Putki on Bissen oma paras yläkiekkaputki RoadRacing -versio viiskymppiseen 620-moottoriin eli just tähän mikä mulla on. Pari vuotta sitten kun ton ostin uutena niin se oli parasta ja rajuinta mitä rahalla saa. Taitaa olla vieläkin ehkä, en tiedä tarkkaan. Sen jälkeen mä ostin vielä lisäks uuden pytty-mäntäsarjan jonka Scott Finlay porttas mulle. Mittasinkin sen jo ja laitoin kiinni. Ylimääräseks siis jäi vakiopytty jonka porttaan omilla ajatuksilla. Kaasari tuli karttipuolelta ja se on tarpeeks iso muttei älytön vielä. Putken leikkelin kappaleiks ja muuttelin sitä useemmasta kohdasta omien ajatusten mukasesti. Saa nähdä miten naukuu. Talvella sen näkee ja kuulee. Naapurit varmaan kiittää, mulla kun ei edelleenkään oo minkäänsortin kiinnostusta mihinkään änkkäreihin. Eskortti pitää ihan tautista räiskettä sillä twinillään ja luulen ettei tää siitä hirveesti jälkeen jää.
Mittasin myös ton vessan nurkkapainot, melko tasasesti jakautuu akseleilla. Takana vasen takapyörä painaa maata vasten 200g enemmän kuin oikea, painonjakauma on 65% takana ja 35% edessä, keuliikohan? Tyhjäpainoa vessalla on 20,2kg mikä oli yllättävää. Tää laitos on lähestulkoon identtinen painoltaan SRT4 Escortin kanssa. Kannattaa muistaa että tää on raideväliltään 100mm leveämpi kuin HPI Baja axle extenderien kanssa. Akseliväliltään tää on 115mm pitempi ku Baja. Sen kokoo ei kuvista täysin tajua.