Kirjoittaja Aihe: T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!  (Luettu 3261 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
Eilen tilasin Rush Evon ja tänään hain sen postista, ja sisäänajossa on kinkkinen ongelma! Kaasarin kurkku on 1mm auki  ja  moottori käy tyhjäkäyntiä hyvin kunnes se lämpenee sopivan lämpöiseksi. Silloin moottori ottaa kovat kierrokset ja pakkohan se on sammuttaa ettei moottori hajoa heti.
Seos neulaa on käytetty tehdas asetuksilla ja vielä rikkaammalla, mutta aina sama homma.  Tulppa on tietääkseni kylmin: OS R5, ainakin R5 siinä niin lukee.
Nyt tarvitaan neuvoja ammattilaisilta.

Kiitos etukäteen.
Savolaeset jyrree!

Poissa hanzu12

  • Veteraani
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #1 : 08.07.05 - klo: 21.41 »
Oletko kokeillu säätää alakierros neulaa rikkaamalle (siinä kaasarin kyljes). Onko pakoputki kunnolla kiinni ettei vuoda ja onko tankin paineletku putkes kiinni.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #2 : 08.07.05 - klo: 21.45 »
Tarkennukseksi että ei siinä kaasarin kyljessä vaan kaasarin luistin päässä on alaseos ruuvi.
Käännäs sitä pikkusen auki.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #3 : 08.07.05 - klo: 21.45 »
Alaneula on tehdasasetuksessa, eli kaasarin rungon tasalla.
Savolaeset jyrree!

Poissa KertM5

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/kert.siret/
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #4 : 08.07.05 - klo: 21.46 »
tarkista että kaasari on konessa kunnolla kiinni ja tiiviste kunnossa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #5 : 08.07.05 - klo: 21.48 »
Lainaus käyttäjältä: "Pahalainen"
Alaneula on tehdasasetuksessa, eli kaasarin rungon tasalla.


Nyt rupee kyllä oikeesti epäilyttämään että on sekotettu ala ja keskiruuvit keskenään.

Poissa KertM5

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/kert.siret/
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #6 : 08.07.05 - klo: 21.52 »
savuttaako se kun se rupee huutama?  
kunhan kyselen...

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #7 : 08.07.05 - klo: 21.54 »
Minusta ei, koska T-15 moottorissa on vain Ylä-, eli seosneula, alaneula ja tyhjäkäyntiruuvi. Ja kaasari tuntui olevan kunnossa. Ja eikös Low-speed neula ole alaneula? Ja olemme vain säätäneet High-speed neulaa (ylä-/ seosneulaa)  DVD:llä olleitten ohjeitten mukaan.
Savolaeset jyrree!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #8 : 08.07.05 - klo: 21.55 »
Okei...

No mutta kuten sanoin niin säädä sitä alaneulaa hieman auki... Niin että kierrokset laskee.

Ja siis tarkistukseksi vain... kerro missä sijaitsee alaneula?

Poissa KertM5

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/kert.siret/
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #9 : 08.07.05 - klo: 21.57 »
joo kyllä siinä on vain 2 neulaa. ja kyllä low-speed on alaneula

OT: jos onnistuut pilamaan sen koneen, niin mulla on yksi ylimääräinen. noin 2L ajettu ;)

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #10 : 08.07.05 - klo: 22.04 »
Se alaneula on kaasarin luistin vastakkaisella puolella, tässä tapauksessa seosneulan alla.

Jos et selityksestäni saanut selvää, niin kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.  Kuva löytyy sivun alalaidasta, aivan siitä sivunumeron yläpuolelta. Siinä on se low-speed neula josta puhun alaneulana.
http://www.hpieurope.com/manuals/562/562-12.jpg
Savolaeset jyrree!

Poissa KertM5

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/kert.siret/
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #11 : 08.07.05 - klo: 22.10 »
no... jos kone on ohjeiden mukaisesti säädety ja silti alkaa sekolemaan, on kaksi maholisuuta. joko kaasu jää päälle ta sitten kaasari on huonosti kiini/tiiviste rikki.
tietenki jos et paina kaasua, niin silloin kaasu ei vöi jäädä päälle :D eli tarkista tiivisteet

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #12 : 08.07.05 - klo: 22.14 »
Jep...

En vaan heti aluks muistanu/älynny että tossa oli tollanen kaasari.

No jokatapauksessa käännä hieman auki.

Ja onkos kaikki mahdolliset paikat tiivistetty erikseen ennen käynnistystä.
Kaasarin liitos koneeseen, ilmanputsarin liitokset kaasariin...?
Erittäin tärkeitä asioita jotka vaikuttavat koneen ikään ja toimivuuteen merkittävästi.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #13 : 08.07.05 - klo: 22.56 »
Kokeiltiin alaneula rikkaammalla, sama homma kuin aikaisemmin.  Se tapahtuu aina kun kone lämpenee kuumaksi. Meni noin minuutti tai pari ennenkuin moottori taas otti täydet kierrokset Tiivisteistä puheenollen, ilmansuodatin oli hyvin ja samalta tuntui olevan kaasari.
 Ja millä te olette tiivistäneet tarvittavat kohdat?
Voisiko kierrosten nousu johtua siitä ettei tankkiin tule painetta?
Savolaeset jyrree!

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #14 : 08.07.05 - klo: 23.11 »
Tarkista kaikki polttoaineletkut ja liitokset.
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #15 : 08.07.05 - klo: 23.13 »
Huomenna käymme kaiken läpi tosi tarkkaan.
Savolaeset jyrree!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #16 : 09.07.05 - klo: 00.17 »
Pistä sinne väliin silikonia.
Vaikka kuinka tuntuis että on tiivis olman erikseen tiivistystä niin ei se vaan ole.
Kunnon silikonit joka liitokseen niin johan toimii.
Ota huomioon että kaikki laajenee ja väljistyy lämmetessään.

Tiivistät nyt vaan eka sen koneen joka paikasta, eli kaasari, luisti ja ilmanputsarin liitokset.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #17 : 09.07.05 - klo: 12.51 »
Mitä polttoainetta käytät? Moottorin tehdas asetukset ovat 16 tai 20% seokselle ja kerhoautossa saimme säätää reilusti rikkaammalle.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #18 : 09.07.05 - klo: 12.59 »
Model Technics QwikFire 16% on löpönä.
Savolaeset jyrree!

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #19 : 09.07.05 - klo: 15.02 »
Rikkaammalle laittaisin silti alaneulaa.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
T-15 moottori ottaa sisäänajossa korkeat kierrokset!
« Vastaus #20 : 10.07.05 - klo: 20.23 »
Joo, alaneulahan se oli syypää kaikkeen, ja nyt on sitten tiivistetty kaikki tarvittavat paikat.

Suurkiitos Teille kaikille auttaneille!
Savolaeset jyrree!