Kirjoittaja Aihe: Team Associated B64  (Luettu 35370 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Associated B64
« Vastaus #30 : 11.12.18 - klo: 22.13 »
Kiitos nopeasta vastauksesta.

Seutup sheetillä neuvotaan:
Camber 1
Toe 2 out

Tukivarsissa on vanttiruuvit ja ko. välit mitä kirjoitin, mainittu auton kasausohjeessa.

Nämä setup sheetin 1 ja 2 out ei sano minulle mitään. Se silmämääräisesti säätäminen kuulostaa kaikkein ymmärrettävimmältä. Ohjeessa kun neuvotaan sadasosamillin tarkkuudella ja sitten säädetään silmämääräisesti niin tuntuu vähän erikoiselta.

Jos nyt alkuun laitan mutulla säädöt ja selvitän mitä nämä parametrit ovat niin koitan saada tarkemmin säädettyä.

Toinen oli diffien shimmaukset, mutta siihen löysin tästä ketjusta ohjeen. Kiitos siitä👍




Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B64
« Vastaus #31 : 11.12.18 - klo: 23.14 »
Säädät niinkun setuppilapulla on niin saat hyvän lähtökohdan.
Vanttiruuvien mittailemisessa tärkeintä on että molemmin puolin autoa on saman mittaiset.
Ei niitä muuten mittailla sen enempiä.

Ohjekirjassa lukee mitat jotta rakentaessa saisi auton kulmat suurinpiirtein oikein.
Jos edessä on raju camppeeri noilla mitoilla niin oliskohan linkin kiinnitys väärässä reiässä?

Tosin enpä ole kyseisiä autoja kasaillessa koskaan linkkejä mittaillut sen ihmeemmin vaan olen laittanut linkit autoon kiinni ja säätänyt silmämääräisesti eteen pienen camppeerin, kohtalaisen reiluhkosti haritusta ja taakse vähän ronskimpi camppeeri kuin eteen. Linkit molemmin puolin saman mittasiks ja sit radalle ajamaan ja säätöjä hakemaan.

Jos tulet hakkilaan ajamaan niin HF:n tiskin kautta piipahdus ja voin tehdä pikatarkistuksen näyttääkö auto olevan alueella vai pitäiskö heti tehdä jotain.

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B64
« Vastaus #32 : 12.12.18 - klo: 06.41 »
Mitä itse olen näitä autoja (merkistä riippumatta) rakentanut niin vaikka linkki olisi oikeassa kohtaa kiinni ja manuaalin mukaisessa mitassa niin pyöränkulmat voivat asettua mihin sattuu. Yhtään autoa en muista että manuaalin mitoilla olisi ollut camberit ja auraukset tuossa 1-2 asteen haarukassa, aina useammin 5-6 asteen nurkilla, ellei enemmän.

Nykyään teen vantit vaan siten että poraan kertaalleen pallokupin pohjaan ja otan n. puoleen väliin takaisin ja pyöränkulmat säädetään sitten kun auto on valmis.
AE/Destiny/TLR

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Associated B64
« Vastaus #33 : 12.12.18 - klo: 08.12 »
Kiitti taas hyvistä vinkeistä🙂 Olen ensin rakentanut auton virallisen ohjeen mukaan ja tämän jälkeen säätänyt Hoken viittaaman setup sheetin mukaan. Tukivarsien (linkkien?)kiinnityksiä olen tarkastanut useita kertoja, enkä ole huomannut niissä setup sheetistä poikkeavuuksia.

Laitan ne etukulmat nyt siis silmämääräisesti:
Camber: 1 eli renkaan yläreunat lähemmäksi kuin alareuna ja kulma 1-aste.
Toe(auraus): 2 out eli haritusta 2-astetta, missä eturenkaiden etureuna on ulompana, kuin takareuna.

Takakulmat vastaavasti
Camber: 3 eli reilusti enemmän kuin edessä kuten Hoke sanoit.

Löysin netistä vielä yhden vinkin tukivarsien mittoihin tehtaan kasausohjeen korjaukseen. Liitteenä kuva. Huomattavasti eri mitat ohjeeseen nähden.

Tulen vielä Hakkilaan HF:n tiskin kautta niin voidaan katsoa onko suunnilleen kasattu kuten pitää. Kiitos avuista!


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 12.12.18 - klo: 08.42 kirjoittanut TMH_77 »

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B64
« Vastaus #34 : 23.03.19 - klo: 13.53 »
Moi,

Koitin etsiä RC10B64 setup sheettejä liukkaalle betonille, mutten ihan helpolla löydä. Olisko joku ystävällinen ja linkkaa tai lähettäis ko. Säädöt? Esim. Winter Jumps Vaasan radalle tai vastaavaan rataan? Hupicon kisat on liukkaalla betonilla, millä ei ole ikinä tullut vielä ajettua.

Topi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Team Associated B64
« Vastaus #36 : 26.03.19 - klo: 17.54 »
Kiitos Hoke. Oliko etuvakaajaa lainkaan vai puuttuuko vain sheetiltä?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B64
« Vastaus #37 : 31.03.19 - klo: 02.19 »
Kaikki niinkuin lapussa merkitty.
Eli ei etuvakaajaa.