Kirjoittaja Aihe: Team Associated TC7.1 Factory Team  (Luettu 19058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Team Associated TC7.1 Factory Team
« : 10.10.16 - klo: 21.28 »
Hommasin Asson uuden touringkilpurin talven harrasteluksi ja avaan tähän autolle viestiketjun johon laitan aloitukseen hieman auton kasaamisesta, ensivaikutelmasta ja talven edetessä mitä milloinkin. Toivottavasti muitakin kirjottelijoita löytyy nopeasti.



Malli TC7.1 on siis uunituore alusta joka julkaistiin juuri kun tilattu TC7 oli saapumassa haltuuni. RCM:n Matti kuitenkin hienosti hoiteli homman ja mali saatiin käännettyä päivitettyyn versioon Valmistajan ensimmäisestä myyntierästä. Ei ole ihan joka kaupassa hyllyssä edelleenkään..  :wink:

Erot edelliseen TC7 malliin on melko suuria. Muutoksia ja parannuksia löytyy sieltä ja täältä. Painopiste on tuotu alemmaksi matalilla torneilla ja lyhyillä iskareilla, ohjaus on käännetty, vetareissa on tuplanivelet ja voimansiirtoakin on vahvistettu.



Kasaaminen aloitettiin iskareista jotka on nykymallin mukaisesti erittäin lyhyet matalan painopisteen saavuttamiseksi. Iskarit ovat Kashima pinnoitetut FOX versiot ja toiminta on sen mukaista. Jouset ovat 20mm pitkiä ja setuppia hinkatessa olen päätynyt käyttämään X-RAYN tekeleitä.

Iskareita kasatessa tuli vastaan pieni ongelma kun mäntien kiinnitysruuvit oli tehtaalla jäänyt pakkaamatta. Ruuvit on niin pieniä, ettei pakistakaan löytynyt vastaavia, mutta käynti myyjäliikkeessä korjasi puutteen.



Voimansiirrossa tulee eteen spooli teräksisillä vahvoilla ulostuloilla ja taakse ratasdiffi. Diffi kasautui ohjeen mukaan todella jäykäksi ja jätin ulostulojen ja rattaan välistä toiset shimmit pois. Nyt diffi pyörii smööthisti eikä ole osoitanu mitään oireilua vielä reilun tuhannen rataläpin jälkeenkään. Diffin kasasin pakettisetupin mukaan 3000 öljyllä, mutta myöhemmin vaihdoin tilalle 7000 öljyn. Vuotoja ei ole ilmaantunut.



Vetarit on tässä versiossa mallia tuplanivel edessä jo vakiona.



Osat on selkeästi ja ohjeen mukaisesti pusseissaan.






Alustan kasaaminen olikin lähinnä hiilikuidun ja alumiinin toisiinsa ruuvaamista ja auto kasautuu joutuisasti. Mitään vastoinkäymisiä ei matkalla tullut vastaan vaan ihan perus auton kasaamisen konstit riitti tämänkin valmiiksi saattelemiseen herkästi liikkuvilla osilla ilman mainittavia välyksiä.



Sähköt on mallia Pro Stock ja korin maalauksesta huolehti tietysti V-Dezign!

Tässä lyhyesti kasausvaiheesta. Laatu oli kaiken kaikkiaan korkeaa ja täytti kaikki odotukset. Seuraavaksi sitten kirjoittelua ajamisesta ja säädöistä. Jos tulee jotakin kyseltävää, niin mielelläni koitan parhaani mukaan vastailla.

-Jussi Rinne-

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated TC7.1 Factory Team
« Vastaus #1 : 10.10.16 - klo: 21.53 »
Ennen kuin kerron lisää autosta kerron itsestäni sen verran että olen ajanut vuosia sitten yhden kauden stanuvireisellä touringautolla kilpaa joten en missään nimessä pysty vertaamaan autoa kokemuksen kautta muihin hienoihin markkinoilla oleviin vaihtoehtoihin vaan kerron tasan omia mielipiteitäni autosta ja sen käytöksestä niin hyvässä kuin pahassakin. RC autoilusta on muissa luokissa jonkun verran kokemusta.

Ensivisiitti radalle suoritettiin Äänekosken hienolla sisäradalla joka itseasiassa sain minut touringiin vuosien jälkeen palaamaankin. Edellisessä kokeilussa Keski-Suomen harjoittelupaikat oli melko vaatimattomalla tasolla ja nyt on siis tarjolla reilun kokoinen 24/7 käytössä oleva baana.

Ensivaikutelma vakuutti ja auto oli pakettisetupissa vakaa ja helppo ajettava. Pari akkua kevyttä totuttelua ja sitten jo pääsikin nostamaan vauhtia. En tiedä onko autot menny näin hurjasti eteenpäin vai oliko silloiset renkaat jotakin todella erikoista, koska nyt sai ihmetellä auton helppoa ajettavuutta ja takapidon määrää. Muistikuva edelliskerrasta oli jossakin karkailevan takapään ja herkän etupidotuksen alueella ja nyt sai pidotella 15min täydellä leveydellä ympäri ilman pienintäkään pelkoa takapään lipsumisesta.

Pakettisetuppia lähdin steppi kerrallaan viemään kohti Hebertin setuppia. Etenin hitaasti samalla säätöjen vaikutusta opetellessa jatkoa silmällä pitäen ja oikeastaan koko ajan auto muuttui edelleen helpommaksi ajettavaksi kuitenkin kierrosajan hiljalleen parantuen.

Tällä hetkellä setupissa on eroa suurempi taka-auraus (3ast), etuiskarien asento pykälän enemmän makuulla ja hiilikuitupohja. Läppi on pudonnut alun 13.8 -> 13.3 mutta samalla auto on muuttunut aina varmemmaksi vitosen työkaluksi. Muiden kyydistä en tiedä, mutta kuullun perusteella vauhti pitäis olla ihan ok..  :azn:

Hebertin SetUp

https://www.teamassociated.com/pdf/cars_and_trucks/TC7.1/setup_sheets/tc7-1_Hebert_carpet-testing_360_9-23-2016.pdf




Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated TC7.1 Factory Team
« Vastaus #2 : 27.12.17 - klo: 12.34 »
Tuli tämä pirssi omaankin talliin ja mitäs jäi ensiajosta "med-low" pidolla käteen...
Tehdassetupista poiketen keula leveämpi (1dot palat etummaisessa ja taaemmissa kiinnikkeissä) ja PSD-osat iskareissa (umpimäntä ja kolmion malliset reiät sylintereissä joista öljy pääsee virtaamaan).
Taakse vaihdoin pykälän löysemmät jouset (AE Gray) ja takalinkin alle 2mm prikka kitin 1mm tilalle.

Näillä muutoksilla nykyisellä prostock-moottorilla auto tuli todella ketteräksi ajaa, mutta myös perä pysyi kyydissä.
Kaasua pystyi antamaan todella aikaisin mutkista ulos ja auto kääntyi hyvin myös veto päällä.

Autoa rakentaessa Asson uusi pakkaustyyli ei säväyttänyt, osia ja asennustarvikkeita on pakattu tavallista suuremmiksi kokonaisuuksiksi ja siten pöydälle jää helposti ylimääräisiä ruuveja yms lojumaan pidemmäksi aikaa kun osakokonaisuudet täytyy saada rakennettua ennen runkoon asentamista. Osien laatu oli kyllä erinomaista.

Auto oli myös todella kevyt, vaihdoin topdeckin ja iskaritornien ruuvit (ylimmällä olevat) alumiinisiin ja käytettäessä Sanwan Super Vortex Zero-noparin ja vastarin yhdistelmää auto jäi reilut 60g alipainoiseksi. Nyt auto on n.2-3g alipainoinen mutta tuon verran saa painoa ponderilla ja puhaltimella.

Kaikin puolin loistava auto!
« Viimeksi muokattu: 28.12.17 - klo: 07.00 kirjoittanut JyrkiL »
AE/Destiny/TLR