Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jorma01

Sivuja: 1 [2] 3
31
Radiolaitteet / Vs: Acoms Technisport 2,4 ghz
« : 03.03.09 - klo: 13.35 »
Hei! paljon on tullut opittua asioita tämän n. ½ vuoden aikana mutta noihin radioihin ei ole tullut oikein paneuduttua. Tähän asti siis RTR radioilla ajeltu mutta nyt mielessä tällainen edukas 2.4 GHz. Kysyisinkin että mitä ”piilokustannuksia” tuossa tulee vastaan jos hankkii esim. tämän Acomsin. Meneekö ohjausservo uusiksi vai toimiiko olemassa oleva ? Tekeekö tuolla mukana tulevalla paristohärpättimellä mitään vai pitääkö hankkia joku NiMH vastarinakku ? Autona olisi tuo Traxxas Rustler jossa alkuperäinen servo.  Olisi vain hienompaa ajella kun ei tarttis jännittää tuota sinkoilua n. 30m kantaman jälkeen.

32
Loppu hyvin eli tuli tänään tuo Graupnerin kone. Kerkisin jo eilen sähköpostitse avautua tuolle Hobbydirektin Marcolle :grin: Meni siis ihan ok, vaikka DHL/Saksan posti hautokin pakettia maaperällään yli viikon.

33
Vanha topikki mutta varmaan ihan asiallinen nosto:

Varoitus Hobbydirektista. (http://www.hobbydirekt.de/) Valikoimista löytyy ihan kivasti kamaa, mutta itselläni kesti reilu 90 päivää, 14 sähköpostiviestiä (joista yksi saksaksi) tilauksesta siihen kun vihdoin sain tavarat.  Kolmeen kuukauteen sisältyi myös kolme kertaa ilmoitus siitä, että tavarat olisivat lähteneet GLS:n pakettikoodeilla, mutta joista kaksi ensimmäistä ei koskaan päässyt seurantajärjestelmään asti.

Onneksi ei ollut kiire eikä ollut isot rahat kyseessä, mutta en kyllä ikinä enää tuolta ole tilaamassa.

Itse tilasin kyseisestä firmasta 26.1 tuon GRAUPNER INLINE 500Car 7.2 moottorin ja maksoin tuon Paypal:lla. Viimeisin posti mikä tuolta on tullut on 29.1 jossa teksti:

Dear Customer ,
The status of your order changed.
New status: Ware ausgeliefert (tarkoittaneekohan että tavara lähetetty? Ei tuo saksa oikein irtoa)

Pistää kyllä vähän jännittämään kun luki tuon sun viestin. Mitään seurantakoodia ei ole tullut jos tuo tarkoittaa että ovat lähettäneet. Hyvin nuo ulkomaantilaukset onkin tähän mennessä sujuneetkin.
On se Seppo Räty vaan viisas mies ...

34
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 02.02.09 - klo: 20.29 »
Hillittömän kokoiset/pituiset PIIKIT  :shocked:

Pitääkö tuo miten jäällä?

Ei pidä jäällä kun ovat noin törkeen pitkät ja terottamattomat mutta ajankin noilla lähinnä tamppaantuneella lumella ja siinä kyllä hyvät. Eka satsi meni aika nopeesti kun oli paikoin asfalttia vielä näkyvissä. Nyt kun vaihdoin taakse uudet ruuvit niin piti jättää vähän "kulutuspintaa"  :grin:

35
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 01.02.09 - klo: 16.42 »
Hämmennetään tätä suojauskeskustelua vähän. Itse käytän noissa kahdessa Rustlerissa seuraavaa suojausta. Ohjausservo ilmapallossa + akselin juuressa vaseliinia. Vastaanotin myös ilmapallossa tai kordarissa silikonipussin kera. Aluksi nopeudensäädin oli sopivankokoisessa pakasterasiassa jossa johtojen läpiviennit tilkitty silikoonilla mutta lämpeni hiukan liikaa joten luovuin tuosta. Korvasin tuon siten että kiinnitin auton molemmille reunoille "peitot" jotka sitten pystyy heittämään auton yli suojaksi. Takaosa myös tilkitty. Kuva kertonee paremmin. En tietenkään ota mitään vastuuta jos joku sössii vehkeensä tuolla systeemillä  ... itsellä pelannut kuitenkin hyvin ja lumet pysynyt ulkopuolella (suomeksi: sisäpuoli täysin kuiva)

36
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.01.09 - klo: 12.50 »
Hei! millaiset kokemukset teillä on ollut tuosta Hobbycityn ”Hard Case” mallin akuista? Mallihan oli tuo ZIPPY Flightmax 4000mAh 2S1P 25C Car Lipoly ja linkki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8357&Product_Name=ZIPPY_Flightmax_4000mAh_2S1P_25C_Car_Lipoly
Ymmärsin että muutkin tilasi noita tuossa vuodenvaihteen aikoihin kun niitä vielä oli varastossa. Itse otin vain yhden kokeeksi ja se pelannut kyllä ihan ok. No sen verran miinusta että mukana tulleen johdon Deans liitin meni heti vaihtoon kun ei siihen saanut urospuolista kuin puoleenväliin asti kiinni. Lähinnä vaan että noissa kommenteissa jotka löytyy tuotteen perästä on jollakin tullut täyttä tuubaa tilattua tyylii: ostin 6 /  sökönä 6. Miten teillä, menikö rahat hukkaan ? ... vai uskaltaako tuota edes käyttää  :huh:

37
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.01.09 - klo: 13.13 »
Pojan Rustlerissa on tuo kiinni ja hyvin on riittänyt ainakin hänelle. Noparin tiedoissa mainittu koneen kestoksi >7.5 ja virroiksi 40A/160A. Kone joka tuossa tulee on teholtaan 215W / 4200Kv. Plussana täytyy sanoa että tuo on varsinainen viilipytty eli lämpöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa. Välityksinä 18/86 ja käytössä 2S LiPot. Niin ja ei Driftata  :grin:

38
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 16.01.09 - klo: 13.30 »
Taitaapi olla 80A malli kun puhutaan: 4 cells LiPo

39
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 16.01.09 - klo: 07.38 »
Näyttäisi että tuo Hobbywing on valmistaja noille säätimille ja Speed Passion, Venom jne. lätkäisevät logonsa noihin tuotteisiin. En tiedä sitten muuttavatko ohjelmistoa ? Itsekin etsiskelin tuota Xerun 120A / Xerun 60A säädintä (Speed Passion GT / LPF) mutta ei noita ollut oikein kauheesti myynnissä. Lisäksi arvelutti kun noissa ei ole mitään mainintaa: Waterproof / dustproof, kun tulee tuola ulkona ajeltua. Onhan se jonkinlainen lisäarvo jos ei ole täysin mainospuhetta. Siksi päädyin tuohon eZRun-60A säätimeen tosin näin jälkiviisaana tuo Xerun olisi voinut olla tapauksessani oikea valinta. Pitää ihmetellä viikonloppuna tuota eZRun-60A:sta.

40
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 15.01.09 - klo: 09.16 »
Ongelmana tuossa Novakissa on se ettei päädyssä ole mitään asteikkoa näkyvissä ja nollakohtaa merkittynä. Lähdin sitten ajatuksesta että tuo keskellä oleva ruuvi on ns. nollakohta koska tuota ajoituskiekkoa pysty säätämään ruuvin kummallekin puolelle yhtä paljon. Sitten muuttelin säätimestä asetuksia välillä 0.00 – 26.25 astetta ja aina kokeilu perään että mitä vaikuttaa. Kokeilin myös siirtää kiekkoa noihin ääripäihin ja taas säätimestä kaikki asteet läpi aina kokeillen. Kokeilusta jäi lähinnä käteen se että käyttäytyminen alakierroksilla muuttui mutta kaasu keskivaiheelta ylös oli joko huono tai aivan p*ska. Jotta oikein masentaisi niin laitoin illalla vielä tuo pojan 9T koneen kokeeksi kiinni ja kyllä taas potki vaikka tuo itseasiassa on 380 kone joka isolla jäähyllä tehty 540 kokoiseksi. Kokeilen nyt vielä tänään lyhentää kaikki johdot minimiin ja juottaa säätimeltä tulevat johdot suoraan koneeseen kiinni. Sitten pitää kyllä katsoa jo joku uusi sensoriton kone tilalle. Tuola Stampede osiossa näköjään puhutaan noista Graupnerin Inline 500 / Lehneristä mutta onkohan niiten jatkuva virta liian rajoilla tuon 60A/380A säätimen kanssa.

41
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 14.01.09 - klo: 13.12 »
Laitappa ajoitus pienimmälle mitä saa ja koneesta myös ajoitus minimiin, pitäis auttaa. Eli se timing.

Olinpas taas hönö … ei tullut mieleen että voisi muuttaa myös tuolta koneen puolelta. Kokeilin vain tuolta nopeudensäätimen puolelta tuota timing-asetusta. Ilmeisesti tuossa Novakissa on säätö vaikka en tuolta Novakin sivuilta löytänyt muuta mainintaa kuin Timing Ring: Black. Jos tuota tosiaan voi säätää niin onko ideana että jos vähennetään arvoa niin käännetään perän kantta koneen pyörimissuunnan mukaisesti (eli myötäpäivään) + säätimestä timing kohdasta (0 – 26.25) valitaan 0. Meneekö ketulleen vai onko idea tämä?

42
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 14.01.09 - klo: 10.00 »
Hei! Onko kukaan muu kokeillut laittaa sensorillista konetta kiinni tuohon Hobbywing eZRun-60A nopeudensäätimeen. Sehän oli niin että sensorittomalla noparilla pitäisi pystyä käyttämään sensorillista konetta (sensoripiuhaa ei kytketä) Kun kokeilin tuolla Novakin Velociti 6.5R:llä niin lähtee liikkeelle ja kulkee pikkukaasulla hienosti mutta kun haluaisin antaa kunnolla hanaa niin alkaa ”särisemään” ja ei suostu nostamaan kierroksia tietyn rajan yli. Kun konetta käyttää vapaana niin nostaa kyllä kierrokset tappiin mutta ei nouse siinäkään tasaisesti vaan rykii vähän matkalla. Tuntuu kuin menisi jotenkin tahti sekasin ja voisi melkeen verrata 1:1 autoon joka alkaa käydä 3 pytyllä  :grin: Ei ole kuitenkaan sellaista pätkimistä kun esim. NiMH-akulla josta loppui puhti ja kyykähtää. Pojan auton (Hobbywing) 9T koneella pelaa ok. Liittimenä käytössä Deansit, koneelle 4mm putkiliittimet ja piuhatkin vaihdoin jo kertaalleen. Noita Punch ja Timing vaihtoehtoja kokeiltu ilman suurempaa vaikutusta ja akkuina 2S Lipot. Onko tuossa Novakissa vain liian suuri Kv-luku (6400Kv) tuolle säätimelle ? Ps. saa myös suositella jotain ”sensoritonta” 540 konetta jossa kuitenkin olisi tuo vastaava n. 400W teho ja virrat pysyisi tuossa eZRun-60A säätimen rajoissa (ja autona oli siis Rustler). Alkaa vaan mennä usko tuon nykyisen yhdistelmän kanssa.

43
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 19.12.08 - klo: 12.28 »
Ajon jälkeen akut voi ladata heti kun niiden lämpötila on normaali, esim. huoneen lämpötila.

Kiitokset vahvistuksesta ... elikkä samalla idealla mennään kuin noiden NiMH kanssa ja annetaan jäähtyä ensin. Tosin eipä nuo LIPot ajon jälkeen ole kuin haaleita vs. nuo NiMH:t jotka olivatkin sitten aika "hottia" ajon jälkeen.

44
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 19.12.08 - klo: 10.29 »
Hei! Olen nyt itsekin siirrynyt LiPo-aikakauteen ja siitä juontaa tämä ehkä tyhmäkin kysymys johon en äkkiseltään löytänyt vastausta. NiMH-akuissa pidin n. 1h tauon ennen uutta latausta mutta kuinka noiden LiPojen kanssa. Eli kuinka pian voi laittaa uudestaan lataukseen ajon jäljiltä?
Käytössä seuraavat kamat: Much More ACDC Silent Charger Platinum, Much More Cell Balancer (2-6Cell) ja TrakPower 4900mAh 25C 2 Cell 7.4V

45
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.10.08 - klo: 21.52 »
No niin ... nyt on sitten rattaat ryyninä tuola diffin sisällä joten olipas yllätys  :grin: Pitää varmaan lopettaa kikkailu ja laittaa tuohon seuravaksi tuollaiset SepiMiehen mainitsemat aineet. Pitää nyt vain ensin odotella että saapuu nuo tilatut uudet rattaat.

46
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.10.08 - klo: 15.17 »
Kääntösäde kyllä kasvoi kun on ns. "veto päällä" eli puskee enemmän ja väittäisin että kelaa jopa huippujakin enemmän. Näpertelin tuon diffin kannesta pois nuo kaksi kohoumaa ja korvasin ne samankokoisilla metallirullilla jotka sitten pystyi sijoittamaan tuonne sisälle niin että rattat lukittuivat toisiinsa. Lopuksi vaseliinia täyteen koko höskä. Tuonhan pystyy palauttamaan takasin alkuperäiseksi jos tykkää jos ei hajoa ennen sitä. Selkee ero tuossa oli jos esim. loppu asfaltti kesken ja palasi nurmikolta takaisin tielle niin ampaisee tuola nurmikollakin aika hyvin eikä vain sudi hiljakseen eteenpäin. Renkaina on nuo Dirt Hawgkit edessä/takana. Pitäisi vain löytää kultainen keskitie tuon vakion ja 100% välillä. Kuten tuosta käy ilmi niin olen pitänyt ihan vaseliinia tuola sisällä joten noista virallisista öljyistä ei ole mitään kokemusta ja niiden vaikutuksista.

47
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 23.10.08 - klo: 09.10 »
Onko heittää vinkkiä mikä olisi mielestänne sopivan jäykkää öljyä tuonne diffiin siten että se olisi aika jäykkä mutta ajettavuus kuitenkin vielä säilyisi jotenkin. Kokeilin tuossa mielenkiinnosta laittaa toisen Rustlerin täysin lukkoon ajatuksena että oliskohan se kova juttu näin tulevaan talviajoon valmistauduttaessa. Kokeilin tuota eilen pikaisesti asfaltilla ja oli aika mielenkiintoinen kokemus. Kiihdytys täysin suoraan meni hienosti ja kulkua/pitoa löyty mutta jos vähänkään erehtyi kääntämään kiihdytyksessä niin singahteli puolelta toiselle aika pelottavasti. Näköjään tuota öljyä löytyy väliltä 1000 - 500000 eli mitä jäykkyyttä kannattaisi kokeilla ja pysyisi myös hyvin diffin sisällä ?

48
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 16.10.08 - klo: 16.45 »
suzuki1:lle iso kiitos kaupoista ... hyvin pelittää TQ

49
Oma SpeedPassion Feigao säädin ei antanut kalibroida kun Traxxas TQ ohjaimessa oli päällä kaasu/pakki 70/30. Kun muutti 50/50 niin antoi kalibroida.

50
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 12.09.08 - klo: 18.44 »
Juu ... kyselin juuri tuon takia tuota tehoa että pystyisi laskemaan vähän tuota virtaa (ihan noin arvona) kun on jäänyt mutuna mieleen että pitäisi pysyä tuossa max 50A tai mieluiten alle noilla NiMH akuilla. Onhan noissa tuo kv-arvo aika lähellä toisiaan mutta tuo periaate askarruttaa että kumpi antaa loppupeleissä paremmat kyytit hieman alimitoitetulla akulla ja 7.2V:lla: 4600/isompi pinioni vs. 5700/pienempi pinioni jotta vauhti olisi sama. Kiitos sinulle Penguin ... oli mielenkiintoista luettavaa tuo tekstisi ja pitää tutustua noihin linkin "käppyröihin" ihan itseään sivistääkseni.

51
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 12.09.08 - klo: 12.53 »
Hei taas! Kumpi kone (4600 tai 5700) tuossa Castlen Sidewinder + moottori combossa on järkevämpi vaihtoehto jos käyttää tuollaisia 6 kennon 4500mAh NiMH (Grepow) akkuja?
Hankin tossa toisen Rustlerin käytettynä ja totesin ettei tuota oikein jaksakkaan noilla ylijääneillä vakiosähköillä ajella ... tai no itseasiassa poika ei jaksa  :grin:
Ekassa autossa on tuo SP Feigao + Velociti 6.5R kiinni ja olen niihin hyvin tyytyväinen mutta haluaisin kokeilla tässä toisessa kuitenkin tuota Sidewinder pakettia. Onko noissa tullut vastaan eroa kestävyydessä, lämmöissä jne. ja mikä noiden koneiden teho on kun tuntuu olevan aika salaista tietoa?

52
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.08.08 - klo: 12.23 »
Esimerkiksi meiltä... kaikkia muita kokoja löytyy mutta 30x30 kuullostaa oudolta.
lähin tuohon on 25x25mm.
Menikö liikaa mainoksen puolelle? sori.



Niin mikä noissa on oikea tapa mitata koko. Itsellä nuo 30x30 ovat ulkomitat mutta jos mitataan propellista niin sitten 25 voinee olla lähellä. Mainos ilmeisesti tarkoittanee tuota ELFAA :grin: Tuolla myydään kuitenkin yksityishenkilöillekin eli ei tarvitse ostaa laatikollista niinkuin yritysmyynnissä ?

53
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 29.08.08 - klo: 11.54 »
Taas kysyttävää ... jos nopeudensäätimessäsi on tuuletin jäähdytykselle niin mistä olet mahdollisesti hankkinut uutta tilalle ?
Itselläni tuon propellin elinkaari oli n. 2kk ja olen yrittänyt katsella netistä noita Suomen Rc-kauppoja niin aika heikosti löytyy listoilta (tai sitten en vaan osaa)
Tilautin lopulta paikallisesta sähköliikkeestä n. 12-13e hintaan ja tässä odotellessa ajattelin kysäistä onko joku kauppa josta noita saa nopeammin/edullisemmin vai onko tuo ihan ok hinta? Omassa tapauksessa kyse 30mm x 30mm 5V tuuletimesta.

54
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 25.08.08 - klo: 07.12 »
Kiitokset avusta! Pitää laittaa tilaukseen Sabesta ...

55
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.08.08 - klo: 20.56 »
Mitenkäs nämä ... onko oikean mittaiset taakse? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=7938 Hinta kyllä hieman eri kuin ulkomailta mutta se vaan on kestettävä jos nuo muuten olisi ok. Tuosta puuttuu nuo jouset joten meneekö ne myös vaihtoon vai voiko vanhoja käyttää ?

56
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.08.08 - klo: 20.11 »
Mikäs niissä iskareissa hajoaa? Jos ongelma on pelkästään korkkien pysyminen paikoillaan, niin pistä nuo big boren alumiinikorkit ja ongelma ei enää vaivaa.

Jep ... nuo korkit usein irtoaa ja riippuu ihan tuurista meneekö kalvo samalla hukkaan. Nyt tosin toisen vaimentimen "rungon" jengatkin heikossa hapessa joten siinä mielessä ajattelin että jos laittaisi kokonaan uutta tilalle. Olisko noi Big Boret minkälaisia ?

57
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 24.08.08 - klo: 17.35 »
Minkälaista iskunvaimenninta kannattaisi laittaa tuonne Rustler xl-5:n takapäähän kun on alkanut tuon harjattoman laiton jälkeen olemaan ongelmia noiden muovisten kasassa pysymisessä. Ilmeisesti jotkut metalliset ja pitääkö vaihtaa samalla jouset? Olisiko suositusta mitä tuonne kannattaisi hankkia ja mielellään saatavilla kotimaasta

58
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 20.07.08 - klo: 10.09 »
Sopiiko Rustler XL-5:een jonkun toisen valmistajan valmiiksiliimatut crossi tai katurenkaat (12mm hex) jos ei lasketa noita Traxxasin omia tuotoksia mukaan ja jos ei syystä tai toisesta enään itse halua liimailla noita 2.2 renkaita/vanteita. Tarkoitan siis tuollaisia valmiita levyvanne+rengas yhdistelmiä kuten esim. noissa 1/8 crossi vehkeissä on. Vanteiden ei siis tarvitse kromista kiiltää kunhan sopivat paikalle ja hoitavat virkansa. Eli löytyykö tuollaisia vaihtoehtoisia "valmiita" nakkeja soralle tai asfaltille?

59
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 26.06.08 - klo: 21.27 »
auttakaa!! mikä vois olla vikana kun kone ei pyöri. ohjaus kyllä toimii ja nopariin syttyy vihreä valo kun painan kaasua eli taajuuden pitäis toimia.

Tämä mun nopari (SP Feigao) ainakin vaati kalibroinnin: vapaa->kaasu->jarru että tuli eloa koneeseen. Otin tosin vasta ekaa kertaa käyttöön.

Tänään vihdoin tuon Novak Velociti 6.5R saapui ja näin 3 ajetun akun jälkeen hymy kyllä herkässä :-) Ero vanhaan kyllä aika järkyttävä. Noilla 14/86 välityksillä kiihtyy kyllä aika sikana ja nopeuskin riittää tasan näille ajotaidoille. Joku tietysti rankkaa tämänkin mopoksi mutta onhan tossa tehoissakin hieman eroa vanhaan 138W -> 390W. Vaikea kuvitella että kovinkaan paljon suurempia tehoja pystyisi takatuupparilla välittämään tiehen järkevästi tai sitten kaikkeen vaan tottuu. Ajoaika pysy ihan riittävänä jos vertaa vanhaan hiilelliseen ja tuota pelkäämääni nykimistä ei ole kuin ihan loppuvaiheessa. Vähän pettymys nuo Deansin liittimet (orginaalit). Ei yhdistä oikein kunnolla kun liittimet laittaa "pohjaan asti" vaan pitää vetää aavistuksen raolleen. Sitten kyllä pelaa ok. Tinauksen aikana pidin uros-naaras -liittimet yhdessä kun ajattelin että näin estetään mahdollinen klinujen liikkuminen. Jotakin kai tuli mokattua. Olisiko tuosta Novakin laakerien vaihtovälistä heittää jotain mutua eli kuinka usein tuo tulisi tehdä ... ma-de tietänee ? 

60
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 17.06.08 - klo: 18.57 »
Projekti etenee ... hitaasti ... mutta kuitenkin ja budjettilinjalla vedetään. Päädyin lopulta tuohon Speed Passion Feigao säätimeen ja nyt olisi tuon 6.5T motin vuoro. Onko tuo Novak Velociti laadullisesti etevämpi vs. Nosram Storm / LRP X11 sarja. Nuo jälkimmäiset ilmeisestikkö samaa tavaraa ? Lisäksi kysyisin noista liittimistä kun näkyy noita hieman ei niin alkuperäisiä Deansia myytävän että kannattaako niitä ottaa vai kiertää kaukaa. Pitäisi ilmeisesti tässä yhteydessä nuo Tamiyan liittimet vaihtaa pois. Jos saisin vielä vähän jeesiä niin eiköhän se ole sitten siinä, Kiitos :-)

Sivuja: 1 [2] 3