Kirjoittaja Aihe: Arrma Nero  (Luettu 13811 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Arrma Nero
« : 24.09.16 - klo: 18.16 »
Nohjuu tänne keskustelua kyseisestä kamppeesta. Mitä ilmeisemmin minulle saapumassa ensimmäinen Nero suomessa? Mikäli väärässä , joku voi ilmoittautua todistusaineiston kera  :cool:
Anyway auto saapunee kuun vaihteen paikkeilla jolloin olen kokemusta rikkaampi. Nyt pystyn vain mutuilemaan. Alkutekstit sikseen ja itse asiaan.
Autohan on todella mielenkiintoisen oloinen. Monelle varmasti tulee mieleen summitin ja revon sekoitus, minulle ainakin tuli. Autossahan on vakiona todella hyvät sähköt , mikäli ne vain on hobbywingin niinkuin mainostetaan.

+ Auton ulkonäön suunnitteluun on panostettu
+ Sähköt (Lukuunottamatta ohjausservoa)
+ Isot diffit ( Ainakin siis ulkoisesti. Kestävyydestä en vielä tiedä)
+ Diff Brain System (Saa lukittua keski- , etu- sekä takadiffin. Saa myös päivitettyä halvempaan nero versioon jälkikäteen suht. edullisesti)
+ Kaikki painavat osat sijoitettu alhaalle (Esim moottori , akut) joten auton painopiste on varmasti monsteriksi melko matalalla
+ Big Bore shocks Linkku systeemillä (Niinkuin esim revossa)


- Vakio servo ohjauksessa ei mikään paras , mutta varmaan alkuun menettelee
- Mutuja huhuja että iskareiden alalenkki ei kestäisi
- Hinta hiukan suolainen suht tuntemattomasta autosta


Sitten tietysti kuvia loppuun. Auto näyttää vakuuttavalta.













« Viimeksi muokattu: 24.09.16 - klo: 19.56 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #1 : 24.09.16 - klo: 19.54 »
Tämä on mielestäni kyllä yksi markkinoiden mielenkiintoisimmistä autoista tällä hetkellä. Summit ja revo sekoitus kuullostaa aika hyvältä vertaukselta.

Iskarin alalenkki taitaa olla se osa joka tässä on ollut hieman heikko, eikä alalautanen. Englanninkielisten foorumien perusteella Arrma on tiedostanut ongelman ja ovat kehittelemässä parempia.

Ulkomailla jotkut ovat vaihtaneet jäykempää öljyä iskareihin. Ilmeisesti erikoisen geometriansa ja ison painonsa takia Nero tarvitsee vakiona todella jäykät öljyjt toimiakseen paremmin hyppyjen alastuloissa. Auton mukana tulee useita mäntävaihtoehtoja ja itse kokeilisin pienempiä reikäisiä mäntiä.
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #2 : 24.09.16 - klo: 19.56 »
Jees korjasin tuon , muistin väärin mitä kerroit :D
Joo on kyllä pirun mielenkiintonen auto. Jahka vaan nyt sais omiin käsiin tuon.
-

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #3 : 25.09.16 - klo: 16.15 »
Todella mielenkiintoinen laite kyllä. Mielestäni hinta ei ole kauhean suolainen jos vertaa muihin vastaaviin "monitoimi mörköihin" mitä on tarjolla. Mutta jahka nyt saat kunnon kestotestin suoritettua niin tiedä vaikka tuotaaa....  :roll:
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #4 : 25.09.16 - klo: 16.24 »
Nojoo eihän se sillälailla suolainen ole jos vrt. vaikka e-revoon ja summittiin. Traxxaksella vaan se "brändi" maksaa  :laugh: Ohan traxxakseen tietysti varaosia melkeen joka kaupas saatavilla jne.
No sen näkee sitten kun autoa pääsee oikein kunnolla kenttäolosuhteisiin testaamaan , että minkälainen kapistus siitä paljastuu.
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #5 : 25.09.16 - klo: 17.35 »
Hinta on kyllä aika kova, mutta Revoon ja Summitttiin jos vertaa niin hintahan on kyllä kohdillaan. Nerossahan on Revoon verrattuna paljon hyviä ominaisuuksia, esim kokonaan metallinen voimansiirto, kestävemmät diffit ja keskidiffi + lukittavat diffit Diff brain versiossa.

Summittiin nähden on samat paremmat ominaisuudet + harjattomat sähköt. Toki Summitissa on alennusvaihde jota ei Nerossa ole. En sitten tiedä kuinkakohan hyvin Nero toimisi hitaassa Crawlingissa jos ajaisi vaan yhdellä 3S akulla jolloin teho on varmaan huomattavasti helpompi hallita.

Ja esim E-revoon verrattuna Nerohan on yli sata euroa halvempi ainakin Suomessa.  :smiley:
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #6 : 25.09.16 - klo: 22.15 »
Näinhän se on ja itse ainakin turvaudun ennemmin HW:n sähköihin kuin traxxaksen  :wink:



Takana oleva auto summitti. Ja kuvan linkittäjä laittanut tekstin: "If the Nero was at a party and I was a Summit. I'd feel too embarrassed to show up."  :grin:
-

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #7 : 26.09.16 - klo: 17.38 »
Näinhän se on ja itse ainakin turvaudun ennemmin HW:n sähköihin kuin traxxaksen  :wink:



Takana oleva auto summitti. Ja kuvan linkittäjä laittanut tekstin: "If the Nero was at a party and I was a Summit. I'd feel too embarrassed to show up."  :grin:


Kaippa se vähän noin lie mutta täytyy muistaa että summit alkaa olla jo ikämies sarjassa tarjonnassa & ilmestyessään oli jotain vastaavaa  :laugh: . Savage xl ois ehkä parempi "mollattava". Mutta vertailut sikseen, markkinamiesten hommia. Sähköihin en ota kantaa kunhan rapa lentää  :lipsrsealed:
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #8 : 27.09.16 - klo: 15.55 »
Nero tänään saapunut hobbyfactorylle ja siellä paketoitu. Itella hoitanee loput (jos hoitaa  :grin: )
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #9 : 27.09.16 - klo: 19.39 »
Lisää silmän ruokaa







Diffit saa näemmä purettua todella helposti ilman että pitää repiä koko etu-/takapää pois (Tai ainakin etudiffin)

Emäntä luulee pian että saanu jostaki satiaasia ku mies meinaa paikoillaan pysyä  :grin:
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #10 : 27.09.16 - klo: 19.46 »
120Dollaria ulkomailla tuon koko braindiff systeemin hinta , ja pelkkä autokin on kalliimpi siellä kuin suomessa. Katotaan minkälaiseen hintaan hobbyfactory tämän setin saisi hommattua sitten kun sen ajankohta tulee mutta alkuun mennään ilman tätä tsydeemiä.
-

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #11 : 28.09.16 - klo: 06.52 »
Eurorc | Team Associated B64D | Axial SCX10 II | Gmade Komodo | Hobbywing | Highest | Gens ace | Futaba

Poissa iippo777

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #12 : 28.09.16 - klo: 07.30 »
Big Rock ?

Eiks toi oo ihan sama laite, mutta diff brain ja musta kori ?

Offtopic:
Mikäli tähän taloon tulee monsteri niin seon Lunch Box

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #13 : 28.09.16 - klo: 18.48 »
Big Rock näyttäisi olevan hieman päivitetty Nero uudella korilla, uusilla renkailla ja  eri värityksellä. Mutta siinä näyttäisi olevan myös vahvistettuja osia jotka korjaavat Neron heikkouksia. Iskareita ja vetareita on näköjään vahvistettu ja koritolpatkin on hieman erillaiset. Varsin siistiltä autolta vaikuttaa ja uusia päivitettyjä osia saa varmaan päivetettyä myös nykyisiin Nero:ihin.

Tosta näkee paremmin mitä muutoksia autossa on:
http://www.arrma-rc.com/bigrock/

Onkohan BawDuwHie jo saannut oman Neron?
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #14 : 28.09.16 - klo: 21.03 »
Not yet mutta polttaa polttaa , huomenna varmaankin. Piru ku ton teamc:n truggyn sais myytyä , emäntä sais mielenrauhan  :grin:

Ps. Jos joku oikeesti kiinnostunu siitä teamc:n truggystä eikä mitään kyselyä vaan niin hinta voidaan rukata enemmän ku kohilleen  :wink:
« Viimeksi muokattu: 28.09.16 - klo: 21.08 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #15 : 05.10.16 - klo: 06.41 »
Hän on täällä tänään.

Autoon tulee pian perehdyttyä paremmin mut tällänen unboxing päivitys.
Auto siis hivelee silmiä paketista pois ottaessa. Ekana boxista lävähti lattialle diff brain lippuja ja lappuja miljoona , no piru soikoon kun ei tullut otettua diff brainillista versiota. No turha jälkikäteen on voivotella.
Koppi pois päältä ja ahh , on se vain kaunis laitos. Ensi koskettelulla ja tuntumalla sanoisin että auton on tukevampia rc-autoja mitä ikinä olen hiplaillut (ei kaksimielisesti).
Akkukotelot napsahtavat kiinni ja auki todella varmasti eivätkä heilu ja notku minne sattuu.
En vielä ole auton sielun sisälle oikein päässyt tutustumaan ( työpöytää pitää siivoilla hiukan) mutta pari todella surkeaa kuvaa loppuun :D Parempia tulee jahka kameraan saa virtaa ja lumian näpsyt ei vakuuta  :grin:


« Viimeksi muokattu: 05.10.16 - klo: 06.49 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #16 : 05.10.16 - klo: 08.27 »
Hommahan lähti sillä liikkeelle että iskarit vekeen, seuraavaksi keskidiffiä irroittamaan.
Autossa on vakiona aivan liian lievät öljyt iskareissa vaikka arrma ilmoittaakin että 1000cst on vakio ölpät iskareis?? Eli onko se ny wt:nä sitten 80  :shocked:
Joten ainakin pienempi reikäisemmät männät tulee sinne vaihdettua.

Ohjain on kevyt , tosin melko halvan oloinen niinkuin nämä rtr radiot yleensä. Saas nähdä miten se sitten toimii ihan käytännössä kantavuus yms.

Akuiksi valikoitui 5000mAh 3s lipokkaat 50c/100c purkuvirroilla. Gensseihin päädyin siksi että nuo mah luvut on yleensä todellisuudessa niissä hiukan enemmän + että he ilmoittavat recommended latausvirraksi 1-3c , joten voi ladata hiukan suuremmallakin teholla (tai ainakin toivottavasti).



Auton mukanahan siis tuli tietysti ohjain , ohjekirja (+ läjä muita turhia lappuja), Työkaluja, servovarsia ja iskarien mäntiä ja jtn muovisia sokkia?, 2kpl XT90 liittimiä, 17t pinioni jolla auto sitten kulkeekin ihan oikeasti 60mph sekä toisenlainen "pohjalevy" + ruuvit.



Onse vain ihan hyvän kokoinen


Auto on ensimmäinen tuliterä minulle , niin mitä kannattaa ottaa huomioon ennen ensimmäistä ajokertaa?
Tietty ruuvit käydä läpitte mutta onko jotain muuta?
« Viimeksi muokattu: 05.10.16 - klo: 08.58 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #17 : 05.10.16 - klo: 12.54 »
Nojoo iskareihin on sekoiteltu hiukan paksummat tavarat ja keskidiffikin on hoidettu.

Ei mikään helppo töisin auto ole rukkailla kun kaikki melko tiiviisti pakattuna. Ruuvit ovat hyviä , ei mulkkaannu ja sai helposti auki vaikka tehtaalla lukitetta ovatkin ihan sopivasti käyttäneet. En sitten tiiä onko hudyn työkaluilla osansa tuohon että eivät mulkkaannu tai muuta.



Diffeissä ei ole öljyjä ollenkaan sisällä vaan jotain hirveän pahan hajuista rasvaa. No keskidiffin putsasin , leikkasin "tiivistepahvista" tiivisteen diffille. Tuntuis ainaki että pitää tavarat sisällä. Keskelle sekoitin 50/50  50k sekä 100k öljyä. Katotaan millanen on käytökseltään.
On muuten tosi pieniä nuo servot jokka ohjaa noita diffien lukituksia. 17mm mutteri meni tuonne koloon juuri ja juuri joka tehty noille servoille  :shocked:


Ja läjässä taas



Pikku työmaahan siinä oli varsinkaan kun autoa tiedä hirveästi miten purkaa



Moottori tosi jämäkkä ja oli muuten pikkuisen vahvat magneetit. Turnigy pyörähtää pari 3 kierrosta kun sormilla pyöräyttää , ei pelkoakaan että tuota arrman moottoria olisi saanut yhtä rinkiä pyöräytettyä.



Ihan positiivinen fiilis tähän asti ainakin autosta :) Huomenna pääseekin auto kenttäkokeiluun.


5,93kg näytti vaaka ilman akkuja

« Viimeksi muokattu: 05.10.16 - klo: 12.59 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #18 : 05.10.16 - klo: 13.43 »
Kyllä on vakuuttavan näköiset rattaat!

Tosta voi saada vinkkejä auton huollosta, https://www.youtube.com/watch?v=JsaM1D3rHIY. Tolla äijällä on muutenkin todella paljon Arrma videoita mihin voi tutustua.

Suosittelisin jossain vaiheessa kokeilemaan jopa jäykempiä diffiöljyjä, mulla on Kratonissa 500k keskellä mikä lisäsi vetoa paljon. 6s akuilla kannattaa sitten oikeasti katsoa renkaiden liimauksia, varsinkin jos on löysät diffit. Kratonissa renkaat hieman irtoili liimauksistaan uutena, mutta nyt kun on paikannut heikot kohdat liimauksissa niin ei enää kauheasti irtoa eikä liimaa ole enää tarvinnut lisäillä. Myös reijät renkaan ulkolaitaan ovat tärkeät.

Kratonissa on monessa paikassa jopa 12,9 ruuvit, ruuvit ovat näissä Arrma 1/8 autoissa aika vakuuttavat. Toki lämpöä kannattaa käyttää jos ruuvilukitetta on todella paljon.
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #19 : 05.10.16 - klo: 13.54 »
Täytyypä katsella noita videoita. Huomenna on sitten tulikokeen aika ja tietysti videolle ku p*skon koko värkin ekassa ajossa  :tongue: :grin:
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #20 : 05.10.16 - klo: 18.52 »
143,30€ ois diffbrainin hinta hobbylinnassa. En tiedä onko sinne tullu joku virhe mutta 976€ näyttäis olevan neron hinta ilman diffbrainia siellä  :evil:
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #21 : 06.10.16 - klo: 21.13 »
Noniin eka akkupari koetestattu. Rauhallisesti ajelin mutta pari kertaa piti kokeilla vähän näpäyttää  :evil:
Tehoa on... no aivan p*rkuleesti. 15T pinionillakin vauhtia tuntu olevan tajuttomasti. En osaa kuvitella kuinka lujaa se menee 17T pinionilla...

Vakio ohjausservo yllätti positiivisesti ainakin voimallansa. Jaksoi kääntää hienosti ja piti renkaat suorassa lujassakin vauhdissa. Kestävyys on sitten toinen asia joka selviää aikanaan.

Ajopaikka ei paras mahdollinen ollu kokeiluun mutta löyty sieltä pikku hyppyreitäkin. Auto liiti ilmassa ja oli todella hyvin tasapainossa. Hyppi hienosti ja hallitusti.
Tuli siinä kokeiltua myös hiukan offroadia kun oli lähistöllä joku risu-ukon dumppaama kasa. Mönki mielestäni todella loistavasti ilman braindiffiäkin. Braindiffillä varmasti todella kova etenijä.
Autohan on sensorittomalla combolla mutta yllätyin kuinka hiljaa sillä pystyy ryömimään eteenpäin ilman nykimistä tai mitään. Vääntö moottorissa on valtaisa.
Keskidiffin ~75k öljyt , no eihän se tunnu sielä missään. Eturenkaat menee el pizzaksi kun hiukan näpäyttää.
Voimansiirto kuulostaa ja tuntuu täydeltä kympiltä. Todella todella hiljainen auto. Ainut mikä kuuluu on sähkömoottorin surina.
Ohjain tuntuu hiukan oudolta käteen , mutta eiköhän siihenkin tottune. Muuten ohjain kyllä pelaa loistavasti ja kantama hyvä.

Kaikki tämähän nyt on vasta 1 akkuparin mutuilua mutta sanotaanko että loistavat ekat fiilikset.
Eli fiilis 10/10 tällä hetkellä. Muutamia kärrynpyöriä tuli vedeltyä ja muutama hyppy mokattua mut ei auto niistä ollut moksiskaan.

Ai niin ja hobbyfactorystä tuli varmistus. 114€ koko braindiff hässäkkä  :smiley:
« Viimeksi muokattu: 06.10.16 - klo: 22.12 kirjoittanut BawDuwHie »
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #22 : 07.10.16 - klo: 19.08 »
Nojoo nyt on muutamat akut takana ja turnigyt käy kyllä melko kuumina. 25c/50c arvo niissä ja vissiin rajoilla mennään että jaksaa puhtia antaa. Akut hiukan lämpimän oloiset ajon päätteeksi.
Pienoinen pettymys oli kun ei nuo genssit tuonne mahtuneet, tai no mahtuu mutta akkukotelo pullistuu ikävästi niin ei viitsi niitä sinne survoa.
Auto on siis todella todella kestävä. Tänään tehtiin semmoisia kärrynpyöriä että alta pois. Jousitukseen täytyy vielä lisää panostautua kun pohjaa melko herkästi edelleenkin. Kuinkahan jäykkää öljyä niihin uskaltaa vatkata?
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #23 : 07.10.16 - klo: 19.54 »
Mahtavaa kuulla että toimii hyvin!

Kuinka pahasti pohjaa? RC autothan tarkoituksella tehdään pohjaamaan, eli pieni pohjaaminen on ihan ok. Kisaautot pohjaa yleensä lähes joka ikisestä isommasta hyndästä. Jos ländaa tasaselle niin auton kuuluu pohjata  :wink: Itse en kauheasti lähtisi nostamaan iskariöljyjä vaan tukkisin mielummin männän reikiä. Mitkä männät sinulla on autossa kiinni nyt?

25c kuullostaa hieman pieneltä noin isoon autoon mutta kai ne alkaa sitten pullistelemaan jos ne ovat liian pieniä neroon. Mites moottorin ja noparin lämpötila? Keskidiffiin vain 500K niin vähenee pizzaksi meneminen ja auto alkaa keulimaan kunnolla  :grin:
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #24 : 07.10.16 - klo: 20.02 »
Mahtavaa kuulla että toimii hyvin!

Kuinka pahasti pohjaa? RC autothan tarkoituksella tehdään pohjaamaan, eli pieni pohjaaminen on ihan ok. Kisaautot pohjaa yleensä lähes joka ikisestä isommasta hyndästä. Jos ländaa tasaselle niin auton kuuluu pohjata  :wink: Itse en kauheasti lähtisi nostamaan iskariöljyjä vaan tukkisin mielummin männän reikiä. Mitkä männät sinulla on autossa kiinni nyt?

25c kuullostaa hieman pieneltä noin isoon autoon mutta kai ne alkaa sitten pullistelemaan jos ne ovat liian pieniä neroon. Mites moottorin ja noparin lämpötila? Keskidiffiin vain 500K niin vähenee pizzaksi meneminen ja auto alkaa keulimaan kunnolla  :grin:

Joo auto toimii loistavasti ja hauskuus on kyllä ihan uudella levelillä :P No sanotaanko että noin 1-1,5m korkea hyppy ja pohjaa oikein kunnolla. Semmoset alle metrin korkuiset hypyt niin kyllä tosi pehmeästi laskeutuu. Tuossahan tuli mukana reiättömät männät joista sitten itse saa vissiin vääntää mimmoset haluaa. Nyt kiinni 8-reikäiset joissa 1.2mm reiät.

Joo itekki arvoin että 25c liian pienet mutta lähipiiristä ilmaseks tommoset turnigyt sain niin ei voinu kieltäytyä  :grin: Moottori ja nopari täysin viileät. Max kädenlämpöiseksi olen saanut ja vakiovälit nyt kiinni. Ja noi turnigyt on siis 3s akut. Joo tota keskidiffiä purkailenkin ja pistän sinne niin jäykät ölpät ku löytyy. Keulii nyttenkin aika makeasti mutta nopiaa lyö sitten eturenkaat roiskeläpiks.
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #25 : 07.10.16 - klo: 20.11 »
Mahtavaa kuulla että toimii hyvin!

Kuinka pahasti pohjaa? RC autothan tarkoituksella tehdään pohjaamaan, eli pieni pohjaaminen on ihan ok. Kisaautot pohjaa yleensä lähes joka ikisestä isommasta hyndästä. Jos ländaa tasaselle niin auton kuuluu pohjata  :wink: Itse en kauheasti lähtisi nostamaan iskariöljyjä vaan tukkisin mielummin männän reikiä. Mitkä männät sinulla on autossa kiinni nyt?

25c kuullostaa hieman pieneltä noin isoon autoon mutta kai ne alkaa sitten pullistelemaan jos ne ovat liian pieniä neroon. Mites moottorin ja noparin lämpötila? Keskidiffiin vain 500K niin vähenee pizzaksi meneminen ja auto alkaa keulimaan kunnolla  :grin:

Joo auto toimii loistavasti ja hauskuus on kyllä ihan uudella levelillä :P No sanotaanko että noin 1-1,5m korkea hyppy ja pohjaa oikein kunnolla. Semmoset alle metrin korkuiset hypyt niin kyllä tosi pehmeästi laskeutuu. Tuossahan tuli mukana reiättömät männät joista sitten itse saa vissiin vääntää mimmoset haluaa. Nyt kiinni 8-reikäiset joissa 1.2mm reiät.

Joo itekki arvoin että 25c liian pienet mutta lähipiiristä ilmaseks tommoset turnigyt sain niin ei voinu kieltäytyä  :grin: Moottori ja nopari täysin viileät. Max kädenlämpöiseksi olen saanut ja vakiovälit nyt kiinni. Ja noi turnigyt on siis 3s akut. Joo tota keskidiffiä purkailenkin ja pistän sinne niin jäykät ölpät ku löytyy. Keulii nyttenkin aika makeasti mutta nopiaa lyö sitten eturenkaat roiskeläpiks.
Mielestäni toi pohjaaminen ei kauhan pahalta kuullosta, riippuen toki missä ajaa. Jos kokoajan hyndää isoista hyppyreistä kannattaa varmaan muuttaa iskareita. Itse lähtisin vähentämään reikämääriä, kahdeksan reikää kuullostaa aika paljolta makaavissa iskareissa. Itse kokeilisin vähentää reikämäärää esim kuuteen.

Eturenkaiden pizzautuminen on muuten iso syy miksi rengasliimat saattaa pettää, eli jos rengasliimat alkaa pettämään kannattaa vähentää pizzaefektiä  :wink:
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #26 : 07.10.16 - klo: 20.16 »


Proof picture , hengissä vielä  :grin:
Jep diffiä työstän parhaillaan. Jos sitä huomenna sais oikein videon aikaseks. Takatukivarsissa on valmiit reiät että saisi tehty plexistä sellaiset "kivenisku" suojat. Täytynee niitä ruveta värkkäileen kun takavetarit saanu kivistä hittiä. Ei mitään pahaa mutta iskemiä niissä näkyy.
-

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #27 : 07.10.16 - klo: 23.18 »
No nyt on diffissä lähemmäks 500k öljyt. Ei riittäny purkin loppu täysin niin piti sekottaa vähän lievempää mukaan  :angry: Mutta eiköhän se pidä nyt melko hyväisesti. Männätkin työstin uudet , 6 reikäset ja 1mm. Kokeellaan nyt tolla miten se rupeaisi käyttäytyyn. Suojapleksit takavarsiin valmiit myös pian , tuntuu olevan niin kova kivilinko että välttämättömät oli väsätä. Huomenna sitten videota  :smiley:
-

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #28 : 08.10.16 - klo: 15.54 »
Hyvältä kuullostaa! Arrmallahan on myös oma kurasuoja setti: http://www.arrma-rc.com/part/AR330414 mutta eiköhän Lexanit toimi ihan yhtä hyvin  :smiley: Videoita odotellessa!
Hobbyfactory.fi
ARRMA RC, Team Durango, Orca, Orion, Savöx & Avid

Poissa BawDuwHie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Arrma Nero
« Vastaus #29 : 08.10.16 - klo: 17.05 »
Eivät toimineet kovin hyvin. n. 10 min ajoa ja mun kura/kivisuojat tuhannen päreinä  :grin: Vissiin melkoisen voimakkaasti nuo kivet lentelee...  Täytynee etsiä noita arman omia tai sitten väännän alumiinista  :wink:
Hauskuus kerroin kyllä lisääntyi kun laitto 500k sopat keskelle. Nyt on vaan se ongelma että katollaan ollaan melko herkästi. Joku keulimisrauta vois olla ihan kova sana nytten  :grin: Punchmode on pienimmällä tasolla , silti auto paiskaa voltin kun lyö paikoillaan läpän pohjaan eli punch modea ei todellakaan tarvi laittaa suuremmalle. Eikös tuo punch mode ole varsinainen voimansiirtotappaja liian suureksi säädettynä.

Iskarit tuntuisi olevan nyt aika perfectot, sopivan jämäkkä mut silti antaa myöden. Mitään en vieläkään autosta ole rikki saanut
-