Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mazza

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13
31
Kyllä tuo kaikessa koskemattomuudessaan ja täydellisyydessään on sen sortin harvinaisuus, että hinnassa puhutaan varmasti satasista. Ehdottomasti koristeeksi tai keräilijälle, ja ihan muut vehkeet sitten ajoon. Koristeenakin pitää huomioida, ettei pidä hyllyssä, johon aurinko paistelee  päivät pitkät - muuten noin vanhat renkaat kutistuu ja repeilee muutamassa vuodessa piloille.

32
RC10L, 4300kV ja 3S. Gepsi kerkesi kellottaa 78km/h, jonka jälkeen otti ilmaa alleen ja päätyi parinkymmenen metrin ilmalennosta suoraan ojan vastapenkkaan. Yllättävän vähillä vaurioilla selvisin, ainoastaan "ylädekin" iskarinkorva repesi ja pari ruuvia katkesi niin, että perä irtosi rungosta.

33
Yleinen keskustelu / Vs: Nitroa?
« : 29.11.13 - klo: 16.32 »
Kärkkäisellä polttoaineet on ainakin välillä löytyneet asetiskiltä.

35
Avainsanat edulliseen harrastuksen aloittamiseen on käytetty laatuauto kokeneelta harrastajalta. Laadukkaan kisapelin ohjaimineen päivineen voi hyvinkin saada tuolla budjetilla. Bonuksena tulee usein paljon varaosia. Verrattuna halvimpiin RTR-paketteihin, yleensä nopari, moottori ja ohjausservo on aivan toiselta planeetalta. Lisäksi laatuautojen kesto on huomattavasti parempi, eikä auto silloin seiso koko aikaa rikkinäisenä hyllyssä odottamassa varaosia.

Toki tuon Exceedin vakiosähköt näytti videon perusteella olevan sen verran vaisut, että noilla ei ihan heti saa mitään rikki heikostakaan autosta. :wink:

36
Näytti olevan toimituskulut vaatimattomat 75$ tuossa putiikissa, joten hintaa jää päivän kurssilla verojen jälkeen 153,77€ 160,57€ (näppäilin ulkomuistista väärän hinnan autolle)... Tuskin maksaa vaivaa. :wink:

37
Sähköautot / Vs: Rc Sisu
« : 12.09.13 - klo: 09.48 »
Juuei, emmää sitä meinannutkaan, viilailin vaan pilkkua tuon rungon kiertymisen suhteen :police:

Kannatan Unimogia esikuvaksi. 70-luvun pikku-Mogi on mun salainen haave.

38
Sähköautot / Vs: Rc Sisu
« : 12.09.13 - klo: 09.27 »
Eikös kaikki Mogit ole samalla tavalla tehty kuin Protokin, eli hytti ja päällirakenne on tuettu runkoon kolmesta pisteestä, joka antaa rungolle varaa kiertyä.

Kiertyy se Protokin:


39
No, onhan tuossa moottori samalla puolella kuin truggyssa. Ja neljä rengasta, erillisjousitus ja neliveto kolmella diffillä, ja rukona eteenpäin kapeneva, reunoista pokattu alumiinipohjalevy. Ihan kuin kaikissa muissakin Kyoshon 8-polttiksissa vuodesta 1987 eteenpäin.

Kyosho Burns vuodelta 1987:




Kuten aiemmin jo Pauli sanoi, renkaat eivät ole alkuperäiset, vaikka ovatkin buggy-renkaat. Tuo siipiteline on vanhaa mallia, se ei muistuta ST:n siipitelinettä. Uusi malli tuli joskus vuoden 1995 tietämillä. Tukivarret on buggy-malliset, monta senttiä lyhyemmät kuin truggyn tukivarret. Diffikotelot ja puskuri on myös vanhaa mallia, MP5 toi mukanaan uudenmalliset. Koritolpat on buggy-korille. Pohjalevyn mittasuhteita on vaikea nähdä tuossa vaiheessa, mutta truggyn pohjalevy on muutaman sentin pidempi. Näyttääkö se vielä ST:ltä?

EDIT: Ja sen verran pitää vetää aiempia väitteitä takaisin, että tuo taitaakin olla DXII eikä Turbo Inferno. Näköjään joissain DXII:n vuosimalleissa on ollut sinisiä alumiiniosia.

40
Minun veikkaus on, että tuo on Turbo Inferno väärällä pohjalevyllä...

Joka tapauksessa tuo on ajalta ennen MP-Infernoja, eli kymmenisen vuotta ennen merkin ensimmäistä 8-trukkia. Hieno ja hyväkuntoinen vehje!

41
Vapaa keskustelu / Re: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 15.08.13 - klo: 10.07 »
Jaa-a. Mikäköhän puhelin? Pitäis olla julmetun kestävä. Minusta tää SGS+ on asettanu melkolailla uudet rajat kestävyydelle, ja ei se uus tietenkään juurikaan heikompi sais olla kun on tämän kanssa oppinu elämään ;D .

Hintakin sais olla kännykäntuhoajaystävällinen. Yleensä kännykät on kestäny muutamasta kuukaudesta vajaaseen pariin vuoteen, tämä nykyinen on ehdotonta kärkipäätä kestoiässä.

Siinä sais olla hyvä kuuluvuus ja hyvä GPS, kirkas 4" näyttö, edes jonkinlainen akunkesto ja hyvä varaosien saatavuus.

Lumiat kiinnostaa. 520/620/720/820? Kalleinta lukuunottamatta suht järkevän hintaisia, ja alemmissa malleissa taitaa olla hyvä akunkesto? Onkijoista tuttua on loistavat antennit. Kuuluvat kestävänkin melko hyvin. Taipuisinko Wintoosan tarkkoihin muotteihin?

X-Cover 2? Android on kiva, puhelin on kestävä ja Samsung ei osaa tehdä puhelimia. Taskutietokoneena ihan jees. Tuossa ilmeisesti lienee jo paremmat antennit kuin tässä nykyisessä. Akunkesto lienee heikko. Bonuksena virallinen vedenkestävyys, kyllähän tuo nykyinenkin tuntuu kestävän mutta jokaisen kastumisen jälkeen jänskättää...

Mun puhelimenkäyttö saattaa hieman erota keskiverto hipsterin Aifounin hellimisestä, joten puhelin sen mukaan ;) . Suojakuorta käytän toki, ilman sitä mulla ei kestä varmasti yksikään puhelin kauaa.

42
Oli juu. Se juttu tosin tais jäädä kesken. Siihen tosiaan tuli WP 5060 Extreme -kuningaskeula, diy-takahaarukka POM-puslilla ja XT600 takaiskarilla, isompi ketjujako diy-rissasovitteilla, DT:n etuvanne KTM:n 320mm levyllä, Derbin 2-mäntäsatulaa ja kevyempää äänenvaimenninta, koneesta kaikki laakerit vaihtoon ja parit vahvistukset vaihteistoon, kantta alas ja palotilan muotoilu, 30mm Dellorto yms yms...

Rakentamisen ilosta. ;D

Ja täytyy kyllä myöntää, että alusta pelas hyvin ja pyörä oli ihan älyttömän hyvä ajaa. Paino jäi kaikkien muutosten jälkeen 90-100kg tietämille, kun vakiona taisi olla 110kg.

43
Tommosen TZR250:n kävin eilen hakemassa:

Uuu :P

Itellä oli tuossa tovi sitten alkuperäisen näköinen A-kilpinen Honda MTX125R -84, jossa tosin oli alkuperäistä vain runko, katteet ja alakerta. Alusta oli rakenneltu takahaarukkaa myöten uusiksi ja konetta kevyesti piristelty. Rakentelin sen täysin ajo-ominaisuuksia silmällä pitäen. Silloin kävin kauppaa TZR 250:n koneesta tehareiden kanssa - Ois ollu makoisa killerikone kesyn näköiseen kasarienskaan. Kerkesi vain onneton mennä nenän edestä... Nuo isot kakstahdit on kyllä jotain niin eroottista. Gas Gas 300EC:lläkin on tullut jonkin verran päristeltyä, eikä minusta iso nelari lyö sille vertoja hauskuuskertoimessa.

44
Vapaa keskustelu / Re: -- EKOihmeestä --
« : 25.07.13 - klo: 09.56 »
arvosupi, kerropa nyt viisaana miehenä:

Minne varastoit aurinkosähköä kovimpien kulutushuippujen ajaksi? Silloin kun on kovimmat pakkaset, on myös usein tyyntä ja pimeää... Kyllä meillä aamukaffet keitellään talvellakin. Sinun aurinkovoimafantasioissasi tosin jäänee keittämättä, kun putketkin on jäässä muutaman kuukauden hämärän pakkasjakson jälkeen;D

45
Sähköautot / Re: Right E-Digger 1/10 buggy??
« : 23.07.13 - klo: 21.38 »
Kannattaa muistaa se, että 1:10 buggy on melkoisen kranttu ajoalustasta. Sänkinurmikko juuri ja juuri menee, pidempi nurmi, murske tms. on äkkiä liikaa noin pienelle ja kevyelle autolle. Pienet kivet nakkoo autoa miten sattuu ja pieni maavara+pienet renkaat tappaa menon nurmikolla. 1:10 SC, truggy tai monsteri hoitaa usein pihasuditteluhommat tyylikkäämmin kotiin.

46
Yleinen keskustelu / Re: Minkä ikäisenä?
« : 22.07.13 - klo: 21.56 »
Joskus 7-vuotiaana toivoin radio-ohjattavaa joululahjaksi, ja sieltähän tupsahti Nikon sijaan Tamiya Manta Ray QD. Ensimmäinen itse ostamani (ja samalla ensimmäinen "oikea") auto oli Marui Samurai, joskus 10-11-vuotiaana. Sen jälkeen tulikin hankittua muutama Kössö, sitten Yokomo, Asso... Ja ajan myötä kalusto on päivittynyt allekirjoituksen mukaisiin.

47
Vapaa keskustelu / Re: -- EKOihmeestä --
« : 19.07.13 - klo: 15.30 »
Herää jo.

Pohjoisemmassa ei pahemmin lämmityskaudella valoa tule. Ja silloin kun valoa piisaa pitkin päivää, ei valoja tai lämmitystä ruukata juurikaan pitää päällä. Suomessa merkittävin hyöty aurinkovoimasta saadaan kevättalvella... Ihan aukottomat nuo sinun laskelmat ei siis ole.

Lisäksi, ainakin minä maksan sähköstä ~8snt/kwh sis. verot. Hiukan yliampuva hinta sinulla...

48
Vapaa keskustelu / Re: -- EKOihmeestä --
« : 19.07.13 - klo: 00.02 »
Itsehän kävin taas muutama viikko sitten asentelemassa muutaman kilowatin verran aurinkopaneeleita, ja kyllähän aurinkoenergia on tulecaisuuden juttu. Mutta aivan tyystin ei voida heittäytyä aurinko- ja tuulivoiman käsiin täällä Suomessa... Kun ulkona on kaamosaika, 35 astetta pakkasta ja talot pitää saada lämpimäksi... Niin mitäs sitten tehdään terästehtailla? Ne kun hörppää sähköä siihen malliin, että sitä ei tahdo edes ihminen ymmärtää. Ja ne masuunit on kuumana yötä päivää. Eikä ne terästehtaat ole ainoita hirmusyöppöjä näillä main. On paperitehtaat sun muut... Ei, akkuteknologia ei mitenkään päin pysty vastaamaan tarpeeseen. Sen tietää Niinistökin. Joten eiköhän meillä vielä hyvän tovin pysy melko monimuotoisena tämä energiantuotanto.

Mutta silti, aurinkoenergia on jees. Asuntovaunuunkin ajattelin talven aikana asennella paneelia  100-200w edestä, ja parit isot akut niille kaveriksi. Samalla loisteputket ja hehkulamput vaihtuu ledeiksi. Riittää sähköä useampaan kaffikupposeenO0

49
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.07.13 - klo: 10.56 »
Onko combo sensorillinen vai sensoriton? Kaikki sensorittomat tekee tuota.

50
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 08.07.13 - klo: 10.09 »
Virrankestoa. Virran määrään vaikuttaa moottori, ennakko ja moottorin kuormitus.

Ja kun tiedetään, että P=U*I, eli teho=jännite*virta, voidaan laskea.että samalla jännitteellä, sopivilla moottoreilla, voidaan 90A noparilla saada karkeasti 50% enemmän tehoa kuin 60A noparilla.

51
Sähköautot / Re: Sähkömoottorin tehon laskeminen..
« : 04.07.13 - klo: 18.31 »
Välityksellähän ei ole merkitystä pyörätehoon, ainoastaan pyörien vääntömomenttiin. Pyöräteho on moottoriteho*voimansiirron hyötysuhde (=100%-häviö%). Pyöräteho voidaan laskea myös  pyörän vääntömomentti*pyörimisnopeus (rad/s).

52
Sähköautot / Re: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 03.07.13 - klo: 09.20 »
Tuo moottori on aika hentonen, 2s ~150w ja auto painaa vajaa 5kg. Hyvä oos päästä vähintään tuonne 1kw tietämille, jos haluaa että kulkuja löytyy edes jonkin verran. Ehkä tuolla pääsis sopivilla välityksillä 15-20km/h, ilman, että moottori kärähtää heti.

Edit: moottori kestää näköjään 4s, joten päästään jo tuplatehoon. Oikein keveillä välityksillä sillä voi kyllä ajella, mutta älä odota liikoja.

53
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 24.06.13 - klo: 20.44 »
Ka, siellähän on jumpattu! Mites, tuntuuko savi pelaavan hyvin? Lapioon ainakin varmasti tahmas ;)

54
Vaikka en Paulia kasvotusten muista tavanneeni, niin melko monta vuotta tuli tälläkin foorumilla yhteistä aikaa vietettyä. Pauli oli kyllä harvinaisen rehti kaveri, ei pahaa sanaa muistu mieleen Paulin viesteistä. Suurimmat osanottoni lähimmäisille ja rauha Paulille.

Läheisten lisäksi suuren kolauksen koki myös tämä foorumi, ja ehdotankin, että Paulin muistoa kunnioittaen, mietimme jokainen kirjoituksiamme täällä. Yritetään jokainen olla kuin Pauli: ei tiuskimista, provosoitumista, ei haukkumista, ei pahan puhumista. Pelkkää rauhaa ja asiaa, niin kuin itsensä Heulin kirjoitukset. Mielestäni se olisi suuri kunnioitus Paulia kohtaan, sitä hän varmasti halusi.

55
Yleinen keskustelu / Vs: Halpis tuotteita?
« : 16.04.13 - klo: 20.26 »
Myös HK:n laturit on lyömättömiä hinta/laatu-suhteeltaan. 5A/50W laturi ties millä kaikilla ominaisuuksilla n. 20€ lähipostiin toimitettuna. Piisaa 2S/5Ah akuille hyvin, mulla on noita parikin kappaletta ja kumpikin balansoi satkun tarkkuudella tasan, yleismittarilla tarkistettuna. Lataan noilla myös kaikki talon NiMH:tkin, latureita käytetty PALJON ilman ongelmia. Virtalähteenä PC:n poweri.

56
Yleinen keskustelu / Vs: Halpis tuotteita?
« : 16.04.13 - klo: 07.32 »
Go go SchTS! Itse siirryin muutama vuosi sitten kiinankamppeisiin, ja siitä se harrastuskin pääsi kunnolla liikkeelle. Oli varaa ostaa kunnon akut, moottoreita, nopareita, pari laturia, servoja... Tosin Hobbywing ei enää nykyään halpismerkki olekaan. Mutta jos kiinantavaroihin on menny noin 300€, niin vastaaviin merkkikamoihin vastaavilla ominaisuuksilla ois menny ainakin tonni.

Ja eräs pikkujuttu, mulla ei oo hajonnu YHTÄÄN halpistuotetta.

Ilman kiinalaisia en minäkään harrastais näitä. Rc-autoilu on minulle sen verran toissijainen juttu, että pistän rahat mielummin vaikka 1:1-autoon, kuin ostan vaikkapa kalliita ja vikaherkkiä MMM-nopareita....

57
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 15.04.13 - klo: 10.55 »
Kannattaa tietysti muistaa myös se, että lähtökohtasestikin LiPot pitäis aina ladata sellaisessa paikassa, ettei isompaa vahinkoa pääse syttymään, vaikka akku syttyisikin tuleen. Ei ikinä ilman pussia ja valvontaa. Myös metalliset kolikkolippaat toimii hyvin pussin korvikkeena.

58
[OT jatkuu]
Ei mulla siihen mitään moitetta ollukaan, vaan tuota valojen välkkymistä meinasin. 25/50/100fps saattais mennä  vähemmällä välkkymisellä :wink:

Mulla ois kans jotain raakaa videonpätkää ehkä jostain vuodelta -05 tuolta, pitääpä joskus kattoa, oisko siellä mitään julkaisukelpoista...

59
Oliko kamerassa framerate-valintaa? Ainakin Nikon D3100 antaa valita 1080p-tarkkuudella vaan 24fps, mutta 720p-tarkkuudella 24 tai 25fps.

60
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 10.04.13 - klo: 14.45 »
Rampa:
Tarranpoistolaikka on loistava apuväline teippien poistoon. Ei jätä naarmua, kunhan tekee homman järjen kanssa. Ensin voit toki yrittää lämmittää vähän kuumailmapuhaltimella, jolloin moni tarra lähtee jo sormillakin nätisti...

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 13