Kirjoittaja Aihe: HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE  (Luettu 10214 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« : 17.12.04 - klo: 03.08 »
Sinä joka nyt olet ostamassa ekaa polttis autoa katsomatta minkä kokoista tahansa peliä niin ainakin suosittelen että sinulla on nyt ainakin jonkun verran kokemusta sähkö autoista. Sähkö ja polttis autojen erot ovat niin suuret (moottorin puolella tarkoitan :wink: ) että kuin hommaa sen ensimmäisen polttis vehkeen niin pitää ymmärtää todellakin (ainakin vähän) mihin on ryhtymässä. Me kokeneet (huom minäkin kuulun tähän joukkoon) kuskit tiedämme tarkalleen mitä pitäisi esim tehdä jos moottori ei lähde käyntiin tai muuten vain on laiska lähtemään, me emme lähde arvelluuttamaan mikä on homman nimi. Uuden koneen voi saada todella helposti rikki ihan muutamassa hetkessä. Muistan esim kuin minä laitoin ekan koneen käyntiin kukaan kokennut kaveri ei ollut minun kanssa siinä jeesaamassa ja minä en edes tiennyt miten saan koneen sammumaan :cry: , no siitä on jo melkein 15vuotta sitten mutta silloin olin todellakin aloittelija. Kannattaa todellakin perehtyä tähän hienoon lajiin kuin polttis koneet ne ovat  rc autojen SUOLA.
Jerzi

Poissa Oxygen

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.cardomain.com/member_pages/view_page.pl?page_id=581352&cat=25&val=1&page=1
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #1 : 17.12.04 - klo: 17.51 »
Tuo pitää kyllä paikkaansa että olisi hyvä jos olisi edes vähän kokemusta ennestään. Mielestäni polttisauton kanssa tulee paremmin toimeen jos on joskus ollut tekemisissä ennemminkin vaikka mopon, moottorisahan tai ruohonleikkurin kanssa kuin sähkö RC auton.

Ostin viikko sitten ekan polttisautoni ilman mitään kokemusta minkäänlaisista RC autoista. Lähes kaiken tähän harrastukseen liittyvän tiedon olen lueskellut tältä forumilta. Ennestään on kyllä kokemusta noista mopoista ja muista pienistä polttomoottoreista ja noista kokemuksista on kyllä hyötyä ollutkin tämän polttisauton kanssa.  Vaikka pari kertaa kun auto ei meinannut käynnistyä, on kyllä käynyt mielessä että oliskohan sähköauto ollut ehkä sittenkin parempi vaihtoehto.  Mutta minä en helpolla luovuta, aion vaikka väkisin opetella käyttämään ja säätämään tuota autoa.  :D
HoBao Hyper7

Poissa jarppi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #2 : 17.12.04 - klo: 19.01 »
Mulla oli kans todellisia vaikeuksia saada auto "savage" pysymään  käynnissä sisään ajossa!!Eka auto ni ei oikeen osannu oikeita niksejä.Mut onneks hobbylinnasta mikon kaveri tuli kattoon sitä eikä siin sit kauaa menny ku se jo toimis...Suuret kiitokset heille siitä!!Mut tosiaan jos ostaa ekaa polttista ni kyllä kannattaa olla joku kaveri mukana ainakin sisään ajos jos ei itellä ole hirveesti tietoa kyseisestä aiheesta!!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #3 : 17.12.04 - klo: 20.36 »
No onkos nää isot bensa polttikset sitten miten erilaisia säätää, kuin nitro vehkeet? Eikös näitten koneet ole jo tyyliä moottorisaha.

Itse meinaan ekaks polttikseksi ostaa Fg Monster Beetlen.
Axial SCX 10 TR

Poissa Stumpelo

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #4 : 18.12.04 - klo: 09.22 »
Munki olis varmaan parempi ostaa aluksi sähkö  :oops:  meinaan oli ton unon kin kanssa ongelmia! mutta katotaan kuinka käy nytte ssk:n kans  :cry:
jepajee

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #5 : 18.12.04 - klo: 13.06 »
Älä itke...   ..ukko.

Itse kylläkin aloitin polttiksella, jos ei lasketa nikkoja :roll:  Lueskelin ennen ostoa kaikkea mahdollista tietoa netistä, jotka littyivät rc-autoihin.
Lueskelin foorumeja ym melkein vuoden ja sitten ostin ekan autoni, Duratrax maximum st:n :wink:

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #6 : 18.12.04 - klo: 13.24 »
Kyllä minäkin aloitin suoraan polttiksella, joka oli kyoshon pureten alpha. Silloin en ollut nähnytkään rc-foorumia, eikä lahden hippipapaltakaan (hobby hiltunen) juuri mitään tietoa saanut. Siitä vaan opettelemaan ja tutkimaan miten toimii. Aluksi ajettiin aina hyyvin rikkaalla, oikeastaan luultiin ettei ne kulje kovempaa.  :lol:  Hyvä niin, ettei tullut ajettua liian laihallakaan! Itse pääteltiin ja pähkäiltiin kaikista ongelmista ylitse, usein opittiin asioita kantapään kautta.

Poissa Krapula

  • Tulokas
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #7 : 18.12.04 - klo: 13.31 »
Mitä ihmeessä sähköauto voi opettaa polttomoottoriauton käytöstä muuta kuin ajamista ja radiolaitteiden asentelua. Mielestäni jos on perustiedot ja edes hieman kokemusta/tietoa moottoreista (tietää mikä on kaasutin ja miten se toimii, männän tarkoitus sylinterissä jne.), pärjää mielestäni täysin hyvin auton mukana tulleilla ohjeilla (kunhan ne vaan lukee). Näin ainakin iteselläni oli.

Ostin viikko sitten ensimmäisen polttomoottoriautoni (Savage 25). Sitä ennen mulla oli joku Nikko sähköromu n. 15 v sitten. Eilen sitten purin koko auton osiin ja katoin ihan vain uteliaisuudesta, että minkä näköinen vaihteisto on sisältä. Nyt auto on taas ajokunnossa (pakki pitäisi hommata).

Tosin on kyllä totta, että aloittelijalle tämä harrastus varmasti tuottaa alkuun päänvaivaa (minulle ainakin) ja ongelmatilanteita. Niistä selviää jos on motivaatiota ottaa asioista selvää ennenkuin menee tietämättömänä ronkkimaan sieltä täältä. Näiltä foorumeilta selviää varmasti kaikki ongelmat mihin aloittelija törmää harrastuksessaan kunhan uskaltaa tunnustaa tietämättömyytensä ja käyttää ahkerasti haku-toimintoa.

Onko sitten muka väärä lähtökohta ostaa polttisauto sen takia, että muillakin on? Ehdottomasti. Onko väärin ostaa polttisauto sen takia, että homma kiinnostaa? Ei.

Rohkeutta muutkin aloittelijat ja rc-harrastuksesta kiinnostuneet.

Poissa k_ingman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #8 : 18.12.04 - klo: 15.19 »
Minäkin alotin kylmiltään polttiksien kanssa värkkäämisen. Tosin olin kyllä opiskellu foorumeilta kaikkea mahdollista rc-autoihin liittyvää.  :wink:
Kyllä se sen tekee..

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #9 : 18.12.04 - klo: 15.54 »
Polttikessa alotin 10 vuotiaana. Se meni alukse ihan sanonko minne mutta myöhemmin kun tutustuin ohjeisiin sain sen toimimaan ilman mitään kone tietämystä :mrgreen:
-EhtoollisWeli

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #10 : 18.12.04 - klo: 15.58 »
Ostin polttiksen kun aku ankan takaa luin juttua, sitten rupesin ettimään tietoa täältä foorumilta.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #11 : 18.12.04 - klo: 21.18 »
Kyllä se vaan on näin että polttomoottorin kanssa on enemmän ongelmia jos ei ymmärrä esim moottorin ominaisuuksia/ rakennetta. Kyllä se auttaa paljon kuin on harrastanut sähkö autoja silloin ne perus asiat on hallussa. Kuin ekana ostaa jonkun polttiksen niin jo pelkästään sen käynistäminen/ vauhtikin voi olla liian vaativa/paljon aloittelevalle kuskille ja polttomoottori on selvästi haavoittuvampi kuin joku pieni sähkö moottori. Hitto minä olen omistanut reilusti yli 200 autoja ja harrastanut yli 20 vuotta näitä pikku autoja ja minä yritän vain auttaa kavereita tälle todella kivalle lajille ja jotkut yrittävät olla todella viisaita, no onhan niitä ihmeitäkin nähty esim JOSE Q on todellakin yksi niistä. Missä hän oli 4v sitten ja missä hän on nyt. En minä mikään tähden lento ole tässä RC maailmassa mutta luulen tietäväni jotain tästä lajista ja yritän auttaa porukkaa.
Jerzi

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #12 : 19.12.04 - klo: 09.53 »
Mullakin on !JO! toinen sähkis menossa(Nikkoja ei tueta) on ollu zaboon ja nytten speden ostin, kyllä kävi dt10 polttiskin mielessä olis ollu halvempikin kuin stampede(ostin stampedeen vähän viriosaa mukaan). Mutta emmä tiä miks niin sähkössä siis kuitenki pysyin... Seuraava auto on kyllä sitten polttis... :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #13 : 19.12.04 - klo: 10.01 »
Jerryn sanat ovat asiaa, täyttä sellaista. Aloittelijalle kyllä sopii paremmin se sähköauto, mutta onhan niitä aloittelijaystävällisiä polttomoottoriautoja. Esimerkiksi Savage rotostartilla voi olla aika namupala, mutta kenties hieman liian tehokas ja kova menemään esimerkiksi 10 vuotiaalle.
Jokin pieni HPI:n katurata-auto on edukseen kaupungissa ja parkkipaikoilla missä voi päästellä pienestä polttomoottorista kaikki tehot irti ilman että tarvitsee pelätä mitään katastrofia (katsokaa ettei parkkipaikoilla ole autoja!!!).
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #14 : 20.12.04 - klo: 21.04 »
Totta että sähkövehkeissä on paljon vähemmän huolia,esim polttiksissa saattaa olla käynnistämis vaikeuksia yms kivaa.
Mutta sähkömoottoria ja polttis moottoria ei voi kyllä mielestäni verrata mitenkään toisiinsa.
Ja eikö tämän sivun tarkoitus ole auttaa hädässä olevia polttis aloittelijoita,joten arvuutelkaa vain miksi moottori ei lähde käyntiin :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #15 : 20.12.04 - klo: 23.04 »
Hyvä vinkki polttis aloittelijalle on että ostaa käytetyn kisa pelin ja siihen joku miedompi kone silloin pääse sopivasti mukaan tähän hommaan. Kuin itse aloitin minulle ei ollut tarpeeksi rahaa ostaa silloin kunnon ohjaus servoa ja minulla oli joku vakio futaba servo, joten jos sinä olet laittamassa vakio servoa ohjaukseen niin sanon sen olevan ihan turhaa, auto ei todellakaan käänny kuin on voimaa päällä. Minimi voima ohjaukseen sanoisin n.5kg ja nopeus vähintään n 0.15- 0.20 ja HUOM metalli rattainen.
Jerzi

jose92

  • Vieras
eka auto
« Vastaus #16 : 05.03.05 - klo: 17.02 »
Ekan auton kannattais olla kestävä, ettei pety heti kun se menee rikki ja liinnostus loppuisi heti varmaan. Ja kannattaa olla käytetty tietysti niin jos ei sit kiinnosta ni sekään ei ole sitten pettymys ja sen voi sit myydä taas. Itse ostin tuon savage 25 rtr:än ramilt ja olen erittäin tyytyväinen ostokseen enkä kady hetkeäkään, vaikka joka ajon jälkeen on aina jokin paikka vähän repsallaan, mutta se kuuluu asiaan.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #17 : 27.03.05 - klo: 12.21 »
Olen nyt myymässä Spedeäni koska rahat ei oikeen riitä kaiken maailman osiin mitä tarttis että kestäis niinku kauemminkin joten ajattelin ostaa tuon uuden SSK V.2 sen. käytiin sitä eilen kattomassa askartelukeskuksessa(hobby-center) ja näytti kyllä ihan kestävältä, servoissakin on valmiiksi metallirattaat, 2-vaihteinen loota ja joku 18 bxcsz moottori.(siis tuo bxcsz oli arvaus) Kannattaako vaihtaa nyt tuo Spede ekaan polttikseen ettei tuu myöhemmin katumapäälle se vaan mietityttää... Onko TT yleensä kestäviä? onko kokemusta SSK sta vaikka vanhemmastakin mallista... mutta Rotostartti puuttuu :roll: on (vain) tuommoinen vetostartti
onko paha juttu?

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #18 : 27.03.05 - klo: 13.22 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Olen nyt myymässä Spedeäni koska rahat ei oikeen riitä kaiken maailman osiin mitä tarttis että kestäis niinku kauemminkin joten ajattelin ostaa tuon uuden SSK V.2 sen. käytiin sitä eilen kattomassa askartelukeskuksessa(hobby-center) ja näytti kyllä ihan kestävältä, servoissakin on valmiiksi metallirattaat, 2-vaihteinen loota ja joku 18 bxcsz moottori.(siis tuo bxcsz oli arvaus) Kannattaako vaihtaa nyt tuo Spede ekaan polttikseen ettei tuu myöhemmin katumapäälle se vaan mietityttää... Onko TT yleensä kestäviä? onko kokemusta SSK sta vaikka vanhemmastakin mallista... mutta Rotostartti puuttuu :roll: on (vain) tuommoinen vetostartti
onko paha juttu?


Kyllä TT:n autoja on kestäväksi keuhuttu, tosin omia kokemuksia ei ole (En ole edes nähnyt livenä).
Tosin tuosta SSK V.2 autosta tulee vaikutelma kuin crossarista olisi "väkisin väännetty" monsteri (Vanteilla levennetty raideväli ja isot renkaat).
Servot onkin parempi olla metallirattailla, ainkin etupyörän "kääntöpiste" (Olkapoikkeama jos puhutaan 1/1 autoista) on niin kaukana renkaan / vanteen keskipisteestä (Olkatapit on kokonaan renkaan / vanteen "sisäpuolella") että "osuman" sattuessa "repäisy" servolle on aika hurjaa luokkaa.
Toinen "miinus" tulee avonaisesta vaihteistosta (Tosin maavarakin on aikas pieni "monsteriksi")...........
Tosin jos se on halpa ja varaosien saatavuus hyvä niin miksei.
Mutta vaikea sanoa muuton millainen "peli" TT: SSK mahtanee olla...





Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #19 : 27.03.05 - klo: 13.25 »
Joo halpa on nimittäin hobby-centerissä makso vaan 350€ ja siihen sai mukaan jotain puol gallonaa polttoainetta (jota meillä jo pari purkkia on) ja hehkulaitteen. eikös tuon "lootan" vois jotenkin suojata?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #20 : 27.03.05 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Joo halpa on nimittäin hobby-centerissä makso vaan 350€ ja siihen sai mukaan jotain puol gallonaa polttoainetta (jota meillä jo pari purkkia on) ja hehkulaitteen. eikös tuon "lootan" vois jotenkin suojata?

Eikös olisi viisaampaa ostaa hyvä käytetty. TUon jousituskin näyttää hieman epäilyttävältä ja auto on muutenkin ruma. :?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #21 : 27.03.05 - klo: 19.46 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Joo halpa on nimittäin hobby-centerissä makso vaan 350€ ja siihen sai mukaan jotain puol gallonaa polttoainetta (jota meillä jo pari purkkia on) ja hehkulaitteen. eikös tuon "lootan" vois jotenkin suojata?

Eikös olisi viisaampaa ostaa hyvä käytetty. TUon jousituskin näyttää hieman epäilyttävältä ja auto on muutenkin ruma. :?

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #22 : 27.03.05 - klo: 19.48 »
Minkäs takia jousitus niin pahalta näyttää? Ja mistä saan 350-400€ hintasen "hyvän käytetyn"?

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #23 : 27.03.05 - klo: 19.50 »
Lainaus käyttäjältä: "zabooner"
Minkäs takia jousitus niin pahalta näyttää? Ja mistä saan 350-400€ hintasen "hyvän käytetyn"?


Se jousitus vain näyttää huonolta :? . Hyviä käytettyjä on tuohon hintaan ollut usein foorumilla.

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #24 : 27.03.05 - klo: 19.55 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Se jousitus vain näyttää huonolta :?


Vahvat on perustelut.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #25 : 27.03.05 - klo: 20.17 »
Ei se vaan kaupassa huonolta tuntunut. :?  Voitte sitten tarjota semmosta 350-400€ "hyvää käytettyy". :wink:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #26 : 27.03.05 - klo: 20.36 »
Taitaa usein ne "hyvät" käytetyt olla niitä kunnon raha reikiä ja täysiä pas....!
Itse ainakin ostan uuden enkä mitään loppuun kulunutta autoa, vaikka olisikin miten hyvä merkki tahansa.
Kuluu ne "hyvät" merkitkin ja se on totuus.
Axial SCX 10 TR

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #27 : 27.03.05 - klo: 20.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Taitaa usein ne "hyvät" käytetyt olla niitä kunnon raha reikiä ja täysiä pas....!
Itse ainakin ostan uuden enkä mitään loppuun kulunutta autoa, vaikka olisikin miten hyvä merkki tahansa.
Kuluu ne "hyvät" merkitkin ja se on totuus.


Monet käytetyt ovat todella hyvä kuntoisia. Itse ostin käytetyn t-maxxin ja sekin oli kuin uusi, kiilsi ja loisti.
Käytetyn ostamisesssa tosin pitää olla tarkkana ettei osta mitään raha reikää, eikä loppuun kulunutta autoa. Hyvä käytetty on parempi kuin huono uusi!

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #28 : 27.03.05 - klo: 21.46 »
Niinhän se on, että kuva puhuu enemmän kuin tuhat sanaa.
Kyllähän niitä hyviäkin löytyy, mutta on hölmöä sanoa, että esim. 2 gallonaa ajettu ja naarmuton auto?
Kaikkihan sen tietää miten autoilla ajetaan ja käytetyistä ei tiedä edes miten on sisään ajettu
Axial SCX 10 TR

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
HYVÄ VINKKI EKA POLTTIS AUTO OSTAJALLE
« Vastaus #29 : 27.03.05 - klo: 23.21 »
Joo käytetty auton on parempi nähdä "livenä" jottei tule yllätyksiä.
Silloin voi koittaa että puristukset on tallella ja vaihteisto (Mikäli on) toimii (Jos "tyypittää" samalla) ja auto on muutenkin ok......
Polttisauto on muutenkin vaikempi ostaa "näkemättä", sähköautoissahan ei niin paljon ole mekaanisia osia jotenka sellaisen osto vain näkemällä on helpompaa.
On toki osa myyjistäkin "luotettavaa" väkeä joilta saa yleensä 100% vastineen rahoilleen (Varsinkin monet kisakuskit, en sitten tarkoita että välttämättä kaikki olisivat).
Käytetyn ostossa on aina omat riskinsä, joskus auto voi levitä samantien ja se ei välttämättä tarkoita että myyjä olisi myynyt välttämätt pa#*¤a.
Koskaan ei voi välttämättä tietää mitä hajoaa seuraavksi (Myös uudessa), uudessa on tietenkin takuu joka korvaa valmisteviat.
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.