Kirjoittaja Aihe: Noobikysymykset  (Luettu 1517553 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4200 : 30.01.14 - klo: 21.44 »
Sitähän voi ohentaa esim iskariöljyllä. Sit se valuu paremmin pois.
Itse oon laittanut wdeetä. Se liukenee sit diffirasvan kanssa.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4201 : 01.02.14 - klo: 18.27 »
Nyt olen alkanut pitämään parempaa huolta autoista, joten mitä kaikkea kannattaa tehdä joka talvi piha ajon jälkeen?
Kuivata,kiristää ruuvit nyt ainakin mutta mitä muuta?

En nyt oikein tiedä onko tuo edes oikeastaan noobikysymys, mutta koitetaan;)
Traxxas e-revo

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4202 : 01.02.14 - klo: 18.44 »
Nyt olen alkanut pitämään parempaa huolta autoista, joten mitä kaikkea kannattaa tehdä joka talvi piha ajon jälkeen?
Kuivata,kiristää ruuvit nyt ainakin mutta mitä muuta?
Varmaan kannattaa silloin tällöin tarkistaa ainakin vetoakseleiden CVD:t ja pistää jotain öljyä niihin jos ovat pääseet kastumaan. Tähän sopii vaikkapa CRC tai powerlube ja operaation pitäisi estää ruostomista, jos siellä on teräsosia vastassa.

Huom! Varo laakereita, älä päästä niihin mitään CRC:n tapaista ainetta, eli osat irti laakereiden läheltä ja sitten vasta rasvausta.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa CubaLibre

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4203 : 04.02.14 - klo: 16.13 »
Lumi ja jää pois kaikista pienimmistäkin onkaloista. Paineilmalla puhaltelet kuivaksi ja puhtaaksi. Lämpimään ja hyvin tuuletettuun paikkaan, jotta kaikki kosteus varmasti haihtuu pois, siis esim lämpöpatterin päälle, pannuhuoneeseen tms. Tippa öljyä tai muuta rasvaa metalliosiin että eivät ruostu pilalle.

Seuraavan kerran kun menet ajelemaan pakkaseen, niin nosta auto varttitunniksi jäähtymään johonkin sopivaan paikkaan irti lumesta. Tämän jälkeen kun ajelet niin lumi ei tartu koska auto on kylmä. Jos ajat lämpimällä autolla suoraan hankeen niin lumi sulaa ja sitten jäätyy autoon kiinni.
Ei rahanmenolla rajaa kun RC-autolla ajaa.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4204 : 04.02.14 - klo: 21.55 »
Moi
Tietääkö kukaan mistä sais 17t 32P 6mm pinjonin ?


Nyt olen alkanut pitämään parempaa huolta autoista, joten mitä kaikkea kannattaa tehdä joka talvi piha ajon jälkeen?
Kuivata,kiristää ruuvit nyt ainakin mutta mitä muuta?
Varmaan kannattaa silloin tällöin tarkistaa ainakin vetoakseleiden CVD:t ja pistää jotain öljyä niihin jos ovat pääseet kastumaan. Tähän sopii vaikkapa CRC tai powerlube ja operaation pitäisi estää ruostomista, jos siellä on teräsosia vastassa.

Huom! Varo laakereita, älä päästä niihin mitään CRC:n tapaista ainetta, eli osat irti laakereiden läheltä ja sitten vasta rasvausta.

Miten CRC vahingoittaa laakereita? Eikai se laakereita haittaa jos niihin pääse öljyä?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4205 : 04.02.14 - klo: 22.02 »
Sitten kaikki pska tarttuu helpommin siihen mönjään  ja laakerit kärsii.
EXC125

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4206 : 04.02.14 - klo: 22.09 »
Veikkaan että ei kukaan tee 6mm akselille 32p pinjonia...
Ainoot pinjonit 6mm akselille mihin itse oon törmännyt löytyy
http://www.kershawdesigns.com/PinionsMod1.htm

Kannattaa varmaan vaan tehdä 5mm pinjonista.
Itse ei varmaan saa hyvää poraamalla mutta ei voi maksaa montaa euroa jos vie johonki missä kunnon laitteet.
Sorvissa sais varmaan helpoiten tehtyä.
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4207 : 04.02.14 - klo: 22.30 »
Joudun ikäväkseni kertomaan varoituksen Kersahawin isoreikäisten pinionien laadusta, ainakin kerran.
Ei tuo 32dp, mulla ongelmana oli mod1 hammastuksinen, mutta silti 6mm reijällä.
Myytiin karkaistuna, mutta tuote hävisi yhden akullisen aikana ajokelvottomaksi, ajettaessa teräksisellä spurrilla. Kershaw myönsi laatuvirheen, muttei voinut tarkoitukseen sopivaa toimittaa.
Lopulta käyttöön tuli tuosta itse karkaistu versio yhteen kohtaan, ja toiseen eri tuote. ( 5mm reikäinen päästettynä porattu, ja karkaistu itse.) Siis varauksella jos vastaratas on terästä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4208 : 04.02.14 - klo: 22.56 »
Miten CRC vahingoittaa laakereita? Eikai se laakereita haittaa jos niihin pääse öljyä?
CRC ei vahingoita, mutta se "puhdistaa" laakeriöljyt aika tehokkaasti, koska se tunkeutuu laakereiden tiivisteiden välistä sisään. Lisäksi se kuljettaa pienhiukkasia sisään laakerin ulkopinnalta, jolloin laakeri kuluu enemmän.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4209 : 05.02.14 - klo: 00.35 »
Veikkaan että ei kukaan tee 6mm akselille 32p pinjonia...
Ainoot pinjonit 6mm akselille mihin itse oon törmännyt löytyy
http://www.kershawdesigns.com/PinionsMod1.htm

Kannattaa varmaan vaan tehdä 5mm pinjonista.
Itse ei varmaan saa hyvää poraamalla mutta ei voi maksaa montaa euroa jos vie johonki missä kunnon laitteet.
Sorvissa sais varmaan helpoiten tehtyä.

No huhhu noi kershawit on kalliita :grin:
Itse kokeilin kerran porata sorvissa 3.17mm reiästä 5mm, ei siitä kovin suora tullut, jonkin verran vippas pinjoni pyörittäessä. Toki jos kellottaa suoraan ja sit poraa jollain jäykällä jyrsin terällä tai NC poralla niin varmaan menee suoraan. Mutta ehkä helpointa on että muutan tuota omaa projetiani eli olis ollu helpompi laittaa 6mm pinjoni 6mm akseliin, mutta nyt joutuu siitä sitten sorvaamaan 5mm paksun. Ja ei voi olla 5mm akselia kun toinen pää pitää olla 6mm että saa diffi kupin kii.

Niin ja ei tolla Kershawilla olis edes ollu 17 piikkistä pinjonia, pitää olla just se että hammastus menee kohilleen.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4210 : 06.02.14 - klo: 16.42 »
Onkos se noissa akun johdoissa silleen et punainen on (-) ja musta/sininen(+)?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4211 : 06.02.14 - klo: 16.44 »
Ei

Punainen on +

Poissa kenzu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4212 : 06.02.14 - klo: 17.36 »
Veikkaan että ei kukaan tee 6mm akselille 32p pinjonia...
Ainoot pinjonit 6mm akselille mihin itse oon törmännyt löytyy
http://www.kershawdesigns.com/PinionsMod1.htm

Kannattaa varmaan vaan tehdä 5mm pinjonista.
Itse ei varmaan saa hyvää poraamalla mutta ei voi maksaa montaa euroa jos vie johonki missä kunnon laitteet.
Sorvissa sais varmaan helpoiten tehtyä.

No huhhu noi kershawit on kalliita :grin:
Itse kokeilin kerran porata sorvissa 3.17mm reiästä 5mm, ei siitä kovin suora tullut, jonkin verran vippas pinjoni pyörittäessä. Toki jos kellottaa suoraan ja sit poraa jollain jäykällä jyrsin terällä tai NC poralla niin varmaan menee suoraan. Mutta ehkä helpointa on että muutan tuota omaa projetiani eli olis ollu helpompi laittaa 6mm pinjoni 6mm akseliin, mutta nyt joutuu siitä sitten sorvaamaan 5mm paksun. Ja ei voi olla 5mm akselia kun toinen pää pitää olla 6mm että saa diffi kupin kii.

Niin ja ei tolla Kershawilla olis edes ollu 17 piikkistä pinjonia, pitää olla just se että hammastus menee kohilleen.

Meinasitko sorvata moottorin akselin???
Mihis luulet että kaikki metallipuru menee??
Hpi Savage XL Flux (8S) Castle XL2 & 780KV, Team Durango DESC410R Castle MMM & 2200KV, Traxxas E-Revo 1/16

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4213 : 06.02.14 - klo: 17.39 »
Mitkä iskarit menisivät himoto emxt-1/maverick strada mt-evo:oon

Linkki autoon ja iskarit jousien kera.:http://rckauppa.fi/product_info.php?products_id=1&osCsid=61d9cd1cfe2048b5488aeac46f97e6b6

Poissa rcpoju

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4214 : 06.02.14 - klo: 17.52 »
Ei, mutta haluaisin päivittää alumiiniset iskarit, koska muoviset eivät ole läheskään samaa luokkaa kestävyydeltään. :)

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4215 : 06.02.14 - klo: 18.32 »
Veikkaan että ei kukaan tee 6mm akselille 32p pinjonia...
Ainoot pinjonit 6mm akselille mihin itse oon törmännyt löytyy
http://www.kershawdesigns.com/PinionsMod1.htm

Kannattaa varmaan vaan tehdä 5mm pinjonista.
Itse ei varmaan saa hyvää poraamalla mutta ei voi maksaa montaa euroa jos vie johonki missä kunnon laitteet.
Sorvissa sais varmaan helpoiten tehtyä.

No huhhu noi kershawit on kalliita :grin:
Itse kokeilin kerran porata sorvissa 3.17mm reiästä 5mm, ei siitä kovin suora tullut, jonkin verran vippas pinjoni pyörittäessä. Toki jos kellottaa suoraan ja sit poraa jollain jäykällä jyrsin terällä tai NC poralla niin varmaan menee suoraan. Mutta ehkä helpointa on että muutan tuota omaa projetiani eli olis ollu helpompi laittaa 6mm pinjoni 6mm akseliin, mutta nyt joutuu siitä sitten sorvaamaan 5mm paksun. Ja ei voi olla 5mm akselia kun toinen pää pitää olla 6mm että saa diffi kupin kii.

Niin ja ei tolla Kershawilla olis edes ollu 17 piikkistä pinjonia, pitää olla just se että hammastus menee kohilleen.

Meinasitko sorvata moottorin akselin???
Mihis luulet että kaikki metallipuru menee??

Joskus tulee hulluja asioita mieleen mutta tuo ei kyllä känyt mielessäkään :grin: Ja tosin en ole ikinä 6mm akselilla olevaa moottoria nähnytkään. Vaan tulevana projektina on 6x6 Summit ja siinä kun on tuo suunnan vaihtaja niin siihen tulee kaks tuommoista akselia jossa toine pää 5mm ja toinen 6mm, kuva selventää paremmin. Tuo olisi paljo helpompi tehdä jos olisi 6mm pinjonit.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4216 : 07.02.14 - klo: 19.55 »
Nyt tarviis jelppiä kuinka pitää punaisella ympyröidyt kohteet kiristää? Tarkoitan hopeaa mutteria jota toisessa ei ole paikallaan.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4217 : 07.02.14 - klo: 20.02 »
mutterin kuppimainen puoli sisään päin ja sen verran kireelle ettei oo välystä mut jää herkästi liikkuvaksi ei voiman kanssa

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4218 : 16.02.14 - klo: 17.37 »
En tiedä kuuluuko tänne mutta kysyn silti. Miten pdf tiedostoa saa pienennettyä että sen saa tänne liitettyä?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4219 : 16.02.14 - klo: 18.10 »
Onko juotosasema tehokkaampi kun muut kolvit?
Ei saa sulatettua noparin johtoa irti järkevällä lämmittämisellä. 
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4220 : 16.02.14 - klo: 18.49 »
Onko juotosasema tehokkaampi kun muut kolvit?
Ei saa sulatettua noparin johtoa irti järkevällä lämmittämisellä.
Riippuu juotosasemasta ja niistä "muista" kolveista, mutta yleensä juotosasemasta saa säädettyä kolvin niin kuumaksi, ettei sellasia lämpöjä edes tarvitse ja kolvin kärkikin voi olla sitten jo entinen, riippuu mitä kärkeä käyttää.
Mikä kolvi sulla on käytössä? Kokeile viilata kärkeä ja laita sen jälkeen kärkeen hieman tinaa ennen kuin alat liittimiä/johtoja irrottamaan.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4221 : 16.02.14 - klo: 20.36 »
Onko juotosasema tehokkaampi kun muut kolvit?
Ei saa sulatettua noparin johtoa irti järkevällä lämmittämisellä.
Riippuu juotosasemasta ja niistä "muista" kolveista, mutta yleensä juotosasemasta saa säädettyä kolvin niin kuumaksi, ettei sellasia lämpöjä edes tarvitse ja kolvin kärkikin voi olla sitten jo entinen, riippuu mitä kärkeä käyttää.
Mikä kolvi sulla on käytössä? Kokeile viilata kärkeä ja laita sen jälkeen kärkeen hieman tinaa ennen kuin alat liittimiä/johtoja irrottamaan.
hyvä pointti tuo tinan lisääminen, pitää kokeilla.
Dremelin butaanikolvi käytössä.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4222 : 16.02.14 - klo: 22.19 »
watti määrät mitä kolvista tulee niin sen hyvinki pitkälti määrää. Tosiaan viilalla tai puukolla rapsutat hellävarovasti kolvin pään puhtaaksi. Ei oo monen vuoden töhnät liitoksen ja kolvin välissä  :cool:


Onko juotosasema tehokkaampi kun muut kolvit?
Ei saa sulatettua noparin johtoa irti järkevällä lämmittämisellä.
Riippuu juotosasemasta ja niistä "muista" kolveista, mutta yleensä juotosasemasta saa säädettyä kolvin niin kuumaksi, ettei sellasia lämpöjä edes tarvitse ja kolvin kärkikin voi olla sitten jo entinen, riippuu mitä kärkeä käyttää.
Mikä kolvi sulla on käytössä? Kokeile viilata kärkeä ja laita sen jälkeen kärkeen hieman tinaa ennen kuin alat liittimiä/johtoja irrottamaan.
hyvä pointti tuo tinan lisääminen, pitää kokeilla.
Dremelin butaanikolvi käytössä.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4223 : 16.02.14 - klo: 23.28 »
Tere.
Onkos olemassa jotain hyvää liuotinta johon diffi rasva liukenee? Yrittänyt kaikella mitä hyllystä löytyy, aika monella. Osalla joutu poistumaan bunkkerista kun höyryt oli aika väkeviä...  :shocked: Paperilla oon nyt putsaillu mut laiskuun kun iskee...

Wurth cleaner -puhdistus spraylla olen itse diffin putsannut ja on sen verran väkevää ainetta että lähtee pinttyneemmätkin liat pois. Ja jos vielä paine ilmalla putsaa niin hyvä tulee. Tosin sieltä puhdistus spray pullostakin tulee jo niin lujaa sitä ainetta että pitäis silläkin lähteä, paine ilmalla vaan lähinnä kuivaa osat lopuks.
Tuota cleaneria saa esim. robbarista ja maksaa sen 5-6€ /pullo
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4224 : 17.02.14 - klo: 10.57 »
Diffikuulien asentamiseen tarttisin vinkkiä. Laitanko öljyä/vaseliinia? Minkälaista? Kuinka kireälle diffin voi kiristää kun käytössä on keraamiset kuulat?

Autolla ei ajeta rataa eikä mutkitella. Lujaa ja suoraan pitäisi päästä eikä vetojärjestelmässä saisi olla mitään luistavia osia.
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4225 : 17.02.14 - klo: 11.59 »
Diffikuulien asentamiseen tarttisin vinkkiä. Laitanko öljyä/vaseliinia? Minkälaista? Kuinka kireälle diffin voi kiristää kun käytössä on keraamiset kuulat?

Autolla ei ajeta rataa eikä mutkitella. Lujaa ja suoraan pitäisi päästä eikä vetojärjestelmässä saisi olla mitään luistavia osia.

Ainoa oikea rasva tuonne on diffirasva. Muut luistaa varmasti mutta tuo diffirasva estää luistamisen.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4226 : 18.02.14 - klo: 10.51 »
on noita xrayn autoja muutamia ja tuli mieleen että mistä tietää/tunnistaa eri mallit?
omani pitäisi olla t1 ja t2evo?  ja sit kun joissain on esim.007? niin mitä se meinaa?
Kiitos ja anteeksi -Ile

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4227 : 18.02.14 - klo: 12.49 »
Diffikuulien asentamiseen tarttisin vinkkiä. Laitanko öljyä/vaseliinia? Minkälaista? Kuinka kireälle diffin voi kiristää kun käytössä on keraamiset kuulat?

Autolla ei ajeta rataa eikä mutkitella. Lujaa ja suoraan pitäisi päästä eikä vetojärjestelmässä saisi olla mitään luistavia osia.

Ainoa oikea rasva tuonne on diffirasva. Muut luistaa varmasti mutta tuo diffirasva estää luistamisen.
Mitä tapahtuu jos laittaa ilman rasvaa?
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa rado

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4228 : 19.02.14 - klo: 19.53 »
Miksi osa ohjausservoista on tiheällä hammastuksella & osa harvahampaisempia ?
Löytyykö molempiin malleihin siirtotankoa vai mikä sen osan nimi on mihin ohjausvarsi/ohjaustanko kiinnitetään ?

Poissa Jatkoja

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Noobikysymykset
« Vastaus #4229 : 19.02.14 - klo: 21.19 »
En tiedä kuuluuko tämä tänne, mutta!:)
TIetääkö kukaan mistä saa sc koreja isoon e-revoon? Kun YouTubesta löyty video jossa oli revon päälle laitettu iso sc kori ja oli alettu kutsumaan revo sct:)

Eli korin pitää olla iso, ettäpeittää renkaat.