Kirjoittaja Aihe: Oulun seudun bensakoneet  (Luettu 646536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #960 : 19.03.09 - klo: 20.05 »
Sammy !
Käy hakemassa sunnuntaiksi uusi pullo ja katso sellainen FG:n kestävä malli..... Ilmoittele paljonko olen velkaa  :police:
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #961 : 19.03.09 - klo: 20.18 »
Sammy !
Käy hakemassa sunnuntaiksi uusi pullo ja katso sellainen FG:n kestävä malli..... Ilmoittele paljonko olen velkaa  :police:

nyt on termari ostettu  :grin: toivotaan että siihen ei törmätä kun voi auto jäädä jo toiseksi  :mrgreen: eikä siitä tertte mitään maksaa  :cool: joutikin tollanen yhen ryypyn pullo mennäkki  :lol:

Poissa Tinzu__

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #962 : 19.03.09 - klo: 23.09 »
Tulis jo se sunnuntai niin pääsis kunnolla pärräileen. Alkaa jo poltteleen tonne radalle pääsy.. Toi beetle on sit hienon näköinen täytyy myöntää  :wink: :grin: :afro:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #963 : 20.03.09 - klo: 07.46 »
pitänee alakaa kyseleen tarjouksia gigasista ratioista niin poistuu tääkin ongelma nyt vaan täytyy niitäkin hommata kaksinkappalein


SPektrumi ja pari vastaria. Taitaa esim. DX3S malli tullakin kahdella vastarilla...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa animal

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #964 : 20.03.09 - klo: 09.29 »
Tuo ei taida sammya suuresti auttaa, kun kuskejakin on kaksi.

Hintakehitys on viimeaikoina ollut myös radioissa harmillista, kun hinnat ovat nousseet. Englannista taitaa vieläkin saada halvimmalla. Hong Kongista voisi saada tuurilla halvemmalla, mutta jos verot lyödään päälle, niin kalliimmaksi menee. Ja tämä nimenomaan tuohon DX3R malliin liittyen.
HPI Baja 5T + Spektrum DX3R

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #965 : 20.03.09 - klo: 09.49 »
Moro !
Onko kukaan perehtynyt tähän...

Sanwa MX-3 FHSS

olis ainakin edullinen 159e
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #966 : 20.03.09 - klo: 11.08 »
Eiköhän tuo ihan hyvä ole. Osta pois. Eiköhän nuo tunnetuimmat merkit ole kaikki ihan luotettavia. Tuskin paljon halvemmalla enää saat.

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #967 : 20.03.09 - klo: 14.44 »
Tossa kans varteenotettava vaihtoehto!

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=28015

Ja hintakin ihan jees, muutamalla tutulla käytössä ja mun seuraava hankinta.

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #968 : 20.03.09 - klo: 14.53 »
Moro Kemi!
Pistit nyt pakan sekasisin.. :grin: Olin aikaisemmin jo päätynyt tähän Acomsiin mutta kun se ei saanut suuria aaltoja aikaiseksi kyseltyäni siitä niin tässä sitä ollaan....
Miten ohjain on toiminut ja millaiset kantomatkat? Onko ohjain bensa-auto käytössä?
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #969 : 20.03.09 - klo: 15.07 »
Ohjainta käytetty veneessä (sähkö), autoissa (nitro ja sähkö). Bensoissa ei tutuillani niitä ollut.

Radio on ihan perus radio eikä siinä ole mitään "hienouksia". 10 muistipaikkaa ja perussäädöt kyllä löytyy. Vakio servot on semmoset "perus" muovirattaiset ja joillekkin ehkä hitäät. Vastaanotin "maailman pienin" (mainoslause mutta pieni on livenäkin).

Mielestäni hinta ja laatu kohtaa todella hyvin. Siitä miten se soveltuu esim. FG tai BAJA kalustoon en osaa sanoa. 1/5 kalustossa ohjauksessa ilmeisesti aina voimakas servo ja kaasulle riittää normaali (5-8kg)?

Jokainen päättäköön millaisen hankkii, itse paan tilaukseen kun rahoitus (lue vaimon lupa) ok!

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #970 : 20.03.09 - klo: 15.08 »
Digivehkeet eivät häiriinny sillälailla polttomoottorin generoimista analogisista häiriösignaaleista, joten itse radio toiminee varmasti hyvin. Tuohan on ominaisuuksiltaan sellainen radio, jossa on lähinnä vain perustoiminnot, eli sillä on saatu hintaa alemmaksi.

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #971 : 20.03.09 - klo: 15.26 »
Joo, kunnon trimmit siinä kuitenkin sais olla, et saa kaikki juurikin kohilleen eikä sinne päin. Aina ei riitä se, että servovartta liikuttaa, trimmillä saa hienosäädettyä esim. renkaat just eikä melkeen suoraan. Eikä se vaikuta toisen puolen renkaiden kääntyvyyteen, jos siis renkaita pitää trimmata.

Kyllä mä kattelisin heti kunnon ratioa, vaikka käytettynä jos se hinnasta on kiinni. Ihme homma et auto saa maksaa vaikka 2000,- mut ratio pitäs saada 50,- hei, kunnon vehkeet kehiin vaan. Oleko änkyrä taas  :roll:

Ai niin, mulla oli ennen tätä futtea spektrumin ohjain ja futabaan kun olen nyt voinu verrata, niin ohjaus tuntuma on futabassa mun käteen ainakin parempi. Tarkotan siis vähän niinku 1:1 autossa, joissakin on keskialueella sellasta tuonnotonta aluetta, ettei tiiä mihin päin pitäs kääntää. Spektrumissa mun käteen tuntuma olin tuollanen.
« Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo: 15.31 kirjoittanut Habaku »
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #972 : 20.03.09 - klo: 18.40 »
Se on totta, että helposti löytyy monta tonnia autoon ja sit pitäis risulla ohjata :lol:

Futaba 3PM 2.4G kehiin niin ei tartte jokavuosi olla vaihtamassa ja jos isompaa mallia haluaa niin tuosta saa rahaa myydessäkin :wink:
 
Ja tuolla pilipalilla ei sit miksailla 3 kanavaa, jos tarvetta tulee esim. jarrut.
Kun 2 kanavainen on.
Axial SCX 10 TR

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #973 : 20.03.09 - klo: 18.41 »
Vai änkyrä ?! En oo itte oot.. on se nähty ! :wink:
No joo...
Tuo trimmi on varmaan ihan tosi mutta luulisi tuossa Acomsissakin sellainen olevan? Mielestäni yksinkertainen on kaunista ja osaltaan se on kannustanut ostamaan nuo FG:t  :wink: Minulla on yksi futaban ohjain jossa on nappulaa ja valintoja niin paljon että se on jo ongelmallinen säätää... tietysti kaikkeen oppii mutta minulle siinä on aivan liikaa räplättävää.

Monta tonnia autoon ? heh heh....tässähän tuntee itsensä ihan rahamieheksi  :roll: Nyt on kyllä varaamaani budjettia joku ulkopuolinen kasvattanut... heh heh  :laugh:
« Viimeksi muokattu: 20.03.09 - klo: 18.45 kirjoittanut mikako1 »
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #974 : 20.03.09 - klo: 19.38 »

Käytiin radalla pyörähtään ja näyttää ihan hyvältä pääsuoralle kaartuva mutka vaan on ihan märkä mutta lupaavat melkosia yö pakkasia niin jäätyy taikuivaa oisin muuten harjannut vedet veks mutta pahimmoilleen jäässä...

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #975 : 20.03.09 - klo: 19.40 »
Heh, heh änkyrä, mikä änkyrä  :p

Joo, onhan tuossa ulkopuolella nuo tosiaan. Sillä voi tuurilla saada kohilleen, riippuu miten on tehtaalla ajateltu yhen napsun vaikutus  :roll:

Sähköauto topicissa on tälle ratiolle keskustelukin http://rc10.fi/index.php?topic=26771.0
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #976 : 20.03.09 - klo: 20.44 »
Kiitos Habaku! Ei tule pyörittyä noissa sähköpuolen keskusteluissa niin oli jäänyt huomaamatta!
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa kemi

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #977 : 20.03.09 - klo: 21.30 »
Ja tossa linkki keskusteluun jossa laajemmin eri radioista yleensä!

http://rc10.fi/index.php?topic=22252.0

Edelleen sitä mieltä että henkilö tekee itse kuiteski loppupeleissä valintansa itte, eli toiset tykkää toiset ei.

Joka tapauksessa valinta on vaikee kun tarjolla monia hyviä ja erillaisia vehkeitä. koita löytää omasi.

Makke

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #978 : 20.03.09 - klo: 22.08 »
Morot,

Peruin sen huomisen Keminmaan reissun. Pitää mennä huomisaamuna sorvin ääreen. Koitan päästä sunnuntaina paikalle.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #979 : 20.03.09 - klo: 22.19 »
Radion valinnasta kyllä vähän eri mieltä.

Jos muutama hyvä on tarjolla niin ei se kovin montaa nyt ole eikä pitäis olla vaikea muutamasta valita kun kummiskin samanlaisiakin melkeimpä ovat. Ei näissä isoja eroja ole.

Radioita mitä radioita ja kun kerran on säädöt tehty niin ei niitä tarvitse kokoaikaa olla säätämässä, jos sitä radion nappien painelua pelkää.
Ei ainakaan mulla ole tapana ennen jokaista ajoa radion asetuksia uudestaan tehdä ja ohjekirjasta selailla mitä mistäkin tulee.

Ja kyllä noilla erikoisilla säädöilläkin jotain tekee. Ainakin joutessaan testiajoa jos ei muuta mm. Abs-jarruja, jarrutuspulssien säätöjä jne. jne.
Mutta tärkeimpänä bensa-autoissa pidän 3 kanavan miksausta kaasu/jarru servoon.

Tuohon hintaluokkaan alle 200€ Futaba ja Sanwa.
Axial SCX 10 TR

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #980 : 20.03.09 - klo: 22.26 »
Voitte jatkaa tota radiojeesustelua jonkun radiotopikin alla :police:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #981 : 20.03.09 - klo: 22.27 »
Kyllä tässä on itekki 2 vähän parempaa ratioa tullu ostettua, ennen kun löyty(raski) ostaa hyvän ja mieleisen. Miks ostaa tyyliin, kyllä tällä varmaan pärjää. Kun vois ostaa heti sellasen, et varmasti pärjää  :wink:
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #982 : 20.03.09 - klo: 23.56 »

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #983 : 21.03.09 - klo: 00.26 »
ja se siitä laadusta:

...steer clear of these car is my advice they are crap i know 4 people who have had them in the uk and they just fell to bits as well as many other problems all the dealers in the uk have stopped dealing with hurrax, that must say something.

...eli kannattaa kiertää kaukaa

Poissa Sammy__80__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #984 : 21.03.09 - klo: 00.31 »
Tiukan näköinen peli: http://www.storacingproducts.com/hurrax-crypton-4wd-p30240.html

hui kauhia meleko hempulin näköset vanteet nätithän kyl on mutta ei näytä kestävältä

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #985 : 21.03.09 - klo: 00.35 »
Valmistajalta löytyi myös trukkia. Ei hassumman näköisiä. Tosin kärsii vissiin vielä lastentaudeista, kuten uudet mallit yleensä....

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #986 : 22.03.09 - klo: 08.26 »
Moro !
Pakkasta 7 astetta eli ajokelit suosii.. Tulen klo10 jälkeen ja makkarat mukaan  :p
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa zippola

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #987 : 22.03.09 - klo: 08.35 »
tässä teille kelikuvia 10min takaa:


Capricorn Reedy Futaba

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #988 : 22.03.09 - klo: 08.40 »
jaahas... taakse piikit, eteen nappulat, ja kun keli lämpenee niin takaa piikit pois. Kestääköhän ohjaus tänään yhtä hyvin kuin aiemmin :shocked:

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Oulun seudun bensakoneet
« Vastaus #989 : 22.03.09 - klo: 08.47 »
Kiitokset Zippolalle kelikamerasta ! Nyt kelille sopivia keskittymisharjoituksia... :p
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru