Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 330316 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #480 : 11.12.12 - klo: 18.14 »
Tota mäkin katoin et miksi 2-pulttiseen kun sen saisi kestävämmäksi nelipulttiseen..
Aika alas toi painopiste tulee tossa autossa vaikka toi hattu on noin iso.
Tosin tossa moottorissa missä ei ole puhallinta, voi tuo iso hattu viilentää konetta aika radikaalisti.
Liekkö toimisi vielä roll barina kun ei tuossa mitään muuta tuke ole :roll:

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #481 : 07.01.13 - klo: 18.00 »
mitä bensaa ja öljyä olette käyttäneet ja kuinka paljon??

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #482 : 07.01.13 - klo: 18.34 »
mitä bensaa ja öljyä olette käyttäneet ja kuinka paljon??

Itse käytän ainakin pumppu 98E:tä ja sekaan 3 prossaa Motulin 2-t ööliä.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #483 : 07.01.13 - klo: 19.04 »
Husqvarnan valmista 2-tahti bensiiniä ja huskyn omaa 2-t öljyä lisätty sen 2%, eli öljyä 4%.

Mulla koneet toimineet todella hyvin tuolla bensalla. Ei yhtään konerikkoa tullut voitelun puutteen takia ja aina kun olen avannut koneen niin pytyn seinämillä paksu kerros öljyä. Mikä mun mielestä erikoista tuossa tavarassa ollut niin koneen karstoittuminen on ollut todella vähäistä verrattuna hanabensaan ja kartingöljyyn.

Se miksi päädyin kokeilemaan tuota sekoitusta oli puhtaasti jonkun puolueettoman (en nyt muista mikä se oli) lehden testi bensoista ja öljyistä ja tuo tavara voitti sen testin. Noita eri bensoja ja öljyjä oli testattu moottorisahoissa, kelkoissa, trimmereissä sun muissa 2-t koneissa.

Mut noi bensat ja varsinkin öljyt tuntuu olevan vähän niin kuin mielipidejuttuja.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #484 : 07.01.13 - klo: 19.13 »
Mistä tuota öljyä ja bensaa saapi?
Voisi kokeilla..

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #485 : 07.01.13 - klo: 19.31 »
Eikös tuo huskyn bensa ole samaa kuin pienkonelöpö?
Juu näistä löpö/öljyasioista saisi tapella vaikka maailman tappiin asti :wink:

pienkone löpö on siitä hyvää et se ei karstota eikä haise jos säilyttää autoa sisätiloissa.
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #486 : 07.01.13 - klo: 19.41 »
Eikös tuo huskyn bensa ole samaa kuin pienkonelöpö?
Juu näistä löpö/öljyasioista saisi tapella vaikka maailman tappiin asti :wink:

pienkone löpö on siitä hyvää et se ei karstota eikä haise jos säilyttää autoa sisätiloissa.

Tämän takia itse ko. polttoaineella ajan. Onhan se arvokkaampaa kuin hana bensa, mutta toistaiseksi näillä ajomäärillä raaskii ostaa sen vitosen pöntön pienkone bensaa. Oman aineen olen ostanut nesteeltä.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #487 : 07.01.13 - klo: 20.13 »
Ite ajanut kans aina pienkone bensalla, joko nesteen tai sit aspenilla.
En ole kuin kerran ryssän 92-octaanista kokeilla ja ei toiminut.
Noista öljyistä sit vasta voisikin olla vaikka kuin montaa mieltä.
Mut ajatus ois takas mineraalipitoseen siirtyä, ainakin ton yhen epäonnen koneen kans.

Poissa manez

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #488 : 07.01.13 - klo: 21.05 »
Mä käytän joko shellpower 99 tai aspenia.
http://www.aspen.se/fi/Kuluttaja/Tuotteet/Alkylaattibensiini/Aspen_4
öljynä motul 2T 3% seoksella , eikä koskaan mitään ongelmia tullut vastaan.

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #489 : 07.01.13 - klo: 22.23 »
lennokki kaverin kanssa oli puhetta polttoaineista ja se oli käyttänyt igg hinurissa mvvs80cc moottorissa vain ja ainoastaan nesteen valmista 2t ainetta,moottori kävi tehtaalla 200H huollossa ja olivat kehuneet miten hyvässä kunnossa ollut ja vähän karstoittunut.
sillä oli parhaillaan poltettu 25l keittoa päivässä ja nousut aina ihan täydellä kaasulla (olisiko ollut??) 150-200m irroituskorkeuteen.
tuollainen moottorihan ei kierrä kuin 6000-7000rpm mutta kuorma on kova.

ryssän 92keitolla ei voi ajaa kuin -80luvun bensa hiacella :grin:

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #490 : 08.01.13 - klo: 09.27 »
Huskyn bensaa (tuo taitaa muuten olla Aspenin bensaa missä huskyn oma öljy seassa) ja öljyä saa ainakin Forssan talousalueella samasta kaupasta kuin sahat. Taitaa olla niin jotta tuota huskyn öljyä ei saa muualta kuin samoja sahoja myyvistä liikkeistä.

juhamatti

  • Vieras

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #492 : 08.01.13 - klo: 10.45 »
LS5-kisakuskeista iso osa käyttää esim. Nesteen 4T pienkonebensaa ja siihen hyvälaatuista öljyä esim. Panolin tai Motul. Valmiissa 2T pienkonebensassa on aina kysymysmerkki siitä, mitä (jäte)öljyä sen sekaan on laitettu.

Pienkonebensa on hyvä säilyvyyden ja säilytyksen kannalta, ei haise kanisterit, eikä autot.
Flying Calacucco

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #493 : 08.01.13 - klo: 11.09 »
Juurikin tuota huskyn XP:tä olen bensan joukkoon kaadellut

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #494 : 08.01.13 - klo: 19.40 »
Tein sit omat johtopäättelyt myös miten tuota pyttyä saa viilennettyä lisää.
Moni on varmastikkin jo ihmetellyt tuota rcmk:n omituista ratkaisua noine pystyyn nousevine evineen.
Voivat olla hienon näköiset, mutta sillä näöllä kun ei tee kakkaakaan koneen toimivuuden osalta.
Mie otin pihdit ja viilan ja sipasin ne evät v...n tuolta katolta.
Kaikille tuttu on takuulla zenoahin ja cy:n pytyn rakenne ja että se moottorin suojus on umpinainen.
No nyt on mullakin pytyn pinta tasainen ja luulisi sen vauhtipyörän tuovan ilmavirran nyt jäähdyttävän tuota pyttyä kuten pitääkin.
Nythän se ilma jota vauhtipyöräkin tuotti koneen jäähdytykseen meni ihan harakoille kun tuo suojus oli reikää täynnä orkkis mallissa.




Moottorin suojuksen alumiiniteipillä teippasin umpeen reikien osalta.
Nyt pitäisi vauhtipyöränkin ilman tuota pyttyä paremmin jäähdyttää.
Nesteen bensaa ostin ihan kaikenvaralta, pitäs olla parasta mitä tästä maasta saa, ainakin hinnan ostalta :roll:
Siihen lisään Shell Advance Racing M öljyä niin notta se on 5% seoksella.
Jos vielä palaa mäntä niin jo on helewetti kumma.

Shell Advance Racing M on risiini-/synteettinen öljy, joka on kehitetty erityisesti mikroautojen 2-tahtimoottoreihin kilpailukäyttöön. Estää männän kiinnileikkautumisen hyvin korkeilla kierrosluvuilla kilpailukäytössä, voitelu ja kulumisenestokyky ovat huippuluokkaa. Seossuhde 1:16 mikroautoille ja 1:25 moottoripyörille, ellei moottorivalmistaja toisin suosittele. Soveltuu ainoastaan esisekoitukseen, ei tuorevoitelujärjestelmiin! Shell Advance Racing M on FIM/FIA-CIK hyväksytty ja täyttää SAE J 300 luokan 30 vaatimukset. Huom! Katukäyttöön 2-tahtimoottoreihin suosittelemme Shell Advance Ultra-2T (59-6046) tai Shell Advance VSX-2T (59-6047).

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #495 : 08.01.13 - klo: 19.49 »
Tuo kahden ylimmäisen jäähdytysrivan väli näyttäisi olevan aika ummessa. Sitä kannattaisi kanssa avata juuri tuossa puhallussuunnassa (imu ja pakoaukon yläpuolelta).

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #496 : 08.01.13 - klo: 20.25 »
Eli dremeliä kehiin??
Saisi lisää ilmaa kiertämään ainakin huippuun asti..
Kumma kun ei foorumilla(hpi baja) uskalla muut sanoa asiaansa kuin mie..
Onko liian ujoja vai suojelee omaa profiliaansa..
Mulle on tullut useampi pm viesti jossa on sanottu että tuo rcmk polttaa mäntiä kuin possu ohraa..
Noh. mie taas saan olla se pioneeri ja kaiken kakkelin niskaan saaja, mut so what.
En ala nuolemaan ketään..
Ja isot rahat tuostakin maksoin, siis koneesta...

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #497 : 08.01.13 - klo: 20.43 »
Dremeli käteen vaan niin pääsee ilma liikkumaan.

Tämähän alkaa olla jo "tehdään RCMK:sta Zenoah"-projekti   :azn:  Brucehan sen oli jo aloittanut poistamalla ylösvirtauskanavien seinät.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #498 : 08.01.13 - klo: 21.32 »
Mitäh, oliko se jo aloittanut sen :shocked:

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #499 : 08.01.13 - klo: 21.36 »
alaa, tarkoitit varmaan että nää kanavat avata mitä merkkasin punaisella?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #500 : 08.01.13 - klo: 23.00 »
Tuo kahden ylimmäisen jäähdytysrivan väli näyttäisi olevan aika ummessa. Sitä kannattaisi kanssa avata juuri tuossa puhallussuunnassa (imu ja pakoaukon yläpuolelta).

Ymmärsin itse että näistä oli kyse?



edit:
Tai sitten juhamattikin tarkoitit samaa, en tiedä, tartteis varmaan mennä nukkumaan...  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 08.01.13 - klo: 23.05 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #501 : 08.01.13 - klo: 23.12 »
Itekki saunan jälkeen jumissa, mitä tai kumpaa noista  tarkootit hr alaa?

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #502 : 09.01.13 - klo: 08.25 »
Tuota Lerpun ehdottamaa tarkoitin. Kansi on kuumin paikka ja tuosta välistä olisi hyvä saada ilmaa liikkumaan. Mutta ei varmasti haittaa ole jos nuo poistamasi jäähdytysrivat tasoittelisi myös ihan tasaiseksi.

Nuo kuvassa merkityt seinämät Bruce oli poistanut, eli muokannut sylinterin enemmän Zenoah-tyyppiseksi.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #503 : 09.01.13 - klo: 10.58 »
Katselin noita kuvia hetken pidempään niin hämääkö tuo vakio pytyn kuva vai miten nuo näyttää niin erilaisilta.

Bruce tosiaan on poistanut nuo seinämät mutta tuo kanavien väliin jätetty seinämä näyttää vakiossa niin ohuelta?

Kun katsoo juhamatin kairattua versiota niin nuo väliseinät on enemmän hain evän muotoisia. Kaareva puoli on ruskehtava, aivan kuin se olisi jotain massasta väännetty. Hämääkö kuvan valaistuis/ kuvakulma vai miten se näyttää siltä.


« Viimeksi muokattu: 09.01.13 - klo: 11.07 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #504 : 09.01.13 - klo: 11.28 »
Sinne on jotain bakeliittia bruce leiponut, samaa tavaraa on sunkin pytyssä :laugh:
Tuolla tavalla on saanut kanavat muovattua, muutenhan tuo on tosiaan ohut seinämäinen tuolta osin.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #505 : 09.01.13 - klo: 11.33 »
Sinne on jotain bakeliittia bruce leiponut, samaa tavaraa on sunkin pytyssä :laugh:

 :shocked:

hyi yäk. Paree pysyä paikallaan...  :grin:
« Viimeksi muokattu: 09.01.13 - klo: 12.12 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #506 : 09.01.13 - klo: 15.35 »
Bruce taas nostanu ton koneen hintaa..
Outoo vatvomista eestaas...
Ite maksoin 395$, välillä se oli 255$ ja nyt se on nostettu 329$..
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2248&category_id=232&option=com_virtuemart&Itemid=56
Kele kun tästä darrasta selviää niin rueta tuota pyttyä viilaamaan ja dremeliä näyttää samalla..
Pistetään ilma liikkumaan pytyssä, sit on oikeasti ytyä pytyssä :laugh:

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #507 : 09.01.13 - klo: 16.16 »
Also with the CR-F style engine with finned flywheel and fan cover you will never have a heating issue. ??

Mitäs erikoista tuossa Brucen myymässä kopassa on joka tarkoitettu tuohon rcmk mottiin?
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2251&category_id=220&option=com_virtuemart&Itemid=56

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #508 : 09.01.13 - klo: 17.10 »
Also with the CR-F style engine with finned flywheel and fan cover you will never have a heating issue. ??

Mitäs erikoista tuossa Brucen myymässä kopassa on joka tarkoitettu tuohon rcmk mottiin?
http://www.gizmomotors.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage_images.tpl&product_id=2251&category_id=220&option=com_virtuemart&Itemid=56

Ei mitään?

CRF muistuttaa tavallista zenoahin moottoria tuulettavalla vauhtipyörällä kun taas CRB on vapaasti ajoviimasta jäähtyvä kone.

Vaikka talvea eletäänkin niin liian suljetuksi ei koppaa kannata tehdä. Vielä jos kabiini täyttyy lumella ei ilma virtaa enää kunnolla sisään eikä ulos. Tuuletin tukehtuu pakkautuvaan lumeen aivan yhtä lailla kuin ihminenkin. Pakkautuva lumi ei päästä ilmaa virtaamaan vapaasti.

Ja jos koppa on liian tukossa, keräytyvä lumi sohjoontuu, eikä ilma kierrä sitäkään vähää.
« Viimeksi muokattu: 09.01.13 - klo: 17.16 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #509 : 09.01.13 - klo: 17.18 »
Eräs erittäin kokenut aussi rc hemmo kirjoitti näin tuosta rcmk:n koneesta ylipäänsä..

Unfortunately my CR300B did exactly the same seizure on the sides of the piston above the gudgeon pin, stock motor, running open in a TC cage, 25:1 with quality synthetic oil I've run for years in my Zens trouble free.....plug was even a chocolate brown colour still, not tuned lean.

2 hours use from brand new, very disappointed, never made good power from the get go, it actually dropped power and stopped in the very first few mins on its first heat cycle, wouldn't start for awhile, I suspect it grabbed straight up and hence why it was never very powerful compared to quoted HP figures, a stock zen G290 would've eaten it for breakfast.

On the Australian forums I've read several tales of woe with guys seizing their RCMK motors, apparently running a Zen piston helps with tolerance issues but appear RCMK need to do some more homework, shame as the motor look great quality, but my experience was shit for over $400 worth of engine!

Ite olen samaa mieltä, toiste en osta rcmk kakkaa, vaan zenoahin pyttyjä..