Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 330311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #330 : 29.09.12 - klo: 22.54 »
Mitä tuohon gizmon koneeseen kuuluu tohon hintaan?

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #331 : 29.09.12 - klo: 23.18 »
Mitä kuvassa näkyy, mitä milloinkin moottoria katsot.
Ite kyllä tilaan tuolta, koska mitä menetettävää on, jos kerta takuu on jotta saat massis takas jos se on per-.-tä :grin:

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #332 : 30.09.12 - klo: 12.26 »
Paljonkos tuossa gizmon myymässä Rcmk Pro mod 30.5 long blockissa pitäisi olla ruutia?

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #333 : 30.09.12 - klo: 13.59 »
Oho kuulostaa hyvältä  :azn:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #334 : 30.09.12 - klo: 16.47 »
Paljonkos tuossa gizmon myymässä Rcmk Pro mod 30.5 long blockissa pitäisi olla ruutia?
Oisko 6-6,5hp verran..

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #335 : 30.09.12 - klo: 20.21 »
Tilatkaapas joku tämä:

http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2229&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Tarjoan ilmaisen penkityksen ja maksan vaikka 50e siitä ilosta että saan katsoa mikä siinä on niin ihmeellistä.

Saakos tuostakin rahat takaisin kun siinä ei sitten olekaan sitä 7,5 heppaa?

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #336 : 30.09.12 - klo: 21.14 »
Itse laitan lähiaikoina tilaukseen tämän:

http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=1994&category_id=26&option=com_virtuemart&Itemid=56

Kyselin tuolta mikä olisi paras vaihtoehto losiin ~350$ hintaluokassa ja kuulemma tuo.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #337 : 30.09.12 - klo: 21.36 »
Joo, kyllä se on hyvä olla 30.5cc losissa et vääntää. Mikä pakoputki tulee tuon motin kanssa?
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #338 : 30.09.12 - klo: 21.41 »
Joo, kyllä se on hyvä olla 30.5cc losissa et vääntää. Mikä pakoputki tulee tuon motin kanssa?

Tuo Samba mikä mulla on jo:

http://rc-car-online.de/shop/en/products/samba_4800-samba-4800-tuned-pipe-for-losi-5ive-t-set.html

Ei tietty hajua miten nuo rokkaa yhdessä, mutta vakiomotin kanssa tuo ainakin auttaa kivasti matalilla/keskikierroksilla.
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #339 : 01.10.12 - klo: 20.54 »
Gizmon Bruce laitto tossa viestiä kun kysyin tehoja siitä rcmk:n pro mod 30,5cc koneesta..
Hello this engine has 7.5 HP with over 3 pounds of torque. It is a monster and is the best seller by far.
Kyllä se on toi itelle ostettava :azn:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #340 : 01.10.12 - klo: 22.54 »
Alaa,

G460-motin pulttijako on 51x46mm.
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #341 : 02.10.12 - klo: 08.29 »
JariV, Kiitän. Jää vaan just pari milliä vajaaksi tuo oma lohko imu-pako suunnassa. Näyttääkö siltä että olisi mahdollista pultteja ottaa pytyssä yhtään lähemmäksi toisiaan juuri tuossa imu-pako-suunnassa (mitta 46mm)? Yritin kaivella netistä kuvia mutta kehnolla menestyksellä.

Tuohon omaan lohkoon on jo sovitettu laakerit paikalleen, oiottu pinnat ym. Ehkä se kohta jo saadaan kasaan asti.

ESP:n Doug kertoi kalibroineensa penkin ilman putkea ja ilmanpuhdistinta. Eli luottaa Zenoahin ilmoitukseen. Laitoin sille vinkkiä paremmasta kalibrointitavasta kun kertoi että ei muuta tiedä kun tuo Zenoah  :)

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #342 : 02.10.12 - klo: 08.34 »
Ja esp:n testifilmillä kehuu koneitaan parhaiksi :laugh:

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #343 : 02.10.12 - klo: 09.54 »
ESP:n motit ovat hieman tehokkaampia kuin OBR:n. Tehokkaampia yläkierroksilla. Kaikki riippuu putkesta. Ovat portattu enemmän yläkierrosrekisterin suuntaan. Tosin tää on hieman vanhaa tietoa.
« Viimeksi muokattu: 02.10.12 - klo: 11.44 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #344 : 02.10.12 - klo: 19.20 »
Kertokaas viisaammat onkos noilla wt-668 ja wt-990 kaasareilla mitään muuta eroa kuin wt-668 ryyppy? Toimiiko toinen tehokkaammin kuin toinen alakierroksilla/yläkierroksilla???

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #345 : 02.10.12 - klo: 19.28 »
Alaa, ei pysty siirtämään järkevästi. Toi TS GP460 on itse asiassa melkoisen mielenkiintoinen moottori. Siinä on paljon potentiaalia. Pistin sen just pillereiks ja taidan tehdä siihen BZM-porttauksen ja pari muutakin juttua. Trevor on selvästi miettinyt pyttynsä mutta parannettavaa löytyy silti. Ymmärrettävää kun tehdään kaupallisia tuotteita; niistä ei voi ottaa kaikkea läheskään irti.

Bad, 990 on varustettu kiihdytyspumpulla. Vakio ei oo. Sitä ryypytetään pumppaamalla kaasua ja nykimällä jokunen kerta enemmän ku vakiota.
Just joo.

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #346 : 02.10.12 - klo: 19.32 »
Jeps tämä tiedossa. Mutta toimiiko toinen paremmin esim. reagoi nopeammin kaasuun lähdössä jne..Onko tässä mielessä toiminnassa eroa?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #347 : 02.10.12 - klo: 19.52 »
990 ajossa parempi, kylmäkäynnistyksessä työläämpi. Se on tarkempi säädöistään.

Alaa, kiinnostaisko mitata dynossa toi TS GP460 sit kun oon saanu sen tehtyy? Mitään aikataulua en lupaa mut olis kiva nähä käppyrää ja sen voi laittaa tännekki jos haluat. Sutasen sen läjään noilla osilla mitä mulla sattuu olemaan hyllyssä. Vaan velocity stack tarttee ostaa, mistä saa nykyään HARMin stäkkiä, tietääks joku?
« Viimeksi muokattu: 02.10.12 - klo: 19.56 kirjoittanut JariV »
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #348 : 02.10.12 - klo: 19.58 »
Ainakin parempi alavääntö kuin 813:sella joka on melkein sama kaasutin.
668 on kyllä jokapaikan höylä, varma ja luotettava ja helppo säätää.
990 on kyllä sellanen tarkanmiehen kaasutin, millin kymppejä kerralla säädettävä, tai ollaan hyvinkin optimin ulkopuolella..

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #349 : 02.10.12 - klo: 21.01 »
JariV, mikä jottei! Kyllä tuo on mielenkiintoinen penkitettävä. Täytyy tehdä seuraavaan lohkoversioon tilaa tuollekin pytylle. Ellen sitten innostu tekemään läpällistä lohkoa tuon moottorin perustalle. Voisi olla aika hyvä köyhän-miehen-BZM-aihio. No, koitataan saada ekaksi edes nykyinen moottori valmiiksi..

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #350 : 02.10.12 - klo: 21.58 »
Niin no ei toikaan ihan halvaks jää ku perusmotin lisäks pitää ostaa headkit, reed block ja putket ja jutut lisäks.
Just joo.

Poissa BadLuck13

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #351 : 02.10.12 - klo: 22.10 »
Ainakin parempi alavääntö kuin 813:sella joka on melkein sama kaasutin.
668 on kyllä jokapaikan höylä, varma ja luotettava ja helppo säätää.
990 on kyllä sellanen tarkanmiehen kaasutin, millin kymppejä kerralla säädettävä, tai ollaan hyvinkin optimin ulkopuolella..

Mulla ollu kaikki noi kaasarit ja toi 813 tuntu et se meni heti rikki?! Ei saanu pysymään säädöissä. Miks kyselin noita kaasarien eroja johtuu siitä että oon pääsääntöisesti ajanut tolla 990 kaasarilla ja kyllä se välillä työlästä saada käyntiin. Pari päivää sit ei kaasari oikein tuntunu pysyvän säädöissä. Kaasarin varsi heilu ylös alas ja edes takas, joten varsi taitaa olla kulunut ja aiheuttaa ilmavuotoa tai jotain. Kyllä sillä yli 20 litraa tullu ajeltuakkin. Vaihdoin tohon 668 joka oli jäänyt ekasta koneesta ja voi kuinka helposti auto käynnisty ja muussa toiminnassa en ihan kauheasti eroa huomannu jos ollenkaan. Joten tuskin tarvii uutta 990 ihan heti tilata ku toikin toimi vallanmainiosti. Pistän Nutechin osioon videon miten toi mun (15 kilon) 4 veto menee asvaltilla Vrc Big Bore ja wt990 kaasarilla sekä Vrc Pro Pipe wt 668 kaasarilla...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #352 : 03.10.12 - klo: 09.08 »
Tässä ois diy miehille sopiva projekti, säästää sen 25$ ja on jotain tekemistä :azn:
Ja tää ois hyödyllinen jos ajelee hiekkamontuilla ja pölyävissä paikoissa.
Vastaavaa tehdas tekoista saa chaselta.



Ja kuvassa nmr 9 on tollanen kumihaitari, joka ois hyvä kaikkiin bensa-autoihin laittaa.
Estää mm ton varren väljystymistä kun sinne ei likaa pääse.
Kokonaisuudessaa juttu on täällä.
http://www.asaad.com/Carbfilter.htm
Ja onpa muuten hyvä ohje tohon kaasarin lian estoonkin..


Toi vanteen beadlockin ruuvi on muuten kans tosi hyvä kikka tohon kaasarin vivun asentamiseen...
« Viimeksi muokattu: 03.10.12 - klo: 09.14 kirjoittanut juhamatti »

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #353 : 05.10.12 - klo: 13.02 »
Pientä edistystä moottorin suhteen. Laakerisovitteet ym. kohdillaan ja voi ruveta kasaamaan.

JariV, meinasin jos hommais vakio GP460 motin ja tekis siihen ite läpälliset lohkot, putken jne. Jos omalle työlle laskee mitään niin sitten kannattaa kyllä ostaa suoraan valmis.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #354 : 05.10.12 - klo: 14.11 »
No niitäkin saa jo valmiiks läppäalakerralla. Mutta sylinteriläpän saa toimimaan yhtä hyvin.
Just joo.

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #355 : 05.10.12 - klo: 14.38 »
 Alaa Millos me saadaan lukemia tästä läppiksestä? Kiinnostas että mikä on ollu tavote ja mikä on lopputulos?  :tongue:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #356 : 05.10.12 - klo: 15.32 »
Näyttää todella hyvältä, nam nam..
Minkälaiset läpät tohon tulee, lasikuitua vai hiilikuitua?

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #357 : 05.10.12 - klo: 20.12 »
Saadaanhan me. Aikataulua en uskalla vielä luvata. 6,5hp oli alkuperäinen tavoite. Siis tuossa omassa penkissä jossa vakio Zenoah G260 on se 3hp putkella.

Läpät on hiilikuitua by malossi. Ja jos siltä rupeaa tuntumaan niin niitähän saa useita eri paksuuksia sekä eri suuntiin kudottuja.

Edit. ESP:n Dougilta tuli juuri postia. Piti ideaa sähkömoottorin käyttämisestä kalibrointiin hyvänä. Meinasi niin myös tehdä. Katsotaan tuleeko tehoihin muutoksia  :wink:
« Viimeksi muokattu: 05.10.12 - klo: 20.33 kirjoittanut alaa »

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #358 : 05.10.12 - klo: 20.54 »
Montaa läppää meinaat käyttää? 2? Harkitse v-force -tyyliä, 4 läppää. Omassa KX500:ssa oli iso ero. Lasikuituisilla saa yleensä enemmänn tehoo mutta ne ei kestä käyttöö ollenkaan samaan malliin ku hiilarit. Ite tykkään lasikuitusista enemmän vaikka ne on työläämmät. Mut yleensä läpät on aina helpossa paikassa vaihtaa. BZMssä mulla on kusilaidut nyt kiinni. GP460:seen tulee hiilarit.
Just joo.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #359 : 11.10.12 - klo: 12.26 »
Joo kyllä siinä nyt kävi niin että pakko oli laittaa toimituskuluista kyselyä gizmolle.

Toi motti lähinnä silmäilyn alla
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2229&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Mutta laitoin kyselyä myös tuosta
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=136&option=com_virtuemart&Itemid=56

Saa nähdä mitä tulee vastaukseksi. Tuubihan menee varmaan uusiksi vaikka viime viikolla vasta juhamatilta dominatorin lunastinkin pois  :grin: Jääpähän noita putkia hyllyyn  :laugh: Tai sitten myyn kaverille kunhan saa oman 5T possunsa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...