RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: wictro - 27.02.09 - klo: 16.10
-
Ajattelin kesäksi saada tuosta ajopelin. Tilasin just OS V-spec:in, kytkin on jo vaihdettu aiemmin ja diffit on öljytetty. Muuten on vakio kunnossa.
Pitänee hankkia/tehdä pukit moottorille, sumplia vähintään alkukäyrä tai mieluummin koko pakoputki. Servoja en vaihda vielä, ellei pakottava tarve ilmene.
Saapi nähdä miten onnistuu, ja kuinka kilpakykyinen lopputulos on.
Renkaita ja vanteita on 4 kiertoa erilaisia. Ja siipiä on varalla 3 nykyisen lisäksi. Kytkinpaloja ja eri jäykkyyksiä jousia on kanssa läjä. Koppa menee uusiks jos jää rahaa yli, kun tuo nykynen on nii ruma.
Ehdotukset, neuvot ja vinkit otetaan vastaan.
Raportoin edistymisistä tänne sitte, lähinnä tämä on kai itselleni päiväkirja :P Kun ei 777 kanai III / Hobao poikia nää RTR:t nappaa :D
.w
-
joo olisit laittanut tämän MP7.5 / MP777 topikkiin (löytyy seur sivulta) ja budjetti kirjoitetaan "budget" engl.
tässä linkki http://rc10.fi/index.php?topic=6036.3810
eiköhän tosta 128 sivusta löytyy sinulle tarinoita alkuun luettavaksi
-
joo olisit laittanut tämän MP7.5 / MP777 topikkiin (löytyy seur sivulta) ja budjetti kirjoitetaan "budget" engl.
otsikko fiksattu.
pyrin tekemään ihan reportaasia, kuvineen ja tarinoineen, niin arvioin ettei oma thread olisi ylilyönti.
ihan jo saattaakseni väitteen "RTR:stä ei kannata tehdä kilpa-autoa" kumotuksi. (jos näin osoittautuu)^_^
.w
-
tjaa. V-spec ei kuulosta kauhean "low budget" meiningiltä mutta siitä vaan sitten mun puolesta jos asiaa riittää.
-
Ja rtr m8 kyosho kisakuntoon pikkubudjetilla kuulostaa aika vaikealta tehtävältä.
-
229€ on mun mielestä ihan kohtuu hinta, toivottavasti säästän osissa ja toimivuudessa sen takasin verrattuna 149€ moottoreihin.
Kyoshon vakiomoottori ei mulla koskaan toiminut edes siedettävästi (kts. kyosho topikki vuoden 2005 kohdilta) niin pakko oli joku hankkia kuiteskin.
.w
-
Ja rtr m8 kyosho kisakuntoon pikkubudjetilla kuulostaa aika vaikealta tehtävältä.
hehe.. täysin totta.
229€ V-specistä, todellakin halvalla menee. Startti boksi tietty pitää laskea päälle, olisko jotain 60€ ainakin mutta sitähän nyt tarvii kisatessa muutenkin, ei se onnistu pullstartilla kovin hyvin.
-
Mutta jos tuo onnistuu, niin on suu messingillä :)
Voisin yrittää keksiä jonkun hintarajan, minkä alla yritän toimia.
Mitään hiilikuituja, CNC-osia tai vastaavia ei ole tarkoitus hankkia.
Niin halvalla kun on vaan järkevästi mahdollista.
.w
-
Mutta onko se kisakunnossa jos et päivitä esim. ohjauspaloja cnc versioihin...ja muistaakseni noiden diffit on aika kuraa vakiona ja paremmathan maksaa..yms yms.
Eli ei se pelkällä kiillotuksella ja uudella koneella kisakunnossa ole...
-
Mutta onko se kisakunnossa jos et päivitä esim. ohjauspaloja cnc versioihin...ja muistaakseni noiden diffit on aika kuraa vakiona ja paremmathan maksaa..yms yms.
Eli ei se pelkällä kiillotuksella ja uudella koneella kisakunnossa ole...
sehän nähdään sitten kisoissa ^_^
diffeistä puuttuu pari ratasta, ne ei paljoa maksa ne.
purkaan koko auton palasiksi, ja osa kerrallaan katson mitä teen.
.w
-
Mutta onko se kisakunnossa jos et päivitä esim. ohjauspaloja cnc versioihin...
Ohjauspalat ei ole Kyoshon kisa autoissakaan vakiona cnc-kamaa ja siltii ovat hyvin kestäneet. Esimerkkeinä MP777 ja ST-RR ...
Muiden merkkien valupalat on hajoillu jostain syystä.
Omia kokemuksia ohjauspalojen kestävyyksistä ei ole muutaku:
mp7.5:sella noin viittäkymppiä trukin jatkopiikkeihin kopiksi - ohjauspalat kesti :roll:
gt infernolla OS:n 28XZ:lla pikku ohjausvirhe lähes täydessä vauhdissa betoni seinään - ja jälleen ohjaupalat kesti :grin:
-
Jaa, kyoshon "kisa" M8 autot taitavat sitten olla about ainoat "pro" tason m8:sit joissa ei ole cnc ohjaus paloja...luulisi niillä hinnoilla jo saavan hieman cnc aluakin.
Ja noista sun mälleistä, ottiko ohjauspalat edes törmäys voimaa vastaan, eli kohdistuikohan niihin rasitusta vai oliko ne muut osat joihin rasitus kohdistui..
Mutta ehkäpä noissa sitten on erikoisen kestävät valualuohjauspalat..
-
joo, no älä huoli MP9:ssä on CNC ohjauspalat
kyllä ne tunnetusti on/oli kestävät ne valetutkin
-
Joo, en mä huoli, kunhan ihmettelin.
Hyvä jos kestää...
-
no ei ole tarvinnut IGT:ssä ainakaan vielä vaihtaa enkä saanut krossissakaan niitä rikki
-
Itselläni on ollut MP-7.5 Sportti ja ohjauspaloja ei tarvinnut vaihtaa vaikka auto sai koviakin tällejä. Todella kestävät.
-
Ja noista sun mälleistä, ottiko ohjauspalat edes törmäys voimaa vastaan, eli kohdistuikohan niihin rasitusta vai oliko ne muut osat joihin rasitus kohdistui..
Mutta ehkäpä noissa sitten on erikoisen kestävät valualuohjauspalat..
Trukki piikit oli kutakuinkin poikittain, kumpiki eturengas osu lähes yhtä aikaa - ohjaus servo oli ainut rikki menny osa ja sekin oli Futaban digiservo metallirattailla. Samoissa ajosessioissa asfaltille rakennettu reilu hyppyri, josta ottettiin tällä mp7.5us:llä yli 12 metrin hyppyjä nurmikolle ja asvaltille. Pari hyppyä tultiin oikein päin, suurin osa kärrynpyörillä miten sattuu.Takajäykkärin pallolinkin muovinen pää meni poikki muuten ei hajonnu mitään...
GT osu sivuluisussa seinän sisennykseen ja varmaanki purkuri osu ensimmäisenä kun meni pohjalevy vähä mutkalle, ohjausservo sököksi ja tankki säpäleiksi servosaverin lävistäessä sen...muuten ehjänä siitäki ohjausvirheestä.
Yllättävän hyvin kesti autot rtr-versioinakin ajamisen opettelua.
-
Eli ei se pelkällä kiillotuksella ja uudella koneella kisakunnossa ole...
sehän nähdään sitten kisoissa ^_^
Oikein! Tärkeämpää kuin huippuosista kasattu auto, on sopivan rento kisafiilis. :wink:
Tosin en silti itse ajaisi muutamaa kierrosta enempää valetuilla ohjauspaloilla, saati muovisilla.. :grin:
-
Kumma juttu, että Hot Bodieksen D8:ssa kestää jopa muoviset ohjauspalat. No eihän sillä ole pärjättykkään kuin jossain piirisarjoissa, vai missä ne oli... Tokihan on mahdollista että HB:n oikeissa kisamalleissa on timantista hiotut ohjauspalat.
Alkuperäiselle: Usko jo nyt, ei siitä voi saada hyvää kun se on Kyosho! Ei ainakaan halvalla kun joutuu diffeihin laittamaan 5:n taalan rattaat ja vaihtamaan rasvat öljyihin, mitä muihin RTR malleihin ei joudu tekemään. Ristipää ruuvit ja kaikkea, ei voi pärjätä. Siinä pitäisi lukea HoBao tai HongHor, ne kestää, ne ovat parhaita ajaa ja niillä on voitettu kaikki suuret kisat viime aikoina, vai koska se oli... Olisiko jollakin myydä noita tarroja, halvalla tietysti? Josko alkaisi Kyosho kestämään ja kulkemaan.
Ei muuta, jatkakaa.
-
Ei muuta kuin ihan rtr meiningillä kisaan mukaan.
Jerzi
-
Tässä huonolaatuisia kuvia nykyisestä tilanteesta (pitänee hankkia kamera)
Huomaa puutarhaletkusta ja poikkileikatusta sytkäristä tehty ilmanputsari :D (uusi hankinnassa)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_alkio1.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_alkio2.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_putsari.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_osat1.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_osat2.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_osat3.jpg)
-
Renkaat maksoi muistaakseni jonkun 15-20€ kierto. Vanteet oli kanssa sika halvat, kenties 6€ / 4kpl.
Kytkimen jouset noin 2€ / satsi. Diffiöljyt (niitä on lisää tuolla jossain lokerossa) 3€ /purkki.
Siivet oli taas semmosen 6€ per kpl.
Tukivarsia ja noita ohjauspalikoita pitänee metsästää jostain halvalla.
.w
-
Mikä tuo vasemman puoleinen rengas tuossa alimmassa kuvassa on?
Kuvio on kovin houkutteleva. :azn:
-
Mikä tuo vasemman puoleinen rengas tuossa alimmassa kuvassa on?
Kuvio on kovin houkutteleva. :azn:
sehän on pro-line badlands.
.w
-
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun tuota ilmanputsaria katsoo. Vaikka kuina yrittää low budjetilla taistella, rypsiöljyt iskareissa, niin tuossa euron parin putsarissa ei ehkä kannata pihistellä. Putsariöljyäkin on selkeästi säästely ja nakattu vain pari tippaa pintaan, pitää toivoa että lika osuu juuri siihen kohtaan sitten.
Putsareista ja niiden öljyämisestä ohjetta löytyy foorumilta. Myös tuolle antennihässäkälle kannattanee jotain miettiä. Ehjä antenniputki ja johdon pää tasan yläpään kanssa, loppu vastariboksiin. On taas huonoa budjetointia kun tuo viritys menee radalla rikki.
Parasta mihin autossaan voi nopeuden puolesta satsata on renkaat, en tiedä meinasitko noilla badlandseilla missä ajella, mutta radalla pienempi nappula on selkästi parempi. PL Crimefighter, PL Bowtie, JC Hitman ja monet muut. Jos budjetilla vetää, niin poimii ratojen roskiksista/kuskeilta käytettyjä.
-
kannattaa vaihtaa ohjausservo hitecin MG645:ksi se on hyvä ja luotettava servo! Kaasuna käyttäisin jotain joka jaksaa eli hitecin MG635, sillä on voimaa vähemmän
-
En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa kun tuota ilmanputsaria katsoo. Vaikka kuina yrittää low budjetilla taistella, rypsiöljyt iskareissa, niin tuossa euron parin putsarissa ei ehkä kannata pihistellä. Putsariöljyäkin on selkeästi säästely ja nakattu vain pari tippaa pintaan, pitää toivoa että lika osuu juuri siihen kohtaan sitten.
tossa on semmonen kokeilu ollut menossa, että uloin filtteri on kuiva, eli ei kerää sontaa, ja sisempi on öljytty.
ne öljyt mitkä näkyy on tullu läpi hiplailusta.
se ilmanputsari on siinä ihan sen takia, ku entinen hukkui, ja piti ajaa. se hoitaa hommansa oikein hyvin.
ei mun budjetti ny yhteen ilmanputsariin kaadu, että ole huoleti!
.w
-
Hankittua:
777 bigbore iskarit (4kpl) plus muutamat eri jouset niihin - 50€
starttiboxi - 25€
Tänään tuli OS V-Spec postissa, mutta olikin Speed-versio. Myyjäliike hoiti homman kotiin, ja tilalle tulee perusversio.
Jahka semmonen on tossa mun pöydällä, suitsutan mainosta ko. liikkeelle. Nopeaa ja asiakasystävällistä toimintaa tähän asti!
Näppärän oloinen tuo uusi V-spec speed v2 malli, mutta ei sovi minun low-budget budjettiin :)
.w
-
kannattaa vaihtaa ohjausservo hitecin MG645:ksi se on hyvä ja luotettava servo! Kaasuna käyttäisin jotain joka jaksaa eli hitecin MG635, sillä on voimaa vähemmän
Pidetään mielessä, tarkoitus on räpistellä noilla vakioilla alkuun. Se on taas 150-200€ selällään, jos noita servoja rupean vaihtelemaan :P
.w
-
Laita tarkkaan ylös mitä sulle menee rahaa tohon+varaosiin kauden aikana. ni voidaan vertailla sit :D
-
Laita tarkkaan ylös mitä sulle menee rahaa tohon+varaosiin kauden aikana. ni voidaan vertailla sit :D
Näin on tarkoitus tehdä! Kiinnostaa itseänikin jonnin verran, siksi tänne threadiin laitan noita summia ylös,
että ovat tallessa täällä yhteenynnäilyä silmälläpitäen :)
Ilmanputsaria ajatellen on mulla tossa idea, mutta saapi nähdä hankinko vaan kaupasta jonkun yleisesti käytetyn.
Omatekemä on varmasti laadukkaampi, mutta liekö tarpeen.
.w
-
Muistathan että pakoputki pitää olla ns. kisa hyväksytty..
-
Muistathan että pakoputki pitää olla ns. kisa hyväksytty..
jeps, edullinen ja alavääntöinen EFRA putki haussa ^_^
.w
-
Laita tarkkaan ylös mitä sulle menee rahaa tohon+varaosiin kauden aikana. ni voidaan vertailla sit :D
Näin on tarkoitus tehdä! Kiinnostaa itseänikin jonnin verran, siksi tänne threadiin laitan noita summia ylös,
että ovat tallessa täällä yhteenynnäilyä silmälläpitäen :)
Ilmanputsaria ajatellen on mulla tossa idea, mutta saapi nähdä hankinko vaan kaupasta jonkun yleisesti käytetyn.
Omatekemä on varmasti laadukkaampi, mutta liekö tarpeen.
.w
Kun noinki lähellä asut niin tuu hakee multa ilmasiks xrayn suodattimen runko,käy pyöreet filsut. Muuten sun low budget menee roimasti pieleen kun parin ajokerran välein uusit sisuskaluja koneeseen.
-
Kun noinki lähellä asut niin tuu hakee multa ilmasiks xrayn suodattimen runko,käy pyöreet filsut. Muuten sun low budget menee roimasti pieleen kun parin ajokerran välein uusit sisuskaluja koneeseen.
Kiitos tarjouksesta, mutta bensat Haminaan ja takasin taitaa ylittää suodattimen hinnan :)
.w
-
Muistathan että pakoputki pitää olla ns. kisa hyväksytty..
jeps, edullinen ja alavääntöinen EFRA putki haussa ^_^
.w
mulla on TODELLA vanha OPS:n tehoputki joka on IFMAR ja EFRA hyväksytty sanottaisiinko 10€?
ja mulla on myös racingfactorysta tilattu MEGA ilmanputsari .21 ilmanputsari jota ei käytetty filtterin uusinnan jälkeen saat molemmat 20€? jos haet niin 15e? lohjalla asustelen ja voin viedä lippulaivaan.
-
mulla on TODELLA vanha OPS:n tehoputki joka on IFMAR ja EFRA hyväksytty sanottaisiinko 10€?
olisko mitään kuvaa tai infoa siitä putkesta ?
.w
-
Pelkällä EFRA-leimalla ei pitkälle hypitä, niissä kun on perässä numerosarjoja lisätunnisteena, kivikautiset ovat siis kivikautisia myös hyväksynniltään.
Kympillä saa parempiakin treenipillejä.
-
Jotain tommosta muistelinkin.
Semmonen pitää olla, että saa ainakin Herran vuonna 2009 ajaa .21 M8 krossiluokkaa.
.w
-
on kuvaa
-
on kuvaa
laita vaikka yv:nä tai tähän threadiin, samoin se efra tunnus.
tärkeintä on että se on laillinen kisoissa nyt tulevana kesänä!
.w
-
Ko. pillillä voinee heittää vesilintua näissä nykyautoissa, johonkin entisöintiprojektiin sopiva detalji, kuten totesin, kympillä saa parempiakin treenipillejä. Oman rojun myyntiin on tuo myyntipalsta.
Jos Wictron popoihin pitäisi asettua, niin budjettimielessä ehkä hankkisin jonkun edullisen ei hyväksytyn pillin (replica vaikkapa?) "niihin muihin" ajoihin, treeneihin ja Finnish Openiin(?) yms. Sitten sitä hyväksyttyä 'kallista' kisapilliä pitäis vitriinissä ja sm-kisoihin pulttais kiinni. (Liikkuvan auton arvo minimiin ns. arvottomiin ajoihin.) Autokittien mukana tulee noita replica pillejä ja muita, joita kisajampat ei tarvitse. Irronnevat halvalla.
On hivenen sääli vetää se 70e(??) pilli lyttyyn reeneissä, kun jää mammimaan hyndän pohjalle ja joku pomppaa kylkeen.
-
Ko. pillillä voinee heittää vesilintua näissä nykyautoissa, johonkin entisöintiprojektiin sopiva detalji, kuten totesin, kympillä saa parempiakin treenipillejä. Oman rojun myyntiin on tuo myyntipalsta.
Jos Wictron popoihin pitäisi asettua, niin budjettimielessä ehkä hankkisin jonkun edullisen ei hyväksytyn pillin (replica vaikkapa?) "niihin muihin" ajoihin, treeneihin ja Finnish Openiin(?) yms. Sitten sitä hyväksyttyä 'kallista' kisapilliä pitäis vitriinissä ja sm-kisoihin pulttais kiinni. (Liikkuvan auton arvo minimiin ns. arvottomiin ajoihin.) Autokittien mukana tulee noita replica pillejä ja muita, joita kisajampat ei tarvitse. Irronnevat halvalla.
On hivenen sääli vetää se 70e(??) pilli lyttyyn reeneissä, kun jää mammimaan hyndän pohjalle ja joku pomppaa kylkeen.
Joo, en ihan noin vanhaa ole hakemassa :)
Mutta kiitos kuvista silti!
Mun treenaaminen on luultavimmin ajelua sekalaisissa paikoissa (ei radalla), ja treenaminen hoidetaan samalla setupilla kun kisat. Eikös se harjoittelu ollu lahjattomia varten :p
.w
-
No niin, oli aikainen (tai myöhäinen) joulu tänään!
Starttiboksin huolsin, toimii hyvin. 25€
Iskareina on 777 BigBore ja 777 WorldChamp + vaihtojousia & kilkettä yht 90€ koko hela skit.
Hehku piti ostaa, kun entinen on jossain metsässä, oletan. 14€
Nyt kun tulis se V-spec vielä, niin puuttus enää pilli + käyrä.
Nyt olis vuorossa auton purku, ja kasaaminen pieteetillä, esim välyksiä poies nivelistöstä pitäs saada.
Nyt sitten kuvia:
(http://www.3v3-online.com/rc/uutta.jpg)
yleiskuva
(http://www.3v3-online.com/rc/boksi.jpg)
nätin oranssi starttiboksi ja ei-oranssi hehkulaite
(http://www.3v3-online.com/rc/iskari1.jpg)
777 BigBore
(http://www.3v3-online.com/rc/iskari2.jpg)
777 toilet (wc)
(http://www.3v3-online.com/rc/iskari3.jpg)
nippeliä
(http://www.3v3-online.com/rc/iskari4.jpg)
ja nappelia
ärräräräräräräräääääääääääääääääää,
.w
-
Virtalähde hankittu, tulen uusi ja hinta halpa, eli 0€
(http://www.3v3-online.com/rc/psu.jpg)
12V - 10A
5v - 25A
3.3 - 14A
Nyt kolvia kätöseen ja bebekistä plugeja. Tai siis toisinpäin.
Paljonkos tommen starttiboksi haukkaa virtaa? Meinaan että saisko sitä pyöritettyä suoraan tuolla virtalähteellä?
.w
-
Paljonkos tommen starttiboksi haukkaa virtaa? Meinaan että saisko sitä pyöritettyä suoraan tuolla virtalähteellä?
Ei taida selvitä...veikkaisin että boksi haukkaa kuorman kanssa noin 30 ampeeria. 10 ampeeria ei taida riittää edes starttiboksin pyörittämiseen ilman sitä käynnistettävää moottoria.
-
Muistathan että toi poweri vaatii vastusta 5v linjaan että antais virtaa ulos speksien mukaan?
Starttiboxia ei jaksa millään pyörittää, suosittelen akkua siihen.
-
Ei taida selvitä...veikkaisin että boksi haukkaa kuorman kanssa noin 30 ampeeria. 10 ampeeria ei taida riittää edes starttiboksin pyörittämiseen ilman sitä käynnistettävää moottoria.
Harmin paikka :P
Pitää kattoa paljonko mun 1:1 12V akkulaturi puskee pihalle. Taitaa silti olla paras akulla pyörittää.
.w
-
Muistathan että toi poweri vaatii vastusta 5v linjaan että antais virtaa ulos speksien mukaan?
Starttiboxia ei jaksa millään pyörittää, suosittelen akkua siihen.
Jeps, ohjeitten mukaan modailen sen.
Toisaalta en kohta oikee tiiä mitä mä sillä lataan. Ohjainta vissiin vois. Ja kenties 5V:lla 4x AA akkupattereita.
.w
-
Etkai siis meinannu että suoraan virtalähteellä lataat mitään ?
-
Etkai siis meinannu että suoraan virtalähteellä lataat mitään ?
Kun noin asian ilmaiset, niin kenties se ei ole sittenkään kovin hyvä idea :P
Mitäs virkaa sillä sitten on, kun latureissa on omat muuntajat?
.w
-
Toisissa on, toisissa ei ole. Erillinen virtalähde tarvitaan luonnollisesti jälkimmäisiin.
-
Toisissa on, toisissa ei ole. Erillinen virtalähde tarvitaan luonnollisesti jälkimmäisiin.
Pitänee sitten katsella, että tulenko tarvitsemaan lisää latureita, nyt autossa AA akkuja x4, mimmosiin on mulla vissiin kolme laturia. Samoja akkupattereita käytän ohjaimessa. Ohjaimessa(kyoshon mukana tullu perfex) olis näemmä laturille töpseli, mutta semmosta laturia ei mulla ole. Vois kenties hankkia semmoisen.
.w
-
ja hommaat kerralla kunnon älylaturin niin saat samalla täyteen ladattua kaikki mahdolliset akut.
ja biltsusta lyijyakku starttiboksiin..ei o hinnan kiroissa :cool:
-
nyt autossa AA akkuja x4
Kannattaa ehdottomasti vaihtaa kunnolliseen vastariakkuun. Patteriteline aiheuttaa usein pätkimistä, eli auton karkailua, ja antaa matalampaa jännitettä vastarille/servoille kun kunnollinen akku.
-
jepp, kannatan tuota, 6v vastariakku maksaa itsensä takia jo 3:n tai 4:n patterivaihdon jälkeen ;-)
-
nyt autossa AA akkuja x4
Kannattaa ehdottomasti vaihtaa kunnolliseen vastariakkuun. Patteriteline aiheuttaa usein pätkimistä, eli auton karkailua, ja antaa matalampaa jännitettä vastarille/servoille kun kunnollinen akku.
Voisi olla hyvä idea, luulisin semmos(t)en mahtuvan budjettiin.
Huomenna pitäis olla V-spec kätösessä. Moottoripukit pitää ostaa / tehdä ja Hankkia uusi pilli+käyrä ennenko sisäänajoa
pääsee tekemään. On lämmin halli jossa voin sen tehdä, että en ole menossa hankeen suorittamaan sitä sisäänajoa :)
.w
-
Nyt on HopUppia:
(http://www.3v3-online.com/rc/hopup.jpg)
No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.
Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p
.w
-
Nyt on HopUppia:
(http://www.3v3-online.com/rc/hopup.jpg)
No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.
Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p
.w
Aika ihmeellinen tuo ohjaustanko noissa kyoshoissa imo. Rautalanka.
-
Nyt on HopUppia:
No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.
Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p
.w
Nyt menee myyntipuheeksi, mutta jos kiinnostaa niin minulla on ylimääräiset MP777SP1 kultaelaksoidut raidetangot. Tulisi väriä autoon.. :grin:
-
Nyt on HopUppia:
No ei vais, vaan hiomapaperia näytin tossa yöllä. Tarkotus tehdä sama kaikille noille öllön sinisille palikoille.
Oli muutes älytön hinkkaaminen tossa, meni varmaan 1,5 tuntia, eli seuraavat palikat hion karhunkielellä vaan pinnasta.
Tossa tais lähtä se kova pinta, vaikka eipä se juuri haittaa :p
.w
Helpommalla pääset kun heität kaikki aluosat purkkiin jä kaadat putkireiskaa päälle, lähtee eloksointi ns itsestään.
-
Helpommalla pääset kun heität kaikki aluosat purkkiin jä kaadat putkireiskaa päälle, lähtee eloksointi ns itsestään.
Näinpä taidan tehdä!
.w
-
Aika ihmeellinen tuo ohjaustanko noissa kyoshoissa imo. Rautalanka.
Taitaa olla tommonen vaan RTR-mallissa.
sainpa kaupanpäällisiksi iskareiden mukana semmosen vanttiruuvin(?) siihen, vaikka toimiihan tuo rautalankakin.
.w
-
Nyt menee myyntipuheeksi, mutta jos kiinnostaa niin minulla on ylimääräiset MP777SP1 kultaelaksoidut raidetangot. Tulisi väriä autoon.. :grin:
Ei kultaa tähän autoon, hopea/musta tekniikka on tulossa. Tahtosin siitä V-specistä sen sinisen kannesta hitoille kans.
Kiitos tarjouksesta kuitenkin!
Heh, ostin siihen virtalähteeseen tupakinsytytintöpselin, ja mahtavan mekkausvalon. Yhteensä 3€ ^_^
(http://www.3v3-online.com/rc/valo.jpg)
.w
-
Helpommalla pääset kun heität kaikki aluosat purkkiin jä kaadat putkireiskaa päälle, lähtee eloksointi ns itsestään.
Näinpä taidan tehdä!
.w
Haisee sitten kamalalle tuo soppa, tee ulkona
-
Haisee sitten kamalalle tuo soppa, tee ulkona
Mää luulen, että kauniinpi puolisko pitää siitä kyllä huolen! :D
.w
-
Eikä sit umpinaiseen astiaan ja suojakäsineet ym.
Ja reilulla vedellä huuhtele osat puhtaaksi.
-
Nyt se graalinmalja, pyhä pyöritin ja autuuden tuoja tuli taloon! ^_^
(http://www.3v3-online.com/rc/vspec.jpg)
Moottoripukit pitäs sitten varmaan väkertää, ellei jostain semmoisia löydy. En näistä RC-kaupoista noita bongannut.
En myöskään ole varma, mimmoset niitten pitäis olla. Onks niissä joku standardi?
Sitte ohjekirjaa tavaamaan.
.w
-
Kyllä kai ne pukit pitäisi sunkin autoon k-kaupasta löytyä(tai tilaamalla ainakin). Standardeja ne ei ole, kiinnitys on kyllä kaikissa sama koneen osalta(siis kaikissa isolohko koneissa samanlaiset koneenkorvat) mutta se kiinnitys pohjalevyyn voi olla erilainen.
-
Pyhä pyöritin :tongue:
Nuo moottoripukit saat ostettua vaikka Rc-Mushroomista, jollei maailmalta tilaaminen ole ongelma. Tuolta on tullut aika paljon tilattua ja siltä pohjalta uskallan suositella.
Eli nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5838
ja nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5791
ja blinginä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=13621
Ja eiköhän tämäkin tuohon 7.5:n mene http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=11065
-t-janne-t-
-
Pyhä pyöritin :tongue:
Nuo moottoripukit saat ostettua vaikka Rc-Mushroomista, jollei maailmalta tilaaminen ole ongelma. Tuolta on tullut aika paljon tilattua ja siltä pohjalta uskallan suositella.
Eli nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5838
ja nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5791
ja blinginä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=13621
Ja eiköhän tämäkin tuohon 7.5:n mene http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=11065
-t-janne-t-
Kiitoksia vain!
Etenkin tuo viimeinen on aika nätti :)
On vaan Visa yli rajojen, niin pitää varmaan suomalaisista kattella :P
.w
-
Nyt se graalinmalja, pyhä pyöritin ja autuuden tuoja tuli taloon! ^_^
(http://www.3v3-online.com/rc/vspec.jpg)
Moottoripukit pitäs sitten varmaan väkertää, ellei jostain semmoisia löydy. En näistä RC-kaupoista noita bongannut.
En myöskään ole varma, mimmoset niitten pitäis olla. Onks niissä joku standardi?
Sitte ohjekirjaa tavaamaan.
.w
Se siitä low budgetista :D
-
Se siitä low budgetista :D
Nooo.. ^_^
Kun toi Kyoshon orkkismotti ei vaan koskaan toiminu, niin joku piti hankkia. Sain ton 229€, niin oletan säästäväni sen "muutaman" kympin, mitä halvemmat ois ollu toimivuudessa ja luotettavuudessa.
Panostin tohon moottoriin ja iskareihin, kun aattelin että ne on ne tärkeimmät kuitenkin.
Kaikki paitsi tää moottori on hankittu käytettynä / halvalla. Esim starttiboksi 25€. Virtalähde 0€ jne.
.w
-
Virtalähteen modauksen sain aluille.
Meinaan laittaa ulostuloiksi kolme maata sillattuna, ja 3.3v 5v sekä 12v ulostulot.
Nämä pannaaniliittimillä.
Näitten lisäksi 12V sillattuna tupakinsytyttimen plussaan, ja sitten kolmesta maatosta silta tupakinsytyttimelle.
Jos maatan sen sytyttimen suoraan runkoon, niin voisiko sen tehdä siltaamalla ne maatot vaan siihen koteloon?
Sytyttimessä maatto on sen kuori.
tässä kuva nykytilanteesta:
(http://www.3v3-online.com/rc/psu2.jpg)
Vihreä => PS-ON (kytken maattoon)
Violetti => 5VSB (tai s8, ei ota selvää, tämän heitän mäkeen ?)
Harmaa => PG (power good, ledin kautta maattoon)
Ruskea => ? (kytken 3.3V eli oranssiin)
Oranssi => 3.3V (kytken nämä ja Ruskean 3.3V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Keltainen => 12V (kytken nämä 12V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Punainen => 5V (kytken nämä 5V pannaaniliittimeen - ulostulo)
Musta => maatto (Kytken sillattuna kuparilätyskällä kolmeen banaaniliittimeen - ulostulo maatto)
Ja jos ei ole epäturvallinen, niin siltaan maaton vielä Koteloon?
Sininen => -12V (heitän mäjelle?)
Valkoinen => -5V (heitän mäjelle?)
Näin ajattelin kytkeä, palaako talo ?
Eli ympärillä oleva musta laatikko on sen virtalähteen kotelo, johon on sillattu musta(maatto)
(http://www.3v3-online.com/rc/psukaavio3.jpg)
.w
-
Vakikone läks yöllä irti, ja kytkin samalla.
Kuvassa myös luotettava ja ehdottoman edullinen ulosvetäjä :D
Pidän sen ruuvin ja kampuran pään välissä levyä, niin se ei vedä vinoon sitä vauhtipyörää.
Nyt tuli ongelmaksi toi vauhtipyörää pitävä mutteri, sehän olikin tommonen jatkomalli.
Tarttis saada edullinen tavallinen jostain, niin sais konetta kasaan joskus. EDIT: löyty pakin uumenista oikea mutteri
Semmonen problem tuli kans, että ruuvataanko se vauhtipyörä vaan julmasti laakerin keskikehää vasten?
Onko siellä jotain taustalla tukemassa, ettei menis uus laakeri heti pimpiks?
Prikka sinne kai kuuluu väliin laittaa, mutta se ei muuta sitä, että laakerin keskelle tulee jonninmoista painetta.
(http://www.3v3-online.com/rc/kytkin.jpg)
.w
-
juu mutteri julmasti kiinni vaan. rakenne on suuniteltu siten että laakerille ei tule painetta.
-
juu mutteri julmasti kiinni vaan. rakenne on suuniteltu siten että laakerille ei tule painetta.
Tänk juu!
Noniin,
hyvin lähti anodisoinnit semmosella n.30-40 min liottamisella Kodin Putkimiehessä
Paitti että käytin Rainbow-merkkistä, kun siinä oli Natrium Hydroksidia 15-30% (mitens se noin heittelee :)
Kodin Putkimiehessä on 10%
Rahaa meni 2,3€, ja mätkin litkut takasin pulloon, niin sitä voi vielä käyttää uudelleen.
Nyt en tiiä hiosko noi kiiltäviksi, vai antasko olla tolleen vaan.
Ainiin, hukkui tietty yks e-klipsi :cry:
No, niitä tarvii varmaan muutenkin hankkia..
Tässä vähän kuvaa taas:
(http://www.3v3-online.com/rc/antiano1.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/antiano2.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/antiano3.jpg)
(http://www.3v3-online.com/rc/antiano4.jpg)
.w
-
Ei millään pahalla mutta just tämmöiset kaverit uskoo että väri tuo vauhtia lisää.
Jerzi
-
no hyvä kun jätin ne sitten "värittömiksi", ei kulje :P
Suurin syy oli, että en pitänyt tosta sinisestä RTR-lookista.
.w
-
no hyvä kun jätin ne sitten "värittömiksi", ei kulje :P
Suurin syy oli, että en pitänyt tosta sinisestä RTR-lookista.
.w
Joo ei millään pahalla :wink:
Jerzi
PS Olisit nähnyt minun femma auto jolla voitin sarjan, siinä vasta oli jotain kiinnostavaa, NOOOOT :lol:
-
^_^
Ja huomaa tuunauksen hinta, 2.3€
.w
EDIT: Innostuin sitten kasailemaan, että tommonen siitä ny tuli. Enpä tiedä on parempi vai huonompi.
Omaan silmään enemmän työkoneen näkönen, ja se passaa mulle :)
Anti-Ano versio:
(http://www.3v3-online.com/rc/tune2.jpg)
Vertauksen vuoksi mistä lähdettiin:
(http://www.3v3-online.com/rc/kyosho_alkio2.jpg)
-
Oli samanlainen laitos joskus ja voin kertoa että parin lipan jälkeen haluat mp777 iskaritornit :) nuo kun vääntyy ihan naurettavan helposti kun katon kautta pyörähät. ihmettelen miksi rtr leluihin pitää laittaa tommoset parin mm paksuisia leluosia kun ei autot kuitenkaan mitään halpoja ole. pro kamoissa ovat sitten jo kunnollisia, joskin on hintakin.
-
Dissaus***Hyvää k-market laatua, ja varma varaosa bisnes. Kyllä ne kössillä tietää miten saadaan rahat pois***
Niin ja nyt ei varmaan enää auto kulje lujaa kun noi supernopeet siniset värit poistit :mrgreen:
Niin ja ei herneitä nenään, vakavissani en kirjoittanut vaikka ehkä osa totuudesta löytyykin tosta ylhäältä. Tosiasiahan on se että jos kössin osat kiertää ruotsin kautta niin kyllä niihin hintoihin tulee se 10% vähintään lisähintaa...
-
Pitänee sitte ajella renkaat alaspäin ^_^
Enpä ole varmaan yhtäkään osaa Kyosholta ostanut suomesta. :P
.w
-
Jos budjetti kestää, osta Autoglym Metal Polishia, kympin luokkaa tuubi. Saa helposti kiiltoa osiin, siistimmän näköinen!
-
Tuota, eikö tuo anodisoinnin poisto aiheuta ruostumista? Eikö koko homman etuna ole tehdä metallin pintaan suojaava kalvo
-
Tuota, eikö tuo anodisoinnin poisto aiheuta ruostumista? Eikö koko homman etuna ole tehdä metallin pintaan suojaava kalvo
Niissä on nyt semmonen valkoinen(vaalea) oksidikerros, mikä suojaa periaatteessa lisäruostumiselta.
Alumiini "ruostuu" ihan silmissä työstön jälkeen.
En taida niille mitään ihmeellistä tehdä, kun tuli jo kasattua vermes :P
.w
-
Tänään tuli moottoripukit, niin yrittelin asennella konetta.
tuolta voi lukea kuinka kävi:
http://rc10.fi/index.php?topic=18768.msg317550#msg317550
Eli ei ihan putkeen, ja hyvä etten rikkonu konetta heti kättelyssä :P
Huomenna on uusi päivä, ja toiveikkaana otaan polttoainetta töihin mukaan, niin katsoo jos saa sisäänajoa suoritettua.
.w
-
Tolkuttoman nysväämisen jälkeen, se on siinä!
(http://www.3v3-online.com/rc/konekii.jpg)
Kartiosta hion 1,2mm pois, prikka pois, mutterin modausta. Ylimääräinen prikka mutterin alle, kun ei kierry loppuun :P Tästä syystä jousen ura nousi sen 3mm, joten jouset ei mene uraan. paloihin kolo, johon jousen pää mahtuu. Toimii. Pari shimmiä palojen päälle. Kellolla välystä ehkä noin 0.3mm.
Laitan paremmin, jahka palat on kulunu entisiksi.
Tai sitten totean, että ei toimi. :)
No, nyt on kone kiinne, ja odottaa pilliä (pitäs tulla huomenna), niin pääsen sisäänajamaan. Ehkä :p
Jos jotain hyvää pitää keksiä, niin ens kerralla tuloo hyvä. Nyt tuli välttävä.
Ilmanputsarikin on, 777 Kyosho:
(http://www.3v3-online.com/rc/putsari.jpg)
.w
-
Lisää probleemaa pukkaa. Big Bore-iskarit hankaavat vetareihin, ja iskarin alakuppi jää vinoon.
Eipä niille näytä muita kiinnityskohtia olevan :tongue:
Pitäskös nämä mahtua tähän RTR-7.5 sportsiin?
Kuva kertoo kaiken, oletan:
(http://www.3v3-online.com/rc/vinoiskari.jpg)
.w
-
Lisää probleemaa pukkaa. Big Bore-iskarit hankaavat vetareihin, ja iskarin alakuppi jää vinoon.
Eipä niille näytä muita kiinnityskohtia olevan :tongue:
Siirrät vaan alakiinikkeen tukivarren ulkopuolelle. pitempää ruuvia ja joku holkki tonne väliin
-
777:ssa on ohuemmat vetoakselit big bore-konversiossa. Suurenna iskarin alapään kiinnitysreikää tukivarressa reunaa kohti ja prikkaa sitten toiselle puolelle täytteeksi. Onhan sulla yläpäissä pitkät kiinnitystapit? Big Boreille on omansa jotka tuovat yläpäitä ulommas.
-
Kiitos!
Pitää kattella jostain ne 777 yläkiinnityksen mitat sitten, ja väkerrellä alakiinnitykseen jotain patenttia.
EDIT:
Hain pitemmät ruuvit ja otin yläpäätä ulos noin 4-5mm (kaks m3 mutteria), niin vetarit enää hipoo iskarin jousia.
Varmaan alhaalta siirrän kiinnitystä eteenpäin millin/pari, niin pääsen toisesta mutterista ylhäällä eroon.
.w
-
Auto liikkui nihkeesti, kun sitä käsin työnteli pöydällä.
Kattelin että etu- ja takakardaaneissa ei ollu yhtään välystä (dogbone RTR-malli) kun olin nivelkuppeihin laittanut pätkän silikoniletkua sitä välystä poistamaan.
No, etu- ja takapää irti, ja letkut hitolle sieltä.
Ei auttanut. Kokeilin vielä etu- ja takapään pyörivän vapaasti, kun ne oli irti ko operaation aikana.
Ajattelin että se on sitten mennyt ruuvilukite kytkinlaakeriin, ja otin koneen irti.
Kokeilin heti ilman konetta, ja pöh, nihkeesti rullas vieläkin.
Syyksi selvis liian kireelle laitetut ruuvit jarrupaloissa, etujarru hankas :D
Hyvää tässä oli se, että otin Kytkimen irti, ja otin sen uudelleen käsittelyyn.
Pienensin liian leveän prikan vauhtipyörän mutterin alta (prikka ruuvimeisseliin ja smirkelin kivellä pyörittelin sitä), nyt kytkinpalat mahtuu modaamatta paikoilleen.
Samalla sorvailin (mutteri pulttiin, toinen mutteri pitämään vastaan, pultti pylväsporakoneeseen ja viilalla sorvasin) vauhtipyörän mutterin uraa 1,5mm leveämmäksi. Nyt jouset menee nätisti uraan, ja kaikki toimii niiko pitääkin.
Eli nyt on hyvä, kun oli vaan välttävä ennen tätä :)
Onneksi ei tullu pilli vielä tänäänkään, niin tuli tehtyä ajan kanssa huolella.
Huomenna dremeli käteen, ja alatukivarsiin levennys jousen alakiinnikkeeseen, jotta saan ne kiinnitykset noin 1,5mm eteenpäin. Ei viiti yöllä metelöidä, kun on 2 koiraa tossa lattialla hoidossa, ja tytsy nukkuu kanssa kuuloetäisyyden päässä :p
Tai no, saas nähä, on tossa 1,3 laatikkoa kaljaa(* eteisessä kylymässä :D
.w
(* "alkoholitonta" (on joo varmaan) ^_^ kun tää on 0-promille laji, öhöö :P
-
älä laittele mitään letkuja niihin vetareihin,sillä konstin et saa muuta kuin kupit kulumaan lovelle yhdestä kohtaa.
kun akseli liikkuu pitkittäin niin kuluu tasasemmin.
ja on itse opittu kantapään kautta :wink:
-
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.
-Antti
-
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.
-Antti
En ole laskenu yhteen, mutta tässä threadissa on suurimmat mainittu.
Ja toinen asia onpi, että lasketaanko esim starttiboksi kustannuksiin jne.
Mutta muuten lähes kaikki hinnat on mainittu tässä threadissa, iskarit esim 4 x bigbore ja 4 x WorldChamp yht. 90€, joista toiset menee myyntiin luultavimmin, niin jäiskö mulle hintaa niille tosille sitte noin 40€.
EDIT: lasketaanpa vähä:
1 x Inferno 7.5 RTR ~450-500€ uutena, käytettynä oisko noin 200€
1 x starttiboksi 25€
1 x BigBore iskarit 45€ (1 x 777 WC iskarit 45€ jotka kenties myyntiin)
1 x kauhee läjä nippeleitä iskareihin, vaihtojousia sun muuta 0e (tuli iskareiden mukana)
1 x Anodisoinnin poisto 2.3€
1 x 7.5 Ilmanputsari 6€
1 x OS V-spec 229€
1 x kolmipalakytkin 19€
1 x läjä kytkinjousia ja paloja 10€
1 x moottoripukit 20€
4 x Vanttiruuvit ylätukivarteen 4€ (tai tavallaan tuli kaupanpäällisiksi, mutta lasketaan näin)
3 x takasiipi 12€
3 x kiertoa renkaita vanteineen 35€
.w
-
Eli 576e , jätin starttipoksinkin pois laskuista.
Mun mielestä toi on kallista , laskee miten päin vaan niin kalliiksi jää.
-
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:
Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:
-
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:
Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.
-
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.
Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:
Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.
Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..
Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..
-
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.
-
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.
On tuo, väritystä lukuunottamatta.
Pitää ajaa nätisti sitte :)
.w
-
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.
Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:
Mp-7
.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.
Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..
Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa? No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.
Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...
-
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.
Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:
Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.
Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..
Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa? No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.
Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...
Tähän on kyllä taas pakko kommentoida.
Kyse oli SPORT/RTR malleista , ja kyllä nicke kerto mikä hänen mielestään on huonoa.
Kyllä varmaan moni ajaisi tehdastiimissä kun saisi auton ja osat ilmaseks JA ei tarvis ajaa SPORT/RTR suljulla , jota aina dissataan.
Kertaakaan ei kukaan ole sanonu pahaa sanaa Kyoshon kunnollisten mallien laadusta , aina vain hinnasta.
Ja siltikin joku vetää herneet nenään ja rupee vaahtoamaan siitä kuinka laadukkaita ne kisapirssit on.
Lukekaa ne viestit ennenku rupeette katkerina tilittää , ne taiwanilaiset nyt vaan sattuu oleen halvempia ja parempia kun kössön SPORT/RTR vehkeet.
-
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa? No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.
Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...
Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.
Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.
Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?
Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.
Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.
Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.
Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.
-
En ole yhtään osaa Suomesta ostanut (uutena), ja ostamani osat on olleet halvempia kuin Hobao etc. Suomessa.
Mulle on se ja sama mitä ne suomessa maksaa :)
EDITTIÄ:
Just tällästä vääntöä pitikin tulla, että tässä projektissa on järkeä ^_^
Lopputulosta ei oikeen vaan näe vasta kun kesän lopulla, mutta siihen asti - vedonlyönnit käyntiin!
.w
-
Sisäänajoa vailla nyt.
HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen
Enää tukivarsien modaus BigBoreille, tai sitte lyön eka WC:t kiinne.
Sisäänajo mennöö noilla BigBoreillakin, kun eivät enää paina vetareihin, mutta välys voisi olla isompi.
(http://www.3v3-online.com/rc/pilli.jpg)
.w
-
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa? No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.
Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...
Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.
Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.
Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?
Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.
Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.
Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.
Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.
Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan ******* :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.
-Antti
-
Sisäänajoa vailla nyt.
HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.
Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.
-
Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan ******* :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.
-Antti
Tiesin että joku tarttuu tohon, vaikka ei vaikuta asiaan millään tavalla :mrgreen:
Kanai editionhan se.
Kuten jo sanoin, niin en missään sanonut että kaikki kössöt on huonoja, vaan että kyseinen sportti on. Ja tän topicin ideanahan on ton nimenomaisen auton saattaminen kisakuntoon, toi lause mistä nyt vedettiin herne nenään oli vain mun epäilys siitä mitä tulee käymään :wink:
Faktahan on se että toi auto ei tule kestämään pidempää ajelua radalla noilla muutoksilla, mutta sitähän kukaan ei kukaan usko ennenkuin omistaja toteaa sen keväällä/kesällä. Tämä on siis mun veikkaus, Janne T ja Andy on siis sillä kannalla että auto tulee kestämään?
Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata? :p
-
Kyllä, veikkaan että kestää.
Tai riippuuhan se wictron ajotyylistä :cheesy:
-Antti
-
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.
Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.
Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.
Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.
Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata? :p
Toivottavasti Kouvolan uudella radalla :)
Mutta vois sitä Kotkassa käydä pyörähtämässä.
Pitää vielä määritellä kestäminen, kai PRO-vermeissäkin jotain osia joskus menee.
.w
-
No me varmaan luetaan CluBBahin kanssa sitten eri sivuja. Ei ainakaan minun silmiini osunut ainoatakaan kirjoitusta jossa Nicke89 olisi pystynyt nimeämään osat jotka hajoaa. Paljon mahdollista jotta oli aiemmin mennyt ohi, mutta nyt niitä oli sitten ilmestynyt.
Harmi vaan ettei ihan osunut tuo listaus. Ehdottomasti heikoimmat kohdat ovat nimittäin muovinen spurri, onneton ohjauslinkki ja surkeaakin surkeammat rtr radiot servoineen. Nuo parjatut ohjauspalat ovat muuten aivan samat sekä Kanai malleissa että myös triplaseiskassa. Muistaakseni pari sivua sitten oli samaa vääntöä ja kestäviksi todettiin sielläkin. Heikot vantit? Mitkä ihmeen vantit, ei tuossa RTR mallissa ole vantteja, eikä muuten ollut alkuperäisessä kisaversiossakaan. Ja diffitkin vielä hajoaa. Kas kun minulla ei ole mennyt vaikka varaosina olenkin tuon 5 taalan ratassarjan hankkinut. Kyllä, äiti antoi rahat kun oli niin pirun kalliit osat... Tuota ruuvien kanta juttua en kyllä ymmärrä. Eikös kaikkien ruuvien kantojen kanssa saa olla varovainen, oli kyseessä sitten kuusio-, kuusiokolo tai ristipääruuvi? Vääntyvä iskaritorni on paha takaisku. Onneksi kössö ei ole tehnyt tuota heikosta hiilikuidusta koska silloin se katkeaisi, nyt sen voi sentään oikaista. Kyllä ne alkuperäiset vetaritkin kestää vaikka mallia koiranluu onkin. Ratkaisuna tietystikkin kivikautinen mutta vanhahan tuo mallikin jo on. Oletuksena siis, että kyseessä on Sports- malli eikä US, joka olisi ollut aika paljon helpompi lähtökohta.
Yhä vieläkin, rautalangasta vääntäen, osat eivät ole kalliita kun ne hankkii muualta kuin Suomesta. Vaikka olenkin vain tyhmä DI niin kyllä minä hinnat ymmärrän jopa siinä määrin, että ihan netistä haen halvimmat hinnat. Myös valuuttakurssien käännökset sujuvat. Jollei Nicke89:llä muuta tekemistä ole niin voithan sinä noita hintoja tänne haeskella, helpottaa sitten Kyoshoilla ajavien hintavertailua.
Jep jep, taidan lähteä huutelemaan muihin topikkeihin, kun kuulin ettei Hopsterin ST mallin runkojäykkäri kestä ja varaosien saanti Suomesta on ollut nihkeää... Ja vetostartista jää naru käteen puhumattakaan tuon mallin heikoista ohjauspaloista. Iskaritornitkin muovia...
Mun kohdalta loppuun käsitelty. Kesällähän tuo sitten nähdään miten kestää.
ps. Onneksi Pirkanmaalle tuli joulu Saben muodossa niin pääsi tekemään halpoja ostoksia, jää sitten rahaa Kyoshojen korjaamiseen.
-
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.
Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.
Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.
Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.
Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?
-
Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?
Kyse ei niinkään ole tehosta vaan EFRA hyväksynnästä. Minun tietääkseni , vaikkakin tietämykseni on toisarvoista eräiden mielestä. Suurimmat erot tulee tankkiväleissä ja vääntöalueessa pilliä vaihdellessa.
Pieniä tehoeroja varmasti on , tuskin pihasuttaajan huomattavissa.
-
Jos ei EFRA-leima kiinnosta, ja on osaamista, niin paras tulee kun tekee itse.
Räätälöi sen omalle koneelle ja ajotyylille sopivaksi.
Mutta muuten CluBBaH on oikeassa, ei niissä paljon muuta eroa ole kun tehoalue, ja äänenvoimakkuus. Laatueroja voi olla kanssa.
Tehoaluetta voi säädellä pitemmällä tai lyhyemmällä käyrällä.
.w
-
Tahdon muuten täydentää, että ostan aina paikallisesta, vaikka maksaa enempi, jos vaan kukkaro antaa myöten.
Tankkaan auton myös asemilla, joissa on kahvila ja huoltamo, maksakoon 5 senttiä enempi litra.
Jos hintaero on enempi kuin nelinkertainen, niin sitte kyllä moraali joustaa.
.w
-
Turha se on joo bensan hintaa tuijottaa.Kaiken se kumminkin vie minkä tankkiin laittaa :azn:
-
It's alive!
Kuvan laatu ja kuvaus itsessään mättää, mutta kuvasin ja ajoin samalla :P
Videossa ajan pintakaasulla kaks kertaa ees taas. vau. :)
http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/rc/rororo.mp4
.w
-
Hyvinhän se RTR kestää :grin:
-
Kyllähän se vielä pintakaasulla, mutta saas sitten nähdä kun kesä tuloo... Mutta jokatapauksessa onnentoivotukset! Mielenkiinnolla kesää odottelen :smiley:
-
Mitens on tähän asti kestäny??
-Antti
-
No nyt on jo kesä menny.....