Kirjoittaja Aihe: Poltatko?  (Luettu 16219 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #30 : 10.12.04 - klo: 17.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
tuli tuosta nuorison polttamisesta mieleen kun täällä riksussa oli jokin aika sitten oikein iso lehtijuttu, vieläpä meidän koulusta, jossa puhuttiin nuorten polttamisesta ja mitä koulussa tehdään jos jää kiinni, niin lehdessä luki, että ilmotetaan vanhemmille kotiin ja poliisille tehdään ilmotus, ja sitten kun joku opettaja käräyttää jonkun porukan nurkan takaa niin se sanoo vaan, että pistähän se tupakka pois ja anna olla viimene kerta, eikä minkään näköstä jälkiistuntoo tai soittoja minnekkään. Mitä mieltä te olette opettajien toiminnasta?
Ja itse en polta.



Tuo on ihan jees, mun kotiin on soiteltu ylä-asteelta moneen otteeseen ja moralisoitu vanhempia, koska ne mun tupakat sponssasi. Mutta en syytä ketään, oma on valintani poltan tai en, mutta jokainen meistä täältä joskus lähtee, toiset aiemmin, toiset myöhemmin, kukaan ei tänne tulpaksi jää... Jos tupakointi koituu kohtalokseni, olkoon sitten niin. Mutta tietysti JOS saadaan kouluissa (ylä- ja ala-asteella) tuo tupakointi hillittyä, niin se olisi minun mielestäni kerrassaan mainio asia! Siis kaikki nuoret tupakki pois, ja rahat neppiksiin. :wink:

edit: Meneepään rahat parempaan tarkoitukseen kuin tuohon turhaan tupakointiin!

Poissa evok

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #31 : 10.12.04 - klo: 18.22 »
Jerzin kanssa samoilla linjoilla, ei paljoa järki päätä pakota niitä ketkä nykyään aloittaa ja tietää vaaroista.

Vierestäkatsojana tuo alaikäisten polttaminen on kyllä jotain, jotain, käsittämätöntä. Siellä koulujen pihalla poseeravat -20asteen pakkasessa mis sixtyt ojossa, mutta "ollaanpahan cool!"....
Mikähän tähän nuorisoon on mennyt kun pitää olla jatkuvasti pätemässä muiden silmissä? Eikö saa erota joukosta mitenkään? Vai kuvitteleekohan olevansa jotenkin hyväksytympiä? Ei ainakaan minun silmissä, päinvastoin. Mene ja tiedä.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #32 : 10.12.04 - klo: 18.41 »
En aio ruveta, eikä varmaan moni muukaan. Levyjä tulee polteltua :mrgreen:

Kun isoveljeni oli nuori ja isäni silloin vielä poltti, hän päätti ettei röökiä sitten ikinä hänen suuhunsa...
Mutta niimpä vain on että nyt hän on polttanut yli kaksi vuotta ja ikää on 22...

Hän oli juuri yrittämässä tupakkalakkoa kun tulimme isän kanssa laivalta ja mukana oli kartonki tupakkaa, siihen loppu se yritys eikä uutta ole tiedossa :evil:
 
Eli tästä nyt huomaamme että vaikka tässä iässä päättää ettei polta niin siihen on helppo sortua :roll:
 
Jos haluaa pysyä erossa röökistä, pitää olla luja tahto, ettei mene muiden mukana, esim. jos paras kaveri rupee polttaan niin on siinä jo kestämistä... :|

Viimevuonna tai edellisvuonna (4. tai 5. luokka) meidän yksi luokkalainen otti siivoojan heittämän tupakan ja rupesi polttamaan nurkan takana...
Hänellä on kylläkin perheongelmia ja tulee kouluun n. 6 kertaa kuukaudessa...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #33 : 10.12.04 - klo: 18.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"


Viimevuonna tai edellisvuonna (4. tai 5. luokka) meidän yksi luokkalainen otti siivoojan heittämän tupakan ja rupesi polttamaan nurkan takana...
Hänellä on kylläkin perheongelmia ja tulee kouluun n. 6 kertaa kuukaudessa...


Meillä oli samanlainen meijän luokalla joka käytti nuuskaakin, sillä oli aina naurettavia syitä sitten kun se oli pois. Kerrankin se oli muka oksennus taudissa ja välitunnilla tuli koulun pihalle, tyhmä.. HYI(topickin vastaus)
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #34 : 10.12.04 - klo: 19.01 »
Tuosta tupakkaan menevästä rahasta tuli mieleen, että omalta kohdaltani on sama, ostanko sen tupakka-askin vai jätänkö ostamatta, mulla menee se raha todennäköisesti kuitenkin johonki turhaan muutenki. Ja olen ajatellut asian niin, etä jos nyt viikossa aski tai pari menee (poltan loppujen lopuksi kuitenki aika vähän) ja joskus pikkuisen reippaamminki, niin eipä tuo mitään suurta lovea lompakkooni tee. Ja mitä terveysasiohin tulee, niin tiedän yli 70-vuotiaita, jotka on polttanu useampia kymmeniä vuosia ja ei oo vielä minkäännäköisiä sairauksia ja loppujen lopuksi, kuollaan sitä kaikki kuitenki joskus.

Edit: Tuosta Jasun viestistä tuli vaan sellaista mieleen, että vaikka paras kaverini aloitti ylä-asteelle mennessään tupakanpolton (se on muuten mua n. 3 vuotta vanhempi), niin itse poltin armeijassa ollessani kahden ekan kuukausden aikana moninkertaisesti sen verran, mitä ennen armeijaan menoa olin polttanu, siis meinaan määrällisesti. Sen jälkeen on tullu taas vähennettyä aika reippaasti... Tosin armeijassakaan mulla ei loppujen lopuksi kovin hirveästi tupakkaa menny kasarmilla ollessa, leireillä saatto mennä puolttoista askia päivässä, noh useimmat leirit oli tosin kahden tai kolmen päivän apu-ase-ammuntojen yhteydessä...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Mini-Z

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #35 : 10.12.04 - klo: 20.42 »
Mutta aatelkaa, jos ostaa askin päivässä (n.4€) se tekee 1460€ vuodessa.
Vaikka ehkä se tuntuu pieneltä 4€ päivä, mutta ei tosiaankaan ole :!:
Are you sure?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Poltatko?
« Vastaus #36 : 11.12.04 - klo: 10.07 »
Meidän kunnan terveyskeskuksessa on sellainen lappu, missä lukee mitä esimerkiksi saa kun on viikon tupakoimatta. Siinä oli esim

1vuosi      ---       maastopyöörä tai sohva.


Kaiken lisäksi ihmiset tupakoi liikaa pienten lasten lähellä, kyllähän se savu myrkkyä on.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #37 : 11.12.04 - klo: 13.54 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kaiken lisäksi ihmiset tupakoi liikaa pienten lasten lähellä, kyllähän se savu myrkkyä on.
Tuo on totta, myös passiivinen tupakointi on vaarallista...
Kyllä aikuisten pitäisi osata käyttää sen verran paljon järkeä etteivät lapset kärsisi. :evil:
Nuorille lapsille voi passiivinen tupakointi olla jopa vaarallisempaa kuin aikuiselle oikea tupakointi :roll:

Poissa Ville Vallaton

  • Tulokas
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #38 : 12.12.04 - klo: 18.14 »
En ala tässä mitään paasaamaan, että HYI tupakkaa ja niitä jotka sitä polttaa. Joskus tupakka voi olla tarpeen tai sillä voi rentouttaa itsensä tai niin edelleen. On ihan turha alkaa mitään meteliä nostamaan tupakasta, että ompa hirmu tyhmää kun itse kukin tekee tyhmyyksiä. En kuitenkaan polta, koska en halua tuntea kuuluvani nykynuorisoon, jonka pääasiallisiin aktiviteetteihin kuuluvat oluen nauttiminen, tupakan poltto ja p*skan jauhanta. RC autoilu onkin juuri siksi hyvä harrastus, ettei se kuulu nykynuorison suosikkiharrastuksiin.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Poltatko?
« Vastaus #39 : 12.12.04 - klo: 18.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vallaton"
RC autoilu onkin juuri siksi hyvä harrastus, ettei se kuulu nykynuorison suosikkiharrastuksiin.


Niinpä, hyvin sanottu :)

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Poltatko?
« Vastaus #40 : 13.12.04 - klo: 21.47 »
meidän joukkueen valmentaja myy pelaajille nuuskaa.. :roll:

Joel

  • Vieras
Poltatko?
« Vastaus #41 : 14.12.04 - klo: 18.30 »
Mikään ei ole kamalampaa kuin olla autossa, jossa joku polttaa tai on vähän aiemmin polttanut! Todella ärsyttävää on myös kun joutuu kadulla kulkemaan pas- anteeksi tupakan hajussa, saan siitä vainkivistystä.
Kannattaisin ehdottomasti jonkinlaista tupakoinnin rajoittamista yleisillä paikoilla (kaupungeissa). Sauhutelkoon kukin sitten kotonaan tai muualla!
 Tupakoitsijoita itseään vastaan minulla ei ole mitään, mutta heidän tapaansa kyllä!

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #42 : 14.12.04 - klo: 23.14 »
Itse olen kyllä kannalla: "tupakkaa ei tueta", vaikkakin se tuntuu hieman vaikealta nykyisessä koulussani... :roll:
Nimittäin kaikki muut paitsi 4 meidän luokkalta polttaa!
Tosin pas### se mua kiinnostaa, päätökseni oon tehny ja siinä pysyn. :wink:
EN POLTA...
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa marko__

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #43 : 15.12.04 - klo: 20.56 »
En polta. Enkä alotakkaa

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Poltatko?
« Vastaus #44 : 15.12.04 - klo: 22.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville Vallaton"
En kuitenkaan polta, koska en halua tuntea kuuluvani nykynuorisoon, jonka pääasiallisiin aktiviteetteihin kuuluvat oluen nauttiminen, tupakan poltto ja ketun jauhanta..


Toi oli hyvä  :mrgreen:  Amis-ihmisiä..
Taas kehissä.. ;)

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #45 : 18.01.14 - klo: 08.27 »
Löysin tällaisen selatessani foorumia, mielestäni ERITTÄIN hyvä aihe.

Olenkin vasta 14v(8.lk) enkä ole koskaan maistanut, enkä koskaan maista. Mieluummin ostan sitten itselleni pari Savagea tai motocross pyörän vuodessa..
EXC125

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #46 : 18.01.14 - klo: 09.13 »
juuh on 16 vuotta tullut poltettua ja pelkk' ajatus lopettamisesta saa hikipisarat otsalle  :tongue:

Poissa samimake

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #47 : 18.01.14 - klo: 09.36 »
Poltin n.12v ja lopetin elokuussa 2008 yhtenä päivänä ilman mitään nicorette tuotteita tai muita poppa konsteja. Mielestäni tupakoinnissa se TAPA (ruokasavut, aamusavut yms.) on koukuttavaa ei NIKOTIINI.
.......

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #48 : 18.01.14 - klo: 09.46 »
En polta, enkä aloita. Rahalle muutakin käyttöä, ja terveytenikin haluan pitää.
pöö

Poissa jej

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #49 : 18.01.14 - klo: 11.32 »
En polta enkä ole edes maistanut. Haisee jo niin pahalle!

E: Ja 17v ikää.
| Traxxas Stampede 4x4 VXL | Kyosho Blizzard SR  | Team Losi Micro-T |

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #50 : 18.01.14 - klo: 11.39 »
En polta, enkä aloita. Rahalle muutakin käyttöä, ja terveytenikin haluan pitää.  :grin:
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa calicha92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #51 : 18.01.14 - klo: 12.18 »
Poltin n.12v ja lopetin elokuussa 2008 yhtenä päivänä ilman mitään nicorette tuotteita tai muita poppa konsteja. Mielestäni tupakoinnissa se TAPA (ruokasavut, aamusavut yms.) on koukuttavaa ei NIKOTIINI.
se homma menee juurikin näin. Tapa tapa ja tapa. Vuoden olin polttamatta mutta sit tuli ikävä tätä täpaa.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #52 : 18.01.14 - klo: 12.30 »
En polta, kuka haluaa haista pahalle ja pilata keuhkonsa??
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa calicha92

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #53 : 18.01.14 - klo: 12.34 »
En polta, kuka haluaa haista pahalle ja pilata keuhkonsa??
meitä on moneen junaan. joku pilaa elämänsä\terveytensä jollain muulla tavalla.
mielummin vedän röökiä kun käytän nuuskaa. varoittava esimerkki löytyy ihan lähipiiristä.
HPI Baja 5b SS 30,5cc, DEX410V3
Align Trex-450L, 600N, Goblin 380, 570, DX8

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Poltatko?
« Vastaus #54 : 18.01.14 - klo: 12.53 »
En polta, kuka haluaa haista pahalle ja pilata keuhkonsa??
meitä on moneen junaan. joku pilaa elämänsä\terveytensä jollain muulla tavalla.
mielummin vedän röökiä kun käytän nuuskaa. varoittava esimerkki löytyy ihan lähipiiristä.
toden totta,moneen junaan löytyy porukkaa.
itse poltan sähköröökiä mutta jos nuuskan ja tavallisen väliltä pitäisi valita niin se olisi nuuska,ei ole keuhkoahtauma kiva juttu.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #55 : 18.01.14 - klo: 13.54 »
Jos joku polttaisi autossani niin se haju ei lähtisi varmaan ikinä pois, sais aika monta Wunderbaumia laittaa että haju edes peittyis, siksi en anna kenenkään polttaa autossani.
Vaikka en itse polta niin ei niitä tupakasta säästyneitä rahoja missään ole, ne on joko juotu tai syöty tai ostettu rc kamaa :azn:
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #56 : 18.01.14 - klo: 14.06 »
En polta, kuka haluaa haista pahalle ja pilata keuhkonsa??
meitä on moneen junaan. joku pilaa elämänsä\terveytensä jollain muulla tavalla.
mielummin vedän röökiä kun käytän nuuskaa. varoittava esimerkki löytyy ihan lähipiiristä.
toden totta,moneen junaan löytyy porukkaa.
itse poltan sähköröökiä mutta jos nuuskan ja tavallisen väliltä pitäisi valita niin se olisi nuuska,ei ole keuhkoahtauma kiva juttu.

Sähköllä mennään täälläkin ja suuntana nikotiinin vähennys hiljalleen. Nyt enää 6mg litkua ja seuraavaks vielä laimeempaa ja lopulta nikotiinittomaan.
On tullut aikaa sitten lopetettua kuin seinään ja vuosia sen jälkeen aloitettua. Siis tupakointi.
Yritin joskus purkalla lopettaa eikä tuu mitään.
Sähköröökissä hyvä että fiilis ja maku on samat vaikka miedompaan siirtyy. Hiljalleen pääsee irti itse myrkystä ja sitten otan nikotiinittomalla litkulla tavan pois.

Poissa Rally-VXL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #57 : 18.01.14 - klo: 14.50 »
En polta, kuka haluaa haista pahalle ja pilata keuhkonsa??
meitä on moneen junaan. joku pilaa elämänsä\terveytensä jollain muulla tavalla.
mielummin vedän röökiä kun käytän nuuskaa. varoittava esimerkki löytyy ihan lähipiiristä.
toden totta,moneen junaan löytyy porukkaa.
itse poltan sähköröökiä mutta jos nuuskan ja tavallisen väliltä pitäisi valita niin se olisi nuuska,ei ole keuhkoahtauma kiva juttu.

Sähköllä mennään täälläkin ja suuntana nikotiinin vähennys hiljalleen. Nyt enää 6mg litkua ja seuraavaks vielä laimeempaa ja lopulta nikotiinittomaan.
On tullut aikaa sitten lopetettua kuin seinään ja vuosia sen jälkeen aloitettua. Siis tupakointi.
Yritin joskus purkalla lopettaa eikä tuu mitään.
Sähköröökissä hyvä että fiilis ja maku on samat vaikka miedompaan siirtyy. Hiljalleen pääsee irti itse myrkystä ja sitten otan nikotiinittomalla litkulla tavan pois.

Eikös sähkörööki ole jonkunäköinen harrastus tai tapa. Taikka ens askelet kohti lopettamista.

Paras tapa lopettaa on heittä röökin mahan ja sanoa perään nyt mä lopetan ja tumppaa jalalla lopuksi tökön.
Samalla voi katsoa ja tuntea kun tumppin 4500 kemiallisen yhdisteen kytevä tulipesä vähittellen sammuu. Sekä  itse sitten lopuuksi voit jalalla sinetöidä kohtalon. Tein sen noin 10 vuotta sitten enkä kadu sitä vieläkään.
Kuulostaa aika hengiseltä maailmalta mutta oma tahto onkin hengistä voimaa. Ihminen on vaan unohtanut sen vuosien varrella.
Houmasin tässä että lopetin akohomahoolin  :laugh: juomisen jo miime vuonna jos joku halua niin kerron mitenkä sekin tapahtuu.
Laitonta on se mitä ei älytty hyväksyä. digitaalinen biolooginen älyn ohjelmointi.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #58 : 18.01.14 - klo: 23.01 »
Ongelma itsellä onkin siinä että kyllähän mä ekan lopettamisen tein noin yksinkertaisesti.
Lopetin yhtäkkiä päätöksellä.
Kannoin vanhaa asikia vielä pari kuukautta povitaskussa ihan vain muistutuksena asiasta.

Olin polttamatta 3 vuotta ja sitten retkahdin kun tuli elämässä mutkia matkaan (helppo selitys, mutta eniveis)
Yritin taas lopettaajoidenkin vuosien jälkeen.
Onnistuin osittain.

Yritin taas lopettaa purkalla... Onnistuin taas osittain.
Nyt sähköröökillä tavoite on lopetus.
En todellakaan ole ruvennut harrastajaksi, eli mulla ei ole mitään säädeltävää isoa vehkeen kokosta patukkaa mukana kaikilla mahdollisilla blingeillä jne.
Hyvä perus sähkörööki joka toimii kun tarve on.
Miedontamalla nikotiinimäärää pääsee hiljalleen eroon kyseisen myrkyn tarpeesta...
Kun se koukku on poistettu niin itse tavasta eroon pääsemisen tiedän olevan helpompaa pelkkää makulitkua höyrytellessä.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Poltatko?
« Vastaus #59 : 19.01.14 - klo: 00.18 »
En polta. Enkä koskaan aijokkaan.Ei kyllä tosin muutenkaan, kun astma on niin hirveästi savutellakkaan. :grin:Yläasteella varmaan joka toinen ainakin 9 luokalta poltti.Kiva oli haistella,niitä jotka tuli 5min myöhässä röökiltä. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst