Kirjoittaja Aihe: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä  (Luettu 53961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #180 : 14.01.12 - klo: 17.00 »
Naapurin pihi vanha akka jaksaa aina kysyä, että taasko leikkimään. Tai jaksoi siihen asti kun erehtyi kysymään viime kesänä eräänä lauantai iltana, kun oli tarkoitus ajaa pienet dopingajot  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa stadium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #181 : 14.01.12 - klo: 20.06 »
Kyl panee ärsyttää noi rc:ten haukkujat  :angry: Yks meiän luokkalaine on ajanu 80km/h kulkevaa polttista ja sit ku me aletaa kaverin kaa puhuu rc:ist, ni se alkaa sanoo, et noi rc:thän kuuluu eskariin. :angry: :angry: Me puhutaa sähkiksist ni se alkaa selittää kaikkee Nikko autoist. Mut joha muuttu ilme ku näki vorzan  :grin: :grin:
Tamiya TA-04 "Drifteri" Tamiya M05 "Pikatsu"

Poissa Anapoli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #182 : 14.01.12 - klo: 20.09 »
Ihmisillä on mahdottomat ennakkoluulot näistä vehkeistä. Nikkoja on moni omistanut ja siksi puhuvat leluista. Sitten ku nykäset polttiksen käyntiin ja heität pari rundia.
Niin isot miehet ei uskalla edes kokeilla.. "Kulkee liian lujaa" tai "Eihän tuo pysy hanskassa"

Kopterista sanoivat et eihän tuo voi lentää, näyttää lelulta! Roottorit keräs kierroksia niin pojat poistu kulman taakse piiloon. Noh. Meikän lentotaidoilla ihan fiksu homma. Mutta kummasti kunnioittavat sen jälkeen kun näkee toimintaa. Sama pätee autoihin. Voima puhuu vähän erilailla kun muissa "leluautoissa".

Vähän sekavaa tekstiä ehkä, mut jospa siitä ymmärtäs. :D

Poissa vx550w

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #183 : 14.01.12 - klo: 20.09 »
Tästä tulikin mieleen. Mitä vanhempi ihminen, niin sitä enemmän ymmärtävät näitä, mutta jotkin 10-16 vuotiaat, niin tuntuvat haukkuvan näitä nikoiksi tai muunlaisiksi leluiksi. Harrastus tämäkin on siinä missä hiihto/mopojenlaitto. No kyllä se eri keinoilla aina loppuu kuha ei liian vakavasti ota :wink:. Itse aina myönnyn näiden "haukkujien" mukaan esim: "tyyppi leikkii nikolla" "Niin haittaako?" yms. Riippuu kysymyksestä/haukkumisesta. Useasti loppunut tuo suun soitto, kun vaan ei ala itse soittaa takaisin suutaan.  :afro:

Poissa jomppa7

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #184 : 14.01.12 - klo: 23.11 »
Koulussa haukkuuvat "työnnä rc-eet roskiin, niillä tee mitään" kun vaikka kaverin kaa juttelee milloin ajamaan :angry:. Ottaa hieman päähän huutelut. Kaupungissa kun käy polttiksella ajamassa ihmiset ihmeissään mikä toi on ja kyseleevät asioita autosta :smiley:, parempi näin.

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #185 : 14.01.12 - klo: 23.51 »
Kyllä mä lähden aina ulkoiluttaan mun lelu-autoa, ja osia haen aina isin lelukaupasta. Vaimo ei oikeen ymmärrä, mutta on alkanu nyt heltyyn ajatukselle. Kaikilla lanko-miehillä on jotain leluja, ja monet kaverit haluis mielellään mutta, ei muka ole rahaa?? asuu yksin käy töissä eikä juuri ees dokaa, meil on sentään kolme lasta ja vaan toinen käy duunissa. No mut eivät kyllä dumaa vaan tulevat mukaan, ja yleensä annankin kahvan käteen ja sanon että pyöritä siitä. (koitan saada käännytettyy tähän uskontoon)   :grin:  :grin:

Kaikki meidän pihan juopot on ihan tohkeissaan, eikä mummotkaan oo pannu pahakseen. Yks sellanen äkänen laattamies kerran pyöritteli sormeensa ohimolla, mut muuten ei oo ollu heittereitä.

Kaikki vaan kahva käteen ja baanalle.
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #186 : 13.03.13 - klo: 17.26 »
Tästä tulikin mieleen. Mitä vanhempi ihminen, niin sitä enemmän ymmärtävät näitä, mutta jotkin 10-16 vuotiaat, niin tuntuvat haukkuvan näitä nikoiksi tai muunlaisiksi leluiksi. Harrastus tämäkin on siinä missä hiihto/mopojenlaitto. No kyllä se eri keinoilla aina loppuu kuha ei liian vakavasti ota :wink:. Itse aina myönnyn näiden "haukkujien" mukaan esim: "tyyppi leikkii nikolla" "Niin haittaako?" yms. Riippuu kysymyksestä/haukkumisesta. Useasti loppunut tuo suun soitto, kun vaan ei ala itse soittaa takaisin suutaan.  :afro:

Totta, eniten herjaa rc autoilusta tulee 10-16vuotiailta ja kaikki se on ihan järjetöntä pas*an jauhamista  mitä ne huutelee  :azn:    Täähän on vain harrastus muiden joukossa  :smiley: Onko muutkaan harrastukset sitten niin ''järkeviä'' esim pallopelit juostaan pallon perässä edes takaisin :shocked: Tai sarjakuva harrastelijat? keräilevät sarjakuvia lukevat niitä ja heiluvat innoissaan sarjakuva messuilla esim manga messuilla. Tykkään itse kyllä pallopeleistä ja sarjakuvista ei siinä mitään  :cheesy:

Rc puuhailu kumminkin on rakentavaa ja kehittää reaktiokykyä ja koordinaatio kykyä ynnämuuta  :cheesy: Jos verrataan vaikka noihin ''koviin'' mopoilija harrastelijoihin :D
Kaikki keneltä herjaa tänneppäin tullut niin  on vain kateellisia kun niiden mopot ei vain kulje yhtä lujaa  :wink:

''Kaupungissa kun käy polttiksella ajamassa ihmiset ihmeissään mikä toi on ja kyseleevät asioita autosta :smiley:, parempi näin.'' Tuttua täälläkin monet 15-40 vuotiaatkin tulleet hyvin kiinnostuneina kyselemään mistä noita saa jne :)
Terveisin 16v   :smiley:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #187 : 13.03.13 - klo: 19.13 »
Olen jo yli 30v ja silti tulee outoja katseita, kun kerron mitä harrastan.
Se ei riitä, että leikin pikkuautoilla, mutta, kun on toisena harrastuksena ruualla leikkiminen. Eli hevonen.

Molemmissa tapauksissa v*ttuilijat hiljenee, kun näyttää miten auto kulkee tai ratsastaa 700kg suomenhevosella paikalle.

Nauran niille!!!

Poissa tactical

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #188 : 13.03.13 - klo: 19.20 »
Muutamalle ihmettelijälle olen laittanut pari tyhjää maitopurkkia kentälle tolpiksi ja sanonut että ajakaapa kahdeksikkoa noiden ympäri. On loppunut veetuilu kun corriauto ei meinaa mennä ollenkaan sinne mihin kuski haluaisi. Ulkopuolinen ei pysty ymmärtämään kuinka vaativasta lajista on kysymys, oli sitten kyseessä veneet, autot tai lentävät laitteet.
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #189 : 16.03.13 - klo: 14.11 »
Kyl panee ärsyttää noi rc:ten haukkujat  :angry: Yks meiän luokkalaine on ajanu 80km/h kulkevaa polttista ja sit ku me aletaa kaverin kaa puhuu rc:ist, ni se alkaa sanoo, et noi rc:thän kuuluu eskariin. :angry: :angry: Me puhutaa sähkiksist ni se alkaa selittää kaikkee Nikko autoist. Mut joha muuttu ilme ku näki vorzan  :grin: :grin:
Totta, mutta kun moppe poijkareita tulee paikalle ja alkaa haukkumaan nii lähtee viivoille. Kyllä jää suu      auki kun rc menee mopon ohi  :evil:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa saunatonttu99

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #190 : 16.03.13 - klo: 19.15 »
Meilläki koulun käsityökerhossa on kolme dbx:ää ja kun niitä tutkailin niin tuli eräs mopoharrastaja siihen ja sanoi että mikä viritetty nikko tuo on?sanoin että perus rc-auto.heti perään kehuin että kyllä tämä sun derbis voittaa.ja sitten derbipoika repes nauramaan ja sanoi että lähetään viivalle.ja sitten otin sanaa sanomatta auton,ohjaimen,hehkun ja polttoainetta mukaan,vein ne ulos ja hain hämmästyneen mopopojan sisältä ja sanoin:no niin,tuletko?tais mennä pojalla sormi suuhun kun kesti hetki että vastasi myöntevästi.ulkona laitoin puupalikat koulun parkkipaikalle n.100 metrin päähän toisistaan ja sanoin että ollaankos sitä valmiita?mopedipoitsu hinasi viritetyn derbinsä lähtö paikalle ja sanoi nauraen että miten meinaat tuon vääntää käyntiin?sanoin että katso.hehku kiinni käsi vetonarulle ja..pröm pröm prörrörrörörr...mopopoika hämmästyi ja sanoi että ajetaan nyt äkkiä.sitten lähdettiin matkaan ja derbihän siinä sitten jäi kakkoseks :laugh: no,mopopoika tuli vielä luokseni ja sanoi että miten voi olla noin tehokas nikko?sanoin että jos tuo on sinun mielestä tehokas niin näkisitä minun mielestä tehokkaan auton :azn: siinä on minun tarinani.

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #191 : 17.03.13 - klo: 22.17 »
Silloin aikoinaan kun NIKKO -merkkisillä laitteilla tätä hienoa harrastusta aloittelin
sain muutamia ihmeellisiä katseita ja "lelukommentteja". Siihen aikaan ei kuitenkaan
lähdetty kiusottelee ja nykyään kun vanhuus vaivaa, niin ei kettuakaan kiinnosta
mitä naapuri martat miettii.

1kk päästä tulee 10v "harrastusta" täyteen, vaikkei se kyllä harrastamista ole enää
moneen, moneen vuoteen ollut. En koe elämää elämisenä, vaan RC on minulle se elämä.
Tämä tilanne on muodostunut monen palasen kautta, mutten kadu hetkeäkään. Ei ole
naista vierellä ttuilemassa mitä sää teet saati yrittämäs muka ymmärtää, vaikka onhan
oikein kultakimpaleitakin, jotka tajuu, mut mulla on kalenteri täys, eikä kerkee mitä
helmahousuja ziikailee, ku kisailee ja järkkää  :grin:

Joskus sen sanoin ja sanon edelleen mitä seo mulle "Elämä on vain OSA RC:tä!"  :wink:

Älkää lannistuko, jos joku kiusaa, mollaa, dissaa jne... jos tykkäätte tästä, antakaa sen
voiman kuljettaa teidät läpi vaikka sen harmaan kiven (roolerilla voi ajaa ylikin  :wink:).
Anyway, älkää välittäkö ja hyviä esimerkkejä täällä on vaikka kuinka, voitte vaikka saada
sen dislaikkerin kans harrastaa tätä. RC muutti mun elämän täysin ja se on todellakin
loistava tapa pysyä poissa pahateosta ja saa harrastaa loistokasta harrastusta joko
pihasuttaamisena tai ihan kisana.

Anyway, RC tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia, älä koskaan masennu tai nolostu rc:stä,
RC on yks sellanen asia joka on pysynyt mun rinnalla liki 10v ajan, muut ei oo.. Ja sen arvon
tajuaa ajan kanssa, kaverien ja loistavan poppoon, niitä ei MIKÄÄN KOSKAAN KORVAA!

Rceimen!  :grin:

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #192 : 17.03.13 - klo: 22.40 »
Itse sanon kans että lennän lelulentskareita, ajelen leluautoilla. Mutta ajelen myöskin kesäisin lelumopolla (Honda CBR1000RR 2012). Mutta enpä ole koskaan ketään Harrikkakuskia saanut sanomaan kulkinettansa LELUksi :D

Sitten multa kysellään että millon hommaan oikean lentolupakirjan, johon aina vastaan että en koskaan ku siinä ei ole mitään haastetta. Pilotilla on aina "perstuntuma" mihin se lentokone on menossa. RC-lennokin kulkeman näet vain maasta, ja koitappa siinä sitte ajaa tarkkaa kuviota tehden tuulikorjausta siten että kone pysyy suoralla linjalla ;) Suora vaakalento onkin RC-taitolennossa se kaikin vaikein "taitolentoliike".
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #193 : 19.03.13 - klo: 01.11 »
Puhut just niinku multa kans kysellään. "No seuraavaksi oikea lentolupa?" DA
MIKSI? :D eihän sillä ole mitään tekemistä sen asian kanssa jos lennättää kopukkaa ja lennokkia  :evil:
Ja tympääntyneenä olen alkanut nykyään selittää että ompa se oikean lennätys niin helppoakin. Ja kun vielä olen päässyt kokeilemaankin. Niin sitte alkavat miettiä että "joo niin se taitaa olla"

Yksi ihmetteliöiden kysymys kyrsii yli kaiken.
"Voiko tuohon laittaa kameran?"

Hohhoijaa :roll:

Yleensä vastaan etten laita kameraa siksi kun kaikilla muilla on :D
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #194 : 19.03.13 - klo: 12.26 »
"Voiko tuohon laittaa kameran?"
Hohhoijaa :roll:
Yleensä vastaan etten laita kameraa siksi kun kaikilla muilla on :D

Eikös tuo ole hiukan eri asia? Ei kai ihmettelemisessä mitään pahaa ole ja eihän ihmettelijän voi olettaa keksivän mitään uutta ja omaperäistä. (Onhan se hänelle itselleen uutta ja omaperäistä.) Tavoite olisi vaan, että ihmiset kysyisivät hyväntahtoisesti jotain eivätkä alkaisi typerästi dissaamaan itselleen vierasta harrastusta. Vastauksesi on sitäpaitsi hyvä. :grin:

Täytyy kyllä sanoa, näin aikuisena ja lasten vanhempana, että minun annetaan kyllä olla enimmäkseen ihan rauhassa. Kaikille yläastelaisille lohdutukseksi: kyllä se siitä helpottaa, kun pääsee hiukan aikuisempaan seuraan itse vanhenemalla. :roll: Tuo pätee moneen muuhunkin kuin RC-autoihin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #195 : 19.03.13 - klo: 12.29 »
Kilpakäyttöön (tai "vakavaan harrastekäyttöön") tarkoitetuille RC-autoille pitäisi keksiä nimi, jolla ne erotetaan markettinikkoautoista.

Esim. Radiokilpa-auto.

Kuulostaisi selvästi hienommalta kertoa harrastavansa "radiokilpa-autoja" kuin pelkästään RC-autoja  :embarrassed:
« Viimeksi muokattu: 19.03.13 - klo: 12.35 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa gbvb28

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #196 : 19.03.13 - klo: 14.28 »

Kuulostaisi selvästi hienommalta kertoa harrastavansa "radiokilpa-autoja" kuin pelkästään RC-autoja  :embarrassed:


Empä tuota välttämättä paremman kuuloiseksi sanoisi...
Parempi vain pitää saman kuin nykyäänkin.
Haukkujat haukkukoon tietämättömyyttään, visaammat selvittävät asiat ennen kuin haukkuvat.
Satunnainen ajaja.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #197 : 19.03.13 - klo: 14.40 »
Puhut just niinku multa kans kysellään. "No seuraavaksi oikea lentolupa?" DA
MIKSI? :D eihän sillä ole mitään tekemistä sen asian kanssa jos lennättää kopukkaa ja lennokkia  :evil:
Ja tympääntyneenä olen alkanut nykyään selittää että ompa se oikean lennätys niin helppoakin. Ja kun vielä olen päässyt kokeilemaankin. Niin sitte alkavat miettiä että "joo niin se taitaa olla"

Yksi ihmetteliöiden kysymys kyrsii yli kaiken.
"Voiko tuohon laittaa kameran?"

Hohhoijaa :roll:

Yleensä vastaan etten laita kameraa siksi kun kaikilla muilla on :D


Juurinäin... mulla ei ole mitään mielenkiintoa nähdä mitä se kamera on kuvannut taivaalta tai auton kyydistä, tiedän miltä tämä paikkakunta näyttää ilmata käsin ja näen kokoajan mihin se rc-auto on menossa  :laugh:

Itsekin olen useaan kertaan päässyt "ajamaan" oikeaa konetta, vm42 KZ Leivoa, b mallin Grob:ia, Eurostar:ia ja olenpa päässyt kertaalleen Schweizer 300 helikopterin puikkoihinkin. RC-laitteet on huomattavasti haastavampia lentää ku em. koneet, tuota Schweizer 300:aa lukuunottamatta joka oli erittäin tarkka ajettava  :cool:

Mutta siltikin puhuttelen kaikkia nuita seitsemää lennokkia, kolmea helikopteria, yhtä quadkopteria, yhtä purjevenettä ja neljää autoa jotka tuolla mun pajalla on leluvehkeiksi. Mutta samoin puhuttelen tallissa olevaa tonnista kyykkypyörää lelumopoksi  :grin:
« Viimeksi muokattu: 19.03.13 - klo: 14.44 kirjoittanut mascot »
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #198 : 19.03.13 - klo: 16.47 »
mascot: Samaa mieltä, lelujahan nämä kaikki. Oli sitten 1:1 tai 1:10 kokoluokassa, ainoa ero hinnassa  :tongue:

Poissa kesseli

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #199 : 19.03.13 - klo: 17.46 »
Rc harrastus ei ainakaan minusta ole leluilla leikkimistä, harrastamiseen vaaditaan teknistä osaamista jne.
Pelaahan monet vanhat äijät pleikalla jne.
Mä oon sanonu mun muksuille että yhtään pelikonsolia tähän taloon ei tule rc vehkeitä saatte taikka mopon.
Nutech thunderboltII CY26 Dolphin hydrov42 RCMK R254 EVO  FSRV-15 CMB90 03EVO Team c 4wd x2
Hong Nor X2 Alpha 28 Axial Wraith Traxxas slash 2wd Durango desc10 2wd

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #200 : 19.03.13 - klo: 19.24 »
Aika tiukka suhtautuminen pelikonsoleihin. Itse olen nuorena oppinut paljon esimerkiksi Englantia pelaamalla. Ja siitä on ollut hemmetisti hyötyä.

En näe mitään huonoa pelaamisessa jos se pysyy kohtuudessa.

Ja asiaan. Samaa mieltä useiden kanssa. Onhan nuo Bemarit ja moottoripyörätkin vaan leluja. Hinta vaan on kovempi. Mä ainakin voin ylpeänä sanoa olevani reilu kolmekymppinen ukko joka tykkää ajaa pikkuautoilla ja pelata pleikkaa :) Mulle on ihan sama mitä jotkut tampiot on mieltä. Tosiystävät ei välitä vaikka kasailisin legoja iltaisin.

Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa Tonol

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #201 : 20.03.13 - klo: 00.18 »
Harrastushan tämäkin, ei ehkä yhtä suosittu ku jääkiekko tjsp.
Empä ole ite juurikaan välittänyt jos jollakin on joskus ollu jotain pätevää mussuttamista ko. harrastuksesta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #202 : 20.03.13 - klo: 00.48 »
Aika tiukka suhtautuminen pelikonsoleihin. Itse olen nuorena oppinut paljon esimerkiksi Englantia pelaamalla. Ja siitä on ollut hemmetisti hyötyä.

En näe mitään huonoa pelaamisessa jos se pysyy kohtuudessa.

Ja asiaan. Samaa mieltä useiden kanssa. Onhan nuo Bemarit ja moottoripyörätkin vaan leluja. Hinta vaan on kovempi. Mä ainakin voin ylpeänä sanoa olevani reilu kolmekymppinen ukko joka tykkää ajaa pikkuautoilla ja pelata pleikkaa :) Mulle on ihan sama mitä jotkut tampiot on mieltä. Tosiystävät ei välitä vaikka kasailisin legoja iltaisin.

Täysin samaa mieltä kaikesta.

Itseasiassa on noi nykyiset tekniikka leegot näyttäneet niin järjettömän kiinnostavilta kaupan hyllyillä että on jo moneen kertaan tehnyt mieli joku härveli hommata... Maksavat vaan niin julmetusti ettei viitsi ihan vaan kaapinpäälliseksi ostaa.

Poissa jannes28

  • Veteraani
    • Profiili
    • Racers RC Shop
Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #203 : 20.03.13 - klo: 06.51 »
Ymmärrän toki että yleensä teini-ikäiselle ihmisten mielipiteet ovat tärkeämpiä kuin aikuiselle äijälle. Halutaan kuulua siihen tiettyyn porukkaan... Mulle ei ainakaan ollut mitään hyötyä kuulua nuorena siihen tampioporukkaan. Haittoja oli kyllä sitten senkin edestä. Suosittelen vaan pitämään ne omat mielipiteet ja harrastukset, sanoo joku mopolla päristelevä maailmanomistaja mitä tahansa.
Laadukkaat ja edulliset RC-Autot ja tarvikkeet www.racersrcshop.com

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #204 : 20.03.13 - klo: 10.31 »
Mulla oli joskus nuorena älytön määrä ns. tekniikka legoja. Rakentelin niillä vielä pitkän matkaa yläasteellakin, muistan suunnitteelleeni ja rakentaneeni itse mm. nelivedon ja nelijousitetun auton, jossa oli kolmivaihteinen vaihteisto.

harmistushan siitä sitten tuli, kun isäni keksi laittaa ne legot kehitysapuun Brasiliaan.  :cry:

Nyt kun omat pojat rakentelee legoilla, tulee niiden kanssa leikittyä harva se päivä ja se on edelleen kiinnostavaa. Huono puoli legojen kehityksessä on se, että pakettien mukana tulee entistä enemmän vain tiettyyn tarkoitukseen käytettäviä osia, jolloin omien kehitelmien tekeminen hankaloituu. Tietysti on hyvä, että on muitakin osia, kuin se 2x4 palikka, mutta legojen perusidea alkaa hämärtyä, kun osia ei voi enää käyttää niin monipuolisesti. Edelleen kuitenkin ostan legoja omille lapsilleni hyvin mielelläni, koska ne tuntuu kiinnostavan vuodesta toiseen, toisin kun monet muut hittituotteet.
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #205 : 20.03.13 - klo: 11.35 »
Ite vastaan harrastavani pienoisautoilua, tai kilpailen pienoisautoilla. Ainakin omaan suuhin tuo istuu paremmin kuin "ärsee autoilu" tms.

Ja kyllähän se vanha kansanviisaus hyvin kiteyttää mikä erottaa lapsen ja aikuisen - lelujen hinta  :wink:

Tuntuu kyllä, että nykypäivänä tämä aikuistuminen on hurjan paljon kalliinpaa kuin ennen...
Old fart

Poissa kehveli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #206 : 20.03.13 - klo: 12.30 »
Se toisilla kestää pidempään ja jotkut ei pääse koskaan yli siitä, että välittääkö mitä mieltä muut on sun tekemisistä ja jutuista.

Olihan se tärkiää sillon nuorena olla samanlainen kuin muut (ei liian kuitenkaan) ja missään nimessä mitään 'lapsellista' ei saanut tehdä tai olla kuten rc-autoja.

Nykyään aivan se ja sama mitä mieltä muut mun touhuista. Joten ihan sama myös miksi ärceeautoilua kutsun. Mulle neon leluja ja tykkään niillä leikkiä. Kyl pleikalla/pc:llä/xboksillakin tykkään pelata yms 'lapsellista' touhuta. Pojan kanssa tai iliman.

Ero on vaan siinä, että harvapa tulee aukoon päätään 'leluista' päälle 30 vuotiaalle 100kiloselle parrakkaalle kaljupäälle joka näyttää ulkoselta olemukseltaan lähempänä liivijengiläistä olevalta  :wink:

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #207 : 20.03.13 - klo: 21.51 »
Myös se on jännä huomata ettei ihmiset käsitä sitä että sillä joka sillä RC-veneellä nyt siinä just ajelee, vois mitenkään olla yhtään enempää niitä radio-ohjattavia kuin just se yksi joka siinä nyt on.
Aina kun törmää ihmisiin vaikka nyt veneilemässä.
Tyypit alkaa innoissaan selittää että, onhan niillä joillaki semmosia koptereitakin (tai vaikka ny lennokkeja tms.)
Ookko ikinä miettiny semmosen hankkimista?
Sitten kun yrität selittää että mulla on jo, tuntuu että ei mee kaaliin.
Ja sitten lisäävät vielä. "Eilenkin näin kun siellä ja siellä lensi semmoonen härpäke".

Njoo, mä olis siä lennättämäs  :grin:
Siltikään tuntuu ettei pollassa rattaat satu kohdalleen.
No mä olen yksinkertaistanut vastausta.

Eli.
Kylläpä se tahtoo olla niin että jos radio-ohjattavia harrastaa niin melkein kaikilta harrastajilta löytyy jos jonkinmoista ihmevekotinta.
Se on nyt menny ihmeen hyvin kalloon.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa umas

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #208 : 26.03.13 - klo: 19.57 »
Siksi ne sanoo kun se ON leluilla leikkimistä. mut hei mitä vikaa leikkimisessä on?
.
. . . .

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Miksi kaikki sanoo et rc harastus on leluilla leikkimistä
« Vastaus #209 : 26.03.13 - klo: 20.48 »
Niille jotka ajavat työkseen, ei kyseessä ole leikkimistä.

Eli aivan yhtä vahvasti se EI ole leikkimistä.

Toisille on ja toisille ei, eli ei voi todellakaan nimetä rc touhuja vain ja ainoastaan leikkimiseksi.

Tai sitten voi aivan yhtälailla sanoa F1, lätkä yms touhut leikiksi... Kai se autokorjaajankin duuni pelkkää leikkimistä, kun jotku kuitenkin sitäkin tekee harrastuksenaan ja toiset työkseen.