Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - M1k4

Sivuja: 1 [2] 3
31
Bensa-autot / Vs: Rotostartti Losi 5ive/KM X2
« : 12.12.17 - klo: 09.25 »
Laitetaas vähän väliaikatietoo. Roto pyöriny moottorin mukana n.7h ja eile se sitte petti. Keskipultti lähti irti ja söi samalla osan vauhtipyörän siivikosta :cry:. Onneks tämä haveri sattu tyhjäkynnillä, eikä kaasupohjassa. Pultista oli unehtunu lukkoliima tai sitä ei ollu nähty tarpeeliseks siihen laittaa, vaikka olikin metalli metallia vasten :shocked: Liimat väliin ja kasaus niin taas pelittää :grin:. Kaiken kaikkiaan hyvä laite. Vauhtipyöräks piti laittaa ns. kevennetty malli, toiselta puolen siivet sorvattu pois.

32
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 06.12.17 - klo: 10.35 »
Ostin tuossa taannoin Rovanin jarrulevyt Hollannin välittäjältä, mutta levyt on täyttä kuraa. Levyt "sulaa" käytössä, mikä johtaa jarrujen totaalliseen jumimiseen, eikä aukii ennen ku marssit auton luo ja työnnät taaksepäin jolloin jarrut aukeavat :angry: Puolitankillista näillä ajelin, sen verta huonot hermot on luoja suonu :evil: Alkuperäisillä KM:n levyillä ei mitään ongelmaa, mutta alkaa olla reilun 40 ajotunnin jälkeen hiukka kuluneet :wink:
Ostamani Rovanin levyt on näemmä poistuneet valikoimasta...yllätys.
Pitänee hommata hiilikuitulevyt
Kuvat levyn molemmin puolin.

33
Bensa-autot / Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 05.10.17 - klo: 17.27 »
No nii, Zenon koneessa 23h mittarissa kun "pääsin" sen sielunelämää lähemmin tutkailemaan. Männänrenkaan siritystä jo jonki aikaa kuunnellu, niin päätin kahtoo mikä sitä riivaa. Pytty pois ja mäntää tutkailemaan, joka lähemmin katottuna näyttiki yllättävän hyvälle(mielessä vielä kiina KM:n orkkis kone, joka hajos jo 11h ajettuna)pientä kulumaa havaittavissa, eikä pyttykään paria mitätöntä naarmua(ei tuntunu kynnellä) lukuun ottamatta näytttänyt yhtään huonolta ja oli vielä hooni jäljetkin näkyvissä. Laakereissa ei väljää, mutta männänrengas oli sitte reilummin kulunu. Renkaan katkosväli oli 1mm tais ohjeeessa 0,5mm olla vaihtoraja. Männän ja renkaan olin jo aiemmin tilannu tätä silmälläpitäen, mutta tulin siihen tulokseen, että pelkkä renkaan vaihto riittää. Vaihetaan mäntä sitte 23h päästä ja tieten uus männänrengas, jos ei mitään hajoo ennen sitä. Kaiken kaikkiaan koneelle vois povata pitkää ikää. Onko kellää tietoo paljonko näillä on ajettu ennen laakerointia?

34
Kytkin toimia porskuttaa, ei kulumaa havaittavissa viiden tunnin käytön jälkeen :grin:. Jotenki ku sais kellon laakerit vielä kestämään paria tuntia pidempään, ni tämähän vois olla jo kivaa :wink: Onko kukaan testannu keraamisia laakereita? näistä metallisista pettää se kuulien välissä oleva häkki ja sillo kaikki kuulat on yhtenä klönttinä peräkkäin.

35
Bensa-autot / Rotostartti Losi 5ive/KM X2
« : 03.10.17 - klo: 17.23 »
Tilasin pariviikkoo sitte GTB:n roton ja tänään sain paketin kotia. Pienellä sovittelulla sain sen toimimaan Kingiksessä :tongue:. Youtubeen latasin videon koekäytöstä https://youtu.be/mq7M-wBqq7A
Testi jatkuu ja kerron miten roto pelaa tositoimissa kunhan kelit on vähän suotuisemmat montulle lähtöön.

36
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 03.10.17 - klo: 17.10 »
Nuukana miehenä linkit on käytettävä loppuun :wink: Epäilen tuon alulinkin kestävyyttä pölyssä ja hiekassa, koska näitä muovisiakin saa parintunnin ajon jälkeen vähän kiristää.

37
Luulen et saa, 3mm vahva sama ollu käynnistimessä, mutta testataan...

38
Ei ihan auennu, et mikä tuossa on pointti? Ite suojasin kaikki imupuolen aukot superloonilla. Ei mene hiekka sisään, pöly ei niin haittaa. Roton tilasin, katotaan miten saa sommiteltua Losiin/Km.

39
Väliaikatietoo kytkimestä jolla on ajettu vasta reilut 2h, ei kulumista. Normi kytkin ois jo pitäny vaihtaa, mutta tämänhän pitääkin kestää 3x normi että kannattaa ostaa. Kytkin muuten on aika veikee normiin verrattuna. Liikkeelle kun lähtee se on niin ku normissa, mutta kun kierrokset saavuttaa sen jousen määräämän nopeuden kytki ikään kuin tarraa kerralla kiinni, koska samalla kierrokset laskee ihan kuultavasti. Tällä on helpompi ajaa ns. kaasulla kun kytkin ei luista. Katotaan kauanko kestää. Se missä minä ajan on kaukana jostai saviradasta. Auton kun sammutat ei samalla käynistimellä tarvii enää käynnistää, ei vaan toimi, pöly hiekka tms.

40
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 29.09.17 - klo: 20.02 »
Se että Losi ja Km kehottaa kyseisen varren laittamaan uloimpaan reikään ei oikein toimi, koska hiekka yms. syö nivelet kappaleiks. Sen takia muutin ylätukivarren paikan pykälää sisemmäks. Kestihän tuo alkuperäinen nivel n.35h railakasta ajoo :grin: Seurataan ja katotaan miten uus asetus toimii.

41
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 29.09.17 - klo: 19.50 »
Meni vähä campperit sekasi ja syyki löyty.

42
"Sintterikytkin" asennettu ja ajettu tunnin verran. Tuntus toimivan paremmin ku normi kytkin, mutta jatketaan ajeluja ja seurataan tilannetta. Pistän väliaika tietoja tänne.

43
Janhusen Arilta tuli mulle pari takajousta ja on jäykkyydeltään ihan eri luokkaa kun losin ja km:n punaset. Voisit häneltä kysyä oisko/ voisko parista jousesta luopua.

44
Tuossa on jousista tietoo.

45
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 15.09.17 - klo: 22.59 »
Onha näitä bensa "möhköjä" pienempiäki ja paaaljon edullisempi, mutta käyttö maksaa, varaosat(niitä mennee sen mukaa missä/miten ajaa) ja bensa+öljy. Losi ja kopio taitaa olla suurimpia bensoja, eikä näitä kannata pelätä. 90" luvun lopulla ajelin noilla nitroilla, oli autoo ja helikopteria. Jotenki tuntu et niitä sai olla aina säätämässä joka ikinen reissu. Näissä ei oo ollu samaa "ongelmaa" , tai ainakaa itse en oo nähny tarvetta mennä säätämään. Ajopaikat näille on vähän kortilla.

46
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 15.09.17 - klo: 21.19 »
Tosin kohta on varmaanki vaihdettava jutut osioon Losi, kiitokset Arille kaupoista  :azn:

47
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 15.09.17 - klo: 21.15 »
Voi sen radan tehdä sinne soramontulle.. :wink:

48
Käykö heittämällä normi kytkimen tilalle?

49
Bensa-autot / Mikä kytkimeks ja kytkinkellon laakeriks?
« : 01.09.17 - klo: 23.03 »
Mikä ois viisain kytkin pölyisiin olosuhteisiin(soramonttu), tosin tänä kesänä harvemmin ollu ihan kuivaa :grin:
Näitä normi paloja menee aika tiuhaan, olipa palat oikein tai "väärin" asennettu. Kytkikellosta tulppasin lähes kaikki ilmareiät, koska hiekka ja pöly oli syöny yhen kellon lähes puhki :shocked:
Ja toinen mitä menne ihan niin paljo ku jaksaa vaihtaa on kellon laakerit. Olipa ne kumi tms. tai metalli suojattuja, niin niitä menee. Ite laakerit kestäs, mutta suojat ei ja sitä myöten ei myöskään laakerit(poliitikon ainesta?) jos joku nyt jotai tuosta ymmärti.

50
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 26.08.17 - klo: 20.45 »
Purin uteliaisuuttan etuvetarin pöydälle ja kappas sehän oli kiero ku mehtäsian kyr*ä :shocked:, mutta tappi oli ehjä ja lähes kulumaton, vaikka oli alkuperäinen. Kestää se näemmä Kiinan rautakin kun on oikeassa paikassa :wink:, eikä kuppikaan näyttäny kuluneelta. Ei muuta kun akseli suoraks ja paikoilleen.
Oli pohjan suojana ollu 5mm leikkuulauta kulunu läpinäkyväks soramontulla rällätessä. Pitänee veistää uus, jos tekasis pellistä ni vois kestää vähän pitempään.

51
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 26.08.17 - klo: 00.00 »
Oisko Rovanin tai Kingin Baja vehkeitä?

52
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 25.08.17 - klo: 22.28 »
Mihin tää maailma on menossa, kun ei voi etes Biltemaan luottaa :grin:. Ostin pari(4) 5mm pikaporanterää vetarin sisäpään tapiks ja pistin yhden niistä tehtäväänsä suorittamaan(eka ja toinen kuva). Bilteman terät on täyttä p**kaa :angry:. Näin tarinoi Biltema, "Pikateräsporanterät HSS Titaanipinnoitettuja, ristihiottu kärki, kestävät käytössä pitkään. Titaanipinnoite muodostaa tehokkaan lämpösulun ja antaa paremmat leikkuuarvot. DIN 338." kaipa se on se kärki mikä kestää eikä tyvi mistä tapit tehdään, niin ja vielä väärin käytettynä ei voi vaatia kestävyyttä... olihan sillä ajettu kokonaista tunti. Kolmas kuva missä on joku iän ikuinen terä laitettu hyötykäyttöön jo 13.5, eikä oo kulunu yhtään. Joo, joo ja akselin päässä ei suinkaan ole poranterä vaan, 3mm kierretapin pätkä mikä katkes sisään, ku meinasin hienostella, mutta otin sittemmin miehiset konstit käyttöön ja heppasin tapit hitsillä kiinni :cool:.

53
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 22.08.17 - klo: 18.58 »
Täällä taas! No nyt sitte katkes toisenpuolen vetari, lähes samasta kohti ku se toinen. Oisko syy kuiteski helkkarin kuluneissa diffikupeissa, jotka oli jo vaihdettu puolelta toiselle. On meinaan aika reilu tyhjä liike vetarin tapilla, eikä tuo soramontun rynkytys ainakaan parantanut asiaa. No ei siinä vielä kaikki, takadiffin kuori oli hajonnu samalta puolen ku vetari ja vetoakselin ristinivelen tappi oli poikki, jonka sain tehtyä 4mm poranterästä. Kaikki kupit tilasin uudet ja vanhat täytin hitsaamalla. Takadiffinkin kerkesin tilata jo viikonloppuna, oisko ollu joku aavistus tulevasta, tosin sainhan sen keskidiffistä jääneellä kuorella kojattua.
Jännityksellä ootellaan mitä hajoo seuraavaks.

54
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 22.08.17 - klo: 08.09 »
No niin, pidetäänpä pien höpötys tuokio. Nyt tuolla uudella koneella on ajettu n.13h ja itse kone on toiminut moitteettomasti, mitä nyt pari käynnistintä menny ja kytkinkellon laakereita, kytkinkello, kytkimiä, mutta nehän on kulutustavaraa kun pölyisissä olosuhteissa ajaa. Kytkikello tosin antautu kun lähti se keskitappi irti kelllosta(Rovanin kello). Asensin tuommosen Vertigon lukon lauantaina ja sunnuntaina kävin montulla ajamassa niin meni takaa oikealta vetari poikki :shocked:. Onko syy yhteys tuossa lukossa vai muuten vaan huonoo tuuria, onko muille sattunu vastaavaa. Hyppyjen alastuloja vetopäällä vältetty. Tilasin pari uutta ja hitsasin vanhan kasaan, ettei harrastus kärsis.

55
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 03.08.17 - klo: 17.27 »
Pitihän sitä käydä "lasta" ulkoiluttamassa. Sateen jäljiltä ei ollu pölyä ilmassa. http://youtu.be/sqMV8lW5yrw
Ja mikä parasta, mitään ei hajonnu vaikka alastulot ei aina ollu ihan parhaita.

56
RC-kerhot ja -radat / Vs: Kuopion harrastajat
« : 01.08.17 - klo: 22.25 »
136km näyttäs Kuopiosta olevan. Siilinjärveltä kävin kisoja kahtomassa ja matka meni yllättävän nopeasti, koska suurin osa matkasta on satasen rajotusta muutamalla peltipöllöllä varustettuna. Loppu pätkä on soratietä mikä jonku verran hidastaa matkan tekoa.

57
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 24.05.17 - klo: 01.15 »
Niin ku oli puhetta, että "Ei korjata kiina konetta" tuli tämmönen tilalle :cool: Pesee muuten viilatut kingit sata nolla :grin:
edit: ja niille jotka aikoo tämmösen auton hankkia, suosittelen ihan suoraan rullaavaa versiota, koska koneen vaihdatte joko pakosta tai kyllästymisestä, servot on aikas kulutus tavaraa ja mulla meni vastarin antenni poikki vastarin sisältä. Ei jaksa, ei viiti, ei hermo :evil: kestä sitä koaksiaalikaapelia tinata kasaan. Tilalle hankin Sanwa MX-V:n Saksanmaalta.
edit: edit: kyllä näistä rahalla hyvä tulee...

58
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 24.05.17 - klo: 01.00 »
ja tässä auton kanssa. Saa joko ysikymppi kulmaan tai neljäviis. Koko auton voi purkaa osiks, ainoastaan pohjalevy jää kiinni telineesen. Korkeutta voi säätää välillä 95cm-146cm.

59
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 24.05.17 - klo: 00.54 »
Ei oikein tienny minne tään lykkää, joten pistin tänne. Tuli väsättyä tämmönen lelun mekkaus/tuunaus teline.
Voi olla tuttu jostai verkkosivuilta :roll:

60
Bensa-autot / Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« : 16.05.17 - klo: 12.05 »
Tarkempi tutkailu paljasti, että mäntä ois halki (ei pysyny crc sisällä) mikähän tämän on voinu aiheuttaa? jotta osais varoo uuden myllyn kanssa.
Alakuvassa mäntä sisältä.

Sivuja: 1 [2] 3