Kirjoittaja Aihe: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat  (Luettu 9780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Alla tulokset Turun SC SummerCup kisasta. TUA kiittää kaikkia kisailijoita ja kisojen järjesteyihin osallistuneita

2WD: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27961/174208
4WD: http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/27961/174209
« Viimeksi muokattu: 01.08.16 - klo: 00.09 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #1 : 31.07.16 - klo: 21.23 »
Ajelin Myrcm laskennan uudestaan ja nyt nettipalvelustakin näyttäisi löytyvän oikeat ja kokonaiset finaalien rankinglistat.


Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #3 : 01.08.16 - klo: 09.50 »
Vähän kisarapsaa by Typomaster9000

Kiitos Turun porukalle kisasta. Rata oli ihan mukavassa kunnossa, vaikka jonkin verran alkoi tulemaan ratamestarin erikoisia päivän mittaa. Uusi muutettu leiska oli noin 100x parempi kuin edellisvuoden leiska.

 Järjestelyt ym. rullasi hienosti.

Ite kisaan
Perjantaina tuli ajettua kohtuullisesti treeniä (130 kiekkaa) ja autoon tehden pieniä säätöjä ja haeskellen renkaan kulutusta. Alkuun näytti että rengas tulee sulamaan alle aika nopeasti ja ennakkoon ajatellulla Suburbs M4 seoksella ei uskoltanut lähteä kisaan.  Alle päätyi siis Prolinen Holeshot M4 ja siitäkin "vanha" malli.

Kisapäivä alkoi vähän kaksijakoisesti, ekaan treeniin lähin vanhalla jo reippaasit ajetulla renkaalla sen enempää yrittämättä tulos taisi olla kolmen peräkkäisen kierroksen reseadilla 2.09.xx jolla treenien paras tulos.
Toiseen treeniin uutta rengasta alle ja oli ajatus lähteä ajamaan niintä sisään ja kattomaan AE vauhtia. Lähdon hetkellä nopari päättilakata toimimasta ja tuli hieman tuskanen olo!
Onneksi Jussilla oli varanopari mukana joka oli vieläpä samanlainen kuin hajonnut.

AE1 Ei alkanut itellä todellakaan hyvin. Ajatus ollut lähteä ajamaan ns. mummoa kolme ekaa kierrosta ja saada pohjalle tulos jota parantaa. Tuo ei vain onnistu kovinkaan kyvin, kun vetää kaksi ensimmäistä nopeaa yritystä radalta pihalle. Tulos tuli vasta viimeisillä kolmella kierroksella. Kolmen peräkkäisen kierroksen tulos oli 2.06.9x. Tulos piti myös AE2 kierroksen jolla tuuli hieman kovemmin ja rata tuntui muutenkin hieman liukkaammalle. Lähtö siis paalulta ja hyvät asetelmat kisaan




1.Finaalin lähdössä olo oli todella hermostunut, vapisutti ja tärisytti ja hengittäminenkin tuntu raskaalle. Just parasta mitä kisa voi antaa!
Lähdöstä tarkasti liikkeelle ekat mutkat tarkasti ja urku auki heti oikeaan reunaan ja bänkistä takasuoralle. Ekalla viivan ylityksellä eroa reilu 2sek toisena olevaan Hattuseen taktiikka onistui kuten olin ajatellut.
Eka kierros pitää ajaa kovaa pienellä riskillä että pääsee karkuun. eikä Hattunen enää ajamalla saanut eroa kavennettua, että hyökkäämään olisi päässyt.
Loppu finaali olikin helppoa ajoa, ei tarvinut kuin ajaa kohtuu kovaa pystyssä, joka turun teknisellä radalla ei ole helpoimmasta päästä toteuttaa.

2.Finaalin lähdössä jo vähän rennompi fiilis, samalla taktiikalla kuin ekaankin, tulos ei niin hyvä Hattunen mokeltaa ekalla kiekalla ja Tuomainen tulee toisena eikä näytä jäävän sitä paria sekkaa ekalla kiekalla.
Pakko siis ajaa seuraavatkin kierrokset kovempaa kuin ekassa. Muutaman kierroksen jälkeen eroa syntyi se 2-3sek ja näytti että loppu finaalin saa ajella maaliin vähän rauhallisemmin.
Viimeisellä kierroksella riskit minimiin, eli pitkä tupla maita pitkin ja melko keskellä rataa. Voitto n.3sek erolla Tuomaiseen.

3. Finaali oli jo huomattavasti remmompi lähteä liikkeelle. Oli oli oikestaan aika rauhallinen. Samaa taktiikkaa käyttäen ekalla kiekalla kovaa ja luottaen että Hattunen jää sen 2-3sek alussa. Mutta eihän se mee taaskaan niin
Toisena taas Tuomainen jolla aika atakki päällä!! Ei auto kuin nostaa vauhtia. Itellä oli ihan hyvän olonen ajofiilis ja lähdin nostamaan vauhtia että saan eroa Tuomaiseen aikaan.
Tasasesti kovaa ajamalla Tuomainen näytti jäävän kyydistä ja sain päivän parhaan tuloksen myös finaaleista.


4. Finaalissa lähtö oli vähän random olonen voitto oli jo plakkarissa ja keskittyminen ei ollut ihan 100%. Tähän yritettiin samalla taktiikalla, mutta ei toiminut enää, puristus puuttui ja muilla oli nälkää.
 Jossain 2-3 kiekan kohdalla tuli kasa jossa minä, hattunen ja tuomainen. Jussi kärkeen ja ite taisin olla toisena vielä.
Auto tuntui vaikealle ajaa ja vauhtia ei riittänyt haastamaan Jussia saati pitämään Hattusta & CO takana. Viimesillä kierroksila jouduin autautumaan kun ei vaan auto tuntunut kulkevan.
Finaalin lopussa asia selvisinkin auto kaartoi oikealle todella rajusti.


5. Finaalissa auto ei enää keskittänyt ohjausta vaan jäi veteleen vähän sinne tänne ja kiskasin takasuoralta vissiin ekalla kiekalla jo pihalle. Jäin vissiin nelos paikalle Jussin perään vähän vittuuntuneena auton toimimattomuudesta
jäin siihen Jussin perään katteleen. Jussi teki virheen ja pääsin kolmos paikalle ihan erän lopussa, jolloin lähin vielä haastamaan Tuomaista tyyliin tulos tai ulos. Ajoin tuomaisen eron melkeempä heti kiinni, Tuomainen varmaan varmisteli jo vähän toista sijoitusta ja ite vedin urku auki.
Pääsinkin viimeisellä kierroksella Tuomaisen ohitse pitkässä tuplassa hyppäämällä, mutta ei saanut autoa linjalle vaan Tuomainen pääsi sisälle ja takaisin ohitse.
Vielä toisenkin mahdollisuuden sain mutta sekin päätyi huonolle linjalle ja en päässyt kiihdyttämään kunnolla. Ennen maalia vielä auto pihalle ja tulos viimenen :)

Iso kiitos sponsorille http://www.rcjkl.fi/
« Viimeksi muokattu: 01.08.16 - klo: 19.07 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #4 : 01.08.16 - klo: 10.27 »
Kiitoksia järjestäjälle ja kilpakumppaneille!

Tuli lähdettyä treenaamatta kisaamaan ja sen kyllä huomasi. Vähän olin Miroa perässä vauhdissa koko päivän, mutta muiden kanssa saikin ajaa ihan kunnon kilpaa. Finaaleissa pikkuhiljaa alkoi löytymään vauhti ja viimeisen finaalin voitolla, Miron ajaessa ulos, toiseksi lopputuloksissa. Ko. finaalin tuloskin oli enää 0.3s Miron parhaasta. Hyvät väännöt oli kokonaisuudessaan ja vanha sotaratsu-Kyosho toimi edelleen. Voi tosin olla että se jää ansaitulle eläkkeelle ja otan SC6:n ulkohommiin  :afro:

#2 Juho
Liikaa Kyoshoja

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #5 : 01.08.16 - klo: 13.41 »
Kiitokset järjestäjille hyvin vedetyistä kisoista!

Itselleni kyseinen rata on aina ollut "visuaalusesti haastava", eli koen auton menevän muutamassa kohdassa piiloon silloin kun ajan ne omalla linjallani. Nyt muutaman päivän rataa hinkanneena sain ne vihdoin menemään hyvin ja nautin tosissani ajamisesta.

Ennen perjantaita huomasin myös ikäväkseni oman huollon aiheuttaman mekaanisen ongelman autossani ja sen fiksattua pääsin vihdoin takaisin omaan vauhtiini perjantain treeneissä. Aika kauan sai taas ajaa kunnes tottui hyvin toimivaan autoon  :afro:

Lauantaina treenit alkoivat loistavasti kulunneella blockaden M3:lla ja fiilis oli katossa -tai taivaassa. Auto toimi, mies toimi ja keli oli hieno!

Yksi välikohtaus tappoi fiiliksen tehokkaasti ja mietin, että missä vaiheessa kisoissamme on alkanut olemaan ok haukkua muita ihmisiä henkilökohtaisesti apinaksi? Tähän aiheeseen on varmasti syytä puuttua jatkossa ja sopia, miten tällaiset tilanteet ratkaistaan jos aikuinen ihminen ei pysty käyttäytymään kisoissa "normaalien" käytöstapojen mukaisesti.

Edit: tämä tilanne ei tapahtunut ajon aikana, jolloin itsekkin olen avautunut välillä nostotoiminnasta.

Aika ajoissa lähdin ensin hakemaan kolmen kierroksen rauhallista tulosta ja tähtäin oli suunilleen sama kuin lämmittelyn -06 aika. Taisin ajaa kaksi hyvää kierrosta ja kaadoin kolmannella. Uusi yritys ja taas onnistuin kaatamaan. Kun kuuluttaja kertoi olevan kolme minuuttia aikaan, alkoi paine puristamaa  pientä päätä jo lujaa. Sain kasaan -07:n ajan mutta se ei tietysti paljon uusilla renkailla lohduttanut.

Seuraava aika-ajo meni suunilleen saman kaavan mukaan ja jouduin tyytymään seitsemänteen ruutuun.

Tuolta sitten lähdin kisaan ja ajattelin pääseväni ainakin treenaamaan ohittamista. Pääsinhän mä sitä treenaamaan ja annoin myös muille mahdollisuuden samaan.

Ulvilassa jatketaan kovalla ajolla  :evil:
« Viimeksi muokattu: 01.08.16 - klo: 19.52 kirjoittanut mamyllyn »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #6 : 01.08.16 - klo: 13.50 »

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #7 : 01.08.16 - klo: 19.12 »


Tuossa tärkeimmät fiilikset kisasta. Tässä taas jälleen yksi syy miksi pitäisi olla yksityyppirengas. Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia. Vaikka tässä oli vielä kova MX seos niin kaljuksi meni jo alkuerissä. Eipä siinä sitten kauheasti ollut asiaa kärkeen kun kierrosajat putosi sekunnilla. Vapaasta renkaasta hyötyy ne joilla kokemusta radoista ja renkaista monelta vuodelta.

Yksi välikohtaus tappoi fiiliksen tehokkaasti ja mietin, että missä vaiheessa kisoissamme on alkanut olemaan ok haukkua muita ihmisiä henkilökohtaisesti apinaksi? Tähän aiheeseen on varmasti syytä puuttua jatkossa ja sopia, miten tällaiset tilanteet ratkaistaan jos aikuinen ihminen ei pysty käyttäytymään kisoissa "normaalien" käytöstapojen mukaisesti.
Sama juttu kävi mulle henk. koht. tuupin 2. erässä muistaakseni ekalla kierroksella. Minun vieressäni ollut kuljettaja joka mulle jäi arvoitukseksi, huusi niin paljon nostajalle että mulla paloi pinna ja korvista tärykalvot. Sanoin sitten jotain että voisi rauhoittua ja että harvemmin se on nostajan vika jos itse tarvii nostoapua. Siitä sitten tuli jotain täysin julkaisukelvotonta tekstiä takaisin mulle. En oikeasti enää edes muista mitä se sanoi mutta kaunista tai sivistynyttä se ei ollut. Henkilö itse tietänee kuka se oli, minä en.

Aika kaukana on rentous tästä luokasta. Turistiautoilu on mun mielestä paljon rennompaa kuin tämä luokka. Ainakin kuljettajien käyttäytyymisestä päätellen.

Kim Elfström

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #8 : 01.08.16 - klo: 19.39 »

Aika kaukana on rentous tästä luokasta. Turistiautoilu on mun mielestä paljon rennompaa kuin tämä luokka. Ainakin kuljettajien käyttäytyymisestä päätellen.

Kim Elfström

Huutelua en kyllä itekään kauheasti pidä arvossaan.  Aletaan puuttumaan tiukemmin asiaan, suu kun aukeaa korokkeella kesken kisan niin stopparia heti!

tuota jatkuvaa "rentouden" jankuttamistakaan en myöskään ymmärrä. Sillon kun mennään korokkeelle ja aletaan ajaa kilpaa yleensä ylimääränen "rentous" katoaa väkisin ainakin itellä.
Jos joku muu tai ite tötöilee niin nousee pulssi kyllä väkisellä, mutta sen verran pitäisi kyllä saada kaikkien hillittyä ettei varsin huutamaan repeä.

nim: ei en ollut huutelija, kerran taisin kommentoida että sillalailla, kun hyppäsin kylkeen alkuerissä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #9 : 01.08.16 - klo: 19.42 »


Tuossa tärkeimmät fiilikset kisasta. Tässä taas jälleen yksi syy miksi pitäisi olla yksityyppirengas. Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia. Vaikka tässä oli vielä kova MX seos niin kaljuksi meni jo alkuerissä. Eipä siinä sitten kauheasti ollut asiaa kärkeen kun kierrosajat putosi sekunnilla. Vapaasta renkaasta hyötyy ne joilla kokemusta radoista ja renkaista monelta vuodelta.


Kim Elfström

Kummallista että tuolla samasella renkaalla ja seoksella taisteltiin vielä finaalien voitosta Tuomaisen ja Jokelaisen toimesta.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #10 : 01.08.16 - klo: 19.53 »
Kummallista että tuolla samasella renkaalla ja seoksella taisteltiin vielä finaalien voitosta Tuomaisen ja Jokelaisen toimesta.
Niinhän Santeri kehui että sillä toimi rengas myös sileänä. Minä en tiedä muuta kuin että sekunti/kierros tuli lisää harjoituksista, ja finaleissa oli jo todella vaikea ajaa.

Joo en sinua tarkoittanut sillä huutamisella. En tosiaan itse tiedä kuka se oli joka mun vieressä oli.

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #11 : 01.08.16 - klo: 20.09 »
Kiitokset kanssa kilpailijoille ja kisan järjestäjille. Kyllä taas huomasi, että Jyrkkälän rata vaatisi sen treenipäivän vaikka olenkin ajanut ko radalla jo muutaman kerran M-8 kisoissa aina yhtä haastava. Etenkin takavetoisella autolla se treenipäivän välistä jättäminen perjantainna ei ainakaan helpota lauanain kisaa. Ei ollut kuin huhuja ja epämääräisiä kertomuksia mikä rengas toimii joten kokeilin Prolinen suburbseja mx seoksella ja tokassa harjoituksessa löin alle hole shot m4 alle mutta lähettimen akku sanoi sopimuksen irti varoittamatta ja en oikein ehtinyt saada tuntumaa niihin, joten lähdin ajamaan suburbseilla joilla oli treenattu jo Lavangon radalla. Alkuerien jälkeen huomasin että päätös oli väärä ja rengas olikin päivän lopussa sileä kuin vauvan peppu.  :tongue:

   Huuteluun liittyen käsi virheen merkiksi. Itse ainakin kerran huusin nostajalle, kun ei uskaltanut nostaa. Ymmärrän tämän ettei sinne voikkaan juosta, kun ensimmäisillä kierroksilla autot tulee aikas lähkkäin letkassa, mutta jos nostaa voi sen verran katsoa ettei nyt heitä sitä autoa uudelleen katolleen  :police:. Kävin tästä sanomassa vielä erän jälkeenkin kyseiselle henkilölle ja thats it. Kyseinen henkilö oli ekoja kisojaan ajava ja varmasti yritti parhaansa ja itsehän minä kaadoin.

   Rentous hhmmmm  :huh: . Samaa mieltä Miron kanssa, että kyllä siinä A-finaalissa kun korekkeelle menee on rentous aika kaukana. Olen ajanut pari kesää sitten FTT ja kyllä siellä oli rentous kaukana varikolla ja radalla yks sun toinen oli kuin per¤¤¤seen ammuttu karhu. Ja ei millään pahalla Kim, rentoutta on myös se, että sä olet saannut ajaa sillä sun "etusiipi korilla" jo kaksi kisaa. Ja pikku linnut lauloi, että olit jopa käynnyt testaamassa eri renkaita Jyrkkälän radalla, joten mistä tää nillitys että vain vuosia kokeneet hyötyy vapaasta renkaasta ja että olet kokematon??? Mää eeei ymmärrä  :shocked:

Ulvilassa nähdään ja ajetaan taas kilpaa toivottavasti short course autoilla eikä veneillä. Ja ottakaa ne rennot asenteet varikolle ja korekkeelle voi kyllä vakavoitua Right.
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #12 : 01.08.16 - klo: 20.10 »
Omat renkaat kisojen jälkeen  :angry:
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #13 : 01.08.16 - klo: 21.21 »
Kiitoksia myös omasta puolesta kilpakumppaneille.

Omat kisat meni just nappiin, alkuerien jälkeen A-finaalin 8 ruutu odotti ja tavoite oli täytetty. Finaaleissa todella tiukkoja vääntöjä niin Martin, Juuson kuin Ylisen Mikonkin kanssa.

Finaali oli todella kova tasoinen, josta kertoo sekin että omat lasketut sijat 4,4,5 riittivät 7. sijaan lopuksi. :shocked:

Onnittelut vielä vanhan näköselle voitosta!!! (Kyllä mä vielä joskus sunt voitan) :wink:

Sitte ihan muihin asioihin.

Samille jo juttelinkin lauantaina et olisko tyhmä ajatus jos 4wd luokkaan sallittaisiin 3s akut??? Moottorirajoitus asettuis 2650kv havuille, joka vastaa 4000kv konetta 2s sähköillä...

Saataisiin järkeä akkujen hintaan, ja myös tuon tason 1/8 moottorit on noin puolet halvempia kuin nykyiset SC-pannut.

Lisäks tolla pystyttäis ajamaan vaikka finaaleina esim. 4x10 min, joka ei pidentäisi päivää kuin 5 minuuttia erien osalta. siitä kun laskee yhden erän lämmittelyn ja lähdönjärjestelyhärväämisen niin ollaan tasoissa...

Mielipiteitä, ja keskustelua voitas jatkaa tuolla sc-ketjussa...

Ja vielä sokerina pohjalla hiukan rengasvääntöä. Etkö sä Kim just reilu viikko takaperin käyny turussa testaamas 17 erillaist rengasta???  Jotenkin sotii tota sun "Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia." kirjoitusta vastaan.

JM #84
TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #14 : 01.08.16 - klo: 21.40 »
Etkö sä Kim just reilu viikko takaperin käyny turussa testaamas 17 erillaist rengasta???  Jotenkin sotii tota sun "Kokematon ei voi tietää kuinka paljon rata syö rengasta, eikä ole rahaa ostaa pakki täyteen kaikkia eri nappuloita ja seoksia." kirjoitusta vastaan.
Sinulle ja minulle tuntemattomalle C1S F1 vastauksena.

Kyllä kävin testaamaassa renkaita. Ei se mikään salaisuus ole, päinvastoin mainostin sitä ihan avoimesti, päinvastoin kuin muut jotka tekee sen salassa :) Mutta koska olen persaukinen, en pysty mitenkään testaamaan rengaskulumaa. Silloin pitäisi olla kaikkia eri kuvioita ja seoksia 3 kappalein. Eli 17x3=51. Kun testasin renkaita ajoin max. 5 kierrosta per rengas kokeillen missä paras pito mutta yritän olla kuluttamatta rengasta jotta sitä voisi vielä kisassa käyttää koska edelleenkään ei ole varaa ostaa kaikki 3 kpl. Sen jälkeen ajoin vaan Blockadeilla joka kesti hyvin. Se rengas millä nyt ajoin kisaa oli jo valmiiksi ajettu testiä moneen eri otteeseen sekä Lavangossa että Turussa. Ja vaikka kerralla vain vähän kierroksia niin 1 alkuerässä jo selkeästi kulunut ja kaukana uudesta. Selkiskö? En voi mitenkään tietää miten paljon mikäkin rataa syö mitäkin rengasta ilman 3 vuoden kokemusta kun ei rahat riitä siihen. Aivan selvää on etten aja tätä luokkaa enää ensi vuonna jos rengas on vielä vapaa. Ei vaan kiinnosta. Nyt ajan loppukauden niillä renkailla mitä on, oli ne sitten sopivia ks radoille tai ei. On mennyt jo ihan tarpeeksi rahaa renkaisiin tälle vuodelle.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #15 : 01.08.16 - klo: 21.45 »
Hole Shot 2.0 M4 kisan jälkeen. Valintaperusteena helppo saatavuus ja viime vuonna oli ihan ok kumi..

Toinen alkuerä jäi ajamatta kun toinen noista lähti omille teilleen...
Liikaa Kyoshoja

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #16 : 01.08.16 - klo: 21.57 »
Täällähän onkin näköjään tulostopikki taas heräillyt.. Kiitokset kilpailijoille ja järjestäjille hyvin rullanneista karkeloista! Oma tavoite oli podiumi ja sen jahtaamista jatketaan Ulvilassa, eli täyttymättä jäi..

Joo se olin minä joka huikkasi nostajalle niinkin törkeästi kuin "nostaja käännä se auto!". Tilanteessa oli nostaja molemmin puolin rataa hääräilemässä ja kehoituksella sainkin ripeäti apua, kiitos siitä ja tietysti pahoittelut nostajalle jos aiheutin mielipahaa, ei todellakaan ollut tarkoitus!  :azn:

Jos huusin liian kovaa aiheuttaen ikäviä ja varmasti kivuliaitakin tärykalvon repeämiä, pahoittelen suuresti. Jos olen jonkun viisaiden sanojen saattelemana sanonut törkeyksiä, olen siitäkin sunnattoman ikävissäni. Mikäli tuntuu ettei kestä finaalipaineissa möläytettyjä vastineita, kannattaa itse olla hiljaa.

Tää on välillä kyllä ihme jeesustelua.. Marttikin menetti ajofiilikset kun joku sanoi pahasti, mutta yritti silti ilmeisesti saada  saman aikaan mulle jakamalla palautetta samalla kun nousin jo korokkeelle. No ei häirinny kun ehkä sen kuusi sekunttia.. Kisoissa tulee ja menee pikku tunnekuohuja ja mun mielestä jokaisen kannattaa hetki miettiä onko jokaisesta tarpeen loukkaantua. Jos loukkaantuu ja asia hiertää suosittelen paikanpäällä keskustelemista.

Tosiaan ainakin tuuppiluokassa A-finaalissa taistelu on kovaa mutta reilua. Jos tämän kesän kisoissa on jokaisessa ollu eri voittaja ja sarjapisteet tulee kauden lopussa olemaan todella tasaiset, ei varmaan tarvi enää puhua tästä kuuluisasta rennosta poikien kanssa rälläämisestä vaan kisaamisesta parhaalla alueella. Vaikka kaverit on korokkeella välillä ehkä turhankin tosissaan, silti erän jälkeen jutustellaan ja ollaan etittäin sovussa varikolla ja se on mielestäni sitä rentoutta parhaasta päästä.

Mitä rengassääntöön tulee, niin ei voi kuin ihmetellä nillitystä... Eikö se nyt pitänyt olla suhteellisen selvää ja hyvin informoitua että turun rata syö rengasta??

Jos Kimi haluaa tietää tarkemmin kuka olen, voit kurkata palkintojenjaon valokuvaa siitä nopeammalta puolen tai muistelet vaikka kuka sulle lainasi aamulla varikolla jatkoroikkansa kun olit omasi unohtanut.. Tärykalvoista voin Ulvilassa puskee vaikka kupillisen kuumaa mokkaa!

Jatketaan tiukkaa kisaamista Ulvilassa!

-Jussi Rinne-

« Viimeksi muokattu: 01.08.16 - klo: 22.57 kirjoittanut _jtr_ »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #17 : 01.08.16 - klo: 21.58 »
ite ajoin holari m4 ja vielä vanhalla revikalla. Rengas kestäisi varmaan toisen kisan myös ihan ok nopeena. Toki renkaita testattiin perjantaina ja oli ihan selvää että suburbs ei kestä pehmeenä mitään. Toisena vaitoehtona oli tuo holari. Holaria testasin neljä kisa simulaatio lähtöä ja totesin sen kestävän riittävästi.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #18 : 01.08.16 - klo: 22.40 »


Huuteluun liittyen käsi virheen merkiksi. Itse ainakin kerran huusin nostajalle, kun ei uskaltanut nostaa. Ymmärrän tämän ettei sinne voikkaan juosta, kun ensimmäisillä kierroksilla autot tulee aikas lähkkäin letkassa, mutta jos nostaa voi sen verran katsoa ettei nyt heitä sitä autoa uudelleen katolleen  :police:. Kävin tästä sanomassa vielä erän jälkeenkin kyseiselle henkilölle ja thats it. Kyseinen henkilö oli ekoja kisojaan ajava ja varmasti yritti parhaansa ja itsehän minä kaadoin.

Kyseinen henkilö oli 12v juniori ihan ensimmäisessä kisassaan...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla


Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #19 : 02.08.16 - klo: 06.51 »


Huuteluun liittyen käsi virheen merkiksi. Itse ainakin kerran huusin nostajalle, kun ei uskaltanut nostaa. Ymmärrän tämän ettei sinne voikkaan juosta, kun ensimmäisillä kierroksilla autot tulee aikas lähkkäin letkassa, mutta jos nostaa voi sen verran katsoa ettei nyt heitä sitä autoa uudelleen katolleen  :police:. Kävin tästä sanomassa vielä erän jälkeenkin kyseiselle henkilölle ja thats it. Kyseinen henkilö oli ekoja kisojaan ajava ja varmasti yritti parhaansa ja itsehän minä kaadoin.

Kyseinen henkilö oli 12v juniori ihan ensimmäisessä kisassaan...

Lähetetty minun D5803 laitteesta Tapatalkilla

Aivan ja ei kaikkea heti voi tehdä täydellisesti ja varmasti parhaansa yritti.

Kim se C1S F1 olen minä Tuomainen
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #20 : 02.08.16 - klo: 10.32 »
Täällähän onkin näköjään tulostopikki taas heräillyt.. Kiitokset kilpailijoille ja järjestäjille hyvin rullanneista karkeloista! Oma tavoite oli podiumi ja sen jahtaamista jatketaan Ulvilassa, eli täyttymättä jäi..

Joo se olin minä joka huikkasi nostajalle niinkin törkeästi kuin "nostaja käännä se auto!". Tilanteessa oli nostaja molemmin puolin rataa hääräilemässä ja kehoituksella sainkin ripeäti apua, kiitos siitä ja tietysti pahoittelut nostajalle jos aiheutin mielipahaa, ei todellakaan ollut tarkoitus!  :azn:

Jos huusin liian kovaa aiheuttaen ikäviä ja varmasti kivuliaitakin tärykalvon repeämiä, pahoittelen suuresti. Jos olen jonkun viisaiden sanojen saattelemana sanonut törkeyksiä, olen siitäkin sunnattoman ikävissäni. Mikäli tuntuu ettei kestä finaalipaineissa möläytettyjä vastineita, kannattaa itse olla hiljaa.

Tää on välillä kyllä ihme jeesustelua.. Marttikin menetti ajofiilikset kun joku sanoi pahasti, mutta yritti silti ilmeisesti saada  saman aikaan mulle jakamalla palautetta samalla kun nousin jo korokkeelle. No ei häirinny kun ehkä sen kuusi sekunttia.. Kisoissa tulee ja menee pikku tunnekuohuja ja mun mielestä jokaisen kannattaa hetki miettiä onko jokaisesta tarpeen loukkaantua. Jos loukkaantuu ja asia hiertää suosittelen paikanpäällä keskustelemista.

Tosiaan ainakin tuuppiluokassa A-finaalissa taistelu on kovaa mutta reilua. Jos tämän kesän kisoissa on jokaisessa ollu eri voittaja ja sarjapisteet tulee kauden lopussa olemaan todella tasaiset, ei varmaan tarvi enää puhua tästä kuuluisasta rennosta poikien kanssa rälläämisestä vaan kisaamisesta parhaalla alueella. Vaikka kaverit on korokkeella välillä ehkä turhankin tosissaan, silti erän jälkeen jutustellaan ja ollaan etittäin sovussa varikolla ja se on mielestäni sitä rentoutta parhaasta päästä.

Mitä rengassääntöön tulee, niin ei voi kuin ihmetellä nillitystä... Eikö se nyt pitänyt olla suhteellisen selvää ja hyvin informoitua että turun rata syö rengasta??

Jos Kimi haluaa tietää tarkemmin kuka olen, voit kurkata palkintojenjaon valokuvaa siitä nopeammalta puolen tai muistelet vaikka kuka sulle lainasi aamulla varikolla jatkoroikkansa kun olit omasi unohtanut.. Tärykalvoista voin Ulvilassa puskee vaikka kupillisen kuumaa mokkaa!

Jatketaan tiukkaa kisaamista Ulvilassa!

-Jussi Rinne-

Kerrotko vielä mullekkin, mitä palautetta annoin sulle kun kiipesit lauteille  :afro:

T: Martti Myllyntaus

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #21 : 02.08.16 - klo: 10.55 »
Etkö käynyt kehoittamassa huutelemaan jatkossakin nostajalle. Voihan se olla että mä olen taas tulkinnu jotakin pieleen, mutta kuten itse sanoin, mua ei häirinnyt tämä, tapahtui se tai ei, eli tästä ei ainakaan tarvi jatkaa tätä turhan jauhamista. Tarjoan sullekkin kahvin Ulvilassa!  :cool:

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #22 : 02.08.16 - klo: 11.01 »
Etkö käynyt kehoittamassa huutelemaan jatkossakin nostajalle. Voihan se olla että mä olen taas tulkinnu jotakin pieleen, mutta kuten itse sanoin, mua ei häirinnyt tämä, tapahtui se tai ei, eli tästä ei ainakaan tarvi jatkaa tätä turhan jauhamista. Tarjoan sullekkin kahvin Ulvilassa!  :cool:

Se oli JOKE!

Tsemppiä kaikille ja kahvi kelpaa aina (haluaisin myös pullan)!

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #23 : 02.08.16 - klo: 11.11 »
Etkö käynyt kehoittamassa huutelemaan jatkossakin nostajalle. Voihan se olla että mä olen taas tulkinnu jotakin pieleen, mutta kuten itse sanoin, mua ei häirinnyt tämä, tapahtui se tai ei, eli tästä ei ainakaan tarvi jatkaa tätä turhan jauhamista. Tarjoan sullekkin kahvin Ulvilassa!  :cool:

Se oli JOKE!

Tsemppiä kaikille ja kahvi kelpaa aina (haluaisin myös pullan)!

No niin, eli juuri näin helppo on ymmärtää väärin siinä kisan tiimellyksessä muiden sanomisia ja tekemisiä. Martti mä en missään nimessä ole tai edes olisi loukkaantunut vaikka olisit tosissasi ollutkin! 😊

Tietenkin jos joku toistuvasti mesoaa ja räyhää loukaten muita, pitää siihen puuttua. Koitetaan kuitenkin olla yleisellä tasolla vähän vähemmän tarttumatta kaikkeen pieneen mitä sattuu ja tulee sattumaan. Jos kisoissa tulee ylilyöntejä, selvitellään ne vaikka kisapaikalla. Se että jokainen marina aina nostetaan foorumilla esiin jälkipyykeissä ei varmasti kerro totuutta yleisölle hienosta porukasta ja hienosta luokasta..

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #24 : 02.08.16 - klo: 12.11 »
Mielettömän kivat kisat näin jälkikäteen analysoituna.

Itse kävin 2,5 päivää treenaamassa ennen kisoja. Ensimmäisenä päivänä sulatin yhdet Proline Stunnerit jo 62 kierroksen jälkeen, seos oli M3. Joten oli aika selvää, että ainakaan pehmeämmällä seoksella on kisaan turha lähteä.

Perjantaina ajoi vielä muutaman akun ja kaikki toimi kuin unelma, joten lauantaina oli sitten helppo lähteä kisaan.

Ekassa treenissä ajelin kuluneilla renkailla vain saadakseni tuntuman autoon ja rataan. Seuraavassa treenissä auto hyytyi radan varteen ja sain yhden kierroksen aikaiseksi. Tulin takaisin varikolle erän jälkeen ja laitoin virrat päälle, niin servo vatkasi ihan hulluna ja moottorikin oli kuollut. Samalla huomasin vielä yhden mekaanisen vian autossa..

Tästä alkoikin mielenkiintoinen etsi osat ja korjaa auto episodi.. Kiitos Hattuselle ja Janille mekkaus avusta, sekä Jeppelle ja Juusolle varasähköistä!

Ensimmäinen alkuerä jäi välistä, joten viimeiseen oli hieman paineita ja näin jo itseni B finaalin hännillä..
Sain kuitenkin auton kasaan ja päätin ottaa erittäin varovaisesti alkuerät, jotta saisin edes jonkinlaisen tuloksen. Ajoin hitaammassa ryhmässä, mutta sain erittäin hyvin tilaa kanssakilpailijoilta. Tuloksena 5. lähtöruutu, joka tuli lopulta erittäin helposti.

Finaaleissa varsinkin ensimmäinen ja neljäs olivat onnistuneita tuloksena 2 ja 3 sija. muut finaalit meni hiukan yli yrittämiseksi.
Sijoitus oli lopulta myös viides, johon olin ihan tyytyväinen. Durango toimi sähköongelmia lukuunottamatta erittäin varmasti koko päivän ja sillä oli helppo ajaa.

Kiitokset TUA:n porukoille hyvästä kisasta ja Ilkalle mukavista kuulutuksista!
Ainoa negatiivinen asia on tuo toisille huutaminen (itsekin olen siihen varmasti syyllistynyt vuosien varrella).
Rento luokka vai miten se meni? Luokka on juuri yhtä rento kuin sen kuljettajat ja muut henkilöt ovat. Pidetään jatkossa mölyt mahassa vaikka kuinka harmittaisi. Ainakin ne suorat henkilökohtaisuudet ja kiroilut pitää saada pois, jotta kaikilla olisi kivaa.

/Sami

Ps. Kisat ajoin Proline Blockade M3 renkailla ja kestivät kisan helposti. Kyseisiä renkaita en testannut ennen kisaa vaan luotin siihen mitä radalla enemmän ajaneet kuskit suosittelivat.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Kipsi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #25 : 02.08.16 - klo: 14.04 »
No niin kisat ajettu ja hauskaa oli, aika ajossa vaihti ei riittänyt ku b finaalin paalulle ja ei voi kun katsoa peiliin sen takia. Kisassa olikin sitten tiukempaa kuin koskaan. Viimiseen erään lähtiessä 3 kuskia tasapisteissä ja Lehtojärvelläkin vielä sijalla neljä paras mahdollisuus b finaalin voittamiseen. Viimeisessä erässä taas kärkipaikka vaihtui omasta virheestä johtuen ja Juuso Viholaisen kans taistelin kisan ja yritin tunkee joka välistä edelle . Paras ja hauskin kisa tää viiminen lähtö minkä ajoin. Mielettömän hauskaa ajaa noin tiukkaa kisaa.

Renkaina toimi proline blockade millä aion myös ajaa Ulvilan kisan. Eli siellä nähdään ja toivottavasti parannetaan sijoituksia.

Turun porukalle kiitos hyvästä kisasta.

#63 K.Pakkala.
TLR SCTE 3.0  #7 - TLR 22SCT 3.0 #6
-Team Mattopiste-

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #26 : 02.08.16 - klo: 15.23 »
Saisiko muuten vielä tehdä pientä Galluppia millä renkailla ajettiin kisa?
Nimi/Luokka/Auto/Rengas/Sijoitus/
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #27 : 02.08.16 - klo: 15.27 »
Saisiko muuten vielä tehdä pientä Galluppia millä renkailla ajettiin kisa?
Nimi/Luokka/Auto/Rengas/Sijoitus/

Jussi Rinne / 2wd / Team Associated RC10SC5M / Holari 2.0 M4 (ympäri) / sijoitus 4.

Poissa C1S F1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #28 : 02.08.16 - klo: 16.02 »
Petri Tuomainen / 2wd / PR Racing SC201 (mid motor) / Suburbs mx takana ja Hong Nor vakio edessä / Sijoitus 3.
« Viimeksi muokattu: 02.08.16 - klo: 20.22 kirjoittanut C1S F1 »
GSB-Racing - Sanwa - Roche - HotRace

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC SummerCup 30.07.2016 Turku Tulokset ja tarinat
« Vastaus #29 : 02.08.16 - klo: 18.10 »
Miro Simonen / 2wd / Kyosho Ultima SC6 (mid motor) / Holari M4 / sijoitus 1.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi