Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - k_ingman

Sivuja: 1 2 3 [4] 5
91
Vapaa keskustelu / Jatko tarina...
« : 20.11.04 - klo: 01.26 »
Sitten pojat lopettavat kyseisen pelleilyn ja menevät illaksi kotiin nukkumaan.. Yön nukuttua pojat heräävät aamulla ja...

92
Vapaa keskustelu / Jatko tarina...
« : 20.11.04 - klo: 00.13 »
Löivät viisaat päänsä yhteen ja hokasivat että ei siinä virtalukkoa tarvita.. Aikansa miettivät ja löysivät kuin löysivätkin oikean ratakisun.. He hyppivät tasajalkaa ison monsterin päällä joka meni aivan linttaan, mutta tämän jälkeen se lähtikin vetämällä käyntiin. No pojat sitten laittoinvat tankin täyteen 2-tahti bensaa ja ajoivat 2 takarenkaalla ja 1 eturenkaalla joka jotenkin vispasi mukana.. Hetken ajeltua auto..

93
Yleinen keskustelu / Diffit....
« : 20.11.04 - klo: 00.09 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Tehoa siirtyy enemmän paksulla öljyllä pitävään renkaaseen eikä sutivaan.

Eli esimerkiksi jos ajatellaan että toinen rengas on jäällä ja toinen hiekalla niin mitä ohuempi öljy on diffissä sitä enemmän tehoa siirtyy liukkaammalla pinnalla olevalle eli sutivalle renkaalle ja vastaavasti paksummalla öljyllä vetoa tulee enemmän myös pitävälle puolelle.


Tässä on oikea vastaus.. Kuten myös muutama yläpuolella oleva vastaus..

94
Vapaa keskustelu / Jatko tarina...
« : 20.11.04 - klo: 00.03 »
Hetken aikaa siinä lihaksia venytellessään pojat saivat kuin saivatkin lihakset reväytettyä niin pahasti, että tällaiset harrastukset jäävät sivuun.. Pojat siinä hetken tuumivat ja totesivat että täytyyhän se rc-harrastus taas aloittaa.. Pojat saivat rahat kasaan ja ryntäsivät rc-liikkeeseen hankkimaan autoa. Myyjä suositteli tämän hetken huippu autoa joka on...

95
Polttisautot / Monsteri isolla ämmällä!
« : 19.11.04 - klo: 23.54 »
Heh.. 2 konetta liikaa  :wink:

96
Polttisautot / sisäänajo pakkasella!
« : 19.11.04 - klo: 23.44 »
Noniin, nyt on 2 tankkia prätkytelty paikallaan. Ensimmäisessä tankissa oli sellaiset säädöt kuin: Pääneula (yläkierrokset ja koko polttoaineen saantiin vaikuttava) 5½ kierrosta ohjekirjassa sanotaan 5-6 kierrosta. Ja sitten sen alapuolella keskikierrosten neula 3 1/8. Asiasta tietämättömänä olin säätänyt tätä keskikierrosten neulaa, mutta kone kävi hyvin ja rikkaalla 1 tankillisen. Sitten sisälle jäähtymään ja mäntä alas. Sitten sain infoa jossa sanottiin että tämä keskikierrosten neula kuuluu olla rungon kanssa tasan eli niinkuin oli alussa eli 1½ kierrosta auki. Sitten menin 2 tankkia ajamaan ja säädöt: Pääneula 6 kierrosta, Keskikierrosten neula 1½ (rungon kanssa tasan)

Lämmitin konetta föönillä hetken ja hehku kiinni ja nykäsin käyntiin lähti tokalla käyntiin ja, kierrokset olivat aivan liian kovalla, syystä koska olin vahingossa jättänyt tyhjäkäyntiruuvin liian tiukalle sitä räpeltäessäni. No äkkiä sitten vauhtipyörästä sammuksiin, ettei kierrokset aiheuta tuhojaan uudessa koneessa. Ruuvasin vähän pienemmälle sitä tyhjäkänytiruuvia (4 1/3) ja sitten löytyi oikeat kierrokset. Ja koko 2 tankillisen ajan moottori kävi loistavasti, ilman ongelmia!

Lopputulos... 2 tankkia prätkytelty ja hyvin on mennyt. Kone lähti 3:lla vedolla käyntiin ihan uutena eli 1 tankkia ajettaessa. Mielestäni olen pärjännyt hyvin tämän kanssa, koska on ensimmäinen "uusi" kone minulle ja vasta toinen rc-auto.

Ps. Se tötterön päässä oleva ruuvi on PÄÄNEULA (eli yläkierroksille ja koko polttoaineen saantiin vaikuttava), mutta sitten tämä sen alapuolella oleva KESKIKIERROSTEN NEULA, niin kuuluuko sitä säätää? Kone on Hyper 8port (vetostartilla), myyjä sanoi että tarkistaa vain että se on rungon kanssa tasan eli se 1½ kierrosta, muuta ei tarvitse tehdä. eli sitten ei enää siihen kosketa, ainakaan paljoa.

Ja viime viestissä sanoin että kannen päällä voi kättä pitää hyvin, mutta nyt 2 tankkia ajettaessa, jollin löytyi ne "oikeat" sisäänajo säädöt niin ei voi kyllä kun hetken pitää kättä siinä kannessa kunnes palaa näpit.. Eli kaikki kunnossa.. Ja kyllä muistin alakuolokohtaan sen männän laittaa kun lopetin. Ja toin myös sisälle jäähtymään..

97
Vapaa keskustelu / Jatko tarina...
« : 19.11.04 - klo: 23.27 »
Olo on rento kun saa rauhallisesti kellua vedessä.. Muutaman minuutin kelluttua pojat huomaavat että ei tässä ole mitään järkeä ja vaihtavan harrastusta, sen nimiseen kuin...

98
Vapaa keskustelu / Jatko tarina...
« : 19.11.04 - klo: 19.31 »
Joten Pertti siitä pikkaisen suutahtaa, mutta samalla henkäyksellä onkin jo ostamassa uutta autoa eri liikkeestä. Auto jota Pertti hankkii tällä kertaa on...

99
Polttisautot / sisäänajo pakkasella!
« : 19.11.04 - klo: 19.10 »
Noniin tässä uudella HoBaollani sain 1 tankin prätkyteltyä tossa paikallansa -5C pakkasessa.. Ja hyvin pelas.. Sitten vaan joskus täytyy jatkaa tuota sisäänajoa kun aika sallii..

Muuten! Miten se on että onko lämpötila ns. suoraan verrannollinen polttoaineen määrään.. Eli mitä rikkaamalla sitä kylmemmällä kone käy? Ja mitä laihemmalla niin kone käy kuumempana.. Mutta aina täytyy kuitenkin "savua/öljyä" tulla putkesta ulos.

Itsellä ainakin kun nyt 1 tankillisen olen tuossa päästelly menemään niin öljyä kerääntyy hyvin sinne putkeen että kun kääntää kyljelleen niin lirisee paljon öljyä tuolta putkesta, mutta kone ei juurikaan kuumana käy.. Hyvin voi pitää kättä kannen päällä, voi kyllä johtua siitäkin että käy vain tyhjäkäynnillä ja viileä ilma ja kaiken lisäksi sormet jäässä.. Laitoin kyllä sanomalehteä kannen ympärille, mutta tiedä sitä sitten että miten se auttaa.. Hyvin ainakin kävi siinä ja jatkan samaa rataa tuon sisäänajon kanssa..

EDIT: Virheitä korjattu

100
Vapaa keskustelu / Jatko tarina...
« : 19.11.04 - klo: 19.04 »
Sitten siinä muutaman päivän päästä Pertti juoksee takaisin rc-kauppaan hakemaan Savageaan, mutta liike onkin jo mennyt konkurssiin ja Savagea ei näy missään, joten Pertti...

101
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 19.11.04 - klo: 01.04 »
HoBao Hyper 7 Pro PCR (Sanderssona-version)

Tässä kädessä niitä pyörittelen ja kiinnitysreikien (keskeltä) mitattuna...

ETUPÄÄN ISKARIT: 11,3cm
TAKAPÄÄN ISKARIT:12,7cm

102
Vapaa keskustelu / Netti pelit.
« : 12.11.04 - klo: 22.38 »
Helikopteri pelissä tuli 3799 pistettä

103
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.11.04 - klo: 22.56 »
Jep.. Selvä juttu, korjasin viestiini hinnan..

HoBao Hyper 8port 120€
HoBao Hyper 8port (vetostartti) 145€

Entä HoBao Hyper 8port PRO ?
ja HoBao Hyper 8port PRO With Boost?

Koneitahan voi vaihdella sitten niin paljon kun LYSTÄÄ

Ja autoja yhtälailla..

104
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.11.04 - klo: 22.07 »
Eikös sulla ollutkin ne Hyperin 8port PRO With Boost?

Hyper 8port 120€
Hyper 8port (vetostartti) 145€

Jos oikeen muistin..

Mene ja tiedä sitten.. Keskiviikkona pitäisi auton olla mulla, jos Niko saa sen postiin laitettua.

Minua itseä ei ainakaan kiinnosta räplätä noiden starttiboksien kanssa, taikka rotostarttien kanssa.. Koska omakohtaista kokemusta ei ole.
Mutta kun mulla oli tuo MTA-4 jossa oli vetostartti sekä porakoneeseen kiinnitettävä aksila jolla sai sitten koneen käyntiin joko vetämällä tai jenkaamalla niin se vasta oli kätevä systeemi se.

Mutta tuskin niissä mitään kummosempia eroja on noissa 8port PRO ja 8portin välilläm, 0.2hv ja sitähän minä tuskin huomaan.

Mutta, paljonka maksaa rotostartti tai starttiboksiko tähän tarvittiin, että tuon saa käyntiin ton 8port PRO:n ja siihen tarvitsee sitten lisäksi akun ym..

No mutta minä pärjään tällä vetostartilla hyvin (8port). Vaihtoehtona olisi tietenkin 8port PRO tai 8port PRO With Boost, mutta niitähän voi sitten vaihdella kun tilanne sen vaati. Ja tietenkin koko auton voi myydä ja ostaa toisen sitten kun tarvetta on (jos on!)..

EDIT: Hintavirhe korjattu

105
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.11.04 - klo: 19.59 »
No sen takia hyvä olla vetostarttikone jos ei joskus satu olemaan virtaa lähettyvillä ym.. Ja jos olisin ostanut ilman vetostarttia olisi vaihtoehto silloin ollut tuo HoBao Hyper 8port PRO..

106
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.11.04 - klo: 16.15 »
Mitens on? Kun mulla nyt tulee tuohon HoBao Hyper PCR:ään se vetostarttinen kone, niin toimiiko se myös starttiboksilla?

Olenkohan ymmärtänyt oikeen että starttiboksin kumirengas pyörittää auton vauhtipyörää? Joten vetostarttiset koneet menevät yhtälailla starttiboksiin?

Roto start on vissiin taas erilainen.. Sellanen ns. pieni porakone jossa aksilalla jenkataan konetta?

107
Hobao / HoBao Hyper 2.0
« : 08.11.04 - klo: 00.05 »
Noniin.. Päädyin myös tuohon HoBao Hyper 7 Pro PCR (Sanderssona-version) Moottoriksi tuli Hyper 8port vetostartti..   :wink:

108
Polttisautot / GS Racing Storm Buggy
« : 06.11.04 - klo: 18.11 »
Okei okei.. Ei tässä vielä mitää olla ostettu.. Tässä kattellaan ja kysellään ja ihmisten reagoinnista toimitaan  :wink:

Nyt tuli mieleen että tosiaan se HoBaon RTR paketti olis kans yks vaihtoehto.. Täytyypä maililla kysyä muutama kysymys..

Minun osalta loppu GS Stormin keskustelut tähän.. Kyseinen auto ei ole mun makuun :wink:

109
Polttisautot / GS Racing Storm Buggy
« : 06.11.04 - klo: 16.33 »
No kyllähän mulla aluksi olikin HoBaon hankinta edessä.. Siitähän oli oma aihekin tässä polttisautot osiossa nimella polttiscrossin osto/valinta..

Mutta kun haluan uuden, en käytettyä. Ja jos ostaa uuden tollasen hyperin niin kyllähän se maksaakin paljon enemmän.

Esim.

Hyper 7 PCR Pro Sanderssona: 450€
HoBao 8port narustartti 145€

Tuossa on jo melkein 600€ johon lisäksi vielä radio,vastari,2x servoa..

Ja haen nimenomaan uutta..

Mutta voisko tämmönen olla ok vaihtoehto.. Tai sitten tietenkin jokin muu.. monsteri ym..

110
Polttisautot / GS Racing Storm Buggy
« : 06.11.04 - klo: 16.00 »
Ahaa!

Juuri tällaisia neuovoja kaipasinkin esimerkiksi juuri tuon ohjaus-setin suhteen.. Vaikuttaa hyvältä radiolta  tuo Futaban Megatech ja siinä mukana tuleva vastari.. Sillä S3003 pärjää luultavasti kaasussa ja jarrussa niinkuin sanoitkin.. Ja sitten ohjaukseen tuo Futaban S9451..

Luulisi että tolla nyt jotenkin hoitaa sähköpuolen autossa..

Mutta osaako joku sanoa tuosta RTR version ja SPORTIN eroa auton laadussa.. Vai onko siinä edes eroa?

111
Polttisautot / GS Racing Storm Buggy
« : 06.11.04 - klo: 14.53 »
Heps..

Kertokaapas minulle että mikä näistä on ns. "paras" malli joku PRO ym.

Ja sitten jos tästä tulee uusi Stormin omistaja  :wink: niin kumpi siis on näistä laadukkaampi auton osalta?

GS Racing Storm RTR Plus
GS Racing Storm Sport (johon sitten ohjauslaitteet)

Kelpaisiko Sport versioon tollainen Hitec Aggressor 105€ Atala RC:stä johon sitten 2 servoa Hitec HS-625MG

Vai Futaba MJ 2PHKA-AM Hobby Linnasta ja siihen jotkut servot..

Luulisin että Hitec ohjain on laadukkaampi..

Kaipaa neuvoja.. Joku polttis hakusessa edellsen myytyäni...

112
Kotikone:

XP Pro SP2

AMD Athlon 1700+ XP
Gf 4 Ti 4200 64mt ddr
Asus A7V8X-X
60Gt Western Digital + 160Gt Maxtor = 220Gt kovalevyä
512mt Kingston 333MHz DDR
Panasonic 19" PanaSync SL90
Polttava: LG 48x16x48x
Dvd: Liteon 16x jos oikeen muistan nopeuden
Soundblaster 4.1
Logitech 4.1 kaiutinsarja 7" supparilla
Logitech ultra flat keyboar ja logitechin optinen hiiri
Disketti asema  
Laserjet 1100 Printteri
Ja joitan oheislaitteita kuin esimerkiksi TV-KORTTI ym...

Kannettava:

XP Pro SP2

Acer Travelmate 420
Pentium 4 2,1 GHz
30-40Gt kovalevy en muista tarkkaan, mut tosta välistä
Radeon mobility 64mt

Tällänen kokoonpano löytyy.. Ihan toimiva..Joitan virheita kokoonpanosta voi löytyä, mutta tuossa nuo suurinpiirtein ovat.. Tietenkin jotain roinaa löytyy jonkinverran jota ei lasketa.. Kotelona toimii joku vakio jonka olen maalannut itse mustaksi ja etupaneeli pinkki  :wink:  etupaneelissa on tuuletin ledeilla sekä 1 sininen kylmäkatodi joka ei ole käytössä.. Eikä pleksiä.. Tarkotus oli väsätä joku pleksi kylkeen mutta en jaksanutkaan.. Tai voihan sen vielä väsätä siihen joskus...

Kuva koneen kotelosta  :mrgreen:

EDIT: Kuva lisätty.. Linkki

113
Joo auto on polttomoottorilla (bensa) ja kulkee mittarin mukaan n.215km/h ja ottaa sen 5-vaihteella rajoittimelle asti. 1:1 tietenkin ja suorakutonen.

Sitten 1:8 MTA-4 monsteri ja olisko huiput 60km/h .21 koneella.

114
Polttisautot / Thunder Tiger MTA-4 vs. Savage(t)
« : 05.11.04 - klo: 13.43 »
Ohho.. Ajattelinkin että joskus tulee vielä tehtyä vahingossa uusi aihe sellaisesta josta on jo, ja juuri samanlainenkin. Kumma kun ei haulla näyttänyt silmä osuvan tuollaiseen aiheeseen. Mutta kumminkin, voihan tämän poistaa jos siltä tuntuu niin jatketaan tuonne toiseen.

Asiaan ->

Kun olen kattonut tuota Savagea, niin se runko kyllä ihmetyttää? Kaksi sellaista levyä jotka on toisiaan vasten ja siihen sitten osat kasattuna. Eikö vaihdelaatikot ym. ota kiinni kun esim kiipeilee kivien päällä.

TT:ssä ainakin oli kunnon runko  :wink:  Ja tukeva sellainen.

Kyllähän tuo varaosien saatavuus voi olla vähän kömpelömää tuossa TT:ssä itselläni kesti muutamaa laakeria odotella todella kauan, mutta johtui siitä että ei ollut tukkurilla sillä hetkellä joten joutui aivan TT:n "tehtaalta" tulla ja jonkun ison lähetyksen mukana tietenkin. Eihän ne muutamaa laakeria sieltä yksistään lähetä.

115
Polttisautot / Thunder Tiger MTA-4 vs. Savage(t)
« : 04.11.04 - klo: 22.54 »
Terve!

Eli aikomus oli hankkia polttiscrossi tässä monsterin myytyäni. Mutta ajattelin että voihan se monsteri sittenkin olla mukavempi kuin pääsee sinne minne haluaa ja maavaraa löytyy huomattavasti enemmän. Ja itse kysymykseen. Tai no mulla on ollut jo 1 MTA-4 johon olin tyytyväinen, mutta ostin sen käytettynä ja nyt myyty. Niin siihen kysymykseen että, kumpaa suositte enemmän Thunder Tiger MTA-4 vai Savage -> Joku versio niistä 3:sta parasta vertaatte..

Tässä MTA-4 Jr-Hobbyssä http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=165

Ja tässä Savage Hobbylinnassa (huom. rullaa sivu alas) http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=140

Ja mieluiten perusteluita sitten, ja jos omakohtaisia kokemuksia kyseisistä autoista niin hyvä.

116
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 01.11.04 - klo: 22.26 »
Onko muuten uutta tietoa crossarin ilmestymis kuukaudesta/päivästä? Ja tulevasta nimestä, sekä hinnasta?

117
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 01.11.04 - klo: 22.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Niko"
Uudessa autossa c-palat, koska se on suositumpi ratkaisu. Veikkaan, että HoBao tekee myös tähän autoon jossain vaiheessa erikseen saatavan pivot ball ripustussarjan, mikäli kysyntää riittää.

C-palat suositumpia, koska ensinnäkin C-palaripustus on kevyempi ja yksinkertaisempi. C-paloilla auto kääntyy huomattavasti paremmin. C-pala rakenne mahdollistaa ohjauspalan kääntyä enemmän. C-paloja vaihdettaessa edes Hyper 7 autossa ei tarvitse vaihtaa ylätukivartta, ellei halua 17 asteen c-paloja, joita en ole kenenkään nähnyt tai kuullut kaipaavan Hyper 7 autossa. 20 asteen caster on suosituin. Toimii Suomessa radalla kuin radalla. Itse olen kokeillut kaikkia kolmea casteria, jotka auton mukana tulivat ja 20 asteen caster palat toimivat parhaiten. Uuden auton castersäätöä en tiedä tarkalleen. Siinä ei ainakaan tarvitse vaihtaa ylätukivarsia eri castereille vaan ylätukivartta säädetään samanlaisilla klipseillä kuin pivoteissa. Pivotin caster säätö on todella pieni.

Siinä C-palojen etujen pääkohdat.


Okei.. Nyt tiedän ainakin kyseisen auton C-palojen hyödyt ja kaikkea muutakin..  :wink:

118
Laitappa tankkiin morgan cool power 15% ja siitä ylöspäin niin käy kone kuin kone  :wink:

119
Polttisautot / Polttis crossarin osto/valinta
« : 01.11.04 - klo: 17.41 »
Noniin.. Nyt on monsteri myyty.. Ei taida kyllä talvella pystyä ajamaan kovin hyvällä menestyksellä tota crossaria.. Mutta jos talveksi ostaa niin täytyy sitten vaan kasailla ja sisäänajaa kone ja sen sellaista..

Vai ootteko te ajellu crosseillane paljo talvella.. Yleensä teillä vain.. Ei missään umpihangessa.. :wink:

120
Polttisautot / Polttis crossarin osto/valinta
« : 01.11.04 - klo: 11.28 »
Jep.. Kyllä niin on, mutta on mulla ollut melkein uusi monsteri jonka purin paloihin ja kokosin ja ajoin ja nyt myyn.. Joten kyllä tämä nyt onnistuu tämä rc-laitteiden kanssa väsääminen.. Joten, kun monsteri oli käytetty ja nyt hommaan ehkäpä uutta niin en kyllä käytetyn puolelle kallistu jos saan valita.. :wink:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5