Kirjoittaja Aihe: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016  (Luettu 2755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« : 04.12.16 - klo: 23.50 »

Do diin , SC Winter Cupin 2. osakilpailu on saatu päätökseen.
Tulokset löytyy täältä.
Mukava päivä kaikinpuolin, kiitokset kilpailijoille sekä henkilökunnalle!

Muutama kuva päivältä löytyy täältä.

Niemis

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #1 : 05.12.16 - klo: 15.30 »
Sarjataulukot kahden kilpailun jälkeen: http://finrc.com/tulospalvelu/scwintercup/2016-2017

Poissa SampoM

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #2 : 05.12.16 - klo: 15.47 »
Moi!
Mulla jäi eilen kisojen jälkeen rengaskori varikon penkin alle. Korissa on durangon renkaita ja vanteita.
Voisiko joku pistää korin talteen tai postittaa Kotkaan(YV:nä tavoittaa)
~Sampo Mykkänen

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #3 : 05.12.16 - klo: 20.50 »
Kiitos vaan järjestelyporukalle, mahtavat kisat oli!

Makea oli kurvailla tuupilla, pito oli just hyvä tolla yhdistelmällä. Tässä jo alkaa mietityttää jonkun modernin tuuppikilpurin hankkiminen! Kiitos Ollille jäätävän kovan släshin rakentamisesta, olo oli kuin tehdaskuskilla kun tuli varikolle pelkkä radio mukana..!

Onnittelut voittajille, Miro ja Mara hoiti voitot todella kylmähermoisesti vaikka molempien takana oli vauhdikkaita kuskeja useita!

Kevyenä kehitysehdotuksena niihin mahdollisiin oikomispaikkoihin vaikka radanmerkkausletkua syherölle tms ettei sieltä ajeta niin kevyesti läpi. Tiedän kyllä ettei semmosta rataa olekkaan etten esim mä pystyis oikasee, mut aina kannattaa yrittää! :-)
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #4 : 05.12.16 - klo: 21.35 »
Kiitokset talkooväelle panoksesta jälleen kerran.

Perinteiseen tapaan heti aamusta piti auton säätöjä muutella vähän joka suuntaan jotta auton liike radalla näyttäisi edes etäisesti olevan yhteydessä ohjaajaan. Museodura asettui kuitenkin nopeasti sellaiseksi, että ajaminen oli mukavaa ja kun vielä siihen toiseksi nopeimpaan finaaliryhmään osui sopiva nippu saman tasoisia kuskeja niin päivä oli osaltani oikeinkin jees.

Hienoa oli myös, että järjestävän seuran aktiivit lähtivät rohkeasti ulkoiluttamaan kerhon junnutuuppeja hyvin vähäisellä treenimäärällä ja lyhyellä valmistautumisajalla. 

Tommin esittämät takavetoajatukset ovat kieltämättä itsellänikin taas mielessä. Ostetaan sitten samat :)

T: Olli P. #24, eiku #25
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #5 : 05.12.16 - klo: 22.00 »
Kiitokset mukavasta kisaviikonlopusta sekä järjestäjille että kilpakumppaneille. Saavuttiin Keski-Suomesta jo perjantaina pelipaikalle treenaamaan ja kotona oltiin jo ennen puolta yötä sunnuntaina vaikka ajokeli koitti vähän laitella kampoihin kotimatkalla. Pitkä viikonloppu oli näin poikkeustapauksena oikein mukava irtiotto arjesta ja ajamisen lisäksi tuli muutenkin nautiskeltua Helsingistä kavereiden kanssa.  :azn:

Oma auto oli rakennettu valmiiksi arvausten pohjalta matalaksi ja esim ulosjoustot oli rajoitettu reilusti. Missään vaiheessa viikonloppua ei ollut vaikeuksia kaatumisen tai haukkomisten muodossa vaan auto oli lähinnä passiivinen. Perjantaina tuli treeneissä läpsyteltyä matalalla ja kovalla autolla balanssivaikeuksista kärsien kunnes säätövinkkien avulla saatiin pyörät siihen asentoon että auto alkoi jotenkin pysymään halutussa suunnassa vaikka keskihypyissä oli edelleen vaikeaa. Perjantaista jäi ihan hyvä maku ja iltaa lähdettiin viettämään hyvällä fiiliksellä.

Lauantaina illan lyhyissä treeneissä Miron oivalluksesta ja keskihyppyjen vaikeuden rohkaisemana nostettiin autot kesäkorkeuteen, poistettiin ulosjouston rajoittimet kokonaan ja laitettiin kevyempää jousta ja öljyä iskariin. Näillä muutoksilla auton balanssiongelmat poistui kokonaan ja samalla rata muuttui todella helpoksi. Edelleenkään autoa ei saanut kaatumaan muuten kuin ajovirheen seurauksena. Best läppi oli ok tasolla heti ensimmäisestä perjantain akusta lähtien. Nyt oli auto valmis kisaa varten.

Itse kilpailupäivästä tuli omalla kohdalla turhauttavan tylsä kun vauhti ei riittänyt kärjen haastamiseen vaikka kuinka koitin ajoa ja autoa päivän mittaa hieroa paremmaksi ja taas takaa ei löytynyt haastajia kun suuri joukko vakio kilpakumppaneista oli jättäytynyt kisoista pois. Tässä kohtaa nousi esille outo ilmiö maton ja renkaan yhdistelmästä oman kaluston osalta. Mulla oli käytännössä sama vauhti jo perjantain ensitreeneistä aina sunnuntain finaaleihin asti vaikka kokeilin jatkuvasti kaivaa lusää vauhtia radikaaleillakin muutoksilla. Auto ei käytännössä reagoinut muutoksiin juuri mitenkään vaan aina pystyi ajamaan samaa vauhtia. Ainoastaan ajamisen helppous muuttui korkeutta nostaessa. En ymmärrä tätä edelleenkään..  :tongue:

Kisapäivä sujui mallikkaasti ilman ongelmia ja järjestelyt oli mallikkaat. Kiitokset kanttiinille maittavasta lounaasta
Ja muista päivän tarpeista. Onnea voittajille ja menestyneille. Bunkkerin olosuhteet ei parhaat mahdolliset ole, mutta toivottavasti saatte hallihankkeen liikkeelle ja sitäkautta suunnan kohti huikeita puitteita. Kiitos!

Loppuun vielä hiukan bunkkerin kisoihin suoraan liittymätöntä asiaa kilpakumppaneille. Kirjoitan tähän siksi että uskon että se tavoittaa porukan parhaiten. Pidetään tulostopikki siistinä ja jatketaan mahdollista kehityskeskustelua vaikka muualla.

Meillä on nyt eväät ajaa kisoja kaikilla alustoilla luokan hengen mukaisesti rengassäännön avulla, se on nyt todettu. Nyt olisi tärkeää että ne kuljettajat jotka haluaa jatkossa ajella näitä mukavia koitoksia, osallistuvat hiukan sitoutuneemmin myös muihin kuin niihin lempi / lähikisoihin. Paras tapa viedä luokkaa eteenpäin on osallistua itse. Osallistumalla me saadaan viihdyttäviä ja näyttäviä kisoja niin kilpailijoille kuin yleisöllekkin. Jos kuskeja on mukana aina se puolitoista finaalia, tasoerot karkaavat suuriksi jo saman finaalin sisällä. Pienellä osallistujajoukolla voi käydä niin että kärjessä päivä on tylsä ja taas se ensimmäistä kisaansa ajava ei välttämättä nauti siellä A-finaalissa tullessaan ohitetuksi neljällä kierroksella. Nämä seikat johtaa taas sarjan lisää kuihtumiseen.

Seuraavaksi meillä on hyvä haaste saada itsemme liikkeelle ja osallistua koko arsenaalilla uudetkin kuskit mukana raahaten joensuun kisoihin tammikuussa. Siellä odottelee varmasti huikea baana Strömmin ja muiden puuhamiesten toimesta. Joensuussa ei kotikenttäedusta kärsi kukaan, nähdään siellä!

-Jussi Rinne-

 





Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #6 : 06.12.16 - klo: 11.17 »
Kiitokset kisoista! Järjestelyt pelasi todella hyvin ja lämpimästä ruuasta isosti plussaa!

Tultiin tosiaan Jussin kanssa jo perjantaina treenaamaan hieman pelonsekaisin fiiliksin, ei oikein tiennyt mitä odottaa EOS + traxas yhdistelmältä käytyjen keskustelujen pohjalta tuntui olevan todella paljon näkemys eroja pidon suhteen. Edellisen vuoden kammottava minipin sekoilukin jyskytti vielä takaraivossa, jonka takia auto oli ruuvattu tosiaan liian lättänäksi. Perjantaina lähinnä läpsyteltiin ja manattiin huonoa hyppäämistä ja muutenkin kankeaa autoa.  Pe illan kamperin säätö reissulta löytyi sitten valoa pimeyteen ja la ruuvattiin autot ylös ja joustot maksimiin. Johan alkoi auto hyppään ja kääntyyn mutkiin nätisti ilman pakottamista.

Su kisa päivänä tulikin ajettua melkein samaa vauhtia koko päivä treenistä viimeiseen finaaliin. Auto oli erinomainen ajaa, joten tasaista tulosta oli aika helppo ajaa. Alkuerissä meinasi olla hieman vaikeaa saada omaa ajorauhaa johtuen nopeasta radasta, alle 20sek kierroksella tulee hyvin äkkiä porukkaa perä edellä vastaan. Sain kuitenkin omaa ajopaikkaa hakemalla vielä puristeltua Ruotsalaisen hyökkäyksen jälkeen muutaman kympin eroa ja päivän TQ.

Finaaleissa lähdettiin ensimmäiseen melkoisen jännityksen kanssa, Lauri oli nostanut vauhdin samaan kuin itsellä ja jopa kovemmaksi ja tiesin Laurin olevan todella kova kuski, joten vaihtoehtona oli koittaa repiä se 2-3sek eroa ja pitää hyvä flow ajossa. Tämä onnistuikin ensimmäisiin kierroksella ohitettaviin saakka, jolloin Lauri pääsi ekaa kertaa iskuetäisyydelle, kuitenkaan lähtemättä väkisin työntämään ohitse. Lopulta kestin prässissä sen muutaman kierroksen ja seuraavien kierroksella ohitettavien tullessa vastaan Lauri kärsi vähän ja sain muutaman sekan eron jonka turvin voitto ekasta finaalista.

2 ja 3 finaali menikin aivan puolustus taisteluksi, Lauri pääsi heti kantaan kiinni ja jouduin ajamaan todella tarkkaan sisämutkaa, ettei jää yhtään tilaa ohitukselle. Molemmat erät ajettiin alusta maaliin asia aivan peräkanaa, joka tällä kokemuksella on todella kuumottavaa hommaa. Onneksi auto oli niin hyvä ajaa että pystyi pitämään kohtuu vauhdissa vaikka ajoi vähän vääriä linjoja pitkin puolustaessa sijoitusta.  Voitot 2-3 finaalista sinetöi kisan voiton.

4 finaali menikin melkein lähdöstä jo poskelleen kovimman latauksen hävittyä kisan voiton varmistuttua. Auto sisämollasta katolleen Lauri kärkeen ja sen jälkeen koitin minkä pystyy, mutta kiinni ei saanut

5 finaaliin lähdin kokeilemaan ajaa "täysiä" ja sain pidettyä kohtuun kyydin koko finaalin ja Lauri pääsi vasta ihan lopussa iskuetäisyydelle, jonka jälkeen tapahtuikin jotain legendaarista, oltiin nipussa oikean reunan tuplan lähdössä ja ilmeisesti sen jälkeen Lauri jäi kierroksella ohitettujen kanssa aika pahaan kasaan 

kaikkiaan kisasta ja varsinkin EOS + Traxas renkaasta jäi todella hyvä maku. Matto alustana oikealla renkaalla on vain aivan parasta. Olosuhteet pysyivät koko kisan hyvänä ja tasaisena kaikille, taidettiin ainakin yhdet iskariöljytkin saada radalle ja se ei aiheuttanut mitään vaikeuksia ajoon.

Samaan asiaan kuin Jussi haluaisin myös puuttua, eli kuskeilta jotka tätä luokkaa ajaa toivoisi osallistumista korkeammalla prosentilla. Toki kaikkiin ei pääse, mutta kalenteri on tehty ajoissa ja on vähintään riittävän väljästi kisat toisistaan. Kisoista häviää aika iso osa jos joka paikassa on sen 14 kuskia/luokka Tasoerot venyy vähän rujoksi finaalissa ja alemmassakaan finaalissa ei saada niin hyvää kapinaa jos ei ole kuskeja.

Kaikki siis mukaan seuraavaan Joensuun kisaan, kisa ajetaan liki kaikkien pitämällä Betoniradalla!

Iso kiitos vielä sponsorille www.rcjkl.fi Kyosho & Orion

-#6-
-Miro Simonen-






 
« Viimeksi muokattu: 06.12.16 - klo: 13.17 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa SepiMies

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #7 : 06.12.16 - klo: 16.03 »
Kiitokset erittäin hyvistä ralleista järjestäjille. Kaikki toimi kuten kuuluukin vaikkei buffan antimia tällä kertaa tullutkaan käytettyä.

Perjantaina paikalle ristiriitaisin tuntein, kun toisaalla sanottiin pidon olevan todella kova ja toisaalla taas melkoisen heikko. Perstuntumalla setuppia sinnepäin, että pito on kova ja radalle. Loppuun ajetulla traxulla pito olikin siellä havuilla, että onko se liian kova. Autoa pystyi silti hyvin ajamaan. Renkaat kuitenkin meni lopulta puhki, joten oli kaivettava täysin uudet ja ajamattomat alle. Niillä sitten olikin totaalinen kaatopito ensimmäiset 4 akkua ja alkoi jo kasvamaan elin otsaan, että joko tämä on taas tätä. Noh setuppiin viimeiset fiksaukset ja niillä sitten mentiin.

Sunnuntaina omasta mielestä pito oli vielä hitusen kovempi ja ongelmana itsellä olikin liian kova pito. Ajaminen oli hiukkasen epävarmaa, kun ei tahtonut saada tatsia pidon kovuuteen. Varsinkin kun Turussa on ajanut todella paljon ja pito on oleellisesti heikompi. Mutta alkuerissä sai kuitenkin puristettua kovan ajan ja sillä irtosi paikka peräti kakkosruudusta, mikä oli itselle valtaisa yllätys. Sijat 1 ja 2 Tekno RC:lle, vaikkei kumpikaan kuskeista viihdy kovalla pidolla.

Finaalit sujuikin sitten vähän niin ja näin. Paljon omia pieniä virheitä, joista maksoi aina isosti. Ja taas toisaalta vauhtia olisi riittänyt aivan voittoonkin asti. Joten lisää treeniä vaan ja tasaisuutta ajamiseen. Vauhti alkaa olemaan itsellä sekä autolla kohdillaan, nyt pitää enää karsia virheet pois. Viimeisissä finaaleissa oli renkaatkin kuluneet jo sen verran, että pystyi ajamaan itselle luontaisemmalla tyylillä, vaikka edelleen auto meni mutkissa nurin jos liian rennosti heitti sisään. Lopulta päädyin kolmanneksi omien koomailujen kautta. Sattuipa itselle yksi päälleajokin, kun Janin autoon vahingossa kolahti. Herrasmiesmäisesti toki odotin paikallaan ja kävin ajon jälkeen nostamassa käden virheen merkiksi. Samalla täytyy toki ihmetellä, että mihin on hävinnyt tämä itsetuomarointi? Itseä ajettiin perään, kuten Äänekoskellakin, mutta molemmilla kerroilla oman auton ollessa katollaan, perään ajaja jatkoi viileästi omaa ajoaan eikä tuomaritkaan tilannetta nähneet. EI NÄIN!!!

Itselle nämä olivat hyvin mahdollisesti viimeiset kilpailut SC4-10 luokassa EOS-matolla. Tai sitten pitää keksiä jotain immelmanneja, joilla saisi vähän pitoa pois. Hieron renkaisiin vaikka iskariöljyä. Toisilla auto selkeästi luisti sinne tänne ja itsellä auto kaatui pidosta. Ainakin itselle jäi edelleen se sama kokemus kuin viime talvena, että pitoa on vain liikaa. Ne ketkä tykkää, ajakoot, itselle tuo ei vain maistu.

Tästä jatketaan sitten varmuudella taas Turussa helmikuussa.
-Mikko M. #3-

Kiitokset: TeknoRC, RcCenter sekä EuroRC
Tekno RC Team Driver
SCT410.3, EB48.3, NB48 2.0, Losi 22SCT 3.0

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Winter Cup #2 Helsinki - Bunkkeri 4.12.2016
« Vastaus #8 : 06.12.16 - klo: 19.56 »
Suuret kiitokset oman seuramme väsymättömiin puuhanmiehiin ja naisiin:
Niin Niemikselle, Timolle sekä Rempalle ja kaikille muille  :afro:

Profiilihan oli tämän vuoden mahtavin bunkkerissa. Talkoillessa siihen kokeiltiin hiukan muutoksia mutta loppujen lopuksi se taisi pysyä aivan samana kuin jumpseissa käytetty.

Kisasta:
Kävimme porukalla treenaamassa kerran bunkkerissa kisaviikolla ja haimme tuntumaa EOS-alustaan uusilla renkailla.
Setuppi oli aika hyvin kohdallaan mutta jotain siitä vielä "puuttui".

Ennen kisaa Mikko tutki setuppiani ja teki siihen pienen muutoksen - se teki autosta maagisen. On upeaa kun yksi kovimmista kisakumppani auttaa avoimesti ja automme paranevat jatkuvasti radalle kuin radalle yhteistyöllä.

Sunnuntaina kisaa ajaessa ei tainnut jäädä epäselvyyksiä siitä, kenen autot toimivat parhaiten (Mikael Yrjänäisen wanhusta unohtamatta) :evil:

Muistaakseni tämä oli muuten eka voittoni TQ-paikalta - pitää jatkaa vielä ton treenaamista.

Joensuussa jatketaan ja siellä on varmasti vielä kovempi kamppailu edessä.

Ps. Sopikaa kimppakyytejä sekä tarkistakaa esimerkiksi junayhteyksiä sinne, jotta saadaan mahdollisimman iso osaanotto paikalle!

Kiitokset:
http://www.teknorc.com/, Euro RC ja RC Center