EA Import

Kirjoittaja Aihe: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender  (Luettu 7870 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #30 : 25.05.17 - klo: 16.10 »
Molemmat autot on päässyt eri päivinä parin tunnin metsäseikkailulle. Molemmat eteni jo melko hyvin maastossa, pieniä muutoksia setuppiin molempiin pitää vielä tehdä. Ascenderilla pääsi pahempiin paikkoihin lyhyemmän korin ja parempien renkaiden ansiosta. Se oli myös vähän ketterämpi, koska on kevyempi.
Komodossa 3S akut auttoi sitä pääsemään samoihin paikkoihin kuin ascender, ascenderia ajoin vain 2S akuilla.
Alle laitan vähän millaisella setupilla kävin  autoja testaamassa.

Ensin kävin testaamassa Ascenderia, jossa on 290mm akseliväli ja Mon-techin wrangler lexan kori. Etupuskurin kiinnikkeitä olen lyhentänyt, että sain puskurin lähemmäs koria. Vanteet on Komodon mukana tulleet vanteet ja renkaat on ascenderin omat samoin insertit.
Iskareihin olen laittanut 5mm ulosjouston rajoitusta ja aion laittaa 2mm lisää, xray:ltä löytyy passeleita muovi shimmejä 306219. Olen myös porannut mäntien reikiä isommaksi nyt ne on 1,5mm. Öljy on TLR 25wt. Takaiskarit olen siirtänyt alhaalta linkki kiinnikkeen ulkopuolelle ja takalinkin alapään olen siirtänyt iskarin paikalle, havaitsin vielä pientä torque twistiä.
Sähköinä on hobbywingin Crawler 80A nopari, etronixin 35t moottori ja highest CR800 HV servo, servovartena on hudyn alumiininen 293503. Akkuina on RCConceptin 2S 3300mAh LCG shortyt. Radiona spektrumin DX6R, jonka akun kesto yllätti positiivisesti ja vastari on SR2000.

Komodoon olen tehnyt aika paljon muutoksia alkuperäiseen. Servon olen siirtänyt runkoon, ohjaus palat ja linkit olen vaihtanut GMaden kääntyvyyttä parantaviin osiin. Etuvetarit on gmaden CVA:t GM30031, jotka myös parantavat kääntyvyyttä.
Kori ja akseliväli on vakiot, rocksliderit olen laittanut autoon. Vanteet on gmaden peltivanteet SR02 , renkaat ja insertit on kitin mukana tulleet. Uudet renkaat pitää hankkia.
Iskareiksi olen vaihtanut Team C buggyn takaiskarit, muuten vakio hiluilla kasatut sisäänjoustoa olen vähentänyt 6mm samoilla xrayn shimmeillä ja öljyt on TLR 15wt. Takajouset pitää vaihtaa pehmeämpiin. Tässä autossa en havainnut torque twistiä.
Sähköille olen tehnyt uusia sijoitus paikkoja alumiinista. Akku on servon takana edessä, nopari ja vastari on vasemmalla puolella rocksliderin päällä. Servona on savöx SW 1210SG, servovarsi, nopari ja moottori on samat. Akut on Dualsky 3S 2100mAh. Vastari on spektrumin SR6000T.

Parit kuvat lähimetsästä.
https://www.dropbox.com/sh/au9qdb31haspun5/AAAf7W8Jy420brZHrQlWWE4Ca?dl=0
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Paikalla jperala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #31 : 06.07.17 - klo: 08.24 »
Komodo tuli myös taloon eilen ja illalla ehdin akullisen päristellä pihakalliolla, RTR versio kyseessä ja 2s akuilla puhtia riitti vallan mainiosti, ei tarvetta isommille akuille. Noparissa löytyy onneksi drag brake mikä helpottaa ajamista huomattavasti, auto ei sinkoile mäessä minne sattuun vaan todella hallitusti pystyi tulemaan jyrkkiäkin kohtia alas. Vaati ajaminen pientä totuttelua SC auton jälkeen, kun löysää kaasun niin pysähtyy kuin seinään ja pari kaasuloikkaa tuli tehtyä :)

Ruuvit menee varmaan vaihtoon, rikos laittaa noita PIIP ristipäitä.

Mutta vakiopeliksi ihan ok, en varsinaisesti jäännyt kaipaamaan mitään kun ei maastokaan ihan extremeä ollut. Mutta kevyeseen hupiajeluun ihan mainio laite ja modaamalla varmaan enemmänkin.
Tiger II

Paikalla jperala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #32 : 06.07.17 - klo: 18.55 »
Hyvin notkuu

Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #33 : 10.08.17 - klo: 09.53 »
Komodoa olen hieman muutellut lisää uudet renkaat, molemmat puskurit kiinni rungossa ja painot etuakselin sisään. Ulkonäössä olen lähtenyt hakemaan agressiivisempaa offroad kilpa-auton näköä. Lisäsin tarroja ja koria nostin ylöspäin perästä, mikä oli pakko tehdä, että sain puskurin runkoon kiinni. Alkaa jo pikku hiljaa miellyttämään omaa silmää, lavalle pitäisi vielä saada lavakaari, sisälokarit ja joku ohjaamo viritelmä.

Kuvia:
https://www.dropbox.com/sh/n40tc0466mnbt7t/AAAppRs8z1GrbutnoeqnEHCZa?dl=0

Renkaat on Pro-line Interco TSL SX Super Swamperit, nämä on melkein saman kokoiset kuin komodon mukana
tulleet. Autolla rupesi pääsemään helposti paikkoihin joihin joutui aikaisemmin runnomaan täyskaasulla.
Pito ero on todella huomattava. Omasta mielestä ensimmäisenä komodoon kannattaa hommata uudet renkaat ja
sitten ruveta miettimään muita päivityksiä.

Etupuskurin vaihdoin Gmaden tekemään muovipuskuriin GM52412, mikä näyttää hirveältä rimpulalta, mutta onkin yllättävän tukevan oloinen.
Takapuskuri on komodon oma koriin ruuvatta puskuri, mille rakensin oman kiinnityksen. Käytin siihen vaterran
lyhyet koritolpat, komodon rungon etupään jäykistimen ja muutaman palan alumiinilevyä. Ei se mikään kaunis
tekele ole ilman koria, mutta eipä se sieltä ajossa mihinkään näy ja on tukevaa tekoa.
Nyt ei ainakaan kori pääse repeämään, jos puskurit takertuu johonkin ja lähetymiskulmat parani. 

Etuakselin sisään laitoin Gmaden beef tubet GM30005 ja ajo parani entisestään. Ainiin ja takajouset vaihdoin
pehmeämpiin asson mustiin 1.74lb  osanumero 6481.
Ajo-ominaisuudet on nyt niin hyvin kohillaan, että voi keskittyä ulkonäkö puoleen.

Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Paikalla jperala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #34 : 10.08.17 - klo: 10.14 »
Oma komodo myös kokenut pieniä muutoksia, etupuskuri rungossa, 45T pata + muuta pientä.



Aluhubit joilla parempi kääntyvyys.

Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #35 : 12.08.17 - klo: 09.10 »
Ascenderikin on saanut uuden ulkomuodon. Pidensin akselivälin maksimiin ja laitoin blazerin korin päälle.
Uudet renkaat on myös alla Pro-linen Flat Iron XL:ät.
Lyhyellä akselivälillä ja noilla renkailla on auto erittäin pätevä etenijä, joten täytyy se myös testata pitkänäkin.
Maalasin tamiyan sprayllä, värit metallihohto oranssi PS-61, helmiäis valkoinen PS-57 ja kirkas hopea PS-41.
En tiedä miten helmiäis valkoinen eroaa normaalista, mutta ainakin se oli kalliimpaa! Ikkunan pokat ja koristeraidat
on maalattu korin ulkopuolelle.

Kuva:
https://www.dropbox.com/sh/49ex8ov7gb38enk/AACcqQ4z9tH77-tvyNwaE33wa?dl=0
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Paikalla jperala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #36 : 12.08.17 - klo: 12.27 »
Poistettu. Aihe oli sopimaton tähän topikkiin.
« Viimeksi muokattu: 12.08.17 - klo: 18.24 kirjoittanut jperala »
Tiger II

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Asceder
« Vastaus #37 : 12.08.17 - klo: 12.35 »
 :police:
« Viimeksi muokattu: 13.08.17 - klo: 06.01 kirjoittanut Metsäläinen »
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
« Vastaus #38 : 16.08.17 - klo: 11.52 »
Kävin Blazerin kanssa metsä retkellä. Helpotti kummasti etenemistä toi rungon pidennys, nyt pääsi semmoisista paikoista ylös mihin lyhyemmällä ei ollut mitään asiaa.
Pro-linen vakio insertit on todella löysät, täytyisi jotkin vähän tukevammat löytää niin renkaat toimisi niinkuin niiden pitäisi toimia.

Muutamat kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/kymz35q99t13g7l/AACpBjS8Uc9e2YTKmDhURb8ta?dl=0
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
« Vastaus #39 : 16.08.17 - klo: 15.31 »
Kävin Blazerin kanssa metsä retkellä. Helpotti kummasti etenemistä toi rungon pidennys, nyt pääsi semmoisista paikoista ylös mihin lyhyemmällä ei ollut mitään asiaa.
Pro-linen vakio insertit on todella löysät, täytyisi jotkin vähän tukevammat löytää niin renkaat toimisi niinkuin niiden pitäisi toimia.

Muutamat kuvat:
https://www.dropbox.com/sh/kymz35q99t13g7l/AACpBjS8Uc9e2YTKmDhURb8ta?dl=0

Eikö sudi riittävästi?
Dex8, DESC410R,  DEX210, DESC210R, E-maxx , Axial SCX10

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
« Vastaus #40 : 16.08.17 - klo: 15.53 »
Ei sudi ei! Katot noista kuvista esimerkiksi kolmatta kuvaa, niin siinä näkee hyvin miten rengas menee rullalle.
Menee melkein kaksin kerroin. Tukevampi insertti pitää renkaan paremmin muodossa.
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |

Poissa Metsäläinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Gmade Komodo vs. Vaterra Ascender
« Vastaus #42 : 18.08.17 - klo: 12.13 »
Uusia inserttejä odotellessa kävin testaamassa Blazeria peltivanteiila ja pienemmillä renkailla.
Erittäin miellyttävä ajokokemus, mutta silti siihen menee isommat renkaat alle on se niillä paljon
hauskempi.

Parit kuvat reissusta
https://www.dropbox.com/sh/vnp07nz4gou6v2x/AABFN6s9qU8uFfWgWjsWCeYja?dl=0
Eurorc | Team Associated B64D | Gmade Komodo | Vaterra Ascender Wrangler | Hobbywing | Highest | Gens ace | SpektrumRC |