Kirjoittaja Aihe: 2-tahti moottorin virittely  (Luettu 330318 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #570 : 07.02.13 - klo: 16.29 »

Nyt alkaisi olla penkin uusi tiedonkeruu ja softa kunnossa. Nyt saa livenä näkymään kierrokset, momentin, tehon, lämmöt ym. Sekä tietysti tallennettua samalla.

onko minkälainen ja kenen tekemä? kui kallis. saako toimimaa rulladynossa että näkee tehohävikin?

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #571 : 07.02.13 - klo: 20.09 »
Moi. Tuolla aikaisemmin oli jotain puhetta reedin läpistä... Onko noista oikeasti hyötyä jos asentaa? Vastausta en löytänyt täältä, eikä pahemmi  puhetta ole moisista enempiä muutenkaa ollut. Ei vissiin kauheasti suosi kanssa harrastajat vai?
Tyyliin tällaisesta paketista olisi kyse: http://www.arearc.com/products/newProducts/Area%20Rc%20reed%20valve%20system%20for%20%20CY%20Zenoah%20engine/
« Viimeksi muokattu: 07.02.13 - klo: 21.39 kirjoittanut meize79 »

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #572 : 07.02.13 - klo: 21.22 »
Tuo dynon tiedonkeruu on tehty Dataq-vehkeitten pohjalle. Nuohan saa toimimaan missä vain kunhan anturit ja signaalinkäsittely on sopivaa. Hinta riippuu ihan siitä millaisen haluaa kasata. Itse joutuu tietysti tekemään myös "koodaustyön". Tuolla lisää: http://www.dataq.com/

On muuten yllättävän asiallisen oloista ainetta CY:n kampurat. Ilman kovametallisia työkaluja ei kannata mennä edes lähelle  :wink:  Katsotaan miten tuo DIY-malli tulee toimimaan. Kevennys ei siis ole tavoitteena vaikka siltä tässä vaiheessa näyttääkin.

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #573 : 08.02.13 - klo: 17.21 »
Mitäs Alaa kampurast oikeen suunnittelee?
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #574 : 08.02.13 - klo: 22.43 »
Moi. Tuolla aikaisemmin oli jotain puhetta reedin läpistä... Onko noista oikeasti hyötyä jos asentaa? Vastausta en löytänyt täältä, eikä pahemmi  puhetta ole moisista enempiä muutenkaa ollut. Ei vissiin kauheasti suosi kanssa harrastajat vai?
Tyyliin tällaisesta paketista olisi kyse: http://www.arearc.com/products/newProducts/Area%20Rc%20reed%20valve%20system%20for%20%20CY%20Zenoah%20engine/

Kallis tuo ainakin on.
http://www.ebay.com/itm/Area-Rc-reed-valve-system-for-CY-Zenoah-engine-/160768238110?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item256e88a21e
Tällä foorumilla on ainakin Jari V:llä ollut yhdessä koneessa kiinni tuollainen, mutta eri valmistajan tekemänä.
Mitä itse olen baja foorumilta lukenut, niin aika ristiriitaista dataa saanut.
Männänhän tuohon joutuu muokkaamaan ja samoin imupuolen osalta myös sylinterinkin.
Jari varmaan osaa tähän itse parhaiten vastata.
Obr ja bartolone on valmistajat jenkeissä jotka tuota on joskun tehneet, nyttemin tuota ei ainakaan heillä ole enää myynnissä, olisiko ollut vähäinen kysyntä ja se miten paljon se koneeseen tehoja on tuonut lisää.
Oikea reed kone taasen on ihan eri juttu, se on tehty ihan eritavalla kuin tuollainen vakio zenoah tai cy.
Tässä tapauksessa tuo vaan pultataan kiinni imusarjaan, kun taas oikeassa reed koneessa on aivan eri metodi.

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #575 : 09.02.13 - klo: 16.04 »
Moi. Tuolla aikaisemmin oli jotain puhetta reedin läpistä... Onko noista oikeasti hyötyä jos asentaa? Vastausta en löytänyt täältä, eikä pahemmi  puhetta ole moisista enempiä muutenkaa ollut. Ei vissiin kauheasti suosi kanssa harrastajat vai?
Tyyliin tällaisesta paketista olisi kyse: http://www.arearc.com/products/newProducts/Area%20Rc%20reed%20valve%20system%20for%20%20CY%20Zenoah%20engine/
Kiitos
Kallis tuo ainakin on.
http://www.ebay.com/itm/Area-Rc-reed-valve-system-for-CY-Zenoah-engine-/160768238110?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item256e88a21e
Tällä foorumilla on ainakin Jari V:llä ollut yhdessä koneessa kiinni tuollainen, mutta eri valmistajan tekemänä.
Mitä itse olen baja foorumilta lukenut, niin aika ristiriitaista dataa saanut.
Männänhän tuohon joutuu muokkaamaan ja samoin imupuolen osalta myös sylinterinkin.
Jari varmaan osaa tähän itse parhaiten vastata.
Obr ja bartolone on valmistajat jenkeissä jotka tuota on joskun tehneet, nyttemin tuota ei ainakaan heillä ole enää myynnissä, olisiko ollut vähäinen kysyntä ja se miten paljon se koneeseen tehoja on tuonut lisää.
Oikea reed kone taasen on ihan eri juttu, se on tehty ihan eritavalla kuin tuollainen vakio zenoah tai cy.
Tässä tapauksessa tuo vaan pultataan kiinni imusarjaan, kun taas oikeassa reed koneessa on aivan eri metodi.

Joo siis laittamassasi kuvassa imuaukon ohjaus o  toteutettu kokonaan läpillä, suoraan kampparin kautta, kun taas tavallisesa koneessa sitä ohjaa mäntä, mutta eikö tuon läppäpaketin asentaminen kuitenkin muuta tuon toiminnan siltä osin että läpät estävät takaisin tulevan paineiskun jolloin saadaan aikaseksi nopeampi ja parempi täytös? Ja luulisi että hyöty pitäisi olla havaittavissa ilman männän tai imuaukon muutoksiakin... miksi niitä pitäisi muuttaa? Ps. Mistä tuo kuva on, onko tuokin joku muutossarja ja minkäs hintainen mahtaa olla näin verrokiksi?
« Viimeksi muokattu: 09.02.13 - klo: 16.10 kirjoittanut meize79 »

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #576 : 09.02.13 - klo: 18.24 »
Mitäs Alaa kampurast oikeen suunnittelee?

Painotetaan korkeille, 15000+, kierroksille. Täytyy myöhemmin väsätä sitten vielä vastaava täytetty malli kunhan saa haettua kohdilleen.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #577 : 09.02.13 - klo: 21.04 »
Moi. Tuolla aikaisemmin oli jotain puhetta reedin läpistä... Onko noista oikeasti hyötyä jos asentaa? Vastausta en löytänyt täältä, eikä pahemmi  puhetta ole moisista enempiä muutenkaa ollut. Ei vissiin kauheasti suosi kanssa harrastajat vai?
Tyyliin tällaisesta paketista olisi kyse: http://www.arearc.com/products/newProducts/Area%20Rc%20reed%20valve%20system%20for%20%20CY%20Zenoah%20engine/
Kiitos
Kallis tuo ainakin on.
http://www.ebay.com/itm/Area-Rc-reed-valve-system-for-CY-Zenoah-engine-/160768238110?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item256e88a21e
Tällä foorumilla on ainakin Jari V:llä ollut yhdessä koneessa kiinni tuollainen, mutta eri valmistajan tekemänä.
Mitä itse olen baja foorumilta lukenut, niin aika ristiriitaista dataa saanut.
Männänhän tuohon joutuu muokkaamaan ja samoin imupuolen osalta myös sylinterinkin.
Jari varmaan osaa tähän itse parhaiten vastata.
Obr ja bartolone on valmistajat jenkeissä jotka tuota on joskun tehneet, nyttemin tuota ei ainakaan heillä ole enää myynnissä, olisiko ollut vähäinen kysyntä ja se miten paljon se koneeseen tehoja on tuonut lisää.
Oikea reed kone taasen on ihan eri juttu, se on tehty ihan eritavalla kuin tuollainen vakio zenoah tai cy.
Tässä tapauksessa tuo vaan pultataan kiinni imusarjaan, kun taas oikeassa reed koneessa on aivan eri metodi.

Joo siis laittamassasi kuvassa imuaukon ohjaus o  toteutettu kokonaan läpillä, suoraan kampparin kautta, kun taas tavallisesa koneessa sitä ohjaa mäntä, mutta eikö tuon läppäpaketin asentaminen kuitenkin muuta tuon toiminnan siltä osin että läpät estävät takaisin tulevan paineiskun jolloin saadaan aikaseksi nopeampi ja parempi täytös? Ja luulisi että hyöty pitäisi olla havaittavissa ilman männän tai imuaukon muutoksiakin... miksi niitä pitäisi muuttaa? Ps. Mistä tuo kuva on, onko tuokin joku muutossarja ja minkäs hintainen mahtaa olla näin verrokiksi?

Toi on trevor simpsonin alakerta, ja on siis reed kone 100%.
Trevor ei muita teekkään, pelkästään läppäkoneisiin perehtynyt.
Oman alansa guruna pitävät tota ukkoa.
Itse en noista reed koneista juuri tiedä, en ole ainuttakaan omistanut , vielä :smiley:.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #578 : 09.02.13 - klo: 21.05 »
Mistä tuo kuva on, onko tuokin joku muutossarja ja minkäs hintainen mahtaa olla näin verrokiksi?

Taitaa olla Trevor Simpsonin ja hintaa reilu 300 dollaria. TR/ORB saa päälle 200 punnalla.

Edit: Juhamatti ehtikin jo edelle  :roll:
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #579 : 09.02.13 - klo: 22.35 »
Joo kiitos vastauksista.
Taidan sitten vielä kokeilla mitä tuosta vakio fuelie (cy?) 30cc koneesta saa irti putkistolla ja tehofilsuilla sekä 8k jousella, voihan tuon tulevaisuudessa portata ja tilalle sitten joskus ostaa kunnon padan jos ei vauhti riitä... Autona siis himoton megap mxb5 ja laadusta ei ole vielä oikein tarkempaa selvyyttä saanut... mahdollisia vinkkejä/neuvoja pakettiin liittyen otetaan mielellään vastaan.
Kyllähän täältä eri topikeista paljon loistavaa osviittaa jo löytäny mutta taitaa mennä viikkoja ennen kuin kaikki tarpeellinen on luettu/löydetty...

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #580 : 10.02.13 - klo: 17.08 »
Joo kiitos vastauksista.
Taidan sitten vielä kokeilla mitä tuosta vakio fuelie (cy?) 30cc koneesta saa irti putkistolla ja tehofilsuilla sekä 8k jousella, voihan tuon tulevaisuudessa portata ja tilalle sitten joskus ostaa kunnon padan jos ei vauhti riitä... Autona siis himoton megap mxb5 ja laadusta ei ole vielä oikein tarkempaa selvyyttä saanut... mahdollisia vinkkejä/neuvoja pakettiin liittyen otetaan mielellään vastaan.
Kyllähän täältä eri topikeista paljon loistavaa osviittaa jo löytäny mutta taitaa mennä viikkoja ennen kuin kaikki tarpeellinen on luettu/löydetty...
vakio cy koneesta tai oikeestaan mistään muustakaan et saa mitään mitä huomaisit täisin rahan tuhlausta.. korkeintaan huomaat että auto on vaikeampi kännistää. :wink:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa meize79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #581 : 10.02.13 - klo: 17.43 »
Joo kiitos vastauksista.
Taidan sitten vielä kokeilla mitä tuosta vakio fuelie (cy?) 30cc koneesta saa irti putkistolla ja tehofilsuilla sekä 8k jousella, voihan tuon tulevaisuudessa portata ja tilalle sitten joskus ostaa kunnon padan jos ei vauhti riitä... Autona siis himoton megap mxb5 ja laadusta ei ole vielä oikein tarkempaa selvyyttä saanut... mahdollisia vinkkejä/neuvoja pakettiin liittyen otetaan mielellään vastaan.
Kyllähän täältä eri topikeista paljon loistavaa osviittaa jo löytäny mutta taitaa mennä viikkoja ennen kuin kaikki tarpeellinen on luettu/löydetty...
vakio cy koneesta tai oikeestaan mistään muustakaan et saa mitään mitä huomaisit täisin rahan tuhlausta.. korkeintaan huomaat että auto on vaikeampi kännistää. :wink:
Tarkentaisitko hieman kommenttiasi? Kyllä ainakin mopoissa sai huomattavia tuloksia porttaamalla sekä modaamalla mäntää.. ja tehoputkihan on 2t koneen olennaisin osa toimivuudelle ja sitten parantamalla ilman ja polttoaineen saantia yhdistettynä nopeaan täyttöön ---> tehokkaampi ulosanti.. vai tarkoititko että pitäisi hankkia suoraan valmis viripata tuon tilalle?

Poissa mexico

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #582 : 10.02.13 - klo: 21.22 »
jos läpät laittaa mäntäohjattuun moottoriin pitäisi kairata imupuoli niin että imukanava on kokoajan auki ja männän helmastakin ottaa reilusti pois.

pari kuvaa 55cc lennokin moottorin männästä,ei paljon ole enää kevennys varaa :tongue:
« Viimeksi muokattu: 10.02.13 - klo: 21.32 kirjoittanut mexico »

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #583 : 10.02.13 - klo: 22.48 »
Joo kiitos vastauksista.
Taidan sitten vielä kokeilla mitä tuosta vakio fuelie (cy?) 30cc koneesta saa irti putkistolla ja tehofilsuilla sekä 8k jousella, voihan tuon tulevaisuudessa portata ja tilalle sitten joskus ostaa kunnon padan jos ei vauhti riitä... Autona siis himoton megap mxb5 ja laadusta ei ole vielä oikein tarkempaa selvyyttä saanut... mahdollisia vinkkejä/neuvoja pakettiin liittyen otetaan mielellään vastaan.
Kyllähän täältä eri topikeista paljon loistavaa osviittaa jo löytäny mutta taitaa mennä viikkoja ennen kuin kaikki tarpeellinen on luettu/löydetty...
vakio cy koneesta tai oikeestaan mistään muustakaan et saa mitään mitä huomaisit täisin rahan tuhlausta.. korkeintaan huomaat että auto on vaikeampi kännistää. :wink:
tarkotin että pelkästään läpät lisäämällä ei saa mitään tulosta ilman suurempia muutoksia.
Tarkentaisitko hieman kommenttiasi? Kyllä ainakin mopoissa sai huomattavia tuloksia porttaamalla sekä modaamalla mäntää.. ja tehoputkihan on 2t koneen olennaisin osa toimivuudelle ja sitten parantamalla ilman ja polttoaineen saantia yhdistettynä nopeaan täyttöön ---> tehokkaampi ulosanti.. vai tarkoititko että pitäisi hankkia suoraan valmis viripata tuon tilalle?
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #584 : 11.02.13 - klo: 00.04 »
jos läpät laittaa mäntäohjattuun moottoriin pitäisi kairata imupuoli niin että imukanava on kokoajan auki ja männän helmastakin ottaa reilusti pois.

pari kuvaa 55cc lennokin moottorin männästä,ei paljon ole enää kevennys varaa :tongue:
tost on jo aikas kaikki ylimääräinen otettu poies! Itel on obr:n läppärunko ja tarvis yks pytty & mäntä kairata jos niin sais jotain eloa 26cc koneeseen...   
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #585 : 13.03.13 - klo: 20.58 »
Välillä on taas vähän ehtinyt penkkipuoltakin edistää. Nyt löytyy jo sähköstartti ja muutenkin alkaa olemaan viimeistelyä vaille valmis. Isommalle rullallekin on nyt optio. Viimeisetkin virhelähteet, eli lähinnä kytkin on nyt eliminoitu. Lisäksi tiedonkeruu on nyt Dataq:n tekemä ja ei tarvitse enää murehtia näyttääkö penkki oikein vai ei  :wink:  Bonuksena tulee livenä piirtyvät käyrät kaikille mitattaville kanaville.

Täytyy nyt askarrella valmiiksi asti niin pääsee sitten tuon moottorin kanssakin eteenpäin.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #586 : 13.03.13 - klo: 21.05 »
Tähän ei voi sanoa muuta ku AWESOME alaa..
Onko tää uusi dyno paljonkin tarkempi kuin se entinen?

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #587 : 13.03.13 - klo: 22.54 »
Onko alaa mahdollisuutta jossain vaiheessa että mittaisit rengastehoa?

Sivuhuomautuksena, mäntäohjatut 2-t koneet ei oo kiinnostaneet mua enää vuosiin. Mulla on ainoastaan Reed-koneita. Sillä ei ole suurta merkitys onko kyseessä casereed tai cylinder-reed. Casereed on parempi, mutta kun tietää mitä tekee niin kummastakin saa potkua yhtä paljon, joskus cylinder-reedistä enemmän jopa mutta se on harvinaista.

Ja Reed-blockin lättäämisestä mäntäohjattuun moottoriin muuttamatta sitä reed-motiksi on rahan- ja tehonhukkaa. Imupuoli pitää aukaista silleen että läppien takana on kampikammiopaine ja kanavissa ja/tai ikkunoissa on tarpeeks pinta-alaa ja että ne on tehty oikeisiin paikkoihin. Tällöin voi myös kairata 2 ylösnousua lisää jos pytyssä riittää ainevahvuus.
« Viimeksi muokattu: 14.03.13 - klo: 13.18 kirjoittanut JariV »
Just joo.

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #588 : 14.03.13 - klo: 19.40 »
Tuolla systeemillä pääsee +/- 1rpm tarkkuuteen koko mittausalueella jos ottaa kaiken ilon irti. Eli prosenteissahan se on jotain +/- 0,01% luokkaa jos oikein pikaisesti laskin. Vähän joutuu tietysti signaalia suodattamaan koska momenttihan on derivaatta kierrosluvusta. Mutta ei pitäisi tulla ongelmia tarkkuuden kanssa.

Omasta mielestä tämän kokoluokan vehkeissä ei ole mieltä mitata rengastehoa. Tulee niin paljon muuttujia että homma menee helposti arvailuksi. Tietysti jos haluaa tutkia jotain muuta kuin moottoritehoa niin sitten siinä on järkeä. Tämä siis oma mielipide. 1:1 vehkeissä käytännön syyt pakottavat käyttämään renkaasta/renkaista mittausta.

Niin, eihän mäntäohjatut ole olleet nykyaikaa sen jälkeen kun läpät saatiin kestämään (70-luku?). Halpoja ja yksinkertaisia tietysti ovat. Ja tietysti luistiohjatut on kans hyviä.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #589 : 14.03.13 - klo: 20.36 »
Tarkempaa dynoa saa siis hakemalla hakea. :azn:
Joskus voisi jonkun koneen sulla lähettää penkitettäväksi...

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #590 : 15.03.13 - klo: 12.28 »

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #591 : 15.03.13 - klo: 13.58 »
Vaikuttaisi olevan ihan pätevä laite..
Mitä muuten kustanti tollanen ja ostitko uutena?
67kg painaa toi paketti, ei pitäisi ihan pikku moottorista täristä :grin:
« Viimeksi muokattu: 15.03.13 - klo: 14.02 kirjoittanut juhamatti »

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #592 : 15.03.13 - klo: 21.03 »
Komeita ovat kummatkin! Kumpa olisi naapuritallissa joku vastaava nii pääsis kokeileen aina kairauksien välillä vaikutuksia ja muutenki olis hienoa saada jotain dataa mitä on saanut koneesta aikaseksi!
Alaalle onko mahdollista jossain vaiheessa lähettää konetta dynotettavaksi parin eri putken kanssa? 
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #593 : 16.03.13 - klo: 18.19 »
Saako km bajan vakio tehariin mitään äänen vaimenninta? Aika helvetin kovat äänet....
Hpi baja 5b ss

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #594 : 16.03.13 - klo: 18.22 »
Minkä mallinen se putki on?


juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #595 : 16.03.13 - klo: 18.24 »

Poissa -rcmv-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #596 : 16.03.13 - klo: 18.46 »
Juu.jos jollain on ylimääräsenä joku änkkä niin yv tarjouksia.
Hpi baja 5b ss

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #597 : 22.03.13 - klo: 18.14 »
Kyllä koneita voidaan penkitellä kunhan kaiken saa hierottua kohdilleen ja luotettavaksi.

Tänään pyörittelin ekaa kertaa penkin uutta versiota tositoimissa. Ilo loppui lyhyeen kun moottori alkoi pitää hieman erikoista ääntä. Pitkän aikaa ihmettelin mistä on tullut kone täyteen terässilppua kunnes huomasin että männäntapissa olevista "prikoista" toinen puuttui. Ainut järkeenkäypä selitys on että se prikka tuhoutui täysillä kierroksilla  :shocked: Laitoin nimittäin prikoiksi sen enempää ajattelematta 8mmX1,2mm shimmilevyt kun ne passasi sopivasti. En keksi muuta kuin että se shimmi oli karkaistu v*****s ja rapsahti sitten palasiksi. Aina sitä jotain oppii.

No, lohkot jäi ainakin ehjäksi. Käy muuten tuollainen moottori n.50 kertaa tasaisemmin kun on kampura painotettu kohdilleen, kun vakiorojuilla painotus heitti yli puolet männän painosta.

juhamatti

  • Vieras
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #598 : 22.03.13 - klo: 19.53 »
Oliko tää se reed kone :shocked:

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #599 : 22.03.13 - klo: 20.15 »
Juuri se. Kasausvirheestäkään ei voi olla kyse kun puolisen litraa pelasi moitteetta. Hajosi juuri se osa mitä en olisi ikinä arvannut. No seuraavaksi toivottavasti sitten jotain muuta  :grin: