Kirjoittaja Aihe: Poltatko?  (Luettu 16205 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« : 09.12.04 - klo: 20.56 »
Eli kysymys on että poltatko tupakkaa ja miks ihmeessä sä poltat jos poltat??
"Rökning kan döda"












Edit:korjasin kirjoitusvirheitä
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #1 : 09.12.04 - klo: 20.59 »
en mä tiiä...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #2 : 09.12.04 - klo: 20.59 »
En tosiaan polta, enkä aio edes alottaa polttaan.

P.S. Aikas turhia mun mielestä tämänlainen topic mut modethan sen päättää onko lukon "arvoinen".
Are you sure?

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #3 : 09.12.04 - klo: 21.00 »
No ihan sama SAA POISTAA...
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #4 : 09.12.04 - klo: 21.01 »
Mitäs vikaa aiheessa nyt on?
...Ihan hyvä mielestäni.

No mutta asiaan.
En polta
Vastaus tuskin perusteluja tarvitsee :wink:

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #5 : 09.12.04 - klo: 21.07 »
Poltan poltan ja paljon!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Poltatko?
« Vastaus #6 : 09.12.04 - klo: 21.12 »
En polta, enkää ala. ikääkin vain 12Wuotta :wink:

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #7 : 09.12.04 - klo: 21.33 »
Tänään 2 viikkoa polttamatta n. 9 vuoden tupakoinnin jälkeen ja helevetin hyvin menee!! 8)  8)

Kaikki pystyy lopettamaan jos pää on kunnossa ja tukea riittää!!
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #8 : 09.12.04 - klo: 21.38 »
HITTO tässä topicissa ei ole mitään väärää päin vastoin tämä topicci voi jopa saada jonkun lopettamaan röökin käytön. Itse sain portti kiellon minun vakkari lounas paikkaan kuin ilmoitin mitä tykkään tuosta rööikstä koko ajan kuin ihmettelin että minkä hiton takia saa röökaa lounas aikana no ravintolan pomo sanoi minulle yhtenä päivänä että älä enää tule tänne syömään kuin koko ajan jankutan asiasta. No olin melkein 10v(3-5 kertaan viikosta) asiakkaana siellä ja saanut heille asiakkaita mutta se ei painanut mitenkään. röökit pois ravintolasta ja nopeasti sanon minä. Minua aina niin lämmittää kuin joku röökaja delaa johonkin syöpään, ehkä joku siitäkin oppii. Sitten nämä nuoret ne ovat taas oma luku tymiä ovat kuin ne aloittavat koko homman.
Joten lyhyesti----> ravintolaan täysi kielto :wink:
Ja viellä rööki askin hinta pilviin niin saadaan nuo nuoret pois röökistä.
Olen 35v ja enkä ole ikinä edes maistanut tuota tuotetta enkä maista.
Jerzi

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #9 : 09.12.04 - klo: 21.44 »
Mitään muuta hyötyä tupakasta ei ole muuta kuin lompakon tyhjentäminen.

EN ENKÄ AIJO

PS. Tänään koulussa koko luokka allekirjoitti savuton luokka lapun.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Poltatko?
« Vastaus #10 : 09.12.04 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Minua aina niin lämmittää kuin joku röökaja delaa johonkin syöpään, ehkä joku siitäkin oppii.


Mielestäni on älyttömän mautonta pitää kenenkään ihmisen kuolemaa niinkin karmeaan sairauteen kuin syöpä "mieltä lämmittävänä esimerkkinä" etenkään kun nykyisin kyllä sivistysmaissa asuvat tupakoitsijat varsin hyvin tietävät tupakan riskit. Häpeäisit.

Siinä olen samaa mieltä että ruokaravintolat voisivat olla täysin savuttomia.

Itse valitettavasti vielä poltan, mutta niille jotka eivät ole aloittaneet on vain yksi selkeä viesti: älä edes maista, ei se ole sen arvoista. Toiset pääsee eroon helpommin, toisille se on yhtä tuskaa.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Poltatko?
« Vastaus #11 : 09.12.04 - klo: 22.12 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Minua aina niin lämmittää kuin joku röökaja delaa johonkin syöpään, ehkä joku siitäkin oppii.


Mielestäni on älyttömän mautonta pitää kenenkään ihmisen kuolemaa niinkin karmeaan sairauteen kuin syöpä "mieltä lämmittävänä esimerkkinä" etenkään kun nykyisin kyllä sivistysmaissa asuvat tupakoitsijat varsin hyvin tietävät tupakan riskit. Häpeäisit.

Siinä olen samaa mieltä että ruokaravintolat voisivat olla täysin savuttomia.

Itse valitettavasti vielä poltan, mutta niille jotka eivät ole aloittaneet on vain yksi selkeä viesti: älä edes maista, ei se ole sen arvoista. Toiset pääsee eroon helpommin, toisille se on yhtä tuskaa.


Osta ostos tv:stä sitä ihme hajustinta. smoke free, vai mikä olikaan. :D

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #12 : 09.12.04 - klo: 23.23 »
Tupakkaa ei saa polttaa, siitähän on mainintoja ja ohjeita kaikkialla.. Ja itse en polta..
Kyllä se sen tekee..

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #13 : 09.12.04 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
En polta, enkää ala. ikääkin vain 12Wuotta :wink:
Jotekii sun ikä muuttuu kerran viikossa  :mrgreen:

Ite en polta eikä vanhemmatkaan. Juomapuoli sit erikseen  :lol:
Taas kehissä.. ;)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #14 : 09.12.04 - klo: 23.56 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Tänään 2 viikkoa polttamatta n. 9 vuoden tupakoinnin jälkeen ja helevetin hyvin menee!! 8)  8)

Kaikki pystyy lopettamaan jos pää on kunnossa ja tukea riittää!!


Hienoa hienoa.
Juuri noin se menee.

Itse lopetin reilun 8 vuoden tupakoinnin jälkeen ihan seinään. Päätin vain että nyt mulle riitti. Eikä tietenkään mitään korvikkeita. Ne on vaan ittensä huijaamista. Olin totaalisen polttamatta lähes 5 vuotta ja nykyään taas poltan ihan vaan omasta päätöksestä.
Periaatteessa tämä nykyinen polttaminen johtuu ainoastaan siitä että elämässäni tapahtui niin paljon kaikkea järkyttävää putkeen että stressi kohosi taivaisiin. Laihduin yli 10 kiloa (lihasta), sain ihottuman ja olin henkisesti niin loppu että vapisin kokoajan. Tiesin että tupakka saa stressin helpottamaan ja niinpä olen polttanut nyt taas noin 4 kuukautta.
Nyt suunnittelen jo lopettamista uudestaan ja heti kun vaan päätän että nyt riittää niin silloin se taas loppuu.
Nyttemmin nuo kaikki asiat ovat alkaneet hieman helpottamaan ja painoa olen taas saanut hankittua ihan kohtuullisesti takas ja muutenkin alkaa taas elämä maistumaan.

Ok... Sori vuodatuksesta.

Mutta palatakseni aiheeseen, se on todellakin vain ja ainoastaan itsestään kiinni voiko lopettaa. Loppujenlopuksi tuo tapahtuu niin helposti ettei sitä usko kuin vasta myöhemmin.

Mutta se on hyvää yötä, mä käyn tupakalla ja meen nukkumaan. :mrgreen:

Edit: Semppiä Arska. Älä luovuta vaikka tuskaa tekis. Myöhemmin se palkitsee  :wink:

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #15 : 10.12.04 - klo: 08.25 »
Valitan olen edelleen sitä mieltä :cry:  Kuin minun faija sai sydärin tuossa 10v sitten niin siinä myös loppui röökin tarina :lol:  Vaikka minun faija oli ollut melkein 20v maajoukkuen tason urheilija niin näin siinä vain kävi. Yksi asia ei todellakaan mene minun järjen sisään. Kuin rööki askissa lukee että tupakka tappaa :twisted:  niin minkä hiton takia minun pitäisi sitä ihmistä sitten surra kuin on todellakin itse aiheuttanut sen asian omalla tyhmyydellä. Harmittaa katsoa kuin nuoret äidit/ isät tupakoivat pikku lasten seurassa---> hyi hitto että ei ole vähääkään järkeä päässä ihmisillä välillä.
Jerzi

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Poltatko?
« Vastaus #16 : 10.12.04 - klo: 08.43 »
~½ askia päivässä tällä hetkellä, loivasti hidastuvalla tahdilla menee. Yli 10v poltettu ja alussa tosiaan meni se aski päivässä. Jos kisat on niin sitten menee enemmän, mutta sunnuntaina viikonloppua viettäessä kotona sitten vaan pari savuketta päivässä.

Stressin ja tupakan määrä menee käsi kädessä, valittetavasti ainakin minulla. ;)

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
Poltatko?
« Vastaus #17 : 10.12.04 - klo: 10.13 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Kuin rööki askissa lukee että tupakka tappaa :twisted:  niin minkä hiton takia minun pitäisi sitä ihmistä sitten surra kuin on todellakin itse aiheuttanut sen asian omalla tyhmyydellä.


Niin, tänä päivänä niissä lukee. Se ikäluokka mikä tällä hetkellä tuohon kuolee ei ole saanut nauttia siitä ylellisyydestä että tietää miten myrkyllistä tuo roska on.

Ne ketkä nyttemmin polttaa tekevät sitä kyllä ihan rehellisesti omaa tyhmyyttään, mutta huume mikä huume. Jos nyt tupakka keksittäisiin nyt ja tiedettäisiin samat asiat siitä, niin laitontahan se varmaan olisi.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #18 : 10.12.04 - klo: 10.21 »
Poltin 17-vuotta ja nyt on ollu ilman 2½-vuotta ja voin sanoo, että lopettaminen on ihan omasta tahdosta kiinni ,ei siihen mitään laastareita tai poppakonsteja tarvita.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #19 : 10.12.04 - klo: 13.38 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Polttelenhan minä.. CD:lle musiikkia omaksi iloksi  :roll:


Sama vika...

Tupakkaa poltan silloin tällöin, joskus jopa päivittäin, mutta joskus voin pitää ongelmitta pitkiäkin taukoja polttamisessa, mm. kesällä oli 3kk yhtämittainen tauko ja 2003 kesällä melkein 4kk tauko...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #20 : 10.12.04 - klo: 14.47 »
tuli tuosta nuorison polttamisesta mieleen kun täällä riksussa oli jokin aika sitten oikein iso lehtijuttu, vieläpä meidän koulusta, jossa puhuttiin nuorten polttamisesta ja mitä koulussa tehdään jos jää kiinni, niin lehdessä luki, että ilmotetaan vanhemmille kotiin ja poliisille tehdään ilmotus, ja sitten kun joku opettaja käräyttää jonkun porukan nurkan takaa niin se sanoo vaan, että pistähän se tupakka pois ja anna olla viimene kerta, eikä minkään näköstä jälkiistuntoo tai soittoja minnekkään. Mitä mieltä te olette opettajien toiminnasta?
Ja itse en polta.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #21 : 10.12.04 - klo: 15.03 »
Opettajlla on velvollisuus soittaa vanhemmille tuollaisessa tilanteessa!

Kun olin yläasteella opettajat kyllä aluksi soittelivat oppilaiden vanhemmille asiasta, mutta liian usein tuli vastaus:

"Mitäs väliä sillä on? ..Kyllähän se täällä kotonakin saa polttaa"

Muutamien tälläisten vastausten jälkeen lopetettiin koteihin soittelu.
...Nyt on vanhassa koulussani uusi rehtori, joka on ottanut tiukan linjan tupakoinnin ja koulun alueelta luvatta poistumisien kanssa. Hyvä näin!

Taitaa kyllä olla vanhempienkin päässä jo jotain vikaa, kun antavat alaikäisten lastensa pilata terveytensä neniensä alla! :|

Siinä on mun mieleipiteeni.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Poltatko?
« Vastaus #22 : 10.12.04 - klo: 15.16 »
Kerran maistanut, ikuisesti ilman. Pahaa kuin mikä ja pilaa vieläpä terveyden. Itse ainakin omien skidieni kanssa otan sitten joskus tiukan linjan että jos alkavat polttaa loppuu rahantulo kuin seinään ja loppuu mokomissa kaveripiireissä liikkuminen ja jos ei ne puheet tehoa otetaan vanha kunnon Koivuniemen herra tanssimaan rip****a takapuolella.

Kaikkein typerimmillään ihminen on kehoituksista ja tiedosta huolimatta alkaessaan polttaa. Eli siitä voinee olettaa että järkeä ei juurikaan ole sillä vaikka tietää vaarat ei se sytytä mitään tunnetta että tässä ei juuri nyt olla tekemässä viisaasti. Että äly hoi järki älä jätä!
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #23 : 10.12.04 - klo: 15.55 »
Mä en polta tupakkaa ja se on hullujen puuhaa,enkä aio alottaa polttamista.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Poltatko?
« Vastaus #24 : 10.12.04 - klo: 16.00 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
En polta, enkää ala. ikääkin vain 12Wuotta :wink:
Jotekii sun ikä muuttuu kerran viikossa  :mrgreen:

Ite en polta eikä vanhemmatkaan. Juomapuoli sit erikseen  :lol:


Okei okei, sanoin että olen 13v koska täytän pian 13 , vielä olen 12 :wink:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #25 : 10.12.04 - klo: 16.01 »
Kerran ruvetaan oikeen kunnolla terveys intoilemaan niin eiköhän saman tien vedetä foliohattu ja kaasu naamari päähän että ei vahingossakaan hengitetä pakokaasuja sekä oman polttomoottori auton päästöjä nehän on tunnetusti todella puhtaita :) tää on just niitä asioita että kaikilla on oma mielipide, toiset juo viina enemmän tai vähemmän toiset taas polttaa. Ei todellakaan kannata ruveta syyttämään ketään ainakaan näistä asioista, että oletpas tyhmä kun poltat :mrgreen:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #26 : 10.12.04 - klo: 16.23 »
En polta, enkä todellakaan aio aloittaa.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #27 : 10.12.04 - klo: 16.24 »
Itse en polta enkä aio alkaakaan. Tuli muutama kuukausi sitten ilmi aika 'järkyttävä' juttu. Kouluumme tuli uusi venäläinen oppilas. Hetken päästä hän tuli jo tutustumaan meihin kun oltiin pelaamassa korttia. Arvatkaapa hänen ensimmäinen kysymyksensä?

No, se oli, että missä voi mennä röökille  :lol: ? Kaverin nimi oli(ja on) Jura, joten väkistenkin väännettiin ekassa 5 minuutissa sille lempinimeksi Jyrä ison kokonsa vuoksi. Pientä kommunikaatio-ongelmaa ilmeni ja hän luuli kaverini tarkoittavan viereisiä urheilukentän portaita suojaisen bunkkerin sijaan. Hän meni sitten sinne röökaroimaan ja opettaja ilmestyi paikalle. Hän sanoi "Jyrälle" että mitäs sä teet. Se sano siihen että poltan röökiä. Sitten se sano että laitappas se pois ja mene takaisin sisälle. Se tuli ja huokas että nyt jäi rööki kesken.

Se alkoi sitten kertoa vanhasta Loviisan koulustaan(täällä ketään siltä suunnalta?). Hän kertoi että kaikki sai polttaa sisällä eikä opettajat välittäneet kakkaakaan. Äitistään ja isästään hän kertoi sen verran että isänsä hommaa viinat ja äiti röökit. Kerran isänsä oli kuulemma tullut kotiin töistä humalassa ja sanonut, että:" Ota Jura vodkaa". Jura siihen että "ei varmaan kannata koska huomenna on koulupäivä. Miten sä voit vittu ajaa bussia kännissä"? Alko jo tuntua siltä että tää poika on ihan tilt. Kaveri oli kuitenkin ihan hauska, harmi että kerkesi olla 1½ viikkoa täällä ja lähti sitten Lappeenrantaan kouluun.(Äidilleen ja isälleen oli kuulemma tullut ero ja Juran piti muuttaa Lappeenrantaan)

Varmaan vastuuttomammimat vanhemmat joista olen koskaan kuullut.
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Alberto

  • Tulokas
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #28 : 10.12.04 - klo: 16.24 »
15 vuotta poltin, nyt 4 vuotta polttamatta, paitsi humalassa silloin tällöin. Esim. Huomenna pikkujouluissa.  :mrgreen:

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #29 : 10.12.04 - klo: 17.01 »
Yhden askin verran olen polttanut minkä sain ilmaseks. Mutta kun piti omilla rahoilla ruveta seuraavaa askia ostamaan niin mietin että miks letussa iskee noin paljon rahaa menemään ja terveys siinä sivussa. Sen koommin en ole polttanut enkä aatellut kyllä uudestaankaan alottaa.