Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1517126 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3870 : 22.09.13 - klo: 11.00 »
Nonii jätkät. 56.6km/h sain kulkeen ton potkulaudan ja akut ei kestäny ku 5 min ajoo. Mutta huikee peli on.

Vaikuttaa kyllä aikamoiselta tappomasiinalta, siisti viritelmä ei voi muuta sanoa :)

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3871 : 22.09.13 - klo: 12.30 »
minkä kokonen nopeudensäädin olis paras 540 13t 3300kv harjattomalle moottorille? nyt on 45A, mutta mitä eroa on jos sinne laittais vaikka 50A tai 60A...? 1:10 buggyyn...

Tuskin mitään eroa huomaa suuremmalla tehonkestolla olevalla noparilla. Eri asia jos ostaa noparin jossa on enemmän säätöjä niin saattaa eroa jo ollakkin.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3872 : 24.09.13 - klo: 01.39 »
Nyt tuli eteen sellainen kysymys, että kun touringeista olisin kiinnostunut (sanotaan nyt vaikka noin teoreettisesti :P), mutta nuo luokat ja niiden sallimat moottorit tuntuvat menevän minulta aika pahasti ohi tällä hetkellä  :shocked:

(olenko vain niin hidas  :angel: )

Noh, kysymys on nyt sellaisesta, että minkälaista moottoria ja noparia pitäisi hankkia tuommoiseen turistiin? SC autolla kun olen ajellut, ei ole sellaisia NIIN hirveästi tarvinnut miettiä. Mutta ilmeisesti touring-säännöt ovat paljon tiukemmat, kuin mitä tuossa SC rähinässä.

Xrayn T4:sta tässä olen katsellut, mutta en tosiaan ole päässyt sisälle siitä, mikä olisi hyvä motti/nopari näin aloittelijalle, jolla saisi vielä laillisesti mennä kisoihinkin (hakemaan se jumbosija :P).

Niin ja vielä luokista... Mihin ihmeen luokkaan noita sähköjä edes pitäisi katsella, kun niitäkin on muutama erilainen... pahoittelen totaalista touringnoobimaisuuttani  :embarrassed:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3873 : 24.09.13 - klo: 16.22 »
Nyt tuli eteen sellainen kysymys, että kun touringeista olisin kiinnostunut (sanotaan nyt vaikka noin teoreettisesti :P), mutta nuo luokat ja niiden sallimat moottorit tuntuvat menevän minulta aika pahasti ohi tällä hetkellä  :shocked:

(olenko vain niin hidas  :angel: )

Noh, kysymys on nyt sellaisesta, että minkälaista moottoria ja noparia pitäisi hankkia tuommoiseen turistiin? SC autolla kun olen ajellut, ei ole sellaisia NIIN hirveästi tarvinnut miettiä. Mutta ilmeisesti touring-säännöt ovat paljon tiukemmat, kuin mitä tuossa SC rähinässä.

Xrayn T4:sta tässä olen katsellut, mutta en tosiaan ole päässyt sisälle siitä, mikä olisi hyvä motti/nopari näin aloittelijalle, jolla saisi vielä laillisesti mennä kisoihinkin (hakemaan se jumbosija :P).

Niin ja vielä luokista... Mihin ihmeen luokkaan noita sähköjä edes pitäisi katsella, kun niitäkin on muutama erilainen... pahoittelen totaalista touringnoobimaisuuttani  :embarrassed:

Lukaseppa vaikka tuolta nuo ohjeistot aluksi: http://rc10.fi/index.php?topic=70546.0
(o\_!_/o)

Poissa Ritzenhoff

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3874 : 26.09.13 - klo: 14.51 »
Tarvitseeko välttämättä talvella pakkasella ja lumessa ajaminen vedenkestäviä sähköosia? Ja jos tarvii niin riittääkö että noppari/sähkömoottoriyhdistelmä combo on vedenkestävä? Vai tarvitseeko servonkin välttämättä olla? En löydä mistään todella laadukkaita ja vedenkestäviä osia 1/8 buggyyn. Varsinkaan 0.10sek tai nopeampaa +15kg vääntävää vedenkestävää servoa ei taida edes olla olemassa... baahh.. Hinnalla ei olisi nyt niin väliä.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3875 : 26.09.13 - klo: 14.59 »
Tarvitseeko välttämättä talvella pakkasella ja lumessa ajaminen vedenkestäviä sähköosia? Ja jos tarvii niin riittääkö että noppari/sähkömoottoriyhdistelmä combo on vedenkestävä? Vai tarvitseeko servonkin välttämättä olla? En löydä mistään todella laadukkaita ja vedenkestäviä osia 1/8 buggyyn. Varsinkaan 0.10sek tai nopeampaa +15kg vääntävää vedenkestävää servoa ei taida edes olla olemassa... baahh.. Hinnalla ei olisi nyt niin väliä.
Tarvii olla vedenkestävät sähköt kyllä. Servo saattaa hetken toimia ilmankin mutta jos sinne metallirattaisiin pääsee vettä on aika suuri todennäköisyys, että se korroosio vaan alkaa tekemään työtä siellä ja seron elinikä ei ole kovin suuri. Noita tosiaan vähän löytyy joten jos on vähääkään mäkgyver taitoja kandee noi suojaukset tehdä itse. Koska eihän servot tai ESCt ole kuin todellisuudessa roiskesuojattuja.. Eli voi nekin talvella pimentyä jos kondensio vesi tai vesi muuten pääsee väärään paikkaan..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Ritzenhoff

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3876 : 26.09.13 - klo: 15.28 »
Okei, kiitoksia tiedosta! Ei auta varmaan sitten muuta kuin hommata lisäksi joku pienempi sisäpeli talveksi, kun kerta 1/8 sähköbuggy on pakkomielle.

Tuo Castle Mamba Monster 2 2650kv Comboa näköjään RCM.fi myy ja se olisi vedenkestävä, mutta radalle ottaisin mielummin 4S:lle jonkun 1900-2000kv motin ja 6S-bashaukseenkin tuo 2650kv alkaa olemaan siinä ja siinä. Kunnon nopeata ja vääntävää servoa ei sitten kyllä taida tästä maasta löytää vedenkestävänä 1/8 buggylle kirveelläkään.
« Viimeksi muokattu: 26.09.13 - klo: 15.41 kirjoittanut Ritzenhoff »

Poissa p-man

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3877 : 26.09.13 - klo: 18.24 »
Tarvitseeko välttämättä talvella pakkasella ja lumessa ajaminen vedenkestäviä sähköosia? Ja jos tarvii niin riittääkö että noppari/sähkömoottoriyhdistelmä combo on vedenkestävä? Vai tarvitseeko servonkin välttämättä olla? En löydä mistään todella laadukkaita ja vedenkestäviä osia 1/8 buggyyn. Varsinkaan 0.10sek tai nopeampaa +15kg vääntävää vedenkestävää servoa ei taida edes olla olemassa... baahh.. Hinnalla ei olisi nyt niin väliä.

Nopari pitää olla vedenkestävä, moottori ja servo ei välttämättä. Laadukkaita WP nopareita tekee ainakin Team Orion.
Kyosho - Team Orion - Tekin - AKA - Graupner - Sanwa

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3878 : 26.09.13 - klo: 20.38 »
Mistä löytäis harjalliseenmoottoriin noparin joka kestäis 3-4s lipoja?
Ja vielä mieluiten pakilla varustettuna..

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3879 : 26.09.13 - klo: 20.42 »
Mistä löytäis harjalliseenmoottoriin noparin joka kestäis 3-4s lipoja?
Ja vielä mieluiten pakilla varustettuna..

No en usko että kovinkaan moni harjallinen moottorikaan kestää 4s lipoja..mihin moottoriin tulisi?
EXC125

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3880 : 26.09.13 - klo: 21.05 »
Auton tuulilasinpyyhkijän moottooriin.
Tekis semmosen laiskan miehen leikkurin, että saapi terassilla istuskella ja leikata nurtsia.
Tieten virtaa luovuttais auton akku kuitenki, mutta mulla on multikopussa nuita isoja 3s akkuja, niin aattelin, että niitäki vois kokkeilla. Höpökunkulta löyty vain 7,4v virtaa kestävä harjallinen säädin.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3881 : 27.09.13 - klo: 06.48 »
Onhan noita harjallisia kone + kahdet akut mm. Traxxas summitissa. Moottoria ajetaan vakiona 2s+ 2s eli yhteensä 4s jännittein. Lyibyakku ei käy kuitenkan koska eka max 2s akku ruokki noparin sisäisen älyn ja becin läpi vastarin ja servot. Toka akku korottaa siis vain pääfeteille menevää jännitettä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3882 : 27.09.13 - klo: 10.02 »
Mistä löytäis harjalliseenmoottoriin noparin joka kestäis 3-4s lipoja?
Ja vielä mieluiten pakilla varustettuna..

No en usko että kovinkaan moni harjallinen moottorikaan kestää 4s lipoja..mihin moottoriin tulisi?

Ei ole uskon asia. Tietoa pitäisi olla. Crawlereilla ajetaan pääasiassa harjakoneilla ja sieltä löytyy.
Tässä nopari joka kestää 6s-akunkin.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3883 : 27.09.13 - klo: 10.42 »
Jos tuo 80a lupaus ei riitä, ni Castle Creationsin mamba monsterin saa linkillä ohjelmoitua /käännettyä harjallisille myös. Sitten on 25 voltin ja 120 amppeerin läpäsykyky.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3884 : 27.09.13 - klo: 11.41 »
Mistä löytäis harjalliseenmoottoriin noparin joka kestäis 3-4s lipoja?
Ja vielä mieluiten pakilla varustettuna..

No en usko että kovinkaan moni harjallinen moottorikaan kestää 4s lipoja..mihin moottoriin tulisi?

Ei ole uskon asia. Tietoa pitäisi olla. Crawlereilla ajetaan pääasiassa harjakoneilla ja sieltä löytyy.
Tässä nopari joka kestää 6s-akunkin.
Tuota toimisko tämä, jos tälle antas virtasen autonakusta?

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3885 : 27.09.13 - klo: 12.20 »
Kyllähän tuo toimis hienosti :azn:
Vähän tyyriitä vaan jos pari kappaletta pitää ostaa,mut ei noissa vallan paljon taida olla vaihtoehtoja.
3s lipon kesto riittäis auton akulle kyllä.
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa Jeziz

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3886 : 27.09.13 - klo: 12.36 »
Kyllähän tuo toimis hienosti :azn:
Vähän tyyriitä vaan jos pari kappaletta pitää ostaa,mut ei noissa vallan paljon taida olla vaihtoehtoja.
3s lipon kesto riittäis auton akulle kyllä.
No tämä olis vähän edullisempi http://holmeshobbies.com/product.php?productid=252&cat=2&page=1 , mutta paljokhan tässä olis amppeerimäärä? En ainakhan mishän näje ilmotettuna..

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3887 : 28.09.13 - klo: 20.29 »
Moi !

Nyt on pakko kysyä kun ekaa kertaa moottoria availin..

Mikä virka on roottorin päällä olevalla kerroksella ja mitä se on ?

Alla kuva omasta joka siis toimii kyllä ihan hyvin mutta aloin vaan ihmettelemään kun ei ole enää ihan "uuden" näköinen  :wink:

Itse kannu oli sisältä kuin uusi.. Samoin takalaakeri. Sen takia purin kun etulaakeri sanoi ittensä irti  :wink:

Muoks. Oliks toi päällinen kevlaria että pyöriminen olis sulavampaa vai olenko ihan väärässä  :grin:

« Viimeksi muokattu: 28.09.13 - klo: 21.20 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3888 : 29.09.13 - klo: 10.29 »
 Tässä sulla kukin kestomagneetti on oma palansa ja liimattu akseliin. Kevlarikehä vahvistaa liimausta, kovien kierrosten keskipakovoimaa vastaan.
Jotain se kevlarinen kehäkin on painanut, ja ulosoton päästä osa silpoontunut pois, joten tasapainotus on arvailun ja onnen varassa juuri nyt.
Jos se sun kierrosluvut yhä kestää jäljelläolevan kevlarikehän kanssa, ni sen kun ajoa. Jos liimaus leviää, ni kannu lähtee mukana lähes väkisinkin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3889 : 29.09.13 - klo: 12.06 »
Tässä sulla kukin kestomagneetti on oma palansa ja liimattu akseliin. Kevlarikehä vahvistaa liimausta, kovien kierrosten keskipakovoimaa vastaan.
Jotain se kevlarinen kehäkin on painanut, ja ulosoton päästä osa silpoontunut pois, joten tasapainotus on arvailun ja onnen varassa juuri nyt.
Jos se sun kierrosluvut yhä kestää jäljelläolevan kevlarikehän kanssa, ni sen kun ajoa. Jos liimaus leviää, ni kannu lähtee mukana lähes väkisinkin.
Ok.. kiitos, tämä auttoi taas syvemmälle tuon moottorin elämään  :smiley: Salee rispaantunut tossa kun etulaakeri pikku hiljaa hajonnut. Pitänee eka vaihtaa toi laakeri ja kattoo sit vipattaako kädessä ja ensin testaa rauhallisesti. Kitti pitää kyl jokatapauksessa ostaa mutta jos toi tän loppu ulkokauden parit ajelut kestäis kun talvella tuolla en aja.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3890 : 29.09.13 - klo: 20.35 »
Olen ostamassa tuota  alla olevaa moottoria ja kysymys onkin että millaiset liittimet pitäisi ostaa...

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22596__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_5200KV_100A.html

...kun olen ostamassa tuot akkua ja sitten millaisen laturin hommaan tuolta samasta kaupasta.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3891 : 29.09.13 - klo: 20.49 »
Olen ostamassa tuota  alla olevaa moottoria ja kysymys onkin että millaiset liittimet pitäisi ostaa...

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__22596__Hobbyking_X_Car_Brushless_Power_System_5200KV_100A.html

...kun olen ostamassa tuot akkua ja sitten millaisen laturin hommaan tuolta samasta kaupasta.

Noissa sinulla on aika paljon liikkumavaraa. Tässä minun ehdotukseni:
- Noparin ja moottorin väliin 4mm banaanit tai juotat johdot suoraan kiinni.
- Noparin ja akun väliin deans kopiot tai sitten ostat akun, jossa on 4mm banaanireiät ja laitat noparin johtoihin sellaiset.
- Osta joka tapauksessa myös 10-13 AWG johtoa, jotta saat auton kuntoon, vaikka nuo mukana tulevat johdot olisivat liian lyhyet. Ja 6mm kutistesukkaa.
- Latureiksi suosittelen Turnigy Accucell-6 tai jotain I-Charger laturia ja virtalähdettä Suomesta. On siellä monia muitakin, mutta noista minulla on hyvää kokemusta - ja virtalähteistä huonoa.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3892 : 29.09.13 - klo: 21.21 »
Voisitko linkata vaikka tuolta kaupasta ne deans kopiot kun en niitä sieltä löytänyt.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Basilisk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3894 : 07.10.13 - klo: 00.35 »
Ok... sellainen kysymys/vuodatus noobilta eli:
Olen ettimäs käytettyä sähkö traxxas 1/10 autoa ja huomasin sellaisen seikkan että traxxasin hinnat vaa nousee ku joku myy käytetyn auton... voiko joku selittää tarkemmin, mu ymmärtääkseni ku auto on ostettu ja ajettu vaikka yhen latauksen sen hinnan pitäis tippua noin 20%(sillä hinnalla saa jo jonkun varaosan jos joutuu korjamaan) ku vaikka auton nopeus ois 45mph niin yksiki törmäys(harrastuksen luonteen huomion ottaen) riittä pistä sen aika hyvän kondikseen...
Vai olenko väärässä/mennäkkö sillä periaattella että ei ole tyhmä se joka pyytä vaa se joka maksaa?
Tä kyllä voi olla väärä paikka tälle kommentille mut kuiteinki ihmiset jotka pistä auton myyntiin vois edes vilkasta sen hetken hintoja verkkokaupasta, ei ostajatka ole tyhmiä jos uuden RTR auton hinta on 495€ niin pls älkää pistäkö käytettyä 500-600 € hinnalla ja ilman kuvia / video.
PS.: ja oma budjetti ei ole sitä 100 € luokka vaa 300-400€ välii niin kyl täs rupee kallistumaa siihen kaupan puolelle ku ei noita ??? autoja jaksaa miettiä, vaikka ois iha kiva auttaa sellaista ihmistä joka on kokeillu ja todennu että rc harrastus ei oo sen juttu, ja halua autosta eroon niin ei sitä voi myydä täydellä hinnalla.
No se on kyllä mu mielipide asiasta.
Tänään näin, huomenna paremmin.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3895 : 07.10.13 - klo: 00.44 »
jotkut pyytää poskettomia hintoja,se on nähty  :laugh:
osassa varmaan jotain päivitettyjä osia mutta ei sen silti saisi paljoa vaikuttaa,ja mitä käytettyihin sähköihin tulee niin itse en anna niille minkäänlaista arvoa koska ei voi varmuudella tietää kuinka paljon niitä on käytetty ja minkälaisilla setupeilla.
jos ostat auton käytettynä,osta se rullaavana ja sähköt kiinasta  :wink:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Basilisk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3896 : 07.10.13 - klo: 01.01 »
Juu sitä on harkittu ahkerasti mutta ku on hirveä rc kuume... ja kiinasta toimitus kestää x ajan min2-3 viikko. Plus rullattavas runko voi olla renkaista korii liimalla kasas. Ja ku itellä ei oo kokemusta rc tä hirveästi nii rupee epäilyttä että osaanko kasata rullattavan sähköt ohjaimet jne... ja jos alan virheiden kautta oppimaa niin voi tulla halvemmaks osta uuden auton.
Tänään näin, huomenna paremmin.

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3897 : 07.10.13 - klo: 01.10 »
Juu sitä on harkittu ahkerasti mutta ku on hirveä rc kuume... ja kiinasta toimitus kestää x ajan min2-3 viikko. Plus rullattavas runko voi olla renkaista korii liimalla kasas. Ja ku itellä ei oo kokemusta rc tä hirveästi nii rupee epäilyttä että osaanko kasata rullattavan sähköt ohjaimet jne... ja jos alan virheiden kautta oppimaa niin voi tulla halvemmaks osta uuden auton.
:) en usko että tällä foorumilla kovin helposti kukaan uskaltaa liimattua autoa myydä  :grin:
ei tuossa mitään ihmeellistä ole,vähä ku dumblo leegoja kasais ja foorumilta tulee kyllä hyvin neuvoja.
eurorc.com ,sieltä tulee tilaukset tiistaihin mennessä kun nyt tilaat :cool:
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Basilisk

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3898 : 07.10.13 - klo: 01.18 »
Joo en tästä foorumista ole puhunukka... vaa huuto... tori.... nettimarkina... niin siellä on jotain sankareita. Joo pistän muistiin ton osoitteen... kiitos neuvosta.
Tänään näin, huomenna paremmin.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #3899 : 07.10.13 - klo: 18.45 »
Mikä on paras tapa irroittaa uudet muoviosat toisistaan esim. Tukivarret, sivuleikkurit vai puukko?  :huh:
Kumpiko on parempi tapa säilyttää varaosia, myyntipakkauksessa vai merkattu muovilokerikko?
Näkyy olevan varaosat  harrastajilla usein muovipussissa, siksi kysyn.
8.2E-Tron. *ajossa taas*