RC10.FI

Kilpailut => Kilpailijoiden kanava => Aiheen aloitti: Mr Cale - 11.03.05 - klo: 15.00

Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 11.03.05 - klo: 15.00
Kisapäivät ovat tänä talvena venyneet ainakin järjestäjän kannalta vähän turhan pitkiksi. Nyt kun ongelmat ovat vielä tuoreena mielessä voitaisiin pohtia mahdollisia ratkaisuja tilanteeseen.

Oma ehdotukseni talvikaudelle olisi seuraava:

Ajetaan 2-päiväiset kisaviikonloput (la + su)
- perjantaina ei treeniä vaan pelkkää rakentamista
- lauantaina C-12 ja TSS-10 + kisan jälkeen vapaa treeni TS ja TSP
- sunnuntaina TS-10 ja TSP-10


Perusteluja:

Perjantai
- Koulusta ja töistä poissaolot perjantaitreenien vuoksi jäisivät  niin kisaajilta kuin järjestäjiltä pois. Tämän lisäksi rata ja muut puitteet voitaisiin rakentaa huolella ja ilman ylimääräistä kiirettä.

Lauantai
- Junnuille nykyistä lyhyempi kisapäivä (jaksaa paremmin ja kenties pienempi kynnys saada vanhemmat mukaan).
- Koska muita turistuluokkia ei ole samana päivänä, voidaan mennä enemmän junnujen ehdoilla (esim. opastus eri asioissa).
- Näin saadaan C-12 SM-sarjan profiilia vähän nostettua, kenties uusia kuljettajia, koska lauantain kisaaminen mattoautoilla olisi varmaan monelle sunnuntaina kisaavalle hyvää treeniä ja tutustumista rataan.
- C-12 tuo rataan nopeasti hyvän pidon niin junnuille kuin myös sunnuntain kisaa ajatellen
- Monien virikuskien kaipaamat edellisen illan treenit voidaan toteuttaa helposti lauantain kisan jälkeen

Sunnuntai
- Nykyistä lyhyempi kisapäivä viri- ja prostock -kisaajille koska yksi  luokka kisaajineen jää pois.
- Lauantain kisan jäljiltä radassa heti hyvä pito

* * *

Nykyiseen systeemiin verrattuna luvassa olisi siis enemmän ajamista ja vähemmän odottamista.

Kommentteja ja omia ehdotuksia?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: nikoprkl - 11.03.05 - klo: 15.14
Itse olen juuri yllä esitetyn näkemyksen kannalla. Tosin itseäni pitkät kisapäivätkään eivät ole haitanneet. Vain tuo yhden alkuerän putoaminen pois erien määrän takia on harmittanut.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Sinervo - 11.03.05 - klo: 15.25
toi on mun mielestä mahtava ajatus!
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: jarkko - 11.03.05 - klo: 15.55
Erinomainen ehdotus, kannatetaan.

Olemme nyt ensimmäistä vuotta mukana stanuluokassa FT-tourilla. Juniorin kanssa olemme kiertäneet kaikki kuluvan kauden kisat, ja ehdotettu malli tuntuu monelta osin ratkaisevan nykymallissa koettuja pikkuongelmia.

Jospa vaikka saataisiin yksi eräharjoitus lisää ohjelmaan, sekin olisi tervetullut.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Sinervo - 11.03.05 - klo: 16.39
Ja stanun joka finaalii 3 lähtöö! Todella ärsyttävää kun vai a-finaalissa on kolme ja muissa kaksi.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: copter - 11.03.05 - klo: 19.38
Ketjun aloittaja muutettu Mr Caleksi, koska viesti oli vahingossa kirjoitettu väärällä tunnuksella.

Tänään päivällä itse lukaisin tämän aiheen ja nyt kerkesin sen lukemaan paremmin ajatuksella lävitse. Tällä hetkellä ainakin Calen ehdotukset kuullostavat loistavilta. Annan asian hautua vielä hetken ja kirjoittelen sitten tähän hieman lisää .. ;)
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: artov - 11.03.05 - klo: 20.08
Loistava idea. Eikö tästä tainnut olla puhetta jo viime vuonna... No kuitenkin, ainakin minulle Oululaisena kun yöpyminen on kuitenkin edessä, tämä varmasti sopii.

Eikä sitten tule turhaa jupinaa treeni mahdollisuudesta ja lähtökohdat on tasaväkisemmät. Myös hyvää on se ettei tarvitse pärjätäkseen tehdä erikseen treenireissua, tulevaa kisaa varten.

Sunnuntai tuskin venyy edes kovin pitkäksi, joten voi lähtä jo aikaisemmin ajelemaan kotia kohti...

Ainoa mikä tässä on haittapuoli on se jos ajopaikan saaminen kahdelle päivälle tuottaa vaikeuksia. Ainakin jos ajopaikan joutuu vuokraamaan...
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: OttoL - 11.03.05 - klo: 22.04
Hyvä idea,kannatetaan!!!!!!!
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: uni - 11.03.05 - klo: 23.31
Äkkiseltään luettuna järjestely kuulostaa mielestäni hyvältä ja jotakuinkin tuota on varikkokeskusteluissa juuri pohdiskeltu.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Yippo - 12.03.05 - klo: 01.24
Erinomainen ehdotus! Tällainen järjestely asettaisi eri matkoilta tulevia kilpailijoita samanarvoisenpaan asemaan.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: karisi - 12.03.05 - klo: 18.05
jep, periaatteessa hyvä idea.
slotti & rc & molempien lajien sm sarjat eri viikonlopuille, huomioonottaen kv. kisaajat molemmista luokista.
Kisapaikalle / koululuokkaan tai vaikka jopa kisahallin pukuhuoneeseen omapatja majoitus mahdollisuus, niin säästyy kisakalustoon käytettäväksi 60€/yö=> 120 €/vkl 'kumulus' hinta.
t.Kapa
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: AAKE K. - 12.03.05 - klo: 18.35
Loistava ehdotus. Ei kuitenkaan lähdetä pidentämään kisaformaattia vaan pidetään nykyisellään.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Vesa - 13.03.05 - klo: 13.38
Kannatan Calea.

Kisaformaattiin ei sinänsä kannata ainakaan lisätä alkueriä, 3-4 alkuerää on hyvä määrä.

C-12 lauantaina olis juurikin hyvä tapa nosta luokan tietoisuutta ja suosiota.

Kapan ehdottama omapatja tms majoitus olisi kans erittäin tervetullut.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: copter - 14.03.05 - klo: 10.59
Noniin, "kiireisen" viikonlopun jälkeen päätin hieman kirjoitella tähän asioita jotka ovat tulleet mieleeni.

Tähän liittyen oikeastaan on kaksi näkökulmaa. Toinen on kisaajan ja toinen järjestäjän silmistä. Jos mietitiään nykyistä tilannetta, että kisaaja ajaa kisapaikalle, ajaa siellä päivän kestävät kisat ja sitten lähtee takaisin, niin käytännössähän tilanne ei tästä muutu mikäli kisaaja ei niin itse halua. On täysin mahdollista käyttää vain yksi päivä (lauantai taikka sunnuntai), mikäli ajaa sen yhden luokan mitä aikaisemminkin FT-sarjassa. Jos TS-/TSP-kuskeilla tulee kiinnostusta ajaa myöskin C-12, niin silloin viikonloppu venyy kahdelle päivälle tietenkin. Se mitä tästä asiasta olen aikaisemmin keskustellut muutamien kuskien kanssa, niin alustavasti ainakin on tuntunut että C-12 luokka saisi tällä tapaa paljon "uusia" kuskeja, eli käytännössä TS-/TSP-kuskeilla on kova kiinnostus päästä kokeilemaan rataa C-12 kisan muodossa. Kuusankosken ja Oulun kisoissa myöskin C-12 oli sijoitettu samalle viikonlopulle, tosin ehdoituksesta poiketen seuraavalle päivälle, mutta näissä molemmissa kisoissa osanottajamäärä oli huomattavasti suurempi kuin mitä erillisissä kisoissa. Mäntsälään ei saatu SM-arvoa ja Ylistaron kilpailuun porukkaa on jouduttu enemmän kuin vähän "potkimaan", jotta tarvittava kuskimäärä on saavutettu.

Mietiskelin asiaa myöskin TSS-kuskien kannalta, jotka ovat kiinnostuneita ajamaan C-12 luokkaa. Heillehän tämä tarkoittaa sitä, että heidän tulee ajaa kahta luokkaa samana päivänä. En suoraan sanottuna tiedä kuinka monta TSS-kuskia tällä hetkellä ajaa C-12 luokkaa, mutta näin pikaisesti laskettuna olen tainnut nähdä 2 TSS-kuskia tähän mennessä C-12 kisoissa. Näillä molemmilla on ollut mekaanikot/huoltajat myöskin mukana kisoissa. Kuten Vesa Yli on jo muutamissa kisoissa todistanut, niin C-12 luokan ja jonkun toisen (hänen tapauksessaan TS-10) luokan ajaminen samanaikaisesti on mahdollista ilman mekaanikkoakin, joten olettaisin että silloin myöskin C-12- ja TSS-10 luokan ajaminen samanaikaisesti, etenkin mekaanikon kanssa; on mahdollista ilman suurempia ongelmia. Kilpailun tuomaristo lisäksi varmastikin pystyy nämä kuskit vapauttamaan nostovuoroista tarvittaessa.

Näiden mietteiden pohjalta en ainakaan pysty näkemään mitään ongelmaa etteikö C-12 kisojen sijoittaminen FT-sarjan yhteyteen toimisi kaikkien luokkien kuskien osalta.

Vaikka en koskaan ole ollut kisoja järjestämässäkään, niin uskoisin että järjestäjän näkökulmasta oleellisin seikka tulee tilojen kanssa. Käytännössä tällä tarkoitan sitä, että kisapaikka tulee varata käyttöön koko viikonlopuksi, kun taas aikaisemmin puolestaan on riittänyt ainoastaan toisen päivän (lauantain) varaaminen. Tämä ei tietenkään koske kaikkia, koska monella kerholla / seuralla on käytettävissä sellaiset tilat, joilla ei ole laisinkaan viikonloppukäyttöä taikka käytöstä voidaan neuvotella jonkun asiasta ymmärtävän kanssa. On kuitenkin mahdollista että jollekin seuralle tilojen saaminen kahdeksi päiväksi käyttöön tuottaa ongelmia. Olisi mukava kuulla tästä asiasta kommentteja.. Eli siis mielipiteitä?

Kisaformaatista sen verran, että mielestäni sitä ei tarvitse pidentää, mutta mikäli kisat tällä tapaa jaettaisiin viikonlopulle, niin silloin mielestäni olisi hyvä mahdollisuus taata aina 4 alkuerää. Kaikille se ei välttämättä tunnu niin suurelta asialta, mutta ainakin itse koen 3 alkuerää liian pieneksi määräksi. Tämän lisäksi tulee myöskin ottaa huomioon se, että jos sunnuntaina ajetaan 3 alkuerällä kisat ja osa kuskeista tulee ajamaan lauantaiksi C-12 sarjaa, niin silloin nämä kuljettajat saavat suuremman hyödyn siitä että ovat tulleet päivää aikaisemmin. Ei tietenkään voida olettaa että tätä eroa voitaisiin mitenkään tasoittaa kokonaan, mutta ei myöskään voida olettaa että C-12 luokkaan on "pakko" osallistua mikäli haluaa sunnuntaina pärjätä alkuerissä.

Tässäpä nyt asiat jotka pullahtivat mieleen ilman suurempaa mietiskelyä.. ;)
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Nappe - 15.03.05 - klo: 15.53
Ainakin minun kannalta tuo ehdotus vaikuttaa todella hyvältä, itse kannatan Mr.Cale:n ehdotusta! C-12 luokka aivan varmasti hyötyisi tällaisesta järjestelystä.

Copterin mainintaan TSS- ja C-12 luokan ajamisesta samana päivänä, olen kyllä sitä mieltä että vaikka Vesa on tätä harrastanut menestyksekkäästi, niin en kyllä suosittelis tätä yhdellekään TSS-luokan kuljettajalle, sillä kumipyörä ja solukumiluokan ajaminen samana päivänä on mielestäni kohtalaisen vaativaa. Ainakin näin olen huomannut treeneissä kun olen yrittänyt sekoittaa C-12 ja TS-10 treenit. Jopa Syndicate ja TS-10:n ajaminen samoissa kisoissa vaatii kovaasti keskittymistä molempiin luokkiin, ja ensimmäinen minuutti menee käytännössä joka erässä totutteluun, kun edellisessä erässä ajoi aivan toisenlaisella autolla, vaikka kumipyörät on molemmissa alla.

Nythän tilanne on kuitenkin niin että suurin osa C-12 luokan kilpailijoista tulee TSP tai TS-luokasta, joten ongelma ei ole mitenkään valtava.

Just my 5cents.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: AssoRacing - 15.03.05 - klo: 16.12
Kannatan kisaformaattia nykyisellään. Ei 2-päiväisiksi..
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: jarkkom - 15.03.05 - klo: 17.50
Lainaus käyttäjältä: "AssoRacing"
Kannatan kisaformaattia nykyisellään. Ei 2-päiväisiksi..


Eikai tässä nyt 2-päiväisiä kisoja kellekään ehdotella, ellei sitten halua ajaa moisia.

Luokkien jakamisessa eri päiville pelättiin sitä, että porukka rupeaa jakaantumaan liiaksi kahtia. Kuitenkin tuo la illan vapaa harjoittelu mielestäni mahdollistaa sosialisointia puolin ja toisin sekä stanuilijoille virikuskien ajon näkemistä.

Saako muuten stanukuskit tulla ajamaan prostockia? Tällä tavoin hekin voisivat ajaa kahta luokkaa viikonlopun aikana, ellei ole kiire kotiin.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Jukka - 15.03.05 - klo: 18.58
Saahan ne tulla, mutta sitten ei ole paluuta stanuun saman kauden aikana.

Itse kannatan Calen ehdotusta ilman muuta.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: OttoL - 15.03.05 - klo: 19.08
Mitenköhän pärjätättäis ilman Calen HYVIÄ ehdotuksia?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Teppo - 15.03.05 - klo: 19.45
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: artov - 15.03.05 - klo: 23.25
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.


Onko näin?  :mrgreen:
Otsikko: maksu
Kirjoitti: mza2 - 16.03.05 - klo: 19.22
muuten oikeen hyvä tuo copterin ehdotus, mutta jos järjestäjät/seura joutuu vuokraamaan paikan kahdeksi päiväksi niin toivon mukaan osanottomaksu ei enää nouse.. ei ole kovin helppoa 15v teinixellä nytkään :(
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 29.08.05 - klo: 11.29
Nostetaas tämä aihe ylös.

Asia alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtainen. Jos jotain kommentoitavaa tai uusia ajatuksia on tullut, niin nyt olisi hyvä aika kertoa niistä. Jos ei tänne halua kirjoittaa, niin yksityisviestiä tai sähköpostia minulle vaan.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: copter - 29.08.05 - klo: 11.39
Viitaten keskusteluun jota kävimme aiheesta eilen, niin toivoisin että ratkaisu viikonloppujen formaatista tulisi ilmi mahdollisimman nopeasti.

Kävimme eilen Calen kanssa pientä suullista keskustelua aiheesta kisapaikalla ja siellä keskustelimme juuri näistä 2 päivän kisoista. Käsitykseni mukaan on mahdollista että aikatauluun tulee sellaisia muutoksia, että lauantaina ajettaisiinkin TSS-luokan sijasta TSP-luokka ja silloin siis sunnuntaille jäisi TS- ekä TSS-luokat ja lauantaille sitten tosiaan TSP- ja C-12-luokat.

Vaikka asia ei ole kovinkaan suuri, niin sillä kuitenkin on aika suuri vaikutus monen kilpailijan (TSS- ja TSP-luokkien) viikonlopun ohjelmaan ja matkasuunnitelmiin, joten mielestäni tämä asia tulisi päättää mahdollisimman nopeasti, koska myöskin viikonlopun aikataulujen rakenne saattaa vaikuttaa monella ihmisellä luokkavalintoihin ja sitä kautta syksyn kalustohankintoihin ja treenipanostuksiin.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: uni - 29.08.05 - klo: 11.52
Se lienee sitten kuolinisku Prostockille sijoittaa se C12 kanssa samalle päivälle...

En kannata ko. järjestelyä.

Ja tiedä tuosta sitten, kaksi ns. "isompaa" luokkaa sunnuntaille, lyhentääkö se lopulta sitten päivää vai ei?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 29.08.05 - klo: 12.24
Tällä hetkellä ehdottomasti vahvin vaihtoehto on tuo ensimmäisessä viestissä esitelty muoto.

TSS - TSP -muutosta puoltava seikka olisi se, että stanukuskit olisivat kisapaikalla samaan aikaan virikuskien kanssa ja näkisivät heidät tositoimissa. Ja toisaalta voisivat kysellä heiltä neuvoja. Mielestäni kuitenkin tuosta muutoksesta aiheutuisi enemmän haittaa kuin hyötyä. Ja varmasti lauantaina on c-12 -luokkaa ajamassa sen verran kärkipään virikuskeja, että neuvoja kisapaikalta saa varmasti. Kesällä junnutkin näkevät sitten virikuskit oikeasti kisaamassa.

Otin tämän sen takia uudelleen puheeksi, että lauantaina Hyvinkäällä eräät kertoivat kuulleensa asiasta vasta ensimmäistä kertaa. Asia on jo lajiryhmässä hyväksytty, joten jos tässä on jonkun mielestä jotain vakavasti pielessä, niin kertokoon siitä mahdollisimman pian.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: jarkkom - 29.08.05 - klo: 12.54
Jos TSP ajetaan sunnuntaina TS:n kanssa, niin eikö looginen nousu stanusta olisi tuohon TSP luokkaan? Samallahan sitä sitten näkisi niitä huippukuskeja tositoimissa. Onhan maailmallakin 19T luokat siinä välissä ja eräille tuntuu sekin vauhti jo riittävältä.

Noh, oli päätös mikä tahansa niin sen mukaan mennään.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: CAi - 29.08.05 - klo: 14.07
Muutamia pointteja:
-Mielestäni lauantaina "pääluokat tai isot luokat" touring stanu ja viri sekä sunnuntaina pro-stock ja matto

Syitä:
- Stanukuskien on hyvä olla samana päivänä touring virien kanssa, jolloin tieto ym. siirtyy..TÄRKEÄ!
- Stanussa ja virissä on suhteellisesti suurin osa junnukuskeja (vrt. C-12), joille koulu maanantaina on TÄRKEÄ! Aikataulu kun kuitenkin venyy pitkälle iltaan. Kuskeja kun voi olla yli 80 kpl sunnuntaina  (TS ja PST)
- TSP ja C-12 luokassa selkeä enemmistö on aikuisia, he jaksavat mennä töihin / opiskelemaan pitkän viikonlopun jälkeen.
- Jos aikoo pärjätä sunnuntaina virissä, siinä kuin C-12 kuskitkin, niin on syytä aloittaa ajamaan C-12 luokkaa. Tällöin treeniä tulee roppakaupalla enemmän kuin vain la illan treeneissä (puhutaan mitä puhutaan). C-12 kuskit vaan vaihtaa illalla autoa. Rata kun on jo opittu Ja tämä taas lisää kuluja ja vaivaa. C-12 kuskien on oltava esim Ylistarossa jo pe-iltana. Jos on omia lapsia niin tietää mitä tapahtuu keskittymiskyvylle iltapäivällä, jos matkaan on lähdetty 4-6 aikaan aamulla.
- Stanusta kärki nousee suoraan viriin ohitse pro-stockin, juteltuani muutaman kanssa. Erothan stanussa on nykyään aika isoja. Tuskin tänä vuonna montaa harrastajaa nousee yleensäkään stanusta ?
- edelleen voidaan rata tehdä rauhassa perjantaina.

Miinus lauantain TSS ja TS-10 järjestelylle:
- Rata ei pidä heti ekoissa treeneissä lauantai aamuna aivan niin paljoa, mutta onko se haitannut esim. Kuusankoskella viime tammikuussa ?

Ja missään nimessä ainakaan stanuja ei sunnuntaille koska ne on kaikki junnuja!!!
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: copter - 29.08.05 - klo: 14.55
Jos TSP-10- ja C-12-luokat ajetaan samana päivänä, niin useammalle TSP-10- luokan kuskille se pakostakin merkkaa sitä, että on pakko jättää kyseinen luokka, koska todella moni kuljettaja tästä luokasta on harkinnut C-12-luokan ajamista talvella. Stanukuskeista ei niin moni aja C-12-luokkaa kuin mitä TSP-10 kuskeista, näin ainakin itse olen asian käsittänyt.

TSP-10-luokka on muutenkin kärsinyt pahasti osanottajapulasta ja pelkään pahoin että tilanne ei ainakaan mitenkään korjaannu sillä, että se sijoitetaan eri päivälle kuin muut touring-luokat. Mielestäni jos TSP-10-luokan kohtalo on se, että sille ei mitään arvostusta anneta ja kohdellaan "jämäluokkana" jonka osanottajien pitää joustaa stanu- ja viriluokkien takia, niin on parempi lopettaa koko luokka. Tämä olisi sääli, koska vääntö kyseisessä luokassa on kuitenkin erittäin tiukkaa ja toisin kuin monet ovat käsittäneet, niin panostukset kalustoon erittäin kovia. Toisaalta kyllähän se on jo kauden kuluessa huomattu, että arvostus kyseistä luokkaa kohti varsinkin virikuskien keskuudessa on hyvin pieni.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: CAi - 29.08.05 - klo: 15.09
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Tämä olisi sääli, koska vääntö kyseisessä luokassa on kuitenkin erittäin tiukkaa ja toisin kuin monet ovat käsittäneet, niin panostukset kalustoon erittäin kovia. .


No niin ja mihin on hävinnyt se halpa harrastajaluokka virin ja stanun välistä, joksi VesaK aikoinaan luokkaa suunnitteli?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 29.08.05 - klo: 15.14
Heitin väliin omat näkemykseni Ollin pointeista.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Stanukuskien on hyvä olla samana päivänä touring virien kanssa, jolloin tieto ym. siirtyy..TÄRKEÄ!
Periaatteessa olen samaa mieltä ja kesällähän näin on jatkossakin. Talvella ongelmaa lievittää kuitenkin se, että lauantaina on suuri osa virin kärkiporukkaa ajamassa, joten tieto liikkuu silloinkin.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Stanussa ja virissä on suhteellisesti suurin osa junnukuskeja (vrt. C-12), joille koulu maanantaina on TÄRKEÄ! Aikataulu kun kuitenkin venyy pitkälle iltaan. Kuskeja kun voi olla yli 80 kpl sunnuntaina  (TS ja PST)
Aikataulun en usko venyvän sunnuntaina (TS + TSP) kovinkaan pitkään. Eriä tullee maksimissaan ehkä 8, mikä tarkoittaa sitä, että palkintojen jako olisi jo seitsemän jälkeen. Ja jos eriä tulee yksi vähemmän, lyhenee päivä heti tunnilla. Tietty jos uusia kisaajia tulee suunnattomasti mukaan, niin sitten voi päivä venyä. Mutta se onkin taas ihan positiivinen ongelma.

Nopeasti ilman tarkkoja faktoja katsoin virin SM-sarjaan tänä vuonna osallistuneet kuskit ja todellisia junnuja, eli alle 15 v oli (ehkä) 4, ja tämä luku sisälsi myös vain viimeisessä kisassa ajaneet Viljamin ja Jonin, jotka ajavat todennäköisesti myös ensi vuonna viriä. Yli 15 v -kaverit valvoo kuitenkin niin myöhään, ettei kisareissut sitä paljoa muuta. Ja tuo pelätty Ylistaron reissukin on vaan yksi sunnuntai. Lisäksi junnut voivat nukkua autossa, kun heidän ei tarvi ajella kotiin.
 
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
- TSP ja C-12 luokassa selkeä enemmistö on aikuisia, he jaksavat mennä töihin / opiskelemaan pitkän viikonlopun jälkeen.
Tämä on aivan totta.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
- Jos aikoo pärjätä sunnuntaina virissä, siinä kuin C-12 kuskitkin, niin on syytä aloittaa ajamaan C-12 luokkaa. Tällöin treeniä tulee roppakaupalla enemmän kuin vain la illan treeneissä (puhutaan mitä puhutaan). C-12 kuskit vaan vaihtaa illalla autoa. Rata kun on jo opittu Ja tämä taas lisää kuluja ja vaivaa. C-12 kuskien on oltava esim Ylistarossa jo pe-iltana. Jos on omia lapsia niin tietää mitä tapahtuu keskittymiskyvylle iltapäivällä, jos matkaan on lähdetty 4-6 aikaan aamulla.
Itse en pidä tuota C-12 ajamista välttämättömänä. Lauantai-iltana on kuitenkin hyvin todennäköisesti aina muutama tunti vapaatreeniä sunnuntain turistikuskeille. Radan ehtii varmasti oppia silloinkin. C-12 voi pahimmassa tapauksessa jopa haitata, koska ajaminen on hyvin erilaista ja sopeutuminn turistiin voi joillain kestää kauemmin kuin toisilla.

Ja mitä tuohon perjantaina Ylistaroon lähtemiseen tulee, niin onko se sitten kovin paljon parempi vaihtoehto, että kaikki virikuskit "joutuvat" tulemaan jo perjantaina C-12 -kuskien sijaan? Ja edelleen, Ylistaro on vain yksi kisa, yksi viikonloppu.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Stanusta kärki nousee suoraan viriin ohitse pro-stockin, juteltuani muutaman kanssa. Erothan stanussa on nykyään aika isoja. Tuskin tänä vuonna montaa harrastajaa nousee yleensäkään stanusta ?
Samaa mieltä. Mutta kuten aikaisemmin mainitsin, "tosissaan" olevat vakiokuskit näkevät virikuskeja tositoimissa kesäisin, aivan niinkuin tähänkin asti. Joten tieto liikkuu ja esimerkkiä näkee varmasti.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
- edelleen voidaan rata tehdä rauhassa perjantaina.
Mutta virikuskien edellisen illan treeni jää pois. Ja jos muistellaan viime talvea, tästä taisteltiin jo melko tosissaan muutamissa tapauksissa.

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Ja missään nimessä ainakaan stanuja ei sunnuntaille koska ne on kaikki junnuja!!!
Samaa mieltä!
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: copter - 29.08.05 - klo: 15.35
Mäntsälän Kapinoissa 2004 oli jo selvää, että luokka ei tule olemaan "helppo harrastajaluokka" jossa voitaisiin sunnuntaiajella ja sitten leikkimielisesti juhlia pienen pytyn takia. Tästä käytiin keskustelua useamman ihmisen kanssa siellä. Jos oikeasti haluttaisiin tehdä halpa harrastajaluokka, niin sääntöjä tulisi rajata ehdottomasti enemmän ja viedä siihen suuntaan että kyseisen luokan kalusto olisi enemmän taikka vähemmän standardia.

Tällöin meillä melkein pitäisi olla lista sallituista osista kussakin kohtaa autoa, jotta voitaisiin varmistua siitä että autot olisivat suorituskyvyltään about samanlaisia ja näin ollen kisat ratkoittaisiin ajamalla eikä rahalla. Tämä kuitenkin lienee aika mahdoton kombinaatio, joten sen takia mielestäni on turha puhua halvasta ja helposta harrastajaluokasta loppujen lopuksi, koska sääntöjen puitteissa näin ei ole. Jenkeissähän on olemassa tämän tyyppinen T-spec-luokka, joka on juuri tehty sen takia että harrastajaluokan kustannukset eivät nousisi pilviin.

Voin tietysti olla väärässä, mutta mielestäni silloin kun kyseisen luokan kärkikuskit tilaavat jenkeistä virityspajalta tilauksena tehtyjä koneita, tilaavat tuotteita Hong Kongista sen takia että niitä ei ole vielä Suomen markkinoilla, säätävät auton asetuksia kannettavalla tietokoneella ja dynottavat koneita löytääkseen parhaan mahdollisen hiilityypin, niin silloin on hyvin hankala puhua mielestäni halvasta harrastajaluokasta kun on selvää, että luokassa kärkikahinoissa pysyminen vaatii jatkuvaa panostusta sekä tuotekehityksen seuraamista.

EDIT: TSP-10-luokasta siis on kyse.. :D
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Teppo - 29.08.05 - klo: 16.05
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: CAi - 29.08.05 - klo: 16.14
Kalle: Periaatteessa olen samaa mieltä ja kesällähän näin on jatkossakin. Talvella ongelmaa lievittää kuitenkin se, että lauantaina on suuri osa virin kärkiporukkaa ajamassa, joten tieto liikkuu silloinkin.
Mutta ei näy, koska viri ei aja päivällä

Kalle: Aikataulun en usko venyvän sunnuntaina (TS + TSP) kovinkaan pitkään. Eriä tullee maksimissaan ehkä 8, mikä tarkoittaa sitä, että palkintojen jako olisi jo seitsemän jälkeen. Ja jos eriä tulee yksi vähemmän, lyhenee päivä heti tunnilla. Tietty jos uusia kisaajia tulee suunnattomasti mukaan, niin sitten voi päivä venyä. Mutta se onkin taas ihan positiivinen ongelma.
Hienoa jos tämä toteutuu käytännössä !

Kalle: Nopeasti ilman tarkkoja faktoja katsoin virin SM-sarjaan tänä vuonna osallistuneet kuskit ja todellisia junnuja, eli alle 15 v oli (ehkä) 4, ja tämä luku sisälsi myös vain viimeisessä kisassa ajaneet Viljamin ja Jonin, jotka ajavat todennäköisesti myös ensi vuonna viriä. Yli 15 v -kaverit valvoo kuitenkin niin myöhään, ettei kisareissut sitä paljoa muuta. Ja tuo pelätty Ylistaron reissukin on vaan yksi sunnuntai. Lisäksi junnut voivat nukkua autossa, kun heidän ei tarvi ajella kotiin.
Junnut ei nuku helpolla autossa kisan jälkeen :wink: Myös 16 -vuotiaatkin voi laskea mukaan. Kotona valvominen on eri asia, silloin tehdään läksyjä, saunotaan ym. Rytmi menee sekaisin tasavarmasti
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: artov - 29.08.05 - klo: 16.39
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

- Jos aikoo pärjätä sunnuntaina virissä, siinä kuin C-12 kuskitkin, niin on syytä aloittaa ajamaan C-12 luokkaa. Tällöin treeniä tulee roppakaupalla enemmän kuin vain la illan treeneissä (puhutaan mitä puhutaan). C-12 kuskit vaan vaihtaa illalla autoa. Rata kun on jo opittu Ja tämä taas lisää kuluja ja vaivaa.


Tuo väite on kyllä naurettava kun muistelee viime talvea.. Teidänkin tiimi monien muiden joukossa varmasti ehtii ajamaan jokaisella kisaradalla niin ulkona kuin sisälläkin min.100 akkua treeniä / kisarata... Enemmän tämä sääntö tasoittaa hieman sitä eroa niihin joilla ei ole aikaa tai rahaa panostaa kisaratojen treenaamiseen... Ja ae:llahan on hyvä matto-auto:)
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 29.08.05 - klo: 17.01
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...
Tuo kahteen suuntaan ajaminen on ainakin KyPakin kisoissa ihan mahdollisuuksien rajoissa. Rata tarvii vaan tehdä niin, ettei yksisuuntaisia saumoja tule ja näinhän meillä kisoissa tehdään muutenkin. Lisäksi joitain oikaisuesteitä voi joutua vähän muuttamaan, että tulisi oikein hyvä. Ja tietysti rata pitää alun alkaenkin suunnitella siten, että se "toimii" molempiin suuntiin.

Mikä muuten muutti Tepon mielen? Keväällä vielä puolsit ehdotusta.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Teppo - 29.08.05 - klo: 17.11
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"

Mikä muuten muutti Tepon mielen? Keväällä vielä puolsit ehdotusta.


*Keväällä:
Hyvälle kuulostaa Calen ehdotus. Henkilökohtaisesti aloitan kisat mielummin 10 aikaan ja päätän ne myös ennen ilta 10. Kolme luokkaa lauantaille tuntuu olevan liikaa tämä vaikuttaisi paremmalle.
*

tähän viitaten olen varmaankin samaamieltä, jossei pakoteta (sala)harjoittelemaan C-12 autolla lauantaisin... Tuosta erisuuntaan ajosta tuskin koituisi suurta vaivaa.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: reittila - 29.08.05 - klo: 20.28
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Ainoa vaihtoehto millä esitystä voisi puoltaa on se että lauantain ja sunnuntain kilpailut ajettaisiin erisuuntaan radalla.
Muuten tässä pakotetaan kaikki ts10 luokassa pärjäämään haaveilevat ostamaan c-12 auto, korit, koneet, akut, servot, säätimet, renkaat, sorvit... Tämä tietysti olisi kauppiaan unelma, muttei tässä varmaankaan ole ketään kauppiasta päätöksen takana tälläkään kertaa...


Sehän olisi hienoa, niin saataisin enemmän porukkaa ainoan oikean mattoluokan pariin  :mrgreen:
Edit: Kirotusvihreitä korattu
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: APK - 29.08.05 - klo: 21.37
Tepon ehdotus lauantain kisan toisinpäin ajamisesta on varteenotettava vaihtoehto. Hieman se radan pidotus asiaan on ristiriidassa, mutta eiköhän sitä tietyissä mutkissa tule linjalle pitoa, ajetaan sitten vasta tai myötäpäivään.

Yksi ehdotus kävi jo mielessä viikonloppuna. FT ohjeistukseen pitäisi määrätä selvä ajankohta milloin kilpailupäivänä ilmoittautuminen pitää olla hoidettuna. Siitä on ollut monenlaista käytäntöä niissä harvoissa kisoissa joissa olen tänä vuonna ollut.
Toki on ymmärrettävää että järjestäjää auttaa se mitä aiemmin kilpailijat ovat ilmoittautuneet, mutta jos asiasta tehdään päätös joka palvelee sekä kilpailijoita että järjestäjiä en näe mitään syytä miksi asiasta enään tulisi ongelma.

Ainainen ongelma, nopeat syö hitaat on nähtävissä aina kilpailuaamuina.
On turha kuvitella tulevan vähänkin yli kahdeksan jälkeen haaveillen hyvästä varikkopaikasta, ellei sitä ole aamuvirkuimmilta tilannut.
Kenties olisi hyvä järkeistää että kisapaikat avataan aamuisin vakioajankohtaan x ettei sen pelkän varikkopaikan takia tarvi niin kovasti kiiruhtaa. :)

Off-topic: Ylistaron kisan sijainnista vaikuttaa tulevan jo tässä vaiheessa suuri haloo, matkailu avartaa  :wink:
Ajettiin missä vaan kilpailu on kovaa, puitteet ovat vallan mainiot kauempanakin...

Omalta kohdalta lähinnä harmittaa se että kilpailut on toistensa naapureissa, se lähinnä johtuu siitä että muualta kuin ihan etelästä harrastajat vähenee ja kerhoja lakkautetaan kilpaa.
Mistä pääseekin ikuiseen toiseen aiheeseen, lajin markkinointi ja uusien harrastajien saaminen. Mutta siitä ehkä jossain toisessa viestiketjussa lisää.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Vesa - 31.08.05 - klo: 13.02
...Aika ihme narinaa taas tietyltä suunnalta.

Kisoja on vuodessa vain kahdeksan, kenenkään elämä ei voi mennä niin solmuun pienistä järjestelyistä ja valvomisesta.

Samat henkilöt jotka jaksavat väittää että kotietua ei ole "etelän" kisoissa ja treenaamisesta, "niistä muutamista akullisista" siellä ei ole suurta apua,itkevät nyt muutaman mattokuskin lauantaina saamasta edusta rataan tutustumiseen. Ihan kuin "eräitä" nyt alkais jotenki pelottaan muutamien saama "hyöty"?

Pieni ristiriita siis puheissa ja "puheissa", kannattaisko oikeesti miettiä mitä mieltä on, eikä arpoa joka kerta? Se että on joskus voittanut arpajaisissa ei tarkoita että joka asiaa tarvii arpoa.

Ne jotka haluaa pärjätä ovat aiemminkin käyneet treenaamassa etukäteen, joten kisarata on heille tuttu. Miksi siis pitää turhaan valittaa jos muutkin sitä pääsevät ajamaan?Eikö tällöin oltaisi tasavertaisessa asemassa?

Niin, ja eihän siitä muutamasta akusta mitään hyötyä ollutkaan, rattimies kyllä oppii radan akullisella, joten mitäs itkette;)

 :lol:
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Vesa - 31.08.05 - klo: 13.13
Ja voi hyvää päivää, eikai ylistaro niin kaukana ole että sinne ei voi autolla jaksaa ajaa?? Aina on vaikeeta, vaikka miten olis. Lisäksi asioista narisevat henkilöt jotka eivät edes kierrä kisoja aktiivisesti. ;)

Itselläni tuli 4200 km mittariin viimeisen viiden viikon aikana pelkästään kisamatkoista. Ei luulis muutama sata kilsaa painavan teilläkään. Meilläpäin autoissa on moottorit ja kääntyvät etupyörät, ja bensaa saa ns. bensa-asemilta. ;)
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Teppo - 31.08.05 - klo: 13.54
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
...Aika ihme narinaa taas tietyltä suunnalta.

Kisoja on vuodessa vain kahdeksan, kenenkään elämä ei voi mennä niin solmuun pienistä järjestelyistä ja valvomisesta.

Samat henkilöt jotka jaksavat väittää että kotietua ei ole "etelän" kisoissa ja treenaamisesta, "niistä muutamista akullisista" siellä ei ole suurta apua,itkevät nyt muutaman mattokuskin lauantaina saamasta edusta rataan tutustumiseen. Ihan kuin "eräitä" nyt alkais jotenki pelottaan muutamien saama "hyöty"?

Pieni ristiriita siis puheissa ja "puheissa", kannattaisko oikeesti miettiä mitä mieltä on, eikä arpoa joka kerta? Se että on joskus voittanut arpajaisissa ei tarkoita että joka asiaa tarvii arpoa.

Ne jotka haluaa pärjätä ovat aiemminkin käyneet treenaamassa etukäteen, joten kisarata on heille tuttu. Miksi siis pitää turhaan valittaa jos muutkin sitä pääsevät ajamaan?Eikö tällöin oltaisi tasavertaisessa asemassa?

Niin, ja eihän siitä muutamasta akusta mitään hyötyä ollutkaan, rattimies kyllä oppii radan akullisella, joten mitäs itkette;)

 :lol:


Vesku, mä meinasinkin kärkikamppailulla A-finaalia  :mrgreen:
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 31.08.05 - klo: 14.06
Lainaus käyttäjältä: "APK"
Tepon ehdotus lauantain kisan toisinpäin ajamisesta on varteenotettava vaihtoehto. Hieman se radan pidotus asiaan on ristiriidassa, mutta eiköhän sitä tietyissä mutkissa tule linjalle pitoa, ajetaan sitten vasta tai myötäpäivään.
Ajosuunnasta välittämättä mattoautot "tekee" junnuille hyvän pidon nopeasti, hehän ajatavat samaan suuntaan. Lauantai-illan treeneissä käännetään sitten maton nukka oikeaan suuntaan ja sunnuntaille on taas radassa valmiiksi hyvä pito.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: CAi - 31.08.05 - klo: 14.43
Korostan, että minä en valita matkojen pituudesta enkä varsinkaan Ylistarosta. Onhan asia toisinkin päin kun ajetaan Ylistarosta tai Oulusta  esim. Hyvinkäälle ja Riihimäelle ja Mäntsälään.....Kunhan sunnuntaina pääsee lähtemään ajoissa kotimatkalle.

Meidän tiimi on aina ajanut kisaamaan Ouluun ja muuallekin, siitä ei tosiaankaan valiteta.

Vesa on ihan oikeessa,. Pelimies oppii radan 2-4 akussa.

Koulunkäynti ja työelämä vaan voittaa pikkuautoilla pelaamisen mennen tullen. Jos se häiritsee varsinkin koulunkäyntiä ei tarvii miettiä mitä tehdään. Ainakaan meillä.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: HAL - 02.09.05 - klo: 19.48
Olen kyllä samaa mieltä tuon Ollin kanssa. Kyllä stanujen ehdoton kisapäivä on lauantai. Jääpähän edes yksi päivä palautua kisamatkasta.
Ja mitä oppiin tulee, niin toivoisin, että stanu ja viri ajavat samana päivänä.
Sieltä ajolinjat ja muut niksit ovat katsottavissa ja opeteltavissa.
En aivan heti keksi, mitä oppia C-12 -luokka tarjoaisi junnulle?

Oma toive olisi pitää kisat yksipäiväisenä silläkin uhalla, että päivän pituus on rankka.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: artov - 02.09.05 - klo: 20.18
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

 Pelimies oppii radan 2-4 akussa.


Mistä täällä siitten taistellaan...
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: reittila - 02.09.05 - klo: 20.27
Lainaus käyttäjältä: "HAL"
...
En aivan heti keksi, mitä oppia C-12 -luokka tarjoaisi junnulle?...


Merkillinen kommentti ?!
Aivan kuin C-12 olisi joku täysin harrastuksesta erillään oleva luokka.
C-12 jos joku, opettaa ajamaan optimaalisia ajolinjoja ei vähiten siksi, että sillä ajaminen matolla on erittäin suurta tarkkuutta vaativaa ja suorastaan nautinto verrattuna turisteihin jotka muistuttavat ajettavuudeltaan lähinnä puukenkää C-12:een verrattuna.
C-12 sopisi aloittelijoille erittäin hyvin ensimmäiseksi mattoluokaksi sekä edellämanitun vuoksi sekä siksi, että se on kustannuksiltaan selkeästi halvempi luokka kuin turisti.
Ei, ei ole pakko ostaa rengassorvia, koska renkaat voi muotoilla ilmankin tai sorvauksen voi ostaa edullisesti palveluna niiltä, joilla sorvi on jo hankittuna.
Jos ajetaan virillä ja neljällä kennolla, koneen kuluminenkin on minimaalista ja silti vauhtia riittää.
Jostain syystä C-12 vain ei ole nykyään "muodikasta" tai viileää tms.,
onneksi sentään kuitenkin hienoisessa nousussa, jonka se selkeästi ansaitsee muutamien harrastajien karsastuksesta huolimatta.
Niin kauan, kuin aloittelijat sijoittavat omaisuuksia turisteihin rajoittuu C-12 tarjoama oppi ja esimerkki valitettavasti vain ajolinjojen opiskeluun, mutta ehkä asia korjaantuu ajan kanssa, ovathan harrastajat fiksua porukkaa ;)
Otsikko: päivät
Kirjoitti: mza2 - 28.09.05 - klo: 17.08
onko nyt varmistunut että stanu ja pro-stock ajavat eri päivinä? jos näin on mulla luokan vaihto edessä...
Otsikko: Re: päivät
Kirjoitti: Mr Cale - 28.09.05 - klo: 19.38
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
onko nyt varmistunut että stanu ja pro-stock ajavat eri päivinä? jos näin on mulla luokan vaihto edessä...
Jos mitään mullistavaa ei tapahdu, niin talvella TSS ja TSP ajavat eri päivinä.
Otsikko: Re: päivät
Kirjoitti: Cruisaaja - 28.09.05 - klo: 20.42
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Lainaus käyttäjältä: "mza2"
onko nyt varmistunut että stanu ja pro-stock ajavat eri päivinä? jos näin on mulla luokan vaihto edessä...
Jos mitään mullistavaa ei tapahdu, niin talvella TSS ja TSP ajavat eri päivinä.


Eli nyt sitten on "päätetty" että ajetaan Kuusankoskelta alkaen lauantaina C-12 ja stanu ja sunnuntaina TSP-10 ja TS-10?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Nakku - 28.09.05 - klo: 20.57
Ottaa kyllä kupoliin toi sunnuntaille siirtyminen! :?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: VesaK - 01.10.05 - klo: 15.08
Kansan enemmistön tahto ehkä toteutuu, kun kisat jaetaan kahdelle päivälle. Itse oudoksun paljon sitä, että TSS ja TS ovat eri päivinä. Ne olisivat mielestäni kuuluneet erottamattomasti yhteen.

Olisin lähtenyt ensin kokeilemaan kaksipäiväisiä kisoja siten, että talvikauden kisoista vain kaksi eli puolet olisi ollut sellaisia. Ja kerännyt sen jälkeen kokemukset ja mielipiteet kesäsarjaa ja tulevia vuosia varten. On hieman äkkijyrkkää muuttaa kaikki vuoden kisat kerralla.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Mr Cale - 01.10.05 - klo: 16.17
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Kansan enemmistön tahto ehkä toteutuu, kun kisat jaetaan kahdelle päivälle. Itse oudoksun paljon sitä, että TSS ja TS ovat eri päivinä. Ne olisivat mielestäni kuuluneet erottamattomasti yhteen.

Olisin lähtenyt ensin kokeilemaan kaksipäiväisiä kisoja siten, että talvikauden kisoista vain kaksi eli puolet olisi ollut sellaisia. Ja kerännyt sen jälkeen kokemukset ja mielipiteet kesäsarjaa ja tulevia vuosia varten. On hieman äkkijyrkkää muuttaa kaikki vuoden kisat kerralla.
Vain talvikausi ajetaan näitä kahdelle päivälle jaettuja kisoja.

TS ja TSS samana päivänä olisi kiva, mutta mielestäni tällä muutoksella saavutetaan enemmän hyvää kun aiheutetaan pahaa. Kokeillaan tämä talvi ja katsotaan sitten uudestaan.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Nakku - 01.10.05 - klo: 16.43
Olisi kyllä mielenkiintoista kokeilla kaikkien kolmen luokan jakamista kahdelle päivälle.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: TTKoo - 21.01.07 - klo: 23.30
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Tämä olisi sääli, koska vääntö kyseisessä luokassa on kuitenkin erittäin tiukkaa ja toisin kuin monet ovat käsittäneet, niin panostukset kalustoon erittäin kovia. .


No niin ja mihin on hävinnyt se halpa harrastajaluokka virin ja stanun välistä, joksi VesaK aikoinaan luokkaa suunnitteli?


Niin, siis tämä Kuusankosken  kilpailun suurimman osanottajamäärän omaava luokkako....  :mrgreen:
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: CAi - 22.01.07 - klo: 10.12
Siis hävinnyt se HALPA luokka. Oli aiheena.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: jarkkom - 22.01.07 - klo: 10.50
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Siis hävinnyt se HALPA luokka. Oli aiheena.


Mikähän tosta TSP-10:stä tekee muita kalliimman luokan :?:
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Stilo - 22.01.07 - klo: 11.21
Kyllä sielä ProStockissakin voi pärjää pienillä panostuksilla kuten Jukka osoitti hienolla 6 sijallaan "antiikki" kalustolla.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: TTKoo - 22.01.07 - klo: 11.53
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Niin, siis tämä Kuusankosken  kilpailun suurimman osanottajamäärän omaava luokkako....  :mrgreen:

Oli kysymys!  :)

Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Siis hävinnyt se HALPA luokka. Oli aiheena.

Juuri hiilettömän sallimisen myötä siitä TULI SE HALPA luokka!

Ehti kyllä käväistä tässä välillä ihan riittävän kalliina luokkana!
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Jukka - 22.01.07 - klo: 12.15
Nojaa... ennen vaihdettiin hiilet melkeinpä joka erään ja nyt näyttää vaihtuvan kone tai säädin joka erään :D
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: Vesa - 22.01.07 - klo: 12.32
Treenasin virikoneiden puutteen vuoksi la illan 17t hiilikoneella. En kyllä nää edelleenkään syytä miksi ei kerkeis hiilikoneilla tsp luokassa, myös ilman sorvaamista. uusi tsp hiiletön on ainakin sivusta seuranneena osoittautunut varsin sudeksi. Mutta mistäpä minä noista tietäisin.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: TTKoo - 22.01.07 - klo: 13.13
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Nojaa... ennen vaihdettiin hiilet melkeinpä joka erään ja nyt näyttää vaihtuvan kone tai säädin joka erään :D

Ihan tosi....

Meillä on edelleenkin toiminnassa ne samat kaksi reilut vuosi sitten hankitut säätimet ja moottorit.
Kuusankoskella ajoi meidän entisillä moottoreilla kaksikin muuta kuskia, koska olemme vaihtaneet  toiseen tehokkaamman moottorin, ja toiseen toisentyyppisen moottorin. (olivat koekäytössä, jos vaikka kaupat syntyisi)
Roottoreita ei ole uusittu kertaakaan.
NOVAKiin 5.5 tilalle 4.5 ja LRP 4 starin tilalle X11 5.5

Kyse on nyt siis TSM moottoreista.
Merkitkin ovat molemmat alkuperäiset, eli NOVAK ja LRP.
Emme tosin ole "pelleilleet" noiden ennakkojenkaan kanssa  :wink:
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: jarkkom - 22.01.07 - klo: 13.45
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Juuri hiilettömän sallimisen myötä siitä TULI SE HALPA luokka!

Ehti kyllä käväistä tässä välillä ihan riittävän kalliina luokkana!


Haluaisin kuulla perustelut tuolle kalliudelle verrattuna vaikkapa TSM-10 -luokkaan.

Jotenkin taas noussut uskomattomiin tasoihin tämä Musta Tuntuu -linja. Sama homma tuon uuden TSP-10 koneen kanssa. Voisi kuvitella, että jos pienempitehoisen koneen kanssa on enemmän kestävyysongelmia tai toimimattomuuksia kuin vapaiden koneiden kanssa, voisi syytä hakea valmistusvirheistä tai jopa käyttömetodeista.
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: TTKoo - 22.01.07 - klo: 13.59
Lainaus käyttäjältä: "jarkkom"
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Juuri hiilettömän sallimisen myötä siitä TULI SE HALPA luokka!
Ehti kyllä käväistä tässä välillä ihan riittävän kalliina luokkana!

Haluaisin kuulla perustelut tuolle kalliudelle verrattuna vaikkapa TSM-10 -luokkaan.

Jotenkin taas noussut uskomattomiin tasoihin tämä Musta Tuntuu -linja. Sama homma tuon uuden TSP-10 koneen kanssa. Voisi kuvitella, että jos pienempitehoisen koneen kanssa on enemmän kestävyysongelmia tai toimimattomuuksia kuin vapaiden koneiden kanssa, voisi syytä hakea valmistusvirheistä tai jopa käyttömetodeista.

Tulikohan tää oiealle henkilölle....? :lol:

Meidän vähäinen kokemus HIILELLISELLÄ pro-stock koneella oli: "kallista on", kun itse maksaa. (ennakot, hiilet, ankkurien sorvaustarve)
Hiilettömissähän tuo ei kait ole tarpeellista  :mrgreen:  ?

TSM:ää emme olekaan ajaneet muilla kuin hiilettömillä, ja toistaiseksi yhtäkään roottoria, säädintä tai moottoria ei ole tarvinnut uusia....
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: jarkkom - 22.01.07 - klo: 14.35
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Tulikohan tää oiealle henkilölle....? :lol:

Meidän vähäinen kokemus HIILELLISELLÄ pro-stock koneella oli: "kallista on", kun itse maksaa. (ennakot, hiilet, ankkurien sorvaustarve)
Hiilettömissähän tuo ei kait ole tarpeellista  :mrgreen:  ?


Tätä juurikin tarkoitin... Yhdellä koneella ajoi helposti parit kisat, hiiliä ei myöskään tarvinnut kuin yhdet kisoihin, ankkureita ei rikkoutunut ajossa kuin väärän käytön johdosta. Akuissa riitti ajoaika hienosti. Kuinkas se menikään hiilikoneilla TSM-10:ssä?
Otsikko: FTT -talvi 2006 visiointia
Kirjoitti: TTKoo - 22.01.07 - klo: 14.37
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
TSM:ää emme olekaan ajaneet muilla kuin hiilettömillä, ja toistaiseksi yhtäkään roottoria, säädintä tai moottoria ei ole tarvinnut uusia....
 :mrgreen:
Lainaus käyttäjältä: "Jukka"
Nojaa... ennen vaihdettiin hiilet melkeinpä joka erään ja nyt näyttää vaihtuvan kone tai säädin joka erään :D
 :?: