nyt alkaa vihdoin viime kesän harjottelun jälkeen hymyilyttää tämän auton kanssa. Meinasin tuskastua täysin kun kiviä meni kokoajan vetorattaaseen, yritin tehdä pari erilaista suojaa ettei sinne menisi kiviä mutta jostain tuntui aina eksyvän kivi vetorattaalle. Suojukset sai aikaan myös sen että kivet jotka pääsi auton sisään myös jäi sinne. Vähän väliä sai ravistella autoa ylösalaisin ettei ajot tyssänneet pian vetorattaan hajoamiseen kun joku/jotkut kivet sopivasti jumiutui väliin. Hiekkapihallamme kun tuntuu olevan juuri sopivia kiviä tuhoamaan päärattaan, ei tarpeeksi isoja ettei ne menisi auton sisään eikä riittävän pieniä tullakseen ulos aiheuttamatta ongelmia.
Loppusyksystä myös vakiomoottori sanoi sopimuksensa irti ja kun proshopissa ei ollut vakiomoottoreita hyllyssä sain sen samalla vaihdettua tehokkaampaan method 19x2:een välirahalla. Vakiopinjoni sai virimyllyn kuitenkin lämpenemään aivan älyttömästi eikä nyt keväällä vaihdettu 20 hampainen pinionikaan vielä oikein auttanut. Lisäksi vieläi askarrutti tuo kivi/pääratasongelma. Suojistakaan ei oikein ollut apua sillä se tarkoitti lämpöongelmia eikä kuitenkaan ollut riittävä suoja kiviä vastaan. Meinasin jo pistää auton myyntiin ja vaihtaa sen johonkin vaikka se tuntui tosi kivalta ajaa toimiessaan kun lähistöllä ei ole asfalttia lukuunottamatta soveliasta maastoa tälle autolle.
Päätin vielä yrittää ja tein reikiä koppaan dremelillä saadakseni paremman ilmanvaihdon jäähdyttämään moottoria. Moottori kävi niin kuumana että johdotkin suli. Jäähdytysaukot koriin ja tekemieni suojien poistot sai riittävästi ilmaa kulkemaan korin läpi -> homma toimi hyvin kunhan ajoi paikoissa joissa ei ollut kiviä (sniff). Jätin akun reikiä peittämään alumiiniteipin joka toki kuluu mutta kuluttuaan on helppo vaihtaa uuteen alumiiniteipinpätkään. Akun lämpeneminen ei ollut niinkään ongelma kuin koneen.
Sitten keksin dremelöidä lisää, nimittäin päärattaan aukkoa auton pohjassa. Nyt jos jotain kiviä menee sisään ne mahtuu tulemaan ulos jäämättä päärattaan ja pohjalevyn väliin. Toimii hiton hyvin ainakin näissä olosuhteissa. Kyllä nyt kelpaa ajella pitkin pihaa :). Mukava auto ajaa ja kokeilla säätöjen vaikutuksia. Ja vakio-osien hajotessa ne voi vaihtaa sitten kestävämpiin, ja tutustua autoon paremmin samalla. RTR pakettihan tämä.