Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Sworkz S35-3  (Luettu 11079 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sworkz S35-3
« : 17.02.17 - klo: 10.00 »
Sworkz on julkistanut uuden polttiksen joka kantaa nimeä S35-3

Auto on pitkän tuotekehityksen tulos ja pitkälle uusittu versio vanhasta autosta.

http://www.mwrccars.at/en/sworkz-s35-3-1-8-pro-nitro-buggy-kit.html
Manuaali ladattavissa täältä http://answer-rc.com/en/index.php?controller=attachment?id_attachment=60

RCbuilds on tehnyt autosta kasaus videon/oppaan
http://www.rcbuilds.net/builds/offroad-builds/offroad-18th-builds/sworkz-s35-3-18th-nitro-buggy-build/






Lisää kuvia ja infoa
https://www.facebook.com/sworkzrc/?fref=ts
Tulevana kesänä tätäkin autoa saatetaan nähdä suomen radoilla.
Itse ajan sähköversiolla joka julkaistaan lähipäivinä.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa xsaara1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #1 : 17.02.17 - klo: 12.27 »
Mitenkäs kyseisen merkin varaosasaatavuus..? Itsellä ensikesän merkki viellä auki, joten tuo voisi sähkönä olla yksi vaihtoehto mullekkin...

-Juha Järvinen-
xray xb4 17, Agama A215 sve

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #2 : 17.02.17 - klo: 12.30 »
Maahantuonti kuviosta neuvotellaan ja osia saa itävallasta alle viiden päivän.
Tarkoituksena toki on, että varaosia saa paikallisesti ja kisoista.
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa P.R

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #3 : 19.02.17 - klo: 20.58 »
Hienoa että saadaan lisää optioita autovalikoimaan !
Saattaisi olla tämäkin yksi vahva vaihtoehto sähkökasiksi jos kotimaan myynti lähtee tulille.

Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #4 : 20.02.17 - klo: 00.42 »
Hienoa että saadaan lisää optioita autovalikoimaan !
Saattaisi olla tämäkin yksi vahva vaihtoehto sähkökasiksi jos kotimaan myynti lähtee tulille.

Mukava kuulla. Eiköhän hommat saada tavalla tai toisella järjestettyä, niin että on mukava harrastaa
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #5 : 02.03.17 - klo: 20.09 »
Nyt autoa saa myös Suomesta.

http://rc10.fi/index.php?topic=100015.0
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #6 : 08.03.17 - klo: 08.00 »
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa _jtr_

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sworkz S35-3
« Vastaus #7 : 29.04.18 - klo: 10.22 »
Nostellaas hiukan topikkia kun tuli kyseinen auto hankittua kesälle. Vuosia on kulunu reilusti edellisestä nitrokaudesta ja nyt tulevaa odotellaan innolla kun huhujen mukaan osallistuminenkin tulee olemaan runsasta.

Autoksi valikoitui siis Sworksin S35-3. Paljon on nykymarkkinoilla hyviä ja kiinnostavia merkkejä tarjolla joista Sworks uutukaisena yksi muiden joukossa. Auto tilailtiin ProRacerShopista jonka tiimityyppinen toiminta teki osaltaan vaikutuksen ja valinnan helpoksi.

Otin kasausvaiheesta muutamia kuvia ja rustailen tähän muutaman sanan huomioineen osanipun muuttumisesta autoksi.

Manuaali on tyypillinen ja selkeä. Osat on pusseissa kerättynä vaiheiden mukaisesti ja rakentaminen alkaa diffeistä. Klikkaamala saat kuvan aukeamaan isompana. Osien laatu ja vaikutti hyvältä eikä ylimääräisiä purseitakaan ollu metalliosissa havaittavissa. Diffeissä ei sinällään ollu mitään poikkeavaa tai erikoista ja hyvä niin..



Diffikupin tiivistepinnan hieraisen aina suoraksi hiomapaperilla tasoa vasten vuotejen välttämiseksi.



Diffit kasassa ja täytetty mukana tulleila öljyillä 7-7-3. Merkkaan ölyn maalitussilla aina diffin rattaaseen vastaisuuden varalle.



Autoa kasatessa tuli heti hyvää infoa ja vinkkiä muilta merkin kuljettajilta ja ensimmäinen vaihe missä pitää rakennusvaihessa keskittyä hiukan enemmän on boksien kasaaminen. Omassa kitissä ei ollu boksien suhteen mitään ohjelmaa vaan normaalilla shimmaamisella paketti pyöri herkästi. Joissakin autoissa on rattaat jääny kangertamaan ja tämä vaiva korjaantuu pinjonirattaan alla olevan pykälän viilamisella. Operaatiolla saadaan pinjoni siis lähemmäs laakeria ja diffin ja pinjonin välinen välys riittäväksi. Huomioi myös että operaation tarve selviää vasta kun keula ja perä on kasattu kokonaan.



Keula ja peräpakettien kasaamisessa ei ollu mitään ongelmia ja sai rauhassa ihastella kasautuvaa autoa.
Pillerien kanssa kannattaa olla tarkkana että oikeat tulee oikeaan paikkaan ja itse olisin ehkä kaivannut selkeämpää erillistä pakettisetuppia ohjeen mukana. Ohjeesta on hetkittäin vähän hankala saada varmuutta mihin asentoon pillerit ohjeessa halutaan.




Keula on uniball rakenteinen, ohjaus tukeva ja muutenkin hiilikuitua, alumiinia ja muovia sopivassa suhteessa.. Kaunista katseltavaa.. :cool: Tässä vaiheessa oli myös mukava kaivaa erillisestä pussista ja ruuvata kiinni ProRacerShopin Lehtojärven koneistamat hiilikuituiset vakioita paremmat ohjausvarret sekä etuhubiin vakiota isommat laakerit. Eipä ole vielä koskaan ennen käyny näin että kitin mukana tulee tiimin testaamia hipo-osia!




Takapäässä ei ihmeitä vastaan. Alumiiniset hubit tulee kitin mukana vakiona.




Jarrupalat on varustettu massapinnalla ja levyt on mallia teräs.




Keula, perä ja keskidiffi liitettynä pohjalevyyn. Voimalinja on lähes suora.



Radiolevy on yksi siisteimmistä näkemistäni ja kaikki on todella hyvin paikallaan ja johdot jää täysin piiloon. Myös elektroniselle kytkimelle ja ponderille on paikka valmiina.

Bensatankin suhteen tehtaalla on kyllä mietitty jotakin ihan muuta kuin auton käyttöä ja tankki vaatii siksi modaamista. Operaatio ei ole oneksi hankala koska se on pakollinen. tankissa on kiinni punainen nippa josta lähtee letku ja klunkki tankin puolelle. Poista nippa, poraa tankkin 5mm reikä, kiinnitä klunkki mukana tulevaan polttoaineletkuun ja sullo läpi poraamastasi reiästä. Vedä letkua sen verran että klunkki asettuu tankin pohjalle nätisti ja pääsee myös vapaasti elämään auton ollessa katollaan. Liitos ei vaikuta vaativan mitään liimoja mikäli sovite on onnistunut ja on riittävän tiukka.



Seuraavaksi olikin vuorossa moottorin kiinnittäminen. Kytkin on asiallinen ja varustettu alumiinipaloilla ja 13t kellolla. Pukki on yksiosainen ja moottoria kallistettu keskilinjan suuntaan painopisteen optimoimiseksi. Vivusto on toimiva ja helpposäätöinen. Servovarsien päivittämistä alumiinisiin kannattaa tietysti harkita ainakin ohjauksessa. Moottoriksi valikoitui Picco.

Iskarien kasaamisesta en valitettavasti löytäny kuvia, mutta nekin oli laadukkaan oloiset ja varustettu kuusi reikäisillä männillä. Iskarin pituudet manuaalissa oli merkitty väärin joten pallokuppeja ruuvatessa kannattaa olla hereillä ettei mene ruuvi läpi kuten itsellä meni.. Iskariöljyt tulee myös kitin mukana mutta riittää vain kolmeen iskariin joten varaa öljyt omasta pakista lähelle kasausvaiheessa.




Auto on nyt kasattuna ja sillä on käyty jo Turussa ajamassa ensilämmötkin ja täytyy olla kyllä tyytyväinen kokonaisuuteen. Ennakko-odotuksia ei isommin ollu merkkiä kohtaan mutta oli mukava todeta että kitti menee rakennus ja huolto-ominaisuuksiltaan suoraan lähelle esimerkiksi Asson laatua. Ensimmäisen ajoreissun aikana en tehnyt ensimmäistäkään setuppimuutosta vaan keskityin ajamiseen. Perusluonne pakettisetupissa oli rauhallisuus ja helppo ajettavuus. Itse kaipaan autosta enemmän kääntyvää ja nopeammin reagoivaa mutta uskon että nämäkin ominaisuudet saa kaivettua testaamalla kunhan Keski-Suomessakin ensin pääsee radalle.

Koriksi leikkasin JC Silencerin. Ainakin Asson ja Mugenin korit istuu hyvin auton päälle Workisin oman lisäksi.



Kisoissa nähdään!

-Jussi Rinne-















« Viimeksi muokattu: 29.04.18 - klo: 11.47 kirjoittanut _jtr_ »