Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - eric

Sivuja: [1] 2
1
Polttisautot / Mikä ohjaus-servo savageen
« : 17.07.05 - klo: 02.34 »
www.hpi-europe.com knowledge base sanoo:

The SF-1 has 4.1KG of Torque
The SF-2 has 6.5KG of Torque

2
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.07.05 - klo: 02.16 »
Viikko mökillä ja gallona Savageen. Kyllähän ne säädöt sieltä vähitellen löytyy, vaikka uskon että kytkinpalat pitäisi vaihtaa. Miten usein noita "normaaliajossa" pitää vaihtaa, onko jo kahden gallonan jälkeen vaihto epäillyttävän nopeaa kulumista?

Toinen asia joka askarruttaa. Tyhjäkäynti toimii hyvin (selvästi paremmin) kone kuumana kuin kylmänä. Kylmänä ei tahdo pysyä tyhjäkäynnillä. Ensimmäistä ajoa varten pitää antaa ryyppykaasua radiosta, mutta sitten kun kone on lämmin niin se käynnistyykin myös ilman ryyppykaasua. Onko tämä ok, vai pitäisikö jotain säätää?

3
Polttisautot / Piha-ajelu. Nurmikon kärsimykset?
« : 03.07.05 - klo: 00.10 »
Sisäänajo pukilla nurmikolla jätti hyvinkin jälkensä. Jäljelle jäi ruskeaa läiskä 20x30cm noin kuukaudeksi. Säädetyllä koneella ei kuitenkaan tule yhtä paljon putkesta palaamattomana.

4
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 02.07.05 - klo: 23.44 »
esco, kato ohjeesta "spurrin" suosituskireys (oma ohje ei juuri nyt saatavilla). Sen oli muistaakseni jotain "täysin kiinni ja kierros auki". Sen voi varmasti kiristää ilman että purkaa mitään sen ympäriltä.

Kytkinpalojen huolto on hieman työläämpää, mutta noin uudessa koneessa tuskin vielä ajankohtaista...?

Iteltäni irtos vetoakselin lukkoruuvi jonka jälkeen autosta tuli etuvetoinen  :)   ja silloin se käyttäytyi vähän samalla tavalla. Onneks löyty sopiva tilalle niin ei jäänyt ajot odottamaan varaosapalvelutoimitusta. Etuvetosavage ei ollut mitenkään erityisesti nautittava kokemus.

5
Polttisautot / Rotostartin Tarpeellisuus..?
« : 29.06.05 - klo: 01.09 »
Kokeilin ruuvinväännintä, mutta siinä taas on sen verran hitaat kierrokset että se ei ihan riitä käynnistykseen. Pitäis ehkä päivittää kunnon akkuporaan niin ois varalaite pahan päivän varalle...

6
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 27.06.05 - klo: 10.00 »
Mulla roto toimii, eikä ole ollut yksisuuntalaakerin kanssa vielä ongelmia (gallona ajettu, kop, kop).

Roto:ssa vanha akku ja huomasin että siinä akussa näyttää olevan yksi kenno rikki (kenno näyttää 0 volttia aina vaan, jopa ladattaessa)... Ehkä hyvä 6-kennon >7,2V akku antaa rotolle liikaa sähköä, mutta 5-kennon >6V akku on yksisuuntalaakerin kannalta juuri sopiva.

7
Joo, tuo kuullostaa hyvältä! Ajattelin itsekin että ehkä tänne ei vielä tällä hetkellä tarvita Savage ryhmää  :cry:  mutta joku "Monsterit" ryhmä olisi hyvä ja ajaisi varmaan saman tarpeen. Silloin sinne voisi tehdä se Savage chat-topic ja tarpeen mukaan Savage-faktaa topicceja, toivossa että chattaily pysyy poissa noissa faktatopiceista.

8
Minähän tässä se uusi jäsen olen, ja sen lisäksi myös uuden auton käyttäjä. Tarkoitan siis että minun lähtökohdista tuollainen hienorakenteisempi jako helpottaisi minun elämää merkittävästi, ja olisi kaiketi helpottunut alusta lähtien. Näin ollen uskon myös että tuo helpottaisi muiden uusien jäsenten elämää, joilla ei vielä nitroa suonissa eikä säätoruuv*tuntuma sormenpäissä. Tarkoitus ei kuitenkaan ole lähteä teitä vanhempia ja viisaampia vastaan väittelemään että muutos olisi teille parempaa. Minusta tämä nykyinen on kaaos, mutta onpahan nyt jo parin viikon jälkeen varsin tuttu ja tavallaan rajattu kaaos  :)

Eli, koska ehdotusta on sekä puollettu että saanut vastaväitteitä niin miten jatketaan? Onko tämä demokraattinen foorumi jossa tällaisista asioista äänestetään, jyrääkö moderaattorit/adminit ja tekevät tismalleen niin kuin heitä huvittaa vai annetaanko asioiden vain hiljaa siirtyä historiaan?

9
Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Jotain tämän kaltaistako tarkoitat?  
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=9408


Tuo on juuri ongelma johon ehdotan ratkaisua. Sallimalla "off-topic"/"chattailu" jossain Polttisautot/Savage/Off-topic ryhmässä voi höyryjä päästellä sinne, ja se tarkoittaa myös että keskustelu Polttisautot/Savage/Voimansiirto topicissa pysyy aisoissa paremmin ihan itsestään.

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
TARKOITIN / -TAN, ETTÄ PÄTKÄN YLLÄOLEVAA KUN LUKEE, NIIN SUURIN OSA ON CHATTAILUA. ELI MENIKÖHÄN SE SAMANLAISEKSI....?


Chattailu RC autoista lienee kai tän foorumin perimmäinen tarkoitus, ja on varmasti yleisesti RC harrastusta palveleva asia?!?

Esim. Savage aihe on pidetty omassa topicissa/topiceissa:
- "Savage 21 / 25 / SS" noin 1000 viestiä,
- "Savage 2.0" noin 1000 viestiä,
- "Savage 3.0" noin 1500 viestiä.

Syy on varmaan ollut se että on haluttu välttä tonne polttisautoryhmään miljoonia eri Savage topiceja, esim. "Savage voimansiirto", "Savage pillit", "Savage sisäänajo", "Savage viritys" jne, jne. Haittapuolena tuossa on se että noista on erittäin vaikeeta löytää esimerkiksi keskustelu savagen voimansiirron vahvistamisesta. Kukaan selväjärkinen uusi foorumin käyttäjä ei lue noita kaikkia 3000 viestiä läpi, eikä foorumin vanhat käyttäjät muista missä kohtaa oli jostain tietystä aiheesta keskustelua.

Luomalla joko "Polttisauto: Savage" päätason ryhmä, tai "Polttisautot/Savage" aliryhmä voisi kaikki savageen liittyvä siirtyä tonne. Siellä voisi myös erotella off-topic ja faktakeskustelut, eikä ne häiritsisi siellä ketään joka ei ole savagesta kiinnostunut.

Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Törkee tappelu syntyisi siitä, että mikä on yleinen automalli ja mikä ei.


Väittäisin että auto josta on kirjoitettu yli 3000 viestiä on yleinen. Ja jos nyt vahingossa joku moderaattori tekisi oman keskusteluryhmän "Nikko-autoille" huomatakseen että niistä ei paljoa keskustella niin kyllähän sellaisen ryhmän pitäisi saada poistettuakin...?

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"
Tämänhetkinen ongelmahan on se, että liian monet haluavat avata "oman topicin", vaikka on jo valmiina topici...


Tuo on "ongelma" juuri siksi että eri ryhmiä on niin vähän, jolloin ei niihin haluta paljon topiceja. Luomalla lisää ryhmiä voidaan sallia lisää topiceja.

Lainaus käyttäjältä: "hellgren"
Mulla on muuten sellanen tunne, että nykyisistä suurista autokohtaisista topiceista parhaiten toimii yleisesti kilpailuissa nähtäviä malleja koskevat keskustelut.


Uskoisin että sielläkin on haaste saada uusi kyöstikuski löytämään juuri häntä kiinnostavat asiat esim http://rc10.fi/viewtopic.php?t=6036 ("Kyosho Inferno MP") topicin 1500 viestistä. Inferno lienee myös "yleinen" auto jollain määrittelyllä.

10
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.06.05 - klo: 00.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
Onko väri toivomuksia? Kävisin ostamassa yhden maali purkin. Saa valita joko värillisenä, hiottuna tai käsittelemätön alumiini.


Hiottu alumiini on varmaan aika cool.

11
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 21.06.05 - klo: 00.56 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Pääneula vaikuttaa kaikkeen... siksihän se on PÄÄneula...


Kiitos, lueskelin tässä http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/moottori/moottori.html jossa havainnollinen kuva kaasarin rakenteesta ja myös säätöjä perustellaan.
Samaa viestiä joka suunnasta, eli ensi kerralla taas yritetään tehdasasetuksista.

Onneksi tuli lämpömittari hankittua.

12
20 viestiä plakkarissa, "uusi jäsen" leima lähti otsasta niin uskaltaa jo ehdottaa foorumille muutoksiakin.  :wink:

Ehdotan siis että luodaan suosituimmille automalleille omat päätason keskusteluryhmät.

Perustelut:
- Haku toiminto olisi huomattavasti käytettävämpi jos foorumissa olisi enemmän topicceja ja keskimäärin vähemmän viestejä topiccia kohden.
- Varsinkin suositut automallit keräävät jättitopicceja joista on varsin hankalaa jälkikäteen etsiä yhtään mitään.
- Varsinkin suositut automallit herättävät paljon kysymyksiä uusilta käyttäjiltä, ja koska ei hakutoiminto ole käytännöllinen niin keskustellaan asiasta taas kerran jossain jättitopicissa josta kukaan ei helposti löydä haluamaansa asiaa jälkikäteen.
- Esim. "savage AND sisäänajo" tai "alaneula AND pääneula" tai "savage AND tankki" tai "savage AND viripilli" antaa hakutuloksia jotka ei lohduta, saati sitten kannusta lukemaan kaikkia vastauksia läpi.
- Ainakin oma huomioni on että korkeintaan 3 sivua keskustelu pysyy aiheessa, ja sitten se alkaa rönsyilemään erilaisille sivuraiteille. Sama koskee hakutuloksia, 3 sivun topicceja jaksaa vielä selailla kokonaisuudessaan, mutta jos topicissa on 10 sivua niin ei sitä lähde lukemaan alkuunkaan.

Tässä "yleinen keskustelu" foorumissa voi keskustella siitä mille autolle luodaan oma ryhmä.

Ylläolevaan viitaten ehdotankin että luodaan omaa ryhmä "Polttisauto: Savage" keskusteluille.

13
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 20.06.05 - klo: 22.52 »
Onhan se mahdollsita... Säädin ensin pääneulan niin että mielestäni savua vielä näkyi ja aloin sitten säätää alaneulaa. Koska koneeni käy kuumana, väänsin pääneulan varmuuden vuoksi 180 astetta rikkaammalle. Siitä sitten kun aloin vääntämään alaruuvia niin kun sitä laihentaa niin kone alkaa yskimään, joten vaihdoin suuntaa ja rikastuttamaan alapäätä ja siitä ne käyttötilan lämmötkin alkoivat pikkuhiljaa tulla alaspäin.

Tosin, nyt on pari päivää ollut ajokki seisonnassa uutta tankkia odotellessa. Tulipahan hyvin jynssättyä  :)

Onko muuten pääneulalla ollenkaan vaikutusta tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla? Eikö pääneula säädä seosta kun on urku auki ja alaneula säätää seosta tyhjäkäynnin ja täyden kaasun välillä?

14
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 20.06.05 - klo: 22.33 »
Lainaus käyttäjältä: "ilej"
onko tuossa vanhan mallisessa ss savagen moottorissa (S-25) alaneulan tehdasasetus silloin kun se on sen ruuvikannan tasalla? Tuntuu vaan, kun säätää sitä monta kierrosta rikkaammalle niin ei tapahdu juuri mitään niin ajattelin pistää sen tehdasasetuksiin ettei tapahdu vahinkoa.


Tehdasasetus = ruuvikannen tasalla. Minulla 16% sidewinder käyttö vaatii että tuosta tehdasasetuksesta vielä käännetään noin 1,5-2 kierrosta ulospäin (kuva muistaakseni tän threadin sivulla 47).  Jos käännän enemmän niin sitten alkaa käyntihäiriöt (sammuilua, tuhektumista, tms).

15
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.06.05 - klo: 19.53 »
Vakio tankki 1,6dl 25rtr, joo, ajoin metallitolpan ympäri liian läheltä niin että tolppa jäi etu ja takarenkaan väliin ja työnsi tankkia sisäänpäin. Tankki oli rikkoutunut sisäpuolen takakulmasta, mutta se rikkova voima tuli tuossa joko suoraan sivusta tai etuviistosta.

16
Vapaa keskustelu / Loma
« : 19.06.05 - klo: 15.15 »
Sama täällä, ite pyrin käymään mökillä, mutta epäilen että rahani haluaa mennä Hobbylinnaan  :wink:

17
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 19.06.05 - klo: 15.03 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Tankin suojan saa itse taivutettua helposti esim. alumiinista.


Tosi hieno, juuri jotain tuon kaltaista oli mielessä, kiitos mallista!

Myydäänkö alumiinilevyjä mittapaloina tavallisille kuluttajille jossain, vai pitääkö tuollaisen hankkia metalliverstaan kautta?

Lainaus käyttäjältä: "Jose.92"
mä voin tehdä sulle.


Kiinnostaako Jose sarjatuotanto (ainakin kahden sarja)?

18
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.06.05 - klo: 23.28 »
Tankille kehikkokin voisi toimia, kiitos vinkistä! Itse ajattelin että suojan pitäisi olla massiivinen toimiakseen, mutta ehkä ei.

Ohjausservosta, tuo hitec vääntää 7kg 4,8V ja 9,6kg 6V virralla. Kai sen pitäisi voiman suhteen olla riittävä? Eihän se ole kaikkein nopein, mutta kai toi voiman puolesta pitäisi jaksaa pitää renkaat ääriasennossa kun se on ne sinne saanut.

19
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.06.05 - klo: 22.32 »
Ei oo vielä mitään voimansiirtoon liittyen rikkoutunut.

Ohjausservo sammui ja sen tilalle tuli HITEC645MG.

Tänään meni tankki kun onnistuin ajamaan päin tolppaa niin että tolppa iski renkaiden väliin  :oops:  vauhti ei ollut edes kovin suuri siinä vaiheessa. Tankin kannattimet meni molemmat poikki ja tankin sivu painui sisään niin että en edes uneksi yrittää korjata sitä (en edes epoxyllä). Lehdessä ollut alumiinitankkimainos sai minut viikko sitten nauramaan, mutta eipä naurata enään....

Ohjaus ei kyllä ihan tyydytä tossa Savagessa, sillä vaudissa kääntöympyrä on noin 5m (hiekalla) ja "teoreettinen" minimi (ohjaus ääriasennossa työntämällä) on 2m. Mulle on tulossa 6V radioakku, jonka pitäisi antaa vähän enemmän ryhtiä tuohon ohjaukseen.

Onko muita keinoja virittää Savagen ohjaus paremmaksi? Entä miten suuri vaikutus ohjaukseen on noilla DirtBonezeilla, ne kuulemma sitä parantavat jotenkin...?

Niin ja vinkkejä toimivasta tankin suojuksesta otetaan mielellään vastaan :)

20
Yleinen keskustelu / etsisin kerhoa voisiteko autaa
« : 18.06.05 - klo: 22.00 »
VAU, Vantaalla, ylläpitää Lavangon rataa n. 100km Loviisasta...

21
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.06.05 - klo: 15.35 »
Aah, kiitos, käytössä sidewinder 16%, eli ilmeisesti säätöni ovat sit suht kohdillaan. Ehkä se viripilli ja 3-vaihdelaatiokko on sittenkin tarpeen nopeammin kuin ajattelin.

22
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.06.05 - klo: 14.56 »
Olen joutunut rikastuttamaan alaruuvia tehdasasetuksista jo lähes millin verran ulospäin... Eikö tehdasasetusten ole tarkoitus olla sisäänajoa varten niin rikas että siitä lähdetään laihentamaan? Savage25RTR, S-25 kaksineulainen vakiokone kyseessä.

Onko normaalia että tossa koneessa pitää alaruuvia rikastuttaa? Kun ruuvi on tasan (ohjeiden mukaan tehdasasetus) niin lämpö nousee helposti yli 135 kun yläruuvin säätö alkaa olemaan kohdallaan. Siksi lähdin säätämään alaruuvia ulospäin.

Kylmä tulppa tulossa, ei vielä saapunut.

23
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.06.05 - klo: 13.09 »
Sehän meni sujuvasti! Teho, kakkosvaihde ja lämpö tulee vasta esiin säätöjä tehtäessä. Silloin on hyvää seurata miten säädöt vaikuttaa lämpöön. Kerro jos saat huipputehoja ja lämmön pidettyä alle 135 astetta tolla vakiokokoonpanolla samanaikaisesti.

Leikkasin itse jo koriin reiät jotta ilmanvirtaus moottorin ympärillä paranttuisi, mutta sen hyöty oli suht pieni.

24
Polttisautot / Ekaa autoo hommaamas
« : 16.06.05 - klo: 22.08 »
Ja sit seuraa se tuskainen odotus että hehkun hidaslaturi tekisi työnsä  :?

Tuohon hehkun lataukseen pitäisi kyllä saada joku muu ratkaisu kehitettyä. 15h voi joskus tuntua ikuisuudelta...

Saako mistään halpaa ohjelmoitavaa delta-v pikalaturia jossa saisi mielellään olla lisäksi purkutoimintokin, ja mikä se on? Sopivalla värkillä tuon hehkun lataus ei olisi ku 15min juttu. Kaikki löytämäni laturit noilla ominaisuuksilla on 200€ tuntumassa  :(

Miten estätte hehkun akun tyhjentymisen kesken taistelun? Onko teillä varahehku, lataatteko sen aina ennen jokaista ajoa, vai käytättekö pikalaturia? Mulla loppui kerran hehkusta akku kesken ajosession enkä halua sitä uudestaan kokea. Nyt sitten latailen sitä lähes joka ajon jälkeen jotta tuo ei toistuisi.

Nojoo, tää menee nyt ohi topikin. Hengessä mukana, pidän peukkuja että saat auton sisäänajettua heti ekan viikonlopun aikana ilman turhia katkoja sähköjen loppumisen vuoksi.

25
Polttisautot / Ekaa autoo hommaamas
« : 16.06.05 - klo: 20.47 »
Minullakin Morgan SideWinder 16%, eka gallona lähes tyhjä. Tuon valinta oli tosin sattuma, sillä Hobbylinnassa ei ollut vaihtoehtoa kun siellä kävin. Ajattelin kuitenkin pysyä tuossa, niin ei tule ainakaan turhan takia vaihdettua polttonestettä jos siitä jotain hyötyä on moottorillekin että pysyy samassa koko ajan.

26
Polttisautot / Ekaa autoo hommaamas
« : 16.06.05 - klo: 20.09 »
Rotosta vielä, riski lienee että sillä voi rikkoa yksisuuntalaakerin? Ajattelin itse hankkia varustelaatikkoon varalaakerin, jos tuo roto/laakeri on niin huono yhdistelmä kuin väitetään. Tosin toistaiseksi roton kanssa ei ongelmia (kop, kop).

27
Polttisautot / Ekaa autoo hommaamas
« : 16.06.05 - klo: 20.03 »
Ja sitten tietenkin bensaa. Monet suosittelee että alusta lähtien käyttää vain yhtä laatua moottorin eliniän aikana. Vaihtoehdot lienevät 16%, 20% ja 25% nitroa. Tätä voisi varmaan vanhat konkarit kommentoida, onko tuossa suosituksessa mitään järkeä? Entä sitten nuo bensat joissa on niin paljon öljyä että ei tarvita erillistä jälkihoitoa moottorille. Onko se vain markkinointihöpinää?

Pakkimoduli ja tuplalevyjarru sekä se iso ilmanputsari ovat mun hankintalistalla tarvittavina päivityksinä. Ilmanputsariöljy on välttämätön hankinta heti alusta lähtien. Ilmanputsareista lisää http://rc10.fi/viewtopic.php?t=11888.

En vielä ymmärrä miksi kaikki valittavat rotoa. Mulla se on toiminut kuin unelma. Pari kertaa olen nestelukon kokenut, mutta kyllä nekin saa purettua DVD:n ohjeiden mukaan.

28
Polttisautot / Ekaa autoo hommaamas
« : 15.06.05 - klo: 23.20 »
Joo, voin suositella. Pääsee ainakin nopeasti ajamaan, mikä itellä oli tärkeä kriteeri valinnassa.

29
Polttisautot / Ekaa autoo hommaamas
« : 14.06.05 - klo: 14.00 »
Oma Savage25RTR on pari viikkoa vanha, sisäänajettu, ei vielä lopullisesti säädöissään (lämpöhaasteiden vuoksi odotan kylmien tulppien toimitusta). Tässä uuden käyttäjän näkökulmasta omia kokemuksia/vinkkejä.

- Mukana tullut DVD (v2) on hyvä, ja sitä kannattaa seurata.
- Kone lähtee uutenakin hyvin käyntiin tehdasasetuksista. Jos (kun) tulee ongelmia seuraa ensin DVD:n ohjeita, jos nekään ei toimi lue tästä foorumista apua.
- Älä hätäile sisäänajon, säätämisen tai käynnistyskertojen välisen putsauksen kanssa. Varaudu henkisesti siihen että sisäänajo/säätö voi viedä paljon kalenteriaikaa (viikkoja?) ja että kaikkea ei voi tehdä putkeen kertaheitolla.
- Hanki lämpömittari ja seuraa lämpöjä säätöjen aikana.
- Hanki ilmanputsareiden ja varatulppien lisäksi myös kylmä tulppa tai pari (ainakin 25 kone käy kuumana nyt kesällä).
- Lataa aina kaikki akut jokaista ajokertaa varten. Mikään ei ole niin lannistavaa kuin huomata että ajo jää lyhyeen tai ei voi edes alkaa sähköjen loppumisen vuoksi. (Hehku, vastaanotin, lähetin, roto pitää kaikki saada riittävästi sähköä.)
- Lue/selaile Savage * (ainakin Savage 3.0) topikit tästä foorumista. Opettele (jos et vielä osaa) käyttämään hakutoimintoa. Kaikki on jo kysytty ja selitetty vähintään kerran.

Yleisesti ottaen Savage (tai polttis yleensä) ei ehkä ole "paras" mahdollinen eka auto. Kun sen kuitenkin hankkii  :wink:  niin on hyväksyttävä että varsinkin alussa voi joutua lukemaan paljon enemmän kuin ajamaan. Kun auton saa käyntiin niin sitten alkaa bensaläträäminen ja puhdistusrumba joka vie itse ajoon suhteellisen paljon aikaa. Sitten tulee mekaanikkona toimiminen kun tekee jotain typeryyksiä ja joutuu korjaushommiin tai säätöhimmiin. Varmista siis että sinulla on hyvä varikkopiste jossa voi levitellä osia. Tän jälkeen huomaa myös että olisihan se SS malli pitänyt ostaa heti kättelyssä koska RTR:ssä on tehty kompromisseja ja sitten alkaa loputon viritysosien selailu.  :|

Oikealla asenteella myös Savage on hyvä eka auto, eli jos tämä ei pelota niin olet tehnyt hyvän valinnan, onneksi olkoon!

30
Polttisautot / Moottorilämmön mittaaminen?
« : 13.06.05 - klo: 11.56 »
Lainaus käyttäjältä: "T-mo"
Hypistelin itsekin Bilteman mittareita, mutta halvempi 39€ versio ei ihan vakuuttanut.


Eihän se halpa versio mikään laatutuote ole, eikä kuminappien tuntuma miinuakaan vakuuta. Ostin sen silti kyllä se vaikuttaa toimivan ihan ok. Hyvää siinä on se kantoremmi, sillä sisäänajossa ja säädettäessä mittarin saa roikkumaan ranteen ympärille ja on heti lähettyvillä. Koska mittari on pieni niin autoa voi hyvin ajaa mittari kädessä.

Sivuja: [1] 2