Hieno kisa oli, kiitos!
Oli todella mukavaa päästä taas näihin karkeloihin, viimeksi SC-sarjaa tuli ajettua pari talvea sitten... Tuntui, että meininki on muuttunut entistäkin leppoisammaksi ja hauskemmaksi. Mikäs siinä oli kurvaillessa.
Järjestelyt toimivat hienosti. Rata oli hieno ajaa, profiili ja hypyt toimivat oivallisesti. Erityisen kiitoksen saa Peten mahtava selostus! Tilanteesta pysyi koko ajan kärryillä, ja sopivat hehkutukset ja tunnelmannostot pitivät fiiliksen kunnossa. Myös krossiluokan A-finaalin hauska käänteinen lähtöjärjestys oli viihdyttävää, paitsi katsojille, varmasti myös kuskeille.
Muutamia juttuja omasta kisasta:
Kolmen kierroksen aika-ajo ei sopinut ahtaalla radalla meikäläiselle. "Hitaassa" ryhmässä joutui ohittelemaan ja väistämään muita niin, että puhtaita kolmen kierroksen tuloksia ei saanut kuin yhden tai kaksi per seitsemän minuuttia. Hetken taisin toki olla kiinni A-finaalipaikassa, mutta Monosen #95 haamuläppi (koko päivän ylivoimaisesti paras kierrosaika) tiputti meikäläisen viime minuuteilla B:n paalulle.
Finaalit menivät kaksijakoisesti. Eka finaali ihan penkin alle, liika yritys kostautui virheinä ja kaadoin kulmahyppyriin varmaan puolen tusinaa kertaa. F2 alussa tiputin itseni neljänneksi, mutta sain itseni kasattua ja muiden tehtyä virheitä pääsin ykköspaikalle ja ilman isompaa puristusta voittajana maaliin.
Kolmosessa muut törmäilivät heti alkuun ja itselle flag-to-flag -voitto. Neljännessä halusin varmistaa voiton heti alussa, eli kaadoin heti kolmannella - ja neljännellä - kierroksella. Teittinen kaahasi pikkuvikaisella Losilla meikäläisen kaatumatautiselta Assolta karkuun, ja finaalivoitot olivat 2-2.
Viimeiseen finaaliin koitin keskittyä tarkemmin, ja se onnistui. Parin ensimmäisen kierroksen jälkeen kaulaa kakkospaikkaan oli jo niin paljon, että loppuajan saattoi kurvailla isommin puristamatta, ja voittajana maaliin. Aikaa oli vaikka maata muutama sekunti katollaan korokkeen edessä...
Jälkeenpäin vähän harmitti, ettei finaaleissa ollut tiukempaa kilvanajoa. Kaikki lähdöt ratkesivat enemmän tai vähemmän virheisiin, eikä niinkään nopeuteen. No, näin tällä kertaa ja seuraavissa kisoissa vielä kovempaa yritystä!
Ai niin, harjoituskierroksen tukivarsirikkoa lukuunottamatta Asso toimi törkeän hienosti! Ainoat muutokset tein ajokorkeuteen, muuten mentiin akkuja lataillen ja ruuvien kiristystä tarkistellen. Rengasrulettiinkaan ei tarvinnut osallistua, kun mukana oli tasan yksi setti kisarenkaita...
Kiitos kaikille, ja anteeksi siitä kun kommentoin johonkin vahinkotörmäykseen ääneen korokkeella.
-Marko Tetri SC2-10 #27