Kirjoittaja Aihe: Tätä on odotettu: Orion V2!  (Luettu 6309 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Otsomaani

  • Vieras
Tätä on odotettu: Orion V2!
« : 14.09.03 - klo: 21.03 »
http://www.team-orion.ch/global/global_news.asp?id=2001

Olen itse odottanut kyseistä moottoria kuin joulua. :)
Erittäin mielenkiintoinen moottori.
Nyt ne tiimikuskit, jotka ovat kyseistä mottia testannu (he kyllä tietävät ketä tarkoitan :wink: ), voisivat varmaan kertoa vähän, kuinka V2 eroaa tehoiltaan "normaaleista" moottoreista.
Dyno tuloksia voi myös joku tänne laittaa jos on niitä jostain löytänyt. :wink:

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #1 : 14.09.03 - klo: 21.17 »
Luin jostain että tehoa oli 248w!

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #2 : 15.09.03 - klo: 12.03 »
-V2:ssa on enemmän vääntöä ja parempi hyötysuhde
-Sillä pystyy ajamaan pidemmällä välityksellä ja suuremmalla ennakolla kuin normaalihiilisellä moottorilla
-Samoilla hiilillä pystyy ajamaan kilpaa erittäin monta akkua (vaikka koko kisan ja treenit) ja ne paranevat kokoajan
-Kollektori ei pala samalla lailla ja sorvaustarve on pienempi
-248w ei taida riittää  :lol:
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #3 : 15.09.03 - klo: 12.28 »
Tehoissa ei ole sanottavaa eroa !

Ero on siinä että hiilet kestävät kauemmin !

On noita koneita ollut team kuskeilla käytössä kai jo vuoden verran, mutta nopeus eroa ei ole.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #4 : 15.09.03 - klo: 12.45 »
Mitä oon testaillu V2:a Euroopassa niin tehoissa kyllä on eroa.. ja parempi hyötysuhde ja pannun palamattomuus näkyy hyvin viimeisellä minuutilla.
V2 vaatii jonkin verran testailua uutuuden vuoksi.. mulla meni jonkin aikaa uskaltaa vääntää ennakot ja välitykset oikeisiin lukemiin.
Ennakon merkitys tehoon, kierroslukuun ja hyötysuhteeseen on V2:ssa suuri. 1-2mm lisää ennakkoa muuttaa lukemat dynossa ihan uusille luvuille. Normaaleilla hiilillä ei voi ajaa 5 min polttamatta pannua näillä ennakoilla. CS:n hopeahiilillä se lienee johonkin saakka mahdollista, mutta ne ovat muutoin normaalihiiliä huonommat.
Eka hiitti uusilla hiilillä on huonompi kuin seuraavat.
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #5 : 15.09.03 - klo: 12.47 »
Lainaus käyttäjältä: "TJ"

Eka hiitti uusilla hiilillä on huonompi kuin seuraavat.


Taitaa olla hiilet ajettu huonosti sisään :lol:
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Otsomaani

  • Vieras
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #6 : 15.09.03 - klo: 13.26 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ero on siinä että hiilet kestävät kauemmin !



Pienemmän budjetin kuskina tuo vaikuttaa hyvältä asialta!

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #7 : 15.09.03 - klo: 19.41 »
Joo itelle vois kans hankkia tuommoisen vaikka joululahjaksi, koska kaikki mitä tämän kuun lopulla ja ensikuussa tulee ne on jo myyty ennakkotilauksina Tepolta niin lisää voi odottaa aikaisintaan jouluksi :wink:

Tuommoinen kone kävisi hyvin minullekkin, jos sorvaustarve pienenee niin se on plussaa... miinuksena lie korkea hinta :?
Sponsored by own wallet

Poissa claustro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://claustro.bbs.fi
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #8 : 16.09.03 - klo: 09.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
miinuksena lie korkea hinta


Mitäs moisella on hintaa jos pukinkonttiin sellaista tilaisi?
Toni Walther, retired operator

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #9 : 16.09.03 - klo: 15.22 »
Hinnasta en osaa sanoa mitään, mutta epäilen että lähelle normaali koneen hintaa... Hintahan tiedetään sitten ku Sujut Oy:lle niitä tulee.
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #10 : 16.09.03 - klo: 15.51 »
Se hinta tulee olemaan kuulemma lähempänä satasta :?  Mutta toivotaan että Teppo pitää kuluttajan puolta ja hinta olisi lähellä esim Coren hintaa... :)
Sponsored by own wallet

Poissa jval

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #11 : 17.09.03 - klo: 15.03 »
Entäs sitten hiilien hinta V2:een? Markkinoilta ei varmaankaan löydy muun merkkisiä pyöreitä hiiliä.

Schumacher mainosti CS:n hiilille hinnaksi 7.99£/pr.
Janne Valtanen OSPA Ry
|  Roche P12V GT-12  |  Associated B6.2DC & B6DC |  Tamiya M05 Ver.II Pro & M03  | Hobbyfactory

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #12 : 18.09.03 - klo: 20.08 »
Yksi kysymys V2:sen paremmin tunteville:

Koneen pääty on alumiinia, niin miten se on tehty ettei se mene oikosulkuun? kuvaa? tekstiä?

Orionin sivuilta huomasin että koneessa on ledi/ledejä, mitä varten ne ovat?

Ps. V2 tilattu!  :twisted:
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #13 : 19.09.03 - klo: 10.10 »
Alumiini on eloksoitu, joten kontaktia ei ole.
Ledeille oli ihan tarkoituskin.. Muistaakseni se/ne osoittaa sen, että häiriönpoistajat toimii ja toisekseen, että moottorin johdot on oikeinpäin juotettu.
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #14 : 19.09.03 - klo: 15.17 »
Jos eristys on todella vain eloksoinnin varassa suhtaudun moottoriin isolla varauksella. Eloksointihan on erittäin ohut kerros alumiinin pinnalla joka vielä naarmuuntuu suhteellisen helposti. Koska hiilikanavat ovat eri materiaalia täytyy ne asentaa paikoilleen työntämällä reikiinsä. Jo tässä vaiheessa naarmuuntumisen riski on mielestäni erittäin suuri ja oikosulku mahdollinen.

Ehkä nuo kupariset(?) hiilikanavat on pinnoitettu eristeaineella tms. lisäeristyksen aikaan saamiseksi. Tosin näin toimittaessa muodostuu eriste myös lämmön siirtymiseen sinänsä hienon päädyn jäähdytysripoihin.

Jos jollain on parampaa tietoa ko. moottorin eristyksen toteutuksesta kertokoon sen. Odotan tietoa mielenkiinnolla.

Ennen kuin suinpäin ryntään ostamaan tätä moottori kummajaista kuuntelen hetken palautetta.

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #15 : 19.09.03 - klo: 15.40 »
Nopeasti voisi veikata, että hiilikanavat ovat  joko krympätty tai liimattu paikalleen, jolloin eloksointi ei ainakaan vahingoittuisi. Eloksointi muodostaa myös erittäin kovan pinnan, mikä ei itse asiassa ihan helposti naarmuunnu.

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #16 : 19.09.03 - klo: 16.19 »
Liima tuntuisi järkevältä, koska muunlainen mekaaninen kiinnitys saattaisi aiheuttaa muodon muutoksia hiilikanavassa.

"Erittäin" on liioittelua, kun puhutaan eloksoinnin mekaanisesta kestävyydestä kevytmetallin pinnoitteena.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #17 : 19.09.03 - klo: 16.23 »
Tuosta kuvasta päätellen hiilikanavissa ei ole käytetty liimaa.

"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #18 : 19.09.03 - klo: 16.28 »
Päätteletkö tahrojen vähyydestä?  :roll:

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #19 : 19.09.03 - klo: 16.37 »
entäs tämä sitten? ei tässä ole liimaa näkyvissä......
 

Eikä missään mainita sanallakaan liimasta tms...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #20 : 19.09.03 - klo: 16.40 »
En kyllä usko, että ovat jättäneet oikosulun vaaran huomioimatta..

Tai jos orionilta tulee pian markkinoille oikosulkua kestävä nopari, niin saa alkaa epäilemään :lol:




Jos hinnan tietäisi, ei mikään estä tilaamasta yhtä uutta konetta pakkiin :)

Otsomaani

  • Vieras
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #21 : 19.09.03 - klo: 17.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
En kyllä usko, että ovat jättäneet oikosulun vaaran huomioimatta..

Tai jos orionilta tulee pian markkinoille oikosulkua kestävä nopari, niin saa alkaa epäilemään :lol:


Ja oikosulun kestävä akku  :wink: .
Jos moottoria on ollut testattavana tiimikuskeilla jo vuoden ajan (ja jos he ovat pamauttaneet nopareita jne. niin asiasta on varmaan ilmoitettu orionin suunnittelijoille) niin en usko että myyntiin tulevissa koneissa oikosulun vaaraa on.

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #22 : 19.09.03 - klo: 17.41 »
Eipä taida oikosulun vaaraa olla...  :lol:
Voin kysäistä kiinnityksen viikonloppuna, niin ei tarvi arvuutella kiinnitystavasta.. oma veikkaus on ihan lämpölaajenemiseen perustuva kiinnitys.
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #23 : 20.09.03 - klo: 17.08 »
...eli krumpätty. Ja jos siellä liimaa on niin mistä sen nyt päältä päin näkisi? Turha näitä nyt kuitenkaan on arvuutella, kohta tuokin tiedetään ihan oikeasti, kun joku vaan kysäisee oikeilta henkilöiltä.

Poissa TJ

  • Jäsen
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #24 : 22.09.03 - klo: 17.46 »
Lainaus käyttäjältä: "TJ"
Eipä taida oikosulun vaaraa olla...  :lol:
Voin kysäistä kiinnityksen viikonloppuna, niin ei tarvi arvuutella kiinnitystavasta.. oma veikkaus on ihan lämpölaajenemiseen perustuva kiinnitys.


Oikea vastaus on liima.. ja pinta on anodisoitu, ei eloksoitu
Xray / Serpent / Orion / Nosram / Hudy

Poissa Turhala

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/~turhala
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #25 : 22.09.03 - klo: 19.30 »
Eikö anodisoitu ja eloksoitu ole sama asia?

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #26 : 23.09.03 - klo: 07.23 »
Tässä vähän faktaa anodisoinnista. Laitan elaksoinnista kun löydän...

Anodisointi:
http://www.742060.com/cd3/PDF-files/Finland/Tab_J_4-7.pdf

Elaksointi:
http://www.rittal.fi/pdf-tiedostot/PDFpaaluettelo/HB30sivut0234_263.pdf

Tämä linkki tonne elaksointiin ei oikein liity asiaan, mutta se oli ainut jonka löysin googlen avulla.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #27 : 23.09.03 - klo: 08.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Turhala"
Eikö anodisoitu ja eloksoitu ole sama asia?

Kyllä on!

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #28 : 26.09.03 - klo: 23.21 »
Peakiltakin on tulossa samaan kannuun perustuva mylly:
http://www.peakmotors.com/modified_motors.asp

Pitääkin huhuilla että koska tätä saataisiin kauppoihin..

-Juho-

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Tätä on odotettu: Orion V2!
« Vastaus #29 : 28.09.03 - klo: 13.18 »
Peak=Orion

Jos se kerran on niin hyvä kysykää Teemulta miks ei se aja sillä ;)
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim