Osaatko juupeli72 kertoa mistä saan ohjeet tuon servon muokkaukseen? Olen pidemmän aikaa miettinyt ratkaisua yhten ongelmaan ja tuo kyseinen modaus saattaisi ratkaista sen probleeman...
Servon saa yleensä modattua, jos servosta löytyy sellaiset rattaat, jotka mahdollistavat sen 360-asteisen liikkeen eli ts. rattaiden tulee olla "täysiä" (joissakin servoissa viimeinen ratas ei ole täysin hammastettu). Servon oman potikan käyttö saattaa olla hyvin haastavaa, sillä potikan vastus tuntuu aina pikkuisen elävän. En tiedä luulenko vain, mutta silläkin tuntuu olevan merkitystä, mihin kanavaan servon laittaa vastarissa. Servocitystä sai ainakin aikoinaan niitä keskialueen neutralisoijia, jolla sitä servon vaellusta sai vähennettyä (lisäsivät siis deadzonea). Ajomoottoreiksi modattuna melkeen kannattaa repiä servon elektroniikka pois ja käskeä tätä vaihteistoa noparilla. Kokeilin Valtran ajoa modatuilla servoilla niiden omilla elektroniikoilla ja unohdin sen melkein heti. Ei vaan toimi, sillä pahimmillaan saman puolen pyörät vaeltaa eri suuntiin.
Joissakin servoissa voi ottaa koko potikan vaikka ulos kuoresta, sillä potikan varsi ei aina toimi akselina. Microservoissa joutuu poraamaan hammasratasta, sillä potikan akseli on myös varsinaisen ulostulon akseli, kuten juupelikin tuossa jo mainitsi.
Tuo meikäläisen "bobcat" on teknisesti "viimeistelyä vaille" valmis (ei valoja vielä). Karkea hinta-arvio, jos kustannus kiinnostaa:
- CAT-"bobcat" 16,90€
- Neljä modattua microservoa from Hong Kong (siis turha mennä ettimään sieltä uistimien vierestä, ei löydy
) 4 x 2,60€
- Ohjelmoitava digiservo kauhan nostoon 42€ (liikerataa 180-astetta)
- -II- kauhan kääntöön 33€
- Ohjelmointipalikka 18,50 €
- Kaksi harjallisen moottorin noparia 2x 70€
- Ohutta sähköjohtoa, pieniä nippusiteitä, ruuveja yms. tilkettä omista varastoista.
Eli mitäs tosta tulee.. bauttiarallaa 261€ ilman radioita, akkuja ja tilkkeitä. Halvemmallakin tietysti pääsis, mutta noilla tuli nyt toteutettua. Kaikkea ei siis tarvinnut tälläkertaa ostaa, mutta suuntaa antavaa +postikuluja tms. Tähän todellakin tarvitsee hyvin voimakkaan servon kauhan nostoon, sillä nostokohta on todella lähellä puomin niveltä. Puhelimella hätäiseen otettuja kuvia:
http://www.aijaa.com/albums.php?album&a=20740Ohjaus on yhdessä tikussa ns. elevon-mixillä, jolloin ohjaus toimii ns. "tankkimaisesti".