EA Import

Kirjoittaja Aihe: TeknoRC EB410  (Luettu 3620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
TeknoRC EB410
« : 02.12.16 - klo: 18.07 »
Teknolta tulossa 4wd 1/10 krossari. Toistaiseksi ei enempää tietoa ole mutta eiköhän sitä vähitellen tipu ennen ensivuoden puolenvälin virallista julkaisua. Päivitellään tänne tietoa sitä mukaa kun sitä julkaistaan
Itelle menee ainakin ostoslistalle niin tulee totakin luokkaa kokeiltua  :cool:

! No longer available
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #1 : 04.02.17 - klo: 20.24 »
Taidan mäkin joutua ko. luokkaa tossa vaiheessa kokeilemaan...
TeknoRC Team Driver

Poissa Mr-Chat

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #2 : 04.02.17 - klo: 20.26 »
Saataispa edes pikkunen teaseri pikkuhiljaa...
TEKNO RC SCT410.3 #8 | Agama A8 EVO | Tamiya M05 #84
Team TEKNORC Finland http://teknorc.fi/

Poissa micsa.fi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #3 : 06.08.17 - klo: 23.47 »
Teknon nelkun julkaisu lähestyy, elo-syyskuussa pitäis olla julkaistu. Videoasta päätellen suht kapeella pohjalla isoveljien tapaan.

https://www.facebook.com/teknorc/videos/10154228003119649/
Shepherd | Xray | Gizmo | Durango | Savöx | Sanwa

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #4 : 26.08.17 - klo: 00.24 »
Ensimmäiset speksit EB410:sta julkaistu. Aika vankkaa tekoa näyttää olevan.

http://www.blog.teknorc.com/2017/08/25/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-1/
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #5 : 01.09.17 - klo: 16.18 »
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #6 : 08.09.17 - klo: 15.26 »
Blogin kolmas ja viimeinen osa:
http://www.blog.teknorc.com/2017/09/08/tekno-rc-eb410-behind-the-design-part-three/

Samalla tuli kitti ennakkotilattavaksi myös suoraan Teknolta
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #7 : 08.09.17 - klo: 23.28 »
Nyt kun kaikki osat blogista on julkaistu, niin näytetään vihdoinkin uuden auton layout. Asettelu on hyvin mielenkiintoinen ja poikkeaa hienosti niistä autoista, joista olen nyt itse kuvia katsonut luokan ollessa itselleni uusi.
TeknoRC Team Driver

Poissa iippo777

  • Aluevalvoja
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #8 : 08.09.17 - klo: 23.43 »
Toi leiska on niin hieno. Pakko ostaa kun tulee paremmin saataville. Tosta sais upeen etuvetoisen ja kaikki on niin eritavalla ja esim. Sähköt menee aika hienosti. Varmasti erilainen ja todennäköisesti myös nopea.

Poissa mustikka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TeknoRC EB410
« Vastaus #9 : 09.09.17 - klo: 08.35 »
Pitänee itsekkin harkita ostamista, kun ensimmäiset ovat saaneet nuo käsiinsä ja laitellu plussia ja miinuksia.
Aika hyvän näköinen layout. Muistuttaa aika paljon 1/8 autoa kestävyyden puolesta.
Tekno EB48.3, Xray XB4, XB8E, XB9, DJI Phantom 3 Standard, Traxxas Revo 3.3
Myynnissä: 1/8 durango: http://rc10.fi/index.php?topic=102189.0#new

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #10 : 20.09.17 - klo: 07.52 »
The RC Network on tehnyt unboxin videon EB410:sta, kattaa katsoa

https://www.youtube.com/watch?v=5XeQY4Ey8Ak
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #11 : 10.10.17 - klo: 08.32 »
EB410 saapui mulle eilen ja kasaaminenkin tuli aloitettua.
Osien laatu on totuttua hyvää Teknon laatua, ainoa mitä on pitänyt työstää on tukivarsien sisempien hingepinnien reijät reamerilla jotta ne sai täysin vapaasti liikkumaan mutta muuten sai vaan ruuvailla autoa kasaan. Pari päivää vielä kasausta niin sitten pääsekin TUA Areenalle testaamaan

Tuolta löytyy muutama kuva
https://1drv.ms/f/s!ApFF4ELCNStmleh8bbDPcqTUyN0Aow
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #12 : 10.10.17 - klo: 17.04 »
Kiinnostaa tietää miten auto toimii liukkaalla radalla, koska se on kuitenkin suunniteltu etupäässä kovapitoisille
radoille. 
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa mustikka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #13 : 10.10.17 - klo: 21.09 »
Sitten kun joku saa autolla ajettua testiä niin voisi kokemuksia laittaa tänne. Kaikkein eniten kiinnostaa ajettavuus ja kestävyys, kun itsellä olisi auton osto edessä.

PS. Jos jollain hakkilassa ajelevalla on auto niin olisi mielenkiintoista tutustua siihen ajojen lomassa.
« Viimeksi muokattu: 10.10.17 - klo: 21.13 kirjoittanut mustikka »
Tekno EB48.3, Xray XB4, XB8E, XB9, DJI Phantom 3 Standard, Traxxas Revo 3.3
Myynnissä: 1/8 durango: http://rc10.fi/index.php?topic=102189.0#new

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #14 : 11.10.17 - klo: 23.12 »
Tänään tuli ajettua ekat testit EB410:lla Turun radalla. Itelle tää on eka kymppi krossari eikä niillä oo aikasemmin tullu muutenkaan ajettua joten vertailupohjaa ei ole. Auto oli tosi helppo ajaa, hyppää hyvin ja ländää tosi nätisti. Pidosta on vaikea sanoa vielä mitään ku rata oli jonkun verran pölyinen ja renkaatkin ihan uudet mutta kyllä sillä radalla pysys. Oma paras läppi kuuden akun jälkeen oli vajaa pari sekkaa nykuisen profiiln parhaasta ja näille käsille se on varsin hyvä varsinkin kun auto tehdassetupissa ja koko luokka on itelle ihan uusi

Muutama aikas komee törmäys tuli tehtyä mutta mitään ei mennyt rikki, mut ei toi vielä pidemmän päälle kestävyydestä kerro, se selvii sitten ajan kanssa kun tulee enemmän ajettua. Mut ei se heikko ole, sen huomaa jo kasatessa

Jos kiinnosta niin kannataa seurata Tekno Finland face ryhmää, siellä on jo jotain juttua tosta ja laittelen lisää kun kerkeen.
https://www.facebook.com/teknorcfin/
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #15 : 12.10.17 - klo: 06.46 »
Voisko sitä juttua laittaa lisää myös tänne, koska kaikki ei ole facebookissa. :wink:
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #16 : 12.10.17 - klo: 08.45 »
Voisko sitä juttua laittaa lisää myös tänne, koska kaikki ei ole facebookissa. :wink:
Toi on ihan julkinen sivusto, näkee ilman face tunnustakin
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #17 : 19.10.17 - klo: 09.58 »
Muutama kierros EB410:lla Turun radalta

https://www.youtube.com/watch?v=_3V5_vKKS20
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Paikalla iceracer

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #18 : 19.10.17 - klo: 10.08 »
Liukasta näkkyy olovan.
MP9tki3-awesomaatti-B6D-B64D-VD12

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #19 : 26.10.17 - klo: 14.58 »
Nyt olen ajanut autolla sen verran Hakkilan radalla, että voin kertoa kokemuksia autosta:

Ensimmäisen kerran autoa ajaessa mua lähinnä ihmetytti se, kuinka helppoa tuollaista laitetta on viedä radalla. Itselläni ei ole siis kokemusta aiemmin vastaavista autoista ja oletin ajamisen olevan paljon vaikeampaa.

Auton painojakauma on 52/48, eli se ei ole niin etupainoinen kuin mitä kuvista voisi päätellä. Itseäni eniten mietitytti, miten tuo toimii liukkaalla alustalla. Meidän radallamme laite liikkuu todella hienosti ja nopeasti. Vetopitoa on esimerkiksi pääsuoralle lähtiessä todella paljon ja voin antaa autolle runsaasti kaasua perän karkaamatta -300 K öljyillä olevalla keskidiffillä. On myös mielenkiintoista havaita auton olevan samaan aikaan helppo ajaa sekä ketterä -ei välttämättä se yleisin yhdistelmä tässä lajissa.

Toistaiseksi kestävyydestä voin sanoa myös sen verran, että oman säätövirheen lisäksi en ole saanut tuosta mitään rikki viiden ajokerran aikana. En vie tätäkään kovin kevyellä kaasulla, joten olen tyytyväinen auton kestävyyteen -taattua Teknoa.

Ps. Jos haluatte kokeilla autoa radallamme, niin olkaa yheydessä  :afro:

TeknoRC Team Driver

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #20 : 26.10.17 - klo: 15.41 »
On myös mielenkiintoista havaita auton olevan samaan aikaan helppo ajaa sekä ketterä -ei välttämättä se yleisin yhdistelmä tässä lajissa.

Kilpa käyttöön tarkoitetuissa 1:10 buggyissä toi on aika yleistä. :wink: SC rotiskot on vaikeimpia rc autoja ajaa.
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #21 : 29.10.17 - klo: 12.28 »
Kitti kasattu ja autolla ajettu muutamana päivänä, jaan tässä nyt hitaan kuskin huomiot.
Käännönrajoitinruuvit voi nakata aika kauas autosta. Samalla kun sen tekee, voi tarkistaa osuuko käytössä oleva sermoarmi keskitukeen, jommasta kummasta saattaa joutua vähän sipasemaan pois.
Hakkilan betonilla haluaa laittaa takaiskarit tukivarren päässä sisäreikään. Ackermanissa tuntuu 2 prikkaa kohtuullisen hyvältä. Muuten auto on siinä kuosissa kun se paketista on tullut.
Oikeissa käsissä näillä tuo meni jo melkoisen kovaa, ja oma bestläppi parani vanhasta autosta jo kokonaisen sekunnin.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #22 : 09.11.17 - klo: 08.49 »
Terve,

Autoa on edelleen säädetty hyvin maltillisesti koska se nyt vaan toimii pirun hyvin jo liki paketissa olevalla setupilla  :afro:

Itselläni on nyt 7-300-7 diffit ja iskareissa Losin 40 WT öljyt. Autoa on helppo ja tarkka viedä -tarvittaessa sen ollessa samalla agressiivinen kun antaa mailaa.

Yhden asian osalta auto on todella tarkka: Spurrin ja pinionin välys on kriittinen.

Etenkin jos ei ole kokemusta 48P välyksen säädöstä, niin ottakaa muutama spurri varalle. Säätöä harjoitellessa se voi suhahtaa sileäksi helposti.

Huom:
Hyvä pinion on myös varmasti hyvä sijoitus. Sen pitää olla koko spurrin levyinen, kuten vaikka X-rayn ja Asson pinion on.
TeknoRC Team Driver

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #23 : 14.11.17 - klo: 10.17 »
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä

Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi

https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/
« Viimeksi muokattu: 14.11.17 - klo: 10.21 kirjoittanut bcan »
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #24 : 14.11.17 - klo: 10.23 »
Vielä kun niitä tulisi jollekkin kotimaiselle toimijalle hyllyyn.
Samoin kuin hiilarinen keskituki...
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #25 : 14.11.17 - klo: 10.32 »
Vielä kun niitä tulisi jollekkin kotimaiselle toimijalle hyllyyn.
Samoin kuin hiilarinen keskituki...
RCCentteriin on ainakin tulossa satsi varaosia, korkkeja ei varmaan tuossa vielä tule enkä muutenkaan tarkkaan tiedä millaista valikoimaa sinne on tulossa seuraavassa kuormassa, kannataa kysästä sieltä.
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #26 : 14.11.17 - klo: 11.53 »
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä

Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi

https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/

Mikä siinä korkissa mätti?

Dex8, DESC410R,  DEX210, DESC210R, E-maxx , Axial SCX10

Poissa bcan

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #27 : 14.11.17 - klo: 11.58 »
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä

Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi

https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/

Mikä siinä korkissa mätti?
Oli välillä vaikea saada jengoille kiertymään, joskus meni heittämällä ja joskus pitää tehdä useampi yritys.
Varsinkin uusilla korkeilla piti olla tarkkana. Korkin kierteiden huolellisella putsauksella saa homman myös vähän helpotettua.
| TeknoRC.fi | TeknoRC NB48.3 | Tamiya M-07 | TeknoRC EB410 |

Poissa pohjankukko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #28 : 14.11.17 - klo: 13.03 »
Mun autossa ne oli vielä ihan ovaalit, noin 0,8mm verran. Se ja muutenkin hankala istuvuus aiheutti pari tuntia askartelua. Sitten kun ne oli saanut painittua päälle, annoin lämpöä oikein kunnolla, että ne oikeni. Oikeastaan ainut huono osa koko kitissä, ja on suorastaan ihme että Tekno ei hyvitä ko. osia.
FullSpeedRC
Tekno EB410

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TeknoRC EB410
« Vastaus #29 : 14.11.17 - klo: 14.43 »
Tekno julkaisi eilen EB410:lle alumiiniset iskarin korkit.
Kieltämättä muovisten kanssa meinasi muutaman kerran mennä hermot. Muovisilla kuitenkin pärjää kun on vaan huolellinen niitä paikalleen kiertäessä

Samalla tuli blankot iskarin männät tilattavaksi

https://blog.teknorc.com/2017/11/13/tekno-rc-eb410-aluminum-shock-caps-and-blank-pistons-now-available/

Mikä siinä korkissa mätti?
Oli välillä vaikea saada jengoille kiertymään, joskus meni heittämällä ja joskus pitää tehdä useampi yritys.
Varsinkin uusilla korkeilla piti olla tarkkana. Korkin kierteiden huolellisella putsauksella saa homman myös vähän helpotettua.

Pikkudurassa piti vetää hobbyveitsellä siivu kulmasta pois o-renkaan asettumisen takia. Enpä tiedä olisiko sama auttanut tuohon.
Dex8, DESC410R,  DEX210, DESC210R, E-maxx , Axial SCX10