähdetty hakemaan.

Formaatissa on haluttu mahdollisimman paljon kilvanajoa mies-miesä vastaan, ei kelloa vastaan ajamista.
Se onnistuu ainoastaan sillä että ajetaan useampi finaalikierros ja se taasen rokottaa alkuerien määrää.
Jos ajetaan kaksi alkueräkierrosta joista vain toinen lasketaan ja rata muuttuu oleellisesti (suuntaan tai toiseen) kierrosten välissä ei ole merkitystä mitä mitataan. Oli mittarina sitten bestlap, 3 kierroksen tulos, 5min tulos tai vaikka 8,2 min tulos suurinosa ajaa paremmin silloin kun rata on nopeampi.
Jos rata muuttuu radikaalisti päivän aikana niin auttaisiko ajaa kolme alkueräkierrosta, ei varmaankaan. Miksikö, no aina on se kierros jolloin rata oli hitaimmillaan ja sillä kierroksella ei ollut merkitystä. Eli jos ajetaan 3 alkueräkierrosta ja rata hidastuu kokoajan oli viimenen kierros "turha", tai jos kastellaan ennen 1. ja 3. kierrosta ja 2.kierros oli selkeesti hitampi niin silloin 2. kierros oli "turha".
Ehkäpä sitten jos ajataan neljä tai viisi alkueräkierrosta saadaan tarpeeksi "hyvällä" pidolla ajettuja kierroksia mutta silloin ollaan taas kaukana tuosta alkuperäsestä mies-miestä vastaan ajatuksesta kun päivässä ei ole enää jäljellä aikaa ajaa kun kolme finaalikierrosta.
Radan muuttumiseen olis tietty yks ratkasu mut taidan jättää sen kirosanan mainitsematta tässä yhteydessä, siitä voidaan sit vääntää taas talvella  :evil:

No mitens ne renkaat sitten...
Sama juttu, hakusessa on ollut kulujen aleneminen ja kilpailun helpottuminen.
Ei vielä toteudu nykysellä säännöllä kovin hyvin mutta kuhan ne traxut saadaan ykstyyppi renkaiks niin pitäs loppuu spekulaatiot kotikenttä eduista yms. Nelkun päivän bestlap ajettiin muuten traxuilla  :shocked:
Olisiko vapaa rengas auttanut sopeutumaan muuttuvaan rataan? Tuskin. Sehän olisi vaan tuonut lisää kotikenttäetua kun paikalliset on kumminki testannu kaikki mahdolliset renkaat ja seokset kaikissa radan kosteusasteissa ja lämpötiloissa  :roll:
Mitä nyt ennen ja jälkeen kisan oon kuunnellu paikallisten kommentteja niin suurinosa ajo ihan millä sattuu renkaalla. Oli niitä mitä sattu löytyyn pakista, ne mikkä oli halvimmat kaupan hyllyllä (nelkun voittaja renkaat), Hattunen tais mainita et samat eturenkaat on ollu autos alla jo useemman vuoden...
Eli vamaan joku olisi onnistunut arpomaan alle juuri ne sillähetkellä rataan sopivat renkaat mutta luulempa että vapaallakin renkaalla suuriosa olisi pitänyt samat renkaat autossa. Tiiä sitte, lähinnä arvailua...

Lopuks kuitenkin kannattas muistaa että mööttörspörttiahan tässä ajetaan, jos haluaa harrastuksen missä mitkään ulkopuoliset asiat ei vaikuta suoritukseen niin on ihan väärällä foorumilla...
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo: 22.23 kirjoittanut niemis »
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #12 : 11.07.16 - klo: 22.22 »
Ei kai tässä kukaan ole halunnut lisää alkueräkierroksia, vaan niin että molemmilla on merkitystä oli olosuhteet mitkä vaan.

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #13 : 11.07.16 - klo: 22.31 »
Ei kai tässä kukaan ole halunnut lisää alkueräkierroksia, vaan niin että molemmilla on merkitystä oli olosuhteet mitkä vaan.
Eikä kukaan väittänyt että joku olisi halunnut lisää alkueräkierroksia.

Mitäs jos toisella kierroksella auto hajoo, joku tölväsee sut radalta tai vaikka akku loppuu lähettimestä?
2/2 alkuerä laskenta on melko raaka, ei jätä mitään varaa virheille tai onnettumuuksille.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #14 : 11.07.16 - klo: 22.47 »
2016 kesäsarjan sännöt sallii sulle kaksi 7 minuutin yritystä olla tarvittavan hyvä kolmella kierroksella, hoidat homman ja olet hyvällä lähtöpaikalla. Pisteitä päättäjät harkitsee ehkä sitten jatkossa.. Miksei tämä kelpaa?

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #15 : 11.07.16 - klo: 22.55 »
2016 kesäsarjan sännöt sallii sulle kaksi 7 minuutin yritystä olla tarvittavan hyvä kolmella kierroksella, hoidat homman ja olet hyvällä lähtöpaikalla. Pisteitä päättäjät harkitsee ehkä sitten jatkossa.. Miksei tämä kelpaa?

Mun mielestä aika hyvä kompromissi. +2min alkuerissä ei juuri lisää päivän pituutta ja kolmen läpin systeemillä on kuitenki useempi mahdollisuus onnistuaa.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #16 : 11.07.16 - klo: 22.56 »
Mitäs jos toisella kierroksella auto hajoo, joku tölväsee sut radalta tai vaikka akku loppuu lähettimestä?
No jos lukisit ehdotukseni, selviäisi että ehdotin pisteitä mutta että vain parempi lasketaan, ei niin että molemmat lasketaan yhteen. Tällä tavalla molemmilla kierroksilla olisi mahdollista tehdä tulos vaikka olosuhteet muuttuu.

Eli edelleen tsämälleen sama paras tulos logiikka kuin nytkin, mutta niin että eräkierrokset olisi tasavertaisia olosuhteista riippumatta.

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #17 : 11.07.16 - klo: 23.03 »
Jos vaan parempi lasketaan niin miten se eroo nykysestä?
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #18 : 11.07.16 - klo: 23.32 »
Alkuerät on ok. Ei mitään valitettavaa, toimi viime kesänä ja toimii tänä kesänä ja on kaikille sama.

Rengassääntö on sitten  typerä, olin jo tätä vastaan alusta asti ja sama mielipide pitää. Jos ajetaan kerran kilpaa pitäisi olla vapaus valita ja vaihtaa rengasta olosuhteiden mukaan.  Yksityyppirengas jos tulee menee mielenkiinto täysin, se on typerin idea mitä voi kilvanajoon olla.

Tämän sarjan pitäis olla vapaampi kuin muiden, miks tehdä tästä liian vaikeeta ja hakea sääntöjä muista sarjoista.

-K.Pakkala
#63
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #19 : 11.07.16 - klo: 23.35 »
Kimi, pojat väänsi mulle toises keskustelus rautalangasta et mitä tarkotat.
Sehä kuulostaa iha fiksulta, ratkasis radan muuttumisen aiheuttamat ongelmat.
« Viimeksi muokattu: 11.07.16 - klo: 23.47 kirjoittanut niemis »
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #20 : 11.07.16 - klo: 23.44 »
Alkuerät on ok. Ei mitään valitettavaa, toimi viime kesänä ja toimii tänä kesänä ja on kaikille sama.

Rengassääntö on sitten  typerä, olin jo tätä vastaan alusta asti ja sama mielipide pitää. Jos ajetaan kerran kilpaa pitäisi olla vapaus valita ja vaihtaa rengasta olosuhteiden mukaan.  Yksityyppirengas jos tulee menee mielenkiinto täysin, se on typerin idea mitä voi kilvanajoon olla.

Tämän sarjan pitäis olla vapaampi kuin muiden, miks tehdä tästä liian vaikeeta ja hakea sääntöjä muista sarjoista.

-K.Pakkala
#63

Mikä siitä ykstyyppirenkaasta tekee niin typerän? Sekö että jossain toisessa sarjassa on sellanen käytössä? Aika laiha perustelu mun mielestä.

YT vähentäs kuluja kun ei tarvi testailla merikontillista renkaita joka kisaan ja sit raahaa viel toinen kontillinen uusia renkaita kisaan siltä varalta et aurinko sattuuki paistaa ja tarvii eri renkaat ja taas toisessa erässä onki vähä ohutta yläpilvee ja taas joku muu rengas olisi parempi.

YT vähentäisi myös kotikenttäetua, tai toivottavasti ainakin siitä spekulointi. YT:llä kun kaikki olis samalla viivalla kisaaamuna.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #21 : 11.07.16 - klo: 23.56 »
Se tekee ykstyypistä typerän, että markkinoilla on tusina renkaita joista voi valita. Olis lähes idiotismia kieltää niiden käyttäminen ja valita renkaaks esim joku traxxas rengas jolla ei oo mitään tekemistä kilparenkaan kanssa. Ja ei niitä renkaita tarvi merikontillista olla. Itellä tasan kolme sarjaa renkaita ja ne riittää koko kauden kisoihin. Mutta olis kyllä mukava vaihtaa niitä kisan aikana kun huomaa että väärä rengas alla kuten mulle kävi nyt tässä kisassa, oikeasti en tiedä olisko sillä ollu muuta ku henkinen vaikutus, mutta kuitenkin.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #22 : 12.07.16 - klo: 00.11 »
Miksi traxun renkaalla ei ole mitään tekemistä kilparenkaan kanssa?
Sillä kuitenkin vedittiin lauantaina nopein kierros ja joku traxun rengas taitaa olla ameriikoissa vakio slashi luokissa käytös, muistaakseni ainaki pari vuotta sit oli...

Njoo, merikontillisessa saatto olla vähä liiotteluu mukana  :grin:

Jos olisi YT rengas niin ei olisi koskaan tarvetta vaihtaa renkaita kesken kisaa kun aina olisi se oikea alla.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #23 : 12.07.16 - klo: 00.18 »
Se tekee ykstyypistä typerän, että markkinoilla on tusina renkaita joista voi valita. Olis lähes idiotismia kieltää niiden käyttäminen ja valita renkaaks esim joku traxxas rengas jolla ei oo mitään tekemistä kilparenkaan kanssa. Ja ei niitä renkaita tarvi merikontillista olla. Itellä tasan kolme sarjaa renkaita ja ne riittää koko kauden kisoihin. Mutta olis kyllä mukava vaihtaa niitä kisan aikana kun huomaa että väärä rengas alla kuten mulle kävi nyt tässä kisassa, oikeasti en tiedä olisko sillä ollu muuta ku henkinen vaikutus, mutta kuitenkin.

Samaa mieltä rengassäännöstä...

Miksei me ajettais vain YT-renkaalla, jos kerran traxut oli nopeemmat???
No traxut oli melko kovan kuskin alla, itellä ei varmasti olisi toimineet... Ja mites toimii tuupeissa???

Ja renkaiden vaihdolla saa just tota henkistä saumaa, ja mahdollisuuden vielä vaikuttaa jos auto ei sitten toimikkaan... Ja saadaan hauskaa rengasrulettia.

Tällä estetään nyt kaikenlaisten höpöhöpö kiinarenkaiden testaaminen... Mikä ainakin omasta mielestä on hauskaa, ja kuuluu tähän touhuun.

Ja kun kattoo suomalaisten nettikauppojen saldoja renkaiden suhteen niin eihän sieltä riittäisi millään kaikille ykstyyppirenkaita... Hyvä kun yks kuski saa tilattua kokonaisen sarjan...

Ja mitä sitten jos jollain on merikontillinen renkaita mukana??? Keneltä se sitten on pois???
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #24 : 12.07.16 - klo: 00.53 »
...
Samaa mieltä rengassäännöstä...

Miksei me ajettais vain YT-renkaalla, jos kerran traxut oli nopeemmat???
No traxut oli melko kovan kuskin alla, itellä ei varmasti olisi toimineet... Ja mites toimii tuupeissa???
Eli jos joku rengas toimii nopeella kuskilla niin se ei voi toimii muilla?
Eihän sen YT-renkaan tarvi olla trx jos se hiertää, se nyt vaan on ollu täs esimerkkinä. Jos löytyy joku muu nopee, monille alustoille sopiva, kulutusta kestävä ja saatavilla oleva niin mitä välii sillä merkillä on!?!
Ja tuupeissa voi olla ihan oma renkaansa! Kulujen kannalta olis ehkä hyvä et molempii luokkii ajavien ei tarvis ostaa eri renkaita mut ajetaanko nytkään samoilla renkailla tuuppii ja nelkkuu?
Ja renkaiden vaihdolla saa just tota henkistä saumaa, ja mahdollisuuden vielä vaikuttaa jos auto ei sitten toimikkaan... Ja saadaan hauskaa rengasrulettia.
Varmaan kaikki mikä henkisesti lisää luottoa autoon parantaa tulosta mut voihan siin käydä toisinkinpäin että ajo menee pilalle kun ei ookkaan iha varma et oliks renkaan vaihto sittenkään fiksua. No se on motorsporttia se, välillä ei pää kestä...
Tällä estetään nyt kaikenlaisten höpöhöpö kiinarenkaiden testaaminen... Mikä ainakin omasta mielestä on hauskaa, ja kuuluu tähän touhuun.
Jep, suuri osa tätä harrastusta on ruuvaaminen ja testailu.
Voihan niitä kiinan gummeja testailla vaikka oliski YT rengas, saispahan sitte esitettyä dataa sarjan vetäjille et olis joku halvempi/kestävämpi tjsp. rengas saatavilla.
Ja kun kattoo suomalaisten nettikauppojen saldoja renkaiden suhteen niin eihän sieltä riittäisi millään kaikille ykstyyppirenkaita... Hyvä kun yks kuski saa tilattua kokonaisen sarjan...
YT-rengas ei varmaan alkuun SC-renkaiden saatavuus ongelmaa poistaisi mutta luulisin että helpottaisi renkaiden saatavuutta kotimaasta pitkällä tähtäimellä.
Ja mitä sitten jos jollain on merikontillinen renkaita mukana??? Keneltä se sitten on pois???
Niiltä ketkä haluaisi ajaa mahdollisimman kilpailukykyisesti ja tasavertaisesti mutta eivät haluaisi tai pysty investoimaan rengastesteihin ja useampaan sarjaan eri renkaita.
Ja varmaan myös niiltä ketkä haluaisivat tasoittaa kotikenttäetuja.

« Viimeksi muokattu: 12.07.16 - klo: 00.57 kirjoittanut niemis »
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #25 : 12.07.16 - klo: 08.29 »
Pisteistä ajettaessa mun mielestä pitää ajaa vähintään kolme rundia joista kaksi lasketaan. Yhden laskettavan rundin tuloksella tulee liikaa onnenkantamoisia keulapaikoille kun hyväonninen keskikastilainen pääsee hyötymään liikaa kärkikuskien mahdollisesta epäonnesta. Nykyinen tapa mahdollistaa taktikoinnin kun ajaa tuloksen heti ensimmäiseen erään, niin voi seuraavassa vaikka vielä testata setuppimuutosta finaaleihin tms.

Omalta osin tämä suljettu rengas ei pahemmin pienennä rengaskuluja koska ne pitää vaan testata etukäteen ja koittaa arpoa jotakin kisapäivälle omasta hyväksi havaitusta arsenaalistaan. Nyt niitä pakissa jo olevia renkaita ei vaan saa käyttää. Rajoitetulla varmaan haettiin sitä ettei rahamiehet revi pusseja auki joka erään? Sitä tarvetta ei ainakaan tuuppiauton rengaskulutuksella ole.

Toimiva yksityyppikin kyllä löytyy kumpaankin luokkaan jos tarvetta sille on. Parempi sekin on kun nykyinen suljettu, mutta itse vapauttaisin renkaan.

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #26 : 12.07.16 - klo: 08.57 »
Järjestäjille ja Buffalle kiitos.
Kisa oli kuuma ja kostea , keitto kuuma ja tulinen  :smiley:

Kisat meni just niin hyvin kuin odotukset olivat... kun ei ole autolla tullut ajeltua Tammisaaren kisan jälkeen metriäkään. Eikä turffi/talvi-setuppi oikein istunut tälläkään kertaa Lavangon baanalle....

Mutta empä mä tuosta sijoituksesta niin välitä ... näitä kisoja ajellaan muista syistä löysin rantein  :cool:

Joskin lisätään omat ajatelmat tähän soppaan/keskusteluun

1. Reseed , ei vaikuta omalta osalta ajettavaan erään. Mutta jotenkin vie mielikuvan harjoituksesta...totisempaan suuntaan. Kisoissa kun tuloksia kurkin niin 13/20 oli ajanut paremman tuloksen toisessa harjoituksessa...vaikka mielestäni ajajakokouksessa puhuttiin , että toisen harjoituskierroksen perusteella tehdään uusjako. No taisi olla tietotekninen juttu ...ja oliko loppujen lopuksi mitään väliä...tuskimpa

2. Kolmen peräkkäisen kierroksen tulos.  Ei sovi itselle sen paremmin kuin 5min tuloskaan  :shocked: Eli ihan sama

3. 7min erä on hyvä juttu tuon 3kierroksen tuloksen teon kannalta... lisää mahiksia onnistua

4. 2 alkuerää ja 5 finaalia on OK.  Toisaalta Finaalijaossa voi jollekkin käydä tuuri ja toiselle ei, kun alkueriä on vain kaksi. kuten _jtr_ tuossa kirjoittelikin.

5. Renkaan leimaaminen ennen alkueriä, huono juttu.
Niinkuin Jon jossain vaiheessa ehdotti , että leimaus ennen Finaaleja voisi olla kokeilemisen arvoien juttu. Varsinkin niille kuskeille joilla ei ole mahdollisuutta tulla reenaamaan ennen kisoja ja jemmasta löytyvä valikoima on rajallinen ( kustannuskysymys ). Eli ei välttämättä löydy sitä "ykkösrengasta" kyseiselle radalle vaikka tiedon saisikin paikallisilta ennen kisaa ja kahden harjoituskierroksen perusteella päätöksen teko on ainakin omalla kohdalla ihan Lottoa.
Omalla kohdalla tämä sääntö ei ainakaa ole vaikuttanut rengaskuluihin mitenkään... Kun kuitenkin ajelen niillä renkailla mitä sattuu olemaan olemassa... Ja niistä olen vaan sitten ottanut yhdet ..mustat...nappulalliset  :roll:
toisin sanoen rengaskauppiaat eivät ole saaneet senttiäkään kuluvana kautena.

6. Yksityyppi rengas.  Toimiiko ulkona eri pinnoilla sittenkään toivotusti... Savien koostumut aivan erilainen kun verrataan esim Jyrkkälä - Lavanko - Jyväskylä  Tammisaaren turffista puhumattakaan  :wink:
Voisiko vaihtoehtona olla, että järjestäjä ilmoittaa 2-3 toimivaa rengasta kisakutsussa ja niistä voi sitten jokainen oman rengastilanteen mukaan valita gummin alle.  Toisaalta tämä tarkoittaa, että järjestäjän puolesta pitää olla aktiivisuutta tehdä tuota "rengastestiä" ja tuoda tulokset ( kotietu ) julki  :lipsrsealed:
No katsotaan mihin tämä tarina päättyy .
Talvihan tässän tulee seuraavaksi ja sisäkisojen renkaita / ajoalustoja tässä varmaan pitäisi miettiä / pohtia ennemminkin kuin kesägummeja.

Seuraavan kerran varmaan Jyväskylässä jononjatkona
Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #27 : 12.07.16 - klo: 09.31 »
Kiitoksia hyvin onnistuneista kisoista oman kerhon järjestäjä porukalle.

Itse tulin ajamaan kesän ainoan corri kisani lavankoon kun sattui sopimaan hyvin aikatauluun ja ainahan se on hauskaa viettää päivä hyvässä porukassa rennon harrastuksen parissa.
Autolla ajoin noin neljä akkua treeniä lavangossa lähinnä tarkastaen että se toimii. Viimeksi oli auto liikkunut Nokian sisäkisassa. Sisäsetup  toimi ihan riittävästä ja ainoat kesärenkaanikin oli helpot ja suht nopeat ajaa ( vakio traxxas renkaat) . Luonne ei antanut silti periksi ajaa niillä kisaa koska oli kuivalla radalla suht liukkaat.
Ei muutakuin pariviikkoa ennen kisoja kauppaan ja hyllystä halvimmat supersoft renkaat mitä löytyy ja kisa renkaat oli valittu. (Proline bow-fighter).
Traxuilla ajelin harjoitukset ja tuloksena kolmas ja päivän bestläp. Alkueriin pussista uudet renkaat ja kokeilemaan. Toimii ja tuntuu että menee helvetin kovaa mutta kello oli eri mieltä. Paalu silti tuli vaikka kierrosajat tipahti, onneksi rata on kaikille sama. Finaalit oli sitten suht helppoa cruisailua lähdöstä maaliin vaikka tokassa finaalissa Rava pääsikin pari kertaa ohi kun tein virheitä. Viimeinen neljäs finaali oli todella hauska ja tiukka kun sade vähän liukasti sataa. Nokian Mikkojen renkaat toimi paremmin sadekelissä.

Rengasvääntö kuulostaa itsestäni vähän oudolta. Olen harrastanut lajia nyt noin kolme vuotta ja aina ollut sama käytäntö . Kisoihin ostetaan etukäteen yksi uusi kierros renkaita ja sillä on menty kisat läpi ja sen jälkeen ajettu ne treeneissä loppuun. Ei mulla ole ikinä varaa ottaa säkillistä renkaita mukaan kisoihin jos vaikka keli muuttuu yms. Suhteellisen hyvin on näin pärjännyt kisoissa ympäri Suomen. Käytetyillä en ole ikinä lähtenyt kisoihin kun ostan aina vain kierroksen kerralla niin ei niitä puolikuntoisia renkaita ole kertynyt pakkiin.

Kiitoksia vielä kaikille kilpakumppaneille ja talvella ehkä jatketaan. Nyt jatkan keskittymistä taas kesän pääluokkaani eli m8e autolla ajoon.

Tony #24
Team associated RC8B3.1

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #28 : 12.07.16 - klo: 09.54 »
Kiitoksia kisoista!
Perjantaina kävin Bunkkerin sc-kisan jälkeen ekan kerran ajamassa rc-autolla, ettei ihan kylmiltään tarvitsisi lähteä kisaan. Rata olikin jokseenkin tuttu viime kesältä ja jonkinlaisen vauhdinkin sai aikaiseksi. Yllätyin miten nopeaksi se muuttui kastelun jälkeen perjantaina, eikä ollut tietoa kuinka kosteana kisa ajetaan ja tuleeko pölyä tms.
Tästä päästäänkin rengassääntöön. Ostin viikolla kaksi paria uusia renkaita viimekesän kokemusten perusteella ja kaupan hyllystä löytyvistä. Proline sniper m4 uutena testiin ja hole shot m4, jolla ajoin viime kesänä kaikki kisat käytännössä.
Valitsin treenien jälkeen Sniperin, kun vaikutti että pölyä irtoaa jonkin verran ja rata liukastuu ja rengas tuntui hyvältä. Toisella alkuerärundilla radan kuivuttua oli jo auto niin vaikea ajaa, että olisin kyllä vaihtanut rengastusta välittömästi, jos säännöt sen olisi sallinut.
Finaaleissa hetkittäin oli ihan ok, tosi liukas kuitenkin, enemmän sai ajaa autoa ja rataa vastaan, kuin muita kuskeja. Lopputulokseen täytyy kuitenkin olla ihan tyytyväinen, kun arvonnan päätteeksi sain 3.palkinnon kouraan :D
Liikaa Kyoshoja

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #29 : 12.07.16 - klo: 10.07 »
Pisteistä ajettaessa mun mielestä pitää ajaa vähintään kolme rundia joista kaksi lasketaan. Yhden laskettavan rundin tuloksella tulee liikaa onnenkantamoisia keulapaikoille kun hyväonninen keskikastilainen pääsee hyötymään liikaa kärkikuskien mahdollisesta epäonnesta.
Tää logiikka ei toimi. Koska edelleen ei saada 3 nopeata kierrosta onnella. Ja toisaalta, tässä kisassahan nyt oli käytännössä yhden laskettavan rundin tulos olosuhteista johtuen joka siis sun mielestä on huono asia. Eli puhuit itsesi pussiin.

Se että siirrytään pistelaskuun tekisi vaan toisesta eräkierroksesta vähemmän turhan jos/kun olosuhteet muuttuu ja olisi varmasti lähempänä sitä ajatusta mitä on ollut kun alunperin ollaan mietitty tätä 2/1 formaattia.