Kirjoittaja Aihe: Millä leikkaatte 1/8 korit?  (Luettu 2292 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa stikkis

  • Jäsen
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« : 07.04.03 - klo: 15.22 »
Tuo auto alkaa olla redi mutta kori pitäs saada leikeltyä. Mikä työkalu on paras korin leikkaukseen? ajattelin kynsisaksia, mitä tuumaatte? vai meneekö halpahallin hobbyveitsellä? tavallisilla saksilla ei mene =( eikä sillä pienllä mattoveittellä.

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #1 : 07.04.03 - klo: 15.57 »
Kynsisakset on jeez... En edes jaksa laskea monta koria olen Fiskarseilla leikannut ja hyvin on aina toiminut :)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #2 : 07.04.03 - klo: 16.05 »
luulen että pensasleikkuusakset.. muttei tietenkään semmoset että ne terät osuu vastakkain vaan siin on kaks sellasta korkeeta käyrä terää jotka leikka niinku toisten sivusta(hyvin varmaa selostettu) sellaset pikkusakset

     mulla ois kuva(vaikkei se niin tarkee oo, vois opetella niin siit ois myöhemmin hyötyä) mutta kun en osaa laittaa sitä tänne ja jos vaikka mika vois neuvoo mulle että miten sen kuvan sais näkymään ihan tässä viestissä?

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #3 : 07.04.03 - klo: 16.27 »
sun täytyy laittaa se kuva ensin nettiin.

Mika R

  • Vieras
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #4 : 07.04.03 - klo: 16.30 »
Lyhyt-teräiset fiskarsit on hyvät ja kunnon mattoveitsi, ei sellanen pieni hintelä. jotkut leikkaa dremelillä. renkaiden kohdat on yleensä vaikeimmat, mä "leikkaan" muodon ekaks mattoveitsellä ja sitten tavallaan taivutan sen siitä viiltokohdasta irti. Pidän enemmän HPI:n koreista kun ne on ohuempaa lexania ja siten helpompia leikata kuin Kyoshot vaikka oon mä niitäkin tehnyt ainakin 5 kpl

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #5 : 07.04.03 - klo: 17.26 »
Mikäli itseltä tai ystäväpiiristä löytyy Dremel tai vastaava karahiomakone, niin ei tarvitse miettiä sen enempää millä leikkaisi. Siihen se pieni halkaisijaltaan ~15mm oleva hiekkapaperirulla kiinni ja leikkaus(hiomis)jäljistä tulee just. Menee kuin kuuma veitsi voihin ja tulee pyöreää lokasuojaa ;)
Helmat tulee myös ihan hienosti kun vaan osaa vetää suoraan.
allekiroitus

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #6 : 07.04.03 - klo: 19.23 »
ottakaa huomioon että nyt ilmeisesti taitaa olla kyseessä krossari, ei tourig , joten ei tartte leikata lokasuojia. Itse olen leikannut karkeat muodot terävillä tavallisilla saksilla ja viimeistellyt dremeliillä(tai jollain sen sukulaisella)
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa MikkoY

  • Jäsen
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #7 : 08.04.03 - klo: 22.08 »
Menee hieman offtopic, mutta kätevä väline viimeistelyyn on (siis teräviin reunoihin) leveä (n.2cm) kynsiviila.
Sillä kun kevyesti "viilaa" niin saa kaikista reunoista siistit...
Tietenkin kapeampi on sitten kätevä lokasuojiin.

Kaikki vaan varastamaan talon naisväeltä kynsiviilat!!


Mikko

Mika R

  • Vieras
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #8 : 09.04.03 - klo: 08.42 »
heh, kiitti vinkistä mutta oliskohan esim pyöröviila kuitenkin toimivampi lokasuojissa. no kaikkea voi kokeilla työkalujen puutteessa  :lol:

Poissa MikkoY

  • Jäsen
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #9 : 09.04.03 - klo: 20.20 »
pyöröviila varmasti olisi parempi, mutta empäs vaimolta löytänyt muutakuin tavallisia kynsiviiloja!

Tarttee vihjata että hankkii pyörömallisia!  :D

Mikko

Poissa MikkoY

  • Jäsen
    • Profiili
Millä leikkaatte 1/8 korit?
« Vastaus #10 : 09.04.03 - klo: 22.15 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-boy"
Mitä väliä sillä on että millä leikkaa? Itse leikkasin kynsisaksilla, koska on kätevät käyttää. En ole mitään reunojakaan viilaillut.


Niin, stikkishän kysyi että millä leikkaatte.
Eikös nämä ole näitä turhia kommentteja "Mitä väliä sillä on, millä leikkkaa?"

Vaikka omakin komenttini meni hieman "off topic:iksi" niin eikös nuokin mene...
Viestissähän oli kyllä kerrottu omakohtainen kokemuskin, mutta asian voi varmasti esittää toisellakin tavalla

Mikko