Kirjoittaja Aihe: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017  (Luettu 4224 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Fullspeed RC
Fullspeed RC kiittää kaikkia päivän kilpailijoita rennosta ja rehdistä kilvanajosta.
Mikäli en ihan väärin nähnyt, taisi jollain olla jopa hauskaa kisoissa  :wink:

Erityiskiitokset myös kilpailijoiden pitkille hermoille kisassa suoritetun "kokeilun" suhteen.
ReedyRace formaatti osoittautui haastavaksi ajanottotiimille, vaikka Sami oli varautunut koitokseen enemmän kuin kiitettävästi, lopputulosten laskeminen meni käsityöksi ja seuraavan lähdön lähtöjärjestyksen saaminen kilpailijoiden tietoisuuteen saattoi mennä aika viime tinkaan.
Kaikesta huolimatta sanoisin, että kun ATK saadaan pelittämään ajanottotiimin haluamalla tavalla, tätä ajoformaattia kannattaa kokeilla uudestaan toivottavasti jopa isommalla porukalla.

Venom 88 näytti ja tuntui toimivan loistavasti kisassa. Best läppi on vähän huonompi Minipinnillä, mutta vastaavasti kulutuskestävyys on ihan eri planeetalla. Omiin korviini ei kantautunut ainuttakaan valitusta takarenkaista missään muodossa. Osa kuskeista (jotkut jopa pärjäsivät) lähtivät kisaa hyvin paljon ajetuilla renkailla.

Vielä kerran kiitos kaikille päivän kilpailijoille ja onnittelut menestyjille!
Lopputulokset muodostuivat seuraaviksi:

M2-10
1. Tony Liljeqvist 1. 1. 1. (3.) 1. = 4
2. Lauri Ruotsalainen 1. 1. 2. 1. (2.) = 5
3. Arttu Syrjänen 2. 2. 1. (2.) 1. = 6
4. It Is 3. 2. 2. 3. (5.) = 10
4. Oskari Saarelainen 2. 3. 4. 1. (4.) = 10
6. Sami Suokas 3. (6.) 5. 2. 2. = 12
7. Olli Palonen 4. 4. 3. (4.) 3. = 14
7. Mikko Salonen (6.) 3. 4. 4. 3. = 14
9. Joonas Kekkonen 4. 4. 3. (5.) 4. = 15
10. Kimmo Sukanen 5. 5. 5. (6.) 5. = 20
11. Teemu Salonen 5. 5. 6. 5. (6.) = 21

M4-10
1. Arttu Syrjänen 1. 1. 1. 1. (2.) = 4
2. Jukka Häkämies 3. 2. (3.) 2. 1. = 8
3. Jaanus Keskula 2. 3. 2. 3. (3.) = 10

SC-10
1. Jani Ravantti 1. 1. 1. 1. (2.) = 4
2. Tony Liljeqvist 1. 2. 1. 2. (2.) = 6
2. Aleksi Vilkman 2. 1. 2. (2.) 1. = 6
2. Sami Suokas 2. 2. (3.) 1. 1. = 6
5. Olli Palonen 3. (5.) 2. 3. 4. = 12
5. Samuli Saarelainen 3. 3. (4.) 3. 3. = 12
7. Teemu Saarelainen 4. 3. 3. (4.) 3. = 13
8. Keijo Halonen 4. 4. 4. 4. (4.) = 16
9. Julius Halonen 5. 4. 5. 5. (5.) = 19


Koska tässä kisassa oli paljon uusia elementtejä, toivoisin aktiivista kommentointia kaikilta kisoissa olleilta kuskeilta; Miltä venom 88 tuntui kisatilanteessa? Tykkäsitkö rr-tyylisestä kisapäivästä, vai onko vanha sittenkin parempi? Ne kaikki besserwisserit jotka ovat joskus nähneet reedyracen internetissä tai lukeneet siitä että schumacher tekee myös muitakin renkaita kuin minipinneja, älkööt vaivautuko. Pliis

Fullspeed RC
/kisatiimi Riku&Jani\
« Viimeksi muokattu: 22.01.17 - klo: 18.56 kirjoittanut Fullspeed RC »

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #1 : 22.01.17 - klo: 06.48 »
Kiitos järjestälille hauskasta kisapäivästä!! :azn:

Venom 88 renkaat oli todella positiivinen yllätys! Pidon määrä yllätti, odotin että renkailla ajo olisi ollut jotain driftaus tyylistä menoa, mutta ei todellakaan. Suosittelen testaamaan renkaita! Eturenkaina taitaa toimia parhaiten staggerit, itse ajoi niiden halpa versiolla GRP Buldogeilla. Koitin edessä myös PL Scrubs MC renkaita niillä autoon tuli liikaa käätyvyyttä.

Kisoihin osallistumisen motiivit mulla oli  päästä testaamaan toimiiko radio ja millaiset renkaat venomit on.
Formaatti oli hauska, enemmän olisi saanut kuskit vaihtua erissä. Nyt vaihteli etupäässä kuskien lähtöpaikka
erässä ja erien järjestys. Koska Formaatti mulle täysin mua kiinnostaisi pisteet eriteltynä mitä kukin sai mistäkin finaalista ja monta erää pisteisiin laskettiin.

Tyyliin:              Fin1     fin2   fin3    fin4    fin5     yht.
   
Oskari Saarela      1         2       3       4        5       15
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #2 : 22.01.17 - klo: 16.57 »
Oikeikinkin miellyttävät kisat.

Hienoa oli nähdä, että järkirengas keräsi mukavan määrän kisailijoita Bunkkeriin.

Itselläni oli 500-600 läppiä ajetut Venomit alla, eikä vielä kisan jälkeenkään ole kumit loppu. Hätäisimmät saivat bestläpin 17 s puolelle ja neloshypyt menivät kireimmillä tuupeilla 3-1. 

RR-formaatti toimi mielestäni erinomaisesti varsinkin kun pipot olivat kaikilla sopivan löysällä. On opettavaista kun eri kierroksilla kuskit joutuvat/pääsevät lähtemään eri lähtöpaikoilta. Edestä lähtevät hitaammat joutuvat pitämään linjan tiukkana ja ajamaan paineen alla. Toisaalta nopeammat joutuvat malttamaan ja hakemaan ohituspaikkaa samalla pitäen huolen ettei perästä tulla ohi.

Hienoa oli myös, että tuupin palkintomattoa ei vienyt 0,5 k€ mattokilpuri vaan vuosia vanha satasen hintainen peruslaite. :grin:

Toivottavasti Venom sai kisan myötä runsaasti myötätuulta, sillä merkittäviä myönnytyksiä ei sillä tarvitse tehdä verrattuna piikkipyörään. Eturengasasia kehittynee ajan myötä kunhan kokemuksia jaetaan avoimesti. 
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #3 : 22.01.17 - klo: 17.06 »
Hienoa oli myös, että tuupin palkintomattoa ei vienyt 0,5 k€ mattokilpuri vaan vuosia vanha satasen hintainen peruslaite. :grin:

Tonyn voitto olisi ollut paljon ylivoimaisempi, jos olisi ajanut kunnon kalustolla. :wink:
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #4 : 22.01.17 - klo: 17.42 »
Tulihan ajettua kisat. Oli pieniä tekniikkamurheita, mutta selvisin kisasta kunnialla...

Renkaat toimivat todella hienosti! Nelkkuun kun vielä löytyisi sopivat kumit eteen. Kokeilin uusilla Staggereille, auto oli aivan mahdoton ajaa. Toinen vaihtoehto oli aivan loppuun kuluneet Staggerit. Niillä auto oli aika puskeva, mutta todella helppo ajaa. Kierrosajat 8,5-lankaisella koneella ilman dynaamista ennakkoa tai buustia olivat 17,3 s paikkeilla.

It Is teki kapeat kasikasit eteen tuuppiin, näyttivät toimivan ihan hyvin. Voisi kokeilla nelikkoon samanlaisia renkaita.

Reedy Race tyyppinen kisailu tuntui ihan mukavalta. Jos väkeä olisi enemmän, olisi formaatti vielä parempi. On myös hyvä harjoitusmuoto jos sattuu olemaan maailman huonoin finaalikuski niinkuin minä ;)

Kiitos Fullspeden tehokaksikolle kisajärjestelyistä ja buffettitiimille catering:stä!


Poissa Tony_L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #5 : 22.01.17 - klo: 17.46 »
Kiitoksia niemekselle ja kumppaneille hauskoista kisoista. Kiitos myös buffasta Rempalle ja Ritulle. Lämmin ruoka maistuu aina kisojen yhteydessä.

Itse ajelin kisoissa vasta ekaa kertaa venom renkailla ja eturenkaina käytin käytettyjä slim staggereita. Pitoa oli aivan riittävästi ja samalla setupilla ajoin kun pinneillä tätä ennen. Ohjauksen kanssa sai olla vähän enemmän hereillä kuin pinneillä koska keula haukkasi jos ajoi liian rajusti mutkaan sisään. Laurin ja Artun kanssa oli tasaista tulosta harjoituksissa ja bestläp taisi olla kaikilla kolmella noin 17.1.

Formaatti oli hauska ja mahdollisimman paljon finaaleita on  aina hauska ajaa. Kone ei vaan arponut kovin paljoa kuskeja sekaisin eri finaaleihin ja itsekin ajoin vain yhden kerran samassa finaalissa Laurin ja Artun kanssa.

Kerhokisat on aina hyvä juttu ja loistavaa harjoittelua niin kuskeille kuin hyvä mahdollisuus kokeilla uusia juttuja niin renkaissa kuin ajanotossakin.

Team associated RC8B3.1

Poissa Crikter

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #6 : 22.01.17 - klo: 18.10 »
Formaatti oli hauska, enemmän olisi saanut kuskit vaihtua erissä. Nyt vaihteli etupäässä kuskien lähtöpaikka
erässä ja erien järjestys. Koska Formaatti mulle täysin mua kiinnostaisi pisteet eriteltynä mitä kukin sai mistäkin finaalista ja monta erää pisteisiin laskettiin.

Tyyliin:              Fin1     fin2   fin3    fin4    fin5     yht.
   
Oskari Saarela      1         2       3       4        5       15

Eräsijoitukset (pisteet) lisätty taulukkoon. Laskenta oli 4/5.
t.Riku


Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #7 : 22.01.17 - klo: 18.26 »
Eräsijoitukset (pisteet) lisätty taulukkoon. Laskenta oli 4/5.
t.Riku

Jos nyt yhtään ymmärrän tätä piste systeemiä, niin eikö mun pitäisi olla 4. ja Itävuoren 5. mulla oli yksi erä voitto vai miten tää homma menee tasa pisteissä?
Ei sillä sinäänsä ole merkitystä yritän vain päästä jyvälle tästä piste systeemistä.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #8 : 22.01.17 - klo: 18.32 »
Kiitokset jälleen kerran Janille ja Rikulle kisojen mahdollistamisesta. Myös Ritu & Co buffasta.
Erityis kiitos myös Janille Serpentin lainaamisesta kisoihin kuin myös Itikselle renkaista. Olipahan helppo tulla ajamaan kun kaikki oli valmiina!!

Venomit toimivat hienosti kun ne sai ajettua lämpimäksi ja huippuunsa säädetty Serpent oli erittäin miellyttävä ajaa kuluneet staggerit edessä.

Correissa oli mahtavaa taistelua Aleksin kanssa ja nyt toivoisi jo pääsevän ajamaan uudelleen! Jani meni taas niin kovaa ettei meillä muilla kuskeilla ollut jakoa..

Formaatti saa ainakin mun puolelta isot plussat, tosin meidän pitää selvittää muutama asia ajanotto järjestelmästä, jotta selvitään ilman käsityötä päivästä.

Jatkossa kannatan ehdottomasti Reedy formaattia kerhokisoissa!

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #9 : 22.01.17 - klo: 19.05 »
Eräsijoitukset (pisteet) lisätty taulukkoon. Laskenta oli 4/5.
t.Riku

Jos nyt yhtään ymmärrän tätä piste systeemiä, niin eikö mun pitäisi olla 4. ja Itävuoren 5. mulla oli yksi erä voitto vai miten tää homma menee tasa pisteissä?
Ei sillä sinäänsä ole merkitystä yritän vain päästä jyvälle tästä piste systeemistä.

Oot ihan oikeessa, näin olisi jos pistelasku olis koneella toiminut.
Nyt kävi niin että kun pisteet laskettiin käsin oli tarkoitus tasapisteissä olevien kuljettajien olla tasasijoilla.
Sit kävi pari muuttujaa matkalla  :embarrassed:
Korjasin nyt ekaan viestiin sijoitukset.


RR-tyyli tuntu sopivan hyvin tähän kisaan. Ajanotossa ei kaikki menny ihan niinkuin oli suunniteltu, mm. väännettiin Samin kanssa perjantaina pari tuntii taulokkoja siitä miten kuljettajien lähtöpaikkojen olisi pitänyt muuttua mutta eipä ohjelma halunnutkaan sitten meidän taulukkoja käyttää....
Kone laski myös mystisiä miinuspisteitä kuljettajaille, nyt kun Sami tänään kokeili samoja sääntöjä omalla koneellaan niin laski pisteet oikein... Tiiä sittte...

No ens kerralla pitää valmistautua ja testailla enakkoon vähä enemmän  :grin:
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #10 : 22.01.17 - klo: 19.19 »
Kiitokset kisatiimille ja buffalle, paras ulkoilukeli pitkään aikaan tuli vietettyä sisätiloissa :)

No pientä harjoittelua formaatin kanssa, sitten kun homma saadaan koodattua niin että kuskit vaihtuvat erissä niin menee vielä mielenkiintoisemmaksi.

Renkaista: tuupissa ja nelkussa eturengas Venomin kaveriksi vielä hakusessa. Itse askartelin Venomeista leikkaa-liimaa eturenkaat (tuuppiin), ei löydy riittävästi kääntyvyyttä eikä onnistunut setupillakaan saamaan merkittäviä parannuksia. Paras eturengas Venomin kaveriksi on ollut urarengas, M4 oli liian pehmeä eikä muita seoksia ole ehtinyt testaamaan. Schumacher voisi tehdä low profile-urarenkaan valkoisella seoksella... ensi talveksi ehkä parannusta luvassa renkaan kestävyyden suhteen kun uusi EOS-rengaskin taitaa olla kilpailutuksessa.

Mukava oli ajella kun ei tarvinnut miettiä isommin renkaankulutusta, lämppäriä sai vetää minuuttikaupalla eikä tarvinnut säästellä.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #11 : 31.01.17 - klo: 18.26 »
Unohtu laittaa tänne, varmaan moni kerennytkin jo näkemään.
Tuli napsittua muutama kuva päivän aikana ja niitä pääsee ihastelemaan tästä.
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Salamisormi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #12 : 19.02.17 - klo: 20.07 »
Tuo Venom 88 on herättänyt kyllä, ilmeisesti ansaitusti, kovasti kiinnostusta, minkäköhänlaisilla inserteillä kisassa ajettiin?

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #13 : 19.02.17 - klo: 23.44 »
Mä ajoin schumin perus insertillä, ilmeisesti kannattaa laittaa valettu insertti jotta se kestää saman kuin rengas
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Kimmo S

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKSET - 88 Challenge - Bunkkeri 21.1.2017
« Vastaus #14 : 19.02.17 - klo: 23.53 »
Itse olen vielä aika keltanokka näissä kuviossa, mutta olen ajanut kolme sarjaa Venomeita Bunkkerin EOSilla. Venomi on ollut ihan kiva rengas perusajamisen treenaamiseen. Speedhiven tilastoista koitin laskea, että minulla Venomit kestää noin 1200 kierrosta per sarja.

Tuupissa olen käyttänyt staggeria eturenkaana ja se on ollut ihan ok. Olisi kuitenkin kiva löytää jokin parempi eturengas. Staggeri on minun säätö ja ajotaidoilla kuluneena liian puskeva. Tuoreemmilla staggereilla kääntyy ok, mutta jarrutuksissa perä karkaa liian yllättäen. Vähän jäi myös mututuntuma, että staggeri ei pysy sopivimman kuluneena kovin pitkään.

Schumacherin suosittelemat kovat insertit, U6653 Foam Tyre Insert; Hard - Rear - CAT (pr),  olivat aluksi hyvät, mutta murenivat renkaiden sisältä lähes kokonaan pois kun renkaiden pinnasta oli vasta 50% ajettu. Eli näitä ei ainakaan kannata käyttää.

Schumacherin vaalean sininen  medium insertti kesti minulla renkaan sisällä hyvin, en kuitenkaan uskalla lähteä arvamaan kumpi on parempi uutena ja onko jokin toinen insertti vielä parempi. (PS. Jukka, lompakossa kulkee mukana rahat 88 challenge renkaista odottaen että törmätään radalla seuraavan kerran - tai laita tilinumero YV:nä)