Kirjoittaja Aihe: Schumacher Mission keskustelua  (Luettu 10471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #30 : 08.06.03 - klo: 17.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuure"
Diffiin kannattaa vaihtaa esim. Asson jousi niin se toimii herkemmin...


Team-orionin schumacher chit-chatissä joku kertoikin tuosta...
Siihen kai pitää laittaa pitempi ruuvi.
Tommonen Warpspeed alusta sarja vois olla ihan jees:
http://www.racing-cars.com/newsdetails.asp?itemId=NP35

Tommonen alusta mulla tällä hetkellä on:
http://www.overrc.com/courses/courses2002/euro2002tcep/euro2002tcepmissionleino.htm

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #31 : 16.06.03 - klo: 20.52 »
Osaisko kukaan neuvoa säätöjä pölyiselle radalle?
Tattiksen rataa on vaan vaikee nykyään erottaa kun se on kokonaan vihreä :mrgreen: .

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
säätöjä
« Vastaus #32 : 18.06.03 - klo: 21.10 »
tässä hyvät perussetupit missioniin:

öljyt: edessä 35, takana 30
mäntä: 1-reikäinen
jouset: sininen
iskarin yläkiinnitysreikä: keskimmäinen
iskarin alakiinnitysreikä: sisempi
ylätukivarren kiinnitysreikä laakeripesässä: rungon puoleinen
ylätukivarren kiinnitys bulkheadissa: alempi
vakaajat: ei tarvitse, mutta voi kyllä kokeilla eri pidoilla, varsinkin takana
rungon puoleinen auraus takana: käytössä (2 ast.)
rungon puoleinen haritus edessä: 0 astetta
one-way: käytössä; ilman sitäkin säädöt kohtalaisen hyvin...
korina radasta riippuen stratus 2.0 / vectra / yokomo stratus c

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #33 : 29.06.03 - klo: 21.49 »
m.e olisko Turun kisan "liukkaan kelin" setuppi saatavilla? :wink:

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
turun säädöt
« Vastaus #34 : 29.06.03 - klo: 22.14 »
liukkaalle baanalle (esim. turku) säätelin vain hieman perussetuppia.
*öljyt ja jouset samat, samoin tukivarsien geometriat
*ei lainkaan vakaajia kiinni
*etuiskarit ylhäältä sisimpään kiinnitysreikään
*takaiskarit ylhäältä toisiksi sisimpään
*maavara edessä 5,5mm, takana 6,5mm turun "röykkyjen" takia
*korina stratus 2.0[/url]

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #35 : 20.07.03 - klo: 12.56 »
Millasta setuppia suosittelisitte hyvällä pidolla?

Ja kannattaisiko ostaa vectra vaiko stratus(rata on aika mutkikas, mutta tod. pitävä)?

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
säätöjä
« Vastaus #36 : 29.07.03 - klo: 18.52 »
laukaan baanalle (mutkainen, kohtalainen pito (ei kiskopito..)):

taakse myös öljyksi 35wt
takaylätukivarret bulkheadista ylempään reikään
takavakaaja käyttöön
auraukset nollaksi (myös rungon puoleinen)
ja tämä kaikki siksi, että auto saadaan kääntymään mutkaisella baanalla; takapito tuntui edelleen riittävän hyvin laukaassa
korina stratus 2.0

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #37 : 29.07.03 - klo: 22.22 »
Ei ole vielä schumia, mutta on tosi lähellä rahan saanti tuuren schumiin=)

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #38 : 05.08.03 - klo: 21.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Ei ole vielä schumia, mutta on tosi lähellä rahan saanti tuuren schumiin=)


 ja siihen sitten kaikki kivat jutut, alumiiniset diffipidikkeet, alumiiniset keskiakselin pidikkeet...  :wink:
Ootko hankkimassa Pro (hiilikuitu versiota)?

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #39 : 05.08.03 - klo: 21.38 »
Sen schumin osto kaatu siihen kun yokomoni ostaja meni puihin..
Assonhan nyt on tulossa, tietty 2* nopeempi kuin mikään schumi :mrgreen:

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #40 : 05.08.03 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Sen schumin osto kaatu siihen kun yokomoni ostaja meni puihin..
Assonhan nyt on tulossa, tietty 2* nopeempi kuin mikään schumi :mrgreen:


Riippuu kuskista... :wink:
Assohan on tunnetusti niille jotka ei osaa säätää... :wink:
äläkää asson omistajat vetäkö hernettä nenään, läppä vaan

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #41 : 05.08.03 - klo: 21.50 »
Vitsiähän vaan sen sanoin... tod. syy miksi valitsin asson on varaosa palvelu. Kerhossa kun rc-pistettä myydään, niin paras vaihtoehto oli ASSOASSOASSO.









Anteekssi kamalasti ot.

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #42 : 06.08.03 - klo: 14.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Vitsiähän vaan sen sanoin... tod. syy miksi valitsin asson on varaosa palvelu. Kerhossa kun rc-pistettä myydään, niin paras vaihtoehto oli ASSOASSOASSO.
Anteekssi kamalasti ot.


Ihan samahan se on kun Medasecista saa myös varaosat Missioniin alta aikayksikön :wink: . Mutta eihän siihen missioniin varaosii melkein koskaan tartte ostaa...

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #43 : 10.08.03 - klo: 13.31 »
Nyt vihdoinkin missioniin saa MIP:n CVD vetarit!

http://www.racing-cars.com/newsdetails.asp?itemId=NP51

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #44 : 12.08.03 - klo: 13.37 »
Nyt on julkaistu Schumin uusi proto. Kovin näyttää tutun näköisiltä uuden auton ratkaisut.

http://www.racing-cars.com/newsdetails.asp?itemId=NP56
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Otsomaani

  • Vieras
Re: säätöjä
« Vastaus #45 : 13.08.03 - klo: 19.09 »
Lainaus käyttäjältä: "m.e."
tässä hyvät perussetupit missioniin:

öljyt: edessä 35, takana 30
mäntä: 1-reikäinen
jouset: sininen
iskarin yläkiinnitysreikä: keskimmäinen
iskarin alakiinnitysreikä: sisempi
ylätukivarren kiinnitysreikä laakeripesässä: rungon puoleinen
ylätukivarren kiinnitys bulkheadissa: alempi
vakaajat: ei tarvitse, mutta voi kyllä kokeilla eri pidoilla, varsinkin takana
rungon puoleinen auraus takana: käytössä (2 ast.)
rungon puoleinen haritus edessä: 0 astetta
one-way: käytössä; ilman sitäkin säädöt kohtalaisen hyvin...
korina radasta riippuen stratus 2.0 / vectra / yokomo stratus c


Nonniin!
Nyt oon saanu missionin säätöihin, hyvin toimii. Setup on muuten sama kuin M.E:n setup, lukuunottamatta muutamaa muutosta:
mäntä: 2 reikänen
takana iskarin yläkiinnitys toiseksi sisimpään reikään
takana ylempi bulkheadin kiinnitys
hubissa in-line kiinnitys

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #46 : 16.08.03 - klo: 14.26 »
Kohta kun pitää taas ajaa sisällä niin, ne jotka tietävät hyviä säätöjä matolle voisi laittaa niitä tänne.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
mattosäätöjä
« Vastaus #47 : 22.08.03 - klo: 22.30 »
matolla toimii kohtuuhyvin myös nuo ulkosäädöt, mutta usein on käytetty myös säätöjä. jotka löytyy alta; pehmeämpi öljy on useimmille radoille, jos kaatopito, niin öljyksi 100 tai iskarit alapäästä ulompaan reikään

Front Suspension;
Anti Roll Bar; thin
Shock Position; 1
On Wishbone; 1
Inboard toe out; N
Castor; 6 deg
Camber; 1.5 deg.
Upper Susp. Mount Position; 1
Ride Height; 4,5 mm.            
+2mm ylätukivartta hubista ylös*
Shock Oil; 100/80
Shock Length; vakio
Shock Piston; 3
Droop; max
Spring; asso kelt. 35lbs/sch. silver
Hub Carrier position; 2
Centre Track Rod Length; vakio +4mm   Steering arm position; 2*

Rear Suspension;
Anti Roll Bar; N
Shock Position; 3
On Wishbone; 1
Toe In; 1,5 deg.
Inboard toe in; 2 deg.
Camber; 1.5 deg.
Lower Wishbone; Forw
Anti Squat; 0
+2mm ylätukivartta hubista ylös*
Ride Height; 5 mm.
Upper Susp. Mount Position; 1 +2mm
Shock Oil; 100/80
Shock Length; vakio
Shock Piston; 4
Droop; max
Spring; sch. yellow
Hub Carrier position; 2

korina toimii hyvin stratus 1.0/2.0 useilla radoilla

* edit; osa säädöistä puuttui...

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #48 : 16.09.03 - klo: 21.51 »
Matolle setuppia:

Jouset: Schumi keltainen
Öljyt: 70w
Mäntä: Etu:2 Taka:3
Ylempi bulkheadin kiinnitysreikä
Edessä in-line kiinnitys hubissa, takana sisempi
Iskarin kiinnitys:
Edessä: Toiseksi sisin yläreikä, sisempi alareikä
Takana: sisin kiinnitys ylätuessa ja tukivarressa
Etuvakaaja

One-way diffi.

Muuten hyvä, takapää on vaan hiukan levoton.

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #49 : 16.10.03 - klo: 23.04 »
Mikä on vikana säädöissä, kun kiihdyttäessä lähtee perä luisuun?
Jousitus/vaimennus pelaa niin kuin pitäisi.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #50 : 16.10.03 - klo: 23.14 »
Siis mutkassa vai ihan suoralla? Mites mutkaan tullessa ja hidastettaesa, onko balanssi silloin kohdallaan?

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #51 : 17.10.03 - klo: 07.36 »
Voisit koittaa vähentää casteria, keulan drooppia ja lyhentää takaa akseliväliä sekä kokeilla erilaisia etusormen asetuksia.

Ei kuitenkaan kaikkea kerralla, kokeile ensin vaikkapa lyhentää akseliväliä
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #52 : 08.11.03 - klo: 10.42 »
Tässä sitten uudesta missionista vähän kuvia:
http://www.racing-cars.com/mi2.asp

Otsomaani

  • Vieras
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #53 : 01.03.04 - klo: 16.55 »
jos ketään ostaa mission:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=5678

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Mi2 setupit
« Vastaus #54 : 26.03.04 - klo: 19.06 »
matolla hyvä lähteä uudella Mi2:lla liikkeelle esim. seuraavilla setupeilla:

etupää:
50 öljy, 3 reikää auki, pun. jousi 20lbs
iskarien paikat ylhäällä keskimmäinen, tukivarressa ulompi
castor 2/4 (rauhallisempi)
vakaaja kiinni (1,5mm)
ylälinkki sisältä ylemmässä rivissä (vähemmän muutosta)

takapää:
40 öljy, 3 reikää auki, sin. jousi 15lbs
iskarien paikat ylhäällä toiseksi sisimmäinen, tukivarressa uloin
toe in 2,5 ast.
vakaaja kiinni (1,5mm)
ylälinkki sisältä ylemmässä rivissä (vähemmän muutosta)

Poissa mece

  • Jäsen
    • Profiili
Schumacher Mission keskustelua
« Vastaus #55 : 29.11.04 - klo: 00.56 »
Tulipa ostettua kaytetty mission, joten herätän nyt sitten tämä keskustelu henkiin.

Onkohan mitään semmosta palikkaa jota pitäisi hankkia heti alkuun, eli semmonen joka hajoaa ensimmäisella ajokerralla?

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Mi2 setup
« Vastaus #56 : 12.01.05 - klo: 18.04 »
Keski-Suomen treeneissä (sama matto kuin Kuusankoskella) toimii ihan kivasti seuraava setup:

Front Suspension;

Shock Position; 2       On Wishbone; 1-2
Toe In; 0 deg.       Inboard toe out; N
Castor; 2 deg.      Lower Wishbone; Middle
Camber; 1.0 deg.      Upper wishbone; in and high
Ride Height; 4,5 mm.      Kick up; 0mm  
Anti-dive;  0mm       Shock Oil; 45
Shock Length; 57mm      Shock Piston; 3      
Droop; 9mm      Spring; sch. red 20lbs      
Anti Roll Bar; Y 1,5mm
Centre Track Rod Length; vakio +2mm      

Rear Suspension;

Anti Roll Bar; Y 1,2mmRear Suspension;
Shock Position; 3       On Wishbone; 3
Toe In; 2,5 deg.       Lower Wishbone; Middle
Upper wishbone; in and high
Ride Height; 5 mm.      Anti/Pro squat;  -
Shock Oil; 45      Shock Length; 58mm
Shock Piston; 3      Droop; 10
Spring; sch. blue 15 lbs   Hub carr. pos; outer one

Koriksi joko Stratus tai Alfa 2.0

Eli tällä lähdetään myös Kuusankosken matolle.