RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Kyosho => Aiheen aloitti: -Juho- - 18.09.12 - klo: 17.25

Otsikko: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: -Juho- - 18.09.12 - klo: 17.25
Tehdäänpä tällekin oma aihe
(http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2010/05/KyoLazerZX5FS2-1.jpg)
Oma FS2 on melkein suoraan paketista, keulaan on laitettu pohjapuolelle Napalm-racingin vahvike ja akkujen kiinnitykset sormiruuveilla sokkien sijaan sekä koriksi "pakollinen" Pro-line Bulldog. Diffeihin keraamiset kuulat.

Uusin mallihan on FS2 SP, jossa Bigboret ym. päivitystä, omassa vielä pikkuiskarit, tiedä sitten tarvinneeko sisäkisoissa isompia..
Saapa nähdä, milloin tulee uudempaa mallia, kun takaveto juuri päivittyi RB6:ksi.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: APK - 26.09.12 - klo: 11.17
Napalm racing tuki löytyy myös omasta autosta.

FS2 SP:n muoviosat (diffiboksit ja niissä kiinni olevat muoviosat) ovat eri seosta. Niitä saa ostettua varaosana, ja ovat kalliimpia mutta myös kestävämpiä.

FS1/FS2 autoon sopii suoraan myös Jconcepts B4.1/B44.1 heksivanteet, ET on sama. Huolta auton leveydestä vakiona ei ole, auto mahtuu boksiin aivan takuulla koska se on 2-3mm kapeampi vakiona.

Omassa autossa on Swedish made hiilariylädekki, sekä CF tukipalat iskarituen pidikkeen vahvistamiseksi.
Aiemmin oli 3Racingin alumiiniset kyseiset tuet, mutta niillä geometria muuttuu koska on suunniteltu ZX5 SP malliin.
Myös edessä on CF iskarituki, kaksi sisimmäistä neljästä reiästä riittää aivan hyvin säädöiksi. Takana on Amainista CF tuki. Itse tehdyt hiilariakkupidikkeet sormiruuvein kuuluu myös asiaan.  :afro:

Diffeissä painelaakerin levyt kuluu aika nopeaa tahtia, kenties niin pehmeää metallia. On tärkeää laittaa rasvaa runsaasti, Kyoshon oma ollut ehdottomasti parasta.
Hyvin pienillä muutoksilla autoon pitäisi saada sopimaan Dex410 ratasdiffit, en ole kokeillut.

Slipperissä ulkoradoilla pidin lähes aina pinniä lukitsemaan sitä, eli jakosuhde eteen ja taakse sama.
En pitänyt koskaan ajamisesta ilman pinniä. Sisäradoilla asia hieman toinen.

Pikkuiskareilla auto toimii ihan ok, Bigborejakin tuli kokeiltua.
Auto on aika kevyt moneen nähden (1680g oli oma), ja jousitus imi pomput hienosti.
Ehkä tähän auttoi myös tapered männät, olikohan 3x1,2mm edessä ja takana, 35 tai 30 UR edessä ja takana 30 tai 25 UR.

Autoon sopii Prolinen Bulldogia halvempi 'kopio', Penguin modelsin Bulldog (löytyy Ebaysta).
Vakiokori ei ollut hypyissä niin hyvä ja Bulldog tuntui vakaammalta.
Paljon tuli ajettua HB siivellä, mutta viimeisissä kisoissa oli Kyoshon oma small blast. Sopi autoon aika jees.

Helppo auto ajaa, toisinaan hieman puskeva. Keulan kickupilla siihenkin saa vaikutusta paljon.
Sekä etutukivarsien siirtämisellä 1 tai 2mm taaksepäin.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: rcjkl.fi - 26.03.13 - klo: 15.01
Hops,

Tammikuussa tuli hankittua talviautoksi fs2 sp. Ongelmana oikeastaan alusta asti takarenkaiden pito. Tai siis pidon puute. Takarenkaat myös kuluvat jonkin verran nopeammin kuin edestä. Kylmillä renkailla ongelma on iso. Parin kierroksen jälkeen paranee, mutta silti ei ole ns. mukava ajaa.

Mistä lähtis taakse pitoa hakemaan?

parit specsit:

Rata: rc club jyväskylä (maalattu betoni tjsp), tietenkin säädöt nyt myös model expon wj:tä silmällä pitäen.

Auto periaatteessa ohjekirjan säädöissä.

Renkaat: schu Mini pin
Insertit: aka punainen
iskariöljyt: edessä 450, takana 300, männät vakiot
jouset: edessä x-gear keltainen, takana x-gear punainen
diffit: edessä kireempi (maailmalla aika moni ajaa takapää kireemmällä ??? )

takana auraus 2 astetta. edestä noin aste ulos. camberit edessä/takana -1

Ei lisäpainoja takaruodossa. Pitäisikö?

Lisäksi autossa on nyt ncg tukivarsisto, jotta maavaran sai 19mm. Vakioilla takapäätä ei saanut alemmas kuin 24mm. Sisään/ulosjoustoa ei ole rajoitettu.

Ollaanko siis ihan metässä vai lähellä?


Terv.
Teemu
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: APK - 26.03.13 - klo: 16.48
En tiedä miten FS2 SP:n setuppi menee.

Mutta, onko slipperissä se lukitustappi vai ei? Sillä on ainakin aika suuri vaikutus ajettavuuteen.
Lisää taka-auraus 3 asteeseen. Harituksen määrä edessä on ok.
Kantsii myös kokeilla normi-inserttejäkin (siis ei closed cell) - voit saada niillä lisää pitoa.

Kokeile muuttaa myös akseliväliä, että saat lisää painoa takarenkaille.

Eri siivissä on myös eroa, ihan hitaissakin vauhdeissa. Cab forward kori esim. Prolinelta on vakaampi ajaa, etenkin hypyissä mielestäni.

En koskaan käyttäny takana painoa. Yleensä etenkin sisällä FS2 oli aika puskevaa sorttia vakiona.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: rcjkl.fi - 26.03.13 - klo: 17.06
Ei ole slipperissä lukitustappia.

Taka-aurausta voisi kokeilla huomenna radalla.

Nuo akan insertit ovat jo muutamat renkaat kiertäneet eli ei niin kovat kuin alunperin.

Siipiä olen kokeillut small blastia ja highdownforce blastia. En huomannut kovin suurta merkitystä jkl sisäradalla, mutta tästä on toki jo aikaa ja auto oli silloin aivan eri säädöissä.

Prolinen bulldog kori on tällä hetkellä. Hypyt menee mukavasti. Pidon puute vaivaa lähinnä hitaissa mutkissa tai tarkemmin niiden ulostuloissa. Nopeat mutkat menevät ihan ok eli siipi toimii?

/Teemu
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: APK - 26.03.13 - klo: 19.12
Laita se lukitustappi sinne slipperiin siis ensimmäiseksi. Vaikuttaa eniten hitaissa vauhdeissa ja kiihtymiseen - tapin kera kiihtyy paremmin.
Kokeilin muutamia kertoja ilman sitä pinniä (ulkona että sisällä), enkä koskaan pitänyt sen tuomasta vaikutuksesta autoon.

Viime kesänä huomasin, että diffien kunto ja kireys on tosi tärkeä juttu. Vinkki olikin hioa levyt huolellisesti,  uusia painelaakerilevyjä tarpeeksi usein ja käyttää Runsaasti kyoshon omaa kirkasta rasvaa diffiä uudelleen kasatessa. Slipperin säätöön sain vinkin laittaa se luistamaan ennen kuin diffit luistaa.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: mr lazer - 15.09.13 - klo: 18.59
Nyt meinaisin talvella tämän auton ostaa joten millaisia kokemuksia tätä on.
Millaisilla moottoreilla ihmiset ajavat ja vielä yksi vähän typerä kysymys:onko autossa keskidiffi.
Itse meinaan hobbykingin 5.5 lankaista moottoria laitella ja sitten kyoshon joku hyvä servo.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: mikari - 15.09.13 - klo: 20.31
Ei oo 1:10 autoissa keskidiffiä
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: mr lazer - 16.09.13 - klo: 07.16
Juu sitä mää vähän luulinkin.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: KooBee - 23.09.13 - klo: 12.52
ZX-6 on tosiaan nurkan takana, nyt kuvissa myös shorty (?) versio:

(http://i.imgur.com/Y5m8CgQ.jpg?1)
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: -AP- - 23.09.13 - klo: 12.57
toi aikas makian näkönen näköinen peli.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: p-man - 23.09.13 - klo: 18.23
Eikös tuossa ole keskidiffi? Näyttää aikas mielenkiintoiselta  :cool:
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: mikari - 23.09.13 - klo: 20.02
Onko se diffi? Vai slipperi vaan? No pitäs tutkia ohjekirjaa, en on tullu koskaan kasanneeks..
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: p-man - 23.09.13 - klo: 20.07
Eikös noi 1:10 nelkut yleensä ole jollain hihnavirityksillä? Tuossa näyttäis olevan kardaanit..
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: KooBee - 23.09.13 - klo: 20.28
Eikös noi 1:10 nelkut yleensä ole jollain hihnavirityksillä? Tuossa näyttäis olevan kardaanit..

Kyllä ne useammin kardaaneilla on kuin hihnalla...
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: p-man - 23.09.13 - klo: 20.48
Voisko joku viisaampi valaista et miks näissä ei keskidiffiä käytetä? 1:8 crosseissa se kuitenkin aina on.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: Janne A - 23.09.13 - klo: 20.58
Yleensä ajetaan sileemmillä radoilla, kun 1:8:ssa, niin ei tarvita keskidiffiä niin paljon.
Ja kyllä 1:10-krossareissa olisi keskidiffit jos se olisi keskidiffitöntä nopeempi.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5 FS/FS2
Kirjoitti: rc autoilija - 15.06.14 - klo: 14.42
onkos toi zx6 kallis?
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: rc autoilija - 11.04.15 - klo: 11.53
Onko diffeissä vieläkin muoviset rattaat? Kuten lazer zx-5
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: p-man - 11.04.15 - klo: 12.41
Tuskin on ikinä ollutkaan muovirattaita, kyseessä kuitenkin kilpa-auto.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: rc autoilija - 11.04.15 - klo: 13.09
Itellä hyllyssä se perus lazer zx-5 niin siinä on muoviset rattaat diffeissä (eli kuuladiffi?)
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: -Juho- - 11.04.15 - klo: 13.22
Kuuladiffeissä on aina muovirattaat, oikealla shimmauksella ihan toimivat. Uusissa ratasdiffeissä on metallia.
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: rc autoilija - 11.04.15 - klo: 13.37
Alkaa jo kiinnostamaan tuo lazer ratasdiffeillä :cheesy: Mitäs hajoavia paikkoja esim zx-5 fs2 autossa on?
Otsikko: Vs: Lazer ZX-5FS/FS2 / ZX-6
Kirjoitti: APK - 14.04.15 - klo: 09.06
Ohjauspalat, takatukivarret (jos optio versiot jossa alemmas iskarin kiinnitys). Joskus etutukivarret.
Tietyt osat harmillisesti myydään vain isona yhdessä pussissa, esim. ohjauspalat muiden osien mukana.
Lopputulos on se, että tiettyjä osia on iso kasa varalle ja niitä jotka hajoaa on sitten vähemmän.

ZX5 FS2 on hyvä auto kyllä ajaa. Aika työläs mekata esim diffit esiin.