Kirjoittaja Aihe: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016  (Luettu 16778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #30 : 12.07.16 - klo: 10.12 »
Kimi, pojat väänsi mulle toises keskustelus rautalangasta et mitä tarkotat.
Sehä kuulostaa iha fiksulta, ratkasis radan muuttumisen aiheuttamat ongelmat.
Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.  Piti oikein lukea oma kirjoituksen 10 kertaa ja ihmetellä että miksi kukaan ei ymmärrä mitä tarkoitan.

Juuri näin. Mikään muu ei muuttuisi mutta pistelasku poistaisi olosuhteiden vaikutukset mahdollisuuteen/mahdottomuuteen tehdä hyvä tulos. On hyvin vaiketata keksiä tälle jotain oikeasti toimivia vasta-argumentteja. Mutta yrittäkää toki.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #31 : 12.07.16 - klo: 10.33 »
Kimi, todella hyvä idea. Itsellä myös kesti todella pitkään ymmärtää mitä tarkoitat mutta kun väännettiin rautalangasta niin nyt ymmärrän. Eli molemmat kierrokset lasketaan, kummasta saat vähemmän pisteitä on alkueräsi lopullinen sijoitus. Tasapisteissä parempi tulos ratkaisee. Eli vaikka ensimmäinen epäonnistuu ja rata hidastuu toisella kierroksella voit silti olla sen kierroksen voitolla a-finaalin tokassa ruudussa vaikka tulos on 10s hitaampi kuin kärjen ekassa alkuerässä.
Team associated RC8B3.1

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #32 : 12.07.16 - klo: 11.09 »
Ihme nillitystä! :shocked:
Renkaat alle ja opetellaan ajamaan.
Kovaa ja luotettavasti!

Itellä ainaki vaatii paljon harjoittelua että saa virheet pois ja sitä myöden
varmuutta eli nopeutta lisää.

Mutta joo, hyvä päivä oli kuitenki. Itellä oli tiedossa että Tonin vauhtiin ei
välttämättä kerkeä, on sen verta varma ja nopea kuski, mutta kakkoseks
kaikki mahikset olemassa.
Yllättävän hyvin pysty kuitenki Tonia ajoittain haastamaan ja saatiinki
aika hyvää vääntöä kehiteltyä. No homma kaatu omiin virheisiin.

Vika erä oliki sit ihan oma lukunsa. Auto oli todella vaikea pideltävä märällä
radalla, koska säädetty kuivalle alustalle ilman kompromisseja, tuloksena
lähdön 4.

Päivän isoin yllätys ainaki itelle oli Maran jääminen pois voittotaistelusta.
Kyllä ihmetytti.

Kiitos ja anteeks🙈  #88

Poissa JaniR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #33 : 12.07.16 - klo: 11.12 »
Oho! Tulipa hassu tekstin jaottelu :shocked:

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #34 : 12.07.16 - klo: 11.21 »
Kiitokset niin järjestäjille kuin kanssakilpailijoille kisapäivästä!

Omat ajot eivät tällä kerralla menneet odotusten mukaisesti, vaikka treeneissä olenkin päässyt loistavaan iskuun kotiradalla. Syynä oli joko kuskin totaalinen jäätyminen tai viime kaudelta jääneet renkaat (ne toimivat pe treeneissä vielä moitteetta).

Toinen asia joka itselle aiheutti ylipääsemätöntä kiusaa oli uusi tripla. Miten niin pieni ja olematon hyppy oli itselle niin mahdoton  :shocked:

Erityiskiitokset radan hoidosta Jarille, joka lakaisi rataa ja piti siitä todella hyvin huolta - mahtavaa omistautumista.

Sääntöjen osalta ei varmaan ole mieltä vääntää tulostopiikissa mutta: viikonlopun kokemuksen jälkeen haluaisin ehdottomasti ajaa vapaalla renkaalla. Yksi kierros isommalla kuviolla ja toinen pienemmällä niin aina on mahdollisuus laittaa "optimaalinen" rengas alle eikä tarvitse vetää koko päivää vessasta alas väärällä valinnalla.

Turussa jatketaan ja yritetään mennä taas lujaa!

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #35 : 12.07.16 - klo: 12.05 »
Pisteistä ajettaessa mun mielestä pitää ajaa vähintään kolme rundia joista kaksi lasketaan. Yhden laskettavan rundin tuloksella tulee liikaa onnenkantamoisia keulapaikoille kun hyväonninen keskikastilainen pääsee hyötymään liikaa kärkikuskien mahdollisesta epäonnesta.
Tää logiikka ei toimi. Koska edelleen ei saada 3 nopeata kierrosta onnella. Ja toisaalta, tässä kisassahan nyt oli käytännössä yhden laskettavan rundin tulos olosuhteista johtuen joka siis sun mielestä on huono asia. Eli puhuit itsesi pussiin.

Se että siirrytään pistelaskuun tekisi vaan toisesta eräkierroksesta vähemmän turhan jos/kun olosuhteet muuttuu ja olisi varmasti lähempänä sitä ajatusta mitä on ollut kun alunperin ollaan mietitty tätä 2/1 formaattia.

Typerä viisastelu silmälaseista, luetun ymmärtämisestä tai pussiinpuhumisista kannattaa jättää pois keskustelusta, se antaa kuvan että pidät itseäsi jotenkin muita fiksumpana, enkä usko että sitä haluat?

En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.

Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...
« Viimeksi muokattu: 12.07.16 - klo: 12.48 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #36 : 12.07.16 - klo: 13.50 »
Tervehdys.

Hyvää vääntöä meneillään. Itseäni aloittelijana ihmettää miksi ihmeessä noista renkaista pitää tehdä niin iso numero ?

Näin noviisin järjellä ja mulle on aivan sama millä renkaalla kukin ajaa ja mielestäni renkaiden merkkaaminen on turhaa hommaa yksityyppi renkaasta puhumattakaan.

Olen jossain välissä ymmärtänyt, että tämän pitäisi olla sellainen "rento" aloitusympäristö kisaamiseen nimenomaan tämä corrien-maailma. Miten voi olla, että meillä on tällänen kauhea vääntö jostain hemmetin renkaasta ?

Eikö aloittelija saa tulla ihan millä sattuu renkaalla paikalle (kuten nykyäänkin on) ja mikäli siellä on paikalla joku myyjä / kanssakilpailija, jolta voit ostaa ne paremmat renkaat vaikka keskellä päivää niin mitä sitten ? Eise nyt pitäisi olla keneltäkään pois mikäli on olemassa vaikka 20 eri renkaan "kaudelle hyväksytyn" rosteri, josta saa käyttää mitä haluaa ja kuinka monta sarjaa haluaa vaikka olisi joka nurkassa erirengas joka lähdössä. Fakta on, että tähän lajiin menee moneen muuhun asiaan rahaa enemmän vs. rengas kisapäivänä.

Esim. Kunnollisen Lipon-hinnalla (Jätetään nyt HobbyKing pois tästä sitä ei saa Suomessa hyllystä) väitän saavan 4 - 8 kappaletta renkaita insertteinee ja vanteineen.

Näen, että nykyisellä "tiukalla" rengassäännöllä on tasan kolme seuraamusta:
1. Osaa hemmoista harmittaa, kun on laukussa kontillinen renkaita joita ei saa käyttää, kun tuli valkattua aamulla väärin kuun asennon mukaan jne.
2. Aloittelijan on nimenomaan vaikeampi tulla paikanpäälle ja kysyä mikä on hyvä rengas mulle tähän autoon, kun mullon nää hötötötöt alla niin mikä olisi hyvä ? Aamulla kaikessa muussa kiireessä tämä ei välttämättä ole helpoin mahdollinen tehdä, mutta päivän mittaan on varmaankin aikaa tehdä muutakin, kuin mekata.
3. Ollaan kauempana nk. walk-in kisasta, kuin on käsittääkseni ollut tarkoitus.

nim. Mun kaksi senttiä.

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #37 : 12.07.16 - klo: 15.56 »
Iipolta hyvä kirjoitus.

Erittäin hyvä saada myös aloittelijan kanta asiaan...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #38 : 12.07.16 - klo: 17.29 »
En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.

Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...

Jep...
Olen ollut ajamassa sähkökrossia kun ensimmäisellä alkueräkierroksella on iso osa kärkijätkistä tehnyt pahoja virheitä sekä teknisiä ongelmia...
Pohjat ekalla rundilla veti kaveri joka muissa erissä oli selvästi kärkitulosta perässä.
Eli jos kaks rundia pisteytetään niin on mahdollista että selvästi hitaampi voi saada hyvät pisteet joilla on sitten korkealla lähtöruudukossa vaikka kolmen kierroksen ajettu tulos olis sekunnin hitaampi per kierros kuin monella jotka ovat saaneet huonommat pisteet.

Toi pisteytys toimis vain mikäli eriä olisi enemmän.
Kahdella erällä randomfactory on liian suuri.

Ideana kyllä joo siinä mielessä toimiva että molemmat eräkierrokset olis yhtä tärkeitä, mutta sillon se myös käytännössä tarkottaa että molempien erien on onnistuttava hyvin, toisin kuin se että vain parempi tulos ratkaisee, jolloin ei tarvitse onnistua kuin toisessa


Ps: iipolle pointsit.
Tuota olen ihmetellyt minäkin... rento luokka missä kaikilla pitäis olla mahdollisuus tulla ajamaan sillä renkaalla mitä sattuu pakista löytymään. Ei pakotettu ostamaan mitään rengasta.

Pps:Tämä nykyinen sääntö estää myös sen mahdollisuuden että ajelisi rengasta kuluttavalla radalla kahdella hieman kuluneella rengassarjalla läpi koko kisan... eli niillä vanhoilla mitä pakista löytyy.
Nyt joutuu pahimmillaan pakosta ostamaan uudet renkaat juuri kisaa varten ettei tartte sliksillä suditella finaaleissa kun puolikuluneet renkaat kulahti slikseiks ennenaikojaan
« Viimeksi muokattu: 12.07.16 - klo: 17.38 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa JV78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #39 : 12.07.16 - klo: 20.26 »
En nyt tiedä tuoko mitään arvoa ketjuun, mutta kun kisasin niin kirjoitankin.

Aika usvassa meni päivä, sinkoillessa hölmönä sinne tänne, niin radalla kuin muissa puuhissa. Olisi kai pitänyt lukea joku aloittelijan opas, kun erät, katsastukset, nostamiset jne. oli kaikki aika outoja tapahtumia näin puskista tulleena.

Kilpailuun valmistautuminenkin meni totaalisesti puihin, kun hankin parhaan auton (Tekno) ja kisaan laitoin alle edellisenä iltana sisäänajetut Caliberit. Treenasin 500+ kierrosta kaljuilla renkailla ja vielä kuivalla radalla jonka luulin opettavan ajamista. Mutta tässä nyt on moneen kertaan tuotu esille että nimenomaan ei pidä treenata ja välineet pitää olla mahdollisimman vanhat/p*skat.  :tongue: :tongue: :tongue:


Tällä kokemuksella turha sen enempää kommentoida sääntöjä tai niihin muutoksia.


Plussat:

+ Kuuluttaja oli hurjan hyvä, loi tunnelman ja piti tilanteen tasalla loistavasti.

+ Tuomaritoiminta, sain pari varmasti aiheellista stopparia, rauhoitti ajamista myöhempiin finaaleihin.

+ Työmyyrät järjestelyporukassa, kilpailun taso yleensä. Odotin paljon vähemmän tapahtumalta.

JV #66



Poissa quazster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #40 : 12.07.16 - klo: 20.59 »
Saapunut luokseni kisa on
silmäni luon radalle
tumma se savi edessä hohtaa
on pintansa tutkimaton
suunnaton kitkan määrä häipyy sateeseen
niin pieni kuski pakkia plaraa omaansa ain' uudelleen

Renkaat renkaat, vaihtaa nyt haluaisin
Renkaat renkaat, silloin mun helpompi ois
Renkaat renkaat, a-finaali täältä mä tuun
Renkaat renkaat, podiumille nousen taas

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #41 : 12.07.16 - klo: 21.17 »
Millon toi biisi kuullaan livenä???  :azn:
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #42 : 13.07.16 - klo: 10.06 »
Vai oliko se runo?

Mahtava joka tapauksessa :azn: :azn:
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #43 : 13.07.16 - klo: 10.49 »
Typerä viisastelu silmälaseista, luetun ymmärtämisestä tai pussiinpuhumisista kannattaa jättää pois keskustelusta, se antaa kuvan että pidät itseäsi jotenkin muita fiksumpana, enkä usko että sitä haluat?

En puhu itseäni pussiin vaan yritän nostaa sinulle esille mahdollisen epäkohdan pistelaskusta. Pistelaskussa juuri on mahdollista että kakkosruudusta löytyy kuski jonka kolme läppiä on valovuoden päässä muuten top kolme kuskien läpeistä. Epätodennäköistä mutta mahdollista. Otetaan malliksi liioiteltu esimerkki.. Kolme kuskia ajaa ekalla rundilla tuloksensa satkujen päähän toisistaan, neljäs jää kolme sekunttia. Seuraavalla rundilla edelliskierroksen kärkikuski laittaa erään lähtiessä akun johdot väärinpäin ja polttaa noparinsa, kakkosnimi törmää lämmittelyssä väärin pysähtyneeseen autoon ja rikkoo tukivarren. Kolmonen ei saa erässä ruuhkan ja epäonnen ja parin virheen saattelemana kuin kaksi läppiä kasaan joista toinen on päivän selkeä best läp. Edelliskierroksen neljäs kuljettaja ajaa nyt vielä sekunnin huonomman tuloksen, mutta saa silti rundilta nollan ja löytyy finaaleista kakkosruudusta. Kaveri on hidas, mutta pitää linjan tiukasti ja ohittaminen kuskeilta jotka voivat ajaa voitosta kestää pari kierrosta. Kärki ajoi jo karkuun eikä taistelua voitosta saatu edes alulle.

Olen itsekkin sääntömuutosten kannalla, mutta näillä postauksillani yritän tehdä selväksi ettei asiat ole aina ihan yksoikosia ja siksi nyt kannattaa keskittyä ajamaan tämä kesä tällä olemassa olevalla säännöllä. Siellä maastosarjassakin on ihan syy siihen miksi pisterundeista lasketaan 2/4...
Jos toinen ei ymmärrä mitä tarkoittaa, niin pakkohan sitä on sanoa ääneen.

Tässä säikeessä on nyt niemis, Tony ja myös Hoke eilisiillan mesettämisen jälkeen tajunnut että mun ehdottma pistelaskusysteemi on vähemmän huono kuin nykyinen systeemi. Edelleen kun mikään muu ei muutu kuin se että eräkierrokset olisivat olosuhteista riippumatta tasavertaisia jolloin tulosta voisi tehdä kaatosateessakin.

Väite että pistelaskusysteemi olisi jotenkin enemmän random kuin nykyinen on ihan vailla pohjaa. Et vaan osaa nähdä asiaa kuin yhdestä kulmasta. Esim. Lavangon kisa oli mitä suurimmassa määrin random koska oli vain yksi kierros jolla oli merkitystä kärjen kannalta. Tästä on myös Hoken mukaan esimerkkejä WJ-kisoista kun tulee öljyt radalle niin kaikki loput eräkierrokset ovat täysin turhia kärjen kannalta. Siis kahdesta huonosta pistelasku olisi vähemmän huono.

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #44 : 13.07.16 - klo: 11.59 »
Tuntuu että kaikki ketkä tänne kirjoittelee niin puolustavat omaa kantaansa, ja missään asiassa ei nähdä kompromissin mahdollisuutta.

Harmillista on jos asioista on alettu eri foorumeilla keskustelemaan... Näin juuri muodostetaan kuppikuntia, jotka ajavat omaa asiaansa eteenpäin.

Aina homma vaan ei aja asiaa eteenpäin jos mennään mentaliteetillä  "meidän mielestä tämä tapa on ainoa oikea, ja paras... Ollaan kuitenkin oikeen porukalla mietitty...

Oma mielipiteeni on, että kaikkia uudistuksia voidaan kokeilla. Ja jos homma ei toimi, tai saa suurta vastustusta. Niin palattaisiin vanhaan.
Ei aina tarvitse ajaa koko kesä- tai talvisarjaa... Kyllä ne metsään menneet uudistukset paljastuu jo yhdessä kisassa...

#84

TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #45 : 13.07.16 - klo: 13.37 »
Ymmärsin pisteytys touhun heti ensilukemalla.
Toinkin esille että tämäkään ei ole aukoton systeemi.
Mutta pisteytys on parempi tyyli silloin kun rata muuttuu kierrosten välissä.
Mikäli ei muutu niin tilanne on hyvin lähelle sama kuin pisteitä ei jaettaisi ollenkaan, eli pisteytyksestä ei olis haittaakaan.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #46 : 13.07.16 - klo: 15.14 »
Ymmärsin pisteytys touhun heti ensilukemalla.
Toinkin esille että tämäkään ei ole aukoton systeemi.
Mutta pisteytys on parempi tyyli silloin kun rata muuttuu kierrosten välissä.
Mikäli ei muutu niin tilanne on hyvin lähelle sama kuin pisteitä ei jaettaisi ollenkaan, eli pisteytyksestä ei olis haittaakaan.

Sama juttu.. Ei ole pistelasku ollut pientäkään hetkeä epäselvänä, niitä on laskettu eri versioina vuosikaudet milloin missäkin luokassa.. En tiedä onko joku kuvitellut keksivänsä jotain uutta, suurta ja ihmeellistä..?

Kirjoitin myös etten ole vastaan mitään muutosta vaan nostin esille epäkohdan joka kannattaa ottaa huomioon. Onko Kimi sitä mieltä että esimerkkini tilanne olis hänelle mieleinen ja se kannattaa jättää huomiotta?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #47 : 13.07.16 - klo: 16.50 »
Ei kai tässä kukaan ole halunnut lisää alkueräkierroksia, vaan niin että molemmilla on merkitystä oli olosuhteet mitkä vaan.
Yllättävän paljon tulee merkitystä kun rikot autosi ensimmäisellä kierroksella.  Paljon mukavampi koittaa ajaa tulos kuin jäädä ulos.

Jos molemmat kierrokset pisteytetään vain se paras näistä lasketaan ollaan tilanteessa jossa tulee tasapisteitä useita. Paremmuus tasapisteissä ratkastaisiin edelleen paremmalla tuloksella, jolloin edelleen radan muuttuminen vaikuttaa tuloksiin.

Alkuerien suhteen on ihan sama miten ajetaan, 90%:sti siellä on samat jätkät liki samassa järjestyksessä. Alun  perin ajatuksena oli nopeuttaa alkueriä jotta päästään ajoissa ajmaan kilpaa.

Jopa F1:ssä vaikuttaa aika paljon radan muuttuminen aika-ajoon.

Mitä renkaisiin tulee, minun mielestä on ehdottomasti parempi että lähdetään sillä yhdellä renkaalla liikkeelle. Toinen kuski saattaa lähteä absoluuttisesti nopealla renkkaalla joka kärsii kelin muutoksesta rajusti. Toinen taas valitsee tasasen renkaan jolla pääsee kelissä kuin kelissä.

Kisan kannalta on juuri hyvää, että rengas pitää valita enen alkueriä, monelta löytynee rengasta jolla saa alkueriin aika paljonkin etua, mutta ei välttämättä kestä koko päivää tai muuten ole hyvä ajaa finaaleissa/kelin muuttuessa.
« Viimeksi muokattu: 13.07.16 - klo: 17.32 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #48 : 13.07.16 - klo: 19.45 »
Sitten vielä tuloksiin. Eikö tasapisteissä pitäis parempi sijoitus ratkIsta sijan ja jos tasasijoitukset ni sitten vasta aika. Mulle merkattu lopputuloksiin 10 sija vaikka pitäis olla 9.  Ajoin sijoitukset 5 ja 8 ja Juuso sijat 6 ja 7.  Joten eikös mun pitäis olla 9 niinku lavangossa ilmoitettiin eikä 10 niinku tuloksiin merkattu.
K.Pakkala
#63
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #49 : 13.07.16 - klo: 22.43 »
Sit munki pitäis olla 15 niinku lavangos kuulutettiin, eikä 16...
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #50 : 13.07.16 - klo: 23.26 »
Noi tulokset pitäis paikkansa jos 3/4 erästä ois laskettu. Mutta eikös tasapisteissä sijoitus ratkaise ? Eihän siinä vielä mennä aikavertailuun ? Tasasijoituksessahan sit katsotaan vasta ajat. Vaadin että tämä julma vääryys korjataan koska mulla on Kossu pelissä.

Myllyntauskin merkattu tuloksissa 12 vaikka voitti B Finaalin eli oli 11. Vai ollaanko tässä ryöstämässä Maralta ansaittua pokaalia .
« Viimeksi muokattu: 14.07.16 - klo: 12.29 kirjoittanut Kipsi »
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #51 : 13.07.16 - klo: 23.49 »
Yritän huomen ehtii tarkisteleen tuloksii
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #52 : 15.07.16 - klo: 10.10 »
Noi tulokset pitäis paikkansa jos 3/4 erästä ois laskettu. Mutta eikös tasapisteissä sijoitus ratkaise ? Eihän siinä vielä mennä aikavertailuun ? Tasasijoituksessahan sit katsotaan vasta ajat. Vaadin että tämä julma vääryys korjataan koska mulla on Kossu pelissä.

Myllyntauskin merkattu tuloksissa 12 vaikka voitti B Finaalin eli oli 11. Vai ollaanko tässä ryöstämässä Maralta ansaittua pokaalia .

Kossu on pelissä täälläkin... :wink:
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #53 : 15.07.16 - klo: 16.23 »
Yllättävän paljon tulee merkitystä kun rikot autosi ensimmäisellä kierroksella.  Paljon mukavampi koittaa ajaa tulos kuin jäädä ulos.
Juu tiedän. Juuri näin kävi mulle Lavangossa. Ois ollut kiva ajaa tulos toisellakin kierroksella, mikä pisteillä olisi ollut mahdollista. Ei auttanut oli nopein tokalla kierroksella.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #54 : 15.07.16 - klo: 20.41 »
Yllättävän paljon tulee merkitystä kun rikot autosi ensimmäisellä kierroksella.  Paljon mukavampi koittaa ajaa tulos kuin jäädä ulos.
Juu tiedän. Juuri näin kävi mulle Lavangossa. Ois ollut kiva ajaa tulos toisellakin kierroksella, mikä pisteillä olisi ollut mahdollista. Ei auttanut oli nopein tokalla kierroksella.

Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät... Kyllä kotiradalla ajavan olisi luullut tiedostavan missä kohtaa päivää pitää ajaa hyvä tulos. Jos vauhti ei riittänyt toteuttamaan tavoitteita kotiradalla, ei siitä kyllä kannata jäädä sääntöjäkään syyttelemään. Nillittämisen sijasta kannattaa käyttää aika vaikka treenaamiseen, sijoitukset ei tulevissa koitoksissa ainakaan helpommalla tule.  :grin:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #55 : 15.07.16 - klo: 20.58 »
Luokkaa jonkun vuoden ajaneena ja edelleen satunnaisesti seuraavana kommentoin tähän(kin) vääntöön...
Tarkoitus kai on ollut tehdä luokasta rento ja helposti lähestyttävä. A-finaaleissa ja heti niiden ulkopuolella ei rentoutta juuri näy. Vääntö on kovempaa ja totisempaa kun SM-arvoa kantavissa luokissa. Peräpäässä on rennompaa, ensikertalaisia ja muutama sinne jumittanut harrastaja jotka eivät taida ajaa kun kisoissa.

Luokka on tärkeä koko lajin kannalta, koska tähän voi tulla samalla autolla jolla on opetellut ajamaan kotipihalla ja koulun pihalla. Ja palata sinne kisan jälkeen. Tätä pitäisi hyödyntää enemmän. Tuloskeskustelussa käytävät väännöt eivät varmaan mainittavasti helpota...

Pisteillä saisi rentoutta aika-ajoon. Ei tarvitse onnistua molemmissa, ei tarvitse edes ajaa molemmissa. Poltat noparin tai kuningaspultti irtoaa lämmittelyssä ja se erä on siinä. Yksi ajettu ja siitä saatavat pisteet riittävät silti sijoittamaan epäonnisenkin kuskin oikeaan erään. Ja kolmen kierroksen tulos on vaikeampi ajaa kun vitonen. Vitosella ei mene erä pilalle muutamasta pyörähdyksestä tai perän irtoamisesta jos ajo muuten sujuu.

Ja ettei menisi ihan sivu aiheen, kiitos kisaajille. Tuomarinakin oli kivaa. Stoppareita jaoin herkästi että ajo pysyisi siistinä. Ettei kukaan edes kokeilisi tuomarilinjaa. Yksi hutikin tuli kun kuski päästi pyöräyttämänsä auton ohi samalla kun etsin nimeä monitorista. Pahoittelut tästä vielä täälläkin. Loput tulikin numerolla jos ei auto ollut tuttu.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #56 : 15.07.16 - klo: 21.31 »
Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät...
En tiennytkään että tuloksista näkee onko auto 100% toimiva? Käytin ekassa erässä uutta minikokoista akkua jolla sain auton minimipainoon. Se kuitenkin pätki mystisesti välillä eikä kulkenut kuten muut akut. Sanomattakin on selvää että en käyttänyt sitä enää. Olin täysin tietoinen siitä että rata on hitaampi kuivana. Ei se kuitenkaan auta yhtään kun on tekninen ongelma ekassa erässä.


Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #57 : 15.07.16 - klo: 21.52 »
Tuloksien mukaan on kyllä ollu auto ehjänä molemmat alkuerät...
En tiennytkään että tuloksista näkee onko auto 100% toimiva? Käytin ekassa erässä uutta minikokoista akkua jolla sain auton minimipainoon. Se kuitenkin pätki mystisesti välillä eikä kulkenut kuten muut akut. Sanomattakin on selvää että en käyttänyt sitä enää. Olin täysin tietoinen siitä että rata on hitaampi kuivana. Ei se kuitenkaan auta yhtään kun on tekninen ongelma ekassa erässä.

Tähän on hyvä päättää keskustelu tässä säikeessä mun osaltani..  :roll:

Poissa quazster

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #58 : 16.07.16 - klo: 00.45 »
:word:

Nämä samat jupinat foorumilla aina kisojen jälkeen ei varmasti ainakaan nosta osallistujien määrää nyt tai tulevaisuudessa.

Paikan päällä on aina mukavaa mutta täältä luettuna ei näytä todellakaan siltä.

Toivottavasti ehdin osallistumaan vielä kesäsarjan kisoihin tänä vuonna, harmillisesti jäi Vantaa välistä.

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Tulokset: SC Summer Cup & Finnish Open Vantaa 9.-10.7.2016
« Vastaus #59 : 16.07.16 - klo: 22.27 »
3 kiekan alkuerä on hyvä. Ei siinä mitään valittamista oo ja kaks alkuerää kans hyvä et parempi tulos jää voimaan. Siinäkä ei oo mitään muuttamisen tarvetta. Ainut mihin haluaisin nyt muutosta ois nuo tulokset ja sarjapisteet. Ku mulla nyt sellanen käsitys et ne on väärin ? Muutamat sijoitukset pielessä jos nyt oon pistelaskusysteemiä yhtään ymmärtänyt oikein.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-