1
Bensa-autot / Vs: FG teloilla
« : 07.02.13 - klo: 20.29 »
Wau! mielenkiintoisin projekti taas vähään aikaan. Odotan innolla videota... kai tästä saadaan videota?
- Hount
- Hount
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
No, teinpä sit omat johtopäätökset, tollasen viinin alipainepumpun tilasin kiinasta 3,5€
Ja jokaisella on varmaan jossain kaapiperukoilla niitä kuntokuumeen mukana tuomia proteiini sheikkereitä..
Kanteen pieni reikä ja pumpulla imee ilmat veke, hoitaa saman asian kuin tuo sakemannien nerokas idea, mutta murto-osalla sen hinnasta.
...
Tänne saa muutkin hyviä ideoita ja niksejä heittää mitä mieleen tulee jotka näitä harrastus juttuja tekisi helpommaksi
Insert the needle into the cork of your wine bottle and a few pumps of the handle will remove the cork. Air pressure will remove the cork from the bottle effortlessly.
Tuli vaan mieleen että eikö tota mahollisesti onnituis toteuttamaan ihan imurillakin sellanen nyt varmaan löytyy kuitenkin jokaiselta. Vähä isompi reikä vaan ja jokun tiivistys kappale.
mitenköhän tämän vois kirjoittaa ettei kuulosta kettuilulta?
Kerrotko miten ne boksit kuluu, minä en nyt näin kahden-kolmen minuutin miettimisen jälkeen vielä ymmärrä.
Ehkä pitäisi miettiä kauemmin.
Siis mikään pyörivä osahan ei boksiin vastaa, laakerin ulkokooli ei pyöri.
Ja toki shimmattiin siten että aina välillä diffiä paikalleen sovittamalla todettiin välys sopivaksi n. 0,1mm
Jätinkö liian vähän pelivaraa?
Itse itselleni vastaten; Syy löytyi miksi diffin pinionit ja lautaset ei kestä.
Laakerisarjaa vaihtaessani olin epähuomiossa jättänyt shimmit pois. Olivat niin likaisia niin ei niitä erottanut laakereista, kaivoin äsken shimmit laakeri laatikon pohjalta talteen.
Apu löytyi jälleen kerran foorumilta, jossain sivun 30 tienoilla puhuttiin juuri näistä shimmausongelmista ja silloin minulla välähti! :)
Akku asiassa joku vois auttaa silti.
tuokaa joku rautalankaa....
eli mihin se auto grillaa niitä akkuja jos sen ei tarvitse kulkea sitä 50 kmh? ei se moottori sitä virtaa ota jos se ei tarvitse kulkea sitä 50kmh. ilmaanko ne ampeerit menee omia aikojaan ? toki silläperusteellahan akut grillaantu pakissakin vaikka ei olisi edes kiinni. meillä kun tuo auto on säädetty niin että auto kulkee reilua poitsun juoksuvauhtia radalla että saa pidettyä auton hallinnassaan ja radalla. eiköhän tuohon laiteta lisää kennoja sitten kun niitä oikeasti tarvitaan. jokusen akun tullut itsekkin ajettua m8e jopa siäradoillakin ja oikeasti kovassa rääkissä eli tiedossa on kyllä paljonko ja mitä tarvitaan sitten kun haetaan vauhtia.ja kyllä ohmin laki kannattaa tuntea. mutta tärkein junioreilla ei edelleenkään ole se hirveä vauhti vaan se että hän itse nauttii tekemisestään ja oppimisestaan eli opettelee ensin pitämään sen auton radalla ja hallinnassaan ja hahmottaa sen autonsa liikkumisen vasta sitten vauhtia lisää. sillä että laitetaan 150kmh kulkeva auto juniorille ja 6 hehtaarin esteetön alue jossa voi huoletta vetää kaasupohjassa edestakas ei ole kovin vaikeaa. jopa minäkin pystyisin siihen :p
Meiän juniori ajoi Ninjan B01 koneella 12 gallonaa ennen kun siihen vaihdettiin sylinteriputki, mäntä, kiertokanki ja laakerit. Taas mennään toiset mokomat lissee.
4 gallonan jälkeen kun vaihtaa etulaakerin ja pitää koneen säädöissä, niin mennään pitkään. Toisaalta koneen saa huonoon kuntoon jos ei huolehdi ilmanputsarista ja muista huolloista.
eipähän ehkä 5v poitsun tarvitse ajaa 50km/h ??? ja tärkein muksuilla olis oppia ensin hallitsemaan auto ja saada se samalle hehtaarille mihin haluaakin radalla etenkin. voisi olle hitusen vaarallinen tuollainen 4kg murkula 5v käsissä jos kulkee sen 50kmh herätkääs nyt. ensin se auto haltuun ja sitten vauhti ja kiihtyvyys. toki jos montulla tai aavikolla vaan haluaa bashailla niin siitävaan vaikka 8s kiinni mutta ei siinä mitään kyllä opi, mutta jokainen tyylillään
meillä 5v poitsu ajelee m8e kyösti inferno ve llä 2s lipolla ja epalla hieman rauhoitettuna. jestää hyvin eikä säiky kolhuja
Paino (kg) | Virta (A) | Jännite (V) | Voima (kg*m/s^2) = Newton | Teho (watt/s) | Kiihtyvyys | Kiihtyvyys (%G:stä) | Kuljettu matka (m) | Vauhti (km/h) | Vauhti (m/s) | Kuljetut sekunnit | Ottoteho hyötysuhteella |
3,5 | 328,5 | 7,4 | 48,6 | 2430,6 | 13,9 | 141,6 | 6,9 | 50,0 | 13,9 | 1,0 | 2700,6 |
3,5 | 164,2 | 7,4 | 24,3 | 1215,3 | 6,9 | 70,8 | 13,9 | 50,0 | 13,9 | 2,0 | 1350,3 |
3,5 | 109,5 | 7,4 | 16,2 | 810,2 | 4,6 | 47,2 | 20,8 | 50,0 | 13,9 | 3,0 | 900,2 |
3,5 | 82,1 | 7,4 | 12,2 | 607,6 | 3,5 | 35,4 | 27,8 | 50,0 | 13,9 | 4,0 | 675,2 |
3,5 | 65,7 | 7,4 | 9,7 | 486,1 | 2,8 | 28,3 | 34,7 | 50,0 | 13,9 | 5,0 | 540,1 |
3,5 | 54,7 | 7,4 | 8,1 | 405,1 | 2,3 | 23,6 | 41,7 | 50,0 | 13,9 | 6,0 | 450,1 |
3,5 | 46,9 | 7,4 | 6,9 | 347,2 | 2,0 | 20,2 | 48,6 | 50,0 | 13,9 | 7,0 | 385,8 |
3,5 | 41,1 | 7,4 | 6,1 | 303,8 | 1,7 | 17,7 | 55,6 | 50,0 | 13,9 | 8,0 | 337,6 |
3,5 | 36,5 | 7,4 | 5,4 | 270,1 | 1,5 | 15,7 | 62,5 | 50,0 | 13,9 | 9,0 | 300,1 |
3,5 | 32,8 | 7,4 | 4,9 | 243,1 | 1,4 | 14,2 | 69,4 | 50,0 | 13,9 | 10,0 | 270,1 |
3,5 | 29,9 | 7,4 | 4,4 | 221,0 | 1,3 | 12,9 | 76,4 | 50,0 | 13,9 | 11,0 | 245,5 |
3,5 | 27,4 | 7,4 | 4,1 | 202,5 | 1,2 | 11,8 | 83,3 | 50,0 | 13,9 | 12,0 | 225,1 |
3,5 | 25,3 | 7,4 | 3,7 | 187,0 | 1,1 | 10,9 | 90,3 | 50,0 | 13,9 | 13,0 | 207,7 |
3,5 | 23,5 | 7,4 | 3,5 | 173,6 | 1,0 | 10,1 | 97,2 | 50,0 | 13,9 | 14,0 | 192,9 |
3,5 | 21,9 | 7,4 | 3,2 | 162,0 | 0,9 | 9,4 | 104,2 | 50,0 | 13,9 | 15,0 | 180,0 |
3,5 | 20,5 | 7,4 | 3,0 | 151,9 | 0,9 | 8,8 | 111,1 | 50,0 | 13,9 | 16,0 | 168,8 |
3,5 | 19,3 | 7,4 | 2,9 | 143,0 | 0,8 | 8,3 | 118,1 | 50,0 | 13,9 | 17,0 | 158,9 |
3,5 | 18,2 | 7,4 | 2,7 | 135,0 | 0,8 | 7,9 | 125,0 | 50,0 | 13,9 | 18,0 | 150,0 |
3,5 | 17,3 | 7,4 | 2,6 | 127,9 | 0,7 | 7,5 | 131,9 | 50,0 | 13,9 | 19,0 | 142,1 |
3,5 | 16,4 | 7,4 | 2,4 | 121,5 | 0,7 | 7,1 | 138,9 | 50,0 | 13,9 | 20,0 | 135,0 |
3,5 | 15,6 | 7,4 | 2,3 | 115,7 | 0,7 | 6,7 | 145,8 | 50,0 | 13,9 | 21,0 | 128,6 |
3,5 | 14,9 | 7,4 | 2,2 | 110,5 | 0,6 | 6,4 | 152,8 | 50,0 | 13,9 | 22,0 | 122,8 |
3,5 | 14,3 | 7,4 | 2,1 | 105,7 | 0,6 | 6,2 | 159,7 | 50,0 | 13,9 | 23,0 | 117,4 |
3,5 | 13,7 | 7,4 | 2,0 | 101,3 | 0,6 | 5,9 | 166,7 | 50,0 | 13,9 | 24,0 | 112,5 |
Paino (kg) | Virta (A) | Jännite (V) | Voima (kg*m/s^2) = Newton | Teho (watt/s) | Kiihtyvyys | Kiihtyvyys (%G:stä) | Kuljettu matka (m) | Vauhti (km/h) | Vauhti (m/s) | Kuljetut sekunnit | Ottoteho hyötysuhteella |
3,5 | 117,3 | 14,8 | 34,7 | 1736,1 | 9,9 | 101,1 | 9,7 | 50,0 | 13,9 | 1,4 | 1929,0 |
Yeah, kokeilin tossa välissä 20kg
Mut liian hidas vaikka käänsikin hyvin
12kg orion 0,05 sec hyvä!
Myös orion 16kg 0,09s
Mulla on 2 x 2s, autossa on paikat akuille molemmin puolin runkoa. Kahden 2s-akun käyttöä puoltaa se että samoja pattereita voi käyttää myös muissa autoissa. Lisäksi valikoima on laajempi kuin 4 kennoisissa.
Jos kummassakin moottorissa on sama roottori ja kannu muuten niin pienemmän kv arvon moottori ei ole niin herkkä lämpiämään vaikka pidempääkin välitystä laittaisi. ihan sen takia että siinä ei myöskään ole niin paljoa tehoa.
Suurempi ero on sillä onko 1950kv vai 2300kv; pienellä radalla 1950kv on tosi hyvä mutta esim. Lavanko jossa on pitkä ja nopea pääsuora niin 2300kv on parempi
Näin se varmasti tulee olemaan.Onko kellään koodia shimmi lätkiin sc malliin?
tuolla niitä optio osia on. http://www.lrp.cc/en/products/rc-cars/110-offroad-onroad/produkt/lrp-s10-blast-sc-110-short-course-truck-non-rtr/tuning/
Kyllä mää sen asensin mutta kyllä vois huomen kokeilla asettaa uudelleen. Kun laitto virrat pois kakesta niin sehän pitäis laittaa heti jarru päälle mutta sekin tulee sitten semmosen 2-3 sekan viiveellä.
Kisailijoillehan tuo palikka ilmeisesti onkin mutta Miken palikan hinta 119$ vs kopio 49$. Ei taida kovin moni Mikea tukea jollei oikeasti löydy turhaa hilloa perstaskusta. Niin se vaan tuppaa käymään että kun jotain (varsinkin hyvää/potentiaalista) tuotetta myydään ylihinnalla niin siitä tehdään hyvin äkkiä halpiskopioita.
Mitäs tuolle slipperille sillä dremelillä tehdään? Sain kärryn talouteen ja tarkoitus olis tehdä nuo mainitsemasi tuuningit ennen ajoja..Entäpä nuo shimmit mistä saapi tilailtua?Kiitos ja kumarrus
[/quote]
rivin jälkeen.Nopareista lisäksi Castlen Mamba max monster, Hobbywing, Losi xcelorin, Hobbyking 150 A, Turnigy 150A jne. 150A mallit lienee suosituimpia, Hobbywingistä 80A versiolla pärjää myös (jos akkuina 4s)
Moottorit 1700-2500kv haarukkaan, samat merkit kuin nopareissa. näiden lisäksi Leopardilla löytyy hyviä mosia.
Tuo polttoaine on merkiltään COOL POWER HELI 20%.
Polttoaine on ainaskin helikopteri tavaraa, eli se vaihtoon.
Ai, eli sinusta on täysin validia varastaa toisen keksintö ja vesittää vuosien työ tuon slipperentialin suunnitteluun? Ihan vaan koska jätkällä ei ole miljoonia rahaa...Ei se minusta ole oikein, imho rahaa kuuluu valuta siihen suuntaan minne sitä kuuluu. Ikävä kyllä maailma ei vaan näin toimi. Ja jos Miken patentti on vaan USA:ssa niin se ei kyllä Kiinan poikia estä myymästä sitä joka paikkaan, mitään virallista maahantuontia tuotteilla tosin ei varmaan tule.
Tuokin slipperential olisi todennäköisesti jäänyt suunnittelematta ellei Mike olisi tiennyt että hän voi hakea siihen patenttia. Eli patentti mahdollisti slipperentialin suunnittelun.
a) Miken patentti voimaan astuttuaan koskee vaan USA:aa... tosin sekin tullee riittämään, kun kiinan kopiopajatkaan ei saa sitä enää sen jälkeen laillisesti myydä jenkkeihin, eikä kukaan jenkeistä käsin varsinkaan voi noita piraatti slipperentiaaleja myydä.
- Hount
Nähtiinhän me miten Castle vesitti Hobbywingin ekan tulon USA:an, toisella kerralla ei onnistunut uhkaukset vaan olis pitänyt mennä raastupaan tai sitten jotain maksetaan kulissien takana.
Tuo slipperential on myös RC-Monsterin IP:tä.Hiukan offtopicia, mutta yleisesti IP:llä ei ole mitään virkaa jos:
Miken patentin astuessa voimaan tuon slipperential kopion ja monen muun piraatti slipperentialin myynnistä tulee laitonta.
- Hount
a) ei ole maailmanlaajuinen
b) sulla ei ole fyrkkaa suojata omaa IP:tä
RC-monsterin etusivun julistuksen myötä veikkasin että a ja b eivät täyty. Businessmaailma on kohtuu erilainen tänäpäivänä kuin 20v sitten. Patenttien ylläpitäminen maksaa helposti miljoonia.