Kirjoittaja Aihe: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast  (Luettu 55777 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« : 24.09.16 - klo: 14.31 »
Perustetaanpa näille autoille oma ketju kun ovat päivitettyjen versioiden myötä nostaneet suosiotaan Suomessa.

Yleisesti Arrma merkistä löytyy keskustelua täältä: http://rc10.fi/index.php?topic=94645.0. Tehdään kuitenkin näille autoille oma ketju niin pysyy autokohtaiset keskustelut omissa aiheissa.

Facebook ryhmä ARRMAn autoille, tervetuloa mukaan: https://www.facebook.com/groups/1338221839638549/

Arrma Kraton, Talion, Typhon, Senton ja Outcast ovat Arrman kohtuuhintaset nelivetoiset Bashausautot jotka sopivat myös mainiosti radalle.


Nämä autot perustuvat kaikki Team Durango:n kisaautoihin, kyseessähän on sama firma, Arrma Durango ltd joka toimii briteissä ja jonka omistaa Hobbico. Talion ja Kraton perustuvat Team Durango DEX8t autoon, Typhon perustuu DEX8 autoon ja Senton perustuu DESC10 autoon. Outcast on sekoitus Kratonia ja Typhonia.  Muoviosat ja geometria ovat suurimmaksi osaa samat, ja lähes kaikki muoviosat ovat yheensopivat. Durangon koneistettuja metalliosia voi monessa kohdassa käyttää viriosina Arrmoissa. Näissä kaikissa autoissa(Kraton, Typhon, Talion, Senton, Outcast, DEX8, DEX8t, DESC10) on paljon yhteisiä osia ja ne muistuttavat paljon toisiaan.

Sähköt ovat kaikissa autoissa samat. Noparina ja moottorina toimii Hobbywingin valmistamat BLX185 nopari sekä 2050kv moottori jotka kestävät 6S akkuja. Radio on Tactic:in TTX300 jossa on kaikki tärkeät säädöt, mukaan lukien EPA. Radiossa ja vastarissa on sisäänrakennettu antenni, joten hajonneita antennejä ei enää tarvitse pelätä. Servo on metallirattainen 15kg vääntävä. Liittiminä on autossa vakiona XT90 jotka kestävät paremmin isoja virtoja kun esim Deans jota ennen nähtiin Arrman 1/8 autoissa. Paketissa tulee mukaan myös kaksi naaras liitintä jotka voi juottaa omiin akkuihin.



Ennen ekaa ajoa kaikki ruuvit kannattaa käydä läpi ja kiristellä tarvittaessa. Renkaiden liimauksia kannattaa katsella ajojen jälkeen, näin tehokkaissa autoissa rengasliimaukset ovat todella kovilla. Myös laakerit on hyvä öljytä paremman keston ja toimivuuden kannalta. Ruuveihin jotka tulee kiinni metalliin kannattaa käyttää ruuvilukitetta.

Autossa tulee mukaan kaksi eri pinionia. Vakio on Kratonissa 12 hampainen mutta siihen kannattaa vaihtaa mukana tuleva 14 hampainen jolla saa selkeesti enemmän vauhtia.

Tukivarsiin on fiksua laittaa metalliset prikat jotka lisäävät kestävyyttä merkittävästi. Diffitöljyt kannattaa vaihtaa jäykemmäksi, hyvä lähtökohta on esim 10.000-100.000 etudiffiin, 500.000 keskidiffiin ja 5.000-20.000 taakse.

Autot ovat jo 4S akuilla todella tehokkaita ja kulkee noin 65-70km/h mukana tulevalla isommalla pinionilla. 6S akuilla päästään sitten jo noin 100 kilometrin tuntivauhtiin ja pinjonin vaihdolla pääse jo yli 100km/h

Autot maksavat Suomessa 500-600€ ja ajoon tarvitsee vielä akun ja laturin.

Autojen kotisivut:

Arrma Kraton:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/kraton/blx

Arrma Typhon:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/typhon/blx

Arrma Talion:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/talion/blx

Arrma Senton:
http://www.arrma-rc.com/rc-cars/latest/senton/blx

Pari vinkkiä:

Tukivarsien kestävyyttä voi parantaa laittamalla metalliprikat muovisten sijaan tukivarsiin. Tämä on yleinen kikka kaikissa pivottiautoissa ja pitäisi lisätä kestävyyttä. On myös hyvä pitää huoli siitä että pivottiruuvi on aina kireällä





Renkaisiin tein myös reijät ja teippasin vanteiden reijät. Suosittelen ehdottomasti. Diffit teen jäykemmäksi kunhan ehdin, vakiodiffit ovat aika löysillä öljyillä. Tämä vaikuttaa varmasti myös siihen että renkaat irtoa liimauksista kun monesti sisempi rengas pyörii tyhjää



Jos tulee mieleen jotain vinkkejä/kommenttejä näihin autoihin niin voin lisäillä niitä tänne jotta saadaan kattava infopaketti tänne ekaan viestiin.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 29.09.17 - klo: 14.53 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #1 : 24.09.16 - klo: 19.14 »
Kraton:ista huomaa että siinä on kisaauton geometria ja se käyttäytyy todella loogisesti mutkissa ja hyndissä. Vakiodiffien jäykistäminen paransi ajoominaisuuksia ja tänään testattu uusi servo on merkittävä parannus vakioservoon. Laitoin siis kiinni Savox SC1258TG servon joka sattui löytymään pakista. SC1256TG tai SW1210SG olisi paremmat paremman väänän myötä, mutta tällä mennään nyt ja vauhtia ohjaukseen tuli runsaasti enemmän. Servo on kyllä auton paras virityskohde. Tuli myös testattua uutta Vant 5200mah 4S akkua. Tuntuu potkivan paremmin kun vanha kulunut akku ja vaikutti varsin sopivalta Kratoniin.

Lyhyt video rataajosta. Vaasan rata on vielä rakennusvaiheessa eikä ajajakoroke ole vielä valmis, joten koko rataa ei näe ja auton hahmottaminen on hieman hankalaa, mutta lyhennetyllä  profiilillakin auto toimi hienosti. Kunhan saadaa ajajakoroke täällä valmiiksi niin tulee varmaan ajettua paljon enemmän Kratonilla radalla, niin hienosti se siellä toimii.

Video Vaasan radalta:
Arrma Kraton Vaasa
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #2 : 30.09.16 - klo: 14.58 »
Selkeitä parannuksia Kratoniin, Futaban T3PV löysi paikkansa ohjaimena ystävällisen kanssaharrastajan toimesta.
Kamalaa kun joutuu lukemaan ohjekirjaa kun laittaa asetuksia  :shocked:
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #3 : 05.10.16 - klo: 14.37 »
Nyt on Kratonilla tullut ajettua noin 30 akullista. Isompia ongelmia ei vieläkään ole ollut. Renkaat tuntuvat pysyvän paremin kiinni liimauksissa kun pari kohtaa on nyt korjattu ja nopeampi servo on kyllä todella hyvä päivitys. Olisi mielenkiinotista vertailla kuinka paljon ajo muuttuu kisaradiolla, ehkä pitää jossain vaiheessa lainata Sanwa m11x kisaautoista kokeiluun.

Kumilenkit korisokissa on loistava systeemi, kertaakaan ei ole tarvinut etsiä korisokkia työpöydältä eikä radalta. Yksi kumilenkki irtosi korista, mutta korjasin sen M2,5 ruuvilla ja mutterilla:



Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #4 : 14.10.16 - klo: 11.13 »
On tuo hauska laite radallakin.
Lavangossa ajettiin reipas päivä 8.10 tuulisessa ja aurinkoisessa säässä.
Kraton on kuin kotona radalla kun heitti alle truggy kisarenkaat. Heti löytyi yhteinen sävel vaikka radalla en aikaisemmin ollutkaan ajanut. Hypyt sai yli, jopa todella paljon pitkäksi ilman suurempaa yritystä. Ja kun oikein keskittyi, oli radalla pysyminen helppoa ja vauhdin säätely mukavaa. Kraton vaihtaa ilmassa asentoa todella hyvin, eikä ESCin ja moottorin yhteistyöstä tarkkuutta puutu.

Pienenä hermituksena, renkaat ottivat ja paukahtivat entiseksi, mutta sen siitä saa kun käytettyjä ostaa  :grin:
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa -lt-

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #5 : 17.10.16 - klo: 20.32 »
Morjesta

Kratonista kärähti ohjausservo kesken ajojen, joten leikki loppu lyhyeen. Mikäs olisi hyvä servo heittää tuon alkuperäsen tilalle?

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #6 : 17.10.16 - klo: 23.05 »
Morjesta

Kratonista kärähti ohjausservo kesken ajojen, joten leikki loppu lyhyeen. Mikäs olisi hyvä servo heittää tuon alkuperäsen tilalle?
Jos haluaa vesitiiviin niin Savox SW-1210SG on aika kova sana, jos on tiukka budjetti niin SW-0231:kin riittänee.

Jos ei ole pakko olla vesitiivis niin SC-1256TG on erittäin hyvä ja luotettava servo
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #7 : 17.10.16 - klo: 23.07 »
On tuo hauska laite radallakin.
Lavangossa ajettiin reipas päivä 8.10 tuulisessa ja aurinkoisessa säässä.
Kraton on kuin kotona radalla kun heitti alle truggy kisarenkaat. Heti löytyi yhteinen sävel vaikka radalla en aikaisemmin ollutkaan ajanut. Hypyt sai yli, jopa todella paljon pitkäksi ilman suurempaa yritystä. Ja kun oikein keskittyi, oli radalla pysyminen helppoa ja vauhdin säätely mukavaa. Kraton vaihtaa ilmassa asentoa todella hyvin, eikä ESCin ja moottorin yhteistyöstä tarkkuutta puutu.

Pienenä hermituksena, renkaat ottivat ja paukahtivat entiseksi, mutta sen siitä saa kun käytettyjä ostaa  :grin:
Vaikkei Kratonissa vakiona ole kisarenkaita eikä ihan oikeat öljyt radalle, niin alustasta huomaa että auto on kilpaautoon perustuva ja erittäin hyvin balanssissa. Pienellä säätämisellä tämä olisi todella hyvä auto Lavangon radalla ja muillakin isoilla radoilla  :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #8 : 18.10.16 - klo: 13.38 »
SW-0231 ostin budjettitietoisena ja hyvin riittää, nopeampi ja enemmän potkua kun alkuperäisessä.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa RCHessu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #9 : 09.11.16 - klo: 22.01 »
Senton tuli hommattua ja nyt muutaman akullisen jälkeen ei ole kyllä mitään huomauttamista. Menohaluja riittää 4S akullakin ja on todella tukevaa tekoa Graniteen verrattuna.
Vähän piti käydä lumisessa skatepuistossakin hyppyyttämässä ja parista epäonnistuneesta hypystä huolimatta pysyi hyvin kasassa.

 
Itse asiassa ainoa heikko kohta tuntuu olevan vanteet, joista kaksi onnistuinkin rikkomaan. Näistä on netissä ollutkin moitteita, mutta olisiko kenelläkään suositella hyvää edullista rengas/vannekomboa vakioiden tilalle?
TLR 22X-4, TLR 22 5.0, TLR 8ight XE, TLR TEN-SCTE 3.0

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #10 : 14.11.16 - klo: 13.14 »
Senton tuli hommattua ja nyt muutaman akullisen jälkeen ei ole kyllä mitään huomauttamista. Menohaluja riittää 4S akullakin ja on todella tukevaa tekoa Graniteen verrattuna.
Vähän piti käydä lumisessa skatepuistossakin hyppyyttämässä ja parista epäonnistuneesta hypystä huolimatta pysyi hyvin kasassa.

 
Itse asiassa ainoa heikko kohta tuntuu olevan vanteet, joista kaksi onnistuinkin rikkomaan. Näistä on netissä ollutkin moitteita, mutta olisiko kenelläkään suositella hyvää edullista rengas/vannekomboa vakioiden tilalle?
Mitä vanteille on tapahtunut? Team Durangolla on 17mm vanteet jotka ovat täysin yhteensopivia ja niihin voi liimata mitkä tahana sc kumit. Myös 1/8 krossareiden renkaat sopivat ja niitä löytyy paljon valmiiksiliimattuja.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa RCHessu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #11 : 15.11.16 - klo: 20.05 »
Vanteet murtui parista kohtaa isommissa hypyissä :embarrassed:. Ostin kuitenkin vielä uudet alkuperäisvanteet/renkaat. Katsotaan nyt kauanko pysyy ehjänä :wink:
TLR 22X-4, TLR 22 5.0, TLR 8ight XE, TLR TEN-SCTE 3.0

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion ja Senton
« Vastaus #12 : 16.11.16 - klo: 12.54 »
Okej, vanteita voi hieman yrittää korjata rengasliimalla, se on ainakin minulla joskus onnistunut. Kylmä ilma vaikuttaa varmasti negatiivisesti muovivanteen kestävyyteen.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #13 : 16.11.16 - klo: 13.10 »
Arrma julkaisi uusimman version tästä mallisarjasta, Outcast!

Outcast on nimetty Stunt Truck:iksi. Tällä tarkoitetaan että tämä auto on suunniteltu erityisesti Temppujen tekemiseen. Takaperinvoltteja maasta luvataan, takaperinvoltteja hyppyreistä luvataan ja keulimista on luvassa. Autoon on laitettu isot renkaat ja erittäin lyhyt akseliväli joka tekee autosta hyvin reagoivan kaasuliikeisiin sekä maassa että ilmassa.

Outcast

Omasta mielestäni tämä näyttää erittäin hyvältä ja eroja Kratoniin on yllätävänkin paljon. Hieno nähdä että akkutelinettä on oikeasti mietitty paljon, kurasuojiin on panostettu ja koritolppia on kehitetty. Renkaat ja korit näyttävät omaan silmään hienoilta ja keulintatuki on hyvä lisä.

Suositushinta on hieman korkeampi kun Kratonissa ja veikkan että tämä auto tulee olemaan kovin suosittu  :smiley:

http://www.arrma-rc.com/outcast/

Auton Unboxing video:
Outcast
« Viimeksi muokattu: 01.10.17 - klo: 14.29 kirjoittanut Maxxi »
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Gorde

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #14 : 20.11.16 - klo: 08.30 »
Itsellä alkaa nyt olla enemmän kuin lähellä tuo Kraton:in tilaaminen. Akkuja vähän metsästelen. Olisiko jollain suositella hyviä 3S akkuja? Hobbykingiä katselin, mutta vaihtoehtojahan on paljon. Oletteko käyttäneet hardcasejä vai "pehmeitä"?

Jos jaksaa niin saa linkittää akkuvaihtoehtoja. 4000mAh varmaan sopiva kokonsa puolesta? 5000mAh menee varmaan liian paksuksi jos meinaa laittaa 2 vierekkäin?

-Ari-

Edit. Meniskö sinne tuollaiset? http://www.prorc.fi/epages/prorc.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016011503/Products/2202

Valmistaja ilmoittaa akkupaikan olevan 46mm, meniskö noita 2  vai onko liian tiukka?
« Viimeksi muokattu: 20.11.16 - klo: 09.08 kirjoittanut Gorde »

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #15 : 20.11.16 - klo: 09.41 »
Itsellä alkaa nyt olla enemmän kuin lähellä tuo Kraton:in tilaaminen. Akkuja vähän metsästelen. Olisiko jollain suositella hyviä 3S akkuja? Hobbykingiä katselin, mutta vaihtoehtojahan on paljon. Oletteko käyttäneet hardcasejä vai "pehmeitä"?

Jos jaksaa niin saa linkittää akkuvaihtoehtoja. 4000mAh varmaan sopiva kokonsa puolesta? 5000mAh menee varmaan liian paksuksi jos meinaa laittaa 2 vierekkäin?

-Ari-

Edit. Meniskö sinne tuollaiset? http://www.prorc.fi/epages/prorc.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016011503/Products/2202

Valmistaja ilmoittaa akkupaikan olevan 46mm, meniskö noita 2  vai onko liian tiukka?

Mulla on ollut tämän merkkinen akku traxxas rallyssa ja ei moitittavaa. Hard case on autokäyttöön aina parempi, mutta päätä itse. Tässä linkki: ( toimituskulut noin 10 Eur)

https://www.lindinger.at/en/airplanes/electric-powerplants/battery-packs/wellpower-lipo-battery-pack-ultima-4200-mah-11-1-volt-3s


Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Gorde

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #16 : 20.11.16 - klo: 09.52 »
Itsellä alkaa nyt olla enemmän kuin lähellä tuo Kraton:in tilaaminen. Akkuja vähän metsästelen. Olisiko jollain suositella hyviä 3S akkuja? Hobbykingiä katselin, mutta vaihtoehtojahan on paljon. Oletteko käyttäneet hardcasejä vai "pehmeitä"?

Jos jaksaa niin saa linkittää akkuvaihtoehtoja. 4000mAh varmaan sopiva kokonsa puolesta? 5000mAh menee varmaan liian paksuksi jos meinaa laittaa 2 vierekkäin?

-Ari-

Edit. Meniskö sinne tuollaiset? http://www.prorc.fi/epages/prorc.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016011503/Products/2202

Valmistaja ilmoittaa akkupaikan olevan 46mm, meniskö noita 2  vai onko liian tiukka?

Mulla on ollut tämän merkkinen akku traxxas rallyssa ja ei moitittavaa. Hard case on autokäyttöön aina parempi, mutta päätä itse. Tässä linkki: ( toimituskulut noin 10 Eur)

https://www.lindinger.at/en/airplanes/electric-powerplants/battery-packs/wellpower-lipo-battery-pack-ultima-4200-mah-11-1-volt-3s




Juu siis kyllä olen asiasta sen verran kärryillä. Mulla on HPi WR8 Fluxissa ollut LPR:n kovakuorinen akku. Talvirälläyksissä lopputulos oli tällainen: https://drive.google.com/open?id=0Bye8vIUBuLAGalUzZGJleUc4Tm8

Tulevaisuudessa tulee vain akkuja joissa on valmiina johdot...

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #17 : 20.11.16 - klo: 10.11 »
Mulla on ollut 2 vuotta vastaava akku talvikäytössä ja teippaan nuo liitoskohdat aina ennen "märällä" ajoa. Ihan hyvin toiminut.
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #18 : 20.11.16 - klo: 18.28 »
Itsellä alkaa nyt olla enemmän kuin lähellä tuo Kraton:in tilaaminen. Akkuja vähän metsästelen. Olisiko jollain suositella hyviä 3S akkuja? Hobbykingiä katselin, mutta vaihtoehtojahan on paljon. Oletteko käyttäneet hardcasejä vai "pehmeitä"?

Jos jaksaa niin saa linkittää akkuvaihtoehtoja. 4000mAh varmaan sopiva kokonsa puolesta? 5000mAh menee varmaan liian paksuksi jos meinaa laittaa 2 vierekkäin?

-Ari-

Edit. Meniskö sinne tuollaiset? http://www.prorc.fi/epages/prorc.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/2016011503/Products/2202

Valmistaja ilmoittaa akkupaikan olevan 46mm, meniskö noita 2  vai onko liian tiukka?

Mulla on ollut tämän merkkinen akku traxxas rallyssa ja ei moitittavaa. Hard case on autokäyttöön aina parempi, mutta päätä itse. Tässä linkki: ( toimituskulut noin 10 Eur)

https://www.lindinger.at/en/airplanes/electric-powerplants/battery-packs/wellpower-lipo-battery-pack-ultima-4200-mah-11-1-volt-3s




Juu siis kyllä olen asiasta sen verran kärryillä. Mulla on HPi WR8 Fluxissa ollut LPR:n kovakuorinen akku. Talvirälläyksissä lopputulos oli tällainen: https://drive.google.com/open?id=0Bye8vIUBuLAGalUzZGJleUc4Tm8

Tulevaisuudessa tulee vain akkuja joissa on valmiina johdot...
Hyvä juttu, Kraton on varmasti loistava vaihtoehto  :wink:

Itse olen ajanut tällä hetkellä pelkästään 4s akuilla joilla auto kulkee jo todella hyvin. 6s tulee hankittua varmaan vasta ensi keväänä kun talvella 4s riittänee. Autossa mulla on Vant 5000 mah 4s akku mutta kun hankin 6S akut ajattelin hommata Vantin 2x 3s tai 6s akun kun ne tuntuvat hyviltä. Kokeilin juuri omaan Kratoniin laitaa 4s akun päälle 2s akku ja ne vaikutti korkeuden puolesta sopivan. Ne oli yhdessä n. 74mm korkeat ja sain ne mielestäni tukevasti kiinni, Akkupannan pituus oli hieman rajalla mutta tuntui pysyvän ja pahimmassa tapauksessa pitäisi vain laittaa hieman pidemmät akkupannat.

Suosittelisin autokäyttöön aina kovakuorisia akkuja, ihan varmuuden vuoksi.

Tosta sun hajonneesta akusta, syy että se hajosi oli huono Bullet liitin. Tuon tyyliset Bullet liitimet ei kestä isoja virtoja varsinkaan kun ne hieman kuluu ja se johtaa siihen että liitin lämpeä ja sulaa. Tän tyylinen liitin kestää paljon isompia virtoja:


Autoissa jotka käyttävät isoja virtoja kannattaa olla tarkkana liitiimien kanssa. Arrman vakio xt90 ovat todella hyvät ja hyviä juottaa, mutta esim Deans liitiimiä ei kannata käyttää niin tehokkaissa autoissa kun Kratonissa. Kratonin mukana tulee tosin xt90 liitimet akkuihin joten ne on sitten helppo juottaa tuleviin akkuihin.
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Gorde

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #19 : 20.11.16 - klo: 22.02 »
Maxxi, ilmeisesti tarkoitat tätä akkua?
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/vant-battery-148v-5200mah-50c-4s-hard-case-ec5-liittimella-vant5200-50c-4s-ec5

Meinasin pistää Kratonin tulemaan tuolta Saksasta kun näytti olevan 419€ tarjouksessa ja 13,50€ rahti.... :P

edit. Nyt tilattu :D, akut pitäis nyt vielä keksiä jostain :huh:'

edit2. Akkuvalinta tehty. Tilaukseen lähti Hobbykingistä Turnigy Graphenet:
https://hobbyking.com/en_us/graphene-4000mah-3s-45c-w-xt90.html
« Viimeksi muokattu: 21.11.16 - klo: 14.17 kirjoittanut Gorde »

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #20 : 21.11.16 - klo: 22.40 »
Jepp juuri toi akku  :wink:


Outcastista alkaa pikkuhiljaa tulemaan ajovideoita, tämä auto saattaa kyllä hyvinkin olla seuraava auto jonka hankin  :cool:
! No longer available
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid


Poissa Gorde

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #22 : 27.11.16 - klo: 08.35 »
Mistäköhän mahtaisi löytyä kohtuuhinnalla Pro-Line BadLand:sit 3,8" vanteineen?  :roll:

Suomalaisten rc-kauppojen valikoimasta ei oikein tahtonyt löytyä tai sitten en vaan osannu etsiä  :huh:

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #23 : 03.12.16 - klo: 19.35 »
Tuleeko näissä Arrman 6S malleissa sarjaan kytkentä johto valmiina XT 90 liittimillä, jos käyttää kahta 3S akkua ?

Poissa Gorde

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #24 : 03.12.16 - klo: 19.37 »
Ainakin Kraton V2sessa on kaikki johdot valmiina. Akut kiinni ja rock rock ja kyllä XT90.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #25 : 03.12.16 - klo: 20.26 »
Samoin oli Nero Big Rock:issa XT90 sarjaankytkentä kaapelit valmiina.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #26 : 06.12.16 - klo: 10.37 »
Lähti Senton tilaukseen, olen katsellut, että Arrmoihin on laitettu 1/5 renkaita, en vain ole löytänyt mistään "adaptereita" tai muuta, millä ne saisi kiinni, onko muilla tietoa näistä ?

Poissa Ipperu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #27 : 06.12.16 - klo: 11.09 »
Lähti Senton tilaukseen, olen katsellut, että Arrmoihin on laitettu 1/5 renkaita, en vain ole löytänyt mistään "adaptereita" tai muuta, millä ne saisi kiinni, onko muilla tietoa näistä ?

Mistä tilasit? Katselin kanssa lindingerin sivuilta kyseistä autoa ja hintaa oli 450 Eur:n paikkeilla. Jos vertaa esim Slash 4x4 niin sata euroa saa laittaa vielä  lisää, eikä saa 6s -sähköjä eli pirun fiksu valinta!
Hobao Hyper Buggy 1/8  | Associated sc10 4x4 ft | Trx E-Revo vxl 1/16 | Trx E-Revo 1/10

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #28 : 06.12.16 - klo: 11.20 »
Suomesta, ja hinta alle 400 e  :wink:
PS.
Oli näköjään hinta noussut tilaukseni / maksun jälkeen, kerrankin kävi tuuri   :grin:
Toivotaan nyt että paketti tuleekin, ainakin postituksesta tuli ilmoitus, mutta posti ei vaan tunnista vielä lähetystä, muuta kuin sähköinen ennakkoilmoitus  :shocked:.
« Viimeksi muokattu: 06.12.16 - klo: 14.15 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Arrma Kraton, Typhon, Talion, Senton ja Outcast
« Vastaus #29 : 07.12.16 - klo: 19.50 »
No nyt Senton kotiutui, ja kyllä ainakin ensihypistely oli positiivinen, vieressä oli Slash 4 WD, mutta jotenkin,  ilman ajotuntumaa,  tuli sellainen fiilis, että painii eri sarjassa, jo tietysti 6 s sähköjenkin takia, mutta muutenkin  :shocked:
Ja pakkohan tähän on kokeilla 8 S sähköjä kevään tullen, eli tilasin MAX 5 säätimen saman tien  :grin: