Kirjoittaja Aihe: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja  (Luettu 11134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« : 12.11.16 - klo: 15.09 »
Moi kaikki,

Kesällä järjestetään neljän osakilpailun Finnish Open 2017 harjoituskilpailusarja seuraavilla paikkakunnilla.

Kilpailupäivät ja paikat:
Turku 20.5.2017
Nokia 2.7.2017 (SUNNUNTAI)
Vaasa 22.7.2017
Vantaa 19.8.2017

Sarjan yhteyshenkilö:
Kai Jämsä (RC10 Jämsä) kai.jamsa @ luukku.com

Säännöt:
Kilpailulisenssiä ei vaadita, koska kyseessä on harjoituskilpailusarja.
Kilpailijan on hyvä kuulua johonkin AKK:n jäsenseuraan.

M8-luokka
Kuten viralliset M8 SM-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).
- M8 tyyppisiin autoihin tarkoitetut bensiinimoottorit sallittu.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
M8 SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=14NFtMc4krkPtMLxLcKNyoD0q9RPs3JzYh6JKJ4f_0ow

M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.
- Ei teknistä kymppiä missään vaiheessa.
- Ajoformaatti saattaa poiketa SM-sarjan yhteydessä ajettavasta M8e-luokan kilpailusta.
M8e SM-sarjasäännöt löytyvät https://drive.google.com/open?id=1SjXweVnu-86w2N2qAgwQNoh6RB3ft32cJLtkJ26dL74

M8e luokan akku:
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo- tai LiHV-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksimijännite ladattuna (4S) on 16.8 volttia (V), autoon asennettuna.
- Akkuja voi olla myös useampi (esim. 2S + 2S) mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksimijännitteiden mukaan ja maksimi summajännite ladattuna on 16,8V.
- 3S-akut ovat myös sallittuja. 3S akun maksimijännite ladattuna on 12,6V.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan eli esim. 1C, joka tarkoittaa 5000mAh akulla 5A latausvirtaa.
- Akkujen lataus tapahtuu suojapussissa!
- LiHV-akkuja voi käyttää, mutta nekin voidaan ladata maksimissaan 4,2V/kenno kuten LiPo-akutkin.
(4S tarkoittaa neljä kennoa sarjassa. 2S tarkoittaa kaksi kennoa sarjassa.)

M8e -luokan moottori:
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavan kaltainen. Polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot on kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita). Useimmin käytetty transponderi on RC4 hybridi-mallinen.

Kilpailijanumero:
Kilpailut ajetaan kilpailukohtaisilla kiinteillä numeroilla. Tämä on ilmoitettava kutsussa.
Sarjaa tai kilpailua varten ei tarvitse varata numeroa etukäteen. Finaaleja varten ei vaihdeta numeroita.

M8 ja M8e nostamisesta:
Nostajana voi toimia siitä vuodesta lähtien, jolloin kilpailija täyttää 15-vuotta.
Nostajana on oman turvallisuuden vuoksi vältettävä avonaisia kenkiä esim. sandaalit.

Päivän kulku ja ajoformaatit:
Aamulla tullessa kisapaikalle Eräharjoitus on ryhmitelty kuljettajien silloisen kokonaistulostaulukon mukaisten sijoituksien mukaan. Hitaat kaverit ensimmäisessä erässä, nopeat seuraavissa.
Sähköautot ensimmäisissä erissä ja polttomoottoriautot jälkimmäisissä.
Ensimmäisessä kisassa eräharjoitusryhmitys voidaan katsoa viime vuoden kokonaissijoituksen mukaan. Alkuerät tulevat reseedin avulla kuntoon jo toisessa eräharjoituksessa.

Ensimmäinen eräharjoitus (7min)
Vapaaehtoinen nostotoiminta. Toivottavaa on silti nostaa, jotta harjoittelusta tulee mielekästä.

Toinen eräharjoitus (7min)
Nostajat ovat paikalla.
Ajetaan kolmen kierroksen tulosta reseedinä alkuerää varten. Reseed lasketaan kolmen kierroksen pienimpänä summana.

Ajajakokous
Ajajakokouksessa kerrotaan miten sähköautot ja polttomoottoriautot ajavat lopun päivän. Kerrotaan muut tärkeät asiat ja esitellään kilpailun järjestäjän henkilöstö. Alkuerälistat laitetaan esille. Ne, jotka eivät saa reseediä ajettua, laitetaan hitaimpiin eriin eräharjoituksen listojen perusteella.

SÄHKÖKASIT -ajoformaatti (M8e)
Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi max. 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 1/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Alkuerissä lähdetään lentävällä lähdöllä omaan tahtiin kuten on totuttu polttomoottoriautojen alkuerissä. Halutessaan voi lämmittelyn aikana käydä varikolla.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. 10-12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina 10-12 kilpailijaa kerrallaan. Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Finaalit 3 kpl 10min, joista tulokset lasketaan 2/3 mukaisesti.
Kilpailijat järjestetään finaaleihin alkuerien kokonaistulosten (pisteiden) mukaisesti. 10 nopeinta A-finaaliin, seuraavat 10 B-finaaliin jne. Hitain ja toiseksi hitain finaali järjestellään Maastosarjan finaalikaavion mukaisesti tai kilpailunjohtahan halutessa ajetaan hitain finaali yli 10:llä kuljettajalla.
Finaaleissa ajetaan mies-miestä vastaan. Lähdetään ruudukosta. Aluksi max. 3min lämmittelyaika.

POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti (M8)

Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 1/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Lähdetään kuten polttomoottoriautoilla aina ennenkin - 3min lämmittely, jossa vapaaehtoinen tankkaus 1min kohdalla - 5min ajoa lentävällä lähdöllä omaan tahtiin.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. Max 12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina 12 kilpailijaa kerrallaan. Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Semifinaalit (A,B,C,...) ajetaan 3+15min pituisina 12 kilpailijaa/semifinaali. (Tarvittaessa voidaan laittaa enemmän kuskeja.)
Kilpailijat järjestetään semifinaaleihin alkuerätulosten pisteiden mukaisesti ja tasapisteissä tuloksen perusteella (nopeampi tulos on useampi kierros ja vähemmän sekunteja) siten, että
ensimmäinen kaveri A-fin numero 1,
toinen kaveri B-fin. numero 1,
seuraava kaveri C-fin. numero 1 (jollei osallistujia ole yli 24, niin C-finaalia ei tarvita)
seuraava kaveri A-fin numero 2,
jne.

Finaalit (A,B,C,...) ajetaan 3+30min pituisina. Finaaleissa on 12 kilpailijaa/finaali. Ajajamääriä voidaan lisätä, jotta saadaan mielekkäät finaalit.
Kilpailijat järjestetään sijoituksen mukaisesti eri finaaleihin. Semifinaaleiden 4/12 tai 6/12 parhaiten
sijoittunutta laitetaan A-finaaliin. Seuraavat 4/12 tai 6/12 laitetaan B-finaaliin. Seuraavat 4/12
laitetaan C-finaaliin.

Poikkeukset ajoformaattiin:
Huonojen sääolojen tai muiden kilpailua viivästyttävien syiden takia alkuerät voidaan ajaa 1/2 pistein tai 1/1 pistein.
Jos kilpailu joudutaan keskeyttämään, niin lopputulokset lasketaan sen hetkisten kokonaistulosten mukaan. Esim. alkuerien 1/3 mukaisesti tai finaalien lähtöjärjestyksen mukaisesti.

Kilpailut aloitetaan eräharjoittelulla aamulla klo 9 ja pyritään lopettamaan viimeistään klo 20. Alkueräkierrokseen kuluva aika on vähintään 1 tunti ja 10 minuuttia. Näin tulee mahdollisesti lyhyitä taukoja pitkin päivää ja varsinaista erillistä ruokataukoa ei tarvita. Finaaleita ennen on kuitenkin aina pieni tauko, jotta saadaan tulokset selville ja sähköautoille 1 tunnin latausaika edellisestä erästä.

Muut ohjeet:
Edeltävän sähköerän aikana ei käynnistellä/lämmitetä polttomoottoria ajajakorokkeen alla. Nitrojen eriä varten auto käynnistetään ilmoitetulla käynnistysalueella ja tullaan ajajakorokkeen alle vasta 3min lämmittelyyn. Moottorin säätäminen ja lämmittäminen käynnistelyalueella päivän mittaan on normaalia kisapäivän toimintaa. Sitä ei ole tarvetta rajoittaa. Ei ole toivottavaa käyttää moottoria varikkoalueella.

Palkintojen jako:
M8 -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

M8e -osakilpailu
Palkitaan muistopalkinnoin 3 parasta joka finaalista.

Kannustuspalkinnot
Molemmissa luokissa palkitaan muistopalkinnoin 1-2 kpl "paras oman tasonsa ylittäminen".

Sarjapalkinnot
Molemmista sarjoista palkitaan muistopalkinnoin 10 parasta.
Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta (3/4 laskentatapa), tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee. Sen jälkeen viimeisimmän järjestetyn osakilpailun parempi sijoitus.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari on pakollinen. Alkuerissä tuomarointi on kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan 20 eur

Kilpailuorganisaatio on minimissään:
Kilpailunjohtaja,
Ajanotto,
Tuomari(t),
juoksupoika,
Ratamestari voi olla samalla myös kilpailun johtaja.


Kysymykset ja kommentit voi laittaa vaikkapa YV:llä tai sähköpostilla. Osoite on viestin yläosassa.


Tervetuloa!


t. Kai Jämsä



Tälläkin kaudella Finnish Open sarjaa on tukemassa:




EDIT: 19.4.2017 sarjainfoa tarjolla. SM-säntölinkit päivitetty. M8 info vielä puuttuu.
EDIT: 6.5.2017 M8 ajoformaatti esillä. Sarjapalkintoihin lisätty, että samoissa sijoituksissa viimeisimmän järjestetyn osakilpailun parempi sijoitus ratkaisee. Lisätty Muut ohjeet -kohta. Lisätty tietoa nostotoiminnasta.
« Viimeksi muokattu: 19.05.17 - klo: 22.36 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #1 : 22.12.16 - klo: 12.38 »
Kilpailut näköjään kaksipäiväisiä. Jos näin on, niin oliko ajateltu että ajetaan luokka/päivä tai jollain muulla tavalla?

Paikalla mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #2 : 22.12.16 - klo: 17.33 »
Jos se toinen on varapäivä? Vai onko luokat eri päivinä?
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #3 : 22.12.16 - klo: 20.48 »
Aina merkataan kalenteriin molemmat päivät viikonlopulta. Toinen on varapäivä.
Sm kisatkin merkkailtu tolleen niin kauan kuin muistan.

Paikalla mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #4 : 22.12.16 - klo: 21.00 »
yes!
Old skool rc -  Scorpion 2014 (1984 remake) - Super Tomahawk 2015 (1985) - Optima 2016 (1986) - Hang on racer (HOR) Suzuki bike (1992)
For maximum fun two wheels are better than four!

Poissa Meeme

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #5 : 22.12.16 - klo: 21.03 »
Aina merkataan kalenteriin molemmat päivät viikonlopulta. Toinen on varapäivä.
Sm kisatkin merkkailtu tolleen niin kauan kuin muistan.

Hyvä, eli oletuksena kisat on yksipäiväisiä ja lauantaisin?

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #6 : 22.12.16 - klo: 23.47 »
Aina merkataan kalenteriin molemmat päivät viikonlopulta. Toinen on varapäivä.
Sm kisatkin merkkailtu tolleen niin kauan kuin muistan.

Hyvä, eli oletuksena kisat on yksipäiväisiä ja lauantaisin?
Kyllä
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #7 : 21.02.17 - klo: 10.59 »
Ajetaahan tälläkin kaudella kaikki M8 finaalit 45 minuuttisina ?
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #8 : 07.04.17 - klo: 08.47 »
Moi,
Onko kisapaikat ja päivämäärät pysyneet aloitusviestin mukaisina?
Kesän kalenteria vaan yritän kasata ja olisi kiva päästä muutamaan kisaankin...

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #9 : 08.04.17 - klo: 08.29 »
Ajetaahan tälläkin kaudella kaikki M8 finaalit 45 minuuttisina ?

Mikäs olis hyvä syy olla ajamatta 45min😯😯
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa niemis

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #10 : 08.04.17 - klo: 10.31 »
Ajetaahan tälläkin kaudella kaikki M8 finaalit 45 minuuttisina ?

Mikäs olis hyvä syy olla ajamatta 45min😯😯
Jerzi

Se että aurinko laskee enenkuin tullaan maaliin
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #11 : 08.04.17 - klo: 11.00 »
Ok. Kesällähän aurinko kyllä on aika myöhäänkin hereillä.
Vai odotellaanko fo kisoihin enemmän kuskeja kuin aikaisemmin??
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa niemis

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #12 : 08.04.17 - klo: 15.50 »
Ok. Kesällähän aurinko kyllä on aika myöhäänkin hereillä.
Vai odotellaanko fo kisoihin enemmän kuskeja kuin aikaisemmin??
Jerzi

Syyskuuta lähinnä tarkotin, tänä vuonnahan FO:t aika hyvin saatu mahtumaan keskemmälle kesään.
Ja aurinkohan paistaa 24/7  :grin:
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #13 : 18.04.17 - klo: 22.44 »
Morjesta vaan kaikille,

Pääsiäinen on vietetty ja aletaan suuntaamaan kesää kohti.
Olen varmistanut kisaviikonloput järjestäjiltä. Päivämäärät ovat samat kuin aiemmin on sovittu.

Kisaviikonlopuista sen verran, että ne kestävät yhden päivän. Kilpailut ajetaan lauantaisin,
paitsi Nokia, joka ajetaan alustavan suunnitelman mukaan sunnuntaina.
Kirjaan nämä myös tuonne ekaan viestiin.

SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein
ja käytetään finaalien kilpailijamäärissä Maastosarjan kaaviota

ja siis:
2 kpl 7min eräharjoitusta
3 kpl 5min alkuerää (lasketaan 1/3 pistein)
3 kpl 10min finaalia (lasketaan 2/3 pistein)

POLTTIKSET:
-vielä pientä hiomista ennen ajokaavion julkaisua


t. Kai

Poissa Mr-Chat

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #14 : 19.04.17 - klo: 20.24 »
Morjesta vaan kaikille,

Pääsiäinen on vietetty ja aletaan suuntaamaan kesää kohti.
Olen varmistanut kisaviikonloput järjestäjiltä. Päivämäärät ovat samat kuin aiemmin on sovittu.

Kisaviikonlopuista sen verran, että ne kestävät yhden päivän. Kilpailut ajetaan lauantaisin,
paitsi Nokia, joka ajetaan alustavan suunnitelman mukaan sunnuntaina.
Kirjaan nämä myös tuonne ekaan viestiin.

SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein
ja käytetään finaalien kilpailijamäärissä Maastosarjan kaaviota

ja siis:
2 kpl 7min eräharjoitusta
3 kpl 5min alkuerää (lasketaan 1/3 pistein)
3 kpl 10min finaalia (lasketaan 2/3 pistein)

POLTTIKSET:
-vielä pientä hiomista ennen ajokaavion julkaisua


t. Kai

Moi... Mitäs ihmeen hiomista tos polttisten ajoformaatis on??? Sehän oli viimekesänä vallan mainio...
Perus treenit, siihen perään kunnolliset alkuerät, ja sokerina pohjalla 45min finaali kaikille,,, eikä vaan top10 äijille...

TEKNO RC SCT410.3 #8 | Agama A8 EVO | Tamiya M05 #84
Team TEKNORC Finland http://teknorc.fi/

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #15 : 19.04.17 - klo: 21.36 »
SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein

Tämä on käytännössä sama asia kuin tuloksen ajaminen, ellei sitten erikseen määritellä, että tasapisteissä ratkaiseekin 2/3.
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #16 : 20.04.17 - klo: 00.24 »
SÄHKÖKASIT:
-muutoksia: alkuerän laskutavassa 1/3 pistein

Tämä on käytännössä sama asia kuin tuloksen ajaminen, ellei sitten erikseen määritellä, että tasapisteissä ratkaiseekin 2/3.

Saanen olla eri mieltä. Esimerkkikeissi:

- ekalla alkukierroksella rata on yön sateiden jäljiltä liukas, ja paras tulos on vaikkapa 8lap 5:30 kuskin X toimesta.
- tokalla ja kolmannella kierroksella rata nopeutuu ja muut kuskit alkaa lämmetä ja siellä 6 muuta kuskia ajaa 8lap 5:10-25 tuloksia. Herra X tuskailee auton kanssa ja ei paranna tulostaan Q1:stä.

Jos lasketaan 1/3 pistein kuten Kaitsu totesi, niin tällöin kuski X saa Q1:ltä 0 pistettä kierroksen parhaasta ja tuloksesta ja on sillä alkuerien toinen tai kolmas (tasapistein muiden kierrosten voittajien kanssa).

Jos lasketaan vain paras tulos, niin tällöin kuski X:n tulos oikeuttaa vasta 7:n sijaan koska kuusi muuta on ajanut tuon tuloksen alle.

En tiedä kumpi on parempi tai onko sillä mitään väliä, Kaitsu päättäköön.

PS. Pahoittelut ylidramaattisesta selvityksestä, pää käy ylikierroksilla surkeiden EC5-liittimien juottamisesta, nyt nukkumaan :-)
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #17 : 20.04.17 - klo: 17.21 »
Joo, noihan se menee...
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #18 : 03.05.17 - klo: 10.24 »
Lainaus
POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti (M8)
- julkaistaan pian
Koska saataisiin tuo M8 formaatti ?
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #19 : 04.05.17 - klo: 08.49 »
Mistä saa kilpailijanumerot kun näyttävät olevan kilpailukohtaiset ?
Nuo olisi hyvä olla kilpailijoilla tiedossa että saavat ilmoittautumiseen mukaan ja saadaan vähennettyä ajanoton säätöä aamulla kun on muutakin tekemistä
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #20 : 06.05.17 - klo: 10.39 »
Moi,

Tuosta linkin takaa näkee viime kauden tulokset, joilla saadaan ekaan kisaan annettua numerot.
Uudet kaverit saavat isomman numeron. Poisjääneiden numero täytetään seuraavalla numerolla.

Esimerkkinä: siirryn tällä kaudella FO:ssa ajamaan M8:ia, joten M8e numero yksi annetaan listalla seuraavana olevalle. Ja M8:issa ensimmäisen kisan numeroni on 43 tai sitä aiempi vapaa numero.

http://rc10.fi/index.php?topic=94855.msg801743#msg801743

Seuraavan kisan numerot järjestetään taas sen hetkisen sarjatuloksen mukaan.

Numerot on tilattu.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #21 : 06.05.17 - klo: 11.25 »
POLTTOMOOTTORIAUTOT -ajoformaatti (M8)

Alkuerät 3kpl 5min erillä, joissa aluksi 3min lämmittelyaika. Tulokset lasketaan 1/3 mukaisesti pistein. Alkuerissä ajetaan vain kelloa vastaan. Lähdetään kuten polttomoottoriautoilla aina ennenkin - 3min lämmittely, jossa vapaaehtoinen tankkaus 1min kohdalla - 5min ajoa lentävällä lähdöllä omaan tahtiin.

Ensimmäiselle Alkueräkierrokselle lähdetään Reseedin osoittamassa järjestyksessä. Max 12 nopeinta viimeiseen erään ja siten hitaammat aiempiin eriin aina 12 kilpailijaa kerrallaan. Seuraavat kaksi alkueräkierrosta lähdetään samoissa erissä kuin ensimmäinenkin alkueräkierros.

Semifinaalit (A,B,C,...) ajetaan 3+15min pituisina 12 kilpailijaa/semifinaali. (Tarvittaessa voidaan laittaa enemmän kuskeja.)
Kilpailijat järjestetään semifinaaleihin alkuerätulosten pisteiden mukaisesti ja tasapisteissä tuloksen perusteella (nopeampi tulos on useampi kierros ja vähemmän sekunteja) siten, että
ensimmäinen kaveri A-fin numero 1,
toinen kaveri B-fin. numero 1,
seuraava kaveri C-fin. numero 1 (jollei osallistujia ole yli 24, niin C-finaalia ei tarvita)
seuraava kaveri A-fin numero 2,
jne.

Finaalit (A,B,C,...) ajetaan 3+30min pituisina. Finaaleissa on 12 kilpailijaa/finaali. Ajajamääriä voidaan lisätä, jotta saadaan mielekkäät finaalit.
Kilpailijat järjestetään sijoituksen mukaisesti eri finaaleihin. Semifinaaleiden 4/12 tai 6/12 parhaiten
sijoittunutta laitetaan A-finaaliin. Seuraavat 4/12 tai 6/12 laitetaan B-finaaliin. Seuraavat 4/12
laitetaan C-finaaliin.


ja ajoaikana polttiksille siis:
2 kpl 7min eräharjoitusta
3 kpl 5min alkuerää (lasketaan 1/3 pistein)
1 kpl 15min semifinaali
1 kpl 30min finaali
« Viimeksi muokattu: 06.05.17 - klo: 11.42 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #22 : 06.05.17 - klo: 12.13 »
Lisäsin pari ohjetta viime vuoden infosta.
-nostajat
-muut ohjeet
-numeroista

Jos tulee jotain kysyttävää tai kommentoitavaa, niin laittakaa mulle mieluiten mailia.
Osoite löytyy tuolta ekasta viestistä.


t. Kai

« Viimeksi muokattu: 06.05.17 - klo: 12.16 kirjoittanut Jämsä »

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • ProRacerShop
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #23 : 06.05.17 - klo: 12.21 »
Moi,

Tuosta linkin takaa näkee viime kauden tulokset, joilla saadaan ekaan kisaan annettua numerot.
Uudet kaverit saavat isomman numeron. Poisjääneiden numero täytetään seuraavalla numerolla.

Esimerkkinä: siirryn tällä kaudella FO:ssa ajamaan M8:ia, joten M8e numero yksi annetaan listalla seuraavana olevalle. Ja M8:issa ensimmäisen kisan numeroni on 43 tai sitä aiempi vapaa numero.

http://rc10.fi/index.php?topic=94855.msg801743#msg801743

Seuraavan kisan numerot järjestetään taas sen hetkisen sarjatuloksen mukaan.

Numerot on tilattu.

t. Kai


Tämä numerosysteemi aiheuttaa kyllä kovasti töitä ajanoton valmisteleviin töihin. Olisi parempi jos, numerot ovat niinkuin SM-sarjassa tai sitten henkilökohtaiset, jolloin kilpailija ilmoittaa oman numeronsa ilmoittautumisen yhteydessä.

Toki tässä voisi nyt velvoittaa osallistujat ilmoittamaan sen hetkisen kilpailijanumeron ilmoittautumisen yhteydessä, mutta historiasta opittuna, voin todeta, että se olisi hauska nähdä. Varma on kuitenkin se, että aamulla on asian parissa hässäkkää...

Nyt kun esim: uudella kuskilla ei ole numeroa, mistä hän sen saa tai näkee mitkä on vapaana? Kisajärjestäjä katsoo parhaansa mukaan = ylimääräistä hommaa ja selvittämistä?
ProRacerShop.net | ProRacerOptions | LS-5 Suomenmestari 2015 | LS-5 SM Hopea 2016 |

Poissa Mr-Chat

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #24 : 06.05.17 - klo: 13.52 »
Miksi 45min finaaleista on luovuttu???
Tämä sarja oli ainoa jossa tusinakuskit pääsi koittamaan ison maailman  meininkiä.... Nyt kun hyvä formaatti on pilattu, niin joku syy olisi mukava kuulla...
TEKNO RC SCT410.3 #8 | Agama A8 EVO | Tamiya M05 #84
Team TEKNORC Finland http://teknorc.fi/

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #25 : 06.05.17 - klo: 14.29 »
Itseä ihmetyttää ainoastaan että miksi eräharjoitus on 7 minuuttia eikä yhtä pitkä kuin alkuerä eli 8min???

Eräharjoituksen tarkoitus on olla nimenomaan harjoitus myös alkuerää varten.

Leikkaamalla minuutin pois, korkeintaan sotketaan rutiinia ja voitetaan aikataulullisesti vain muutama minuutti.

Turhaa ja korkeintaan alottelevia kuskeja vielä enemmän sotkeva... "eli miten mä nyt sit ajankaan alkuerässä"

Huomattavasti helpompaa kaikille kun eräharjoitus menee täysin samalla idella alkuerän kanssa, eli 3+5 min... Porukka saa koneet lämpöseks, kuulutetaan minuutti... ja aika käy.


Selityksenä tähän saa varmaan taas "päivät on lyhyitä jne."
Mutta kun meillä ei ole niin montaa kuskia että saatais tolla 7 minuutin eräharjotuksella edes kymmenen minuutin hyötyä aikatauluun niin tuo on vain turhaa.

Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #26 : 06.05.17 - klo: 15.45 »
Moi,

Tuosta linkin takaa näkee viime kauden tulokset, joilla saadaan ekaan kisaan annettua numerot.
Uudet kaverit saavat isomman numeron. Poisjääneiden numero täytetään seuraavalla numerolla.

Esimerkkinä: siirryn tällä kaudella FO:ssa ajamaan M8:ia, joten M8e numero yksi annetaan listalla seuraavana olevalle. Ja M8:issa ensimmäisen kisan numeroni on 43 tai sitä aiempi vapaa numero.

http://rc10.fi/index.php?topic=94855.msg801743#msg801743

Seuraavan kisan numerot järjestetään taas sen hetkisen sarjatuloksen mukaan.

Numerot on tilattu.

t. Kai


Tämä numerosysteemi aiheuttaa kyllä kovasti töitä ajanoton valmisteleviin töihin. Olisi parempi jos, numerot ovat niinkuin SM-sarjassa tai sitten henkilökohtaiset, jolloin kilpailija ilmoittaa oman numeronsa ilmoittautumisen yhteydessä.

Toki tässä voisi nyt velvoittaa osallistujat ilmoittamaan sen hetkisen kilpailijanumeron ilmoittautumisen yhteydessä, mutta historiasta opittuna, voin todeta, että se olisi hauska nähdä. Varma on kuitenkin se, että aamulla on asian parissa hässäkkää...

Nyt kun esim: uudella kuskilla ei ole numeroa, mistä hän sen saa tai näkee mitkä on vapaana? Kisajärjestäjä katsoo parhaansa mukaan = ylimääräistä hommaa ja selvittämistä?


Tällä  hetkellä kukaan ei tiedä numeroaan koska en voi tietää tuleeko kaikki ajamaan ketkä oli mun edellä viime kaudella. Eli ilmoon en voi laittaa mitään numeroa vaan kaikki työ jää Turun kisan ilmoittautumiselle etsiä kaikille sopivat numerot.


D817

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #27 : 07.05.17 - klo: 00.07 »
Moi,

Kiitos kommenteista.

Tarttee vielä tarkistaa tuo 7minuuttia eräharjoituksessa. Muistaakseni viime kesänä oli jonkinmoinen lämmittely ensin ja sitten 7minuuttia harjoitusta kellon kanssa.

Numerot selviävät tarkemmin ilmoittautumisajan loppuessa.


t. Kai

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #28 : 19.05.17 - klo: 22.26 »
Moi,

Kilpailunumerot on jaettu. Samalla saatiin Kymppi-Katto sarjan sponsoriksi.

Saatte numerot aamulla kilpailupaikalla. Jos haluatte tarkastella niitä etukäteen, niin Turun FO topikista löytyy.
http://rc10.fi/index.php?topic=100709.msg812281#msg812281

Kiitokset Kymppi-Katolle!


t. Kai
« Viimeksi muokattu: 19.05.17 - klo: 22.32 kirjoittanut Jämsä »

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2017 M8/M8e harjoituskilpailusarja
« Vastaus #29 : 18.07.17 - klo: 23.06 »
Moi,

Laskin sarjapisteet.
Jos on kysyttävää, niin laittakaa minulle sähköpostia. (kai.jamsa at luukku.com).

Finnish Open sarjatulokset Turun ja Nokian kilpailujen jälkeen.

M8
Sija   Nimi   Pisteet
1   Honkanen Markku   157
2   Koski Ari   151
3   Jämsä Kai   129
4   Langenoja Ilari   126
5   Valtonen Heikki   105
6   Salonen Tomi   100
7   Lehtojärvi Jethro   98
8   Hietaoja Jaakko   98
9   Haahti Kasper   94
10   Viander Jere   93
11   Heinonen Ari   90
12   Poutiainen August   90
13   Hyvärinen Joonas   82
14   Lindgren Tuomas   82
15   Piipponen Tero   82
16   Liljeqvist Tony   76
17   Halme Jarmo   72
18   Iivonen Pekko   72
19   Maula Mikko   66
20   Thusberg Tom   66
21   Vacklin Tommi   63
22   Mört Max   54
23   Paasonen Marko   52
24   Alho Tommi   52
25   Heinonen Aapo   44
26   Träskelin Miro   42
27   Lempiäinen Joona   42
28   Savolainen Aki   40
29   Hartlin Tommi   40
30   Träskelin Benjam   38
31   Niemistö Ossi   34



M8e
1   Virtanen Ilkka   172
2   Koski Ari   159
3   Suokas Sami   154
4   Myllyntaus Martti   148
5   Lehtojärvi Jethro   139
6   Nuotio Juuso   129
7   Josefsson Niki   126
8   Tammi Marko   123
9   Manninen Jarno /Vanninen?   117
10   Vilkman Aleksi   108
11   Saarelainen Samuli   102
12   Lamminsivu Ilari   90
13   Saarelainen Teemu   80
14   Maula Mikko   76
15   Salonen Teemu   74
16   Kekkonen Joonas   74
17   Mäkelä Mikko   72
18   Lindgren Jon   72
19   Teittinen Ilkka   66
20   Tammi Juuso   60
21   Saarinen Konsta   57
22   Salonen Mikko   54
23   Suontausta Heikki   52
24   Hietaoja Jaakko   48
25   Häkämies Jukka   48
26   Salminen Jori   46
27   Ruuskanen Jukka   46
28   Toivonen Jari   44
29   Lotila Jon   40
30   Lehtiö Mika   38
31   Halonen Keijo   30
32   Träskelin Daniel   26
33   Josefsson Max   24