Kirjoittaja Aihe: Losi Strike SCT 1:10  (Luettu 17113 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #30 : 11.05.10 - klo: 15.17 »
Käsitykseni mukaan kokemukset eivät muutenkaan ole positiivisia (korkean painopisteen lisäksi, kun ei auto ilmeisesti ole kovin kestävä.

Eiköhän sitä kannattaisi kuitenkin ostaa jokin luotettava malli, Blitz, SC10 tai vaikka Slash (vaikka siinäkin tosiaan korkea painopiste on). Ultima SC:stä ei niin hirveästi taida porukalla kokemuksia olla, mutta käsittääkseni siitä menee iskarit vaihtoon aika äkkiä...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #31 : 11.05.10 - klo: 15.42 »
^ Totta tuokin. Ja Blitz kyllä kiinnostais aidosti eniten, mutta olis tää vaa nii turkasen halpa. Apexmodelsista rahdin kera n. 157 euroa..

Pitääpä ny kattella täs minkä sitä päätyy näistä ostamaan..

Niin joo, Ansmannilla olis myös SC-trukki mutta sepä onkin eri asia sitten taas..  :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #32 : 11.05.10 - klo: 15.42 »

Just, ja kannattaa samalla ampua itteen vaikka polveen.

todella järkevää laittaa akku ottamaan jokainen isku vastaan.  :shocked:

Only in AMERICA !



en tälleen noobina tiedä mikä hitto on Bluegroove rata mutta kuvista päätellen noilla jenkkiradoilla ei hirveästi ole irtosoraa ja kiviä hakkaamassa akkua
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #33 : 11.05.10 - klo: 15.48 »
en tälleen noobina tiedä mikä hitto on Bluegroove rata

Savea johon on jäänyt kumia.

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #34 : 11.05.10 - klo: 15.56 »
Savea johon on jäänyt kumia.

Thänks
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #35 : 11.05.10 - klo: 18.54 »
No, on kai se otettava selvää tästä autosta joten auto on ny tilattu Apex Modelsilta.
Pannaan sitten omia kokemuksia kunhan on testit vedetty.

Harmi vaan ettei tuo vakionopari kestä 3S lipoja.. saattaa mennä tekniikka vaihtoon nopeastikin jos ei vauhti miellytä..  :grin:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #36 : 11.05.10 - klo: 20.21 »
Kannattaakin vaihtaa. Aika mopo vakiona.

Kiinancombo ja 2s ajellaan täällä, aika vikkelä :P

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #37 : 13.05.10 - klo: 11.56 »
Ei ois kellään laittaa akkukotelon mittoja?
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #38 : 13.05.10 - klo: 12.00 »
No minkäslainen peli tämä nyt sitten on verrattuna esim tohon 4x4 slashiin? Ja Sähköt tietenkin harjattomiksi.
.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #39 : 13.05.10 - klo: 12.12 »
No minkäslainen peli tämä nyt sitten on verrattuna esim tohon 4x4 slashiin? Ja Sähköt tietenkin harjattomiksi.

Eiköhän tätä pitäs verrata johonkin toiseen takapotkuun..  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #40 : 13.05.10 - klo: 12.14 »
No minkäslainen peli tämä nyt sitten on verrattuna esim tohon 4x4 slashiin? Ja Sähköt tietenkin harjattomiksi.

Eiköhän tätä pitäs verrata johonkin toiseen takapotkuun..  :wink:
Oorait sori! :roll:
.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #41 : 14.05.10 - klo: 09.20 »
Tjaah, tämän auton kanssa pääsee sitten diffin shimmaukseen heti ensitöikseen.
Losin foorumeilta sain vinkkiä että diffin planetaarirattaat kannattaa shimmata heti koska niissä on älytön välys.
Samoten idler gear on suunniteltu fiksusti alumiinista, kun taas diffin muut rattaat on messinkiä ja terästä. Kestää varmaan tosi hienosti..  :roll:



Lainaus
1) Take a look at that gear mesh!!! this is why everying one is having problems with the gear (shark toothing)
I know the other half of the tranny case isnt installed, and some might think itll align better with the other half install, but guess what, drill your self a hole you can plug with a rubber garmet and take a look for yourselves, its the same! Why Losi!

Ive been threw 5 idler gears now with a 12t Etreme modified brushed motor, with a well kept slipper clutch! its really starting to bother me!!!.

2) Meshing a soft aluminum between brass and steal mind boggles me.

3) The floating diff really needs Some TLC to keep it going. or youll just keep destroying the outer cups.

I would suggest taking that Tranny apart as soon as you get it out of the box!

Find some 3mm washers to shim the (3) Spider gears out.
Then find some 1mm shims to put between the bearings and gears that ride agaisnt the spiders.

Now remove that cheap (over harden) pin that aligns the outdrive cups.
Find the cup that the hole doesnt go all the way threw. Drill it about 2-3mm more in depth.
Now go to your local hobby store and pick up some spring steel the same diameter, cant recall. Also grab some blue shrink wrap. think its 3/32 in dia.

Cut your self some new spring steel pins into lengths that fits perfectly and snug.
Now take a look at how big the hole is that the pin goes threw in the main diff gear its sloppy!

Take some of that shrink warp and make yourself a bushing

Use a good grease that sticks well to gears and put it all back together.

the outdrive cups need some fuel line inserted between them and the dog bones to take up the slack (it is a floating diff) be sure to check for binding.


If you still have problems this site has a set of harden steel gears, but they are all on back order! lots of hop ups as well to deck that Losi Strike out with some bling.

Do all the above and you may have a chance.

Keep us posted.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #42 : 24.05.10 - klo: 20.25 »
Tänään kotiutui Strike sitten itellekin ja aamupäivän diffinpurku/järeempää rasvaa/kasaus-urakan jälkeen, olihan se käytävä testaamassa, vaikkakin märällä asfaltilla joka ei nyt kummosia fiiliksiä ajamiseen anna.

Ihan mukavalta kulkineeltahan tuo vaikutti kuitenkin, joskin hieman hitaanpuoleinen kun on vakiosähköt kiinni ja 2S lipolla ajelin. Ja kun on vielä hyvässä muistissa viime kesän Fluxi-ajelut..
Hypyt menee todella nätisti, auto lentää käytännössä aivan vaakatasossa eikä kaasulla tartte juurikaan ohjailla ilmassa.
Tiedä sitten muista SC-trukeista, taitaa olla kaikilla sama juttu.

Pitänee vissiin tuo vakionopari heivata kuuseen ja panna Sidewinder tilalle niin saa 3S lipot käyttöön.
Märällä asfaltilla tosin riitti kyllä 2S lipokin siihen että suoraan ei kauaa menty, renkaat taitaa olla suht kovaa kumia ja pidon kanssa oli tosiaan niin ja näin.

Kunhan kelit kuivais niin pääsis ihan kunnon savi/hiekkaradalle kokeilemaan..  :undecided:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #43 : 27.05.10 - klo: 20.45 »
Olen varmaa ainoa Striken omistaja täällä..  :grin:
No, jatketaa yksinpuhelua..

Tuli heivattua nuo vakiosähköt mäkeen ja tilalle Sidewinder/4600kv-combo + Sand Pawit.
Kylläpä auto muutti luonnettaan kertaheitolla, nythän tää on sikamaisen hauska vehjas!

Vetarit on aika pehmeetä kamaa, onneks on tulossa vahvemmat vetarit jossain päin maailmaa, 4 ajokerran jälkeen molemmat vetarit on aivan kieroja.

Nyt sitten katotaa kuin kauan tässä kestää voimansiirto muilta osin tuota tehokkaampaa noparia ja mosaa.
3S lipoilla olis vielä kivempaa mutta sitten alkaakin jo paikat raksumaa melko nopeaankin.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #44 : 29.05.10 - klo: 12.36 »
Täälläkin on sama peli kaveripiirissä.

Kiinan setti on kiinni ja 2s lipoilla ajellaan. Aika hullu menemään kyllä :)

Mites muuten oletko saanut ajoa rauhoittumaan? On aika herkkä kippaamaan vaan ympäri ja radallakin ampuu mutkasta todella vaikeen tuntusesti ulos(menee siis minne sattuu).

Blitzi menee kuin kiskoilla tähän verrattuna.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #45 : 30.05.10 - klo: 09.11 »
Täälläkin on sama peli kaveripiirissä.

Kiinan setti on kiinni ja 2s lipoilla ajellaan. Aika hullu menemään kyllä :)

Mites muuten oletko saanut ajoa rauhoittumaan? On aika herkkä kippaamaan vaan ympäri ja radallakin ampuu mutkasta todella vaikeen tuntusesti ulos(menee siis minne sattuu).

Blitzi menee kuin kiskoilla tähän verrattuna.


Kokeiles panna eturenkaille haritusta niin rauhoittuu ohjaus jonninverran, ainakin itellä tuntu rauhottavan auton ohjausta hieman.
Samoten etujousien jäykkäys rauhottaa ohjausta myös.

Itellä on nyt nuo Pro-Linen Sand Pawit kiinni ja kun takana on tolkuton pito hiekalla, niin auto on ennemminkin aliohjaava kuin yliohjaava.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #46 : 30.05.10 - klo: 21.32 »
Täytyy kyllä sanoa että melkoista haprua on Striken "valumiini"-osat..
Autolla vasta noin 6 tuntia ajoa takana ja molemmat vetarit on aivan kierot, vetarien tapeista jotka pyörittää yokeja on kadonnu puolet, yoket on kulunu aivan kuopille ja pari turnbucklea on saatu poikki.
Turnbucklejen heikkous oli tiedossa autoa ostettaessa ja onneksi tajusin ostaa noita varastoon, pitää vaan keksiä korvaavan valmistajan vastaavat tilalle, tämä auto "syö" näköjään turnbuckleja aamupalaksi.
Samoten rod endit autossa on naurettavan heikot, noidenkin heikkous oli tiedossa ja Amainilta onkin tulossa jo RPM:n rod endejä jotka kestää varmasti paremmin.
Vahvemmat CVD-vetarit on tulossa joten sikäli ei tuo orkkisvetarien heikkous haittaa.

Mutta edes päivitysosineen, ei tässä vielä olla lähelläkään Slashin hankintahintaa, että sikäli ihan ok ostos, ei kaduta toistaseksi yhtään, hauska laitehan tämä on.  :wink:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #47 : 30.05.10 - klo: 22.03 »
Lähellä ja lähellä... http://www.brigitte-ritter.de/xtcommerce/product_info.php?info=p3877_RTR-Slash.html 188e suomeen postitettuna. Tosin ei tietoa onko giga fai mhz vehes. Mutta mitä lukenut niin ilemisesti ks. pulju tilaa tuotteen vasta tilauksen jälkeen joten eiköhän sieltä gigasena tule. Siitä en taas sano mitään onko parempi. Toki slässi kestää vakiona harjatonta paiskomista aika kevyesti pois lukien ne takahubit...

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #48 : 30.05.10 - klo: 22.18 »
^ Juu, mutta onhan tässä jonku oltava vähä "erilainen" nuori..  :wink:
Ja tää ny oli vähän heräte-ostos joka osottautu kuitenki ihan hauskaksi vehkeeksi.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #49 : 30.05.10 - klo: 22.24 »
Jep eiköhän noita lässyköitä kieri jo ihan tarpeeksi. Että hyvä vaan, jotta kokemuksia tulee muistakin malleista.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #50 : 11.06.10 - klo: 09.25 »
Jatketaas tännekin vähän kokemuksia kun on maileja jo takana melko paljon.

Auto on saanu todella kovaa röykkyytystä, kuten mun autot aina ja ihan tyytyväinen olen ollu auton kestävyyteen ja käyttäytymiseen, kunhan alustan säädöt sai hierottua hiekkaradalle ja hypyille sopivaks, eli jäykimmilleen.  :grin:

Sanoisin että kyllä tämä hintansa arvoinen auto on, kunhan vaihtaa tosiaan tuosta tuon vakiotekniikan mäkeen, samoten vetarit, yoket ja diffin saa vaihtaa parempiin.
Vetarit ja yoket on tehty jostain purukumin tapaisesta materiaalista, ovat meinaan todella pehmeää tavaraa.

Vakiodiffi on muuten ihan ok, mutta sen ulostulot on myöskin suht pehmeetä kauraa, joten tilasin tilalle pallodiffin ja CVD-vetarit, toistaseks on kestäny todella hyvin, vetarit on suorat eikä yoket ole kulunu kuopille.

Alumiininen idler gear on myöskin yksi heikko kohta, nyt on toinen jo menossa, mutta Robinson Racingilta on tulossa lähiviikkoina teräksinen, joten sekään ei ole ongelma kunhan tuon julkaisevat.

Ohjausservo sanoi myös sopimuksen irti hampaiden kadotuksen merkeissä, mutta onneksi oli varalla hieman tehokkaampi servo.

Suurin miinus tämän auton kanssa on surkea varaosasaatavuus Suomessa. Sabella on Losin osia paljon, mutta juttelin tuossa heidän kanssaan ja sanoivat että eivät todennäkösesti tähän autoon tule paljon osia hommaamaankaa hyllyyn kun ei ole niin suosittu auto.
Mutta eipä tuo toisaalta haittaa, Amainilta olen saanu kaiken tarpeellisen ja toistaseks ei ole yhtäkkisiä ajoseisokkeja tullu tekniikan hajoamisen takia, kun tajusin ostaa noita turnbuckleja auton mukana..  :grin:
« Viimeksi muokattu: 11.06.10 - klo: 09.43 kirjoittanut HMS77 »
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #51 : 18.06.10 - klo: 22.20 »
Pakko kyllä olla tyytyväinen tämän auton kestävyyteen kun nuo tietyt lapsenviat on saanu alta pois.
Ainuttakaan koville joutuvaa muoviosaa en ole saanu rikki vielä vaikka autot ei edelleenkään sääliä saa mun käsittelyssä.
Puskurit, alatukivarret, skid platet, c-palat, ohjauspalat, iskaritornit, koritolpat kaikki pysyny ehjänä mikä on jo melkoisen hyvin mun käsittelyssä.  :wink:

Vakiokori on melkosta haprua, mutta sekään ei menoa haittaa vaikka vähän lokarit lepattaa..  :grin:

Aivan liikaa dissausta saanu osakseen tämä pirssi, hintaansa nähden loistokapistus!
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #52 : 10.07.10 - klo: 23.00 »
Saksasta saisi tuollaiseen 145€ posteineen, onko mitään mieltä tämän auton kohdalla ?? Hukkaan heitettyä rahaa vai kelpo kapistus ?
Tiger II

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #53 : 11.07.10 - klo: 11.17 »
Kelpo kapistus tohon rahaan.

Ihan ajettava vakiotekniikalla mutta harjattomilla+ lipoilla vaatii parempia kumeja ja alustaa parannettavaksi iskareiden jne osalta.

Itse ajattelin ostaa kanssa kun yhdellä jo porukasta löytyy tämä.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #54 : 11.07.10 - klo: 20.05 »
Saksasta saisi tuollaiseen 145€ posteineen, onko mitään mieltä tämän auton kohdalla ?? Hukkaan heitettyä rahaa vai kelpo kapistus ?

Siis hintaansa nähden ihan hyvä pirssi, tuleehan mukana kuitenkin Spektrumin gigaradiot. Joitain akilleen kantapäitä toki on mutta milläpä merkillä ei..

Itellä ollu tämä kohta 3kk ja paljon on osaa vaihdettu mutta onpa auto kyllä saanu pirusti runtuakin.
Itehän vaihdoin siis tuon karvallisen vakiotekniikan kahden ajokerran jälkeen Castle Sidewinder 4600kv-comboon ja osittain senkin takia alkanu paikat hajoamaan.

Mm. vetarit ei kauaa kestäny lisääntynyttä tehoa, vaan menivät ensin aivan mutkille ja parin oikaisukerran jälkeen sitten lopullisesti poikki.
Samoten diffin ulostulot on suunniteltu selvästi pienemmille tehoille, eivät kestäneet nekään tehoja vaan vetarit söi ulostulot melkosille kuopille todella nopeasti.

Ratkaisut noihin ongelmiin on pallodiffi ja CVD-vetarit. Hot Racing tarjoaa tähän myös bulletproof-diffiä joka on lukittu ja siten melko i*ioottivarma.

Vanttiruuvit ja iskarien alapäiden rod endit on myös heikkoa tekoa, vanttiruuvit korvasin parin poikkinapsahduksen jälkeen Traxxas Slashin vanttiruuveilla eikä ole sen jälkee poikki menny.
Iskarin alapäät löytyi omasta romulootasta, en tiedä mistä vehkeestä on jääny itelle pyörimää mutta toistaseks kestäny hyvin.

Diffin idler gearia väitetään myös heikoksi, mutta hyvin on kestäny ainaki itellä ottaen huomioon lisääntyneen tehon.
Toki olen vaihtanu tuon jo pari kertaa kun on alkanu olemaa hampaat jo melko teräviä.
Robinson Racingilta on tuohonkin tulossa piakkoin ratkaisu, teräksinen idler gear kun vakio on alumiinia.

Kokonaisuutena ihan ok laitos, suurimpana haittana se ettei varaosia oikein saa Suomesta.
Sabelta saa jotain, mutta todellakin vain jotain osia..

Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #55 : 11.07.10 - klo: 21.37 »
Itellä ollu tämä kohta 3kk...

Diffin idler gearia väitetään myös heikoksi, mutta hyvin on kestäny ainaki itellä ottaen huomioon lisääntyneen tehon.
Toki olen vaihtanu tuon jo pari kertaa kun on alkanu olemaa hampaat jo melko teräviä.

Skippaan nyt nuo muut (useat) mainitsemasi osat, mutta todellakin jos 3kk aikana on jo pari kertaa joutunut tuon vaihtamaan niin onhan se todellakin heikkoa tehoa.

Mulla on Blitzissä ollut sekä 7.5T että 10.5T kone ja kummallakaan ei ole ollut mitään ongelmia osien kestävyyden kanssa. Eikä muutenkaan ole ollut kestävyydessä ongelmia, ja varaosiakin autoon saa hyvin.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #56 : 11.07.10 - klo: 22.20 »
Skippaan nyt nuo muut (useat) mainitsemasi osat, mutta todellakin jos 3kk aikana on jo pari kertaa joutunut tuon vaihtamaan niin onhan se todellakin heikkoa tehoa.

Mulla on Blitzissä ollut sekä 7.5T että 10.5T kone ja kummallakaan ei ole ollut mitään ongelmia osien kestävyyden kanssa. Eikä muutenkaan ole ollut kestävyydessä ongelmia, ja varaosiakin autoon saa hyvin.

Totta, mutta kannattaa nyt ottaa huomioon se fakta että Striken ja Blitzin hinnan erotuksella saa Strikeen jo melkoisesti varaosaa joilla ajetaan todella pitkään.
Toisekseen, se nyt on vaan tyhmää maksaa kideradioista kun satasen halvempaan autoon saa gigaradiot..
Mitä nyt kukin sitten taas arvostaa..  :wink:

Ja tuo idleri nyt ei maksa kun muutamia euroja ja mulle ainakin aivan se ja sama vaikka joutus vaihtamaa kerran viikkoon noita.

Toki, sitten päästäänkin kysymykseen että mitä se tämäkin harrastus kellekin sitten on.. Mulle tää on 75% auton purkua, korjailua ja kasailua ja 25% ajamista.
Auton kanssa ropaaminen on melkein hauskempaa kuin itse ajaminen joten ei mua kiinnosta jos joku muutaman euron alumiiniratas ei kestä kuukautta pidempään. Kun se hajoaa, se vaihdetaan, so simple.  :wink:
Ja kuten sanoin, pian tulee RR:ltä tuon tilalle teräksinen vaihtoehto joten tuokin on poissulettu ongelma sen jälkeen.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #57 : 12.07.10 - klo: 04.15 »
Skippaan nyt nuo muut (useat) mainitsemasi osat, mutta todellakin jos 3kk aikana on jo pari kertaa joutunut tuon vaihtamaan niin onhan se todellakin heikkoa tehoa.

Mulla on Blitzissä ollut sekä 7.5T että 10.5T kone ja kummallakaan ei ole ollut mitään ongelmia osien kestävyyden kanssa. Eikä muutenkaan ole ollut kestävyydessä ongelmia, ja varaosiakin autoon saa hyvin.

Totta, mutta kannattaa nyt ottaa huomioon se fakta että Striken ja Blitzin hinnan erotuksella saa Strikeen jo melkoisesti varaosaa joilla ajetaan todella pitkään.
Toisekseen, se nyt on vaan tyhmää maksaa kideradioista kun satasen halvempaan autoon saa gigaradiot..
Mitä nyt kukin sitten taas arvostaa..  :wink:


Niin no toki jos auton valitsee vain radioiden ja hinnan perusteella, niin sitten kannattaa ostaa Strike. Vaikka toki gigaradioita saa ulkomailta parilla kympillä...

Assoahan saa suoraan gigaradioilla ja harjattomalla tekniikalla. Toki hinta kohoaa yli 300 euroon, mutta eipähän heti tarvitse osia päivitellä.

Ja ainakin ratakäytössä HPI, Asso ja Kyosho on jo pelkän painopisteen vuoksi Strikeä tai Slashia parempi, vaikkakin urheat harrastajat onkin viritelleet viimeksimainittuja matalammiksi. Ja kyllä ainakin itse mielenkiinnolla seurailen noita virittelyprojekteja, mielenkiintoisia ovat jos innostusta moiseen löytyy.

Ja ihan vain ulkomaalaistenkin foorumien perusteella tuo Strike ei mikään kestävyyden huipentuma ole, kun taas Blitz ilmeisesti kestää melkein mitä pommitusta tahansa. Ja on hyvä radalla. Samoin Slash kestää, tosin Slashin takahubit ilmeisesti antaa periksi aika nopeasti, mutta niiden tilalle toki saa kestävää osaa jos haluaa.

Jos ei tätä ole jo mainittu, niin kannattaa lukaista: http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=2480

Itseä toki hieman hämää kohta 5, jos nuo radiot ovat mallia "huonot" niin ei niistä hirveästi iloa ole. Tiedä sitten mikä on päivän tilanne, mutta jokatapauksessa kannattaa lukaista tuo keskustelu läpi ja katsoa mitä vinkkejä siellä on, esimerkiksi tuon idlerin osalta. Ettei tarvitse sitten oikeasti kerran kuukaudessa sitä vaihdella... vaikkei se sinua haittaisi, niin jotakuta toista voi haitata aika paljonkin jos autoa joutuu kokoajan ruuvaamaan.

Slipperi ilmeisesti on myös huonohko (lisää vaurioiden määrää muualla). Losi XXX-T:n slipperi ilmeisesti sopii autoon (n. 40 dollaria), mutta siihenkin menee jo jonkin verran rahaa. Jotkut ovat ilmeisesti Asson slipperiä tuohon sovitelleet, selvästi halvempi kuin tuo Losin oma. Kuuladiffi maksaa sen 34 euroa ainakin amainhobbiesissa (ratasdiffi on käsittääkseni avoin, joten sitä tuskin saa toimimaan järkevästi ratakäyttöä ajatellen). CVD-vetarit on 20 dollaria. Eli nuo päivitykset tekee sen vajaa 100 dollaria auton hintaan (tuota slipperiä ei mun kommentin perusteella nyt kannata ostaa, vaan katsoa jokin oikeasti sopiva). Tuo hintaero sitten jo nollaa aika hyvin Striken hintaedun muihin malleihin verrattuna (samaisessa kaupassa Blitz on 190 dollaria ja Strike 130 dollaria jos haluaa hintoja suhteuttaa) Strike on jos pelkästään noiden päivitysten jälkeen kalliimpi, joten voi hintaerolla siihen Blitziinkin hakea ne gigaradiot... ja sitten on Strikessä ne loput heikot osat vielä päivitettävänä.

Ja ettei asia menisi liian yksipuoliseksi, niin toki Blitzikin kaipaa päivityksiä. STRC Steering Bellcrank ja STRC Rear Camber Link Plate kun hommailee, niin hyvä tulee. Ensimmäinen on lähinnä suorituskyvyn parantamiseen, jälkimmäinen kestävyyden.


1. weak dogbones
2. "soft idler"
3. weak tierods
4. body sits too low
5. electronics issues
6. sloppy outdrives
7. soft axles

First are the weak dogbones.
Mine never bent, but I have seen ones that look like pretzels. Call Losi not Horizon first and see what they will do. I'm sure there are "harder" dogbones being made to be a running change. I got the CVA's and they are an awesome upgrade. They show no wear and I've used it!!

Second is the soft idler gear.
I lost mine when I wasn't using the best throttle control so the inside wheel was unloading coming out of the corner. Since the diff is open all the gears are spinning fast which heats up the idler and the hardened mair gear destroys the soft idler. I think that what happens either way the gear has to be made of steel. If you use a thick grease (one that will stick to the gears as much as possible) it will extend the like of the gear. I used Tamiya Anti-wear grease and it has worked very well. Best option is to used the plastic idler for the Slider sprint car.

Third are the tierods.
They can take alot, but first they will bend, then snap. Lots of options here. Lunsford Super Duty work I've heard with the ends from an 8ight servo link. I used Traxxas ones for Rustler/Slash..etc. The steering links for the Rustler are basically a direct bolt on for every link on the truck.

Fourth is the body sitting too low.
I started a thread about this it should be around somwhere. Check the latest post w/pic to see my most recent body height.

Fifth are the issues with the electronics.
I've heard of dead servos radios loosing bind..all kind of stuff. I'd have to say call Losi and explain whats wrong as simply as possible. I've heard if you are patient and polite they'll get you what you need. I'm sure they will have things figuired for the next "batch".

Sixth are the sloppy outdrives.
You can use soft pan car springs to keep tension on the outdrives, but they do get close to popping out on full droop. I'm going to try small foam spacers used on top of the bladders on TRF Tamiya sedan shocks to take the place of the small stock o-rings. I'll see how that works.....

The ball diff will elimate this issue although most open diffs of this type will have this problem to some extent..

Last are the soft axles.
I don't think this is much of a problem becase my truck had one bad the other showed no wear. It must have been left over from Sliders because that was a running change a while ago.







Myös tämä kannattaa lukaista ajatuksella läpi: http://www.rcshortcourse.com/forum/showpost.php?p=93454&postcount=105

Well I’ve been asked many times at the track and on forums, what do I need to do to get a Strike to be competitive and stop breaking. A lot of this has been posted on this forum and others but I thought I’d put it all together on this one post to make it simpler for people to find it.

1. Body Rubbing on the shell – I used the Matt Sunderlage tip of using Slash Body mounts(#1914x) to increase to height of the posts. You can find some pictures and details of this at http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=2031

2. Breaking front top turnbuckles – this is a VERY common problem due to poor design. Due to the poor material of the stock turnbuckles and the flex in the stock front pivot block, the front shock hit the top front turnbuckle and cause it to snap. There are a couple of things you can do here.
a. Aluminum front pivot block (LOSB2045) – this is a really good hop up (essential even) – installing this reduces the flex and makes it less like the shock and the turnbuckle with touch.
b. Some #4 washers (LOSA6350 ) – I use 8 #4 washers (2 on each screw) to space out the top turnbuckles further from the spring.
c. x2 hardened after market turnbuckles – I still snapped a stock turn buckle (and a Traxxas turnbuckle). The best option here is to get some Langford’s titanium turnbuckles or Losi 8ight 4 or 5mm turnbuckles. Part numbers for those can be found at http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=6591

3. Breaking Shock ends – this is due to the EXACT same reason you break turnbuckles (the shock hit the turnbuckle). And the fix is the same. Stronger turnbuckles and less flex in the front pivot plate.

4. Bending dog bones – this was due to VERY poor material. Horizon have admitted as much as a call to them will get you a replacement pair (which are darker in color). A better option is a set of CVD’s. (LOSB3589)

5. Idler Gear – the stock gear is aluminum and gets sharked tooth pretty easily. This is due partly from the poor material it is made from and more so by the out drive pin snapping and making the out drive (and the diff) and little wobbly which in turn tears up the idler gear. There are several solutions to this that will assist. You can use one or all of them.
a. Ball diff LOSB3594 – these have hardened out drives that will run smoother against the idler gear. Still use some black grease
b. A steel idler gear – Hot racing have a locker with a steel idler gear (http://www.hot-racing.com/index.cgi?partnumber=LSC1000T;c=472) and Robinson Racing will soon be providing something similar (http://www.horizonhobby.com/Products/Reviews.aspx?ProdID=RRP9227)
c. Use the plastic idler gear from the Slider – this along with some antiware grease is a temporary solution. I found the teeth finally snapped from the steel diff anyways but it seemed to hold up better than the stock aluminum one. (LOSB3004)

6. Soft Out Drives (LOSB3551 ) – These things are SOFT! The chew up pretty easily and the pin snaps in between them and makes them loose and wobbly
a. Ball diff LOSB3594 - these have hardened out drives that will run smoother against the idler gear. Still use some black grease
b. You can try and harden them with something like Kasenit. Check out WYD post regarding this at http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=2480&page=3
c. The pins going to snap whatever you do but you can keep the out drives “pinned” together by using a small piece of nitro host inside your out drive cups and the CVD’s (or dog bones). They will still get chewed up some but it will make the diff run smoother and less wear on your idler gear.

7. Slipper – this is a most important setting in saving your newly purchased ball diff or rebuilt stock diff. The slipper NEEDS to slip some. The pad ware out pretty easily and so do the plates. You can get by with this but better option is
a. XXXT slipper assembly. – you’ll need 2 plates and the pads
b. Associated B4 plates and pads – same as above but cheaper. You will need a 2mm spacer as the plates are thinner and fall below the threaded part on the shaft. You can put this spacer on the either side of the assembly so you can tighten it up and it slips properly. I found that if the spacer isn’t the exact right size you have to put it on the outside of the plates as on the inside against the top shaft bearing, it will put pressure on the shaft from turning properly.
c. Just the associated B4 pads – this wear better that the Strike pads. You’ll probably notice your plates will be a little tighter than the stock due to the different material. This is a quick and easy fix.

8. Ball Diff – this is a good upgrade but it’s not without its own issues.
a. Ensure that it’s properly greased. Some of them came without enough grease in them. Make sure you use clear silicon grease.
b. Run it in – this is easy to do – read the instructions that it came with it.
c. Make sure it is tight
d. Make sure the slipper is adjusted correctly. The slipper must slip – not the ball diff. When the ball diff slips with makes a different noise than the slipper (more of a barking sound)
e. You can upgrade the parts in the ball diff also if you like. See the blue text in the thread http://www.rcshortcourse.com/forum/showthread.php?t=2480. There are also carbide diff balls available (LOSA6951)
f. Using the Ball diff with CVD’s, the CVD’s pop out of the out drives easily due to them being smaller than the out drive cups. I added some nitro hose as shock limiters in the rear shocks and a little negative camber to ensure this doesn’t happen.

9. Stock Electronic – This seems to be hit or miss. Some users experience unbinding, slow reverse etc. If you going to upgrade to a brushless system and new Tx Rx then you obviously have nothing to worry about. Call Horizon to get replacement if you have these issues and want to continue with the stock gear. They are pretty good at sending out new replacement parts (the trick is to figure out what is actually the issue). I had the slow reverse issue which strangely went away when I updated my Tx to a Spektrum Dx2 (weird I know…). Also swap out the Tx’s batteries. The ones it comes with are crap and it seems to help with the binding issue. Also the order in which you turn your Tx Rx on can make a difference.
« Viimeksi muokattu: 12.07.10 - klo: 04.25 kirjoittanut mof »

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #58 : 12.07.10 - klo: 09.43 »
Siis joo, Strike on toki heikompi kuin kilpaveljensä, mutta jostainhan se halpa hinta on saatava.

Nuo Shortcourse.comin jutut on tullu luettua läpi ja kaikki allekirjoitan täysin, poislukien tuon slipperyongelman, mulla ei kyllä ole ollu sen kanssa ongelmia.
Myöskään radiot ei ole temppuillu muuten kuin kantama on lyhentyny jonkun verran kun vastari on aina täynnä hiekkaa..  :grin:

Jos auto olis maksanu saman kuin muutkin SC-autot ja ongelmien määrä olis ollu tuo, vois olla itelläkin eri ääni kellossa mutta muistetaan nyt edelleen että hankintahinnaltaan auto on todella edullinen.
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi Strike SCT 1:10
« Vastaus #59 : 12.07.10 - klo: 10.37 »
Siis joo, Strike on toki heikompi kuin kilpaveljensä, mutta jostainhan se halpa hinta on saatava.

Nuo Shortcourse.comin jutut on tullu luettua läpi ja kaikki allekirjoitan täysin, poislukien tuon slipperyongelman, mulla ei kyllä ole ollu sen kanssa ongelmia.
Myöskään radiot ei ole temppuillu muuten kuin kantama on lyhentyny jonkun verran kun vastari on aina täynnä hiekkaa..  :grin:

Jos auto olis maksanu saman kuin muutkin SC-autot ja ongelmien määrä olis ollu tuo, vois olla itelläkin eri ääni kellossa mutta muistetaan nyt edelleen että hankintahinnaltaan auto on todella edullinen.


No siis tuon slipperin toimimattomuuden huomaa esimerkiksi siitä, että noita idlereitä paukkuu ja vetarit ei kestä (tosin CVD vetarithan tuonne kannattaa laittaa kun ei näyttänyt ainakaan amainissa maksavan kuin sen 20 dollaria) jos se pitää käytännössä olla liian kireällä että ei luista kokoajan. Että sikäli tosiaan kannattaa ainakin harkita sen tarkistamista... Muutenkin tuossa oli muutama muukin ongelma jotka johtui toisesta ongelmasta, eli kannattaisi ne ongelman aiheuttajat korjata niin voisi yhdellä korjauksella korjata muutamankin ongelman.

Ja tosiaan olisi kyllä mielenkiintoista jos joku jaksaisi viritellä Strikeen matalan rungon, mutta eipä noita Strikejä paljoa ole liikenteessä niin en osaa sanoa onko niiden omistajilla moiseen halukkuutta...? Slashin omistajat on ahkerasti noita LCG-runkoja viritellyt autoihinsa.