Kirjoittaja Aihe: Arrma Fury, Granite, Raider, Vortex ja Raider XL  (Luettu 4965 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Arrma Fury, Granite, Raider, Vortex ja Raider XL
« : 11.09.16 - klo: 20.50 »
Lisätään näillekin autoille oma ketju kun niiden suosio näyttäisi olevan nousussa.



Kaikki Arrman takavetoautothan perustuvat samaan konseptiin ja kaikissa on paljon samoja osia. Takavetoautoja löytyy nykyään kolmessa eri varustetasossa, halvin Mega josta löytyy harjalliset sähköt, harjattomilla sähköillä varustettu BLS sekä tehokkaammilla harjattomilla sähköillä varustettu BLX.

Kaikissa autoissa on "TVP" runkosysteemi ja kaikki näyttävät hyvin samanlaisilta ilman koria. Erikoisuutena kaikissa takaveto Arrmoissa akut irroitetaan auton alapuolelta eikä koria tarvitse irroittaa akunvaihdon yhteydessä. Kaikissa uusissa autoissa on uusi Tactic TTX300 radio josta löytyy kaikki tarvittavat säädöt mukaanlukien yleensä RTR radioissa puuttuvaa EPA (End Point Adjustment) säätöä sekä  kaasussa että ohjauksessa. Tämä on erittäin kätevä koska kaasu EPA:lla voi tehoa säätää helposti portaattomasti. Myös ohjauksen EPA:a kannattaa säätää koska se säästää servoa hajoamiselta



Ohjauksessa on vesitiivis servo, halvemmissa versioissa 5kg vääntävä ja kalliimmissa versioissa 7kg vääntävä.

Halvin Mega sarja on erittäin edullisesti hinnoiteltu, alle kahdellasadalla saa auton joka vastaa muiden valmistajien noin 300 euron autoja. Arrman kovin kilpailija on Traxxaksen takavetoautot mutta ne ovat kaikki noin 100€ kalliimmat vastaavilla spexeillä.

Minulla on ollut käytössä Fury Mega 2013 spec ja Fury BLX 2013 spec jo pari vuotta ja ne on ollut käytössä lähinnä lapsileireillä missä olen itse työskennellyt. Näillä autoilla on siis ajanut satoja ensikertalaista eli kovassa testissä ovat olleet. Kestävyydessä ei ole ollut isompia ongelmia. Yksi idleri on hajonnut, yhdestä iskunvaimentimen korkista meni kierteet ja yhdestä tasauspyörästöstä meni isoratas ja toisesta autosta hajosi servon rattaat. Nämä siis hajonneet osat yhteensä molemmista autoista. Uusissa autoissa sekä iskarikorkit ja diffit ovat muuttuneet. Autolla olen myös ajanut yhden kisan tekonurmella missä auto toimi ihan kivasti. Tässä video miten Fury Mega toimii Vaasan radalla. Mielestäni toimii loistavasti alle kahden sadan euron autoksi:
! No longer available

Facebook ryhmä ARRMAn autoille, tervetuloa mukaan: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/
« Viimeksi muokattu: 29.09.17 - klo: 14.54 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Fury, Granite, Raider, Vortex ja Raider XL
« Vastaus #1 : 11.09.16 - klo: 21.25 »
Heps vain kaikille. Joo itekki täs uus harrastaja ja kaverin 1/8 truggyä kokeilin ja oli kyllä erinomainen jokapaikan höylä. Tässä painiskelen teamc:n ja ARRMA Kraton 6S V2 4WD BLX 1/8 RTR välillä. Tästä arrmasta kokemuksia kaipaisin , teamc:stä niitä olen paljon jo lukenutkin.
Omistaakos kukaan tuota kraton truggyä?
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Fury, Granite, Raider, Vortex ja Raider XL
« Vastaus #2 : 11.09.16 - klo: 22.24 »
Heps vain kaikille. Joo itekki täs uus harrastaja ja kaverin 1/8 truggyä kokeilin ja oli kyllä erinomainen jokapaikan höylä. Tässä painiskelen teamc:n ja ARRMA Kraton 6S V2 4WD BLX 1/8 RTR välillä. Tästä arrmasta kokemuksia kaipaisin , teamc:stä niitä olen paljon jo lukenutkin.
Omistaakos kukaan tuota kraton truggyä?
Kratonin uuden version myötä Kratoneita on alkaneet näkyä Suomessa enemmän, minä sain omani noin viikko sitten ja on tähän asti toiminut loistavasti. Tämä ketju on tarkoitettu Arrman takavetoautoille, tästä löytyy ketju Kratonille: http://rc10.fi/index.php?topic=94645.0

Englanniksi löytyy lisää materiaalia googlella mutta voin suositella esim Facebookissa tätä ryhmää: https://www.facebook.com/groups/652614441516909/?fref=ts

Youtubesta kannattaa katsoa AussieRC Playgroundin videoita sekä Tp-Parts RC-xtreme kanavaa. Myös ulkomaan foorumeilla löytyy paljon infoa autosta.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Fury, Granite, Raider, Vortex ja Raider XL
« Vastaus #3 : 13.03.17 - klo: 16.45 »
Oma fury vaan jatkaa ajoa. Pääsinpä vähän sisäradalla koittamaan Fury:ä ja nätisti meni. Tekemällä iskarit  uudestaan kulki vieläkin nätimmin. Vanhat vakiot iskariöljyt eivät edes olleet vuotaneet vaikka ovatkin n. 4 vuotta vanhat  :grin: laitoin Ultimate Racingin 550 öljyn eteen ja taakse joka tuntui aika sopivalta.

Nopea video sisäradalta, renkaiksi lainasin Kyoshon SC renkaat kun tiesin että ne toimii kaakelipinnalla nätisti. Kyohon vanteissa oli hieman syvempi hexi mutta laittamalla prikan väliin ne sopi furyyn hyvin.

! No longer available

Videon jälkeen tein siis iskarit jotka paransi auton hyppyjen alastuloa ja ajettavuutta
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid