Oletteko te tosissanne sen kanssa, että nämä moottorit on speksattu niin typerästi, että ne voi rikkoa ylikierroksilla liian lyhyellä välityksellä? RC-autoissa käytettävät sähkömoottorityypit ovat luonnostaan kierrokset rajoittavia ja jokainen täsypäinen moottoritehdas speksaa nimellisjännitteen niin, että moottori kuormittamaton moottori käy sillä niin kauan kun laakerit kestävät (kuukausia tai vuosia). Vai käytättekö moottoreita tarkoituksella ylijännittellä?
Sain vihdoin tilattua viritysosia. Sen suositelun Sidewinder-combon (4600 kv) ja pari 2 kennoista litiumakkua. Moottori on vielä matkalla, mutta sain akut käsiini. Hyvä niin päin, koska akun mukana tullut balansointiliitin ei tietenkään sovi laturiini ja nyt minulla on aikaa tilata adapteri. Onko "kovakuorinen" lipo-akku sinällään riittävän suojattu hiekkaa vastaan, vai pitäisikö se lisäsuojata teipillä, kutistemuovilla tai jotenkin muuten? Aion jatkaa muovipussisuojausta vettä vastaan märällä kelillä, mutta ainakin näin kesäkeleillä ylimääräiset suojaukset heikentävät jäähdytystä. Vai onko sillä merkitystä laiskanpulskeassa ajossa?
Onko se vakiovälitys (19/90 muistaakseni) toimiva noilla sähköillä vai pitäisikö vaihtaa ne Slashin mukana tulleet asfalttihammaspyörät (23/86)? Ei kai se hajoa 2 kennolla ylikierroksiin, vaikka tyhjänä pyörisi?