Niin no tarkoitan lähinna lajin tulevaisuutta ajatellen eikä nyt viikonlopun kisoja nähden.
Laji tarvitsee selvästi joku/jotkut jonka luo voi mennä kyselemään lajista/säännöistä.
Jos ajetaan kokonaan ilman mitään sen kummempaa sääntöjä laji ei kovinkaan kauaa elä. Se nähtiin jo muutama vuosi sitten kuin oli tuo monsteri luokka juttu. Kaatui kokonaan sääntöihin.
Sännöt voisi olla todella yksinkertaiset kunhan on. esim noista moottoreista ja akuista pitää saada jonkinlainen rajoitus.
Jerzi
Monsterit kaatu nimenomaan sääntöihin...
Ja juuri siksi että ne oli niin järkyttävän monimuotoiset ja tarkat.
Kyseessä sentään oli monsterit joita löyty lähinnä pihasudittelijoilta jne.
Corri on nyt aikalailla samassa pisteessä.
Jos nyt lähdetään tätäkin luokkaa tarkoilla säännöillä rajoittamaan niin lopputulos on se mikä on nähty ties kuinka monessa luokassa aikaisemmin... mukaan laskettuna monsterit.
Ei todellakaan mitään moottorirajoitusta.
Se ei ihan oikeasti tuo tähän luokkaan mitään plussaa.
Se ainoastaan karsii osallistujia.
Nyt jo on nähty kuinka corrissa et hyödy teholla oikeastaan mitään.
Tai tarkemmin sanottuna YLITEHOLLA.
Näiden autojen ominaisuudet ovat heikommat kuin sähkökrossareiden.
Ja kun sähkökrossissa jo on ruvennut porukka tajuamaan että liika teho on vain haitaksi...
Eikä sitä silti olla millään säännöillä rajoitettu.
Ajakoot millä ajaa.
Kärjessä on edelleen ne kuskit jotka osaa ajaa ja jotka ei todellakaan ole niitä jotka ajaa kireimmillä koneilla.... (kuten on nähty sähkökrossissakin)
Ei hittolainen corrit kaipaa sen tarkempia sääntöjä kuin krossaritkaan.
Jos renkaat on rajoitettu corri renkaisiin, oikeanlainen kori ja akut rajoitetaan 2S lipoihin niin sehän on siinä.
Maavara rajoitukset on aina suoraan sieltä itsestään.
Kun autot on erilaisia ja vielä renkaiden kokokin hieman eri niin jos on maavarasääntö... se pakottaa valitsemaan juuri sen tietyn renkaan jotta saadaan sallittu minimi maavara jousitusgeometrian edelleen ollessa se toimivin.
Eli jos on pienempi rengas niin tukivarret suorassa, on pienempi maavara kuin isommalla renkaalla...
Tajutaanko pointti???
Ja vielä jos välttämättä halutaan että autot kallistelee hellyyttävästi niin kohtahan on pakko kieltää kallistuksenvaimentimet... rajata iskariöljyt... mäntien reiät, ulosjoustot, jouset, iskareiden pituus jne jne jne.
Sori mutta se ei vaan onnistu.
Jokainen tajuaa että kohta kun ekat nelkku corrit ilmestyy radalle niin se kallistelu mönkiminen katoaa niiden osalta lähes täysin.
Mä en vaan enää jaksa ymmärtää miksi joka halvatun uuteen luokkaan pitää olla vääntämässä jotain sitätätä rajoituksia.
Katsokaa nyt hittolainen miten on monien luokkien kehityksen käynyt.
GT8 jäi junnaamaan... Sharkki kuppi kuoli ekana kautenaan. VTR kiinnostus hiipu monilla lähtökuoppiin... Monsterit kuoli periaatteessa ekan isomman kisan jälkeen.
Kuinkas olettekaan nähnyt kohityksen olevan kun ei ole liian tarkkaan rajoitettu ja vielä alustan säätöjäkin määräämässä...
No katselkaa Corri kisojen osallistujamäärää.
Katsokaa hyvät ihmiset omiin hyllyihinne... Ties kuinka moni on hankkinut corrin.
Voi kuinka se itseäkin kiinnostaisi kuten VTR kiinnosti aluksi... kuten myös GT8.
Jos tähänkin keksitään moottorirajoitus, maavara ja jukoliste kohta joku korinvärikin on rajattu tiettyyn prosenttiin jne... Loppuu tämäkin kiinnostus välittömästi.
Ja jos se tämmöseltä rc autoihin pahasti vinksahtaneelta kuskilta loppuu lähtökuoppiin niin miettikääs nyt oikeesti miten paljon se rajottaa sitten ihan uusia kuskeja.
Tämäkin luokka on todella hauska...
Hauskan siitä tekee se että kuka tahansa voi ajaa juuri niillä sähköillä mitkä laatikosta tai toisesta autosta löytyy.
Silti autojen ominaisuudet rajottaa homman siihen että meno on tasaväkistä väkisinkin.
Ja silti homma on EDELLEEN niin että KUSKI se on joka ratkaisee.
Eikö tätä nähdä jo sähkökrossissakin... Ties kuinka moni ajaa sellaisilla sähköillä joista kovat jätkät nauraa... ei tartte ajaa jne.
Alottelijat luulee että on saatava ne parhaat että kerkee jäkä jäkä...
Hemmetti... kun ei mennä turhaan rajoittamaan niin kiinaihme halpis säädin ja mikälie kiinakone autoon... sillä pärjää jos on pärjätäkseen.
Se on nähty moneen kertaan että jos tehdään vain moottorirajoitus esim 8.5T... On olemassa se yksi ainoa kallis kone joka on näillä rajoituksilla se nopein.
Erittäin halvalla saa ties mitä koneita joiden käämitykset on "kireemmät" mutta teho vastaa laadukkaamman valmistajan pari pykälää isommalla käämityksellä olevaa.
Hittosoikoon... mä ajan nelkkukrossia halpis säätimellä ja naurettavilla halpis akuilla.
Tämäntalven kaikissa kisoissa podiumille tähänmennessä.
Takatuuppia vien myös halvoilla sähköillä....
Silläkin saralla menestystä.
Ja haloo... niin halvoilla sähköillä että moottori/nopari combo makso 80e.
Siellä on taakse jääny sähköjä joissa pelkkä kone maksaa enemmän kuin minun koko combo.
Jos olis tarkat moottorirajoitukset niin enpä näillä pärjäiskään, vaan olis pakko olla THE säädin ja THE moottori ettei tarttis suorilla jäädä jalkoihin.
Esimerkkinä... LRP 8.5T vs. kiinaihme 8.5T
Tehoeroa lerpun hyväksi karkealla arviolla pari käämitystä.
Uskomatonta että kaikki uudet luokat yritetään rajoittaa ylitiukasti.
Kohta pitää olla kisoissa viralliset mekkarit jotka rakentaa jokaisen autosta täysin identtisen.
Radiosäilöt on jo unohdettu... Kohta ne korvataan autosäilöillä, ettei vahingossakaan pääse muuttamaan auton setuppia.
Onko tässä rc-autoilun tulevaisuus
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2010010310868951_ul.shtmlIhan oikeesti... HALOOOOOOO
Antakaa jo niitten moottori ja maavara rajoitusten olla
(VOIMASANA)