Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Finskuman

Sivuja: [1]
1
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 24.04.13 - klo: 00.42 »
Auto liikkuu tarpeeksi hyvin Kyoshon G27 moottorilla, kännykän mukana parhaimmillaan 30km/h.
Tuli liian ahneesti ojaa pitkin aurauskeppiin niin katkes ohjausvarsi (mikä onkaan oikea suomenkielinen termi: ae17 - knuckle arm). Pikaliimalla pysyi puoli kierrosta paikallaan, huomenna pari reikää, sikaliimaa ja nippuside vielä ympärille jos sillä kestäis pienet ajelut ennen uuden osan tilaamista ja postitusta :roll:

Edit: Nyt tilattu uusi osa 7,20 € mutta ei tullut vielä liikkeeseen noudatettavaksi. Pistettiin rikkinäiseen osaan reikä ja nippusiteellä paketti kasaan. Tuhti kerros kuumaliimaa niin johan on hyvin pysynyt.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 13.04.13 - klo: 11.20 »
Kysyisin moottoriin Kyosho G27 (070702) ja nopariin PERFEX KA-16h (limit 15t motor) mitä akkua suosittelisi. Netistä lueskelin max. 7.4v 2c lipo akun käyvän kyseiseen nopariin, mutta onko järkeä ostaa noille vanhoille sähköille lipo-akkua?

Lainaus
KA-16:
Imput voltage: 6c ni-cd / 2c ni-mh tai lipo
Continuous max current: 80A
Peak current: 240A

Aikalailla vuosi sitten tuli yksityisviestin keskusteltua jos nopari on ohjelmoitu lipo-akkuja varten. Tiedä sitten onko se ohjelmoitu (ja pystyykö ohjelmoimaan) kun olen noparin/moottorin saanut toiselta henkilöltä.

Tarkoituksena olisi alustavasti saada auto liikkumaan enemmän kuin sen 2min mitä nykyisillä vanhoilla ni-cd akuilla.


Edit: Ei enää mitään :)

3
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.04.13 - klo: 14.04 »
EDIT: ei enää mitään  :azn:

4
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 10.04.13 - klo: 21.39 »
Armeija lusittu ja back to business! Syttyi taas kipinä kun huomasin tässä ketjussa olleen eloa vuoden lopulla ja nyt vuoden alussakin. Oman auton purin täysin tänään ja putsattuna odottaa kuulalaakeri- ja rasvakäsittelyä. Tajusin että aiemin ostetut k.laakerit eivät riitä joten täytyy huomenna käydä täydentämässä varastot.

Tarkoituksena olisi kanssa ostaa uudet sähköt autoon, nekin piti ostaa vanhojen viestien perusteella jo viime vuoden alussa. Uusien sähköjen mukaan täytyy laittaa ostoslistalle akut ja laturi. Ehkä täytyy samalla päivittää radiot 2.4ghz aikakauteen..
Mitä suosittelette?

Myöhemmin olisi ostoslistalla koritolpat ja joku kori.. mutta palataan niihin kunhan saadaan autoon eloa :)

Edit: Tuli mieleen hetki postauksen jälkeen tuleeko noista yllä mainituista (radio, moottori, säädin, akut, laturi, yms) hintaa niin paljon, että kannattaisi ennemmin satsata uuteen autoon ne vähäiset rahat. On tämä säätämistä :)

Edit2: Tuli vaihdettua samalla iskareihin 35 öljyt, unohtui mainita

5
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 08.04.12 - klo: 23.51 »
Siirtyminen 32dpi moodiin, DIY-made  :cool:

Hienoa työtä kyllä (jos nyt DIY:lä meinasit "Do-It-Yourself" vai nimimerkkiäsi)! Nyt ainakin spurri pysyy tukevasti!  :wink:
Tuli postissa iskariöljyt ja puolet kuulalaakereista. Tilasin kahta eri kokoa mutta toiset tuli, taisin katsoa huonosti tuon saatavuuden.. Ei se mitään, sillä kuiviin keleihin on aikaa reilusti  :laugh:

Mitä sähköjä löytyy / olet ajatellut laittaa? Itse etsin tällä hetkellä - joko erikseen ostettuina tai pakettina - hyvää kokoonpanoa. Pakettia, jonka avulla saan tehtyä zaboonista esittelemisen arvoisen ajokin  :wink:

6
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 24.03.12 - klo: 01.09 »
Laakereita ollessa olen kaivellut ohjeita kuinka tuota kalibroidaan (esc a.k.a. noparia).
Löytänyt vaan tämän:

http://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/digital_prcs/pdf/82239%20PERFEX%20KA_16%20FET%20ESC_m.pdf

Jostain syystä vaan auto pysähtyy ja alkaa huutamaan "akku vähissä" -ääntä. Potkua kyllä akuista löytyy, ei riittävän hyviä kys. noparille?
Alkaa tökkimään vähän tämä, pääsee vaan "1min ja that's it" -ajeluja tekemään. Taitaa auto siirtyä hyllylle koristeeksi pölyämään ja katseet uutta autoa etsimään...  :undecided:

EDIT: Pieni avautuminen, hermot meni kun hienot kelit, hanget kantoi ja autoa ei saanut tulille

7
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 18.03.12 - klo: 15.26 »
Tuossa kokeiltiin NiMH akuilla ajoa, antaa ajaa 2-3 min ja alkaa valittamaan akun loppumista. Akut on toimivia ja täyteen ladattuja. Kalibrointi edessä? Itse en löytänyt kyseiselle mallille (perfex ta-16h) kalibrointiominaisuutta.
Täytyy vielä tuota googlen maailmaa selailla jos sieltä löytyisi  :wink:

Edit: Tilattu laakerit ja iskareihin öljät, katsotaan jos tuosta saadaan menopeli tehtyä

8
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 16.03.12 - klo: 15.14 »
Viimeisenä olisin kyllä lähtenyt vuolemaan, oikeastaan en olisi harkinnut koko tekoa  :cheesy: Nyt kuitenkin se on tehty ja toimii, Kiitoksia erittäin nopeista vastauksista! Täytyy katsoa miksi renkaat ei palaudu takaisin niin helposti..  :wink:

9
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 16.03.12 - klo: 13.54 »
Vakio vastaanotin ei ole yhteensopiva tuohon nopariin ja servoon, niin täytyy katsoa pöytäkoneella voiko tuota originalnoparia kalibroida (liittimet liian isoja sopiakseen vastaanottimeen)  :angry:


10
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 16.03.12 - klo: 11.58 »
Vihdoin ja viimein kotona, alkoi gines ärsyttämään...
Anyway, nyt on moottori kiinni autossa (kiitos GT Warrior!!). Auto liikkuu, mutta kilpikonnan vauhdilla, kuitenkin kiihdyttäen. Olisiko akku syypäänä (liian tehoton)?

Ainiin... Auto siis liikkuu, mutta ekalla kerralla kaasusta ei tapahtunut mitään mutta ainoastaan peruutti. Vaihdoin moottorin johtojen paikkoja niin nyt liikkuu eteenpäin, mutta pakkia painamalla. Voisiko auton noparissa olla vikaa?

11
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 10.03.12 - klo: 22.28 »
tj 300 & sparta! Plus se että paketti odottaa kotona avaamista...  :azn:

12
Kyosho / Vs: Zaboon 4wd
« : 29.02.12 - klo: 22.38 »
En vihtinyt tehdä uutta aihetta kys. ajokille niin nohevana etsin vanhan aiheen johonka pistin kysymyksen.
Uskoisin että aiheen aloittaja, urpo, oli tällöin uusi näissä asioissa, ja tarvitsi neuvoja  :wink:

Seuraavaksi pitäisi alkaa katsomaan lipo -akkuja ja -laturia, olisiko joku "merkki" jota suosittelisitte "uudelle harrastajalle"?

EDIT: Katos, hakutoiminnolla löytyi keskusteluita lipo -akuista, täytyy perehtyä paremmin kun viikonloppulomille pääsen :/

Ja ainiin.. onkohan mahdotonta asentaa zaboonin kaltaiseen autoon (kori pysyy kiinni kyljestä tarralla) koritolpat? Kuume sekoittaa päätä sen verran, että aloin ajattelemaan autoon jonkun tunnetun automerkin koria esimerkiksi mustang...
*pudistaa päätä* ei.. unohtakaa

13
Kyosho / Zaboon 4wd
« : 28.02.12 - klo: 10.03 »
Rikotaan tämän aiheen 5v talviunet ja luodaan uutta keskustelua.

Taustaa: vuonna nakki ja makkara ostin, vanhempien avustuksella, kys. auton. Menopeli toimi loistavasti ensimmäisen vuoden kunnes moottori kärähti sulattaen johdot poikki. Yritetty juottaa kiinni, huonolla tuloksella.

Nyt n.5 vuoden jälkeen iski rc kuume (ja 38,6kuume myös) kun ystävä osti käytetyn polttiskrossin (merkkiä en muista). Uutta autoa en lähde ostamaan, kun vanha on korjauksen tarpeessa, ja muutenkin zaboon on aika legenda!

Ostamassa olen ainakin kuulalaakerit. Noparin kunnosta en osaa sanoa mitään kun nyt moottorin hajoamisen jälkeen en ole ajanut autolla senttiäkään. Luultavimmin koko sähköisen puolen, poislukien vastaanotin, tulen uusimaan

Eli kysyn:
Mitä suosittelette moottoriksi, nopariksi, akuksi etc
ja mitä muuta kannattaa huomioida kun "virittämään" lähtee?
Ainakin muoviosat parempiin...

Vaikka harrastanut rc:tä niin lähden puhtaalta pöydältä sillä olen unohtanut vuosien aikana "teemasanat" yms. Pahoitteluni :laugh:

14
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.02.09 - klo: 20.02 »
Laittelin ja juotin uudet johdot mun zabooniin kun oli tylsää. muuten toimi mutta moottori kuumenee nopeesti ja ei oikeen pyöri hyvin... moottoris ehk vikkaa :D
Onko pinjonin ja spurrin väli sopiva? Itsellä oli Zaboon pari vuotta sitten. Jos väli oli liian tiukka, moottori kuumeni ja auto ei rullannut kunnolla.

joo spurrin väli oli kunnossa, ongelmana oli se et moottori kuumenee nopeasti vaikka se on irroitettu autosta. Ja uudet johdot sen takia että johdot olivat paljaana, varmaan kuumuuden takia (eristeet sulannut kokonaan tai jonkinverran)

 :lol:

15
Yleinen keskustelu / Vs: Badger vs Aztek
« : 28.02.09 - klo: 01.11 »
Vähän menee aiheesta ohi ja kuitenkin liittyy... niin sitä vaan että taskusta ei tollasta summaa löydy niin löytyykö vastaavanlaisia laaduiltaan halvemmalla vai pitääkö tyytyä huonompaan?` :shock:

16
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.02.09 - klo: 01.02 »
Laittelin ja juotin uudet johdot mun zabooniin kun oli tylsää. muuten toimi mutta moottori kuumenee nopeesti ja ei oikeen pyöri hyvin... moottoris ehk vikkaa :D

17
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.02.09 - klo: 20.31 »
1. Ensimmäinen kirjainyhdistelmä kuvaa luokkaa, M=maasto, T=touring, C=c-prototyyppi jne., numero kirjaimen perässä puolestaan kokoa eli 8;1:8, 10;1:10 ja 12;1:12

2. Harjallisessa on hiiliharjat ja sitä joutuu huoltamaan: vaihtamaan hiiliä ja sorvaamaan kollektoria. Harjattomat ovat nykyään korvanneet harjalliset ja niitä ei tarvitse juurikaan huoltaa.

3. 11.1V ja 7.4V on voltteja eli jännitettä, mitä suurempi sitä enemmän potkua. 1000 mAh ja 1700 mAh on milliampeeritunteja eli kapasiteettia, mitä suurempi sitä pidempi ajoaika.

Kiitos, tää valaisi minua sen verran että ollaan jo plussan puolella   :p

                           
 |      Edit: Niinkuin tos alhaalla niin mitä suosittelette sellaiseen kuin Kyosho Zaboon virityksii... tälhetkel se on tos lattialla purettuna
\ /     kun johdot teki oikosulut ja käristy muovivelliksi  :shock: :lol:
                             

18
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.02.09 - klo: 19.48 »
:huh:

ja kysymyksiä satelee täältäpäin:

1. Miten nämä eri luokkien nimitykset toimivat? Merkitseekö se luku sitä minkä kokoinen auto on esim ???-10 on 1:10
2. Mitä eroa on harjallisella ja harjattomalla moottorilla?
3. !£&#% tyhmä kysymys, mutta mitä nuo akkujen tiedot (11.1V 1000mAh/7.4V 1700mAh) merkkaa  :lol:

Kiitos ja kumarrus

:huh:

19
Yleinen keskustelu / Vs: Rinnekone ...
« : 24.02.09 - klo: 17.12 »
Ja sry seuraava... vähän tosta http://www.kyosho.fi/ viilataan pilkkua. Sielhän sanotaan kun klikataan "Jäsenpalvelu"a : "Jäsensivut avautuvat keväällä 2008, joten...."  :huh:
Edit: samoin "Radio-ohjattua actionia" osiossa (lisäksi ns. linkkikuvassa on kirjoitusvirhe: "Radio-ohjattua actiona"

20
Yleinen keskustelu / Vs: Rinnekone ...
« : 24.02.09 - klo: 17.05 »
Jos jotain kiinnostaa niin tossa!

TÄSSÄ

Tavaraa ollut ainakin syksyllä ruotsalaisissa liikkeissä, nykytilanne ei tiedossani!

Sivusto vaatii sisäänkirjautumisen???

Vähän myöhäs mutta kun päivittää sivun (sen joka pyytää sisäänkirjautumista) niin sitten pääsee sille toivotulle sivulle, mulla toimi ainakin   :p

21
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.02.09 - klo: 23.25 »
Kun tuolla on käyttäjien laittamia kumeja talvea varten niin eikös siihen riitä vaan että kumi irti ja sisäpuolelta naulaa pieniä nauloja kumin läpi? ja viel liimakerros niin naminami  :wink:

22
Yleinen keskustelu / Vs: Seurat - Keski-Suomi
« : 20.02.09 - klo: 11.55 »
 :p Kiitos, vois kattoo et jos tulis joskus jossakin vierailemaan  :wink:

23
Yleinen keskustelu / Seurat - Keski-Suomi
« : 19.02.09 - klo: 22.21 »
Terve

Otsikko jo kertoo kaiken. No melkeimpä kaiken eli kertokaappa minkänäkösii ja minkälaisii rc-seuroja Keski-Suomen alueelta löytyy. Olis ihan mukava käväistä katselemassa toisten ajelua... kun täällä korvessa  (:wink:) ei löydy rc-harrastajia  :p

*Fman*

24
Tulokset / Vs: Opas kilpailun aloittamiseen
« : 18.02.09 - klo: 20.31 »
Varmaa tälle on jossain täällä foorumeilla vastaus, mutta ihan vaan mielenkiinnost kysyn että onko kisoja buggyn ja touringin lisäksi, esim trugeille?
Sry oon uus   :grin:

Sivuja: [1]