RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.10

Otsikko: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.10
Ajattelin kesäksi saada tuosta ajopelin. Tilasin just OS V-spec:in, kytkin on jo vaihdettu aiemmin ja diffit on öljytetty. Muuten on vakio kunnossa.

Pitänee hankkia/tehdä pukit moottorille, sumplia vähintään alkukäyrä tai mieluummin koko pakoputki. Servoja en vaihda vielä, ellei pakottava tarve ilmene.

Saapi nähdä miten onnistuu, ja kuinka kilpakykyinen lopputulos on.

Renkaita ja vanteita on 4 kiertoa erilaisia. Ja siipiä on varalla 3 nykyisen lisäksi. Kytkinpaloja ja eri jäykkyyksiä jousia on kanssa läjä. Koppa menee uusiks jos jää rahaa yli, kun tuo nykynen on nii ruma.

Ehdotukset, neuvot ja vinkit otetaan vastaan.

Raportoin edistymisistä tänne sitte, lähinnä tämä on kai itselleni päiväkirja :P Kun ei 777 kanai III / Hobao poikia nää RTR:t nappaa :D

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budged
Kirjoitti: Mika R - 27.02.09 - klo: 16.12
joo olisit laittanut tämän MP7.5 / MP777 topikkiin (löytyy seur sivulta) ja budjetti kirjoitetaan "budget" engl.

tässä linkki http://rc10.fi/index.php?topic=6036.3810

eiköhän tosta 128 sivusta löytyy sinulle tarinoita alkuun luettavaksi
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budged
Kirjoitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.15
joo olisit laittanut tämän MP7.5 / MP777 topikkiin (löytyy seur sivulta) ja budjetti kirjoitetaan "budget" engl.

otsikko fiksattu.

pyrin tekemään ihan reportaasia, kuvineen ja tarinoineen, niin arvioin ettei oma thread olisi ylilyönti.

ihan jo saattaakseni väitteen "RTR:stä ei kannata tehdä kilpa-autoa" kumotuksi. (jos näin osoittautuu)^_^

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Mika R - 27.02.09 - klo: 16.16
tjaa. V-spec ei kuulosta kauhean "low budget" meiningiltä mutta siitä vaan sitten mun puolesta jos asiaa riittää.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: TheArska - 27.02.09 - klo: 16.18
Ja rtr m8 kyosho kisakuntoon pikkubudjetilla kuulostaa aika vaikealta tehtävältä.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.19
229€ on mun mielestä ihan kohtuu hinta, toivottavasti säästän osissa ja toimivuudessa sen takasin verrattuna 149€ moottoreihin.

Kyoshon vakiomoottori ei mulla koskaan toiminut edes siedettävästi (kts. kyosho topikki vuoden 2005 kohdilta) niin pakko oli joku hankkia kuiteskin.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Mika R - 27.02.09 - klo: 16.22
Ja rtr m8 kyosho kisakuntoon pikkubudjetilla kuulostaa aika vaikealta tehtävältä.

hehe.. täysin totta.

229€ V-specistä, todellakin halvalla menee. Startti boksi tietty pitää laskea päälle, olisko jotain 60€ ainakin mutta sitähän nyt tarvii kisatessa muutenkin, ei se onnistu pullstartilla kovin hyvin.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.24
Mutta jos tuo onnistuu, niin on suu messingillä :)

Voisin yrittää keksiä jonkun hintarajan, minkä alla yritän toimia.

Mitään hiilikuituja, CNC-osia tai vastaavia ei ole tarkoitus hankkia.
Niin halvalla kun on vaan järkevästi mahdollista.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: TheArska - 27.02.09 - klo: 16.35
Mutta onko se kisakunnossa jos et päivitä esim. ohjauspaloja cnc versioihin...ja muistaakseni noiden diffit on aika kuraa vakiona ja paremmathan maksaa..yms yms.
Eli ei se pelkällä kiillotuksella ja uudella koneella kisakunnossa ole...
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.40
Mutta onko se kisakunnossa jos et päivitä esim. ohjauspaloja cnc versioihin...ja muistaakseni noiden diffit on aika kuraa vakiona ja paremmathan maksaa..yms yms.
Eli ei se pelkällä kiillotuksella ja uudella koneella kisakunnossa ole...

sehän nähdään sitten kisoissa ^_^

diffeistä puuttuu pari ratasta, ne ei paljoa maksa ne.

purkaan koko auton palasiksi, ja osa kerrallaan katson mitä teen.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Ile__ - 27.02.09 - klo: 19.01
Mutta onko se kisakunnossa jos et päivitä esim. ohjauspaloja cnc versioihin...
Ohjauspalat ei ole Kyoshon kisa autoissakaan vakiona cnc-kamaa ja siltii ovat hyvin kestäneet. Esimerkkeinä MP777 ja ST-RR ...
Muiden merkkien valupalat on hajoillu jostain syystä.
Omia kokemuksia ohjauspalojen kestävyyksistä ei ole muutaku:
mp7.5:sella noin viittäkymppiä trukin jatkopiikkeihin kopiksi - ohjauspalat kesti :roll:
gt infernolla OS:n 28XZ:lla pikku ohjausvirhe lähes täydessä vauhdissa betoni seinään - ja jälleen ohjaupalat kesti :grin:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: TheArska - 27.02.09 - klo: 19.17
Jaa, kyoshon "kisa" M8 autot taitavat sitten olla about ainoat "pro" tason m8:sit joissa ei ole cnc ohjaus paloja...luulisi niillä hinnoilla jo saavan hieman cnc aluakin.
Ja noista sun mälleistä, ottiko ohjauspalat edes törmäys voimaa vastaan, eli kohdistuikohan niihin rasitusta vai oliko ne muut osat joihin rasitus kohdistui..
Mutta ehkäpä noissa sitten on erikoisen kestävät valualuohjauspalat..
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Mika R - 27.02.09 - klo: 19.18
joo, no älä huoli MP9:ssä on CNC ohjauspalat

kyllä ne tunnetusti on/oli kestävät ne valetutkin
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: TheArska - 27.02.09 - klo: 19.22
Joo, en mä huoli, kunhan ihmettelin.
Hyvä jos kestää...
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Mika R - 27.02.09 - klo: 19.25
no ei ole tarvinnut IGT:ssä ainakaan vielä vaihtaa enkä saanut krossissakaan niitä rikki
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Petri T - 27.02.09 - klo: 19.27
Itselläni on ollut MP-7.5 Sportti ja ohjauspaloja ei tarvinnut vaihtaa vaikka auto sai koviakin tällejä. Todella kestävät.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Ile__ - 27.02.09 - klo: 20.21
Ja noista sun mälleistä, ottiko ohjauspalat edes törmäys voimaa vastaan, eli kohdistuikohan niihin rasitusta vai oliko ne muut osat joihin rasitus kohdistui..
Mutta ehkäpä noissa sitten on erikoisen kestävät valualuohjauspalat..
Trukki piikit oli kutakuinkin poikittain, kumpiki eturengas osu lähes yhtä aikaa - ohjaus servo oli ainut rikki menny osa ja sekin oli Futaban digiservo metallirattailla. Samoissa ajosessioissa asfaltille rakennettu reilu hyppyri, josta ottettiin tällä mp7.5us:llä yli 12 metrin hyppyjä nurmikolle ja asvaltille. Pari hyppyä tultiin oikein päin, suurin osa kärrynpyörillä miten sattuu.Takajäykkärin pallolinkin muovinen pää meni poikki muuten ei hajonnu mitään...
GT osu sivuluisussa seinän sisennykseen ja varmaanki purkuri osu ensimmäisenä kun meni pohjalevy vähä mutkalle, ohjausservo sököksi ja tankki säpäleiksi servosaverin lävistäessä sen...muuten ehjänä siitäki ohjausvirheestä.
Yllättävän hyvin kesti autot rtr-versioinakin ajamisen opettelua.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Divi - 27.02.09 - klo: 21.02
Eli ei se pelkällä kiillotuksella ja uudella koneella kisakunnossa ole...
sehän nähdään sitten kisoissa ^_^
Oikein! Tärkeämpää kuin huippuosista kasattu auto, on sopivan rento kisafiilis. :wink:
Tosin en silti itse ajaisi muutamaa kierrosta enempää valetuilla ohjauspaloilla, saati muovisilla.. :grin:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Janne T - 27.02.09 - klo: 23.01
Kumma juttu, että Hot Bodieksen D8:ssa kestää jopa muoviset ohjauspalat. No eihän sillä ole pärjättykkään kuin jossain piirisarjoissa, vai missä ne oli... Tokihan on mahdollista että HB:n oikeissa kisamalleissa on timantista hiotut ohjauspalat.

Alkuperäiselle: Usko jo nyt, ei siitä voi saada hyvää kun se on Kyosho! Ei ainakaan halvalla kun joutuu diffeihin laittamaan 5:n taalan rattaat ja vaihtamaan rasvat öljyihin, mitä muihin RTR malleihin ei joudu tekemään. Ristipää ruuvit ja kaikkea, ei voi pärjätä. Siinä pitäisi lukea HoBao tai HongHor, ne kestää, ne ovat parhaita ajaa ja niillä on voitettu kaikki suuret kisat viime aikoina, vai koska se oli... Olisiko jollakin myydä noita tarroja, halvalla tietysti? Josko alkaisi Kyosho kestämään ja kulkemaan.

Ei muuta, jatkakaa.

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jerzirccar1 - 27.02.09 - klo: 23.21
Ei muuta kuin ihan rtr meiningillä kisaan mukaan.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 28.02.09 - klo: 15.38
Tässä huonolaatuisia kuvia nykyisestä tilanteesta (pitänee hankkia kamera)
Huomaa puutarhaletkusta ja poikkileikatusta sytkäristä tehty ilmanputsari :D (uusi hankinnassa)

(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_alkio1.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_alkio2.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_putsari.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_osat1.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_osat2.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_osat3.jpg)
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 28.02.09 - klo: 16.07
Renkaat maksoi muistaakseni jonkun 15-20€ kierto. Vanteet oli kanssa sika halvat, kenties 6€ / 4kpl.
Kytkimen jouset noin 2€ / satsi. Diffiöljyt (niitä on lisää tuolla jossain lokerossa) 3€ /purkki.
Siivet oli taas semmosen 6€ per kpl.

Tukivarsia ja noita ohjauspalikoita pitänee metsästää jostain halvalla.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Casull - 28.02.09 - klo: 16.49
Mikä tuo vasemman puoleinen rengas tuossa alimmassa kuvassa on?

Kuvio on kovin houkutteleva.  :azn:

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 28.02.09 - klo: 16.58
Mikä tuo vasemman puoleinen rengas tuossa alimmassa kuvassa on?

Kuvio on kovin houkutteleva.  :azn:



sehän on pro-line badlands.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Sami L - 28.02.09 - klo: 17.28
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun tuota ilmanputsaria katsoo. Vaikka kuina yrittää low budjetilla taistella, rypsiöljyt iskareissa, niin tuossa euron parin putsarissa ei ehkä kannata pihistellä. Putsariöljyäkin on selkeästi säästely ja nakattu vain pari tippaa pintaan, pitää toivoa että lika osuu juuri siihen kohtaan sitten.

Putsareista ja niiden öljyämisestä ohjetta löytyy foorumilta. Myös tuolle antennihässäkälle kannattanee jotain miettiä. Ehjä antenniputki ja johdon pää tasan yläpään kanssa, loppu vastariboksiin. On taas huonoa budjetointia kun tuo viritys menee radalla rikki.

Parasta mihin autossaan voi nopeuden puolesta satsata on renkaat, en tiedä meinasitko noilla badlandseilla missä ajella, mutta radalla pienempi nappula on selkästi parempi. PL Crimefighter, PL Bowtie, JC Hitman ja monet muut. Jos budjetilla vetää, niin poimii ratojen roskiksista/kuskeilta käytettyjä.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jonde_sorone - 28.02.09 - klo: 18.59
kannattaa vaihtaa ohjausservo hitecin MG645:ksi se on hyvä ja luotettava servo! Kaasuna käyttäisin jotain joka jaksaa eli hitecin MG635, sillä on voimaa vähemmän
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 01.03.09 - klo: 01.52
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun tuota ilmanputsaria katsoo. Vaikka kuina yrittää low budjetilla taistella, rypsiöljyt iskareissa, niin tuossa euron parin putsarissa ei ehkä kannata pihistellä. Putsariöljyäkin on selkeästi säästely ja nakattu vain pari tippaa pintaan, pitää toivoa että lika osuu juuri siihen kohtaan sitten.

tossa on semmonen kokeilu ollut menossa, että uloin filtteri on kuiva, eli ei kerää sontaa, ja sisempi on öljytty.


ne öljyt mitkä näkyy on tullu läpi hiplailusta.

se ilmanputsari on siinä ihan sen takia, ku entinen hukkui, ja piti ajaa. se hoitaa hommansa oikein hyvin.

ei mun budjetti ny yhteen ilmanputsariin kaadu, että ole huoleti!

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 02.03.09 - klo: 23.07
Hankittua:

777 bigbore iskarit (4kpl) plus muutamat eri jouset niihin - 50€
starttiboxi - 25€

Tänään tuli OS V-Spec postissa, mutta olikin Speed-versio. Myyjäliike hoiti homman kotiin, ja tilalle tulee perusversio.
Jahka semmonen on tossa mun pöydällä, suitsutan mainosta ko. liikkeelle. Nopeaa ja asiakasystävällistä toimintaa tähän asti!

Näppärän oloinen tuo uusi V-spec speed v2 malli, mutta ei sovi minun low-budget budjettiin :)

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 02.03.09 - klo: 23.13
kannattaa vaihtaa ohjausservo hitecin MG645:ksi se on hyvä ja luotettava servo! Kaasuna käyttäisin jotain joka jaksaa eli hitecin MG635, sillä on voimaa vähemmän

Pidetään mielessä, tarkoitus on räpistellä noilla vakioilla alkuun. Se on taas 150-200€ selällään, jos noita servoja rupean vaihtelemaan :P

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: CluBBaH - 02.03.09 - klo: 23.23
Laita tarkkaan ylös mitä sulle menee rahaa tohon+varaosiin kauden aikana. ni voidaan vertailla sit :D
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 02.03.09 - klo: 23.27
Laita tarkkaan ylös mitä sulle menee rahaa tohon+varaosiin kauden aikana. ni voidaan vertailla sit :D

Näin on tarkoitus tehdä! Kiinnostaa itseänikin jonnin verran, siksi tänne threadiin laitan noita summia ylös,
että ovat tallessa täällä yhteenynnäilyä silmälläpitäen :)

Ilmanputsaria ajatellen on mulla tossa idea, mutta saapi nähdä hankinko vaan kaupasta jonkun yleisesti käytetyn.
Omatekemä on varmasti laadukkaampi, mutta liekö tarpeen.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: TheArska - 02.03.09 - klo: 23.54
Muistathan että pakoputki pitää olla ns. kisa hyväksytty..
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 02.03.09 - klo: 23.55
Muistathan että pakoputki pitää olla ns. kisa hyväksytty..

jeps, edullinen ja alavääntöinen EFRA putki haussa ^_^

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: CluBBaH - 03.03.09 - klo: 02.30
Laita tarkkaan ylös mitä sulle menee rahaa tohon+varaosiin kauden aikana. ni voidaan vertailla sit :D

Näin on tarkoitus tehdä! Kiinnostaa itseänikin jonnin verran, siksi tänne threadiin laitan noita summia ylös,
että ovat tallessa täällä yhteenynnäilyä silmälläpitäen :)

Ilmanputsaria ajatellen on mulla tossa idea, mutta saapi nähdä hankinko vaan kaupasta jonkun yleisesti käytetyn.
Omatekemä on varmasti laadukkaampi, mutta liekö tarpeen.

.w

Kun noinki lähellä asut niin tuu hakee multa ilmasiks xrayn suodattimen runko,käy pyöreet filsut. Muuten sun low budget menee roimasti pieleen kun parin ajokerran välein uusit sisuskaluja koneeseen.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 03.03.09 - klo: 02.47

Kun noinki lähellä asut niin tuu hakee multa ilmasiks xrayn suodattimen runko,käy pyöreet filsut. Muuten sun low budget menee roimasti pieleen kun parin ajokerran välein uusit sisuskaluja koneeseen.

Kiitos tarjouksesta, mutta bensat Haminaan ja takasin taitaa ylittää suodattimen hinnan :)

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jonde_sorone - 03.03.09 - klo: 09.34
Muistathan että pakoputki pitää olla ns. kisa hyväksytty..

jeps, edullinen ja alavääntöinen EFRA putki haussa ^_^

.w
mulla on TODELLA vanha OPS:n tehoputki joka on IFMAR ja EFRA hyväksytty sanottaisiinko 10€?
ja mulla on myös racingfactorysta tilattu MEGA ilmanputsari .21 ilmanputsari jota ei käytetty filtterin uusinnan jälkeen saat molemmat 20€? jos haet niin 15e? lohjalla asustelen ja voin viedä lippulaivaan.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 03.03.09 - klo: 18.10
mulla on TODELLA vanha OPS:n tehoputki joka on IFMAR ja EFRA hyväksytty sanottaisiinko 10€?

olisko mitään kuvaa tai infoa siitä putkesta ?

.w

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Sami L - 03.03.09 - klo: 18.23
Pelkällä EFRA-leimalla ei pitkälle hypitä, niissä kun on perässä numerosarjoja lisätunnisteena, kivikautiset ovat siis kivikautisia myös hyväksynniltään.
Kympillä saa parempiakin treenipillejä.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 03.03.09 - klo: 18.30
Jotain tommosta muistelinkin.

Semmonen pitää olla, että saa ainakin Herran vuonna 2009 ajaa .21 M8 krossiluokkaa.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jonde_sorone - 03.03.09 - klo: 20.22
on kuvaa
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 03.03.09 - klo: 20.25
on kuvaa

laita vaikka yv:nä tai tähän threadiin, samoin se efra tunnus.

tärkeintä on että se on laillinen kisoissa nyt tulevana kesänä!

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Sami L - 03.03.09 - klo: 21.58
Ko. pillillä voinee heittää vesilintua näissä nykyautoissa, johonkin entisöintiprojektiin sopiva detalji, kuten totesin, kympillä saa parempiakin treenipillejä. Oman rojun myyntiin on tuo myyntipalsta.

Jos Wictron popoihin pitäisi asettua, niin budjettimielessä ehkä hankkisin jonkun edullisen ei hyväksytyn pillin (replica vaikkapa?) "niihin muihin" ajoihin, treeneihin ja Finnish Openiin(?) yms. Sitten sitä hyväksyttyä 'kallista' kisapilliä pitäis vitriinissä ja sm-kisoihin pulttais kiinni. (Liikkuvan auton arvo minimiin ns. arvottomiin ajoihin.) Autokittien mukana tulee noita replica pillejä ja muita, joita kisajampat ei tarvitse. Irronnevat halvalla.
On hivenen sääli vetää se 70e(??) pilli lyttyyn reeneissä, kun jää mammimaan hyndän pohjalle ja joku pomppaa kylkeen.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 03.03.09 - klo: 22.15
Ko. pillillä voinee heittää vesilintua näissä nykyautoissa, johonkin entisöintiprojektiin sopiva detalji, kuten totesin, kympillä saa parempiakin treenipillejä. Oman rojun myyntiin on tuo myyntipalsta.

Jos Wictron popoihin pitäisi asettua, niin budjettimielessä ehkä hankkisin jonkun edullisen ei hyväksytyn pillin (replica vaikkapa?) "niihin muihin" ajoihin, treeneihin ja Finnish Openiin(?) yms. Sitten sitä hyväksyttyä 'kallista' kisapilliä pitäis vitriinissä ja sm-kisoihin pulttais kiinni. (Liikkuvan auton arvo minimiin ns. arvottomiin ajoihin.) Autokittien mukana tulee noita replica pillejä ja muita, joita kisajampat ei tarvitse. Irronnevat halvalla.
On hivenen sääli vetää se 70e(??) pilli lyttyyn reeneissä, kun jää mammimaan hyndän pohjalle ja joku pomppaa kylkeen.

Joo, en ihan noin vanhaa ole hakemassa :)

Mutta kiitos kuvista silti!

Mun treenaaminen on luultavimmin ajelua sekalaisissa paikoissa (ei radalla), ja treenaminen hoidetaan samalla setupilla kun kisat. Eikös se harjoittelu ollu lahjattomia varten :p

.w
Otsikko: Uutta osaa (eli käytettyä)
Kirjoitti: wictro - 06.03.09 - klo: 00.17
No niin, oli aikainen (tai myöhäinen) joulu tänään!

Starttiboksin huolsin, toimii hyvin. 25€

Iskareina on 777 BigBore ja 777 WorldChamp + vaihtojousia & kilkettä yht 90€ koko hela skit.

Hehku piti ostaa, kun entinen on jossain metsässä, oletan. 14€

Nyt kun tulis se V-spec vielä, niin puuttus enää pilli + käyrä.

Nyt olis vuorossa auton purku, ja kasaaminen pieteetillä, esim välyksiä poies nivelistöstä pitäs saada.

Nyt sitten kuvia:

(http://www.3v3-online.com/rc/uutta.jpg)
yleiskuva

(http://www.3v3-online.com/rc/boksi.jpg)
nätin oranssi starttiboksi ja ei-oranssi hehkulaite

(http://www.3v3-online.com/rc/iskari1.jpg)
777 BigBore


(http://www.3v3-online.com/rc/iskari2.jpg)
777 toilet (wc)


(http://www.3v3-online.com/rc/iskari3.jpg)
nippeliä


(http://www.3v3-online.com/rc/iskari4.jpg)
ja nappelia


ärräräräräräräräääääääääääääääääää,
.w
Otsikko: lisää roinaa
Kirjoitti: wictro - 09.03.09 - klo: 17.51
Virtalähde hankittu, tulen uusi ja hinta halpa, eli 0€

(http://www.3v3-online.com/rc/psu.jpg)

12V - 10A
5v - 25A
3.3 - 14A

Nyt kolvia kätöseen ja bebekistä plugeja. Tai siis toisinpäin.

Paljonkos tommen starttiboksi haukkaa virtaa? Meinaan että saisko sitä pyöritettyä suoraan tuolla virtalähteellä?

.w
Otsikko: Vs: lisää roinaa
Kirjoitti: JUkka-san - 09.03.09 - klo: 18.34


Paljonkos tommen starttiboksi haukkaa virtaa? Meinaan että saisko sitä pyöritettyä suoraan tuolla virtalähteellä?




Ei taida selvitä...veikkaisin että boksi haukkaa kuorman kanssa noin 30 ampeeria. 10 ampeeria ei taida riittää edes starttiboksin pyörittämiseen ilman sitä käynnistettävää moottoria.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Nicke - 09.03.09 - klo: 18.37
Muistathan että toi poweri vaatii vastusta 5v linjaan että antais virtaa ulos speksien mukaan?

Starttiboxia ei jaksa millään pyörittää, suosittelen akkua siihen.
Otsikko: Vs: lisää roinaa
Kirjoitti: wictro - 09.03.09 - klo: 18.38
Ei taida selvitä...veikkaisin että boksi haukkaa kuorman kanssa noin 30 ampeeria. 10 ampeeria ei taida riittää edes starttiboksin pyörittämiseen ilman sitä käynnistettävää moottoria.

Harmin paikka :P

Pitää kattoa paljonko mun 1:1 12V akkulaturi puskee pihalle. Taitaa silti olla paras akulla pyörittää.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 09.03.09 - klo: 18.40
Muistathan että toi poweri vaatii vastusta 5v linjaan että antais virtaa ulos speksien mukaan?

Starttiboxia ei jaksa millään pyörittää, suosittelen akkua siihen.

Jeps, ohjeitten mukaan modailen sen.

Toisaalta en kohta oikee tiiä mitä mä sillä lataan. Ohjainta vissiin vois. Ja kenties 5V:lla 4x AA akkupattereita.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: CluBBaH - 10.03.09 - klo: 02.30
Etkai siis meinannu että suoraan virtalähteellä lataat mitään ?
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 10.03.09 - klo: 14.22
Etkai siis meinannu että suoraan virtalähteellä lataat mitään ?

Kun noin asian ilmaiset, niin kenties se ei ole sittenkään kovin hyvä idea :P

Mitäs virkaa sillä sitten on, kun latureissa on omat muuntajat?

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: peitsamo - 10.03.09 - klo: 14.35
Toisissa on, toisissa ei ole. Erillinen virtalähde tarvitaan luonnollisesti jälkimmäisiin.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 10.03.09 - klo: 14.45
Toisissa on, toisissa ei ole. Erillinen virtalähde tarvitaan luonnollisesti jälkimmäisiin.

Pitänee sitten katsella, että tulenko tarvitsemaan lisää latureita, nyt autossa AA akkuja x4, mimmosiin on mulla vissiin kolme laturia. Samoja akkupattereita käytän ohjaimessa. Ohjaimessa(kyoshon mukana tullu perfex) olis näemmä laturille töpseli, mutta semmosta laturia ei mulla ole. Vois kenties hankkia semmoisen.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: YLI-G - 10.03.09 - klo: 19.42
ja hommaat kerralla kunnon älylaturin niin saat samalla täyteen ladattua kaikki mahdolliset akut.
ja biltsusta lyijyakku starttiboksiin..ei o hinnan kiroissa :cool:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Nicke - 10.03.09 - klo: 19.49
nyt autossa AA akkuja x4

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa kunnolliseen vastariakkuun. Patteriteline aiheuttaa usein pätkimistä, eli auton karkailua, ja antaa matalampaa jännitettä vastarille/servoille kun kunnollinen akku.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jonde_sorone - 10.03.09 - klo: 19.51
jepp, kannatan tuota, 6v vastariakku maksaa itsensä takia jo 3:n tai 4:n patterivaihdon jälkeen ;-)
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 10.03.09 - klo: 19.52
nyt autossa AA akkuja x4

Kannattaa ehdottomasti vaihtaa kunnolliseen vastariakkuun. Patteriteline aiheuttaa usein pätkimistä, eli auton karkailua, ja antaa matalampaa jännitettä vastarille/servoille kun kunnollinen akku.

Voisi olla hyvä idea, luulisin semmos(t)en mahtuvan budjettiin.

Huomenna pitäis olla V-spec kätösessä. Moottoripukit pitää ostaa / tehdä ja Hankkia uusi pilli+käyrä ennenko sisäänajoa
pääsee tekemään. On lämmin halli jossa voin sen tehdä, että en ole menossa hankeen suorittamaan sitä sisäänajoa :)

.w
Otsikko: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: wictro - 11.03.09 - klo: 09.49
Nyt on HopUppia:

(http://www.3v3-online.com/rc/hopup.jpg)

No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.

Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p

.w
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: pukki81 - 11.03.09 - klo: 10.24
Nyt on HopUppia:

(http://www.3v3-online.com/rc/hopup.jpg)

No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.

Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p

.w

Aika ihmeellinen tuo ohjaustanko noissa kyoshoissa imo. Rautalanka.
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: Petri T - 11.03.09 - klo: 10.30
Nyt on HopUppia:



No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.

Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p

.w

Nyt menee myyntipuheeksi, mutta jos kiinnostaa niin minulla on ylimääräiset MP777SP1 kultaelaksoidut raidetangot. Tulisi väriä autoon.. :grin:
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: sjos - 11.03.09 - klo: 11.03
Nyt on HopUppia:

No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.

Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p

.w

Helpommalla pääset kun heität kaikki aluosat purkkiin jä kaadat putkireiskaa päälle, lähtee eloksointi ns itsestään.
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: wictro - 11.03.09 - klo: 11.49
Helpommalla pääset kun heität kaikki aluosat purkkiin jä kaadat putkireiskaa päälle, lähtee eloksointi ns itsestään.

Näinpä taidan tehdä!

.w
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: wictro - 11.03.09 - klo: 11.51

Aika ihmeellinen tuo ohjaustanko noissa kyoshoissa imo. Rautalanka.

Taitaa olla tommonen vaan RTR-mallissa.

sainpa kaupanpäällisiksi iskareiden mukana semmosen vanttiruuvin(?) siihen, vaikka toimiihan tuo rautalankakin.

.w
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: wictro - 11.03.09 - klo: 11.52
Nyt menee myyntipuheeksi, mutta jos kiinnostaa niin minulla on ylimääräiset MP777SP1 kultaelaksoidut raidetangot. Tulisi väriä autoon.. :grin:


Ei kultaa tähän autoon, hopea/musta tekniikka on tulossa. Tahtosin siitä V-specistä sen sinisen kannesta hitoille kans.

Kiitos tarjouksesta kuitenkin!

Heh, ostin siihen virtalähteeseen tupakinsytytintöpselin, ja mahtavan mekkausvalon. Yhteensä 3€ ^_^

(http://www.3v3-online.com/rc/valo.jpg)

.w
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: pukki81 - 11.03.09 - klo: 12.13
Helpommalla pääset kun heität kaikki aluosat purkkiin jä kaadat putkireiskaa päälle, lähtee eloksointi ns itsestään.

Näinpä taidan tehdä!

.w


Haisee sitten kamalalle tuo soppa, tee ulkona
Otsikko: Vs: HopUp osaa ;)
Kirjoitti: wictro - 11.03.09 - klo: 12.14
Haisee sitten kamalalle tuo soppa, tee ulkona

Mää luulen, että kauniinpi puolisko pitää siitä kyllä huolen! :D

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: sjos - 11.03.09 - klo: 13.07
Eikä sit umpinaiseen astiaan ja suojakäsineet ym.
Ja reilulla vedellä huuhtele osat puhtaaksi.
Otsikko: Voimanlähde
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 16.26
Nyt se graalinmalja, pyhä pyöritin ja autuuden tuoja tuli taloon! ^_^

(http://www.3v3-online.com/rc/vspec.jpg)


Moottoripukit pitäs sitten varmaan väkertää, ellei jostain semmoisia löydy. En näistä RC-kaupoista noita bongannut.
En myöskään ole varma, mimmoset niitten pitäis olla. Onks niissä joku standardi?

Sitte ohjekirjaa tavaamaan.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: TheArska - 12.03.09 - klo: 16.39
Kyllä kai ne pukit pitäisi sunkin autoon k-kaupasta löytyä(tai tilaamalla ainakin). Standardeja ne ei ole, kiinnitys on kyllä kaikissa sama koneen osalta(siis kaikissa isolohko koneissa samanlaiset koneenkorvat) mutta se kiinnitys pohjalevyyn voi olla erilainen.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Janne T - 12.03.09 - klo: 16.58
Pyhä pyöritin  :tongue:
Nuo moottoripukit saat ostettua vaikka Rc-Mushroomista, jollei maailmalta tilaaminen ole ongelma. Tuolta on tullut aika paljon tilattua ja siltä pohjalta uskallan suositella.

Eli nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5838
ja nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5791
ja blinginä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=13621
Ja eiköhän tämäkin tuohon 7.5:n mene http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=11065

-t-janne-t-
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 17.07
Pyhä pyöritin  :tongue:
Nuo moottoripukit saat ostettua vaikka Rc-Mushroomista, jollei maailmalta tilaaminen ole ongelma. Tuolta on tullut aika paljon tilattua ja siltä pohjalta uskallan suositella.

Eli nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5838
ja nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5791
ja blinginä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=13621
Ja eiköhän tämäkin tuohon 7.5:n mene http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=11065

-t-janne-t-


Kiitoksia vain!

Etenkin tuo viimeinen on aika nätti :)

On vaan Visa yli rajojen, niin pitää varmaan suomalaisista kattella :P

.w
Otsikko: Vs: Voimanlähde
Kirjoitti: pukki81 - 12.03.09 - klo: 17.24
Nyt se graalinmalja, pyhä pyöritin ja autuuden tuoja tuli taloon! ^_^

(http://www.3v3-online.com/rc/vspec.jpg)


Moottoripukit pitäs sitten varmaan väkertää, ellei jostain semmoisia löydy. En näistä RC-kaupoista noita bongannut.
En myöskään ole varma, mimmoset niitten pitäis olla. Onks niissä joku standardi?

Sitte ohjekirjaa tavaamaan.



.w


Se siitä low budgetista :D
Otsikko: Vs: Voimanlähde
Kirjoitti: wictro - 12.03.09 - klo: 17.29

Se siitä low budgetista :D

Nooo.. ^_^

Kun toi Kyoshon orkkismotti ei vaan koskaan toiminu, niin joku piti hankkia. Sain ton 229€, niin oletan säästäväni sen "muutaman" kympin, mitä halvemmat ois ollu toimivuudessa ja luotettavuudessa.

Panostin tohon moottoriin ja iskareihin, kun aattelin että ne on ne tärkeimmät kuitenkin.

Kaikki paitsi tää moottori on hankittu käytettynä / halvalla. Esim starttiboksi 25€. Virtalähde 0€ jne.


.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 14.03.09 - klo: 18.25
Virtalähteen modauksen sain aluille.

Meinaan laittaa ulostuloiksi kolme maata sillattuna, ja 3.3v 5v sekä 12v ulostulot.
Nämä pannaaniliittimillä.

Näitten lisäksi 12V sillattuna tupakinsytyttimen plussaan, ja sitten kolmesta maatosta silta tupakinsytyttimelle.

Jos maatan sen sytyttimen suoraan runkoon, niin voisiko sen tehdä siltaamalla ne maatot vaan siihen koteloon?

Sytyttimessä maatto on sen kuori.

tässä kuva nykytilanteesta:

(http://www.3v3-online.com/rc/psu2.jpg)

Vihreä => PS-ON (kytken maattoon)
Violetti => 5VSB (tai s8, ei ota selvää, tämän heitän mäkeen ?)
Harmaa => PG (power good, ledin kautta maattoon)
Ruskea => ? (kytken 3.3V eli oranssiin)
Oranssi => 3.3V (kytken nämä ja Ruskean 3.3V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Keltainen => 12V (kytken nämä 12V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Punainen => 5V (kytken nämä 5V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Musta => maatto (Kytken sillattuna kuparilätyskällä kolmeen banaaniliittimeen - ulostulo maatto)

Ja jos ei ole epäturvallinen, niin siltaan maaton vielä Koteloon?

Sininen => -12V (heitän mäjelle?)
Valkoinen => -5V (heitän mäjelle?)

Näin ajattelin kytkeä, palaako talo ?

Eli ympärillä oleva musta laatikko on sen virtalähteen kotelo, johon on sillattu musta(maatto)

(http://www.3v3-online.com/rc/psukaavio3.jpg)

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 15.03.09 - klo: 13.59
Vakikone läks yöllä irti, ja kytkin samalla.

Kuvassa myös luotettava ja ehdottoman edullinen ulosvetäjä :D
Pidän sen ruuvin ja kampuran pään välissä levyä, niin se ei vedä vinoon sitä vauhtipyörää.

Nyt tuli ongelmaksi toi vauhtipyörää pitävä mutteri, sehän olikin tommonen jatkomalli.

Tarttis saada edullinen tavallinen jostain, niin sais konetta kasaan joskus. EDIT: löyty pakin uumenista oikea mutteri

Semmonen problem tuli kans, että ruuvataanko se vauhtipyörä vaan julmasti laakerin keskikehää vasten?

Onko siellä jotain taustalla tukemassa, ettei menis uus laakeri heti pimpiks?

Prikka sinne kai kuuluu väliin laittaa, mutta se ei muuta sitä, että laakerin keskelle tulee jonninmoista painetta.


(http://www.3v3-online.com/rc/kytkin.jpg)

.w

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: YLI-G - 15.03.09 - klo: 15.57
juu mutteri julmasti kiinni vaan. rakenne on suuniteltu siten että laakerille ei tule painetta.
Otsikko: Anti-Ano
Kirjoitti: wictro - 16.03.09 - klo: 22.39
juu mutteri julmasti kiinni vaan. rakenne on suuniteltu siten että laakerille ei tule painetta.

Tänk juu!


Noniin,

hyvin lähti anodisoinnit semmosella n.30-40 min liottamisella Kodin Putkimiehessä

Paitti että käytin Rainbow-merkkistä, kun siinä oli Natrium Hydroksidia 15-30% (mitens se noin heittelee :)
Kodin Putkimiehessä on 10%

Rahaa meni 2,3€, ja mätkin litkut takasin pulloon, niin sitä voi vielä käyttää uudelleen.

Nyt en tiiä hiosko noi kiiltäviksi, vai antasko olla tolleen vaan.

Ainiin, hukkui tietty yks e-klipsi  :cry:

No, niitä tarvii varmaan muutenkin hankkia..



Tässä vähän kuvaa taas:

(http://www.3v3-online.com/rc/antiano1.jpg)

(http://www.3v3-online.com/rc/antiano2.jpg)

(http://www.3v3-online.com/rc/antiano3.jpg)

(http://www.3v3-online.com/rc/antiano4.jpg)

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jerzirccar1 - 17.03.09 - klo: 00.53
Ei millään pahalla mutta just tämmöiset kaverit uskoo että väri tuo vauhtia lisää.
Jerzi
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 17.03.09 - klo: 00.54
no hyvä kun jätin ne sitten "värittömiksi", ei kulje  :P

Suurin syy oli, että en pitänyt tosta sinisestä RTR-lookista.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: jerzirccar1 - 17.03.09 - klo: 00.59
no hyvä kun jätin ne sitten "värittömiksi", ei kulje  :P

Suurin syy oli, että en pitänyt tosta sinisestä RTR-lookista.

.w

Joo ei millään pahalla  :wink:
Jerzi

PS Olisit nähnyt minun femma auto jolla voitin sarjan, siinä vasta oli jotain kiinnostavaa, NOOOOT :lol:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 17.03.09 - klo: 01.00
^_^

Ja huomaa tuunauksen hinta, 2.3€

.w

EDIT: Innostuin sitten kasailemaan, että tommonen siitä ny tuli. Enpä tiedä on parempi vai huonompi.
Omaan silmään enemmän työkoneen näkönen, ja se passaa mulle :)

Anti-Ano versio:
(http://www.3v3-online.com/rc/tune2.jpg)


Vertauksen vuoksi mistä lähdettiin:
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_alkio2.jpg)
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Jonttula - 17.03.09 - klo: 06.07
Oli samanlainen laitos joskus ja voin kertoa että parin lipan jälkeen haluat mp777 iskaritornit :) nuo kun vääntyy ihan naurettavan helposti kun katon kautta pyörähät. ihmettelen miksi rtr leluihin pitää laittaa tommoset parin mm paksuisia leluosia kun ei autot kuitenkaan mitään halpoja ole. pro kamoissa ovat sitten jo kunnollisia, joskin on hintakin.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: tturku - 17.03.09 - klo: 09.02
Dissaus***Hyvää k-market laatua, ja varma varaosa bisnes. Kyllä ne kössillä tietää miten saadaan rahat pois***
Niin ja nyt ei varmaan enää auto kulje lujaa kun noi supernopeet siniset värit poistit :mrgreen:

Niin ja ei herneitä nenään, vakavissani en kirjoittanut vaikka ehkä osa totuudesta löytyykin tosta ylhäältä. Tosiasiahan on se että jos kössin osat kiertää ruotsin kautta niin kyllä niihin hintoihin tulee se 10% vähintään lisähintaa...
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 17.03.09 - klo: 12.56
Pitänee sitte ajella renkaat alaspäin ^_^

Enpä ole varmaan yhtäkään osaa Kyosholta ostanut suomesta. :P

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Joel P - 17.03.09 - klo: 15.43
Jos budjetti kestää, osta Autoglym Metal Polishia, kympin luokkaa tuubi. Saa helposti kiiltoa osiin, siistimmän näköinen!
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: pukki81 - 17.03.09 - klo: 15.59
Tuota, eikö tuo anodisoinnin poisto aiheuta ruostumista? Eikö koko homman etuna ole tehdä metallin pintaan suojaava kalvo
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 17.03.09 - klo: 16.04
Tuota, eikö tuo anodisoinnin poisto aiheuta ruostumista? Eikö koko homman etuna ole tehdä metallin pintaan suojaava kalvo

Niissä on nyt semmonen valkoinen(vaalea) oksidikerros, mikä suojaa periaatteessa lisäruostumiselta.

Alumiini "ruostuu" ihan silmissä työstön jälkeen.

En taida niille mitään ihmeellistä tehdä, kun tuli jo kasattua vermes :P

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 18.03.09 - klo: 01.31
Tänään tuli moottoripukit, niin yrittelin asennella konetta.

tuolta voi lukea kuinka kävi:

http://rc10.fi/index.php?topic=18768.msg317550#msg317550

Eli ei ihan putkeen, ja hyvä etten rikkonu konetta heti kättelyssä :P
Huomenna on uusi päivä, ja toiveikkaana otaan polttoainetta töihin mukaan, niin katsoo jos saa sisäänajoa suoritettua.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 18.03.09 - klo: 20.38
Tolkuttoman nysväämisen jälkeen, se on siinä!

(http://www.3v3-online.com/rc/konekii.jpg)

Kartiosta hion 1,2mm pois, prikka pois, mutterin modausta. Ylimääräinen prikka mutterin alle, kun ei kierry loppuun :P Tästä syystä jousen ura nousi sen 3mm, joten jouset ei mene uraan. paloihin kolo, johon jousen pää mahtuu. Toimii. Pari shimmiä palojen päälle. Kellolla välystä ehkä noin 0.3mm.

Laitan paremmin, jahka palat on kulunu entisiksi.

Tai sitten totean, että ei toimi. :)

No, nyt on kone kiinne, ja odottaa pilliä (pitäs tulla huomenna), niin pääsen sisäänajamaan. Ehkä :p

Jos jotain hyvää pitää keksiä, niin ens kerralla tuloo hyvä. Nyt tuli välttävä.

Ilmanputsarikin on, 777 Kyosho:

(http://www.3v3-online.com/rc/putsari.jpg)


.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 19.03.09 - klo: 12.04
Lisää probleemaa pukkaa. Big Bore-iskarit hankaavat vetareihin, ja iskarin alakuppi jää vinoon.

Eipä niille näytä muita kiinnityskohtia olevan  :tongue:

Pitäskös nämä mahtua tähän RTR-7.5 sportsiin?

Kuva kertoo kaiken, oletan:

(http://www.3v3-online.com/rc/vinoiskari.jpg)

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: MirosHima - 19.03.09 - klo: 12.11
Lisää probleemaa pukkaa. Big Bore-iskarit hankaavat vetareihin, ja iskarin alakuppi jää vinoon.

Eipä niille näytä muita kiinnityskohtia olevan  :tongue:


Siirrät vaan alakiinikkeen tukivarren ulkopuolelle. pitempää ruuvia ja joku holkki tonne väliin
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: -Juho- - 19.03.09 - klo: 12.38
777:ssa on ohuemmat vetoakselit big bore-konversiossa. Suurenna iskarin alapään kiinnitysreikää tukivarressa reunaa kohti ja prikkaa sitten toiselle puolelle täytteeksi. Onhan sulla yläpäissä pitkät kiinnitystapit? Big Boreille on omansa jotka tuovat yläpäitä ulommas.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 19.03.09 - klo: 14.03
Kiitos!

Pitää kattella jostain ne 777 yläkiinnityksen mitat sitten, ja väkerrellä alakiinnitykseen jotain patenttia.

EDIT:

Hain pitemmät ruuvit ja otin yläpäätä ulos noin 4-5mm (kaks m3 mutteria), niin vetarit enää hipoo iskarin jousia.

Varmaan alhaalta siirrän kiinnitystä eteenpäin millin/pari, niin pääsen toisesta mutterista ylhäällä eroon.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 21.03.09 - klo: 00.28
Auto liikkui nihkeesti, kun sitä käsin työnteli pöydällä.

Kattelin että etu- ja takakardaaneissa ei ollu yhtään välystä (dogbone RTR-malli) kun olin nivelkuppeihin laittanut pätkän silikoniletkua sitä välystä poistamaan.

No, etu- ja takapää irti, ja letkut hitolle sieltä.

Ei auttanut. Kokeilin vielä etu- ja takapään pyörivän vapaasti, kun ne oli irti ko operaation aikana.

Ajattelin että se on sitten mennyt ruuvilukite kytkinlaakeriin, ja otin koneen irti.

Kokeilin heti ilman konetta, ja pöh, nihkeesti rullas vieläkin.

Syyksi selvis liian kireelle laitetut ruuvit jarrupaloissa, etujarru hankas :D

Hyvää tässä oli se, että otin Kytkimen irti, ja otin sen uudelleen käsittelyyn.

Pienensin liian leveän prikan vauhtipyörän mutterin alta (prikka ruuvimeisseliin ja smirkelin kivellä pyörittelin sitä), nyt kytkinpalat mahtuu modaamatta paikoilleen.

Samalla sorvailin (mutteri pulttiin, toinen mutteri pitämään vastaan, pultti pylväsporakoneeseen ja viilalla sorvasin) vauhtipyörän mutterin uraa 1,5mm leveämmäksi. Nyt jouset menee nätisti uraan, ja kaikki toimii niiko pitääkin.

Eli nyt on hyvä, kun oli vaan välttävä ennen tätä :)

Onneksi ei tullu pilli vielä tänäänkään, niin tuli tehtyä ajan kanssa huolella.

Huomenna dremeli käteen, ja alatukivarsiin levennys jousen alakiinnikkeeseen, jotta saan ne kiinnitykset noin 1,5mm eteenpäin. Ei viiti yöllä metelöidä, kun on 2 koiraa tossa lattialla hoidossa, ja tytsy nukkuu kanssa kuuloetäisyyden päässä :p

Tai no, saas nähä, on tossa 1,3 laatikkoa kaljaa(* eteisessä kylymässä :D

.w

(* "alkoholitonta" (on joo varmaan) ^_^ kun tää on 0-promille laji, öhöö :P

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: YLI-G - 21.03.09 - klo: 19.03
älä laittele mitään letkuja niihin vetareihin,sillä konstin et saa muuta kuin kupit kulumaan lovelle yhdestä kohtaa.
kun akseli liikkuu pitkittäin niin kuluu tasasemmin.
ja on itse opittu kantapään kautta :wink:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Antti M - 22.03.09 - klo: 22.28
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.

-Antti
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 22.03.09 - klo: 22.35
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.

-Antti



En ole laskenu yhteen, mutta tässä threadissa on suurimmat mainittu.

Ja toinen asia onpi, että lasketaanko esim starttiboksi kustannuksiin jne.

Mutta muuten lähes kaikki hinnat on mainittu tässä threadissa, iskarit esim 4 x bigbore ja 4 x WorldChamp yht. 90€, joista toiset menee myyntiin luultavimmin, niin jäiskö mulle hintaa niille tosille sitte noin 40€.

EDIT: lasketaanpa vähä:

1 x Inferno 7.5 RTR ~450-500€ uutena, käytettynä oisko noin 200€
1 x starttiboksi 25€
1 x BigBore iskarit 45€ (1 x 777 WC iskarit 45€ jotka kenties myyntiin)
1 x kauhee läjä nippeleitä iskareihin, vaihtojousia sun muuta 0e (tuli iskareiden mukana)
1 x Anodisoinnin poisto 2.3€
1 x 7.5 Ilmanputsari 6€
1 x OS V-spec 229€
1 x kolmipalakytkin 19€
1 x läjä kytkinjousia ja paloja 10€
1 x moottoripukit 20€
4 x Vanttiruuvit ylätukivarteen 4€ (tai tavallaan tuli kaupanpäällisiksi, mutta lasketaan näin)
3 x takasiipi 12€
3 x kiertoa renkaita vanteineen 35€



.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: CluBBaH - 22.03.09 - klo: 23.16
Eli 576e , jätin starttipoksinkin pois laskuista.

Mun mielestä toi on kallista , laskee miten päin vaan niin kalliiksi jää.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Nicke - 23.03.09 - klo: 00.40
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:

Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Janne T - 23.03.09 - klo: 11.07
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:

Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:

Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Nicke - 23.03.09 - klo: 12.37
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Petri T - 23.03.09 - klo: 13.07
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 23.03.09 - klo: 13.15
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.

On tuo, väritystä lukuunottamatta.

Pitää ajaa nätisti sitte :)

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Janne T - 23.03.09 - klo: 14.46
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7
.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: CluBBaH - 23.03.09 - klo: 14.56
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.

Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...

 

Tähän on kyllä taas pakko kommentoida.

Kyse oli SPORT/RTR malleista , ja kyllä nicke kerto mikä hänen mielestään on huonoa.

Kyllä varmaan moni ajaisi tehdastiimissä kun saisi auton ja osat ilmaseks JA ei tarvis ajaa SPORT/RTR suljulla , jota aina dissataan.
Kertaakaan ei kukaan ole sanonu pahaa sanaa Kyoshon kunnollisten mallien laadusta , aina vain hinnasta.
Ja siltikin joku vetää herneet nenään ja rupee vaahtoamaan siitä kuinka laadukkaita ne kisapirssit on.

Lukekaa ne viestit ennenku rupeette katkerina tilittää , ne taiwanilaiset nyt vaan sattuu oleen halvempia ja parempia kun kössön SPORT/RTR vehkeet.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Nicke - 23.03.09 - klo: 16.54
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...



Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.

Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.

Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?

Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.

Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.

Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.

Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 23.03.09 - klo: 17.41
En ole yhtään osaa Suomesta ostanut (uutena), ja ostamani osat on olleet halvempia kuin Hobao etc. Suomessa.

Mulle on se ja sama mitä ne suomessa maksaa :)

EDITTIÄ:

Just tällästä vääntöä pitikin tulla, että tässä projektissa on järkeä ^_^

Lopputulosta ei oikeen vaan näe vasta kun kesän lopulla, mutta siihen asti - vedonlyönnit käyntiin!


.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 23.03.09 - klo: 19.33
Sisäänajoa vailla nyt.

HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen

Enää tukivarsien modaus BigBoreille, tai sitte lyön eka WC:t kiinne.

Sisäänajo mennöö noilla BigBoreillakin, kun eivät enää paina vetareihin, mutta välys voisi olla isompi.

(http://www.3v3-online.com/rc/pilli.jpg)

.w

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Antti M - 23.03.09 - klo: 21.13
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...



Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.

Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.

Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?

Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.

Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.

Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.

Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.

Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan *******  :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.

-Antti
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: pukki81 - 23.03.09 - klo: 21.31
Sisäänajoa vailla nyt.

HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen





Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Nicke - 23.03.09 - klo: 21.34
Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan *******  :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.

-Antti

Tiesin että joku tarttuu tohon, vaikka ei vaikuta asiaan millään tavalla  :mrgreen:

Kanai editionhan se.

Kuten jo sanoin, niin en missään sanonut että kaikki kössöt on huonoja, vaan että kyseinen sportti on. Ja tän topicin ideanahan on ton nimenomaisen auton saattaminen kisakuntoon, toi lause mistä nyt vedettiin herne nenään oli vain mun epäilys siitä mitä tulee käymään :wink:

Faktahan on se että toi auto ei tule kestämään pidempää ajelua radalla noilla muutoksilla, mutta sitähän kukaan ei kukaan usko ennenkuin omistaja toteaa sen keväällä/kesällä. Tämä on siis mun veikkaus, Janne T ja Andy on siis sillä kannalla että auto tulee kestämään?

Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata?  :p
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Antti M - 23.03.09 - klo: 21.39
Kyllä, veikkaan että kestää.
Tai riippuuhan se wictron ajotyylistä :cheesy:


-Antti
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 24.03.09 - klo: 00.39
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.

Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.

Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.

Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata?  :p

Toivottavasti Kouvolan uudella radalla :)

Mutta vois sitä Kotkassa käydä pyörähtämässä.

Pitää vielä määritellä kestäminen, kai PRO-vermeissäkin jotain osia joskus menee.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Janne T - 24.03.09 - klo: 00.52
 No me varmaan luetaan CluBBahin kanssa sitten eri sivuja. Ei ainakaan minun silmiini osunut ainoatakaan kirjoitusta jossa Nicke89 olisi pystynyt nimeämään osat jotka hajoaa. Paljon mahdollista jotta oli aiemmin mennyt ohi, mutta nyt niitä oli sitten ilmestynyt.
Harmi vaan ettei ihan osunut tuo listaus. Ehdottomasti heikoimmat kohdat ovat nimittäin muovinen spurri, onneton ohjauslinkki ja surkeaakin surkeammat rtr radiot servoineen. Nuo parjatut ohjauspalat ovat muuten aivan samat sekä Kanai malleissa että myös triplaseiskassa. Muistaakseni pari sivua sitten oli samaa vääntöä ja kestäviksi todettiin sielläkin. Heikot vantit? Mitkä ihmeen vantit, ei tuossa RTR mallissa ole vantteja, eikä muuten ollut alkuperäisessä kisaversiossakaan. Ja diffitkin vielä hajoaa. Kas kun minulla ei ole mennyt vaikka varaosina olenkin tuon 5 taalan ratassarjan hankkinut. Kyllä, äiti antoi rahat kun oli niin pirun kalliit osat... Tuota ruuvien kanta juttua en kyllä ymmärrä. Eikös kaikkien ruuvien kantojen kanssa saa olla varovainen, oli kyseessä sitten kuusio-, kuusiokolo tai ristipääruuvi? Vääntyvä iskaritorni on paha takaisku. Onneksi kössö ei ole tehnyt tuota heikosta hiilikuidusta koska silloin se katkeaisi, nyt sen voi sentään oikaista. Kyllä ne alkuperäiset vetaritkin kestää vaikka mallia koiranluu onkin. Ratkaisuna tietystikkin kivikautinen mutta vanhahan tuo mallikin jo on. Oletuksena siis, että kyseessä on Sports- malli eikä US, joka olisi ollut aika paljon helpompi lähtökohta.

 Yhä vieläkin, rautalangasta vääntäen, osat eivät ole kalliita kun ne hankkii muualta kuin Suomesta. Vaikka olenkin vain tyhmä DI niin kyllä minä hinnat ymmärrän jopa siinä määrin, että ihan netistä haen halvimmat hinnat. Myös valuuttakurssien käännökset sujuvat. Jollei Nicke89:llä muuta tekemistä ole niin voithan sinä noita hintoja tänne haeskella, helpottaa sitten Kyoshoilla ajavien hintavertailua.
 
Jep jep, taidan lähteä huutelemaan muihin topikkeihin, kun kuulin ettei Hopsterin ST mallin runkojäykkäri kestä ja varaosien saanti Suomesta on ollut nihkeää... Ja vetostartista jää naru käteen puhumattakaan tuon mallin heikoista ohjauspaloista. Iskaritornitkin muovia...
 
Mun kohdalta loppuun käsitelty. Kesällähän tuo sitten nähdään miten kestää.

ps. Onneksi Pirkanmaalle tuli joulu Saben muodossa niin pääsi tekemään halpoja ostoksia, jää sitten rahaa Kyoshojen korjaamiseen.

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: pukki81 - 24.03.09 - klo: 12.33
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.

Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.

Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.


Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: CluBBaH - 24.03.09 - klo: 13.29
Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?

Kyse ei niinkään ole tehosta vaan EFRA hyväksynnästä. Minun tietääkseni , vaikkakin tietämykseni on toisarvoista eräiden mielestä. Suurimmat erot tulee tankkiväleissä ja vääntöalueessa pilliä vaihdellessa.
Pieniä tehoeroja varmasti on , tuskin pihasuttaajan huomattavissa.
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 24.03.09 - klo: 13.59
Jos ei EFRA-leima kiinnosta, ja on osaamista, niin paras tulee kun tekee itse.
Räätälöi sen omalle koneelle ja ajotyylille sopivaksi.

Mutta muuten CluBBaH on oikeassa, ei niissä paljon muuta eroa ole kun tehoalue, ja äänenvoimakkuus. Laatueroja voi olla kanssa.

Tehoaluetta voi säädellä pitemmällä tai lyhyemmällä käyrällä.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: wictro - 24.03.09 - klo: 23.17
Tahdon muuten täydentää, että ostan aina paikallisesta, vaikka maksaa enempi, jos vaan kukkaro antaa myöten.

Tankkaan auton myös asemilla, joissa on kahvila ja huoltamo, maksakoon 5 senttiä enempi litra.

Jos hintaero on enempi kuin nelinkertainen, niin sitte kyllä moraali joustaa.

.w
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: miksalo - 25.03.09 - klo: 10.02
Turha se on joo bensan hintaa tuijottaa.Kaiken se kumminkin vie minkä tankkiin laittaa  :azn:
Otsikko: viteo
Kirjoitti: wictro - 02.04.09 - klo: 20.30
It's alive!

Kuvan laatu ja kuvaus itsessään mättää, mutta kuvasin ja ajoin samalla :P

Videossa ajan pintakaasulla kaks kertaa ees taas. vau. :)

http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/rc/rororo.mp4

.w

Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Antti86 - 02.04.09 - klo: 21.08
Hyvinhän se RTR kestää :grin:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Äpärä - 11.04.09 - klo: 00.01
Kyllähän se vielä pintakaasulla, mutta saas sitten nähdä kun kesä tuloo... Mutta jokatapauksessa onnentoivotukset! Mielenkiinnolla kesää odottelen  :smiley:
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Antti M - 12.05.09 - klo: 17.28
Mitens on tähän asti kestäny??


-Antti
Otsikko: Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
Kirjoitti: Makke73 - 02.09.09 - klo: 03.40
No nyt on jo kesä menny.....