Kirjoittaja Aihe: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR  (Luettu 84128 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #120 : 26.07.17 - klo: 19.10 »
Omat näkemykset:

-M07, ei sallita vielä Luigia ja Macmania kompaten, ja sekin vielä että suomen kauppiailta ei tätä vielä ole saatavilla.
-Korilista ok, vanhakin lista käy.
-Compin koneeksi vois sallia ainakin Toron HW:tä vastaavan 13T=sama kone?

-FWD, kolmatta mestaruutta lähden tavoittelemaan ilman muuta :roll:

#49

P.S ajetaan vaikka oma rata puuttuisikin :smiley:
(o\_!_/o)

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #121 : 26.07.17 - klo: 22.55 »
Mun mielestä olis erikoista kieltää kehitetty versio vain siksi että se voi olla parempi kuin vanhat.. Auto kuitenkin tulee olemaan kaikkien saatavilla jopa helpommin kuin nykyiset eri variaatiot. Kannattaa myös miettiä siltä kantilta että ehkä useampikin uusi mahdollinen kilpailija on nyt innostumassa luokasta juuri tuon kyseisen alustan takia.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #122 : 27.07.17 - klo: 09.22 »
Eikös classikkiin juur hommattu kassillinen uusia koneita?
..ja siis pikku slikseillä ajetaan myös tuleva talvi?

No entäs compin kone juttu?

Siittähän oli hirveä parku viime talvena,miten mennään?

Compin koneesta ; kannatan Stinden / Hobbylinnan konetta nykyisen rinnalle , kunhan se ensin testataan ....... ja että on vastaava kuin nykyinen ....
Classicin koneesta; kyllä niitä hankittiin kassillinen , mutta käytännössä ne riittää (ehkä) tulevan kauden ajan (niitähän pauhahteli muistaakseni esim. Äänekosken kisoissa n.10 kpl ja jos sama trendi jatkuu , sit on taas hommattava läjä ....... harjattomat kestäisi kyllä "äidiltä tyttärelle" ......
Ideaali ratkaisu olisi sama kone kuin compissa , mutta välityksillä pelattaisiin .... nyky koneella se olisi aika raju muutos , compissa mentäis tosi kovaa ...... ja classicissa nyky compin tasoa ..... Joo , haaveilin vain ...

 :cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #123 : 02.08.17 - klo: 10.16 »
Mun mielestä olis erikoista kieltää kehitetty versio vain siksi että se voi olla parempi kuin vanhat.. Auto kuitenkin tulee olemaan kaikkien saatavilla jopa helpommin kuin nykyiset eri variaatiot. Kannattaa myös miettiä siltä kantilta että ehkä useampikin uusi mahdollinen kilpailija on nyt innostumassa luokasta juuri tuon kyseisen alustan takia.
Täysin samaa mieltä, onhan nytkin kaikki saatavilla olevat Minin alustat sallittu.

Eilen sain M07:n käsiin ja kunhan saan sen kasaan niin menen TUA Areenalle sitä koittamaan ja katsomaan onko se sitten niin paljon nopeampi kuin villeimät forumit väittävät. Se mitä eilen sitä kasaan ruuvasin ja uusia juttuja siitä huomasin niin aika paljonhan niistä on säännöillä rajoitettavissa. Esim. iskarien yläpäät voi helpolla säännöillä pakottaa "alkuperäisille" paikoille, ulosjouston käyton (etupään vastaava löytyy M05 Pro versiostakin) voi kieltää ja se on katsastuksessa helposti tarkastettavissa.
Mutta varmasti viisaammat löytävät paljonkin parannuksia joita ei noin vain säännöillä blokatakkaan, mutta sehän on kehitystä :wink:

Saksasta saa M07:aa jo suoraan hyllystä joten saatavuus sille on ihan hyvä. Luulisi että Suomen kauppiaatkin sitä hyllyyn ottaa.

Korilistaan oma toivomus on että ainakin Classikissa pysytään yhdessä korissa, toki vanha Minin kori listalla mukana
Compissa ei niin väliä kunhan pysytään järkevissä rajoissa

Moottorivalikoima saisi omasta mielestä olla myös mahdollisimman pieni, listalle yksi hyvin saatavilla ja kohtuu hintainen lisää niin sitten niitä on listalla kolme josta vain yhtä saa uutena kaupasta mutta vanhat pystyisi ajaa loppuun.
Classikkiin kun löytyisi joku sopivan tehoton harjaton ykstyyppi moottori niin se kelpaisi

-Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #124 : 02.08.17 - klo: 11.17 »
Täysin samaa mieltä, onhan nytkin kaikki saatavilla olevat Minin alustat sallittu.

Niinpä, mutta onko M07 enää edes Minin alusta? Vaikka kyseessä onkin Tamiyan valmistama alusta niin ei se mielestäni edusta enää samaa perhettä M03/M05 kanssa kun esim. tukivarret on vaihdettu pidempiin. Tietysti jos muidenkin valmistajien etuvetoiset M-chassis koon rungot olisivat mukana, mutta sitten luokka menisi jo etuveto touringin suuntaan.

Eli itse mahdollisena paluumuuttajana comppi-luokkaan olen odottavalla kannalla ja koska M05-alustoja on yhä myynnissä niin en näe tarvetta mennä "merkkiluokasta" kauemmas. Kaupasta saatava kone kyllä olisi plussaa vaikka itselläni toimiva alkuperäinen SP vielä onkin.

EDIT: ja FWD ajomahdollisuus myöskin kiinnostaa, mutta määrä olisi varmaan max 1 kisa, joten sen varaan ei hirveästi kannata osaltani laskea.
« Viimeksi muokattu: 02.08.17 - klo: 13.59 kirjoittanut unkka »

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #125 : 02.08.17 - klo: 11.38 »
Ei nyt tehdä kärpäsestä härkästä....

Liiat säännöt/kiellot tappaa mielenkiinnon ja tuo vaan turhaa piponkiristystä "Herrasmiesluokkaan"

-Timppa

Ps. pitäiskö kysäistä mielipidettä "suomi24 sivuston asinatuntijoilta"  :wink:
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #126 : 06.08.17 - klo: 17.28 »
Tero, Timppa ja Tumppi otti tänään ensimmäisiä tyyppejä uudella alustalla
http://youtu.be/JwE3Mrv7moU

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #127 : 06.08.17 - klo: 18.10 »
Mitenkäs meidän salaiset testit on jo nettiin vuotaneet  :angry:

No jos runko olis ollut nopee, niin Ranen ajamat Top-Läpit olis kirjoiteltu uudelleen....
Mut eipä kirjoiteltu. Rane on edelleen Kunkku  :wink:

Et rungolle mainostettu ylivoimainen nopeus verrattuna "vanhoihin runkoihin" murenee.. :shocked:

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #128 : 07.08.17 - klo: 14.17 »
No niin hienoa että testit etenee ja nätisti tuo näyttää etenevän. Hieman näyttää jopa "epäminimäiseltä"  :grin: . Antakaahan se auto nyt vielä Ranelle niin saadaan hieman vertailupohjaa  :wink:
Mites se hobbylinnan moottori tilanne etenee?

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #129 : 07.08.17 - klo: 14.42 »
Mites se hobbylinnan moottori tilanne etenee?
Timpan kanssa koitetaan saada tällä viikolla testailtua, eilen ei ehditty kun jahdattiin vaan Ranen bestläppiä :wink:

T:Tero
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #130 : 07.08.17 - klo: 17.32 »
Rane nyt ajaa kovaa vaikka kenkälaatikolla jossa on pyörät ja moottori  :grin:

Testerillä Toro näytti 3000kv , mut virtaa otti karvan enemmän kuin HW.
Mut ajossahan selviää lisää...  Hobbylinnasta niitä  pitäisi saada.
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #131 : 07.08.17 - klo: 18.15 »
Mää vähän kyllä haluisin koittaa tota uutta M07.... :roll:
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #132 : 08.08.17 - klo: 08.04 »
Vielä ei oo siis selkeää tietoa testituloksista , joten odottelemme niiden saapumista ....
Radikaaliehdotus olis :
Classicin koneeksi sama kuin Compissa ja 16T pinioni sekä pikkuslicksit , joilla saataisiin vauhti pysymään lievempänä kuin nykyCompissa .....
Comppiin nostettaisiin välitys 18T pinioniksi ja sama rengastus kuin nykyisin .....
Hyvät puolet: tasalaatuiset koneet ja samoilla kamoilla mahdollista ajaa kumpaakin luokkaa.... mieltymyksen mukaan , konekauppiaan kannalta hyvä vaihtoehto>suuremmat tilaukset > ehkä huokeampi hinta ?
Huonot puolet: lisäisi hetkellisesti kustannustasoa , mutta vain hetkellisesti , nousisiko vauhti liian paljon > pitäisi kokeilla ..... ei minun nähdäkseni ainakaan järjettömästi ....
Että näin , tämä oli taas niitä hetken aivoituksia ..... koittakaa kestää !!!


 :cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #133 : 08.08.17 - klo: 08.35 »
Hyvä ehdotus Kaitsu,kannatan!!
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa mikko.air

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #134 : 08.08.17 - klo: 08.57 »
Hyvä idis! Säästöä tulee jos samalla mosalla voi ajaaolemmat luokat
-Mikko

Poissa ankku3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #135 : 08.08.17 - klo: 09.05 »
oikein passeli :azn:

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #136 : 08.08.17 - klo: 09.36 »
Kuis vanha alkuperäinen Speedpassion kone, saiko sitä ajaa vielä 20t pinionilla compissa?
Vai olisiko mahdollista pudottaa se samalla pois jolloin classic olisi 16t ja comp 20t, tällöin luokkien välissä olisi ehkä aavistuksen lisää nopeuseroa.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #137 : 08.08.17 - klo: 10.42 »
Nopeuseroa tulee ihan tarpeeksi jo 18T pinionilla (kun pikkuslicksit pudottaa sopivasti jo sellaisenaan vauhtia) , 20T pinionilla saattaa nykyCompin koneella käydä vetopyörästölle huonosti ....... vauhtia on !!! On kokeiltu !!!
Samalla voisi Classicissakin siirtyä takaisin 10min. finaaliin ...... eli ajoaikaa voisi pidentää.
Että näin.

 :cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #138 : 08.08.17 - klo: 10.44 »
Kuis vanha alkuperäinen Speedpassion kone, saiko sitä ajaa vielä 20t pinionilla compissa?
Vai olisiko mahdollista pudottaa se samalla pois jolloin classic olisi 16t ja comp 20t, tällöin luokkien välissä olisi ehkä aavistuksen lisää nopeuseroa.

Kyllä , näin pitäisi sitten tehdä ..... tai sitten testata nopeus ja sovittaa koneen mukaan .... ellei mee liian vaikeaksi .....
-Barbie-
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #139 : 08.08.17 - klo: 20.54 »
Toisaalta jos vauhtia nostetaan Compissa .... niin eikös se sit ole kuolinisku FWD-luokalle ?
Jossa nyt on vauhtiveikot hurjastelleet ..... tosin vähenevässä määrin.

Klassikissa menee sähköt vaihtoon...  karsiiko esim aloittelijoita joilla on "RTR-minit" ?

No onneksi en ole päättävässä elimessä. Ei oo helppoo.

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #140 : 09.08.17 - klo: 22.51 »
Itse en kyllä lähtis Compin nopeutta paljoa nostelemaan. Aika
sopiva vauhti ollut mun mielestä.
Voisiko classicin moottoriksi miettiä 17.5T mottia?
Jos joku haluaa molempia luokkia ajaa niin se varmasti ostaa molempiin omat koneet. Eli mitään säästöä ei varmaan synny. Mikähän mahtaa olla tuon vakio hopeakannun kv noin suurinpiirtein?

FWD luokka kuolee jos on kuollakseen. Kalustoa ei oikein ole edullisesti saatavilla varsinkaan käytettyä ja uudet on ihan turistin hintaisia joten aika harva niitä hankkii.

VTR täytyy varmaan ainakin tämä vuosi katsella, kun moottori sääntökin uusittiin. Mites muuten renkaat pitäisikö se uusi prolinen VTA rengas sallia? Jos se on hyvä niin luontainen siirtymä tapahtuu ihan luonnostaan. Ainakin ulkoisesti on saman näköinen HPI:n vastaan kanssa.

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #141 : 10.08.17 - klo: 08.07 »
17,5T konetta on kokeiltu Classicissa ; EI KULJE MIHINKÄÄN  ....... eli selvästi hitaampi kuin hiilikone .....
Ei siis vaihtoehto.
Tosi on , että Compin nopeus nousee pykälää suuremmalla pinionilla , mutta ei niin radikaalisti .....
ja toisaaltahan Comppi pitäisi olla se M-chassis "Proluokka" ....... ja onhan luokassa muutenkin tapahtunut kehitystä alustan säädettävyydessä sekä ennen kaikkea taso on noussut selkeästi eli kärjessä on ollut tasaista vääntöö .......

Ei se noilla muutoksilla vielä lähene FWD:tä tai VTR:ää ...... onhan alustoissa sentään SUURI ero.

-Barbie-


Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #142 : 10.08.17 - klo: 08.13 »
Itse en kyllä lähtis Compin nopeutta paljoa nostelemaan. Aika
sopiva vauhti ollut mun mielestä.
Täysin samaa mieltä, nykyisillä vauhdeilla Comppi on just sopivan vauhtinen. Jos vauhtia ruvetaan lisäämään alkaa pienemmillä radoilla kuten meillä Turussa oleman aika tuskaista Comppia ajaa.

Tarjolla on kyllä nopeampia luokkia mikäli Comppi tuntuu liian hitaalta

Entäs se M-07 ?
Jos se otetaan mukaan niin olisi varmaan hyvä tehdä se mahdollisimman pian jotta kauppiaat uskaltaa paremmin ottaa autoja ja osia tarjolle Suomeenkin
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #143 : 10.08.17 - klo: 08.32 »
Juu löysinkin jonkun datasheetin hopeakannusta. Kyllä se näemmä kiertää hyvin lähellä nykyistä comppi konetta.
Ja Rane ajoi Riihimäellä viimeisen comppi lähdön classic autolla comppi renkailla(annettiin lupa  :grin:) Oliskohan ollut jotain 0.2sek hitaampia kierrosaikoja kuin compilla. Eli voiskohan hopeakannulla ja comppikoneella vetää molemmilla classicia? Eri pinjoneilla vaan.

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #144 : 10.08.17 - klo: 09.36 »
Classicin 55D renkaan ominaispiirre tuntuu olevan halkaisijan huomattava kasvaminen kun rengas on paljon ajettu.  Voisi kuvitella, että vääntävämpi harjaton kone pystyisi hyödyntämään tätä kuluneen renkaan kautta saatua pidempää välitystä huomattavasti paremmin kuin nykyinen hopeakannu. Jos siirrytään harjattomiin voi siis käydä niin, että renkaan halkaisjan merkitys kasvaa nykyisestä.

Tuo Classikin renkaan turpoamista edistää sääntöjen määräämät #53255 insertit, jotka kai on oikeasti tarkoitettu 60D renkaalle. Senhän huomaa asenaessakin, että ei ne ihan helpolla halua 55D renkaaseen mahtua.

Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #145 : 10.08.17 - klo: 18.41 »
Vielä ei oo siis selkeää tietoa testituloksista , joten odottelemme niiden saapumista ....
Radikaaliehdotus olis :
Classicin koneeksi sama kuin Compissa ja 16T pinioni sekä pikkuslicksit , joilla saataisiin vauhti pysymään lievempänä kuin nykyCompissa .....
Comppiin nostettaisiin välitys 18T pinioniksi ja sama rengastus kuin nykyisin .....
Hyvät puolet: tasalaatuiset koneet ja samoilla kamoilla mahdollista ajaa kumpaakin luokkaa.... mieltymyksen mukaan , konekauppiaan kannalta hyvä vaihtoehto>suuremmat tilaukset > ehkä huokeampi hinta ?
Huonot puolet: lisäisi hetkellisesti kustannustasoa , mutta vain hetkellisesti , nousisiko vauhti liian paljon > pitäisi kokeilla ..... ei minun nähdäkseni ainakaan järjettömästi ....
Että näin , tämä oli taas niitä hetken aivoituksia ..... koittakaa kestää !!!


 :cool:  Barbie  :cool:

Äänekosken porukalta ääni tälle ehdotukselle, jos saa tasavertaisen uuden combbi koneen. Mielellään suomen kauppiailtakin.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #146 : 13.08.17 - klo: 18.14 »
Sadepäivän ratoksi suoritimme erilaisia testejä... joista ohessa yhteenvetoa.
Ja testikuskina oli Hallitseva Comppiluokan mestari... Rane

1.  HW & Toro 3000kv harjattomat/sensorittomat koneet vertailussa .. kierrosaika ja 10min virrankulutus
  - HW : Topläppi 10,9sek  suurin osa kierroksista karvan yli 11sekkaa. Virtaa ladattiin akkuun 2500mAh
  - Toro : Topläppi 10,8sek suurin osa kierroksista karvan yli 11 sekkaa. Virtaa 2450mAh
Ranen kommentti oli , et HW olis tehokkaampi.. Saattaa johtua moottorien erilaisista kv-käyristä, Toro lähtee alempaa ja voi näinollen tuntua tehottomammalta... Vaikka ajat oli periaatteessa ihan samat. Toki akkukin oli eri , eli siitäkin tulee pientä hajontaa.

2. M03 v M07, molemmat keskipitkällä rungolla.Myöhemmin seuraan liittyi M05 lyhyellä rungolla
  - Kierrosajat oli samaa tasoa , eli ei havaittavaa hyötyä uudesta rungosta. Topläpit molemmilla 10,7sek
Ranen kommetti oli että hänelle sopii M03 paremmin käteen  :wink: . Sekä että M05 ja M07 on todella lähellä toisiaan rakenteellisesti..  Rane varmaan kirjoittelee omat näkemyksensä ...

3. M05 lyhyt HW3000kv ja pikkusilksit testi
  - Kierrosajat oli Topläp 11,0sek ja muuten 11,5 luokkaa.. Eli aika pieni ero meidän radalla jossa on pääosin kurveja ja lyhyita suoria... joissa isommasta renkaasta / välityksestä ei pääse hyötymään.
Äkkipäätä ajatellen ero on liian pieni... eli klassikki saisi omasta mielestäni olla hitaampi kuin komppi.

Paikalla oli siis Rane, Timppa, Tero ja Mikko.
Kommentteja Kiitos.

-Timppa
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #147 : 13.08.17 - klo: 18.52 »
Stinden viestissä on raakaa faktaa, voisko sen mutuilun nyt tässä ketjussa jättää sivuun ja rehellisesti pitää M-Chassis Comp-luokka sellaisena, jossa ajetaan M-chassis autoilla, oli ne uusia tai vanhoja.

Toron 3000kv kone noiden valossa, käytännössä sama, kuin se HW:n version. Bonuksena parempi väri, tosin tämä nyt on ihan täysin makuasia.

Sitten vielä kun siitä comp luokan korilistasta luovutaan, niin ollaan jo aika hyvällä mallilla. Tilalle mielummin vaikka minimikorkeus, niin silloin kitketään pois kaikki mattis ja formulakorit...  Minimikorkeus on olennainen asia jos halutaan autojen suorituskykyä tasapäistää...

Tohon moottoriasiaan vois olla yksi kuvio sellainen, että noi 3000kv koneet classikiin ja comppiin jokin "geneerinen" malli, esim: 540 sarjan 13.5T (~3300kv) ja blinky säätimellä, silloin ei tartte mettästää koneita ympäri maailmaa.

Tällä kuviolla kaikki nykyiset comppikuskit voi alkaa ajaan myös classikkii ja rakentaa uuden lelun comppiin tai sitten myy sähköt classik kuskille ja hommaa itelle toiset tilalle. Sanoisin, että tilanne on aika Win-Win.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #148 : 13.08.17 - klo: 19.29 »
Jees, Timppa tossa jo laittokin tota faktaa pöytään...

HW koneen sanoin tehokkaammaksi siksi,että se tuntui käteen tehokkaammalta, kuin Toro.Kierrosajoissa ei kuitenkaan juur mitään eroa.

Sitten tämä M07..vertailtiin M05:seen sitä ja eroa näissä ei ole juur mitään,M07 ohjauslinkistö ehkä 5mm edempänä ja akku 5mm taaempana.

Itse kun olen tottunut M03:seen,jota pitää ns.viedä ja mollatkin voi ajaa aikas rohkeasti yli,ei M07:lla uskallakkaan ihan samaa koittaa.

Kääntyvyydestä tulee iso+ mutta auto tuntuu "käteen" paljon "kevyemmältä",joten aikas monta kertaa sain huutaa virhe!! :grin:

Joten,tällä ajomäärällä olen edelleen sitä mieltä,että "Wanha" M03 on vielä minun valintani....

Mielestäni tässä uudessa M07:ssa ei ole mitään sellaista,miksi sitä ei voisi hyväksyä kisoihin mukaan,päin vastoin,tää on pirun paljon helpompi esim.huoltaa.

Muovin laatuun on myös ihan selvästi panostettu,siitä myös iso+

Olen tosta korilistasta Lehtojärven kanssa täysin samaa mieltä!

-Rane
« Viimeksi muokattu: 13.08.17 - klo: 19.51 kirjoittanut atarauskis »
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: Kerhokisat Matto Cup 2016-17 ; Minit+FWD+VTR
« Vastaus #149 : 14.08.17 - klo: 14.57 »
No nyt on ainakin dataa. Tuon perusteella ainakin mun puolesta voidaan kyllä uusi M-07 hyväksyä kuvioihin.
Mitäköhän tuon nyky classicin vauhti on tuolla radalla? Aika nopeaksi tuo näköjään muuttuu nyky comppi koneella kun vielä " välitystä" noin lyhennetään renkaita pienentämällä. Eli pitäisikö tuossa classicissa olla hieman vähemmän kiertävä kone noin 2200-2500kv kone jotta sitä voisi ajaa 20T välityksellä.